Kirjoittaja Aihe: Ystäväni, Menninkäinen || S, Paritukseton, Draama, FF100  (Luettu 3098 kertaa)

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Title: Ystäväni, Menninkäinen
Author: Nukkemestari
Beta: Rakas Hidefini
Genre: No, miksi tätä sanoisi. Draamaksi?
Pairing : Ei oo.
Raiting : Sallittu
Summary: Voiko menninkäisen kanssa ystävystyä? Kuka on Brindle?
Mollyn päiväkirja saa kerrankin oikein mielenkiintoista tekstiä – muulloin kuin kesälomalla.
Disclaimer: En omista maailmaa enkä Rowlingin hahmoja, enkä tee rahaa nillä.  Brindle on kuitenkin itse keksitty hahmo.
 A/N: Olen eksynyt kirjoittamaan parituksettomia ficcejä.
Brindle sai nimen kirjailija Robert Jarvisin Kuolontuoksu-nimisen kirjan henkilöltä.
Ensimmäinen ficci (tai no, eka puhtaaksi kirjoitettu ficci) Fanfic100-haasteeseen, sanalla Päivät. (1/100)


Ystäväni, Menninkäinen



Torstai 5.9
Rakas päiväkirjani,
Aika tuntuu taas pitkältä, näin vauhdikkaan kesän jälkeen. Ei ole Frediä ja Georgea räjäyttelemässä paikkoja ja montaa suuta ruokittavana.
Arthur paiskii yhä pitkää päivää, joten seuranani on vain pöllö, paha henki ja menninkäiset. Siitä tulikin mieleeni, täytyy huomenna kitkeä menninkäisiä.
Nyt menen odottamaan Arthurin kotiin paluuta, ja pitämään ruokaa lämpimänä. Hän on varmasti nälkäinen ja väsynyt.
 
Öitä, Molly



Perjantai 6.9
Rakas päiväkirja,
Ginny lähetti kirjeen jossa kertoi, että uusi pimeydenvoimilta suojautumisen opettaja on oikein mukava mieshenkilö. Hän toivoi, että hän kestäisipitempää kuin vuoden. sitä alaa kun on vainonnut jonkinlainen kirous...
Menninkäisten kitkemisessä meni koko ilta. Täytyy muistaa useammin kitkeä ne, tai pian niitä on niin paljon, että ne voivat tehdä kapinan ja ottaa meidät kotitontuikseen.
 Yhdestä pusikosta kuului omituista ääntä, kun olin lähdössä. En tiedä kunnolla, mistä ääni tuli, mutta huomenna päivänvalossa käyn katsomassa, jos niin äännellyt otus on yhä siellä. Se kuulosti vähän menninkäiseltä.
 
Taas odottamaan höpönassukkaani, Molly
 


Lauantai 7.9
Uskomatonta päiväkirjani;
Ääni oli menninkäisen, loukkaantuneen sellaisen.
Kesti kauan saada se ulos pensaasta, mutta lopulta onnistuin. Kiitokseksi se puri minua, mutta hoidettuani sen murtuneen jalan ja ruhjeet, se rauhoittui niin paljon, ettei sen nähdäkseen tarvinnut taikojakaan. Suljin sen isoon, hiukan romuluiseen kanahäkkiin juotavan ja pienen ruokamäärän kanssa. En tiedä miten muutenkaan olisin voinut toimia.
                      
Arthur on taas ylitöissä, menen takaisin alakertaan, Molly.
 


Sunnuntai 8.9
Päiväkirja,
Nimesin menninkäiseni Brindleksi. Se vaikuttaa väsyneeltä ja nukkuu paljon, mutta hereillä ollessaan antaa minun olla lähellään ilman riehuntaa.
Se näyttää koko ajan siltä, että haluaisi sanoa jotain. Ovi kävi. Arthur taisi tulla.
                      
                      Molly



Maanantai 9.9
Rakas päiväkirja,
Menninkäiseni ei olekaan tavallinen. Se osaa puhua, tosin vähän kankeasti, mutta kumminkin. Brindle sanoi olevansa puoliksi kotitonttu, ja kiitti minua monesti parantamisestaan ja nimestä.
Päästin hänet vapaaksi samaan pikkuhuoneeseen, jossa hän oli viettänytkin aikaa, ja juttelin hänen kanssaan pitkään. Brindlen tarina oli surullinen, mutta mielenkiintoinen.
 
                      Arthur tuli kerrankin ajoissa kotiin, Molly.
 



 Tiistai 10.9
Rakas päiväkirjani,
Kirjoitan tätä vaihteeksi eri aikaan ja eri paikassa. En minun ja Arthurin sängyssä iltamyöhällä, vaan pikkuhuoneessa ihan keskellä päivää. Pyysin Brindleä kertomaan tarinansa uudestaan, jotta voisin kirjoittaa sen lyhyesti ylös.
Brindle ei muista vanhempiaan, mutta joidenkin sekavien tapahtumien jälkeen hän päätyi velhoperheen palvelukseen. Perhe osti sen kuin ilkiön säkissä ja hämmästyi sen ulkonäköä, kun se toimitettiin heille. He pahoinpitelivät Brindlen, ja viskasivat tämän pois kuin... menninkäisen. Hän vaelsi kurjana pitkään, sään ja petojen armoilla, kunnes tipahti kalliolta ja katkaisi jalkansa. Hän ei voinut liikkua.
Jossain vaiheessa Brindle humosi voivansa kaikkoontua, ja ilmiintyä tahdostaan paikkaan, jossa oli paljon menninkäisiä – siis meidän puutarhaamme -. taas todistus siitä, että pitäisi kitkeä useammin niitä.
 
 Menen viemään Brindlelle iltanaposteltavaa.
 
                      Se voi oikein hyvin, Molly
 


 Keskiviikko 11.9
Päiväkirja,
esittelin tänään taloa Brindlelle. Se kiinnostui kovasti Ronin sarjakuvista, ja sen lukiessa tai no, lähinnä katsellessa, - se ei osaaa lukea kuin hiukan - kokkasin meille aterian. Sen verran kotitonttu se on, että sen oli pakko kysyä tarvitsenko apua. Sanoin, että yleensä ruokin useampaa suuta, että lue vaan, kun olet toipilaskin.

                      Molly
Ps. kerron huomenna Arthurille, jos hän tulee ajoissa.



Torstai 12.9
Rakas päiväkirja,
Arthur lähetti pöllön. Hän kirjoitti tulevansa vasta myöhään yöllä tai jopa huomisen puolella. Hätätapaus kuulemma.
No, huomenna hänellä on harvinainen vapaapäivä, joten esittelen Brindlen silloin. Brindle sanoi mieluusti jäävänsä – ainakin joksikin aikaa - meille, kiittääkseen ja kohentaakseen luku- ja kirjoitustaitojaan, mikäs siinä, on mukavaa saada puhuvaa seuraa ja apua pitkiksi päiviksi.
Pienensin hänelle pari asua pieneksi käyneistä Ronin vaatteista.
 
                      Molly



Perjantai 13.9
Päiväkirjani,
Kun Arthur oli ansaituksi nukkunut pitkään ja syönyt aamiaisensa esittelin Brindlen hänelle.
Molemmat olivat vähän arkoja toisiaan kohtaan, mutta illemmalla juttu jo vähän luisti. Arthur sanoi, että tuossa naamassa onkin vähän totuttelemista, mutta oletan sen olevan vitsi. Hän kuitenkin lupasi, että Brindle saa jäädä ja asua siinä pikkuisessa huoneessa. onhan meillä tilaa.
Loitsin Brindlelle paremman sängyn, pienen pöydän ja tuolin, sekä kaapin vaatteille ja muille tavaroille. Pahus, unohdin tehdä kirjahyllyn ja kutistaa lehtiä paremmin hänelle sopiviksi.

No, huomenna,  
Molly

[Loppu]
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 19:24:15 kirjoittanut Pops »
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Ystäväni, Menninkäinen
« Vastaus #1 : 22.01.2009 21:41:06 »
Ei vitsit, tämä on kyllä ihanin ja omaperäisin ficci jonka olen lukenut vähään aikaan!

Sen verran kun olen päiväkirjoja lukenut (enkä ole harrastanut salaa sellaisten lukemista, jos sitä kysytään ;)) niin Mollyn ääni kuulosti luonnolliselta. Taitaa johtua siitä, että ajatukset olivat juuri niin.. no, päiväkirjamaisia. Lyhyitä, ei mitään kirjaan kirjoitettua eläytyväistä ihmekerrontaa, vaan luonnollista päiväkirjatekstiä lyhyinen virkkeineen ja simppelillä ilmeellä.

Jotenkin minusta oli sekä realistista, että söpöä ja myöskin hiukan surullista, että jokainen merkintä päättyi huomioon siitä missä Arthur on. Selvä merkki rakkudesta<3

Brindle on kyllä todella suloinen tapaus. Sitä paitsi kotitontu ja menninkäisen risteytys ei ole ainoastaan uudenlainen hybridi mistä olen lukenut, vaan myös ainoa joka minua on tähän mennessä missään ficissä (tai tarkemmin ottaen missään kirjallisuudessakaan) kiinnostanut. Olen vain heikkonä pieniin ja pippuriin tapauksiin, joita pitää hoitaa ;)

Oliko tämä one-shot? Kyllähän tätä olisi enempääkin voinut lukea...
Ihana, kiitos päiväni piristyksestä.

Terkuin: jjb
« Viimeksi muokattu: 23.01.2009 21:20:23 kirjoittanut jossujb »
Here comes the sun and I say
It's all right

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Vs: Ystäväni, Menninkäinen
« Vastaus #2 : 23.01.2009 18:18:20 »
Oi, kiitos jossujb, Viestisi oli oikea piristys ruike päivään, se oli suloinen.
Ihanaa, että pidit Brindlestä. Kesti hetki päättää hänen nimensä, kun yritin jatkaa sopivan kotitonttumaista nimi listaa. Muutamassa minuutissa päädyin kuitenkin nimeämään ihanan hahmon mukaan Brindleksi, kun eioikein nimi aivolohko luistanut.

 Jätin tämän tämän mittaiseksi, koska sain sen kirjoitettua luonnollisesti tähän asti (suurin osa joskus 11 jälkeen..) ja koska ajattelin, että antaa mielikuvituksen laukata lukijoilla, jos tahtovat täydentää lopun. (ja koska pääsen jatkamaan satasta ;D)
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

Lilian

  • ***
  • Viestejä: 49
Vs: Ystäväni, Menninkäinen
« Vastaus #3 : 22.09.2010 02:06:13 »
Awwwww vähänkö söpö! ^^ Ihanan piristävä ficci!
And I find it kinda funny
I find it kinda sad
The dreams in which I'm dying
Are the best I've ever had

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Vs: Ystäväni, Menninkäinen
« Vastaus #4 : 22.09.2010 14:34:49 »
Lilian mitä ihmettä sä nyt täällä teet? Kommentoit mun tyylii toista ikinä valmiiksi saattamaa ficciä x''DD No hyvä et pidit!
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Ystäväni, Menninkäinen
« Vastaus #5 : 22.09.2010 18:10:20 »
oi kun söpö, Molly on niin huolehtivainen :-*

ihana nimi muuten sillä ööh...menninkäisellä.
ja mä tiesin, että Arthur ja se Bri joku tulee hyvin toimeen :D
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Vs: Ystäväni, Menninkäinen
« Vastaus #6 : 23.09.2010 08:30:24 »
Ua, kommentteja (aivan liian) vanhaan ficciin O.o

Resonanssi, kiitos! Hyvä että tykkäsit!

Scintilla, kiitos hyvästä kommentistasi! Tämä on tosiaan yli puolitoista vuotta vanha ficcini, yksiä ensimmäisistä, joten en yhtään muista miksi Brindle käyttäytyy niinkuin käyttäytyy. Ehkä loukkaantuminen sai sen hivenen hysteeriseksi ja käyttäytymään vähän villimmin? No, ei hän muistaakseni ihan järkyttävän hyvin (muistaakseni) osaa tässä puhua, vaikka kertookin elämän tarinansa. Sen sijaan vuosi tämän julkaisun jälkeen kirjoittamassani Ystäväni, Molly, se on jo huomattavan enemmän sivistynyt. Hmm, hyvä huomata et on kehittynyt täältä alkuajoista...
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan