Kirjoittaja Aihe: Parempi sinulle, S, lyhyt angst-pätkä  (Luettu 2391 kertaa)

jordan

  • ***
  • Viestejä: 131
Parempi sinulle, S, lyhyt angst-pätkä
« : 27.07.2008 23:16:16 »
Author: Jordan
Rating: S
Genre: angst
Beta: Socker Smulan, olit mielettömän suuri apu!
Summary: Oletko kokenut sitä tuskaa, että olet rakastunut parhaan ystäväsi kanssa samaan kundiin?
A/N: Intouduin yön pimeässä kirjoittamaan tunteita papereille ja tässä tulos. Antakaa armoa, tämä on ensimmäinen tarinani ja kommentit piristäisivät kovasti päivääni.   ;)



Et ymmärrä, mitä tarkoitan. Me olemme jutelleet koko yön puhelimessa, nauraneet toistemme väsyneille jutuille ja olleet välillä vain hiljaa, kuunnelleet toistemme rauhallista hengitystä. Sitten, kun toisen hengitys kuulostaa liian rauhalliselta, kysymme, vieläkö hän on hereillä.

”Miten niin emme voi edes yrittää?” Et voi käsittää.
”Siellä on kolmas henkilö”, kerron, ”siellä on ystäväni, paras ystäväni, joka tuntuu joskus ainoalta ystävältäni. Kyllä kai sinä olet huomannut pitkät katseet, joita hän viljelee sinuun? Kyllä kai sinä olet huomannut hänen hermostuneen käytöksensä, kun sinä olet lähellä?”
”Tietenkin olen”, sanot ja katsot minua suurilla vihreillä silmilläsi. En näe tuttua pilkettä silmäkulmassasi. Ei, sinä olet tosissasi nyt.

”Kyllä minä olen huomannut, mutta vain heikosti, koska en pysty irrottamaan katsettani sinusta”, jatkat, ja nyt kyyneleet kirvelevät silmissäni. Samaan aikaan oloni on parempi, kuin niin pitkään aikaan ennen, samalla tyhjä ja surkea. Tästä olen uneksinut niin kauan kuin muistan, niin monta vuotta olen elänyt haaveideni vallassa, mutta haavemaailmani ei taida olla sopiva tähän, kylmään maailmaan. Sinä olisit voinut olla se, joka saisi minut aina hymyilemään ja nauramaan. Ei, sinä olet se jo. Käsittämätöntä on se, miten julmasti maailma kohtelee kulkijoitaan. Minä voin antaa sinulle vain suukon poskelle ja upottautua takaisin kauniisiin toiveisiini. Sinä näytät surkealta, et voi käsittää, mikä voisi tulla tunteidemme eteen.

”Ehkä vielä joku päivä tämä on mahdollista”, sanon ja käännän selkäni sinulle, kun en halua, että näet kyyneleitä poskillani. Sinä löydät vielä jonkun muun. Toivon sitä tosissani. Ehkä sinä ymmärrät, miten paljon ystäväni sinusta välittää? Ehkä te elätte elämänne onnellisena loppuun asti ja saan tulla häihinne kaasoksi? Ehkä voin olla esikoisenne sylikummi ja teidän paras ystävänne? Tai ehkä se on sittenkin liian vaikeaa, ehken minä löydä vierelleni samanlaista miestä, kun sinä olisit ollut? Ehkä elän elämäni katkerana sekä minulle, että muulle maailmalle, mutta se riski minun on otettava. Tuskinpa sinä minusta kauan pitäisit muutenkaan, olenhan ihan tavallinen tyttö vaaleine hiuksineni ja sinisine silmineni. Ovathan toki kaikki muutkin ihmiset tähän asti valinneet mieluummin ystäväni kuin minut. Miksi sinä olisit poikkeus? Ymmärrät vielä, että valintasi on parempi, jos se on joku muu kuin minä. Ikuinen kakkosvaihtoehto. Ja sinä ansaitset vierellesi parasta.

// Scarlett lisäsi ikärajan otsikkoon
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 16:12:08 kirjoittanut Scarlett »
I belong to Jesus

mers.

  • ***
  • Viestejä: 57
Vs: Parempi sinulle
« Vastaus #1 : 27.07.2008 23:30:38 »
Hmm. Tää oli mun mielestä hienosti kirjotettu ankstitarinaks. Mun silmään tässä ei ollut kirjotusvirheitä lainkaan, tai sitten mä vain olen sokea enkä nähny niitä. Hieman mua hämäs tuo kohta, että ensin puhuttiin puhelimessa ja sitten siirryttiin kasvotusten olemiseen, mutta kyllä sekin selvisi melko nopeasti. Juu, rakentava on puskassa kritiikin kanssa ja oma kirjoitustaito samaisessa pöpelikössä kolmantena pyöränä. Tarkotus siis sanoa, että tykkäsin. :)

Penber

  • Vieras
Vs: Parempi sinulle
« Vastaus #2 : 27.07.2008 23:34:11 »
Uu, tää oli hyvä. Tarpeeks lyhyt, että tällänen laiskamato jaksaa lukee.. Ja varsinki ku luen sen tälläsee aikaa, et en ees
suunnillee tekstitv:t jaksais vilkuilla.. Mut joo sitten yritän sanoa jotain järkevän kuuloistakin..

Aika tällänen perus.. öö.. Kolmiodraama. A ja B tykkää toisistaan, mut C on kunnon runQ ja tykkää B:stä, hän on A:n ystävä.
A on lojaali ihkurinsessa, joka pistää muiden onnen omansa edelle. Kuinka ritarillista. Toi "olen ikuinen kakkonen" sopii
muhun aika hemmetin hyvin... Siks tää tuntu senki takia kovin läheiseltä..

Öö.. Ketä mä siis yritän tässä huijata? Mä en saa järkevää tekstiä vaikka puukolla uhattais. Mutta siis jos pistän tuon
sekavan viestini puristuksiin tulee; hyvä, lyhyt, ytimekäs.

Hyvää yötä.

jordan

  • ***
  • Viestejä: 131
Vs: Parempi sinulle
« Vastaus #3 : 27.07.2008 23:56:36 »
mers.: Kiitos palautteesta, tosiaan toi puhelin kohta voi olla vähän hämäävä... Mutta kiva, jos tykkäsit :)
Penber: Joo, aika kulunut ideahan tämä on, mutta tarina peilaa omia tuntemuksiani ja tällaiset kolmiodraamat on ollut valitettavan yleisiä omassakin elämässäni. :) Hyvää yötä, kiitos, että jaksoit kommentoida! :D
I belong to Jesus