Kirjoittaja Aihe: Ittelleen sika vahinkoa tekkee l S  (Luettu 222 kertaa)

Ygritte

• [igrit]
Ittelleen sika vahinkoa tekkee l S
« : 09.07.2026 16:28:51 »
Tekstin nimi: Ittelleen sika vahinkoa tekkee
Kirjoittaja: Ygritte
Ikäraja: S
Sanamäärä: 150

Tämä on Juhannustaika Hilbertille, jonka inspiraatiolistauksesta löytyi (mahdollisesti kamala) suomalainen sanonta! ;D Olin juuri napannut mökiltä mukaan luettavaksi vuoden 1953 Suomen Kansan Sananparsikirjan, joten tämä inspismuru oli kuin minulle osoitettu ;D

Ittelleen sika vahinkoa tekkee

“Kyllä ennustokset aina paikkansa pittää kunnei ilmat vaan ruppee rillaamaan!”

Hilla tuijotti edessään istuvaa Joonasta ja muodosti suullaan äänettömän mitä vittua? Joonas oli luvannut olla kutsumatta Mattia, mutta siinä tuo sananlaskujen miehenmuotoinen ruumiillistuma seisoi. Hilla oli näkevinään äänettömän anteeksi ennen, kuin Joonas nousi rutistamaan vanhaa inttikaveriaan.

“Onneksi sauna saadaan kuumaksi ja juomat kylmiksi, vaikka vähän sataisi!”

Hilla huokaisi ja hymyili tahtomattaan. Joonas löysi hopeareunuksen mistä tahansa, ehkä Hillankin oli aika ajatella positiivisemmin. Juhannuksen kunniaksi.

“Kiva, kun pääsit tulemaan, Matti.”

“Kiitosta, kiitosta,” Matti vastasi kohteliaasti, ja sekunnin ajan Hilla ajatteli tuominneensa Matin ennen aikojaan.

“Tässähän sulla on tupa ja takka, seuraavaks pittää ottaa akka. Ja oikiassa järäjestyksessä, ei mittään peräkammarin kihloja.”

Hiljaisuus.

“Vaan ei se tällaanen poikamies eukolla mittään tee, eikä jalakamies hevoosella. Mennäänkö lämmittämmään saunaa?”

“Menkää,” Hilla vastasi, silitti vaistomaisesti jo pyöristynyttä vatsaansa, ja kihisi kiukusta. Joonas oli varmasti toivonut, että Matti olisi rauhoittunut, mutta päinvastoin. “Lämmittäkää vaikka koko ilta.”
This won't turn into hyperfixation
and
Other Hilarious Jokes You Can Tell To Yourself

/ᐠ - ˕ -マ

Hilbert

• Valvoja
  • eräänlainen runotäti
Vs: Ittelleen sika vahinkoa tekkee l S
« Vastaus #1 : tänään kello 18:37:54 »
Oiii! Ihanaa saada taas taika <3 Tässä on kyl mukavasti (kamalia) sanontoja, arvostan :D En oo ennen törmäännyt ilmaisuun peräkammarin kihlat. Huhhu XD. Tällaiset lyhyet kertomukset, joissa on tunnelmaa ja paljon sisältöä (myös rivien välissä) on niin mun mieleeni. Enkä tiedä, olisinko itsekään kestänyt Mattia pidempään, viehättävän kammottava tyyppi! Tykkään myös kuinka moneen aikaan ja paikkaan tämä tarina voisi sijoittua. Kiitos hurjasti!

rosegold

• Ingridin ava
Vs: Ittelleen sika vahinkoa tekkee l S
« Vastaus #2 : tänään kello 18:57:55 »
Voi apua mikä nolo tyyppi tuo Matti  ;D Olen viime aikoina fiilistellyt tosi paljon lyhyitä tekstejä ja tätäkin oli mukava lukea, kiitos!