Kirjoittaja Aihe: Paras Potter-leffojen näyttelijä? || kuka on mielestäsi paras Potter-näyttelijä?  (Luettu 41991 kertaa)

LunaLuna

• Vieras
Vs: Paras Potter-leffojen näyttelijä?
« Vastaus #20 : 30.12.2008 16:30:31 »
Evanna Lynch on mun mielestä loistava Luna! Just sellainen kun kuvittelinkin lukiessani FK:ta. Ei mitään moitittavaa.  :)

Helena Bonham Carter oli aivan nappi valinta Bellan rooliin. Hän ei kyllä ollut aivan sellainen kun kuvittelin, mutta kuitenkin hyvä. En osaisi kuvitella ketään muuta tähän rooliin.

Julie Walters teki minuun melkoisen vaikutuksen Mollyna. Hän yksinkertaisesti on onnistunut näyttelemään ja sisäistämään hahmonsa niin hyvin. ;) Pidän muutenkin Juliesta hyvin paljon ja hän kuuluu ehdottomasti suosikkinäyttelijöihini.

Ja ai niin! Meinasin jo melkein unohtaa ihanaisen Severuksemme (Alan Rickman). Alan on täydellinen Severus! Mielikuvani Sevestä täsmäsi täysin. ;) Ja se ääni.. ::)

jaina

• pokemon-kouluttaja
« Vastaus #21 : 31.12.2008 00:51:06 »
Bellatrixin roolissa oleva Helena Bonham Carter on täydellinen Bellan rooliin! Omasta mielestäni, siis. Samoin myös Alan Rickman, eli siis Severus Snape, on hyvä valinta. Ihana ääni, sopii todella hyvin.
Ja sitten on Robbie Coltrane (Hagrid), Jason Isaacs (Lucius) sekä Tom Felton (Draco).

Kaikki mielestäni erittäin hyviä valintoja. Tykkäsin myös Voldemortina olevasta Ralp Fienneksestä.

+ sitten Evanna Lynch, eli Luna. Ihana valinta! Sopii Lunan rooliin, hän näyttääkin ihan haaveilijalta. Hiukset ovat ihanat.
« Viimeksi muokattu: 31.12.2008 00:52:48 kirjoittanut jaina »
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Surunmurhaaja

• Arvuuttaja
« Vastaus #22 : 31.12.2008 18:20:49 »
Täytyyhän tänne tulla mielipiteensä sanomaan.
Alan Rickman, tottakai!
Ne ilmeet, eleet jne olivat aivan kuin kirjojen Severus, ei voisi maailmasta parempaa Severusta siihen rooliin löytyä.
Voisin kuunnella Alanin lukemana vaikka puhelinluetteloa tuntikausia. Hänen eleensä elokuvissa ovat jotain niin kalkarosmaista, ettei mitään järkeä.
Aivan samaa mieltä. Voisin oikeastaan pyytää Alania vaikka sanakirjaa lukemaan a:sta ö-hön, enkä varmasti edes haukottelisi välissä :D
Fairytales live in me
Fables coming from my memory
Fantasy is not a crime...
Find your castle in the sky

Ava by Crysted

Sirina Black

• Master Snape's slave
  • Psychotic and dramatic and that is that.
« Vastaus #23 : 31.12.2008 18:29:37 »
Ehdottomasti Alan Rickman. Se ääni saa kylmät väreet kiirimään selkäpiitä pitkin, hyvässä mielessä. Uh la la laa... *kuolaa*

Ne ilmeet, eleet jne olivat aivan kuin kirjojen Severus, ei voisi maailmasta parempaa Severusta siihen rooliin löytyä.
Voisin kuunnella Alanin lukemana vaikka puhelinluetteloa tuntikausia. Hänen eleensä elokuvissa ovat jotain niin kalkarosmaista, ettei mitään järkeä.
Aivan samaa mieltä. Voisin oikeastaan pyytää Alania vaikka sanakirjaa lukemaan a:sta ö-hön, enkä varmasti edes haukottelisi välissä :D
Aivan samaa mieltä... Uskoisin myös, että Alanin ääneen lukemana kaikki koulukirjatkin olisivat mielenkiintoisia (vaikken enää koulussa olekaan) ja jäisi paremmin mieleenkin. *unelmoiva katse* Eikä olisi yhtään edes tylsää...

Toinen josta pidän kovasti elokuvissa on Hermionen esittäjä (jonka nimeä en muista)... Sopii juuri hyvin rooliinsa.

Gary Oldman ei jää pekkaa pahemmaksi myöskään Siriuksen roolissa. On vaan niin siriusmainen muutenkin. Etenkin AV:ssa on just sellanen kuin kirjaa lukiessa kuvittelinkin. Ja on muutenkin hyvä näyttelijä, ainakin niissä leffoissa joissa olen nähnyt esiintyvän.
Sodan ensimmäinen uhri on totuus.

Index librorum prohibitorum.
Tempora mutantur, nos et mutamur in illis.

Kahvin tulisi olla mustaa kuin helvetti, väkevää kuin kuolema ja makeaa kuin rakkaus.

Daala

• shapeshifter
  • always find my place among the ashes
« Vastaus #24 : 31.12.2008 20:16:06 »
Helena Bonham Carterista vielä sen verran, jos edes mainitsinkaan häntä, että hän on hyvä näyttelijä. Eipäs muuta. :D Paitsi, että hän taitaa amerikan aksentin täydellisesti.
Jason Isaacs puhuu myös todella hyvin jenkkiaksentilla. :)

Gary Oldman ei jää pekkaa pahemmaksi myöskään Siriuksen roolissa. On vaan niin siriusmainen muutenkin. Etenkin AV:ssa on just sellanen kuin kirjaa lukiessa kuvittelinkin. Ja on muutenkin hyvä näyttelijä, ainakin niissä leffoissa joissa olen nähnyt esiintyvän.
Gary Oldman on huisin hyvä näyttelijä, mutta minusta hänen taitonsa eivät oikein pääse oikeuksiinsa Siriuksen roolissa. Ei sillä, etteikö hän vetäisi rooliaan loistavasti - tottakai, mutta Siriuksen roolissa ei oikein pääse näyttämään kunnolla taitojaan... Minun mielestäni siis. ;)
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Canis

• Kyyninen kynäilijä
  • Hieman kypsemmän ikäinen ficcaaja...
« Vastaus #25 : 01.01.2009 16:15:37 »
Hmm... Ensinnä maininnan saapi Maggie Smith, sopii McGarmiwan rooliin kuin nenä päähän. Aivan mahtava näyttelijä muutenkin, hänessä on jotakin hyvin herttaista.

Evanna Lynch on minustakin aivan loistava Luna! Mistä roolittajan taivaasta ne onkin näitä näyttelijöitä oikein löytäneet. Evanna on jo olemukseltaan ilmiselvä Luna, ja osasi esittää roolihahmoaan todella mainiosti.

David Thewliss sopi minusta todella hyvin Lupinin rooliin. Tuon miehen yleisilme on jo sellainen, että se käy mainiosti kaikenlaista kokeneelle ihmissudelle. Loistava näyttelijä myös muissa elokuvissa.

Rupert Grint täytyy vielä mainita. Minusta hän on tähtikolmikon paras näyttelijä, ja kehittynyt koko ajan matkan varrella. Enemmän vielä kuin muut kaksi.
Jos mun tuttuni tulisi, hälle kättä käppäjäisin, vaikk' ois käärme kämmenpäässä, hälle suuta suikkajaisin, vaikk' ois suu suen veressä, vielä vierehen viruisin, vaikk' ois vierus verta täynnä.

Canisin cirjoitucset

puputyttö1

« Vastaus #26 : 14.01.2009 03:13:45 »
Hmm, en ole järin arvostanut Potter-elokuvia, mutta ihan hyviä näyttelijöitä ovat valinneet. Tykkään kärkikolmikosta hirveästi, tosin en ajatellut koskaan Harryä yhtä hyvännäköisenä kuin Daniel Radcliffe on. Kalkaros on ihan onnistunut, samoin Draco ja Lucius Malfoy. Loistavat isä ja poika. Ja silmäniloa, totta kai. Hagridista tykkään myös ja Ralph Fiennesin Voldemort on jees.

Sen sijaan hirvittävän pettynyt olin Lockhartin ja Lupinin näyttelijöihin, joista hahmoista molemmista pidän valtavasti. Olin ajatellut Lockhartin jotenkin Mike Monroen näköiseksi, kaavussa tottakai. Hurmaava ajatus:)  Lupin taas, mulla oli jotenkin mielikuva paljon komeammasta, kärsineen näköisestä ja sympaattisesta sankarista, mutta metsään meni. Kiitos vaan leffat.. niin ja sama juttu Siriuksen kanssa. Gary Oldman on aivan loistava näyttelijä, mutta en digannut hänen Siriuksestaan. Ja siitä taas siirryn ulkonäköön (varmaan vaikutan pinnalliselta, mutta omat mielikuvat on niin vahvat, että elokuvissa näyttelijä voi olla joko paras mahdollinen valinta rooliin,taikka valtava pettymys) joka Oldmanilla ei riitä. Älkää kivittäkö mua, Oldman on toki komea, mutta mun mielikuva Sirius Mustasta vastaa enemmän Johnny Deppin lookia Pirates of the Caribbeanissa.

Niin ja Villisilmä! Kuinka on voitu toi silmä toteuttaa noin kehnosti?!? Jollain nartsalla kiinni lärvissä, no way!  Minusta leffojen Villisimmu ei tehnyt oikeutta kirjojen hahmolle. Niin ja näitä kun tulee sekavassa järjestyksessä mieleen, niin Helena Bonham-Carter teki kamalasta horosta sangen kiehtovan hahmon. Juuri se hulluus iski. Grrr. Luna-tyttö on myös suloinen.

mielipiteitä laukoi puputyttö, joka toivoo saavansa roolittaa seuraavan elokuvan
Matka sanoista tekoihin on yksi pisimmistä matkoista minkä ihminen voi tehdä

Ansqu

• Fort
« Vastaus #27 : 14.01.2009 19:36:09 »
Itse asiassa, kun noita trailereita ja kaikkia vastaavia katseli, niin Danielhan oli ihan huimasti kehittynyt ;D Ja Rupert nyt oli niin ihana, kuin olla voi; "I'm in love with her." *parkuilme* ... "Could you introduce me..?"

Itse asiassa kutosleffa vaikuttaa erinomaisen kiehtovalta. Joo. Trailerit on aina vähän "valitaan parhaat kohdat"-juttua, mutta.. Noh. Saa nyt nähdä, miten leffa pyörii kokonaisuutena. Pari osuvaa vuorosanaa ei vielä takaa mitään.

öh. Alkaa liusua offeliksi. Ideana oli, että Daniel näyttäisi olevan kehittynyt...

Love is an irresistible desire to be irresistibly desired.

Roxas

• Russia
« Vastaus #28 : 15.01.2009 16:03:09 »
Humm, vaikea valita Gary Oldmanin ja Alan Rickmanin väliltä. Molemmat ovat todella hyviä ja näyttelevät loistavasti, Sirius (Gary) on muutenkin suosikkini melkein aina, myöd näyttelijänä. Severus on myös niin hauska ja ihana hahmo, se on niin hauskaa kun se aina kurittaa Harrya ja Ronia, varsinkin neljännessä elokuvassa. No, he saavat jakaa ensimmäisen sijan. : D

Sitten pidän myös David Thewliss. Hän on minusta täydellinen mies Lupinin rooliin! Hän on juuri sellainen kuin hänen pitääkin.

Vodkaaa ~

Fiorella

• Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
« Vastaus #29 : 15.01.2009 20:35:34 »
Lainaus
Lupin taas, mulla oli jotenkin mielikuva paljon komeammasta, kärsineen näköisestä ja sympaattisesta sankarista, mutta metsään meni. Kiitos vaan leffat.. niin ja sama juttu Siriuksen kanssa. ... Oldman on toki komea, mutta mun mielikuva Sirius Mustasta vastaa enemmän Johnny Deppin lookia Pirates of the Caribbeanissa.

Niin ja Villisilmä! Kuinka on voitu toi silmä toteuttaa noin kehnosti?!? Jollain nartsalla kiinni lärvissä, no way!
Minua jollain tasolla huvittaa se huomio, että ihmisten mielessä kaikkien pitäisi olla jotenkin erityiskomeita. Lupinia ei muistaakseni ole missään kohti kirjaa kuvattu komeaksi, ennemminkin nuhjuisen ja väsähtäneen näköiseksi, Sirius puolestaan oli riutunut ja kulunut, mutta hänestä saattoi aavistaa menneen hyvännäköisyyden. Tavalliset ihmiset ovat useammin perusmukavan näköisiä kuin jotain henkeäsalpaavaa, ja tuntuu että Pottereissa on tähdätty monin kohdin siihen, että hahmot näyttäisivät oikeilta ihmisiltä (tai velhoilta) ennemmin kuin Hollywood-tähdiltä.

Toinen havaintoni on se, että täälläkin on valitettu kovasti vaikkapa siitä, että Emma Watson on liian nätti Hermioneksi ja sama muidenkin tyttöjen kohdalla, mutta kukaan maanpäällinen ei tuntuisi tarpeeksi komealta miesten rooleihin. Kyllä nainen on naiselle susi, senkin aina huomaa. ;) (Poikkeuksena on kylläkin mainittava Cissy-parka, jos niihin kuviin on luottamista... Mutta tukkaa muuttamalla senkin olisi saanut toimimaan.)

No, en kyllä allekirjoita itsekään ihan täysillä kaikkia noita näyttelijävalintoja, mutta jos Johnny Depp olisi pestattu Siriukseksi, olisin varmaan saanut järkytyskohtauksen. (Tai ehkä se johtuisi vain siitä, että Sirius ei ole mitenkään mielihahmoni... )

Vauhkomielen toteutuksesta olen kyllä niin samaa mieltä puputyttö1n kanssa. On vaikea käsittää että nykyisenä erikoistehosteiden aikakautena tyydyttiin typerännäköiseen nahkaremmiin... Eikä mies muutenkaan vastannut lähellekään kirjan mielikuvaa.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Dafiel

• Pelastava enkeli
  • Itsepäinen ja aina äänessä!
« Vastaus #30 : 16.01.2009 00:09:54 »
Itse pidän Tom Feltonista. Mielestäni hän on aivan loistava tuossa Draco Malfoyn ilkeän ylenkatseellisessa roolissa. En itse kuvitellut Dracoa aivan tuon näköiseksi, mutta eiväthän mielikuvat ikinä vastaa sitä, mitä elokuvissa näemme. Mutta mielestäni Tom on todella onnistunut valinta Dracoksi.

Mielestäni myös Daniel Radcliffe on oivallinen Harry. Hassua sinäänsä, sillä hänkään ei muistuta ollenkaan omaa käsitystäni Harrysta, mutta pidän hänestä silti kovastikin. On ollut mielenkiintoista seurata Harryn kasvua ja siinä sivussahan on sitten tullut seurattua Danielin kasvua pienestä pojasta viehättäväksi nuoreksi mieheksi.

Aikuisista näyttelijöistä olen kovin kiintynyt Alan Rickmaniin, kuten monet ovatkin jo maininneet, Alan on mainio Kalkaros. Hän on varmastikin ainoa, joka pääsi lähelle omaa mielikuvaani ja on saanut kalkaroksen muutumaan mielikuvissani paljon kiinnostavammaksi persoonaksi kuin mitä kirjojen perusteella kuvittelin.
On vaikea sanoa hyvästi,
mutta silti sinä pakotit niin tekemään.
Tiedän sinun olevan onnellinen,
mutta jätit meille ikävän suuren.
Muistoissamme olet kaunis enkelimme.
Hyvää matkaa rakkaat, Mika 10/2009, Hugo 12/2009 ja äiti 9/2010

Mortti

• Vieras
« Vastaus #31 : 24.01.2009 21:21:07 »
Maggie Smith on todella hyvä näyttelijä. Pidän paljon hänen leffoistaan, ja Pottereissakin hän on tähän asti onnistunut hyvin. Pidän hänen aksentistaan ja äänen sävyistä. Mainio nainen Minervan rooliin.
 Nuorista Tom Felton on hyvä näyttelijä. Hyvät ilmeet ja eleet, ainoastaan hänen äänessään on aina ollut jotain hassua  :D
Ja todella komean näköinen näyttelijä kaiken lisäksi   ;D
Ja sitten on tietysti Evanna Lynch, joka onnistuu minusta täydellisesti. Ulkonäöllisesti hän ei aivan kuvaa käsitystäni Lunasta, mutta muuten hän osaa todella taitavasti näytellä Lunaa. Hänen äänensä on mahtavan hento ja kaunis. Pidän paljon kohdista joissa hän esiintyy.
David Thewliss suoriutuu Lupinina taitavasti! Hän on ilmeikäs ja hyvä näytttelijä, ja erittäin lupinmainen. Kiitos hänen, mielikuvani Lupinista suoristautui. Ennen ajattelin Lupinin olevan lyhyt, pullea ja kaljuuntuva velho, mutta nyt osaan kuvitella Lupinin nuorekkaampana.
Helena Bonham Carter on luultavasti paras roolivalinta Pottereissa. Rakastan hänen tyyliään näytellä, sekä hän on täydellisen näköinen Bella-kultamme rooliin. Hyvä ääni, eleet ja hulluus. Hän on saanut oman hahmonsa muistuttamaan eniten kirja hahmoa, kuin kukaan muu Pottereissa. Hän on onnistunut myös muissa leffoissaan mainiosti.
Jason Isaacs on myös täydellinen Lucius, ainakin ulkonäöltä. Myös repliikit hän lausuu mielestäni luciusmaisen lipevästi.
Rupert Grint on todella suloinen poika. Hän on kehittynyt Ronin hahmon kanssa lähes täydellisesti. Hän tuo hyvin ilmettä Ronille. Äänestä hän saa myös plussia, koska se voisin hyvin kuvitella sen kuuluvan Ronille.

« Viimeksi muokattu: 14.02.2009 12:11:28 kirjoittanut Mortti »

story^

• Lattiaeläin
  • Billion dollar baby
« Vastaus #32 : 25.01.2009 18:22:56 »
Ehdottomasti paras Potter-leffojen näyttelijä on minusta Jason Isaacs. Hän on erittäin lahjakas ja esittää ilkeää, lipevää ja koppavaa Luciusta erinomaisesti, ja erityisesti hänen venyttelevä, pehmeä äänensä on aivan loistava Luciukselle. Eivät olisi voineet parempaa esittäjää Luciukselle laittaa! :)

Myös Alan Rickman on onnistunut Kalkaroksen roolissa loistavasti. Täytyy myöntää, että onhan hän vanhemman puoleinen Severukseksi, mutta asia ei ole koskaan häirinnyt minua, sillä hän on ottanut hahmon haltuun todella vakuuttavasti! Ja hänenkin äänensä - ihanan tumma ja synkkä, todella erikoinen! ;)

Hagridina tunnettu Robbie Coltrane on myös aivan nappiveto! Hän esittää taitavasti sympaattista, tahattomasti salaisia asioita möläyttelevää ja jotenkin hupsua Hagridia, hän on myös kasvoiltaan minusta jotenkin niiiiiiin Hagridin näköinen. ;D

Maggie Smith - parempaa Minerva McGarmiwaa saa etsiä kissojen ja koirien kanssa! Hän on sopivan jämpti, tiukka ja napakka, erittäin onnistunut McGarmiwa, kerta kaikkiaan! :)

Ja vielä lyhyesti: Tom Felton on täydellinen, ilkeä ja muita vähättelevä Draco, Rupert Grint erittäin onnistunut höpsö ja temperamenttinen Ron, Helena Bonham-Carter puolestaan upea, jotenkin psykopaattimainen Bellatrix ja Julie Walters on äärimmäisen valloittava Molly Weasleyna, hän on juuri niin touhottava ja huolehtivainen hupsu, kuin kuvittelinkin. Hän on aivan ihana Mollyna! <3 :D

Kiitos, olen puhunut. ;D
-story^ 
The winter has passed
And the spring has come
We have withered
And our hearts are bruised from longing

ava by puolipro

Suojelius

• Her Patronus
  • Please Mr God. Give me brains.
« Vastaus #33 : 13.02.2009 23:20:16 »
Olen itse täydellisen rakastunut Rubert Grintiin Ronina. Ronin hahmosta olen aina pitänyt (meissä on niin paljon samaa..  ::)) ja Rubert on vain niin Ron. En oikein osaa sanoa, moni varmaan ymmärtää mitä tässä yritän hepreasta teille tulkkailla.

Samoin myös Weaslyiden perheen näyttelijöistä Julia Walters (Molly) on kyllä loistava ja kaksoset (Oliver ja James Phelps)toki aivan ihania ^^

Samoin Maggie Smith on huikea McGarmiwa ja Hagridia esittävä Robbie Coltrane on niin puolijätti kuin vain voi olla. Muitakin hyviä tapauksia on toki, mutta minä listailen niitä tässä vielä ylihuomenna.. Kyllä kyllä. Mainittava on kyllä kuitenkin vielä Tom Felton ja Jacon Isaacs vetävät huikeat roolit. Kiitosta vain kaikille. :)

Ja kyllä Alan Rickman ja Gary Oldman ovat hyviä. Sirius on leffoissa aivan semmoinen Sirius kuin kuvittelin. Tai kun se kait kirjoissa on kuvailtu tosi pitkähiuksiseksi jne. niin tuollaiseksi minä hänet olen kuvitellut. Ja molemmat Dumbledoret ovat olleet hyviä, mutta se ensimmäinen tapaus, Richard Harris oli uskomaton löytö. Hän vain oli Dumbledore. Kertakaikkiaan..

Toisaalta meikällä taitaa olla tässä sekin pointti, että katsoin ykkösen ja kakkosen ennen kuin löysin kirjojen ihmeellisen maailman :D

"I'm more like a ninja." -Dean

Repsahduksia...

KóD

« Vastaus #34 : 15.02.2009 17:45:51 »
Alan Rickman on minusta just niin hyvä Kalkaros kuin voi olla. Nenä, hiukset, puhe ja koko olemus on on aivan mahtava :D Kukaan ei voisi paremmin esittää Kalkarosta.
James ja Oliver Phelps ovat myös ihania Fredinä ja Georgena =D Mulla oli kyllä heistä aluksi aika erilainen mielikuva, mutta no..
Ja Robbie Coltrane Hagridina, vau!

Talvipihvi

• i`m screaming.`` i love you so..
« Vastaus #35 : 16.02.2009 11:59:14 »
Maggie Smith- Oli todellakin sopiva. Aivan paras Mc garmiwa.

Rubert grint- Jotenkin Ronin rooliin niin sopiva ja ne äänet mitä Rubert päästelee aina millon missäkin siinä elokuvassa on ihania<3(jos ymmärsitte)

tinna

• Vieras
« Vastaus #36 : 04.03.2009 20:26:32 »
Mielestäni elokuviin on tehty paljon loistavia roolivalintoja. Rupert Grint (ja hänen ilmeensä) ei vain näyttele Ronia vaan hän on Ron, ainakin minulle. Tom Felton ja Jason Isaacs ovat minunkin mielestäni nappivalintoja, mogmia kompaten (joku muukin on huomannut ne kulmakarvan kohotukset <3). Oikeastaan suuria pettymyksiä roolitusten osalta on ollut vain muutamia. Näistä pahin ehkä Emma Watson Hermionena. Liian kaunis. Muutama muukin ei-niin-ilmiömäinen valinta löytyy, mutta pääasiassa casting-tyypit ovat hommansa osanneet. Ei valittamista.

Suurin suosikkini on ehdottomasti Alan Rickman Kalkaroksena. Ulkonäkö, ääni, puhetyyli, eleet... Ihan kaikki vastaava muutamaa pientä yksityiskohtaa lukuunottamatta kirjojen perusteella saamaani mielikuvaa kyseisestä hahmosta.

Eeyore

• Radamsa
  • Karo-muoks || Ei Eyeore, ikinä.
    • Loista Tähti, loista.
« Vastaus #37 : 07.03.2009 17:22:01 »
Alan Rickman on kyllä mielestäni koko elokuvasarjan paras näyttelijä. Koko hänen olemuksensa siinä huutaa IC:tä; ulkonäkö, puhetyyli ja ääni, ja ihan se yleinen vaikutelma. En pysty kuvittelemaan häntä nuorena Severuksena, mutta muuten aivan täydellinen.
--
Rupert Grint on ehkä kärkikolmikosta paras. Hän on jotenkin niin Ron-mainen! Jotkut sanovat, että hän on liian hyvännäköinen tms, mutta ei mun mielestä. Tai siis, hän on aivan ylisöpö, mutta ei varsinaisesti komea. Näyttelijänä yllättävän hyvä, voittaa Harryn ja Hermionen näyttelijät mennen tullen.
--
Jason Isaacs oli aivan loistava valinta Luciukseksi! Hän oli tismalleen sellainen kuin miksi olin mielessäni Luciuksen piirtänyt. Siis aivan uskomaton, ja vaikka hänen roolinsa ei ole hirveän suuri, niin loistavasti toteutettu. Näyttelijänä hän on muutenkin mahtava.
Kalkaros on minun mielestäni ehkä parhaiten onnistunut hahmo, ja Rickman parhaiten onnistunut näyttelijävalinta! Tosin Hargrid oli myös juuri sellainen ihana hömppä, jollaiseksi olin hänet kuvitellutkin ^^
Grint oli paras kolmikosta ja eniten pieleen on mennyt mielestäni (vaikka tässä kysyttiinkin parasta, mutta noin vertailun vuoksi) oli Watson; hän on aivan liian kaunis hommaansa ja kirjan kansien piirtäjäkin alkoi piirtää sitten elokuvien perusteella Hermionea... Ja leffajulisteissa näitä nuorempia naisia sitten kaunisteltiin, tehtiin isommat rinnat kuin oikeasti oli :D Daniel oli kahden ensimmäisen leffan aikana parhaimmillaan; hänen silmänsä olivat sitä paitsi oikean väriset ja hiukset oikeanlaiset. Olen aina kuvitellut Harryn juuri sellaiseksi kuin Liekehtivässä pikarissa oltiin saatu, mutta vihreillä silmillä, tietysti. Kahden ekan leffan jälkeen Harryllä on ollut siniset. Feeniksin killassa mentiinkin sitten railakkaasti metsään, hiukset olivat kynityt ja silmät vääränlaiset, eikä koko leffassa minusta muutenkaan onnistuneet kuin Bellatrix ja Ron. Ai niin ja Luna ehdottomasti, aivan ihana! Ja Sirius, jonka olinkin unohtaa, minusta hän on onnistunut valinta ja mielikuvieni mukainen.
Lucius ja Draco ovat myös hyvin onnistuneet, Lucius tosin paremmin kuin Draco.
Kukaan ei ole tainnut mainita Mollya? (en muista näyttelijän nimeä..) Minusta hän on juuri sopivan topakka, mutta kuitenkin lepsu hommaansa ^^ Sitten, vaikka pienessä roolissa ovatkin, Vernon ja Petunia. Dudley on mielestäni vähän huononlainen ekan leffan jälkeen, koska ei muistuta kirjojen henkilöä... Petyin vähän.
Rouva Figgs!! (olihan se niin...) Ai että, tosin olin kuvitellut hänet hieman... hmm, rähjäisemmän näköiseksi, mutta silti pidin näyttelijästä ^^ Anteeks, en muista nimiä tähän hätään...

"Sie oot vähän niinku vähä-älynen pikkusisko, jota miulla ei oo koskaan ollu."
Naakkapuiston istuva päällikkö Märkäpuuma
Lucius/Narcissa | 67/100

Stmh

• *
« Vastaus #38 : 13.03.2009 23:58:42 »
Alan Rickman aivan ehdottomasti. Hän on juuri sellainen kuin olin Snapen kuvitellutkin olevan; ulkonäkö täsmälleen sama ja ääni vielä upeampi, eleet, ilmeet, kaikki <3 Ah. Outoa on kylläkin, että ASPR on 63 ja vikassa leffassahan Snape on muistaakseni 37, mutta hyvinhän ASPR on maskeerattu noihin ^^

Toinen suosikkini on Maggie Smith, tuttu jo vuosien takaa Rickmanin tapaan.. Jotenkin hätkähdin aikanaan kun tajusin että nuo kaksi hyvin erilaista näyttelijää oli samassa leffassa ja kieltämättä vähän pelkäsinkin lopputulosta.. Hyvähän siitä tuli, Smithiä parempaa Gonagallia olisi saanut kyllä hakea...

Mainitsemisen arvoinen on myös Robbie Coltrane, johon tutustuinkin sitten vasta Potter-leffojen myötä.
I ♥ Alan Rickman

peikkoprinssi

• wanderer
« Vastaus #39 : 15.03.2009 11:25:08 »
Kuten moni onkin tainnut hehkuttaa, Alan Rickman sopii täydellisesti rooliinsa. He ovat kuin kaksi marjaa kirjan Kalkaroksen kanssa.
  Minusta David Thewlis loistaa roolissaan Lupinina, vaikka olenkin aina vihannut niitä kauheita viiksiä. Yäk. Muuten mies istuu rooliinsa hyvin.
Quod me nutrit, me destruit