Kirjoittaja Aihe: Kokoelma Potter-leffojen HYVISTÄ asioista || positiiviset asiat Potter-leffoissa  (Luettu 37432 kertaa)

kaldera

• Vieras
Pakko tulla nostamaan myös David Thewlisin lippu korkealle. Jotenkin Lupinista huokuu juuri sellainen isällinen, rauhallinen, rakastava, huolehtiva henki. Muistan jo kirjaa lukiessani, miten rakastuin häneen saman tien jo junamatkalla (vaikka tosin kyllähän ihmeellinen suklaan tarjoaminen mietitytti, että eikö vieläkään ole saatu sitä rehellistä ja kunnon opettajaa PVS'een!). Lisäksi Luna ja Weasleyn veljekset ovat ihan huippuja! Ja tietysti Tom ja Matthew ja Helena ja Emma ja Maggie ja Julie ja ... no tämä sama lista minkä kaikki muutkin ovat tässä edellä luetelleet! Ja Jim Broadbent on ihana Kuhnusarviona! Ja kirsikka kakun päällä, Alan.

Jos yritetään kaivaa jotakin, mitä ei ole jo ehditty kehua maasta taivaisiin, niin... hmmm. No kahdeksannessa leffassa Ron ja Hermione keskustelevat kesken taistelua jotakin (aivot ovat deletoineet koko taistelukohtauksen, koska sen ajatteleminen saa kyyneleet silmiin, kiitos Desplatin) ja Hermione toteaa "ronmaisella" äänellä ja tyylillä: "Brilliant." Se sai kaiken kyynelien keskellä hymyn huulille:> Ja tosiaan moneen kertaan mainittu leffojen huumori.

Vielä pitää mainita Deplatin musiikit viimeisimmässä leffassa! Statues, Lily's Theme, The Resurrection Stone, Lily and Severus.. ihan uskomattoman kaunista. Offtopicina pitää kertoa, että olin tulossa leffoista kattomasta Nälkäpeliä ja kävelin bussipysäkiltä väsyneenä ja vähän surullisena (leffa aiheutti melkoisen tunnekuohun!). Mulla soi korvissa Oblivion seiskaleffasta ja pusikosta mun vierestä loikkasi jänis. Pimeällä kadulla näin, kun se juoksi koko tien loppuun ja hyppäsi takaisin metsikköön. Purskahin itkuun :') Oli niin kaunista.

Olivia

• Homo harakka
  • 365 päivää <3
Nuo negatiiviset saa kyllä mut kummastelemaan! Kuinka paljon H-P:sta voi valittaa. Mutta hyvistä asioista pidän enemmän, on kivaa ajatella myöteisesti.

Siis oon ihmetelly ja ihaillu Helena Bonham Carterin suoritusta Bellatrixina. Aivan ilmiö mäistä esittää jotain noin mielipuolista henkilöä. Alani jonka hitaita repliikkejä on kiva toistaa samalla kun kattoo leffaa, Evana on hieno näyttelija ja sopiva valinta Lunan rooliin.

On vaike sanoa että miksi oon kuvitellu H-P hahmot kun luin kirjat vasta leffojen jälkeen.

Vaikka oon hieman pettyny, kun katoin AV:n poistettuja kohtauksia. Siellä oli Suuri sali kohtaus, jossa Ron ja Hermione oli palnnu Tylyahosta ja ne näytteli ostamiaan velho tavaroita Harrylle. Siis olis sopinu AV:n muuten hieman synkkään tunnelmaan.

Ihanin kohta koko H-P leffojen kohdista on Kuoleman varjelusten tokassa osassa, kun Harry tapaa Lilyn, Jamesin, Lupinin ja Siriuksen. Se on niin surullinen kohta että alan aina itkemään...

Mää rakastan tuotantosuunnittelijan Stuart Graig,  graafisen osaston Miraphora Mina ja Eduardo Lima (ja moni muu) ja vaate puolesta vastaava Jany Temime ovat tehneet mahtavaa työtä, tehdessään Potter maaimasta niin uksottavan ja tainomaisen.

Kaikille jotka eivät vielä ole lukeneet, niin suosittelen luettavaksi Potter fanille sopivan kirjan: Harry Potter Suuri Velhokirja. Mäpä kirjoitan tän kirjan takakannen teille:

Uppoudu upeiden Harry Potter-elokuvien maailmaan niin saat tietää, miksi joulutanssiaisten jääveistokset eivät sula, missä kaljunat, sirpit ja sulmut oikeasti "valetaan", miten hevoskotkan ja näyttelijöiden väline yhteistyö sujuu, kuinka Tylypahka luotiin valkokankaalle sekä mikä on ankeuttajien liikehdinnän salaisuus. Harry Potter: Suuri velhokirja on laadittu yhdessä J.K.Rowlingin menestysromaanit valkokankaalle siirtäneiden näytteijöiden ja tuotantoryhmän kanssa. Kirja on lumoava, interaktiivinen ja paljastaa elokuvanteon salaisuuksia, ennen julkaisemattomia valokuvai ja kuvamateriaalia. kirja on todellinen keräilykappale. Se on täynnä elokuvista tuttua materiaalia irrotettavina kopioina. Teos tutustuttaa lukijan ainutlaatuisella tavalla niin Harry Potter-elokuviin kuin elokuvamagiaa luoneisiin lahjakkaisiin jästeihin.

Joo eli kanttii lukee toi, niin ymmärtää toodella paljon Potter elokuvien tekemisestä. Varmaan moni on kyllä lukenukkin, mutta jos ihmettelee ettei toi kohta sopinu mukaan.. Niin lukekaa toi kirja ja kysykää sitte uudestaa ;D

~Olivia
Kuin pienet sadepisarat kimmeltävät kauniina kirkkaana kevätaamuna. Tuhansina pieninä pilkkuina maassa ne jotka säkenöivät ja kääntävät maisemaa ylösalaisin.
Tekstini ovat vain kalpeita. Tekstejä, jonka aurinko on jättänyt valaisematta.