Kirjoittaja Aihe: Potter-näyttelijät muissa elokuvissa || kertokaa, vertailkaa ja keskustelkaa!  (Luettu 83797 kertaa)

Lokitar

• Senpai
  • Siriuksen tytär
Penber, eikä, miten voi olla :OO mä oon kattonu sen sarjan ainakin sata kertaa enkä muista nähneeni Fionaa siinä! Ei jessus, nyt täytyy kyllä mennä katsoon ks jakso... ja joo mäki oon bongannu Fionan True Bloodissa just pari päivää sitten - en meinannu ensin uskoo et se on Fiona ku kysees on kumminki jenkkisarja ja en erottanu Fionan puheessa brittiaksenttia.

Penber

• Vieras
Fubuki, äläpä! Mieki oon kattonu sarjan tuhat kertaa, mut nyt vasta ekaa kertaa tajusin ton! D: Ja sit ku en sitä ois ees kasvoista tunnistanu. Piti ihan IMDb:stä käydä kattoo, että ketä Shaw nyt sitten edes esitti. Tuli tässä mieleen, että viimeisessä Granada Holmesissa (The Memoirs of Sherlock Holmes) jaksossa The Cardboard Box oli Aberforth Dumbledorena nähty Ciarán Hinds. Joskus on vaikee muistaa, että hänkin on nykyään Potter-näyttelijä! : DDD Kun siis olen nähnyt miehen ennen Potteria ja sitten oli jotenkin niin hassua, että hän siihen päätyi. Jos joku ymmärtää, mitä ajan takaa? : DD

Katsoin myös vähän aika sitten elokuvan nimeltä Poika raidallisessa pyjamassa ja siinä Isää esitti David Thewlis ja olin ihan hämmentyny kuyn mies oli siinä niin siloposkinen! Oon nähny Thewlistä ehkä muutamassa muussaki Potterin jälkeen, mut niissäki miehellä on jotai karvaa nassussa ollu. Nyt hän oli lähinnä hassun näköinen.

Mun mielestä tuo sivurooli Marilynissa oli oikein hyvä suoritus, eli Watson siis osaa näytellä muutakin kuin Hermionea ja mitä luultavimmin ei jää pelkäksi lapsitähdeksi ja ikuiseksi Hermioneksi. :) Mä en erityisemmin ole pitänyt Watsonista, mutta en voi kiistää, etteikö hän olisi hyvä näyttelijä - varsinkaan nyt, kun häntä näki Pottereiden ulkopuolella.
Miusta taas Watsonin rooli jäi niin pieneksi, että oli oikeasti paha sanoa pidinkö siitä vai en. Tai siis hahmo muistutti ainaki omasta mielestäni paljon Hermionea /:

Solars

• Dim it
Nyt ei ole kyseessä leffa vaan sarja, mutta aivan _Pakko_ mainita kaikille teille, jotka seuraatte muita kuin Suomen tv:stä nähtävillä olevia sarjoja, että Awake-nimisen sarjan eka jakso puljahti saataville. Kyseessä on NBC-kanavan tämän vuoden kenties suurin ilmiö, josta on puhuttu paljon jo etukäteen.
Pääosassa on Jason Isaacs (Lucius), jonka suoritusta on jo ekan jakson jälkeen hehkutettu koko hänen uransa kohokohdaksi. Ymmärsin kyllä täysin hehkutuksen, kun katselin aloitusjakson... Mutta enpä paljasta enempää. Kyse on siis siitä, että Isaacs esittää CSI-tyyppistä ratkaisijaa, joka joutuu auto-onnettomuuteen ja elää kahta todellisuutta, joista toisessa hänen vaimonsa kuoli ja toisessa taas poika.

http://www.imdb.com/title/tt1839683/

Suosittelen todella lämpimästi.

//Emily Black muokkasi laitonta lataamista koskevan kehoituksen pois.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2012 23:58:42 kirjoittanut Emily Black »

Matohäntä

• Oikeasti olen kuolonsyöjä
En tiedä onko tää jo mainittu (en jaksanut kaikkia sivuja lukea), mutta Myrtin näyttelijä-enmuistanimeä- on pongattavissa myös vuoden 2008 leffasta Wild Child, taloudenhoitajana  :D

tirsu

• Clara-stan
  • A Chapter Can Be a Book
Päädyin katsomaan Nicholas Nickleby elokuvaa sen ollessa reilusti yli puolen välin tässä pari päivää sitten ja bongasin sieltä yhden (no kaksi, mutta Anne Hathaway - jonka takia elokuvaa jäin ylipäätään katsomaan ensi alkuun - nyt ei ole ollut Pottereissa...) tutun näyttelijän: Timothy Spallin. Lopputeksteistä huomasin sitten vielä yhden (Pottereista) tutun näyttelijän nimen: Jim Broadbentin, ikäväkseni en päässyt näkemään, että millainen roolihahmo hänellä oli (tai sitten se meni totaalisesti ohi...).
Nyt täytyy ottaa selvää, että milloin elokuva tulee uudelleen, jotta voisin katsoa sen alusta asti. Vaikutti sen verran hyvältä elokuvalta - ja mukanakin pysyisi varmaan vähän paremmin, kun näkisi alusta asti. 
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

>> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Slytherin

• Vieras
Huomasin äsken kun kattelin Game of Thronesia että sinne on pistetty Argus Voron näyttelijä David Bradley. Heti kun häntä näytettiin niin tunnistin kyllä, oli aika samantyylinen maskeeraus, eli ei mitenkään komeaksi loihdittu tuota miestä :D Ja samantyylinen hahmo, ilkeä, kylmä ja ilman sympatiaa.

Lokitar

• Senpai
  • Siriuksen tytär
Pakko tulla tänne avautumaan aiemmin kertomastani elokuvasta Anonymous jossa on isukki-Lovekiva ja Lupin että oli aivan major hyvä leffa! Rakastuin ihan totaalisesti ja Rhys Ifans oli aivan elementissään <3 Suosittelen kaikille (etenkin Shakespeare ihmisille ja 'Oxfordisteille') ja linkkaanpa blogini leffa-arvostelun ks pätkästä...

SeverusSnape

• Suuri on kaipaus ikuinen
Hah, eipä ois uskonu, että Rhys Ifans (Ksenofilius Lovekiva) näyttelee Hannibal Rising elokuvassa. Äsken just katoin kyseisen elokuvan ja päätin kattoo että missä nää näyttelijät on näytelly, kun osa vaikutti niin tutulta ulkonäön perusteella :D Ihan huima suoristus on tossa ollu Ifansilta Grutaksen näyttelijänä!! Ei voi muuta sanoo.  :D
Unholaan jää surut ja murheet,
kunnes kuulen ulvonnan niin läheisen ja tutun vain. Kaipaus on niin suuri, suuri menetys ja tunteiden virta.

Ulvonta läheinen, sua täysikuu vie kauemmas ja kauemmas, sua menettää taas tahdo en.

Sä luotani juokset pois, kunnes jäljelle jää vain tuska ja murheen kyyneleet, mut' unhoittaa sua saa mä en.

Brangwen

Huomasin äsken kun kattelin Game of Thronesia että sinne on pistetty Argus Voron näyttelijä David Bradley.
Samaiseen sarjaan on eksynyt myös Tonksin näyttelijä Natalia Tena. Sotkutukasta huolimatta meni kolmisen sekuntia tunnistaa ne silmät.

// Ja ai niin, Aberforthina nähty Ciarán Hinds (myös Roma -TV-sarjassa Caesarina) on uudessa John Carter -leffassa Tardos Mors, oikein, öh, hupaisa roolisuoritus, vaikkakin aika OC kirjoja ajatellen.
« Viimeksi muokattu: 11.03.2012 07:58:11 kirjoittanut Brangwen »
There’s a thin semantic line between weird and beautiful. And that line is covered in jellyfish.
-Cecil Baldwin

Pipe

Juurikin katselin teemalta sellaisen mini tv-sarjan nimeltä

David Copperfield, oli muuten ihan huippu :P

siinä pääosassa  lapsena Daniel

näkyhän siellä myös Maggie Smith

Sitten siellä näky Imelda Staunton Picture    (eli siis Dolores Pimento) Arvatkaa oliko vaikee kattoo sitä ns hyviksen roolissa :'D Ihan outoa..

en oo varma oliko sielä muita :D
« Viimeksi muokattu: 03.04.2012 21:20:41 kirjoittanut Pipe »
Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä <3
♥Polseres Vermelles- Polseres amunt♥

Tuuli Lumi<3Draco Malfoy
♥Twc♥

Ava by: Ingrid

Skottiruutuinen_aamutakki

• Aristoteletappi
  • Ava by ranpururin
Toi David Copperfield todellakin on aika mahtava, varsinkin koska Maggie Smith! :D Noiden kolmen muun potternäyttelijän lisäksi siinä oli mun mielestä kanssa tää matami Huiski eli Zoë Wanamaker melkosen tiukkana Jane Murdstonen roolissa.

//Aijoo ja Maggie Smithistä puheen olleen, hän on myös siinä nyt paraikaa teattereissa pyörivässä leffassa The Best Exotic Marigold Hotel, joka kertoo brittiläisestä vanhusporukasta, jonka jäsenet kukin eri syistä päätyvät viettämään eläkepäiviään hotelliin keskelle värikästä, äänekästä ja eksoottista Intiaa. Maggie näyttelee lonkkaleikkauksen Intiaan lennättämää mummoa, joka suhtautuu lievästi ilmaistuna ennakkoluuloisesti kaikkeen muuhun kuin tuttuihin ja turvallisiin brittiläistapoihin ja -ihmisiin. Hauska leffa tämäkin on (joskin mun nautintoa hiukan häiritsi se, että mulla oli viimeset 1,5 h leffasta hervoton vessahätä, mutta en millään malttanut lähteä kesken leffaa ja vääntelehdin siinä sitten jalat ristissä penkillä... ) ja Maggien lisäksi valkokangasta täyttää monta muutakin hyvää näyttelijää. :)
« Viimeksi muokattu: 08.04.2012 13:05:43 kirjoittanut Skottiruutuinen_aamutakki »
We had the best of times.

Meleth

• Rohkelikko
  • Always look on the bright side of life.
Robbie Coltrane bongasin tuosta Mustasta kyystä ( blackadder) ohjelmasta.
Hän oli 3 tuotantokauden 2 toisessa jaksossa Sanakirja (Ink and Incapability).
Lisäksi Robbie esitti Mustan Kyyn joulutarinassa joulunhenkeä.

tirsu

• Clara-stan
Neiti Marplen uusintaa (muutaman vuoden takaa kaiketi...) katselin tänään ja sieltä tuli jälleen kerran bongattua yksi Pottereista tuttu näyttelijä. En kyllä meinannut ensin tunnistaa mutta ei siinä kauan mennyt kun tajusin kuka oli kyseessä. Sitten tulikin huudahdettua, että "Toihan on toi - Pomona Verso!" Eli kyseessähän oli sitten Miriam Margolyes.
Harmillista kyllä, hänellä oli melkoisen pieni rooli. Muutamassa kohtauksessa vain mukana. Jaa, seuraava saattaa kai sitten spoilata, jos joku ei ole nähnyt kyseistä jaksoa... No, eipä ainakaan ollut murhaaja.

Slytherin

• Vieras
Juuri nyt tulee neloselta Freedom Writers missä on rakas Pimentomme, Imelda Staunton. Pakko sanoa että erittäin Pimentomainen vaikkei tuo hahmo olekaan sadistinen. En tiedä mutta sain kunnon Pimento-viban tuosta hahmosta. Hyvin näytelty tottakai, olisi tietenkin kiva nähdä Imelda jossain kivoissa rooleissa missä hän ei olisi kamala akka niin saisin päästäni pois sen kuvan missä itse rouva on kauhea ihminen.
Pakko mainita että tuo leffa on tosi hyvä vaikken yleensä Hilary Swankista tykkää.

tirsu

• Clara-stan
Tänään olikin Pam Ferris täyteinen päivä. Kolmessa ohjelmassa saattoi hänet tänään nähdä. Tai no, yksi oli kylläkin elokuva.
Itse en kyllä katsonut Oi ihana toukokuuta tällä kertaa, jossa Ferris esitti Larkinin perheen äitiä. Mutta ehkä seuraavalla kerralla sitten muistan katsoa.
TV 5:ltä tuli Matilda ja lapsen kapina-elokuva, jossa Ferris esitti Agatha Trunchbullia. Se roolihahmo oli jopa Marge-tätiäkin ilkeämpi hahmo, jos mahdollista.
Ja sitten viimeisenä bongasin hänet, yllätys yllätys, Neiti Marplesta. Hän esitti Elspeth McGillicuddya, joka näki junassa tapahtuneen murhan. Ihastuttava mummelimainen hahmo - vaikkakaan mummeli ei ehkä ole ihan oikea sana kuvaamaan. Ei kyllä loppujen lopuksi kovin suuri rooli, mikä oli sinänsä harmillista. Mukavat roolit sopivat sille paremmin kuin ilkeät. No jaa, onpahan ainakin muuntautumiskykyinen.

Gil Galad

• Luihuinen
  • LightHowl8815
Televisio-sarja lisäyksiä kun niitäkin on tänne laitettu:
Warvick Davisiin sellanen lisäys että näytteli, myös Merlinissä sillan vartijaa jaksossa nimeltä Feeniksin silmä.
Miriam Margoyles eli Prof. Verson näyttelijähän oli myös Merlinissä jonkun prinsessan lapsenvahtina tän kesän jaksoissa.
Dawid Tennat aka Barty Kyyry Jr. on Doctrorina Doctor Who:ssa. Skarpeimmat on ehkä huomannu sen Doctor/Rose bannerin, missä Tennant on.
Clémence Poésy aka Fleur on Sodassa ja Rauhassa Rostovin tyttärenä. Kyseinen sarja tuli jo viime kesänä yleltä ja nyt pyörii AVAlla.

Elokuvia:
David Bradley aka Voro oli Tornin Vartijana viimevuonna ilmestyneessä Captain Amerca: the Fisrt Avenger -elokuvassa.
Toby Jones oli samassa elokuvassa tohtori Arnim Zolana.
Bil Nighty oli Lentävän Hollantilaisen kapteenina PotC 2 & 3 elokuvissa.

/EDIT:
Dawid Tennant oli viime viikon tiistaina olleessa Einstein ja Eddington elokuvassa Eddingtonina. Elokuva käsitteli Einsteinin suhteellista painovoima teoriaa.

//EDIT
Harry Melling aka Dudley oli eilisessä Merlinin jaksosa Gill nimisenä nuorena miehenä joka osasi taikoa ja osallistui vapaisiin turnajaisiin, käyttäen taikavoimiaan saadakseen kunniaa.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2012 12:32:20 kirjoittanut Gil Galad »
Se, mitä ihminen näkee ja kuulee, riippuu hyvin paljon siitä, missä hän seisoo; se riippuu myös siitä, millainen hän on. TS 51

tirsu

• Clara-stan
Tänään tulleessa Neiti Marplen Koston jumalattarena-jaksossa oli mukana Adrian Rawlins, joka toisin sanoen oli Pottereissa Harryn isä James. Rawlinsin roolihahmo oli lakimies Derek Turnbull, joka oli kyllä aika ärsyttävä hahmo.
En kyllä yhtään tajunnut, että kyseessä oli hän ennen kuin sitten vasta lopussa. Johtui ihan tukasta, etten häntä tunnistanut. Sitä oli huomattavasti vähemmän kuin Pottereissa.

thefirenationattacked

• naisten nainen
Lainaus
//EDIT
Harry Melling aka Dudley oli eilisessä Merlinin jaksosa Gill nimisenä nuorena miehenä joka osasi taikoa ja osallistui vapaisiin turnajaisiin, käyttäen taikavoimiaan saadakseen kunniaa.
Tätä katottiin siskon kanssa ja Potter-vertauksille ei näkynyt loppua  ;D Musta Gillin isän pelko taikaa kohtaan sopi just hyvin Vernoniin, vaikka Gillin isä sit loppujen lopuksi pelkäsi eri syystä kuin Dudleyn isä. Mellingistähän kasvoi oikeen kivan näköinen kaveri  ;)

Tuli katsottua Sense And Sensibility jo kolmatta kertaa, ihan vaan koska Alan Rickman ja Emma Thompson. Jännää nähdä nämä näyttelijät, jotka on tottunut näkemaan Tylypahkan opettajina, näinä täysin erilaisina hahmoina. Varsinkin kiva nähdä Thompson aka Punurmio näyttelemässä ei ollenkaan hullua Elinor Dashwoodia. Ja tässähän on mukana myös rakas Pimentomme, Imelda Staunton, ja pakko sanoa, että tohtori Housella on huono nais-maku  ;D Oi, oi, joskus olen hauska.
Sie sind das essen und wir sind die Jäger!

tirsu

• Clara-stan
Tallennuksesta sain vihdoin ja viimein katsottua Rakkaat rikkaat ystävät-elokuvan. Suoraan sanottuna ihan hiton paska elokuva, jossa ei tahtonut aina pysyä mukana. Ja se loppuikin niin tyhmästi, ihan kuin olisi jäänyt kesken.
Mutta joo, yksi Potter-näyttelijä tuli bongattua yhtenä miespäähenkilönä: Jason Isaacs aka Lucius Malfoy. En ole pahemmin Isaacs'a nähnyt ilman Malfoyn maskeerausta (jos niin nyt voi sanoa...) ja olinkin ihan, että "wou, kylläpäs Jason näyttää hemmetin hyvältä omana itsenään!"
No jaa. Ilman Isaacs'a (ja Ty Burellia) olisin jättänyt elokuvan katsomisen kokonaan kesken. Hänen suorituksensa oli ainoa syy, miksi vaivauduin katsomaan koko elokuvan loppuun asti. Harmi vaan, että se ( ja Ty myöskin) heivattiin elokuvan loppupuolella. Damn.
Ha, Rakkaat rikkaat ystävät on Peter Pan-elokuvan (josta olen nähnyt vain osan lopusta) lisäksi ainoa elokuva, jossa olen Isaacs'n törmännyt... Sinänsä harmillista, sillä Isaacs on loistava näyttelijä.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2012 10:38:24 kirjoittanut tirsu »

Gil Galad

• Luihuinen
  • LightHowl8815
Ralph Fiennes oli uusimmassa Bondissa hallinnon virkamiehenä joka valvoi MI6 toimintaa. Roolisuoritus oli mielestäni hyvä ja oli outoa nähdä Fienesillä nenä kun olen nähnyt miestä kyllä muissakin elokuvissa, mutta viimesin rooli oli just Potterien Voldemort.
Se, mitä ihminen näkee ja kuulee, riippuu hyvin paljon siitä, missä hän seisoo; se riippuu myös siitä, millainen hän on. TS 51