Kirjoittaja Aihe: Kuolleet || ketkä kaikki kuolivatkaan Potter-kirjoissa?  (Luettu 21208 kertaa)

-posityyhtynen-

• Ylihörhö
Vs: Kuolleet
« Vastaus #40 : 04.02.2011 05:09:33 »
Ok, tää menee nyt TODELLAKIN koukkujalan kärpäsiks, mutta Hedwigin suusta on roikkunut vaikka mitä hämähäkin-tai hiirenraatoja.. Ja Koukkujalkakin on pyydystänyt hämähäkin... Ja Hiinokka pikkulintuja...

Ja kaikki kummitukset on tietysti kuolleita... Onko listassa mainittu Lupinia ja Tonksia? oho olihan ne siellä...

Voiko turhempaa viestiä nyt olla?

AHAHAA! keksin vielä yhen: Nevillen isoisän! Nevillehän näki Thestralit, koska hänen isoisänsä on kuollut!!
 Ohoii, hyvä minä, keksin kuolleen, joka ei ole pikkuelukka :'D

// Neme muoksi tuplapostaukset yhteen.
« Viimeksi muokattu: 07.02.2011 21:51:58 kirjoittanut Nemethys »
Totta kai tämä tapahtuu sinun päässäsi, Harry, mutta minkä kumman takia se silloin olisi epätodellista?

sukkula

• Vieras
Vs: Kuolleet
« Vastaus #41 : 07.02.2011 21:11:10 »
Oliks tuolla Luna Lovekivan äiti (en muista nimeä, ei kai mainita) ja Hedwig? Pitkä lista, että jos oli jo niin älkää tappako.

<3 sukka

Lokitar

• Senpai
  • Siriuksen tytär
Vs: Kuolleet || ketkä kaikki kuolivatkaan Potter-kirjoissa?
« Vastaus #42 : 18.08.2011 18:20:32 »
Osaakohan joku tarkentaa kuoliko Fenrir Harmaaselkä? Uskoisin ainakin, että joku sen listi viimeisessä taistossa, en usko että hän elävänä olisi antautunut takaisin Azkabaniin vietäväksi...

Aapo

• Pahatar
  • ex - annicamaria
« Vastaus #43 : 08.09.2011 22:21:57 »
Onko joku jo maininnut Lavender Brownin? Ainakin leffassa vsikutti kuolleelta Fenririn käsittelyssä:d
enemies of the heir, beware
and I can do anything, If it's worth it to carry on

13.1.2013 ♥ L
ava(c)Raitakarkki

Lokitar

• Senpai
  • Siriuksen tytär
« Vastaus #44 : 08.09.2011 22:49:20 »
annicamaria, muistaakseni Rowling totesi että Lavender ei kuollut, vaan Hermione ehti pelastaa sen (kuten kirjassa mainittiin). Lavenderista taisi tulla vähän Billin kaltainen että nautti pihvinsä siitä lähtien raakana...

Varjuska

• sanojen sirottaja
  • Clue-ing for looks.
« Vastaus #45 : 08.09.2011 23:47:37 »
Jos haluaa olla pikkutarkka (niin kuin täällä todellakin näytetään olevan : P), niin eikö myös Nicholas Flamelin vaimo Perenelle lasketa kuolleisiin vaikkei kirjassa erityisemmin missään roolissa ollut? Lisäksi on se yksi jättiläispäällikkö, Karkus tai joku, jonka toinen jättiläinen (Golgomath...?) tappoi Hagridin tarinassa. Sitten on Broderick Ennus, joka kuoli Mungossa pirunnuoran kuristukseen.

banneri ja ava (c) raitis

Elämän keskipäivässä
minäkin eksyin synkkään metsään.

Aapo

• Pahatar
  • ex - annicamaria
« Vastaus #46 : 09.09.2011 14:18:52 »
annicamaria, muistaakseni Rowling totesi että Lavender ei kuollut, vaan Hermione ehti pelastaa sen (kuten kirjassa mainittiin). Lavenderista taisi tulla vähän Billin kaltainen että nautti pihvinsä siitä lähtien raakana...

Joo nii, voi ollakki   ;D
enemies of the heir, beware
and I can do anything, If it's worth it to carry on

13.1.2013 ♥ L
ava(c)Raitakarkki

Skoda Octavia

• Dreamer dreams
« Vastaus #47 : 10.11.2011 08:30:35 »
Nyt mulla tuli mieleen se Broderick Ennus, joka oli sielä Mungossa. Se pirunnuora kuristi sen. En ollut näkevinäni sitä nimeä tuolla.
Slowly walking down the hall
Faster than a cannonball

dramaqueen

• Jasperholisti
  • Good at being weird
« Vastaus #48 : 08.04.2013 22:11:05 »
Voisiko tätä aihepiiriä kenties vähän laajentaa, vaikkapa noiden kuolemien ruotimiseen?

Itse mietin esim: kenen kuolema teitä eniten sapettaa ja miksi luulette, että kyseinen hahmo on tällaisen kohtalon osakseen saanut? Onko sillä jokin erityinen juonellinen merkitys? Onko kyseessä niin sanottu "pakollinen kuolema"?

Itse katson juuri nyt Subilta Feeniksin Kiltaa ja ketuttaa jo valmiiksi, koska Sirius... Kai se on Harrylle joku juonen vaatima kasvun paikka, mutta silti. Unfair. :/
I wonder what it would be like to twist, bend in the air weightlessly, even for a heartbeat

Sofiesque

• Vieras
« Vastaus #49 : 08.04.2013 22:35:08 »
Silläkin uhalla että kuulostan *~erilaiselta nuorelta~* niin mua Siriuksen kuolema ei koskaan hirveästi koskettanut. En vaan ikinä tykännyt siitä hahmona niin en pystynyt sitä suremaan. :D Eniten ehkä toi sapetti mua siksi, että kirjana FK oli vaan kurjuutta kurjuuden perään, ja sitten vielä päälle kunnon downer ending.

Oikeasti varmaan mulle kovin paikka oli Fredin kuolema. Se tuntui vaan ihan liian epäreilulta erityisesti Georgen kannalta, ei kaksosia voi erottaa tolla tavalla hei. Ja jotenkin mulla on pinttynyt päähän semmoinen headcanon, ettei George koskaan päässyt kunnolla yli Fredin kuolemasta, vaan se suru kulki mukana koko loppuelämän. Kun kaksi hahmoa on noinkin kiinnikasvaneet niin toisen nirhaaminen on aika julma veto.

Mutta sinänsä arvostan kyllä, että Rowling oikeasti uskalsi tapattaa muitakin kuin semmoisia hahmoja, joihin lukijalla ei ehkä kerkeä muodostua kunnon tunneyhteyttä. Jos realistisesti ajatellaan niin tuollaisessa sodankäynnissä luulis kuolleen useampiakin, mutta ehkä tunnelma olis mennyt liian rankaksi, kun kuitenkin kyseessä on lastenkirjasarja.

Selection

• Vieras
« Vastaus #50 : 08.04.2013 22:56:06 »
Dolores, et ole ainoa. Sirius ei hahmona ole koskaan minuun iskenyt enkä juurikaan edes pidä koko hahmosta ja siksi Siriuksen kuolema ei iskenyt minuun kuin lievällä WTFnytsetapposenOMG-vaihteella.

Mulle kovin paikka oli se, kun Tonks kuoli. Kyseessä nimittäin lempihahmoni koko sarjasta, joten oli kiva lukea kirjat sitten loppuun ja huomata että ohosekuoli. Ei kiva. Luin jostain, enkä tiedä onko edes totta, että Row aikoi ensin jättää Tonksin ja Lupinin eloon, mutta olisi sitten heidän sijastaan tappanut Arthurin. Ehkä päätyi lopulta ajattelemaan, että kaksi samasta perheestä olisi vähän liikaa.

Minä arvostan myös Rowin tapaa tappaa myös merkityksellisiä henkilöitä, kuten Sirius, Fred jne. Ehkä tosiaan jos ajattelee realistisesti, niin sodassa olisi kuollut enemmän ihmisiä, mutta kun on kyseessä lastenkirjasarja, ei voi kovin paljoa heittää päähenkilöitä sun muita ulos kirjoista.

Trauma

• mage rights activist
« Vastaus #51 : 09.04.2013 00:41:48 »
Mä taas saatan olla vähän yksin tämän ajatuksen kanssa, mutta musta on tuntunut väliin jopa siltä, että JKR on tapattanut joitakin hahmoja aivan turhaan tai vähintäänkin antaen hahmojen kuolemille aivan liian vähän huomiota. Erityisesti KV:n lopussa olleiden lahtajaisten jälkeen tuntui siltä, että suurin osa kuolemista ohitettiin olankohautuksella. "Siinä makasi kuolleena se ja se", and that's it. Tietysti lastenkirjasarjassa ei ihan hirveästi voi unohtua kuvailemaan luonnottomiin asentoihin vääntyneitä ruumiita ja kalmanhajua, mutta häiritsihän se silti valtavasti. Remus ja Tonks olisivat ansainneet enemmän rivejä!

Kuolemista eniten raastoi Siriuksen kuolema, koska FK:n ilmestymisen aikoihin Sirius oli lempihahmojani, plus olin tunnekuohuinen teini. Ja satuin spoilaantumaan asiasta ihan käsittämättömän jäätävällä tavalla. Nykyisellään mua harmittaa lähinnä se, että mun mielestä Harry olisi ehdottomasti tarvinnut Siriusta, varsinkin kun Dumbledore otti etäisyyttä. PP:n 16-vuotias teini!Harry oli ihan hiton ärsyttävä olisi tarvinnut luotettavaa aikuista. Tietysti myös olisi kiinnostanut lukea Siriuksen vaiheista maineen puhdistamisen jälkeen ja varsinkin edesottamuksista sodassa. Koko hahmo jäi lopulta aika arvoitukselliseksi ja ristiriitaiseksi, mikä toisaalta on aika kiehtovaakin, erityisesti ficcailun kannalta.

Fredin kuolema oli tietysti toinen. Mun silloinen paras ystävä otti Fredin kuoleman ihan tosi raskaasti, mä en ole koskaan fiilistellyt kaksosia ihan niin lujaa. (Dobbylle sen sijaan taisin tirauttaa kyyneleen!) Olisin kuitenkin luopunut sata kertaa mieluummin Ginnystä vaikka Percystä, jos jostain Weasleysta kerran oli pakko luopua.

Dumbledoren kuolema tuntui sarjan alusta asti vain ajan kysymykseltä, koska vanha viisas mies -syndrooma.

Kaikkein eniten olisin silti halunnut, että Regulus olisi saanut elää.  :(
Ficcilistaus. | "No mage I know has ever dared to fall in love. This is the rule I will most cherish breaking."

jenske

• Herra Hässäkkä
    • RLRR-LRLL
« Vastaus #52 : 09.04.2013 15:51:26 »
offauksen puolella mennään:

Heip, oliko tarkoitus, että tuohon aloitusviestiin kirjataan ylös kaikki kuolemat, vai meneekö tää ihan keskusteluna?

Kun aattelin, että jos tästä tekisi kirjoittajille "pienen oppaan" aloitusviestiin, että laittaisi alaotsikoittain pääpiirteisesti, että kuka kuoli missäkin (esim kirjojen perusteella, "suuressa sodassa", ennen Voldemortin ensimmäistä kukistumista, muusta syystä ennen kirjojen ajankohtaa tms.) ja sitten tietysti yleistä keskustelua aihepiiriin liittyen.

Onhan mulla toki oma lehmä ojassa, sillä olen kirjoittamassa (ehkä puoli sivua valmiina, eikä tuu ikinä varmaan valmistumaankaan) Potter-ficciä, missä olisi hyvä tietää etten käytä vahingossa jo kuolleita hahmoja :D
Seinään pää ja uudelleen, sitä rytmissä päivittäin mä teen.

dramaqueen

• Jasperholisti
  • Good at being weird
« Vastaus #53 : 09.04.2013 18:05:34 »

Heip, oliko tarkoitus, että tuohon aloitusviestiin kirjataan ylös kaikki kuolemat, vai meneekö tää ihan keskusteluna?

Kun aattelin, että jos tästä tekisi kirjoittajille "pienen oppaan" aloitusviestiin, että laittaisi alaotsikoittain pääpiirteisesti, että kuka kuoli missäkin (esim kirjojen perusteella, "suuressa sodassa", ennen Voldemortin ensimmäistä kukistumista, muusta syystä ennen kirjojen ajankohtaa tms.) ja sitten tietysti yleistä keskustelua aihepiiriin liittyen.

Onhan mulla toki oma lehmä ojassa, sillä olen kirjoittamassa (ehkä puoli sivua valmiina, eikä tuu ikinä varmaan valmistumaankaan) Potter-ficciä, missä olisi hyvä tietää etten käytä vahingossa jo kuolleita hahmoja :D

Kuolleiden hahmojen kirjoittaminen on tämän topic alkuperäinen ja päälimmäinen tarkoitus. Ajattelin vain, että tätä voisi vähän laajentaa...
I wonder what it would be like to twist, bend in the air weightlessly, even for a heartbeat

Trauma

• mage rights activist
« Vastaus #54 : 09.04.2013 21:49:36 »
Sodassa kuolee aina ihmisiä, se on fakta, eikä niiden kuolemissa voitu märehtiä kun oli yhteiskunta joka piti kasata uudelleen. Ja mä itse en oikeastaan näe yhtään turhaan tapettua hahmoa, musta niiden kaikkien kuolemilla oli joku tietty merkitys, vähintään se että sodasta ei selviä menetyksittä. Siksi mä ite tykkäänkin just KV:sta kun siinä on tuota ihanaa sotatraagisuutta, koska sotatarinat mmh. <3

Joo, tietenkään mulle ei varsinaisesti tullut yllätyksenä se, että sodassa kuolee ihmisiä.  ::) Kirjat kuitenkin on kirjoitettu Harryn näkökulmasta ja ko. hahmo on, vaikkakin paljon ikäänsä nähden kokenut ja nähnyt, kuitenkin vasta 17-vuotias. Sodassa kuoli ihmisiä, jotka olivat hänelle läheisiä. Olisi voinut kuvitella, että Harry olisi uhrannut asialle jokusen ajatuksen. Tai jos Harry sittenkin olisi vain tullut tunteettomaksi (kaiken järjen mukaan tyypin pitäisi olla seinähullu), senkin pitäisi tulla jotenkin ilmi. Tai no, niin ei taida kuitenkaan olla käynyt, kerta jäbä on sittemmin onnistunut hankkimaan itselleen ydinperheen teinivuosien ihastuksensa kanssa. Eihän mikään sitä seikkaa muuta, että kyse on sodasta, mutta 17-vuotiaan voisi kuvitella muodostavan asiasta muitakin ajatuksia kuin että yhteiskunta on rakennettava uudelleen. Todellinen romahdus tuntuisi todennäköisemmältä vaihtoehdolta kuin lähes täydellinen ignoraaminen. Mulle tuli sellainen olo oikeastaan koko  KV:stä, että tarina eteni kauhealla tahdilla eikä monille muillekaan tärkeän tuntuisille asioille (ei siis pelkästään kuolemille) annettu riittävää huomiota.

Tarkoitin myös tuolla turhaan kuolemisella ennemminkin sitä, että useimmissa muissa kirjasarjoissa tärkeiden sivuhahmojen kuolemille annetaan kuitenkin edes muutamia rivejä, itse kuolintilanteen kuvailua tai jälkipyykkiä, kumpaa vain. En varsinaisesti sitä, ettei hahmojen kuolemat olisi olleet olennaisia hahmokehityksen tai juonen kannalta.
Ficcilistaus. | "No mage I know has ever dared to fall in love. This is the rule I will most cherish breaking."

dramaqueen

• Jasperholisti
  • Good at being weird
« Vastaus #55 : 09.04.2013 22:18:31 »
Komppaan Traumaa. Toki sodan jälkeinen tilanne - ainakin näin kuvittelisin - voi olla sellainen, ettei sitä surua ja ahdistusta voi kaikissa tilanteissa voi aina kauhean avoimesti näyttää. On yksinkertaisesti pidettävä näennäisesti itsensä koossa ja suunnattava keskittymiskyky ja jäljellä oleva tarmo muualle. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteivätkö ne kaikki tunteet siellä jossain pinnan alla kytisi. Enkä nyt tarkoita, että lopun olisi pitänyt olla yhtä masennusta synkkää "ranteet auki"- materiaalia, mutta kuitenkin...

Sitten vielä tuosta, että Rowling halusi tappaa kaikki Harrylle isällisellä tavalla tärket hahmot: That's just cruel. Monia kuolemia olen kuullut perusteltavan sillä, että "Harryn piti oppia, että teoilla on seurauksia" ja "Harryn piti kasvaa ihmisenä, joten..." Mutta C'on eikö vähän vähempikin riittäisi? You know what I mean?

Harvinaisen sekava viesti taas :D

Sofiesque

• Vieras
« Vastaus #56 : 09.04.2013 22:28:08 »
Mustakin toi isähahmoteoria kuulosti aika kauheelta :D Tai kyllähän sellainen kuvio on kirjoissa havaittavissa, mutta jotenkin en oo koskaan hoksannut ajatella asiaa tolta kantilta. Ylipäätään Harry joutuu kokemaan niin paljon kaikenlaisia menetyksiä, että välillä harmittaa se, että epilogissa hypätäänkin suoraan 19 vuoden päähän jolloin "kaikki oli hyvin". Olisin mielelläni lukenut lisää siitä, miten Harry totutteli elämään Voldemortin jälkeisessä maailmassa, vaikka ymmärrän kyllä miksi Row päätyi tohon ratkaisuun.

Miss-schoolweek

• Love - love never changes
« Vastaus #57 : 11.04.2013 13:53:43 »
Nyt kun "vanhana ja kurttuisena" pohdin Pottereissa kuolleita, ikiaikainen sapetus on alkanut haihtua. Alan vähitellen ymmärtää, miksi Rowling tappoi kunkin. Kolmea en kuitenkaan hyväksy: Vauhkomieli, Tonks ja Lupin. Jos Vauhkomielen oli pakko kuolla, olisin ainakin kaivannut eeppistä taistelua viimeiseen mieheen, kun vanha konkari vie mukanaan toistakymmentä kuolonsyöjää ja kuolee seisaalleen. Laimea silmänvienti... Örgh. Tonks ja Lupin puolestaan ovat toinen juttu: vanha kelmikaveri tavallaan ansaitsikin jo jolkottaa vihreämmillä niityillä, mutta Tonks... Ihana nuori äiti tulvillaan elämäniloa ja haaveita. Jos oli pakko kuolla, olisi toivonut että olisi kuollut vielä raskaana ollessaan tai vaihtoehtoisesti yhdessä pikku vauvansa kanssa. Mielestäni Teddyn yksin eloon jättäminen oli Row-tädin julmin, mauttomin ja ajattelemattomin temppu milloinkaan: en juuri perusta orporomantiikasta. Pikku Teddy tuskin olisi suoranaisesti kärsinyt hautaan lasketuksi tulemisesta äitinsä sylissä tai vaihtoehtoisesti Tonks olisi varmasti saanut leskenäkin kaksikolle aikaan onnellisen elämän, sen verran tomera nainen kun on.
Hirtehistä kieroilua, rietasta toimintaa, yllättävän älykästä juonenkuljetusta:
Fallout: 50 Shades of Decay K-18

Likainen tarina maailmanlopusta, ihmisyydestä ja kaikesta, mistä fanfictionissa ei puhuta. Synkkä kuin suomalaisen sielu, pitkä kuin ydintalvi.

Carolynne

• A proud Hufflepuff
« Vastaus #58 : 14.04.2013 00:44:20 »
Mä muistan lukeneeni, että sen, että Teddy jäi orvoksi, oli tarkoitus sulkea ympyrä - Harryllehan kävi ihan samoin. On musta aika karmivaa sanoa, että pikkulapsen olisi pitänyt kuolla - Teddy sai mahdollisuuden elää rakastavien ihmisten kanssa (Andromeda ja Harry), ja sai todennäköisesti upean elämän. Lapsen tappaminen se kaikkein kamalinta olisi ollut.

Ainoastaan Fredin kuolemaa mä en vieläkään suostu hyväksymään, sillä itse olen todella läheinen siskoni kanssa, ja Georgen ajatteleminen sattuu muhun vieläkin aivan valtavasti, lähes kuusi vuotta myöhemmin. Mun mielestä kenenkään Weasleyn ei välttämättä olisi tarvinnut kuolla, kyllä pointti julmasta sodasta tuli esiin jo muutenkin. Sama juttu kuin Fredin kanssa pätee myös Coliniin.

Kaipaan oikeastaan kaikkia hahmoja, ja Siriuksen kuolema esimerkiksi mursi mut ihan kokonaan, mutta oon silti tyytyväinen, että Rowling uskalsi tappaa paljon hahmojaan ja tehdä sodasta realistisen. Ja jo se, että me vieläkin surraan hahmoja ja keskustellaan niiden kuolemista, kertoo jotain kirjailijan täydellisestä onnistumisesta. 

//Niin ja heh, mä olen FK:sta asti ajatellut, että Rowlingin tarkoituksena on tappaa kaikki Harryn "isät" ja opastajat. Olen tosi onnellinen, että sekä Arthurin että Hagridin kanssa kävi toisin.
"Forever may only be twelve days."
"Then we'll take those twelve days, and we'll live twelve lifetimes."

Ollie

• Dragon Caven orja
  • For Greater Good, Viva la Espana!
« Vastaus #59 : 15.04.2013 11:19:34 »

Kuolleiden hahmojen kirjoittaminen on tämän topic alkuperäinen ja päälimmäinen tarkoitus. Ajattelin vain, että tätä voisi vähän laajentaa...

Juuripa näin. Alkuperäisenä tarkoituksena oli vain kerätä lista, joista sitten kirjoitin jo ficin, mutta hyvä jos tätä topaa voi käyttää muuhunkin ^_^
Ficit

*~ Viva Espana ~* Xavi, Iniesta,  Ramos y Torres <3