Kirjoittaja Aihe: Miten helvetin paljon tykkään, K-11 [2/2 + epilogi] VALMIS  (Luettu 13502 kertaa)

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, PG-13 [2/2 + epilogi?]
« Vastaus #20 : 05.09.2008 20:53:20 »
Siperia:

Oijoijoi, ihanan pitkä tää sun viestis, kiitoskiitos <3 Kiva kun tykkäsit :)

Kirjoitusvirheitä tuppaa mulla olemaan, en malta antaa betattavaksi ja olen ihan täydellisen sokea omille virheilleni.

Ja epilogi tuleepi sitten jossain vaiheessa, idea on muotoutunut jo aikaa sitten ja tässä sitten vaan yrittämään fiiliksen sanoiksi pukemista :)
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

Dionysos

  • ***
  • Viestejä: 431
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, PG-13 [2/2 + epilogi?]
« Vastaus #21 : 06.09.2008 01:37:06 »
Tää kannatti avata :D
Mukavaa tekstiä ja todella söpöjä ovat hahmot...  ;)

Toivottavasti epilogi on pitkä ;)
Inn gjennom min sjel den sorte angst river

På de mosegrodde steiner de seg viser
Når nattemørket har senket seg over
Ekkoene... fra deres grufulle jamring
Endeløst... du kan høre


//Palasiksi revitty Dionysos on lupaus elämästä....-Friedrich Nietzche

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, PG-13 [2/2 + epilogi?]
« Vastaus #22 : 06.09.2008 09:37:18 »
Dionysos:

Hehehe, mä en osaa tehdä pitkiä epilogeja :) No voin kuitenkin yrittää tehdä siitä pitkän :) Kiva jos tykkäsit <3

JA KOMMENTTIA KIITOS.

Ihan oikeasti, ei se voi olla noin vaikeaa. Olenko kakkososan huonoudella ja fluffyisuudella karkottanut kaikki, KAIKKI, jotka tänne ovat jo kerran kommentoineet ja jatkoa pyytäneet? Ihan oikeasti, onko se liikaa pyydetty että kommenttia saisin? :) Kuten olen sanonutkin, kuulun siihen ihmislajiin joka kommenttia haluaa HETI eikä vasta huomenna. Ja epilogiahan on turha odottaa jos ei kommentoida. Nih.
« Viimeksi muokattu: 06.09.2008 15:47:56 kirjoittanut maisamiisa »
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

dracotin

  • ***
  • Viestejä: 50
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, PG-13 [2/2 + epilogi?]
« Vastaus #23 : 06.09.2008 19:35:43 »
ÄÄÄÄÄÄÄÄ!

;D Tää oli ihana... :D
Mukavaa hattaraa totisesti.
Hmmm... mitäköhän mun piti sanoa...
teksti oli sujuvaa, vaikken yleensä pidä "mä-sä"-tekstistä, fic eteni aika reippaasti,
mutta silti ymmärrettävästi ja tossa lopussa tuli semmonen fiilis, että näistä
pojista haluaisi lukea 500 sivua lisää... mutta pitkä epilogikin riittää *vinkvink* ;D

ps. yksi typo
Karheat huulesi hyväilevät omiani, hukaan niitä vasten.

Epilogia peliin!!! :D

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, PG-13 [2/2 + epilogi?]
« Vastaus #24 : 06.09.2008 19:40:32 »
Viuh!

Dracotin:

Kiitoksia :) epilogista tulee just sen pituinen kun tulee, aika lyhyt arvaan ma, korkeintaan ton tokaosan pituinen eikä sitäkään kyllä.

Kiitos, korjaan ton virheen hetiheti ^^

Ja epilogia odotellessa lisää kommenttia. Ne ikään kuin innostavat minua kirjoittamaan, vinks vinks ;)
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

ShinigamiEatsApples

  • ***
  • Viestejä: 82
  • I'm totally OOC<3
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, PG-13 [2/2 + epilogi?]
« Vastaus #25 : 06.09.2008 20:06:49 »
Ulkona sataa vettä ja oon kipeenä.

Loistavaan saumaan siis tää tuli, hymyilen tälläsestä söpöstä pienestä harmittomasta teinipoikaslashista<3 joka sai taas päivään hieman valoa. Huonompi ykkösosaa, kliseinen, ultrasöpö ja kaikin puolin juuri siis täydellinen, enemmän vaan punastelua ja hämillään oloa ;) mutta siis taattuaperusmättöä, ihanaa:D ootan innolla vielä epilogia:D (tästä kyllä olis saanu todella pitkän ja lutusenkin tekstin<3 harmittaa kun loppuu)
"Ihmisen tulee tietää,
että halutessaan jotain hän ottaa riskin.
Mutta juuri se tekee elämästä mielenkiintoisen"
-Paulo Coelho

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, PG-13 [2/2 + epilogi?]
« Vastaus #26 : 08.09.2008 15:22:40 »
ShinigamiEatsApples

Viuh taas. Täälläkin sataa vettä, mut mäpä en olekaan kipeenä

Kivaa jos oot tota mieltä.  Muakin tavallaan harmittaa että tää loppuu (uhh, olen ristiriitainen persoona), mutta tiedän etten pysty pitämään kiinnostusta kasassa jos rupean kolmososaa vääntämään. Eli joo, epilogi tulee kunhan lisää kommenttia saan ja sitten kunhan se on valmis 

Joo ja sitä kommenttia voisi edelleen heittää. Olen itsekäs ja sanon, että jos en saa lisää kommenttia, en kirjoita epilogia. :)
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

PenceyPrep

  • ***
  • Viestejä: 29
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, PG-13 [2/2 + epilogi?]
« Vastaus #27 : 08.09.2008 16:29:50 »
äy sun on pakko kirjottaa epilogi...tai..tai rupean itkemään.
tää(kin) on nyt ehkä turha kommentti, mutta jos pitää kommentoida, että se epilogi tulee, niin minähän sitten kommentoin :D !

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, PG-13 [2/2 + epilogi?]
« Vastaus #28 : 08.09.2008 17:38:13 »
PenceyPrep:

Viuh. Älä nyt kuitenkaan rupea itkemään, tai mäkin rupeen itkemään ja sitten siitä epilogista tulee niin pimeää angstia että kukaan ei lue. Mut joo, kiitos kun kommasit  :-*

Alkaa ÄRRRSYTTÄÄ. Tiedän, että luette tätä (aktiivinen STALKKERI!) ettekä kuitenkaan kommentoi. Kieltäydyn pistämästä epilogia (joka on muuten jo melkein valmis) ennen kuin kommentoitte, haluan ihan oikeasti tietää mitä ajattelette tästä.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2008 15:51:32 kirjoittanut maisamiisa »
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

Miiu

  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, PG-13 [2/2 + epilogi?]
« Vastaus #29 : 11.09.2008 21:40:45 »
Tää on tämmönen ihan söpö tarina. Vaikka tällasia on aika monia, ja juoni menikin aika nopeeta, enkä mä alussa pysynytkään perässä, niin... Tää oli silti ihan kiva. :3 Mut tuosta alotuksesta. Siis mä en nyt oikein tajunnut, että kiusasko tuo Mikael tuota Juhoa, vai miks Juho sit ajatteli siitä tuollai siinä, kun ne istu siinä penkillä etc? Sen mä tajusin, et Juho oli ihastunut tuohon Mikaeliin ja Mikaelkin näemmä Juhoon, mutta muuta mä en sitten oikein tuosta alusta saanutkaan itseäni tajuamaan.

Kuvailua oli aika vähäisesti, tai siis noista hahmoista mulla ei ole minkäänlaista kuvaa. Hiusten väristä, vaatetyylistä eikä mistään muustakaan. Jotenkin mulle tuli sellanen olo, et nuo molemmat ois ollut jotakin emopojuja, mut en mä sit tiedä.

Quottaan muutaman kohdan, joissa oli virhe:

Lainaus
”Kuka sä oot?” Nin kysyy ja katsoo sinua.
Nin -> Nina

Lainaus
Tunnen itseni ihan seiskaluokkalaiseksi ja minusta tuntuu siltä kuin olisit minua paljon vanhempi.Oloni on lähinnä idiootti.
Pisteen jälkeen tulee välilyönti tuohon vanhempi ja oloni -sanojen jälkeen.


Ihan kivaa tekstiä siis tämä oli, kuvailua mä olisin kuitenkin kaivannut lisää, ja tuo hitaampi eteneminen ois ollut kans aika kiva. Mut epilogi ois kiva, jos sä sen tänne jossakin vaiheessa laittaisit. Haluaisin tietää, miten tää kaikki päättyy etc. :3 Toivottavasti saat sen tänne pian, minä ainakin olen lukemassa. 8----------)
you can't fly without me, honey.

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, PG-13 [2/2 + epilogi?]
« Vastaus #30 : 12.09.2008 07:02:48 »
Viuh ^^

Miiu:

Kiitosta, korjaan nuo virheet. Ja joo, Mikael niinkuin kiusasi Juhoa aikasemmin, wow osaan selittää, en osaa pukea sanoiksi mitä tarkoitan... mut joo. Juu, Juho ei oo emopoju ^^ epilogia sitten kun ehdin kirjoittaa sen koneelle ja kunhan nyt eka saan sen valmiiksi.
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

diehi

  • ***
  • Viestejä: 318
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, PG-13 [2/2 + epilogi?]
« Vastaus #31 : 12.09.2008 17:10:52 »
Mä en lue noin niin kun yleensäkään mitään PG-13 tasoista tekstiä, mutta tällä hetkellä muuta ei tunnu olevan saatavilla.

Mä tykkäsin, en mä muuten kommentois. Ensiks täytyy sanoo että tästä olis saanu tehtyä pidemmän kun vaan 2-osasen, mutta toisaalta taas ei. No joka tapauksessa se mahdollinen epilogi antaa tälle sen loppuhuipennuksen, jota mä kaipaan. (Itsevarmaa, tiedän)

Mua jäi häiritteen Juhon ulkonäkö ja se, etten mä saanu yhtään päähäni minkälainen poika oikein on kyseessä. Kaikin puolin huvittava persoona, kun pelkää pikkusia seiskaluokkalaisia, mutta jos yksin viettää päiviään koulussa niin ei siinä voi kun pelätä. Tai näin mä ainakin kuvittelen, että asia olis.
Mitä Mikaeliin tulee niin kauluspaita, huulikoru + tummat rajaukset on aika hyvin ristiriidassa keskenään ja taas mä jäin miettimään minkälainen persoona mahtaa kokonaisuudessaan herra olla.

Mä olisin ehkä kaivannu enemmän henkilöiden ulkonäön kuvailua ja kenties koulun kuvaamista sekä eteisen kuvaamista, ne kun pääpaikat oli. Ehkä tää ois jotenkin..hmm.. intohimoisempi? tarkemmin kuvailtuna, mutta hyvä tää näinkin on. Muhun henk.koht. iskee vaan enemmän enempi kuvailu.

En mä tiedä, kaipas mutta ei kaivannu tähän kaikkee lisää. Ei osaa päättää, joten mä tyydyn tähän n_n
Mä toivon että toi kysymysmerkki epilogin perästä tulee pois.
Sun pitäis lentää ja nauttia tästä kaikesta. Mutta miten musta tuntuu että se on vaikeeta?

April

  • funky aphrodite
  • ***
  • Viestejä: 395
  • since 2007, biatch.
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, PG-13 [2/2 + epilogi?]
« Vastaus #32 : 15.09.2008 20:36:55 »
Hihi, täähän oli oikein suloinen. ^^
Miiun kanssa aika lailla samoilla linjoilla. Kuvailua saisi tosiaan lisätä.
En oikeen saanut minkäänlaista kuvaa hahmoista, vaikka yleensä onnistun kuvittelemaan pienimmätkin yksityiskohdat. Ja siitä taas tuli mieleeni se, jos meidän koulussa olisi tälläisiä tyyppejä, niin arvaa vaan kuka kyyläisi niitä kieli pitkällä. Ahem. 8'D
Toi alku oli tosiaan aika sekava. Tajusin sen jollain asteella, ja sitten taas en.
Toisaalta tykkäsin, toisaalta jotenkin en. Enimmäkseen kuitenkin tykkäsin.
Kiwaa, kevyttä iltalukemista tää kuitenkin oli. Epilogia kaipailisin.

~April kiittää
If a writer falls in love with you,
you can never die.

   - Mik Everett

Riel

  • ***
  • Viestejä: 131
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, PG-13 [2/2 + epilogi?]
« Vastaus #33 : 17.09.2008 18:49:53 »
Hmmhmmhmm. Ensimmäinen teksti finissä pitkään aikaan, jota aloin lukemaan. Tai jonka edes avasin... Tuli sellainen finitarinafiilis, oho mikä määritelmä. No, kun finin orginaalipuolella kaikissa tarinoissa on aina joku tietty kaava, täällä kun avaa tarinan, tietää mitä odottaa. Joskus tietysti tämäkin odotus rikotaan, mutta silloin onkin jo kyse sellaisesta tekstistä ettei siitä tule lasta eikä paskaa. Tähän liittyen vähän hymyilyttikin tuo kirjoittamasi varoitus kakkosluvun alkuun. Sisältää poikarakkautta ja poikien välisen pusun! Ei ehkä ihan sellainen asia, mistä finissä on tarvetta varoittaa. Homokammoiset tuskin tulee finiin ainakaan kotiutuakseen.

Eksyinkö taas aiheesta? Anteeksi, hukuin fiilistelyihin. Nyt siis itsessään tarinaan.

Kuten sanottua, tämä oli hyvin paljon sitä mitä täältä sopii odottaa. Poikarakkauksellinen ja söpö. On melko harvinaista, että luen edes mitään K15:sta alempaa tavaraa, mutta ehkäpä, jos hempeilyä lukee riittävän harvoin, siitä ei saa yliannostusta. Tässä toisen pojan nimi oli Mikael, ja kerta kerran jälkeen vaan todentuu yhä selvemmin miten jokaisen kirjoittajan jostakin tekstistä on löydyttävä joku poika jolla on vakiohomon nimi. Niko, Mikael, Joona... Eikä siis sinällään mitenkään pahalla, onhan minullakin rakkaimman tarinani päähenkilön nimi Niko. Se on vaan hassua, miten näillä nimillä on tapana päätyä juuri osaksi poikarakkautta.

Voi itku eksyin taas aiheesta.

Nyt, ihan oikeasti. Pelkästään tästä tarinasta.

Vaikkakin koulukiusausjutut tuntuvat olevan hyvin suosittu alkulähde poikarakkaudelle, tässä oli ainakin omasta mielestäni todella herkullinen käänteisasetelma. Se onkin pikku seiskaluokkalainen, joka kiusaa ysiä.. Tähän panostaen aiheesta olisi voinut saada irti paljon enemmänkin. Mitä kaikkia ristiriitoja asetelma aiheuttaa, keskittyä vielä syvemmin siihen missä astelema kääntyykin jälleen ylösalaisin. Milloin nuoremmasta näkee sen nuoruuden.

Tietysti pientä kiirehdintää alussa oli havaittavissa, joka sinällään on lähes väistämätöntä lyhyessä tarinassa, jossa lähtökohta on täysin loppuratkaisusta eriävä. Juhon fiilisten kautta alun epävarmuus oli kuvattu hyvin, ja lukijalle välittyi selvästi miten epäilevä tämä kiusaajaansa kohtaan on. Ja kuitenkin, miten samalla vatsassa lentää perhosia ja tahtoisi vaan antautua hetkelle, jossa ihastus on kerrankin niin lähellä. Tämä osuus, epävarmuus, tosiaan toimi. Sen sijaan siihen hetkeen, kun Mikaelin toinen puoli yllättäen paljastuikin, olisin itse toivonut syvempää panostusta. Tilanteen kulussa ei ollut mitään vikaa, se oli jopa melko uskottavaa, mutta jotenkin se tunnepuoli siitä kohtaa hiipui selvästi. Tietysti Mikaelin pintakuoren "riisumista" on vaikea kuvata Juhon kautta, mutta silti jäin toivomaan, että siihen oltaisiin takerruttu jotenkin enemmän. Olisi lisännyt samalla sekä uskottavuutta että tapahtumien nopean kulun hidastumista.

Kirjoitustyylistäsi tykkäsin paikoitellen kovastikin. Minämuodossa, kirjakielisesti, kirjoitettu teksti on aina haaste itsessään, ja siinä olit onnistunut hyvin. Teksti tuntui luontevalta, kaikki ne yksittäiset havainnot, joita Juho jatkuvasti ympäristöstään teki. Lyhyet, toisinaan vain yhden sanan mittaiset virkkeet, toivat täysin omaa tunnelmaansa, johon oli helppo päästä mukaan. Kokonaisuudessaan tyylillisesti hyvin eheä teksti, pidin.

Eipä tästä kai sen kummempaa, jätti hyvän ja hymyilevän, hieman jopa inspiroituneen, fiiliksen. Kiitos siitä.

Ps. Ja mitä tekstin tekniseen muotoon tulee, nuo jokaisen kappaleen alun sisennykset voisi poistaa. Kappaleen ensimmäinen rivi sisennetään, jos kappaleiden välissä ei ole lainkaan tyhjää riviä. Kuitenkaan foorumeilla julkaistavissa teksteissä tällainen tiiviys on usein vain epäselvää ja vaikeuttaa lukemista, niinpä väliin jätetyt rivit eivät ole ongema lainkaan. Mutta, kuten todettua, silloin sisennykset ovat paitsi turhia, myös hieman häiritseviä.
Tulin, nain, voitin löytyy viimein Pöytälaatikosta.

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, PG-13 [2/2 + epilogi?]
« Vastaus #34 : 17.09.2008 19:41:37 »
oi voi, muistin pitkästä aikaa tulla tänne kurkistelemaan näitä ja lukemaan kunnolla, ja yllätyin ihan kamalan paljon kun oli näin ihania, pitkiä ja kaikkea. Kiitos teille <33

h-di: ekaks tärkein eli Mikaelin ulkonäkö: poitsun ulkonäkö täysin lainattu yhdeltä kaveriltani :D (kiitos rakas siitä <33) joo, joskus se sitten tulee se kysymysmerkki pois, mutta toivon ettei haittaa että tän hetken fiiliksillä kun mennään niin tulee niin angstia ettei mitään rajaa. Joo yritän nyt parantaa tässä vähän fiilistäni ennen kuin kirjoitan mitään.

April: ehhee... se kuvailu... whii ^^ no, kiva jos tykkäsit enemmän kun et tykännyt ; D

Miyako: ohoo. *punastuu* tositosi kiva jos tykkäsit <3 joo, epilogia tulee jossain vaiheessa, mutta kuten aiemmin mainitsin, saattaa mennä jonkin aikaa ennen kuin uskallan sitä tehdä koska kuitenkin angsteissani tapan jomman kumman ja sitten kenelläkään ei ole kivaa, eikös niin. Mutta joo, koita parantua : )

Riel: toi varotus sen takia, että copypastesin suoraan wordista muillekin foorumeille, ja valitettavasti kaikki ei ole yhtä avomielisiä kuin me täällä finissä :'''(

Mikael ON ihan homonimi, tajusin sen vast nyt : D nimi tuli ruotsinopettajalta, joka sattuu olemaan Mikaela : D mutta joopa joo, tosi ihanaa jos tykkäilit. Tykkään sinusta. Niinkuin teistä kaikista. korjasin muuten noi kun huomautit noista kappaleiden alussa olevista välilyönneistä : )

Joo, ja sitä kommentointia saa edelleenkin jatkaa, vaikka meneekin vähän aikaa ennen kuin epilogin ehdin pistämään.
« Viimeksi muokattu: 17.09.2008 20:24:24 kirjoittanut maisamiisa »
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

kukkapuska

  • Vieras
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, PG-13 [2/2 + epilogi?]
« Vastaus #35 : 19.09.2008 18:54:03 »
ah nam! pidin oikein paljon. erityisesti ekasta osasta :) ehkä pientä kiirehtimistä tekstissä oli, mutta sen ei tarvitse antaa haitata ;)
Ehkä hiukan liikaa kiroilua tässä toisessa osassa..
Kivasti tuli tuossa toisessa osassa yllätyksenä tuo pienen seiskan paljastuminen pojaksi. Hyvin sait peitettyä sen (tai sitten olen itse vain turhan jäässä) ja yllätyin tosissani, kun 'Mikael' -nimi mainittiin. 8D
Pahoittelen ,jos kommenttini oli liian lyhyt, mutta sanoin omasta mielestäni tärkeimmät

Kiittäen, tuleviakin tekstejäsi varmasti lukeva: kukkis xoxo

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, PG-13 [2/2 + epilogi?]
« Vastaus #36 : 19.09.2008 19:02:16 »
kukkapuska:

hihii ^^ silloin kun vielä ajattelin tästä tulevan one-shotti, ajattelin että pidän Mikaelin sukupuolen salassa : ) mikään kommentti ei ole liian lyhyt, mulle riittää miten lyhyt tahansa kunhan joku sanoo lukevansa : ) no, oli tosi ihanaa jos tykkäsit : )
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, PG-13 [2/2 + epilogi?]
« Vastaus #37 : 20.09.2008 09:59:12 »
A/N: joopa joo, angstailin kotona kaikessa rauhassa ja sain sitten yhtäkkiä tähän idean. Pahoittelen angstisuutta ja huonoutta. Ei avadata, kiitos. Ja Miiu, pistin sitten PoV:n vaihtumisesta : )

Epilogi

Mikaelin PoV

En osaa pukea sanoiksi tunteitani. En pysty muodostamaan huulillani lauseita, jotka kertoisivat muille, miltä minusta tuntuu. En kykene kertomaan kenellekään, miten pahalta minusta tuntuu.

Juho, miksi sä lähdit?, pyörii mielessäni. Miksi sä teit tän mulle?

Sivelen huuliani sormillani ja kuvittelen sinun sormesi omieni tilalle. Melkein hymyilen pidellen silmiäni kiinni, mutta kun avaan ne taas, todellisuus palaa mieleeni musertavana. Turhaan yritän uskotella itselleni että sinä olet täällä, kun sinä et kuitenkaan ole. Sinä olet jossain, lähellä minua, mutta et riittävän lähellä, että sinua voisi koskettaa.

Katseeni vaeltelee ympäri huonettani. Se pitäisi tuulettaa, pyykit pitäisi kipata pesukoneeseen ja roskat kerätä pois lattialta. Mutta miksi minä ne keräisin? Onko mitään, mikä minua pakottaa? Ei. Koska sinä et ole tulossa huoneeseeni, en jaksa välittää horjuvista kasoista astioita, jättimäisistä vaatevuorista enkä mielettömistä pinoista kirjoja, jotka olen ottanut hyllystä käteeni, lehteillyt vähän sivuja ja heittänyt sitten lattialle.

Katseeni harhailee suurikokoiseen valokuvaan, joka pöydälläni on. En tiedä miksi pidän kuvaa sinusta pöydälläni, kun tiedän sen palauttavan mieleeni sen hirvittävän ikävän, jonka saatan hetkeksi jopa unohtaa.

Nousen ylös sängystä, johon olen majoittunut. En edes vilkaise avonaisen vaatekaapin oveen kiinnitettyä peiliä, tiedän näyttäväni aivan kammottavalta. Harppaan suoraan pöytäni eteen ja otan valokuvan käteeni. Sivelen hellästi lasin peittämien kasvojesi piirteitä, huulillesi levinnyttä, ehkä aavistuksen ujoa, hymyä. Painan valokuvan lähemmäksi itseäni, kyynelet kihoavat taas kerran silmiini. Ei helvetti, ei taas.

Heitän valokuvan vastapäiseen seinään. Lasi räksähtää rikki kun kulma kolahtaa seinään, ja se räksähtää toisen kerran tipahtaessaan lattialle. Lyyhistyn lattialle ja painan pääni käsiini. Purskahdan lohduttomaan itkuun, kuin pieni poika.

Helvetti, Juho. Mulla on sua niin mieletön ikävä, ettei mitään rajaa.

A/N2: Kommenttia? Loppu jäi tarkoituksella auki, jos vaikka haluaisin palata aiheeseen ja jatkaa kirjoittamista näillä hahmoilla? :)

Ja kommenttia sitten ennne kuin mä tulen kotiin vuotiksen miitistä, tai liimaan kynäni seinään (kirjoitan aina kynällä paperille, ja voin käyttää tasan yhtä kynää kirjoittamiseen, ei, en oo outo) ja en kirjoita enää koskaan mitään (en kyllä usko tohon itsekään), ja kai te haluatte lukea vielä jtn mun kirjoittamaa? : DD hihii, mut kuiteskin.

Ja salaisuutena paljastan, että harkitsen kirjoittavani lisää Juhosta ja Mikaelista, mutten kerro mitä tai milloin. ; )
« Viimeksi muokattu: 21.09.2008 10:55:28 kirjoittanut maisamiisa »
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

Siber

  • jonofiniläinen
  • ***
  • Viestejä: 249
No näin sitten.
Onko pakko itkettää? Ei tällaista saa tehdä. Juho, miksi sä teit tän meille?

En tiedä irtoaako minusta mitään järkevää tähän väliin, koska olen niin järkyttynyt, koska... Vastahan ne löysivät toisensa, ja sitten käy näin. Ja minua ihan tosissaan vaivaa, ettet edes kertonut, miksi. Tai kunnolla edes mitä tapahtui. Kyllä, sinun kuuluu kirjoittaa lisää.

Pitää sanoa, että minusta osaat käyttää kirosanoja aika taitavasti tuollaisena vaikutuskeinona. Niitä ei ole tungettu joka väliin joka puheenvuoroon, vaan niitä on tällä tavalla sopivasti, niin että ne tuovat oman osansa hahmojen tunteisiin. Kaikkiin teksteihin kirosanat eivät sovi ollenkaan, joissain niitä on tuhottomasti ja hyvä teksti on melkein pilattu sillä.

Tuo valokuva ja sen rikkominen... no, se on kliseinen. Minulla ei kuitenkaan ole mitään kliseitä vastaan. Tietenkin ne aina voisi korvata jollain uudella, mielikuvituksellisella ja odottamattomalla. Mutta ei tämä juurikaan häirinnyt minua.

On kivalla tavalla yllättävää, että asetelma onkin näin. Että Juho on jättänyt Mikaelin. Olisi voinut odottaa, että olisi käynyt toisin päin. Mutta siis tämä oli minusta hyvä - ei ihmisten pidä aina saada sitä, mitä he odottavat. Ei edes liian usein. Näin säilyy mielenkiinto.

Lainaus
mielettömistä pinoista kirjoja, jotka olen ottanut hyllystä käteeni, lehteillyt vähän sivuja ja heittänyt sitten lattialle.
Minusta yksi parhaita kohtia tässä. Jollain tasolla olisin Mikaelista ajatellut, ettei se ole kovin innokas lukemaan, mutta ulkokuorihan pettää ja näin. Mutta siis niin, ehkä pidän tästä siksi, että ominakin huonoina hetkinä yritän aina lukea saadakseni muuta ajateltavaa, ja kirjoja lentelee tiiviiseen tahtiin lattialle. Vaikka siis yleensä luen ison osan päivästäni.

Hmm. Minulle tuli jotenkin tuosta alusta sellainen mielikuva, että Mikael seisoo jossain keskellä lattiaa, ja jotenkin yllätyin sitten kun se nousikin sängystä. Ethän sinä tietenkään missään sanonut, että se olisi seisonut, jotenkin... sitä vain luo jotain mielikuvia.

Anteeksi, onpas tämä nyt hajanainen ja kummallinen.
Odotan sitten niitä seuraavia tekstejäsi pojista.
“You’re the next best thing, John.”

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Siperia:

jos sä itkit/melkein itkit, niin mieti miten paljon mä sitten itkin tätä kirjoittaessani. Se valokuva oli tosi kliseinen, mutta oli pakko tunkea se tähän, koska oma seinällä oleva valokuva tippui alas kun heitin oven kiinni, se meni rikki se lasi ja viilsi sen valokuvan rikki : ((( no joo, kiva ettei kauhean paljon haittaa :)

Ja joo, mä rakastan erikoisia asetelmia, se on varmaan huomattu jo tän ekasta osasta :)

toi kirjajuttu on mun henkilökohtainen lempparikohta tässä koko tekstissä. mistähän mä sen tähän repäisin? O.o

mutta joo, kiitos tositosi paljon, muru :) mieliala vielä korkeammalla, vaikka on jo muutenkin hyvä fiilis kun kuuntelen My Chemiä, oon yksin koton ja pian lähen miittiin : D mut joo. Kiitos. Lisää salaisuuksia: kirjoitin ihan vähäsen jo pojille jatkoa ; )
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending