Kirjoittaja Aihe: Hazbin Hotel: Haa-vei-lu, S, Vincent/Alastor, oneshot  (Luettu 65 kertaa)

Maissinaksu

• Trubaduuri
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Haa-vei-lu
Kirjoittaja: Nax
Fandom: Hazbin Hotel
Ikäraja: S
Mukana: Vincent/Alastor (omalla tavallaan ja yksipuolisena jne.)
Genre: Höntti slice of life

Summary: “Todella, Vincent: tämä lööperisi on naurettavinta, mitä olen aikoihin kuullut, ja minä sentään vietän aikaa kanssasi enemmän kuin olisi terveellistä.”

A/N: Larjuksen kanssa tuli puheeksi ruokailuvälineiden järjestykset, ja tietenkin tämä kaksikko tunki mieleen idean tiimoilta. xD Muistaakseni kuulin haa-vei-lusta yllättävän myöhään – ainakin lapsuudenkodissani järjestys oli lu-haa-vei. Tällä hetkellä omassa keittiössäni järjestys on haa-vei-lu, mutten sanoisi, että sillä olisi sen kummemmin väliä henkisen hyvinvointini kannalta. 😂

“Katsotaanpa... Ahaa, paistiveitsi puuttuu!” Alastor totesi silmäillessään katettua pöytää. “Vincent, cher?”

“Hoituu!” Vincent virkkoi ja veti aterinlaatikon auki. Hän poimi käteensä suuren paistin pilkkomiseen soveltuvan veitsen ja tuli katsoneeksi laatikossa vallitsevaa järjestystä.

Veitset, haarukat ja lusikat. Näyttipä vähän nurinkuriselta.

“Kas niin, Vincent! Mitä mahdoit jäädä ihmettelemään?” Alastor uteli uunista nostetun paistin äärestä.

“Ai, enpä mitään! Kunhan huomasin ruokailuvälineidesi olevan erikoisessa järjestyksessä.”

“Mitkä ovat missä?”

“Nämä täällä! Eikö järjestyksen tulisi olla ensin haarukat, sitten veitset ja oikeanpuolimmaisina lusikat?” Vincent esitti vallan pätevänä.

“Ja miksi ihmeessä?” Alastorin hymy sai hieman terävämmän vireen.

“No... siksi?” Vincent ei löytänyt siihen hetkeen tavanomaista sanavalmiuttaan.

“Onko tämä jokin tuore neuroosisi, vai olenko vain onnekkaasti välttänyt sen tähän asti?” Alastor hymähti ja kulautti viinilasistaan.

“Äh, ei se mikään neuroosi ole, vaan eräänlainen... kotitaloudellinen luonnonlaki! Haarukat, veitset ja lusikat eli haa-vei-lu! Järkevää ja helppo muistaa!”

“Aaa, mutta sehän on järkevää! Minulla kun on ollut vaikeuksia muistaa, mikä on haarukka, mikä veitsi ja mikä lusikka!” Alastor hykerteli ja katsahti häntä sitten alta kulmiensa. “Todella, Vincent: tämä lööperisi on naurettavinta, mitä olen aikoihin kuullut, ja minä sentään vietän aikaa kanssasi enemmän kuin olisi terveellistä.”

“Hahhah, niin niin”, Vincent naurahti ja osoitti ruokailuvälineitä. “Jos haluat, voin kyllä...”

“Ei, et voi. Sen sijaan teemme niin, että sinä lopetat tuon tungettelevan sekoilusi ja annat sen veitsen minulle niin kuin olisi jo”, Alastor tokaisi ja otti pari hillittyä askelta häntä kohti. Vincent nykäisi kätensä refleksinomaisesti aterinlaatikosta ja työnsi sen kiinni.

“Kaikella kunnioituksella, en mene takuuseen, että veitsen antaminen sinulle juuri nyt olisi hyvä idea”, Vincent sopersi, ja Alastorin hymy hiipi suorastaan vaaralliseksi.

“On tai ei, joko annat sen tai tapahtuu haa-vei-lun sijasta haa-ve-ri. Paino sanalla veri”, Alastor ilmoitti ja tirskahti sanavalintansa kiistattomalle nerokkuudelle. Vincentkään ei uhkauksen painoarvosta huolimatta kyennyt säilyttämään pokerinaamaansa, ja miehen remahtaessa nauruun tilanteen jännittyneisyys raukesi.

“Phahhah, tuo oli hyvä! Vaan jos kuitenkin vältettäisiin suuremmat haaverit?” Vincent tuumasi ja ojensi veitsen kahva edellä Alastorille. Jos hänen lähtönsä hetki koittaisikin muutaman sekunnin päästä, ainakin hän lähtisi virne huulillaan.

“Toivoa sopii!” Alastor tuhahti muikeasti ja iski veitsen merkitsevän ronskisti kypsyneeseen paistiin. “Se on kyllä valtava sääli, ettei verikastike oikein sopisi tähän kokonaisuuteen... Vaikka ainahan voisi kokeilla uutta olosuhteiden innoittamana!”

“Eittämättä”, Vincent myhäili vältettyään vaaran. “Tarvitaanko vielä jotain?”

“Otahan vielä lusikka sinapille”, Alastor kehotti pilkkoessaan paistia sulavin ottein.

Hakiessaan lusikkaa Vincent jäi tahattomasti tapittamaan aterinlaatikon boheemin julkeaa vei-haa-lu-järjestystä, minkä Alastor tietenkin laittoi merkille; hymystään huolimatta tämä tuomitsi hänet katseellaan alimpaan maanrakoon kuin torakan. Vincent pakottautui sulkemaan laatikon ja luimistelemaan lähemmäs teräaseistettua Alastoria.

“Krhm, saisiko ehkä olla lisää viiniä?” Vincent tiedusteli tekopirteästi kiinnittääkseen huomion muihin asioihin. Lusikasta kun ei olisi puolustukseksi isoa veistä vastaan.

“Turhaan taidat edes kysyä. Vaikka jokin saa minut haaveilemaan verestäkin! Liekö äskeiset puheenaiheet?” Alastor pohdiskeli kiepauttaen veistä taitavasti sormissaan.

“Se on tietenkin mahdollista. Mutta kenties jokin toinen punainen menettelisi paremmin tässä hetkessä?” Vincent makeili ja kaatoi Alastorin ojentaman lasin puolilleen samettisen pehmeää viiniä.

“Hmm, kenties. Täytyy kyllä kehaista, että teit erinomaisen valinnan tämän viinin kanssa”, Alastor myhäili. “Varsinainen sommelier Whittman.”

“Pirskatti, minä niin rakastan tuota korostustasi, Al”, Vincent hymähti ja astuttuaan yhä lähemmäs Alastoria sai tyynellä liikkeellä paistiveitsen kaulalleen.

“Tiedän sen.” Alastor kuljetti veitsen selkämystä Vincentin poskea ja leukalinjaa vasten niin, että tämän valkealle iholle jäi kevyt painauma. “Istupa sitten alas, ennen kuin todella sattuu se haa-ve-ri.”

“Käskystä...”

« Viimeksi muokattu: tänään kello 13:57:06 kirjoittanut Maissinaksu »
"I read you loud and clear, Lizard."

Larjus

• King Roach
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
Vs: Hazbin Hotel: Haa-vei-lu, S, Vincent/Alastor, oneshot
« Vastaus #1 : tänään kello 15:09:14 »
En enää muista, mistä meidän keskutelut alun perin lähti, mutta hyvä että lähti, kun sait niiden innoittamana tämän ficin aikaan ;D MurderMedia-töhöilyt on ihan viihdyttäviä (mikä on silleen jännä, kun demoneina mua ei näiden kahden välit kiinnosta sitten niin pätkääkään 😂)

Lainaus
Veitset, haarukat ja lusikat. Näyttipä vähän nurinkuriselta.
No vitun Vincent, ei näytä XD Mullahan on nimittäin just tuo järjestys omassa aterinlaatikossani (lapsuudenkodista opittu), ja siinä ei todellakaan ole mitään nurinkurista! Mutta jotenkin sopii Vincentille ylipäätään kiinnittää mitään huomiota asiaan ja vielä välittää siitä.

Lainaus
Eikö järjestyksen tulisi olla ensin haarukat, sitten veitset ja oikeanpuolimmaisina lusikat?” Vincent esitti vallan pätevänä.
“Ja miksi ihmeessä?” Alastorin hymy sai hieman terävämmän vireen.
Erinomainen kysymys Alastorilla, koska todellakin, millä perusteella yksi tietty järjestys olisi ainoa oikea :D Onneksi Vincentillä ei ollut antaa perustelua, koska tietenkään sillä ei ole, koska eihän sellaista ylipäätään ole olemassakaan! Mut kunhan vain pitää päteä ja olla sitä mieltä, että oma mielipide on ainoa oikea XD Olen Alastorin kanssa samaa mieltä siitä, että tämä Vincentin sekoilusäätö on kyllä kahelimmasta päästä. Siitä hyvästä ansaitsisi Vincent veitsen kylkeen!

Lainaus
“Hahhah, niin niin”, Vincent naurahti ja osoitti ruokailuvälineitä. “Jos haluat, voin kyllä...”
Tälle hajosin, koska millä vitun logiikalla Vincent ajattelee, että Alastor haluaisi hänen muuttavan aterimien järjestystä 😂 Hänen itseriittoisuutensa on ihan hermoja raastavaa. Oon ihan yllättynyt, miten Alastor onnistuu pitämään itsensä ja murhanhalunsa kurissa!

Lainaus
“Ei, et voi. Sen sijaan teemme niin, että sinä lopetat tuon tungettelevan sekoilusi ja annat sen veitsen minulle niin kuin olisi jo”, Alastor tokaisi ja otti pari hillittyä askelta häntä kohti. Vincent nykäisi kätensä refleksinomaisesti aterinlaatikosta ja työnsi sen kiinni.
Ei kyllä todellakaan kuulosta turvalliselta antaa Alastorille yhtään mitään käteen XD Mun ajatukset on hyvin samanlaiset kuin Vincentillä tässä tilanteessa (ihme ja kyllä XD ollaan tässä ficissä sentään jostain asiasta samaa mieltä!)

Lainaus
“On tai ei, joko annat sen tai tapahtuu haa-vei-lun sijasta haa-ve-ri. Paino sanalla veri”,
ÄÄÄÄÄÄÄÄ SÄ LISÄSIT TÄN MUN HIENON ÄLYNVÄLÄYSSUTKAUKSEN TÄHÄN!!! ♥♥♥ Ihanaa, että se pääsi ficiin mukaan ♥♥ Mut mitä nyt meidän keskustelua vilkaisin muistin virkistykseksi, niin sähän olitkin sanonut, että se kuulostaa ihan MurderMedia-ficciltä ja että saatko kirjoittaa sen ;D Ja jeeee ihanaa kun kirjoitit ♥

Ja hahah, vaikka oonkin varma, ettei sun MurderMedia-ficceissä Alastor tule oikeesti satuttamaan Vincentiä (ainakaan kovin pahasti), oon iloinen siitä, että ainakin veitsi päätyy Vincentin kaulalle pienen uhkailun säestämänä XD Oppiipahan olemaan edes jotenkuten ihmisiksi ja muistaa pysyä varpaillaan. Alastorin kanssa eläminen on aikamoista veitsenterällä taiteilua, välillä ihan kirjaimellisestikin!

Kiitos tästä hauskasta ficistä! ;D ♥ (Ja pitää jatkaa pöhelöitä keskusteluja niin saadaan sulle lisää aineksia kirjoitteluun!)

Minä asun tuolla. Tuolissa.