Kirjoittaja Aihe: Last call || S, one-shot  (Luettu 4951 kertaa)

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Last call || S, one-shot
« : 25.08.2008 19:10:27 »
// Alaotsikko: FanFic10, sana 04. loppu, albumihaaste: Last Call || vähäinen angst Colin/OC

Author: maisamiisa
Title: Last call
Pairing: OC/Colin Creevey, punatukkainen tyttö/Colin Creevey
Rating: S?
Fandom: Harry Potter
Beta:
Genre: angst? emt.
Disclaimer: Colin Row’n omistuksessa, muuten vain leikittelen hänellä. Kertoja ei ole kirjoista, omakeksimäni hahmo siis.
A/N: Osallistuu albumihaasteeseen biisillä Last Call – Plain White T’s (albumi All that we needed), FanFic10 sanalla 04 Loppu, voit itse päätellä miten. Leikitään, että Colin on edelleen hengissä. Ja punatukkaisen tytön henkilöllisyyden saatte itse päätellä. Ja biisin siis voi kuunnella täältä ja sanat vaikkapa täältä.


”Hei, olet juuri soittanut Colin Creeveylle. En juuri nyt pääse vastaamaan, jätäthän viestin.”

En jätä viestiä, painan punaista luuria. Jään tuijottamaan kämmenelläni lepäävää kirkkaanpunaista kännykkää, jolla yritin sinua saada vielä yhden kerran kiinni, etkä sinä tietenkään vastannut.

Katseeni osuu pinoon papereita, jotka ovat työpöydälläni. Jokainen on kirjoitettu harvalla käsialalla täyteen erilaisia sanoja. Minä olen kirjoittanut ne sanat. Joko sinusta tai sinulle. Otan nipun käteeni ja astelen keittiöön, jossa asetan ne kulhoon. Haen yläkaapista sauvasekoittimen ja työnnän pistokkeen pistorasiaan. Mietin sekunnin sadasosan ennen kuin käynnistän laitteen ja upotan sen papereiden sekaan. Viidessä sekunnissa yli viidenkymmenen arkin pinosta on tullut kasa valkoisia harmaalla lyijykynällä kirjottuja hahtuvia. Tunnen outoa tyydytystä kun katson kulhossa olevia paperinpaloja. Vielä paremmalta tuntuu viedä kulho pesualtaaseen ja avata hana niin että vesi valuu ja sulattaa paperit yhdeksi möykyksi. Varmistaakseni täydellisen tuhon astun vielä ikkunalle ja kaavin paperinpaloista puolet ulos ikkunasta, neljänneksen roskapönttöön ja loput vessanpyttyyn. Vedettyäni vessan huokaan. Kukaan ei voi enää koskaan nauraa pienikokoiselle tytölle, joka laatii lapsuudenystävästään huonoja lauluja.

Muistan miten pieninä makasimme leikkimökissäni vierekkäin. Sinä ja minä. Kuusivuotiaina päätimme että menemme naimisiin ja saamme viisi lasta. Seitsenvuotiaina lapsien määrä väheni kolmeen. Kahdeksanvuotiaina häämatkan kohteeksi valittiin Pariisi ja päätettiin, että kun olemme isoja, ostamme punaisen Ford Anglian.

11-vuotiaina olimme eräänä heinäkuun päivänä leikkimökissä paossa hellettä, pikkuveljeäsi ja pikkusiskojani. Makasimme, kuten aina, jalat ovea päin, vierekkäin ja käsi kädessä. Sitten yhtäkkiä käännyit kyljellesi ja kerroit minulle sen. Että menet johonkin erikoiseen kouluun hyvin kauas ja tulet kotiin jouluiksi, pääsiäisiksi ja kesiksi, että opiskelet siellä seitsemän vuotta. Samana iltana suutelit minua ja kerroit rakastavasi. Se oli minusta kivaa, jännittävän aikuismaista. Se oli vuosi 1992.

Lapsena uskoin sanoihisi. Uskoin siihen että sinä olet maailman paras poika ja pysyisimme yhdessä ikuisesti.

Muistatko sen vielä? Pystytkö vielä muistamaan hämärän leikkimökin homeisen tuoksun kun teimme suunnitelmia tulevaisuudelle? Muistatko kun otit minusta valokuvan, jonka asettaisit yöpöydällesi, jotta muistaisit minut?

Muistatko?

Aina lomiksi sinä tulit luokseni. Juttelimme kaikesta maan ja taivaan välillä, ja me molemmat pidimme siitä. Sinä lupasit, että heti, kun meillä on ikää, lähtisimme yhdessä hienoon yökerhoon. Lupasit tarjota minulle iloisenvärisiä drinkkejä sateenvarjoineen. Lupasit että hankkisimme ison omakotitalon ja lapsia. Suutelit minua. Vuosi 1996.

Ja sitten, kun olimme 16, tulit kotiin koulustasi. Ilmeesi oli omituisen poissaoleva silloin harvoin kun tapasimme. Emme edes tavanneet kuin muutaman kerran, sinulla tuntui olevan muuta tekemistä

Ja yhtenä päivänä, jona olin tulossa luoksesi, kadulta kääntyi ennen minua pihatiellenne punatukkainen tyttö. Hän soitti ovikelloa, sinä tulit avaamaan. Katselin sinua ihmishoukosta postilaatikon takaa. Katselin, kun vilkuilit ensin ympärillesi ja kiersit sitten kätesin tytön ympärille. Suutelit häntä.

Minusta tuntui siltä, että olisit repinyt ensin keuhkoni, sitten maksani ja lopulta sydämeni kurkkuni kautta ulos ja hyppinyt niiden päällä. Minun teki mieleni hyökätä kimppuusi, hyökätä ensin kuristamaan laavatukkainen tyttö hiuksiinsa ja sitten kuristamaan sinut punakultaiseen kravattiisi, jota minulle esittelit lomilla. En kuitenkaan tehnyt sitä, vaan käännähdin ympäri ja painelin kotiin. Oman huoneeni rauhassa itkin ulos suruni ja jäljelle jäi vain tytön hiuksien sävyinen viha. Viha sinua kohtaan. Viha tyttöä kohtaan.

Halusit tavata minut vielä kerran ennen kuin menisit takaisin kouluusi. Puhelimessa ilmoitin, etten enää koskaan puhuisi sinulle. Ihmettelit käytöstäni ja kerroin nähneeni sinut ja tytön. Sitten löin luurin korvaasi.

Yritit tulla käymään, mutta äitini ei pyynnöstäni päästänyt sinua sisään. Yritit soittaa, mutten vastannut.

Kirjoitin lauluja. Kirjoitin varmaan sata laulua sinusta ja sinulle. Lauluja, joissa kerroin miten vihasin sinua.

Ja sitten, 17-vuotiaana päätin soittaa sinulle yhden kerran. Joko vastaisit ja puhuisimme tai et vastaisi ja en enää koskaan soittaisi sinulle tai vastaisi puheluihisi.

Ja sinä et vastannut.

A/N2: ja kommenttia haluaisin, vaikkei tää aihe olekaan kovin suosittu, mut jos luet niin kommaa ihmeessä.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 17:02:12 kirjoittanut Vanilje »
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

Lily

  • Vieras
Vs: Last call || S, one-shot
« Vastaus #1 : 13.10.2008 17:35:31 »
Stalkkaajien ficcipiiristä, hyvää iltaa 8)

Vau. Tässä oli todella havaittavissa se hienoinen itseironia mistä Liz jo mainitsikin tuolla piirin puolella. Tämä oli sellainen realistinen teksti, mikä pysäyttää, mitä jää miettimään. Olin ihan silmät ymmyrkäisinä kun yhtäkään kommenttia ei oltu vielä jätetty.

Mä tykkään tällaisesta kevyestä angstista, missä ei tule mitään maailmaa mullistavaa 'nyyh teen itsarin!!!1' -tyyppistä loppua vaan kirpeä ja ylpeytensä säilyttävä lopetus. Tykkäsin siitä ihan hirmuisesti.

Nuo lapsuusmuistot olivat nättejä, kepeitä ja huolettomia, kunnes sitten alkoi uudestaan synkempi teksti kun kertoja näki Colinin toisen tytön kanssa. Pidin siitä, että jo alku oli vähän synkkä, keskivaihe keveä niiden muistojen takia ja loppua kohti taas synkkä.

Tykkäsin oikein paljon :)

Lily

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Last call || S, one-shot
« Vastaus #2 : 13.10.2008 17:43:22 »
Oj då, eka Lily, TACK.
hehhee :D

Oli hianoa, että tykkäsit ja vielä kaiken lisäksi kommentoit, oi kiitos, tykkään siitä :D <3
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

Kupla

  • Perisokea
  • ***
  • Viestejä: 916
  • So tell me, what is there to fear?
Vs: Last call || S, one-shot
« Vastaus #3 : 13.10.2008 17:47:35 »
Stalkkaajien ficcipiiristä hyvää iltaa.

Ensimmäisenä minun täytyy sanoa, että minulla oli hienoisia epäilyksiä tämän ficin suhteen. Yleensä Colinista kertovat ficit ovat jotain kummallista söpöstelyä, jossa tyttö seuraa Colinia pitkin Tylypahkan käytäviä. Ei niissä muuten mitään, mutta kun ne pursuavat jo korvistakin ulos. Sen sijaan tämä... en kyllä nyt voi muuta kuin kertoa, että ensimmäinen ajatuksena koko ficistä tuli suunnilleen puolivälissä, ja se oli 'wow'.

Biisi sopi ficciin todella hyvin. Siinä oli jotain tiettyä epätoivoisuutta, joka kuvastui myös ficissä. Pidin erityisesti siitä, että se laulunsanojen kirjoittaminen oli laitettu ficciin mukaan. Ja sauvasekoitin oli todella hyvä juttu ;D Ei tulisi pieneen mieleenikään käyttää sauvasekoitinta, mutta jatkossa tuhoankin kustantamojen hylkäyskirjeet sillä. Kiitos siis tuosta ideasta (jos joku kysyy, kerron sen olevan sinulta) :D

Lainaus
Muistatko sen vielä? Pystytkö vielä muistamaan hämärän leikkimökin homeisen tuoksun kun teimme suunnitelmia tulevausuudelle? Muistatko kun otit minusta valokuvan, jonka asettaisit yöpöydällesi, jotta muistaisit minut?

Muistatko?
Leikkimökin homeinen tuoksu, siinä oli jotakin mihin nyt täysin tykästyin. Muutenkin tuo kursivoitu 'Muistatko?', pystyn hyvin kuvittelemaan sellaisen vähän terävän ajatuksen sävyn siihen kohtaan.

Yleensäkin ficit joissa on tuollainen ihana häntäänsä syövä lohikäärme -efekti, loppu kuroutuu kiinni alkuun ja ficci voisi jatkua loputtomiin jos sen liittäisi loppuun yhä uudelleen copy + pastella, ne ovat parhaita. Niissä on kaikkein vähiten juonivirheitä. Tässä ei ollut ainuttakaan.

Yritän siis sanoa, että tämä oli aivan uskomattoman hyvä ficci Colinista ja olet loistava kirjoittaja. Kiitos.
I think I saw you in my sleep, darling,
I think I saw you in my dreams, you were
stitching up the seams on every broken promise
that your body couldn't keep.
I think I saw you in my sleep.
La Dispute: Such Small Hands

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Last call || S, one-shot
« Vastaus #4 : 13.10.2008 17:58:55 »
Hyvää iltaa, Kupla :)

Ja sauvasekoitin oli todella hyvä juttu ;D Ei tulisi pieneen mieleenikään käyttää sauvasekoitinta, mutta jatkossa tuhoankin kustantamojen hylkäyskirjeet sillä. Kiitos siis tuosta ideasta (jos joku kysyy, kerron sen olevan sinulta) :D

Mun on pakko tunnustaa, etten sauvasekoitinta itse keksinyt, vaan ekalla kotitaloustunnilla meidänluokkalaiset pojat silppusivat puolet mun vihosta sauvasekoittimella. :D

Ei oikeesti. Nyt punastuttaa. En voi sanoa oikeastaan muuta kuin että kiitos tästä tosi paljon, Kupla.

Ja kiitos, kun tää ficci siihen poimittiin :) ^^ saanpahan viimeinkin edes vähän niitä toivottuja kommentteja.
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

Voldemort

  • Vieras
Vs: Last call || S, one-shot
« Vastaus #5 : 13.10.2008 18:00:10 »
Sinusta tuli stalkkaukseni uhri!

Siis tämä ficci hyvin todistaa sen, että tekstin laadulla ei palautteen saamisen kannalta ole mitään väliä. Tämä ficci on minusta kerronnallisesti näppärä ja viihdyttävä, tunteellisesti voimakas teksti eikä mene sinne pateettisuuden puolelle, ainakaan pahasti. Pieni pateettisuus ei edes ole haitaksi. Minä tykkään tässä lisäksi lyhyistä, ytimekkäistä lauseista, koska se lisää sanojen tehoa ja siitä, että tunteita ei ylikuvata. Ehkä tuossa loppupuolella, kun Colin jää niin sanotusti kiinni, menee tuo kerronta yli, mutta toisaalta se sopii tuohon. Tästä löytyy niitä tuttuja elementtejä, kun rakkaus ei menekään niin kuin pitäisi ja se alun tehosekoitinkohtaus hurmasi minut. Joskus pitäisi kai tehdä jotain tuollaista kun oikein ottaa päähän. Kerronnassa on paikoittain ripaus itseironiaa ja huumoria, mikä tekee tekstistä monipuolisemman kuin jos vain angstattaisiin. Teksti on minusta kaunista ja haikeaa ja esittää Colinin valossa, jossa en muista hänestä paljonkaan lukeneeni. Pidän myös paljon lopusta, joka ei ole maata mullistava, vaan sekin tavallaan arkinen. Noin voi käydä. Tosin toihan voi vielä jatkua tuosta, koska se ei välttämättä ole viimeinen sana. Niin kuin Kupla sanoikin palataan ikään kuin alkuun ja taas voisi jatkaa ja lukijana sitä jää pohtimaan, että mitenhän tuo jatkuu. Ehkä ne sitten joskus viisikymppisinä puhuu asiat selviksi.  ;D

Oho, tuli aika ihkutusviesti, mutta mä tykkäsin ja iloitsin, että löysin tämän stalkkaamisen tuloksena.  :D
« Viimeksi muokattu: 13.10.2008 18:02:15 kirjoittanut Voldemort »

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Last call || S, one-shot
« Vastaus #6 : 13.10.2008 19:27:12 »
Heipparallaa Voldemort. (ihihi, sori, repesin tässä kun selitin että jopa Voldemort on tullut kommentoimaan ja äiti, joka muuten ei edes lue Pottereita, mutta tuntee silti tietty pääpahiksen nimen, kattoi vähän silleen O.o)

Eli joo. Oi voi, mitä kaikkia hianoja sanoja ^^ hehehee. Eli siis olen todella iloinen, että tätä kommentoit, tykkään siitä tosi paljon. Ei voi luoja, oikeesti mä en voi sanoa muuta kuin kiitos, ja toivoa, että tää puna joskus poistuu mun poskilta.

Travers:

korjasin ton :) ja hihii, kiitos sullekin :D
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending

Munis

  • ***
  • Viestejä: 832
  • Räpyläjalkainen, muniva toimintakone
Vs: Last call || S, one-shot
« Vastaus #7 : 13.10.2008 19:50:59 »
Hmm... Ficcipiiristä iltoja!
Tykkäsin puhelinsoiton kuvailusta ja muutenkin ylipäätään puhelimen käytöstä. Se toi ihanasti vaihtelua, koska yleensä Potter ficeissä ei juuri puhelimia pyöri. Nuo lapsuuden muistot ja leikkimökissä kahdestaan tehdyt suunnitelmat oliat niin tavallisia, mutta myös niin suloisia. Tuollaisia keskusteluja ja suunnitelmia on varmasti tehty monia, eivätkä ne kaikki varmasti ole toteutuneet. Nuo päätökset siitä, että tyttö soittaisi vielä kerran, oli hyvä. Ääh, mitä minä selitän... No joo, ei tästä saa selvää, niin mitä väliä. Tavallisen hyvä ficci, jota oli kyllä mukava lukea. Hei, rakentava karkasi, en saa sitä kiinni!
Piti sanomani, että tykkäsin ideasta ja toteutuksesta, minä -muoto oli hyvin sujuvaa. :)
Pidin!
I've been to London, seen seven wonders
I know to trip is just to fall

supersaana

  • Severus’ lover
  • ***
  • Viestejä: 204
  • <3
Vs: Last call || S, one-shot
« Vastaus #8 : 20.10.2008 16:07:51 »
En tajua miksen ole kommentoinut tätä aikaisemmin ;o
No, kuitenkin. Tämä oli hyvä. Kerronta oli tosi sujuvaa ja lopetus oli mahtava (varmaan kyllä ihan sen takia, että toivoin ettei Colin vastaisi  ::)). Ihanaa kevyttä angstia. Tämä on hyvä myös sen takia, että .. no
Yleensäkin ficit joissa on tuollainen ihana häntäänsä syövä lohikäärme -efekti, loppu kuroutuu kiinni alkuun ja ficci voisi jatkua loputtomiin jos sen liittäisi loppuun yhä uudelleen copy + pastella, ne ovat parhaita.
Sen takia siis.
Colin on aika harvinainen hahmo ficeissä ja se mut sai alunperin tämän lukemaan.
Lainaus
Muistatko sen vielä? Pystytkö vielä muistamaan hämärän leikkimökin homeisen tuoksun kun teimme suunnitelmia tulevausuudelle? Muistatko kun otit minusta valokuvan, jonka asettaisit yöpöydällesi, jotta muistaisit minut?
Mietin vaikka kuinka kauan, että onko tuossa oikeasti virhe, vai onko se vain jotain ihmeellistä murretta tai jotain. Tulin sitten kuitenkin siihen päätökseen, että siinä on virhe. Eli "tulevausuudelle" on kirjoitettu väärin ja aan ja ässän väliin tulee tietenkin i-kirjain. :D Senhän varmasti tiesikin :D
Lempi kohtani oli ehdottomasti tuo lopetus. Ei siis sen takia, että fic oli sitten loppu. Ihan vain sen takia, että (kuten jo sanoin) Colin ei vastannutkaan. Oon vaan liian tykästynyt angstiin  ::)

Kiitos tästä, oli mukava lukukokemus!

-Superi
"Dear George, remember no man is a failure who has friends. Thanks for the wings, Love Clarence"<3

Lohikäärme-feeniks

  • ***
  • Viestejä: 187
  • Epämääräinen ruukkukasvi
Vs: Last call || S, one-shot
« Vastaus #9 : 23.10.2008 16:08:44 »
Ja maisamiisa kirjoittaa taas Colinista, yllätys yllätys. ;D


No, ei tässä mitään enkä ole koskaan ennen lukenut Colin paritusta. Itse asiassa jopa pidin tästä. Kirjoitustyylisi oli ihana vaikken yleensä pidäkään minä-muotoon kirjoitetuista tarinoista, mutta tässä ficissä se toimi täydellisesti. Minullakin oli pieniä ennakkoluuloja tämän suhteen, mutta sain muiden tavoin yllättyä positiivisti.

Kerroit tytön tunteita minusta kattavasti ja hyvin ja loppu jatkaisu oli ihana<3

ÄH, mitä minä enää höpötän!? Pidin ja koitin parhaani mukaan kirjoittaa niin etten oikeasti tuntisikaan sinua :D Taisin onnistua. Kai...

-Feen
« Viimeksi muokattu: 26.10.2008 20:52:21 kirjoittanut Lohikäärme-feeniks »
Tosi asiaksi jää, että Voldemort pystyy halutessaan liikkumaan nopeammin kuin Severus Kalkaros shampoo pullon nähdessään.

Snapu on Pyörylä

  • Sulttaani
  • ***
  • Viestejä: 1 209
  • Yksäröikää yksinäistä.
Vs: Last call || S, one-shot
« Vastaus #10 : 26.10.2008 17:50:19 »
Stalkkaajapiiristä minäkin, vähän myöhässä mutta kuitenkin.

Oih, tässä oli ihanaa angstia ja vihaa. Oikeastaan oli samantekevää ketä nuo hahmot olivat, tuo OC-tyttären tunne (ja menetetyt haaveet, toiveet, rakkaus) välittyi oikein napakasti tekstistä ja melkein tekisi itsekin mieli murhata Colin. :D

Muutenkin pidän tämän tyylisistä teksteistä, joissa käytetään sellaisia tavallaan pieniä yksityiskohtia tehokeinoina (Tuo lause: "uristamaan sinut punakultaiseen kravattiisi, jota minulle esittelit lomilla."  ja etenkin tuo kravaatti [joka muistutti hienosti, että nyt on kyseessä Colin/velho/Potter-maailma]) ja nuo sauvasekoittimet, leikkimökit, puhelinvastaajat.. Tykkään! Tykkään myös tuosta, että jotain tapahtuu ficin alussa ja siihen palataan lopussa, varsinkin kun se toimii ja tässä se toimi. ^^

Eli kiitos tästä!
« Viimeksi muokattu: 26.10.2008 17:54:34 kirjoittanut Snapu on Pyörylä »


"I don't think you can take it seriously unless you joke about it." -Robert Downey Jr.
Ficit | avatar by princessbloomy @ lj.com

maisamiisa

  • pähkinäpoika
  • ***
  • Viestejä: 1 740
  • nanana
Vs: Last call || S, one-shot
« Vastaus #11 : 26.10.2008 18:57:32 »
Gää. Nyt pelottaa :)

Ankka: wihii, kiva kun tykkäsit, kiitos <3

supersaana: ole hyvä ja kiitos, korjasin tuon virheen tuolta :)

Lohikäärme-feeniks
: Aww, kiitos kultamuru <3 tykkään susta :) ei, ei tietenkään tähän ficciin vaikuttanut se, että Colin on sivuhahmoista (Dobbya lukuunottamatta) kaikkein suloisin <3 Pidin ja koitin parhaani mukaan kirjoittaa niin etten oikeasti tuntisikaan sinua, ei, Feen, en revennyt x) mut joo, kiitos. :)

Snapu on Pyörylä: *pyörtyy* hihihi, nyt säikähdin kun huomasin että säkin tulit tätä kommentoimaan :) hihihi, älä kysy miks. Sä olet se suuri finiläinen, jonka en olisi koskaan uskonut tulevan lulukemaan MUN ficcejä x) joo, mut siis, kiva jos tykkäsit, kiitos tosi paljon kun kommentoit ja tykkään sustakin <3

Joo, eli siis kiitos kaikille, jotka kommentoitte, ootte tosi tärkeitä :)
Sharpen up your teeth, your dreams are more than worth defending