Kirjoittaja Aihe: Miten helvetin paljon tykkään, K-11 [2/2 + epilogi] VALMIS  (Luettu 13635 kertaa)

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
// Alaotsikko: slash

Author: maisamiisa
Title: Miten helvetin paljon tykkään
Pairing: Juho/Mikael (mystinen sinäkin löysi nimensä toka osan myötä.)
Rating: PG-11 (K-11) (nousi kakkososan myötä.)
Beta: none, virheistä ilmoittakaa.
Genre: tää nyt on vähän vaikee, slash, en oikeen muuta osaa sanoa. Fluffy kakkososassa. Epilogissa angst.
Disclaimer: Hahmot on omat.
A/N: Tästä oli alun perin tulossa Frerardia muttei sitten tullutkaan, koska halusin kerrankin kirjoittaa suomalaisista. En nyt tiedä, onko hyvä tai edes julkaisemisen arvoinen, muttamutta ihan sama. Pistin joka tapauksessa. Tän originalin viimeinen lause oli muuten ihan helvetin vaikee, mietin sitä neljän eri kaverin kanssa ja lopulta keksin sen ihan yhtäkkiä kun istuin kotona pikkuveljen juttuja kuunnellen. Ja tuo nimi, se tuskin kuvaa tuota, mutta en nyt parempaakaan keksinyt. Jos et jaksa lukea paria ekariviä enempää, kerro mikset. Kiltti?!

Miten helvetin paljon tykkään


Mä katson sun silmiin. Sä nojaudut lähemmäs mua, sun hiukset valahtaa kasvoille ja sä siirrät ne kädelläs pois. Sun nenäs hipaisee mun nenääni, mä suljen silmäni ja tunnen sitten sen, mistä mä olen niin usein haaveillut. Sun huulet painuvat mun huulilleni, just niin pehmeinä kun mä ne olen kuvitellut niiden olevan. Sitten, liian pian mun mielestäni, sä nojaudut taaksepäin, katsot mua silmiin ja sanot:

”Mr Hakanen!” Hätkähdän hereille unelmistani ja kohotan katseen vihon takakannesta, johon olen luonnostellut kuvaa yhdestä meidän koulun seiskasta. Sinusta. Katson opettajaa, joka seisoo pulpettini edessä ja pitelee käsissään englanninkirjaa. Opettajan ilme kertoo, mihin hänen tekisi mieli työntää kirja.
”Anteeks”, murahdan ja peitän kädelläni vihon kuvan ennen kuin opettaja huomaa sen.
”Detention, Mr Hakanen”, opettaja sanoo. Aion väittää vastaan, mutta opettaja sanoo suomeksi: ”Et keskity tunnilla, piirtelet koulun omaisuuteen” - opettaja viittaa pulpetin kanteen luonnostelemaani hahmoon, joka on puoliksi vihon alla - ”etkä tee läksyjä. Juho, jos haluat päästä luokalta, sinun todellakin pitää niin sanotusti tsempata.”

Nyökkään ja annan ajatusteni lipua kauemmaksi opettajan mukana. Itse asiassa ajatukseni lipuvat seinän toiselle puolelle, ruotsinluokkaan, jossa tiedän sinun olevan. Odotan tunnin loppua, sen jälkeen saatan nähdä sinut edes vilaukselta, mutta kuitenkin kammoan välituntia. Näen sinut kavereidesi kanssa, ja ehkä sinäkin näet minut. Jos näet, seuraava välitunti on aivan samanlainen kun moni aikaisempikin. Sinä ja kaverisi tulette luokseni, istun penkillä valmiina ottamaan iskut vastaan. Yleensä sinä puhut, käytät sanoja, joita kammoan, vihaan. Sanoja, jotka viiltävät syvältä, sanoja, joita toivoisin ettet ikinä minulle sanoisi. Ja silti lähes jokaisella välitunnilla teet sen. Oma vikani kun tulen näköpiiriisi enkä vieläkään ole oppinut ettei aina saa antaa
periksi mielihalulleen katsoa.

Lopulta kello soi. Kerään tavarani nopeasti ja kiirehdin ulos luokasta toivoen näkeväni sinut edes vilaukselta. Toiveeni toteutuu, näen sinut käytävällä valopilkkuna ihmisten joukossa, valkoinen kauluspaita loistaa mustasta massasta, joka ympärilläsi pyörii. Seisot selkä päin minuun. Kaverisi osoittaa minua avoimesti, käännyt ja nauru paistaa kasvoiltasi. Etsit katseellasi minua ihmisten joukosta, nautin ajatuksesta, mutta repäisen katseeni irti sinusta. Lähes juoksen ulko-oville, kuulen naurusi takaani ja yritän olla välittämättä siitä.

Ulkoilman viileys tervehtii kasvojani ja paljaita käsivarsiani. Työnnän kädet taskuuni ja reppu yhdellä olalla heilahdellen kävelen penkilleni, omalle penkilleni, jossa ei koskaan istu ketään. Sehän on Juho Hakasen penkki. Ei sillä kukaan voi istua.
 
Istun penkille ja lasken repun maahan. Kumarrun kaivamaan walkmaniani tummanharmaalla, halkeilleella asvaltilla lepäävästä mustasta selkärepusta, enkä ylläty kun se repäistään pois minulta. En kohota katsettani, tiedän katsomattakin kuka sen vei.

”Juhoo”, sanot pitkittäen o-kirjainta. Nostan katseeni ja kohdistan sen silmiisi. Katsot minua kylmästi.
”Miks sä istut täällä yksin?” kysyt. Kohautan olkiani ja yritän saada ääneni pysymään tasaisena kun puhun.
”Saisinko mä mun repun takas?”
”Ehkä joskus”, sanot ja istut viereeni. ”Sä et vastannu mulle”, sanot ja yritän pitää katseeni taivaalla. Se kuitenkin estyy, koska siirryt aivan lähelleni. Kylkesi on kiinni omassani. Huomaan sinun keksineen uuden kidutuskeinoon ja harmikseni tajuan pitäväni siitä liikaa.

Nostat kätesi niskaani, leikit tummanruskeilla hiussuortuvillani. Tukistat niitä, sävähdän. Innostut enemmän, kuljetat kätesi poskelleni, käsivartesi on niskani takana. Tajuan äkkiä ettei sinulla ole kavereitasi mukanasi. Istumme kaksin pihan laidalla, ja minua pelottaa.

Miten tää voi olla näin väärin päin, mietin. Pieni seiska kiusaa isoa pahaa ysiä.

”Tykkäätkö sä tästä, Juho?” kysyt. Vilkaisen sinua ja säikähdän mustalla rajattujen silmiesi ilmettä. En pysty tulkitsemaan sitä mitenkään.

Kuulen kellon soivan. Sinä et liiku mihinkään, joten en minäkään. Olet edelleen kiinni minussa, valkoinen kauluspaita vasten mustaa t-paitaa. Pian olemme viimeiset koko pihalla.

”Tykkäätkö sä tästä”, kuiskaat korvaani. Huulesi hipaisevat korvaani ja aiheuttavat uuden sävähdyksen. En vastaa sinulle mitään, kosketuksestasi humaltuneena.
”Sano että tykkäät”, kuiskaat. Pidän huuleni tiukasti yhdessä, yksikään pihaus ei pääse niiltä. ”Sano se”, kuiskaat ja huokaat. Uskallan taas vilkaista sinuun. Kasvosi ovat ilmeettömät, vetäydyt taas kauemmas mutta pysyt kuitenkin lähelläni.

Leikit huulessasi olevalla renkaalla, niin kuin aina teet. Jollet ole koko ajan selittämässä jotain, pureskelet pientä hopeista rengasta huulesi sivussa.

Päädyn lähtemään sisälle. Pelkään edelleen sinua, vähän aikaa sitten silmissäsi näkemääni ilmettä. Pelkään.

Kun olen nousemassa harmaalta puupenkiltä, tartut ranteeseeni. Kämmenesi kiertyy ranteeni ympärille ja puristaa kovaa. Vedät minut takaisin istumaan, hämmästykseni tekee sen vielä helpommaksi. Pelästyn voimiasi, olet kuitenkin hyvin pienikokoinen.

Kaivat taskustasi tupakka-askin, punnitset sitä käsissäsi ja laitat sitten takaisin taskuun. Otat laukustasi mustan sytkärin ja alat leikkiä sillä. Sytytät pienen liekin, heilautat sormesi sen läpi. Katson sinua ihmeissäni, odotan koko ajan että alat puhua, sanot jotain, mutta pysyt ihan hiljaa.

Mietin, mikä tunti minulla on. Biologiaa, ei kovin innostavaa, joten istun edelleen vieressäsi. Tiedän, että pitäisi lähteä, enkä tiedä, miksi silti jään. Kuitenkin istun paikoillani ja tuijotan kengänkärkiäni.

Otat tupakan taskustasi muttet sytytä sitä. Tarjoat minullekin, ihmettelen miksi.

Sinulla on kylmä. Hampaasi kalisevat.

Ja sitten tajuan, miksi näytät pidemmältä. Istut reppuni päällä, siihen tungetut kirjat nostavat sinua korkeammalle.

”Anna mun reppu takas”, sanon. Pudistat päätäsi, polttamaton tupakka roikkuu suupielessäsi.
”Vittu anna se”, sanon uudestaan. Pudistat taas päätäsi. Nousen ylös ja lähden kohti koulua.
”Aiotko valittaa opettajalle, Juppe?” Äänensävysi pilkkaa minua ja äännät nimestäni vääntämäsi nimityksen niin vittumaisesti kun osaat. Palaan takaisin ja mietin, miksi pojoilen tällä tavalla. Ojennat uudestaan askia ja pudistan jälleen päätäni. Kohautat olkiasi ja työnnät askin reppuni sivutaskuun.

Miks vitussa?
Seison odottaen reppuani. Sinulla ei kuitenkaan ole aikomustakaan siirtää takamustasi alustaltaan. Lopulta alistun istumaan takaisin viereesi ja sinä painaudut jälleen kiinni minuun. Yritän työntää sinut pois, muttet mene.
 
”Miks sä teet tota?” kysyn ja haluaisin puraista kieleni poikki.
”Teen mitä?” kysyt viattomasti. ”En mä tee mitään.”
”Mee sit kauemmas.”
”Enpäs mee. Juho, mulla on kylmä.”
”Mee vittu sisälle. En mä sua täällä pidättele.” Alan ärsyyntyä sinuun.
”Enkä mee. Sä oot kivempi.” Sanasi aiheuttavat silmienpyöräytyksen. Totta kai, onhan minua kivempi kiusata kun sisällä muut ovat tunneilla.
”Mee omanikästes joukkoon”, tiuskaisen ja tönäisen sinua kauemmas. ”Vitun seiska.” Heti kun olen sanonut sen, tajuan miten tyhmältä kuulostan. En välitä. Sinä et lähde minnekään, nojaudut minua päin ja kuiskaat:
”Mä tiedän, että sä tykkäät tästä.” Huulesi hipaisevat suupieltäni. Silmissäni mustenee hetkeksi. Huulesi ovat karheat, eivät sellaiset kuin kuvittelin. Karheus tuntuu oikeastaan vielä paremmalta.
”Juho, sä tykkäät tästä. Sano se.” En sano. Pidän suuni kiinni.
”Sä tykkäät tästä”, tuhiset poskeani vasten. Painat huulesi huulilleni, nyt kunnolla. Silmissäni lentelee pienen pieniä ilotulitusraketteja. Tunne ei ole sellainen, joksi sen kuvittelin. Tieto, että vain kiusaat minua tällä, varjostaa ajatuksiani.
”Myönnä että sä tykkäät tästä.”
”Okei. Mä tykkään.”
”Se on kiva. Mäkin tykkään.”
”Jos nyt sitten jättäisit mut rauhaan?”
”Juppe, en jätä. Miks lopettaisin kun me molemmat tykätään tästä?”

Perustelusi ärsyttävät minua. Tai oikeastaan minua ärsyttää, että tiedät, miltä minusta tuntuu ja käytät sitä minua vastaan.

”Helvetti lopeta”, kivahdan sinulle kun kätesi hiippailee rinnalleni. Et välitä sanoistani vaan seuraat etusormen päällä rintani kaaria, piirtelet lihaksien rajat uudestaan. Värähtelen kosketuksiesi voimasta.
”Iso, paha ysi. Juho”, sanot et erityisesti kenellekään. ”Pienen pieni seiska. Mä.” En tiedä mitä ajat takaa sanoillasi enkä edes kysy.
 
Kellon soitto herättää sinut ajatuksistasi. Otat reppuni käteesi ja kaivelet taskuja kunnes löydät paperilapun englanninvihon välistä. Otat kynän ja raapustat jotain paperille. Taitat sen kahtia ja työnnät sen paitani sisään niskaan. Lasket repun maahan jalkoihini ja lähdet.
”Aika hyvä piirros”, käännyt vielä sanomaan ennen kuin katoat massaan ja jätät minut kaivamaan lappua paitani sisältä.

Miks tän pitää olla niin helvetin vaikeeta? Jollet tajua niin et tajua. Nähdään taas joskus ja ehkä silloin sä tajuat miten helvetin paljon susta tykkään.

A/N2: Voi miten paljon tykkäisinkään jos tästä saisin kommenttia. Jooko?? Ja rakentavaa tai rakentamatonta, ihan sama kunhan kerrot mielipiteesi.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2014 13:18:21 kirjoittanut Pyry »
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

PenceyPrep

  • ***
  • Viestejä: 29
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, K-7?
« Vastaus #1 : 28.08.2008 16:57:04 »
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA TYKKÄSIN ! OIKEIN KOVASTI !! Tahdon jatkoaaaaa aa a aaa ! Ah tää oli niin hyvin kirjotettu eikä sellane ällö siirappi, tykkäsin oikeesti ihan hireen paljon !
JATKOA piann !

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, K-7?
« Vastaus #2 : 28.08.2008 18:10:59 »
PenceyPrep:

Sehän kiva että tykkäsit ^^ Jatkoa tulee kunhan saan yhden femmen kirjoitettua, eli viimeistään ensi viikolla, tosin tuskin tähän tulee enempää kun just ne kaks osaa. Alun perin oli tarkoitus tulla vaan one-shotti mut sit sain idean ni jatkuu ^^
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

appledark

  • Vieras
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, K-7?
« Vastaus #3 : 28.08.2008 18:23:05 »
Ihana, suloinen, elävästi kuvailtu, upea. Ylistäviä adjektiiveja riittäisi kyllä loputtomiin.
Tämä oli kiva piristys kamalalle päivälleni ja sai hymyilemään.
Jatkoa ehdottomasti.

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, K-7?
« Vastaus #4 : 28.08.2008 18:26:24 »
Appledark:

Voi ei. *punastuu* Kiitos paljon, sinä yhteistyössä PenceyPrepin kanssa paransit taas päivääni rutkasti <3 Kiitos <3
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

Jinmuru

  • Fangirl
  • ***
  • Viestejä: 1 323
  • Ava (c) Okakettu
    • Tumblr
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, K-7?
« Vastaus #5 : 28.08.2008 18:32:27 »
Jatkoa! Rakastan <3  :-*

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, K-7?
« Vastaus #6 : 28.08.2008 18:37:13 »
Jinmaru-Chan:
 Ohhoh. Ohhohhohhoh. Sähän puhut suoraan :D Tosi kiva jos tykkääsit :) sit viel toivon et oot tosissas, muru ^^

Hahaa! Paljastuitte! Jos luet, kommaa ihmeessä niin tykkään.
« Viimeksi muokattu: 28.08.2008 19:27:44 kirjoittanut maisamiisa »
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

Amnesiac

  • ***
  • Viestejä: 235
    • tumblr
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, K-7?
« Vastaus #7 : 29.08.2008 16:09:31 »
Whaa, minä todellakin tykkäsin, mutta tämä ei suostunut eilen avaamaan tätä kommentointi ikkunaa, jotta olisin voinut jättää viestiä.: ) Tämmönen 'hymyilyttävä' pätkä, kivvaa ja söpöä tekstiä nyt muutenkin. ^.^ En hirveesti osaa tästä antaa kommenttia, tulevaisuudessa sitten parempaa palautetta:D
Eli jatko kelpais khyllä.<3
Minä en unohda sinua koskaan, vaikka en muistaisi omaa nimeäni.

Jinmuru

  • Fangirl
  • ***
  • Viestejä: 1 323
  • Ava (c) Okakettu
    • Tumblr
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, K-7?
« Vastaus #8 : 29.08.2008 16:26:43 »
Totta kai oon tosissani, MURU  ;)

ShinigamiEatsApples

  • ***
  • Viestejä: 82
  • I'm totally OOC<3
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, K-7?
« Vastaus #9 : 29.08.2008 18:32:17 »
Aikas söpö alku:D Innolla odotan lisää... aah, ainoa miinus oli se että olisi halunnut lukea tää yhdeltä istumalta loppuun8D Ei pitäisi koskaan alottaa ja koukuttua keskeneräisiin:D:D En mä vielä osaa sanoa muutakuin sen että niin_haluan_lisää:)
"Ihmisen tulee tietää,
että halutessaan jotain hän ottaa riskin.
Mutta juuri se tekee elämästä mielenkiintoisen"
-Paulo Coelho

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, K-7?
« Vastaus #10 : 29.08.2008 19:59:41 »
Hip hip hurraa, oli vähän ihanaa tulla kotiin ja sit lukee nää kommentit teiltä kaikilta <3

Amnesiac: wihiii! Jatkoa tulossa pian ;) Kiitoksia tästä <3

Jinmaru-Chan: Ihanaa <3

ShinigamiEatsApples: oijoijoi, hiihiihii ^^ Kuten sanoin, jatkoa tulossa tosin vasta ensi viikolla luultavasti, koska huomenna lähden Ruotsiin serkun tyttären ristiäisiin ^^
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

Mallu

  • ***
  • Viestejä: 18
  • Oh I say
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, K-7?
« Vastaus #11 : 30.08.2008 11:57:28 »
Ou mään, jatkoa hyvä ihminen! Tää oli ihanaaki ihanempi!! <3<3
Embrace your inner lunatic. Fun times guaranteed.

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, K-7?
« Vastaus #12 : 30.08.2008 13:22:24 »
MrNewsman:

*hihittelee hieman ja punastuu* Jösses, ihanaa saada kommenttia ^^ Kiitos <3

Ja koska olen niin ihana ihminen (kuka, minäkö?), ja eräät ovat täällä toivoneetkin (kiitos teille kaikille <3) lupaan jatkoa viimeistään keskiviikkoiltana. Aiemminkin voi olla odotettavissa, mutta keskiviikoksi saan viimeistään valmiiksi jolleivät opettajat yhtäkkiä päätä mitään tyyliin 'nyt se seiska een tyttö joka koko ajan kirjoittaa eikä keskity tunneilla saa luvan oppia keskittymään ja annetaan sille vähän lisää läksyjäkin!'.
« Viimeksi muokattu: 30.08.2008 14:03:30 kirjoittanut maisamiisa »
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, K-7? [1/2 + epilogi?]
« Vastaus #13 : 30.08.2008 14:14:11 »
HIiihh:D:D:D ihana aamupäivän pelastus  :-* söps pöps tämä<3 laita pian toinenkin osa (:
aisp

Whii ^^ kiitus ^^

Ja kommentteja toivon sinä aikana kun olen poissa, olen erittäin happy-happy jos sitten maanantai-iltapäivänä, jolloin seuraavan kerran tulen tänne sen jälkeen kun tänään häippäsen, on tullut uusia kommentteja. Joo, risuilla ja ruusuilla saa heitellä :)
« Viimeksi muokattu: 30.08.2008 18:05:29 kirjoittanut maisamiisa »
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

Siber

  • jonofiniläinen
  • ***
  • Viestejä: 249
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, K-7? [1/2 + epilogi?]
« Vastaus #14 : 30.08.2008 19:24:12 »
Aw.
Tämähän on mielettömän ihana!

Kiinnostavaa, ysi haaveilee seiskasta. Tämän perusteella tykkään Juhosta kovasti, tuo toinen on jotenkin vähän... kummallinen? :--D En ihan ymmärrä, miksi se tulee tuolla tavalla kiehnäämään Juhon kylkeen, tai siis, se tuntuu etenevän vähän nopeasti.

Tässä on kauhean aito tunnelma, kuvailet jotenkin sopivasti - tai vaikka tässä ei edes ole kauheasti kuvailua, pysyy silti kärryillä, miltä näyttää ja missä ollaan. Dialogi on nam, ja muutenkin - ihana tämä.

Jatkathan (:
“You’re the next best thing, John.”

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, K-7? [1/2 + epilogi?]
« Vastaus #15 : 01.09.2008 14:48:48 »
Siperia:

Jösses, kiitos <3 Nolottaa täällä näppiksen takana, oijoijoi kiitos :D <3

Tiedotusluontoisesti kerron, että en lupauksistani huolimatta saa jatkoa pistettyä, enkä uskalla sanoa mitään aikaa, milloin sen saan tehtyä. Tietysti yritän parhaani koko ajan, muttamuttamutta kun on tosi vaikeeta tätä kirjoittaa kun epilogi on jo ajatuksissa valmiina ja silleen. Pahoittelen.
« Viimeksi muokattu: 04.09.2008 20:16:45 kirjoittanut maisamiisa »
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, K-7? [1/2 + epilogi?]
« Vastaus #16 : 05.09.2008 19:21:25 »
Osa 2

A/N: Oli muuten sitten ihan kiittettävästi vaikeuksia tämän osan kirjoituksessa, jotenka en lupaa mitään osan laadusta. Älkää avadattako. Olin aika kipeä kun tätä kirjoitin, mutta yhdistetystä pahoinvoinnista, maantiedon kokeeseen lukemisesta ja luokkalaisistani fruittareista tää syntyi, oli muuten ihan eri inspiroivaa. Ja kuuntelin sitten tätä kirjoitellessa Mindless self indulgencea, Mayday paradea ja Fall out boyta, joten siitä voi sitten jotain päätellä. Yök, tuli aika fluffystä muttamuttamutta, ei ole mun vikani :) Oli pakko tunkea Juholle sisko, kun alkoi ärsyttää kun Frerardia kirjoitellessa ei oikein voi tunkea siskoa mukaan ja sillai. Ja sitten kehotan, että jos et kestä kuvausta suudelmasta tai homoja, et lukisi tätä. Homoja täällä näkyilee, se kyllä taisi tulla ihan ykkösosan myötä selväksi, ja spoilspoil, homosuukko tulossa. Joten varo jos luet, olet alle 13-vuotias tai muuten vain homokauhuinen.

”Mitä helvettiä sä täällä teet?”
”Moi sullekin.” Seisot portailla ja katsot minua. ”Voinko mä tulla sisään?”

Miks sä tulit? Siirryn sivuun ja päästän sinut sisään. Tuijottelet kengänkärkiäsi, huomaan että ne ovat vanhat, harmaat ja kärsineet lenkkarisi eivätkä Converse All Starit, joita yleensä käytät.

”Mitä sä täällä teet?” toistan kysymyksen. Seisot edessäni, avaat suusi kuin sanoaksesi jotain ja suljet sen sitten. Mietit hetken ja sanot:
”Mulla on sulle asiaa.” Tunnen itseni ihan seiskaluokkalaiseksi ja minusta tuntuu siltä kuin olisit minua paljon vanhempi. Oloni on lähinnä idiootti.

”No?” kysyn ja esitän etten oikeastaan edes ole kiinnostunut asiastasi, vaikka todellisuudessa janoan jokaista sanaasi, odotan, mitä aiot tehdä. Seisot edessäni, olemme edelleen eteisessä. Viittaan kohti huoneeni ovea ja ehdotan sinne siirtymistä. Nyökkäät ja otat kengät jalastasi, asettelet ne varpaillasi siististi vierekkäin. Astun edellesi ja avaan oven, jonka takaa paljastuu tuttu kaaos. Toivon ettei se sinua häiritse kovin paljoa.

Istun työtuolilleni, sinä jäät seisoskelemaan oven lähelle kuin pieni, arka opettajienhuoneen ovella odotteleva ekaluokkalainen, joka odottaa että oma opettaja tulee.

”Mitä sulla oli asiaa?”
”No helvetti etkö sä vieläkään tajua?!” Hätkähdän sanojesi kiivautta.
”En tajua.” En uskalla edes toivoa.
”Ei mitään”, sanot ja käännyt ympäri. Astut ulos huoneestani, käytävään. Tajuan että tarkoituksenasi on ilmeisesti lähteä, mutta joudut pysähtymään eteisessä laittaaksesi kengät jalkaasi. Siellä saan sinut kiinni, lasken käteni olkapäällesi kun yrität kädelläsi auttaa kenkää taipumaan jalkaasi. Pysähdyt kesken liikkeen, jähmetyt kumaraan asentoon.

”Nouse ylös, Mikael”, sanon. Nouset hitaasti ylös, pyyhkäiset kädellä poskeasi. Kun seisot suorana edessäni, näen silmiesi kiiltävän märkinä. Hätkähdän, ensimmäisen kerran ikinä minulla on oikeasti tunne, että olen sinua vanhempi, olet vielä pieni poika.
”Mikael... mitä sä teet?” Pyyhit silmiäsi ja pudistat päätäsi kysymykselleni.
”Saatanan ääliö, etkö sä vieläkään tajua että mä olen suhun ihan vitun kusessa! Mä luulin että sä tajuaisit viimeistään sillon kun me oltiin siellä penkillä, mut vittu älä sitten!” Katson sinua suu auki. Kiitän onneani siitä että olin yksin kotona siihen asti että sinä pölähdit oveni taakse. Kyyneleet näyttävät taas uhkaavan sinua, ravistat päätäsi kuin karkoittaaksesi ne. ”Voi vittu mä luulin että-”, sanot, mutta äänesi murtuu enkä saa tietää, mitä minusta luulit. Astun askeleen eteenpäin, astun toisenkin. Kohotat katseesi ylöspäin, tummanharmaiden silmiesi katse kohtaa omani.

Tuijotan silmiäsi. Miten sun silmät voi olla noin... kauniit? Astut eteenpäin, olet lähes kiinni minussa. Hengitykseni tihentyy kun näen sinun kallistavan päätäsi niin, että näet kasvoni. Kumarrun eteenpäin hieman, mietin, uskallanko. Ratkaiset ongelmani nousemalla varpaillesi. Silmäni painuvat kiinni ja keuhkoni tuntuvat valahtavan jonnekin polvien seudulle.

Karheat huulesi hyväilevät omiani, huokaan niitä vasten. Löydän alahuulesi renkaan ja hipaisen sitä kielelläni. On sinun vuorosi huokaista, raotat huuliasi aavistuksen.

Ovelta kuuluva rapina palauttaa meidät maan pinnalle siitä pienestä pilvestä, johon olemme vajonneet. Kavahdan kauemmas sinusta, katselet ympärillesi hämmentyneenä, kuin et tietäisi miksi olet siinä.

”Moi”, oven avannut isosiskoni sanoo. Tervehdin, siskoni tutkii 17-vuotiaan uteliaisuudella pikkuveljensä vielä nuorempaa kaveria.
”Kuka sä oot?” Nina kysyy ja katsoo sinua.
”Juhon kaveri”, sanot ja hymyilet. Hymy leviää minunkin kasvoilleni, vaikka yritänkin peitellä sitä. Nina hymyilee ja katsoo minuun. Hän huomaa punaisena loistavat poskeni ja typerän hymyni, sitten Nina siirtää katseensa sinuun ja näkee pienen hämmentyneen hymyn, joka pitää majaa huulillasi. Nina siristää silmiään ja näyttää tajuavan jotain. Rukoilen niin Buddhaa, Neitsyt Mariaa kuin Kurt Cobainiakin, rukoilen ettei Nina sano mitään ääneen. Jos hän ei sano sitä, hän ei tiedä sitä? Onneksi sisko kuitenkin vain hymyilee vielä kerran sinulle ja häipyy sitten keittiöön, äänistä päätellen laittamaan itselleen ruokaa. Lähes huokaan helpotuksesta.

”Mun pitää lähteä”, sanot. Nyökkään, kumarrut laittamaan kenkäsi kunnolla jalkaan. Nouset taas seisomaan suorassa, kuuntelen, onko siskoni tulossa eteiseen. Nina kuitenkin pysyttelee turvallisesti keittiössä, sinä näytät huomanneen saman. Kiedot kätesi nopeasti niskani taakse ja varpistat painamaan kevyen suukon huulilleni.

”Joko tajuat?”

A/N2: Huono, kökkö ja lyhyt. Kuitenkin kommenttia pyydän, korjausehdotuksia jos on ja silleen, ja oon iloinen jos niitä saan :)
« Viimeksi muokattu: 12.09.2008 07:03:30 kirjoittanut maisamiisa »
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

appledark

  • Vieras
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, PG-13 [2/2 + epilogi?]
« Vastaus #17 : 05.09.2008 20:20:01 »
Tätä kannatti todella odottaa.
Erittäin suloinen osa ja samalla lailla elämänmakuinen kuin edellinenkin.
Ei tälle voi kuin hymyillä.

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, PG-13 [2/2 + epilogi?]
« Vastaus #18 : 05.09.2008 20:25:58 »
Appledark:

Kiitos ^^ Toivon että toi hymyileminen on positiivista :)

Ja sille, joka ei kommentoi mutta lukee, lähtee postissa yksi pieni pikkuveli, kamala kosto, yliseurallinen viisivuotias velipoika ärsyttää kenet tahansa hengiltä. Ei mikään mukava, joten KOMMENTOI. Nih.
« Viimeksi muokattu: 05.09.2008 20:40:11 kirjoittanut maisamiisa »
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

Siber

  • jonofiniläinen
  • ***
  • Viestejä: 249
Vs: Miten helvetin paljon tykkään, PG-13 [2/2 + epilogi?]
« Vastaus #19 : 05.09.2008 20:49:28 »
Pääsi ihan oikeasti sellainen "oi"  -äännähdys, kun huomasin tähän tulleen jatkoa, koska tää on tosiaan ihana, kuten sanoin jo aikaisemmin tuossa :p Ja - whee - tämä kakkososa oli ihan niin hyvä kuin uskalsin toivoakin.

Rakastan jokaista Mikaelin repliikkiä. En tiedä mikä siinä on, ne on vaan kauhean... ihania. On myös kiva lukea preesensissä. Ja kirjoitustyylisi muutenkin on sekin ihan mahdottoman kiva, vaikken osaa tätä mitenkään perustella.

Muutama kirjoitus-/huolimattomuusvirhe tässä oli, jostain puuttui välilyönti ja jostain kirjain, muttei siis mitään oikeasti häiritsevää. Asia, jota ehkä mahdollisesti jäin kaipaamaan, on se, että jotenkin... Juhosta olisi voinut tavallaan kertoa enemmän, kuvailla sitä ja silleen. Edellisessä osassa siitä sai jotenkin selvemmän kuvan, sen osasi kuvitella paremmin. Tässä kerrottiin enemmän vaan Mikaelista.

Mutta niin, ihan ihana ja suloinen ja hieno, epilogia odotellessa (;
“You’re the next best thing, John.”