Kirjoittaja Aihe: Veren vangit / Vampyyrikronikat (keskustelua TV-sarjasta, kirjasarjasta ja miksei elokuvistakin)  (Luettu 38 kertaa)

Sisilja

• Armand apologist
  • Valvoja
  • deviling my minion
Veren vangit (eng. Interview with the Vampire) on Anne Ricen vuonna 1976 julkaistu vampyyriromaani. Yksittäinen, kirjailijan henkilökohtaisena surutyönä alkunsa saanut romaani kasvoi sittemmin kaikkiaan 13-osaiseksi kirjasarjaksi nimeltä Vampyyrikronikat (eng. The Vampire Chronicles), jonka viimeinen osa ilmestyi vuonna 2018 (kolme vuotta ennen Ricen kuolemaa vuonna 2021). Kirjasarjan ensimmäisessä osassa vampyyri Louis de Pointe du Lac kertoo toimittajalle epätavallista elämäntarinaansa, josta ei verenvuodatusta taikka synkistelyä puutu ja jonka kiistaton käännekohta on, kun Louis tapaa vampyyrin nimeltä Lestat de Lioncourt. Kirjasarjan seuraavissa osissa valokeila on suunnattu enemmän Lestatiin, josta muodostui luojansa Ricen lempilapsi ja jonkin sortin alter ego.

Veren vankien pohjalta on ilmestynyt vuonna 1994 samanniminen elokuva, jonka pääosissa ovat Brad Pitt (Louis) ja Tom Cruise (Lestat) sekä Kirsten Dunst (Claudia) ja Antonio Banderas (Armand). Tämän lisäksi kirjasarjan seuraavien osien Vampyyri Lestatin ja Kadotettujen kuningattaren pohjalta on ilmestynyt vuonna 2002 elokuva Kadotettujen kuningatar (eng. Queen of the Damned), jonka pääosissa ovat Stuart Townsend (Lestat) sekä Aaliyah (Akasha), mutta joka ei ole menestynyt samassa määrin kuin kulttimainetta nauttiva vuoden -94 leffa. Onpahan vampyyri Lestat nähty lyhyesti myös Broadway-lavalla vuoden 2006 musikaalissa Lestat, johon musiikin sävelsi itse Elton John, mutta joka ei tästä huolimatta saavuttanut kaksisesti suosiota.

MUTTA SITTEN. Vuonna 2022 on alkanut alun perin AMC:llä ja sittemmin myös täällä meikäläisten Netflixissä pyöriä TV-sarja, joka on saanut ainakin allekirjoittaneen pään siinä määrin pyörälle, että tuli tarve perustaa oma topikki vampyyrikeskusteluille ja -hehkutuksille.

Veren vangit -TV-sarja ammentaa vahvasti Ricen teoksista, mutta sarjan teossa on otettu paljon taiteellisia vapauksia. Pääosissa ovat Jacob Anderson (Louis) ja Sam Reid (Lestat) sekä Eric Bogosian (Daniel Molloy), Assad Zaman (Armand) ja Bailey Bass / Delainey Hayles (Claudia). Itseäni sarjassa viehättävät etenkin sen ihanan häpeilemätön queer-romantiikka, vangitsevan monimutkaiset hahmosuhteet ja mielettömän upea dialogi. Tässä kiinnostuneille fandom-untuvikoille Veren vankien ensimmäisen kauden traileri (K-11).

Tämä ihanista ihanin TV-sarja on paraikaa kovin kovin ajankohtainen, sillä sen kolmas kausi, nimeltään Vampyyri Lestat, on alkanut nyt kesäkuussa -26! Koska kolmoskausi on vielä aivan tuore juttu, pidetäänhän sitä koskeva keskustelu jonkin aikaa spoileritägin alla!

Tulkaa tulkaa kaikki vampyyrit ja vampyyrinmieliset keskustelemaan hahmoista, parituksista, juonenkäänteistä, lempifikeistä, mistä vain! :-*

« Viimeksi muokattu: tänään kello 15:37:38 kirjoittanut Sisilja »

LOUIS: Half-queer, mostly queer… what is it?
LESTAT: Non-discriminating.

Avan ja bannun on tehnyt flawless ♥

flawless

• Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • breakdowns for breakfast
Haistoin veren tämän topicin ilmestyneen, jee! Ihanaa kun teit tämän ♥

Olen niin iloinen ja kiitollinen, että suosittelit Sisi tämän sarjan katsomista! ♥ En välttämättä olisi ilman hienoista painostusta (;D) saanut aikaiseksi katsottua tätä, ainakaan niin nopeasti, sillä mulla on tapana hinata vaan samoja lempparisarjoja uudelleen ja uudelleen sen sijasta että katsoisin jotain uutta, koska kiinnyn hahmoihin niin valtavasti ja haluan vaan katsoa samoja rakastamiani hahmoja lisää ja lisää ja lisää ja... Uusiin sarjoihin tutustuminen on mulle siis suht harvinaista herkkua, mutta herkkua tämä sarja tosiaankin on! En ole pitkään aikaan hurahtanut mihinkään sarjaan näin kovasti. Ihan vallan koko ajan on vampyyrihommat mielessä. ;D Tämä sarja onkin mulla nyt osana tuota uudelleenkatsottavien sarjojen rosteria, sillä kolmoskauden uusien jaksojen ilmestymisen odottelun lomassa olen aloittanut ykköskauden katselemisen uudelleen. Uudelleen katsottaessa ykköskauden viihdyttävimpiä juttuja on mielestäni ylivoimaisesti "Rashid", jonka kohtauksille hymistelen koko ajan suu virneessä ;D Oli myös ihanaa katsoa uudelleen Claudian ensimmäinen jakso, eli S1E4, se oli ekallakin kerralla mun lempparijaksoja ja samoin nytkin, aivan ihana jakso hauskuutta kaiken ankeuden keskelle! Claudia best ♥ Mitkä on teidän lempparijaksoja?

i like to dabble in fuckery