Kirjoittaja Aihe: Kotimatkalla | K-11 | H/D | 5/5  (Luettu 281 kertaa)

valokki

Kotimatkalla | K-11 | H/D | 5/5
« : 20.12.2025 09:44:40 »
Ficin nimi: Kotimatkalla
Kirjoittaja: valokki
Tyylilaji: fluff, draama, slice of life
Ikäraja: K-11
Paritus: Draco/Harry
Tiivistelmä: Sodan jälkeen, joulun alla, Harry ja Draco navigoivat uudessa suhteessaan vanhoissa paikoissa, eikä mikään tunnu enää samalta.
A/N: Hyvää joulua Meldikselle! ♥ Meldiksen toiveena oli juuri alkanutta romanssia ja siinä hapuilua ja raamien hakemista, ja sitä tässä on luvassa slice of lifella, kevyellä fluffylla, draamalla ja lievällä hurt/comfortilla. Tässä on yhteensä viisi osaa, ja ajattelin julkaista nyt yhden osan per päivä niin, että viimeinen osa osuu jouluaatolle.

Kotimatkalla

1. luku

Harry hyppi kevyesti paikoillaan ja hieroi kohmeisia käsiään yhteen.

Draco oli myöhässä. Taas.

He olivat olleet eräänlainen julkinen salaisuus nyt tasan kaksi kuukautta ja viisi päivää, ja Draco oli heistä se, joka oli edelleen tarkempi siitä, ettei heitä kahta nähtäisi yhdessä ainakaan liian läheisissä merkeissä. Mitään täyttä piilottelua Dracokaan ei halunnut, he olivat molemmat aivan liian väsyneitä välittämään sellaisesta sodan jälkeen, mutta hän halusi, että he olisivat hienovaraisia, kuten hänellä oli tapana sanoa. Joinain päivinä se sopi Harrylle ihan hyvin, kun taas joinain häntä ei jaksanut hienovaraisuus kiinnostaa sitten yhtään, kuten tänään, kun Draco laittoi Harryn odottamaan itseään joulukuisessa viimassa ja pikkupakkasessa luultavasti selitellessään taas koottuja selityksiään ystävilleen siitä, minne hän oli menossa ja kenen kanssa. 

“Hei”, Draco henkäisi yllättäen takaapäin Harryn kaulaa vasten, antaen hänelle höyhenenkevyen suudelman kaulaliinan yläpuoliselle ihokaistaleelle ja kietoen kätensä hänen vyötäisilleen.

Harry kääntyi ympäri Dracon käsivarsilla, jolloin luihuinen veti käsivartensa pois ja astui askeleen taaksepäin.

“Hei”, Harry vastasi aavistuksen pettyneenä. Hänellä oli yllättäen aiempaa kylmempi.

“Minne haluaisit mennä ensiksi?” Draco kysyi, katse tutkien Harryn kasvoja.

“Minä tarvitsen jotain lämmintä. Pitäisikö mennä Kolmeen luudanvarteen?”

He kävelivät vieretysten hiljaisuudessa, kädet välillä hipaisten toisiaan. Harry otti askeleen sivummalle ja sulloi kätensä taskuunsa.

Draco avasi Kolmen luudanvarren oven Harrylle, ja pubin lämpöinen hälinä otti heidät lempeästi vastaan. Harry alkoi nykiä kaulaliinaansa ja etsiä katseellaan tyhjää pöytää.

“Mene sinä istumaan, minä käyn hakemassa meille juotavaa”, Draco mumisi ja lähti puikkelehtimaan kohti baaritiskiä.

Harry löysi hieman syrjempää vapaan loosin, jonne hän istuutui ravistellen samalla ulkovaatteita pois päältään. Joulunalusaika houkutteli kylän aina täyteen väkeä ympäri Skotlantia jouluostoksille tai sitten ihan vain tunnelmoimaan ja vaihtamaan kuulumisia tuttujen kanssa ennen jouluun rauhoittumista. Onnekseen Harry ja Draco saivat käydä kylässä nyt paljon vapaammin milloin heitä sattuikaan huvittamaan muiden kahdeksasluokkalaisten tapaan, eikä arki-iltoina pubissa ollut ihan niin paljon väkeä. Nytkin vapaana oli muutama pöytä siellä täällä, kun kahdeksasluokkalaisia lukuun ottamatta muut oppilaat ja suurin osa opettajista loistivat poissaolollaan, eikä kahdeksasluokkalaisiakaan ollut paikalla tällä kertaa kuin kourallinen. 

“Unohdin kysyä, mitä sinä haluat”, Draco sanoi istuutuessaan Harrya vastapäätä ja asetellessaan höyryävän kermakaljan hänen eteensä. “Voit vaihtaa kanssani, jos haluat. Minä otin ihan vain lämpimän kaakaon.”

“Ei kun tämä on ihan hyvä, kiitos”, Harry sanoi, kietoen kohmeiset sormensa lämpimän mukin ympärille. Hän otti siemauksen, mutta kermakalja oli vielä niin kuumaa, että se poltteli hänen suutaan.

“No, saitko liemien esseen valmiiksi?” Draco kysyi, puhallellen omaan kuppiinsa.

Harry nyökkäsi. “Joo, sain. Kiitos tärpeistä, niistä oli ihan oikeasti apua.”

Draco hymähti. “Se määrä, minkä tarvitset tukea liemissä, on ihan uskomaton. Vaikka tiesinkin kutosvuoden olevan vain silmänlumetta, en ollut ikinä tajunnut, että olisit ihan näin paljon jäljessä”, Draco sanoi, pieni kiusoitteleva virne huulillaan leikitellen. “Vaikka kyllä me sinulle liemistä vielä ihan kelvollinen S.U.P.E.R. saadaan sinun aurorikouluasi varten.”

“Siitä puheen ollen”, Harry sanoi, purren huultaan. “Olen vähän miettinyt tässä viime päivinä, etten taida enää haluta sitä.”

“Mitä? Suorittaa kouluja?”

“Ei, kun ruveta auroriksi. Ainakaan vielä.”

Draco katsoi häntä tutkivasti. “Mitä sinä sitten haluat?”

“En minä tiedä. Matkustaa, nähdä maailmaa tai jotain. Pitää hetken taukoa.”

Dracon silmät alkoivat tuikkia. “Minusta tuo kuulostaa todella hyvältä ajatukselta”, hän sanoi, laittaen polvensa Harryn polvea vasten ja kurottautuen eteenpäin. “Ainakin, jos lupaat ottaa minut mukaan”, hän jatkoi kuiskaten.

Lämmin tunne läikähti Harryn sisällä, ja hän kietoi kätensä Dracon oman kuppinsa ympärille kiedottujen käsien ympärillä. Draco jännittyi silminnähden ja veti kätensä pois.

“Ei täällä”, hän sihahti ja katseli ympärilleen. Ernie Macmillanin ja Hannah Abbotin epäluuloiset katseet olivat liimaantuneet heihin.

Harry yritti niellä ärsytyksensä ja pettymyksensä, mutta ne tahtoivat siitä huolimatta puskea pintaan. “Draco –”

“Ei kun ole kiltti ja kuuntele”, Draco keskeytti hänet. “Minä ihan totta tykkään tästä rohkelikkomaisesta rohkeudestasi olla julkisesti ja avoimesti se, mitä olet, ja yksin Merlin tietää, kuinka kauan olen haaveillut, että sinä kohdistaisit tämänkaltaista huomiota minuun”, hän jatkoi posket punehtuen, “mutta minä en ole valmis siihen, että meidän kuva julkaistaan Profeetan tai MeNoitien kannessa otsikko kirkuen jotain kuolonsyöjästä ja pelastajasta. En ihan vielä.”

“Okei”, Harry sanoi ja tunsi olonsa rauhoittuvan. Heillä olisi kyllä aikaa. “Ja totta kai haluan sinun tulevan mukaan.”

Draco asetti jalkansa tukevammin Harryn jalkaa vasten. “Minne?”

Harry hymyili. “Ihan minne vain.”
« Viimeksi muokattu: 24.12.2025 11:15:29 kirjoittanut valokki »
(ava @Claire ja bannu @Ingrid)

Meldis

• puuskupurilainen
Vs: Harry Potter: Kotimatkalla | K-11 | 1/5
« Vastaus #1 : 20.12.2025 19:45:51 »
*kihinää*

Voi ettien että, mikä ihana lahjaficci! Moniosainen! Kahdeksas vuosi! ÄÄÄÄÄ En lupaa tästä nyt mitään järkevää. <3

Niin kivaa, kuinka sota näyttää, mitkä asiat ovat oikeasti tärkeitä ja luulisi kaiken sen koettuaan, kumpikaan ei välitä rotan perseen vertaa, mitä muut ajattelevat. Mutta Draco on kuitenkin Draco ja minusta on ymmärrettävää, että kestää aikaa oppia pois totutusta ja hänelle ulkokuori on ollut aina hirveän tärkeä. Kyllä hän selvästi haluaa olla ajattelematta niin enää, mutta uuden oppiminen kestää. Ja sitten kun Dracolla on lastinaan asioita, joita myös teki sodassa, en lainkaan ihmettele, että hän ei kaipaa lainkaan ylimääräistä huomiota paparazzeilta. Harry vaikutti ymmärtävän ja minusta oli aivan ihanaa, että Draco sai selitettyä asian suoraan kaartelematta, tekosyitä keksimättä. Harry Potterin kanssa seurustelu kun ei ole ihan kenen tahansa kanssa seurustelua ja kivaa, että Harrykin ymmärtää sen ja tulee vastaan.

Uhh, nyt heti mietin, että liemiläksyjen lomassa tämä romanssi olisikin saanut alkunsa. ^^ Oikein, että Draco huomauttaa asiasta. Minä olen viime aikoina enemmän ja enemmän ihmetellyt, että canonissa Harry oikeasti halusi auroriksi, tai vähintään, että saman tien sodan jälkeen. Kivaa, että tässä Harry haluaakin tehdä jotain ihan muuta välillä. Siellä matkustellessa maapallon toisella puolella häntä ei varmaan tunnistettaisikaan niin hyvin, joten Draco mukana olisi oiva lisä. ^^

Kiitos ihan hirmuisesti tästä ja jään innolla odottamaan jatkoa! <3
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

valokki

Vs: Harry Potter: Kotimatkalla | K-11 | 1/5
« Vastaus #2 : 21.12.2025 17:44:00 »
Meldis, hihii, olen ihan huippu innoissaan, että tämä on ollut ainakin tähän mennessä mieleen! Sulla oli niin kutkuttavia toiveita ja inspismurusia, että niihin oli helppo tarttua. :D Munkin on niin vaikea uskoa, että Harry olisi mennyt auroreihin tyytyväisenä ja vielä heti koulun jälkeen, ihan jo vaan kaiken kokemansa jälkeen ja hän on kaiken lisäksi vielä niin nuori. Muutenkin vaikea kuvitella, että Harrylla ja muilla sodan kokeneilla teineillä olisi kaikki mennyt jotenkin tosi helposti ja keveästi sodan jälkeen, ja tuntuu vaan loogiselta, että joutuu hakemaan eri tavalla omaa suuntaa ja olemista, kun saa nyt rauhassa olla vain teini/nuori aikuinen. Kiitos kommentista ♥

2. luku

“Ja sitten vain painat tarpeeksi kovaa”, Harry selitti rauhallisesti. “Tunnet kyllä, kun olet läpi.”

Draco havahtui harhailevista ajatuksistaan. Painaa tarpeeksi kovaa mitä?

“Anteeksi, voisitko toistaa?”

Harry kohotti kulmiaan. “Että sitten vain painat tarpeeksi kovaa, ei tarvitse käyttää erityisen paljon voimaa”, hän sanoi. “Kuunteletko sinä ollenkaan?”

“Kuuntelen kuuntelen”, Draco vastasi, vaikkei hänelle vieläkään ollut aivan selvinnyt, mitä hänen oikein kuului painaa. Hän ei kuitenkaan kehdannut kysyä uudelleen, joten hän päätyi sen sijaan katsomaan Harrylta mallia.

Pöydän ääressä häntä vastapäätä Harry oli jälleen laskenut katseensa pöytään, ja hän paineli nyt erimuotoisia muotteja taikinaa vasten pysähtyen välillä miettimään, minkä muotin hän ottaisi seuraavaksi. Hänellä oli yllään höperönnäköinen punainen röyhelöesiliina, joka oli täynnä vaaleanpunaisia sydämiä, ja Draco olisi varmaan paheksunut häntä tällaisesta asuvalinnasta, ellei hän olisi näyttänyt syötävän suloiselta se yllään. Joskus Dracosta tuntui äärimmäisen etuoikeutetulta, että juuri hän sai nähdä Harry Potterin, taikamaailman sankarin ja pelastajan, näin.

Harry nosti jälleen katseensa ja sai Dracon kiinni tuijottamisesta. “Niin meinasitko sinä auttaa minua vai et?”

Draco tunsi punastuvansa ja käänsi katseensa kohti pöytää. Hän kurottautui ottamaan tähtimuotin ja alkoi painella sillä kuvioita sinne tänne pitkin epätasaista ruskeaa taikinalevyä. Kuulemma epätasaisuuskin vaikutti jotenkin valmiiden pipareiden laatuun, mutta Draco ei viitsinyt edes yrittää tavoitella yhtä täydellisen tasaista taikinalevyä kuin mitä Harrylla oli, joten tämä sai kelvata. Hän ei ollut koskaan ollut mitenkään erityisen hyvä leipomisessa, tai suoremmin sanottuna hän ei koskaan ollut varsinaisesti edes leiponut, joten hän jätti hifistelyn ihan suosiolla poikaystävälleen.

“Mikä näiden tekemisen tarkoitus oikeastaan edes on?” Draco kysyi aavistuksen ärtyneenä, kun hänen poropipariltaan irtosivat sarvet hänen asetellessaan sitä pellille.

Harry tuli heti hätiin ja auttoi Dracoa kiinnittämään sarvet takaisin. Hän oli joutunut auttamaan Dracoa jo muutaman muunkin hahmon ruumiinosien kanssa, kun taas hänen omien hahmojensa päät, sarvet, kädet ja jalat pysyivät kiltisti paikoillaan.

“Kai nämä ovat jonkinlainen perinne. Monessa perheessä tehdään näitä joka vuosi”, Harry sanoi olkiaan kohauttaen ja laittaen ensimmäisen pellillisen pipareita uuniin.

“Mutta miksi tehdä itse, kun näitä voi ihan yhtä hyvin ostaa tai laittaa joku muu tekemään omasta puolesta?”

“Tämä on nyt taas näitä vain puhdasveristen juttuja, ei missään muussa perheessä tulisi mieleenkään laittaa kotitonttuja tekemään pipareita”, Harry totesi. “Sitä paitsi näiden tekeminen on hauskaa ja nämä vieläpä maistuvat hyviltä myös valmistusvaiheessa. Avaa suu”, hän jatkoi ja tunki yllättäen ison palan piparkakkutaikinaa Dracon suuhun.

Hän kakoi hetken ennen kuin sai pureskeltua palan pienemmiksi osiksi. Harry oli oikeassa; piparkakkutaikina oli todella herkullista, melkein jopa valmiita piparkakkuja herkullisempaa. Mutta sitä hän ei tunnustaisi Harrylle.

“Mikä sinua vaivaa?” hän puuskahti sen sijaan. “Et sinä voi noin vain tunkea sormissasi pyörinyttä taikinaa suuhuni, se on ihan hirveän likaista ja… Ja rahvaanomaista.” 

Harry jatkoi leipomista, hymähtäen ja hymyillen itsekseen. “On sinulla ollut ennenkin suussasi jotain minun sormissani pyörinyttä.”

Draco katsoi Harrya happamana. “Tuo oli oikeasti jo tosi huono.”

Harry nosti katseensa Dracoon, leikkisä ilme silmissään. “Ei kun ihan tosissaan, et sinä ole ennen valittanut, jos olet ottanut suuhusi minun –”

“Nyt pidät sen suusi kiinni, Potter”, Draco keskeytti, nappasi kourallisen jauhoja käteensä ja heitti ne Harryn päälle. Jauhot laskeutuivat tasaisesti pitkin Harryn höperöä röyhelöessua ja maalasivat hänen kasvonsa valkoisiksi. Draco purskahti nauruun.

“Okei, minä taisin ansaita tuon”, Harry sanoi pyyhkien jauhoja kasvoiltaan ja Dracon pyyhkiessä kyyneliä silmäkulmistaan.

“No niin totta vie ansaitsit”, Draco sanoi omahyväisesti. “Kerrankin kuulen jotain järkevää sinun suustasi.”

“Hei!” Harry murahti varoittavasti, otti nyt vuorostaan itsekin kourallisen jauhoja pöydältä ja alkoi kiertää pöytää uhkaavasti Dracoa kohti.

“Uskallapas vain”, Draco sanoi aavistuksen paniikinomaisesti ja alkoi peruuttaa seinää kohti. “Potter, pysähdy!” hän huudahti ja tarrasi kiinni Harryn jauhoja sisältävän käden ranteesta.

Harry sai kuitenkin kammettua kätensä nopeasti irti ja hän kohotti sen jälleen uhkaavasti, mutta Draco tarrautuikin tällä kertaa refleksinomaisesti kiinni Harryn essusta ja veti rohkelikon mukanaan maahan mätkälleen. Ennen kuin Harry ehti reagoida, hän kiepautti Harryn alleen ja istui itse tämän päälle. Kuin ihmeen kaupalla Harryn jauhokäsi oli edelleen nyrkissä, joten Draco kietoi kätensä jälleen Harryn jauhokäden ranteen ympärille.

“Luovuta”, hän sihahti hampaidensa välistä ja puristi hieman otettaan.

“En”, Harry sanoi ja yritti heittää jalkojensa avulla Dracon pois päältään, mutta Draco ei hievahtanutkaan.

Draco kumartui alaspäin, huulet hipaisten Harryn korvaa. “Tiedät jo itsekin hävinneesi tämän erän”, hän kuiskasi ja puraisi kevyesti Harryn korvanlehteä. Harry värähti hänen allaan.

“Okei, minä luovutan”, Harry hymähti.

“Avaa nyrkkisi”, Draco käski, ja Harry totteli häntä, pudottaen jauhot maahan. “No niin, eihän se ollutkaan niin vaikeaa”, hän jatkoi ja päästi irti Harryn ranteesta.

Mutta se oli virhe, sillä Harry oli selvästi odottanut tätä tilaisuutta ja tarttui nyt molemmilla vapailla käsillään Dracoa vyötäisiltä ja kiepautti heidät ympäri. Harryn juuri pudottama jauhokasa oli nyt Dracon korvanjuuressa, ja Harry otti siitä nopeasti osan ja tunki jauhoja Dracon paidan alle.

“Potter, lopeta, tuo kutittaa”, Draco sanoi, kiemurrellen ja nauraen Harryn alla.

Harry katsoi häntä hymyillen kiintyneesti ja laskeutui yllättäen suutelemaan häntä. Hän hymyili Harryn suuta vasten ja vastasi suudelmaan, maistaen aiemmin Harryn naamaa päin heittämänsä jauhot suudelmassa.

Harry huokaisi ja lysähti puoliksi Dracon päälle, kietoen käsivartensa hänen vyötärönsä ympärille. “Minä voisin melkein tottua tähän.”

“Ai mihin?”

“Sinuun minun keittiössäni. Tai oikeastaan missä päin asuntoa tahansa, en ole sen suhteen kovin nirso.”

Lämmin tunne läikähti Dracon sisällä ja hän tiukensi otettaan Harryn ympärillä. Ehkäpä hänkin voisi tottua tähän.

Meldis

• puuskupurilainen
Vs: Harry Potter: Kotimatkalla | K-11 | 2/5
« Vastaus #3 : 21.12.2025 20:31:33 »
Lainaus
“Ja sitten vain painat tarpeeksi kovaa”, Harry selitti rauhallisesti. “Tunnet kyllä, kun olet läpi.”

pfffft

Jee, piparinleipomista! Kivaa, miten edellisessä luvussa Draco opetti Harrylle liemistä ja nyt Harry joulunviettotavoista Dracolle. Eihän pipareja voi jättää kotitonttujen hommaksi, siinä parasta on leipominen! Minun pitää tunnustaa, että en koskaan ole ollut piparitaikinan suurin ystävä, mutta jos se maistuu, silloinhan se jää väliin, jos antaa tonttujen leipoa.

Lainaus
Hänellä oli yllään höperönnäköinen punainen röyhelöesiliina, joka oli täynnä vaaleanpunaisia sydämiä, ja Draco olisi varmaan paheksunut häntä tällaisesta asuvalinnasta, ellei hän olisi näyttänyt syötävän suloiselta se yllään. Joskus Dracosta tuntui äärimmäisen etuoikeutetulta, että juuri hän sai nähdä Harry Potterin, taikamaailman sankarin ja pelastajan, näin.

ÄÄÄÄ, erinomainen mielikuva, mutta tahdon nyt nähdä itsekin oikeasti Harryn röyhelöessussa! <3 Haa, ja minä olen oppinut jo vuosia sitten, että vaikka se yksi tonttumuotti on kiva, se ei vain toimi, koska jollei sen jalat katkea tehdessä, ne mustuvat uunissa, kun ovat niin kapoiset. Se pitää näköjään Harrynkin vielä oppia, että söpöinkään muotti ei ole lopputuloksen arvoinen. Tähti ja sydän maistuvat aivan yhtä hyvälle. :3

Lainaus
“Nyt pidät sen suusi kiinni, Potter”, Draco keskeytti, nappasi kourallisen jauhoja käteensä ja heitti ne Harryn päälle.

Rakastan, kun nämä käyttävät sukunimiä! Ja vielä tällä tavalla tapellessa leikkisästi. <3 Tietenkään he eivät pystyneet olemaan temmeltämättä sen aikaa, että olisivat saaneet piparit edes tehtyä. Onneksi eivät leipomukset sentään palaneet uunissa, kun he kierivät jauhoissa. XD Olen varmaan kauhean vanha, kun mietin loppua lukiessa, että mikä sotku. :''D No, onneksi pojilla ei ole sellaisia murheita, selvästi ovat nuoria ja rakastuneita ja villinä joulusta ja toisistaan ja niin kuuluu ollakin, kun ei ole elämää uhkaavia asioita nurkan takana. <3 Kiitos luvusta!

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

valokki

Vs: Harry Potter: Kotimatkalla | K-11 | 2/5
« Vastaus #4 : 22.12.2025 13:34:36 »
Meldis: Joo siis tietyt muotit ovat kyllä aivan erityinen murheenkryyni edelleen, ihan sama kuinka monta vuotta niitä pipareita on tullut leivottua. Mulla erityisesti poroilta lähtee sarvet ja kuono, tai ihan vähintään ne ovat niitä, joilla on aina tapana palaa päistä. :D Ja onni tosiaan, että piparit eivät pojilla palaneet (mulla itse asiassa oli ihan juonellisestikin ajatuksena laittaa tähän loppuun pipareiden palaminen, mutta säästin nyt tällä kertaa kaikki piparit pojille). Kiitos kommentista!

3. luku

“Draco vaikuttaa nykyään paljon rauhallisemmalta”, Hermione kommentoi, vilkaisten varovasti sivusilmällä Harrya. Hänen ystävänsä oli kietonut huivin tiukasti naamalleen ja laittanut kädet taskuunsa heidän kävellessä verkkaiseen tahtiin takaisin kohti linnaa pitkin kimmeltävän ja jalkojen alla narskuvan pakkaslumen peittämää polkua.

“Ai vaikuttaa vai?” Harry mumisi kaulaliinaansa.

“Vaikuttaa”, Hermione sanoi ja todella tarkoitti sitä. “Hän oli alkusyksystä paljon levottomampi ja vaikutti olevan todella hukassa. Hän ei vaikuta siltä enää.”

Ron naurahti kuivasti hänen toisella puolellaan. “Älä nyt vain sinäkin ala kiinnittämään liian paljon huomiota Malfoyhin. Me ollaan jo nähty, mihin se johtaa.”

“Ronald”, Hermione torui pehmeästi ja pujotti kätensä poikaystävänsä käsikynkkään. “Mutta siis ihan tosissaan, teidän juttunne vaikuttaa tekevän teille hyvää. Teille molemmille.”

“Niin kai”, Harry sanoi kohauttaen olkapäitään.

“Minä en voi vieläkään uskoa, että te kaksi olette yhdessä”, Ron sanoi todennäköisesti sadannetta kertaa. “Tai siis tavallaan kyllä, ja tämä selittää aika paljon kaikennäköistä viime vuosilta, mutta silti. En edes tiennyt, että sinä pidät pojista.”

Harry hymähti. “En minäkään, mutta kaikki vain jotenkin… tapahtui.”

“Niin kuin yleensä vähän kaikki sinun elämässäsi”, Ron sanoi pieni hymy huulillaan.

“Miten teillä menee? Sinä taidat ihan tosissaan välittää hänestä?” Hermione kysyi. Tätä kysymystä hän oli pohtinut paljon. Jälkikäteen ajateltuna Harryn ja Dracon jutun olisi ehkä voinutkin ennustaa, mutta hänestä oli silti kummallista, kuinka rauhallisesti ja draamattomasti kaikki vaikutti heidän välillään etenevän. Erityisesti, kun Hermione oli saanut vuosia todistaa henkilökohtaisesti vierestä kaikkea sitä tulta ja tappuraa, mitä kaksikon välillä oli ollut.

“Joo”, Harry myönsi ja tunki punehtuneet poskensa entistä syvemmälle kaulaliinan uumeniin. “Meillä menee ihan hyvin, kai. En vain ole aina ihan varma, mitä Draco ajattelee tästä.”

“Et ole millään voinut välttyä näkemästä, miten hilleri sinua oikein katsoo”, Ron tuhahti. “Sinuna en olisi lainkaan huolissani, jos siis se ällösiirappisen ja lempeän ihastunut ilme on se, jota oikeasti toivot.”

Harry nappasi maasta kourallisen lunta ja heitti sen Ronin päälle, ja Ron alkoi kiroilla itsekseen kaikkea Merlinin likaisista pöksyistä Godrickin impotenttiin miekkaan. Hermione pyöräytti silmiään seuratessaan paheksuvasti vierestä.

“Ron on oikeassa, hän vaikuttaa todella välittävän sinusta, Harry”, Hermione sanoi, kun pojat olivat rauhoittuneet. “Miten teillä meni viikonloppu Kalmanhanaukiolla?”

Harry katsahti häntä pyyhkiessään lunta kaulaliinansa sisältä. “Hyvin, me tehtiin pipareita ja… En tiedä, kaikki tuntui vain jotenkin niin… Jotenkin…”

“Helpolta?” Hermione ehdotti.

“Niin”, Harry myönsi punastumisen levitessä hänen pakkasen puremiin korviinsa saakka.

Hermione pureskeli alahuultaan empien. “Ei tietenkään ole mikään kiire mihinkään, mutta oletko ajatellut, että voisi olla ihan hyvä ajatus, että hankkisit seuraa Kalmanhanaukiolle, kun koulu päättyy? Jos se siis tuntuu sinusta hyvältä. Se on iso talo yhdelle, tiedäthän.”

“Niinhän se on”, Harry myönsi empien ja avasi linnan oven.

Kolmikko kulki hetken hiljaisuudessa suunnistaessaan portaat yhden kerroksen alaspäin kohti kahdeksannen luokan oleskeluhuonetta. Ron keksi lennosta huonon vitsin (“Mitä kotitonttu sanoi, kun lohikäärme ilmestyi Tylypahkan keittiölle?” “Tämä ei lukenut työkuvauksessa.”), ja sisäänkäynnin edessä vartioiva haarniska hyppäsi kaksinkerroin kippurassa nauraen sivuun, päästäen heidän takanaan kiviseinään avautuneen oviaukon läpi.

Harry astui ensimmäisenä sisään, mutta pysähtyi äkisti niille sijoilleen niin, että Hermione törmäsi häneen ja Ron taas kolmikon viimeisenä tyttöystäväänsä.

“Harry, mitä sinä oikein…” Hermione aloitti ja astui Harryn vierelle. “Ai”, hän sanoi hiljaa huomatessaan, mihin hänen ystävänsä katse oli kohdistettu.

Oleskeluhuoneessa oli hämärää, ja sitä valaisi enää vain takassa hehkuva hiillos ja joulukuusta koristavat keijuvalot. Oleskeluhuone oli jo tähän aikaan illasta aivan tyhjä, mutta kuusen vieressä oli nojatuoli, johon Draco oli käpertynyt kutomaan tummanpunaista villapaitaa ja ilmeisesti nukahtanut kesken kutomisen. Hermione katseli, kuinka villapaita lojui luihuisen sylissä muistuttaen vähän keskeneräistä vilttiä, ja kuinka luihuinen oli nojautunut täysin toisen käsinojan päälle, vaaleat hiukset levällään pitkin käsinojaa ja rintakehä kohoillen rauhallisesti pienen tuhinan tahtiin.

Hermione käänsi katseensa Harryyn, ja huomasi, kuinka tämän kasvot näyttivät siltä, että ne olivat yhtäkkiä täynnä jotain pakahduttavaa tunnetta, jonka tämä yritti saada kaikin keinoin pysymään pinnan alla. Hermione oli tuntenut ystävänsä jo pitkään ja kokenut hänen kanssaan kaiken mahdollisen niin sanotun taivaan ja helvetin väliltä, mutta hän ei ollut ikinä nähnyt tällaista ilmettä Harryn kasvoilla; aivan kuin hän olisi Dracon nähdessään astunut viimein aurinkoon talven pitkien kaamoskuukausien jälkeen.

Heidän saapumisensa ilmeisesti havahdutti Dracon, sillä tämä alkoi venytellä hieman kehoaan ja räpytellä silmiään.

“Te tulitte jo”, Draco mumisi unisena, katse löytäen nopeasti Harryn katseen. Pian arka hymy levisi hänen kasvoilleen, eikä hän saanut enää silmiään irti Harrysta.

“Joo”, Harry sanoi ja kuin kutsuttuna alkoi kävellä kohti Dracon valtaamaa nojatuolia. Draco asetteli villapaitaprojektinsa maahan ja vaihtoi asentoaan niin, että Harry mahtui käpertymään hänen viereensä. Harry veti luihuisen syliinsä, kietoi käsivartensa tämän ympärille ja antoi kevyen suukon hänen hiuksiinsa.

“Minun kiintiöni tuli täyteen täksi illaksi”, Ron murahti Hermionen vieressä ja lähti kävelemään kohti makuusaleja. “Tuletko sinä?”

“Tulen”, Hermione sanoi ja käänsi katseensa pois sohvalle käpertyneestä parivaljakosta, jättäen heidät rauhaan omaan kuplaansa.

Meldis

• puuskupurilainen
Vs: Harry Potter: Kotimatkalla | K-11 | 3/5
« Vastaus #5 : 22.12.2025 19:37:35 »
Kiva näkökulman muutos! Ihana nähdä, miten rauhoittuneita Hermione ja Ron ovat myös, kyllä hekin joutuivat kamalia kokemaan sodan aikana, joten niin kivaa, että hekin saavat vihdoin vain olla ja olla myös rakastuneita teinejä keskenään. ^^

Lainaus
“Minä en voi vieläkään uskoa, että te kaksi olette yhdessä”, Ron sanoi todennäköisesti sadannetta kertaa.

Ihhih, voi Ron, tätä ei ole lainkaan vaikea kuvitella. :D Ja siis mitä, ymmärsinkö oikein, että kasiluokkalaisten pitää keksiä vitsi päästäkseen oleskeluhuoneeseen. Apua, nukkuisin käytävällä joka yö. XD Oiii, söpöä, että Draco kutoo! Ihan omin käsin, eikä edes peittele sitä, en kestä! <3 En olettaisi Dracon oppineen sitä kotona, joten onko hän nyt uuden lehden käännettyään päättänyt opetella jotain tekemistä käsillään. :3 Ihanaa joka tapauksessa. Niin parasta, miten onnellinen kolmikko on tahoillaan ja myös onnelisia toistensa puolesta. ^^
Kiitos luvusta!

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

valokki

Vs: Harry Potter: Kotimatkalla | K-11 | 3/5
« Vastaus #6 : 23.12.2025 15:39:20 »
Meldis: Ronille ja Hermionellekin on niin kiva kirjoittaa rennompaa ja rauhallisempaa elämää, vaikka varmasti heilläkin on vielä käsiteltävää sodan jäljiltä. Haha mä nukkuisin siellä käytävällä sun seurana, vitsien keksiminen taitaisi olla melkein suurempi painajainen kuin Korpinkynnen arvoituksiin vastaaminen. :D Dracon kutomistaidot jäivät mysteeriksi itsellekin. Varmasti hän on kaivannut vastapainoa ja jotain kevyttä nyt sodan jälkeen, tai ehkä hän opetteli taidon jo aiemmin ja kutoi varhaisempina kouluvuosinaan salaa Luihuisen oleskeluhuoneessa. Kiitos kommentista!

4. luku

Harry otti pipon päästänsä ja suki hiuksiaan siistimmiksi. Hän veti kerran syvään henkeä sisään ja ulos, nosti kätensä suurelle hyvin antiikkiselle ovenkolkuttimelle ja koputti sillä pari kertaa.

Harryn käsi oli ehtinyt hädin tuskin irrottaa kolkuttimesta, kun raskas tammiovi jo avautui.

“Herra Potter”, Lucius Malfoy tervehti häntä narisevalla äänellä. “Olet myöhässä kaksi minuuttia ja viisikymmentäkaksi sekuntia.”

“Joo, tuota, minä –”, Harry takelteli hämillään.

Lucius tuhahti paheksuvasti samalla, kun Draco riensi vauhdilla ovelle ja työnsi isänsä sivuun.

Isä!” Draco sihahti ja katsoi Luciusta varoittavasti ennen kuin kääntyi Harryyn päin ja avasi hänelle oven kunnolla. “Älä välitä tuosta.”

“Okei”, Harry sanoi ja astui sisään. “Hei”, hän tervehti varovaisesti Dracoa riisuessaan takkiaan pois.

“Hei”, Draco henkäisi ja katsoi Harrya silmiin pieni hymy huulillaan.

“Älkää minusta välittäkö”, Lucius tokaisi kitkerästi ja lähti marssien pois eteisaulasta.

“Mipsy voi ottaa herra Potterin takin, pipon ja vanttuut”, heidän viereensä yllättäen ilmestynyt kotitonttu piipitti, kurkottaen kätensä kohti Harrya.

“Ja Tipsylla on hyville herroille alkumaljat”, sanoi toinen kotitonttu, kiiruhtaen heitä kohti käsissään tarjotin täynnä shampanjalaseja.

“Öö, kiitos”, Harry sanoi ja otti yhden laseista ja kulautti sen sisällön sen enempiä miettimättä kerralla alas.

“Tuota, meillä on yleensä tapana kilistellä alkumaljat yhdessä”, Draco sanoi, toinen suupieli nykien.

“Herra Potter”, Narcissa Malfoy pelmahti yllättäen portaikosta eteisaulaan, pitkät vaaleat hiukset ja tummanpunainen pitkä mekko liehuen. “Pääsit tulemaan”, hän jatkoi ja suukotti Harrya ensin oikealle poskelle, sitten vasemmalle ja sitten vielä kerran oikealle. “Tipsy, miksi ihmeessä herra Potterin shampanjalasi on tyhjä?”

“Tipsy on pahoillaan, rouva, Tipsy kaataa herralle heti paikalla lisää”, kotitonttu sanoi ja kurottautui täyttämään Harryn lasin. 

“No niin, sitten voimmekin jo siirtyä ruokasaliin, ruoka on jo katettu”, Narcissa sanoi, kääntyi kannoillaan korot lattiaa vasten napakasti kopsahtaen ja lähti kohti suuria mahonkisia pariovia.

Harry katsahti hieman paniikissa Dracoa, joka kohautti hänelle olkapäitään, asetti käden hänen alaselälleen ja lähti ohjaamaan häntä Narcissan perään.

Ruokasali oli Harryn mielestä kolkko, yhtä kolkko kuin huone, jossa hän oli vain vajaa vuosi sitten taistellut sauvasta Dracon kanssa. Ehkä huone oli sama, mutta nyt se vain oli sisustettu erilailla valtavalla tummapuisella ruokapöydällä ja sen yllä riippuvalla uutuuttaan kimaltelevalla kattokruunulla, joita Harry ei muistanut.

Lucius seisoi jo valtavan pöydän toisen päädyn tuolin takana siemaillen happaman näköisenä punaviiniä. Harryn vatsassa muljahti ikävästi, voi kun hän olisikin perunut ja jäänyt vain Kotikoloon.

“Draco, sinä ja herra Potter voitte istua vierekkäin siihen isäsi toiselle puolelle”, Narcissa sanoi ja jäi itse seisomaan Luciuksen vasemmalla puolella olevan tuolin taakse, kun taas Draco ohjasi heidät toiselle puolelle, valiten Harryn onneksi paikan isänsä vierestä.

Harry asetteli shampanjalasinsa pöydälle ja istui alas. Dracon käsi kuitenkin tarttui heti kevyesti hänen käsivarteensa, ja hän hätkähti siihen, että kaikki kolme Malfoyta olivat jääneet seisomaan, silmät tapittaen häntä.

“Taikamaailman sankari ei ole tainnut kuulla käytöstavoista. Mitäpä sitä semmoista hölynpölyä Tylypahkassa opettamaan”, Lucius sanoi ääni naristen.

Harryn sisällä kiehahti, mutta hän pidättäytyi sanomasta mitään. Hän oli täällä Dracon takia.

Isä”, Dracoi sihahti jälleen uhkaavasti samalla, kun Harry nousi takaisin seisomaan. “Lopeta.”

“Meillä on tapana kilistellä ensin”, Narcissa selitti, katse eteerisen viileänä mutta äänessä häivähdys lempeyttä.

“Selvä. Minä en tiennyt”, Harry tokaisi ja vältteli katsomasta Luciukseen päinkään tarttuessaan lasiinsa.

“No niin, kun kaikki ovat nyt viimein päättäneet suvaita kunnioittaa tätä tilaisuutta”, Lucius aloitti, Dracon alkaessa kiroilla hiljaa itsekseen Harryn vieressä. “Hyvää joulua”, hän jatkoi, kohotti lasinsa ja kulautti nyt vuorostaan kaiken kerralla kurkkuunsa.

Harry, Draco ja Narcissa kohottivat myös maljojaan, mutta tällä kertaa Harry otti omasta lasistaan vain siemauksen.

“Istukaa”, Lucius sanoi, rojahti omaan tuoliinsa ja napsautti sormiaan merkiksi Tipsylle kaataa hänelle täysi lasi shampanjaa.

Kun Harry istui pöytään, tilanne valkeni hänelle koko kauheudessaan. Pöydälle heidän eteensä oli aseteltu hopea-astioihin toinen toistaan oudomman näköisiä, ja arvatenkin myös toinen toistaan kalliimpia, ruokia, joista hän tunnisti tuurilla kaviaarin ja hummerin, ehkä.

Hänen omalla paikallaan taas oli keko lautasia, joiden ympärillä oli hirveä määrä erikokoisia ja -muotoisia aterimia, eikä hänellä ollut hajuakaan, missä järjestyksessä mitäkin kuuluisi käyttää.

Draco oli ilmeisesti huomannut hänen kauhistuneen ilmeensä, sillä hän laittoi kätensä pöydän alla rauhoittavasti Harryn reidelle. “Älä jännitä, tee vain niin kuin minä teen”, hän kuiskasi.

Ja niin Harry päätyikin tekemään. Hänestä tuntui tyhmältä, että hän päätyi imitoimaan Dracon ruokavalintoja täysin, mutta hän ei uskaltanut riskeerata sitä, että hän ottaisi jotakin kummallista ja laittaisi sitä väärälle lautaselle tai söisi sitä väärällä haarukalla. Onneksi Dracon valinnat olivat myös ihan kelvollisia.

Ruokailu eteni lopulta kohtuullisen leppoisasti. Se saattoi toisaalta johtua viinistä, jota Harry oli uskaltanut ottaa pari lasia, ja sitä juodessa hänkin oli pikkuhiljaa rentoutunut ja onnistunut käymään sen siivin jopa kevyttä keskustelua Narcissan kanssa. Luciuskin liittyi välillä keskusteluun kipakoilla kommenteillaan ja kysymyksillään, ja mitä enemmän hän viiniä kittasi, sitä kipakammaksi Harry huomasi hänen kommenttiensa muuttuvan.

“Oletko vielä ajatellut, mitä sinä haluaisit tehdä koulun jälkeen, herra Potter?” Narcissa kysyi kohteliaasti.

“Tuota, sinä voit kyllä kutsua minua Harryksi”, Harry sanoi, ja Draco puristi häntä kädestä.

“Harry”, Narcissa toisti. “Mitä olet ajatellut tehdä koulun jälkeen?”

“En tiedä vielä tarkalleen. Ehkä pidän välivuoden ja mietin sinä aikana.”

Lucius tuhahti kovaäänisesti. “Vai välivuoden”, hän makusteli sanaa ivallisesti, selvästi haluten jatkaa ajatustaan.

“Isä, älä”, Draco sanoi matalalla äänellä.

“Ja mitä sinä aiot tehdä, Draco? Aiotko sinäkin pitää välivuoden?”

“Minä en tiedä”, Draco sanoi kylmästi. “Sattuneesta syystä minun on hieman hankalaa saada mistään opiskelu- tai työpaikkaa.”

“Ja tämäkö on sinun ratkaisusi, loata Malfoyn suvun mainetta vielä enemmän pohjamudissa?”

“Isä, nyt ihan oikeasti –”

“Sillä, Draco”, Lucius korotti äänensä poikansa ylitse, “nyt vaikuttaa kovasti siltä, että yrität pilata maineemme ihan tarkoituksella. Alkaa seurustella miehen kanssa”, hän jatkoi, katse liukuen Harryyn, “joka ei millään mittarilla vastaa arvoasi.”

Narcissa laski käden miehensä käden päälle. “Lucius, mitä sinä –”

“Älä nyt sinä puutu tähän, Cissa”, Lucius ärähti. “Meidän on pakko lopettaa teeskentelemästä, että tämä… tämä teidän suhteenne olisi millään tavalla normaali.”

Lopeta!” Draco karjaisi ja löi viinilasinsa hajalle pöytää vasten, saaden Harryn säpsähtämään. “Minulle riitti, me lähdetään nyt”, hän sanoi, nousi ylös tuolin jalat kirskuen lattiaa vasten ja veti Harryn mukaansa.

Harrysta tuntui epämiellyttävän ontolta heidän kävellessään rivakasti talon läpi ja ulos ovista kohti puutarhaa.

“Draco”, Harry sanoi varovaisesti.

“No?” Draco tiuskaisi. Hänen kätensä puristi Harryn kättä liian lujasti.

“Oletko sinä ihan okei?”

Draco hidasti askeleitaan ja hellitti otettaan Harryn kädestä. Hän kääntyi Harrya kohti. “Tätä minun pitäisi kysyä sinulta.”

“Ei minulla ole hätää, tuo vain oli… Tosi epämukavaa.”

“Harry, olen niin pahoillani, sinun ei olisi pitänyt joutua todistamaan tuota”, Draco sanoi huokaisten. “Ehkä minun ei olisi pitänyt kutsua sinua lainkaan, tämä taisi tulla aivan liian aikaisin.”

“Minä ihan itse päätin tulla”, Harry sanoi ja puristi kevyesti Dracoa kädestä.

Ovi paukahti kiinni, ja pihatieltä alkoi kuulua lähestyviä askeleita.

“Unohditte ulkovaatteenne sisälle”, Narcissa sanoi lähestyessään heitä Mipsy ja Tipsy rientäen hänen kannoillaan, Harryn ja Dracon vaatteet sylissään.

“Kiitos”, Harry sanoi ja otti Mipsylta vastaan takkinsa, piponsa ja hanskansa.

Harry katsahti Narcissaa, joka pyöritteli hiuskiehkuraa sormensa ympärillä. “Herra Potter…”

“Harry”, Harry muistutti.

“Harry. Olen hyvin pahoillani mieheni puolesta, hän ei olisi saanut reagoida noin”, Narcissa sanoi.

“Ei se ole sinun syysi”, Harry sanoi nieleskellen ärtyneisyyttään.

“Siitä huolimatta”, Narcissa sanoi. “En tiedä, haluatko tämän jälkeen palata tänne ihan hetkeen, mutta haluaisin pysyä kanssasi yhteyksissä.”

“Katsotaan”, Harry sanoi varovaisesti. “Kiitos ruoasta, rouva Malfoy, se oli todella hyvää.”

“Narcissa”, noita korjasi. “Mukavaa, että pääsit tulemaan.”

“Minä… Tuota, jos minä tästä –”

“Minä tulen mukaasi”, Draco sanoi ja katsoi Harrya sillä ilmeellä, ettei hänen kannattanut sanoa vastaan.

“Mene vain, minä juttelen isäsi kanssa”, Narcissa sanoi.

Draco tarttui äitiään kädestä. “Kiitos.”

“Hyvää joulua teille molemmille”, Narcissa sanoi, katsahti vielä heihin molempiin ja kääntyi sitten palatakseen sisälle.

Harry kääntyi Dracoon päin ja tarttui tätä kiinni molemmista käsistä. “Oletko valmis lähtemään?”

Draco nyökkäsi, suuteli Harrya kevyesti ja käänsi selkänsä kartanolle.

Meldis

• puuskupurilainen
Vs: Harry Potter: Kotimatkalla | K-11 | 4/5
« Vastaus #7 : 23.12.2025 17:27:33 »
Uff, vanhempien tapaaminen normaaleissakin olosuhteissa on pelottavaa. D: Heti tuosta Luciuksen ensimmäisestä lauseesta lähiten tuntui, että hän oikein etsimällä etsi syitä harmistua Harryn läsnäolosta. Voi Harrya, minäkin kyllä saattaisin hermostuneena kulauttaa shampanjat ykkösellä alas tuommoisella vierailulla. Ihanaa, kun Harry yritti olla oma itsensä sekä kohtelias ja pyysi Narcissaa sinuttelemaan, mutta eihän Luciuksen jo päätettyä olla suivaantunut koko illallisesta hänen yrityksensä riittänyt mihinkään. Oikeastaan ihmettelen, miten kukaan suostui tähän. Että halusiko Lucius Harryn kylään vain haukkuakseen häntä ja eikö Draco ollut tietoinen, miten Lucius voisi käyttäytyä? Onneksi Draco oli suoraselkäinen, eikä suostunut kuuntelemaan isänsä loukkauksia enempää ja toivotaan, että Narcissa pystyy puhumaan järkeä Luciuksen päähän. Minusta olisi kurjaa, kun perhe koki niin kauheasti sodan aikana ja vaikutti tulleen läheisemmäksi, että se kaatuisi näin turhanpäiväiseen asiaan.

Kiitos luukusta!

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

valokki

Vs: Harry Potter: Kotimatkalla | K-11 | H/D | 5/5
« Vastaus #8 : 24.12.2025 11:39:03 »
Meldis: Olen ihan samaa mieltä, ettei etenkään Lucius ollut vielä valmis tähän kohtaamiseen. Uskon, että Draco varmasti kovasti haluaisi, että hänelle läheiset ihmiset tulisivat toimeen, ja Harrylta ja Narcissalta sellaista yritystä onkin, mutta Lucius ei vielä siihen kykene, eikä Narcissa ja Draco uskalla laittaa vielä kunnolla kampoihin. Vaikka tämä ensimmäinen kohtaaminen olikin aika katastrofaalinen, haluaisin kuvitella Luciuksen on pakko jossain kohtaa hyväksyä tilanne ja tultava vastaan, jos hän haluaa pitää Dracon elämässään. Kiitos taas kommentista ja hyvää joulua!

5. luku

Porras tuntui kylmältä Dracon takapuolta vasten, kun hän puhalteli vaaleita höyrypilviä pakkasilmaan. Sisältä raikasi musiikki, nauru ja puheensorina, mikä vielä välillä vyöryi hänen päälleen liian suurella voimalla.

Ovi avautui hänen takanaan ja toi mukanaan tuulahduksen lämpöä.

“Malfoy”, nuorin Weasley sanoi ja istahti hänen viereensä. “Tännekö sinä tulit piiloon?”

Draco tuhahti. “En minä yritä olla piilossa.”

“Etpä tietenkään”, punapää sanoi ja otti huikan viinipullosta. Draco oli harvinaisen tietoinen, että tässä istui nyt Harryn entinen tyttöystävä.

Ginny nojasi kaiteeseen ja kallisti vähän päätään, ruskeat silmät tutkien. “Sinä haukuit minun perhettäni köyhäksi.”

“Sinä noiduit minua lepakonräkäherjalla.”

Ginny purskahti nauruun. “Tässä”, hän tarjosi punaviinipulloaan. “Ota huikka.”

Draco piti katseensa Ginnyssä ottaessaan kulauksen ja antoi pullon takaisin.

“Tule. Mennään takaisin sisään”, tyttö sanoi ja nousi seisomaan.

Kaide jäädytti Dracon sormet hänen ottaessaan siitä tukea noustessaan ylös. Hän veti vielä kerran keuhkot täyteen pakkasilmaa ennen kuin kääntyi ympäri ja seurasi Ginnya takaisin sisälle.

Lämpö, musiikki ja ihmisten nauru iskivät vasten hänen kasvojaan. Hän puri kuitenkin hammasta ja pakotti itsensä takaisin tupaten täyteen olohuoneeseen. Hän haki itselleen lasin boolia ja hakeutui seinän viereen tarpeeksi kauas keskilattian tungoksesta mutta kuitenkin näkyville niin, ettei hänen voisi sanoa piilottelevan.

Kädet kietoutuivat takaapäin hänen vyötärönsä ympärille ja lämpimät huulet löysivät hänen kaulalleen.

“Täällähän sinä olet”, Harry mumisi, ja Draco haistoi kevyesti viinin hänen hengityksessään. “Olen etsinyt sinua joka paikasta.”

Draco hymähti ja nojautui tiukemmin kiinni Harryyn. “Täällähän minä.”

“Pelkäsin jo, että olit karannut”, Harry sanoi ja alkoi keinuttaa heitä Celestina Warbeckin uusimman hitin tahdissa.

“Minnekäs minä olisin mennyt”, Draco sanoi pehmeästi.

Kappale vaihtui jästikappaleeksi, jota Draco ei tunnistanut. Harry alkoi hymistä musiikin tahtiin epävireisesti hänen korvansa juuressa.

“Minä haluan tanssia kanssasi”, Harry sanoi.

“Et sinä osaa tanssia, Potter”, Draco sanoi hymyillen. “Olet sitä paitsi hiprakassa.”

Harry pyöräytti Dracon ympäri. “Mitä väliä sillä on?”

Draco kietoi kätensä Harryn olkapäiden ympärille, antoi kevyen suukon Harryn poskelle ja antoi musiikin viedä. Muu huoneen hälinä kaikkosi, ja hetken siinä olivat vain he, hän ja Harry, keinumassa kömpelösti musiikin tahdissa.

Taustalla joku alkoi laskea kymmenestä alaspäin. Draco laski otsansa vasten Harryn otsaa ja sulki silmänsä. Pian taustalla alkoi kuulua suurempia ilonkiljahduksia, ja lämpimät, rohtuneet huulet löysivät hänen huulensa. Hän oli kotona.

Meldis

• puuskupurilainen
« Vastaus #9 : 30.12.2025 20:21:57 »
Vasta nyt pääsin kommentoimaan, vaikka luinkin luvun heti aattona innoissani. On ollut paljon syötävää ja löhöttävää. ;D Onpa kiva ajatus, että Draco sopii jotenkuten Weasleyden seuraan jättämättä menneyttä kokonaan menneeseen. Ehkä alkoholillakin oli vaikutusta siihen, että Ginny oli niin ok Dracon läsnäolon kanssa. :D Mutta siitä on oikein hyvä lähteä liikkeelle! Uff, tunnen niin Dracon hermostuksen ihmisjoukossa ja ihanaa, että hän Harryn takia sietää sitä. Lopetus oli täydellisen höttöinen, juuri, mitä jouluaattoon toivoinkin. ^^ Kiitos tästä hirmuisesti ja ehkä tässä vaiheessa toivotan vain kivaa uutta vuotta!

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Angelina

• disapproves
« Vastaus #10 : 10.01.2026 23:22:19 »
Mä ajattelin tulla vielä vähän koluamaan Joulukatua, ennen kuin se vallan siivotaan pois ja täältähän löytyi drarryjatkis <3

Ihanan harrymaista olla heti valmiina julistamaan parisuhdettaan koko maailmalle – hiiteen vietävän Profeetta ja MeNoidat! Dracon asenne oli ymmärrettävä, joskin siitä tuli vähän surku :< Onneksi he kuitenkin sentään kehtasivat viettää aikaa yhdessä julkisestikin, ettei vallan tarvinnut neljän seinän sisällä salailla.

Vain puhdasveristen jutut, ton otan käyttöön ;D En oo itekään mikään innokas leipoja, enkä koskaan tee jouluna pipareita, joten tässä oon kyllä team!Draco. Ihan turhaa hommaa, voi ostaa kaupasta (tai pistää kotitontut tekemään) jos niitä haluaa ;D Mutta toki aiheesta sai niin söpöisän luvun, että menköön :'3

Tykkäsin siitä, miten kannustavia Hermione ja Ron olivat! Toki useimmiten niin on, mutta tästä oikein huokui sellainen... että molemmat oikeasti haluavat Harryn olevan onnellisia, oli se sitten hillerin kanssa tai ei. Pidin myös tuosta, että mukana oli Hermionen näkökulmaa – hän on tosiaankin kokenut Harryn kanssa ihan kaiken, niin hän jos kuka osaa katsoa, milloin hänen paras ystävänsä on oikeasti onnellinen.

Pyh, mä jo ajattelin että joulupäivällisestä Malfoyn kartanossa selvittäisiin vain pienellä vittuilulla, mutta mitä vielä :D Sieltähän se Lucius tuli ja pilasi kaiken, onneksi sentään Narcissa osasi olla.

Lainaus
“Sillä, Draco”, Lucius korotti äänensä poikansa ylitse, “nyt vaikuttaa kovasti siltä, että yrität pilata maineemme ihan tarkoituksella. Alkaa seurustella miehen kanssa”, hän jatkoi, katse liukuen Harryyn, “joka ei millään mittarilla vastaa arvoasi.”

Tää mua tosin vähän nauratti ja jäi kiinnostamaan, että kukahan mies olisi sitten Luciuksen mielestä vastannut paremmin Dracon arvoa, jos ei Pyhä Pelastaja Potter? ;D

Viimeisestä osasta jäi hyvä mieli; vaikka varmasti Kotikolossakaan ei ole kaikki mennyt aivan saumattomasti, niin taatusti kuitenkin paremmin kuin Malfoylla. Tykkäsin tuosta, miten Ginny tuli hakemaan Dracon takaisin sisälle – tykkäsin heti tästä sun Ginnysta enemmän, kuin canonversiosta! :D

Tuli vähän tällainen pälätyskommentti kun kirjoitin sitä mukaa kun luin, mutta toivottavasti tää on kokonaisuudessaan edes joten kuten järkevä :'D Joka tapauksessa tykkäsin, oli kiva palata vielä jouluisiin tunnelmiin Harryn ja Dracon ja heidän tuoreen suhteensa kanssa <3

grafiikat © Inkku ♥

valokki

« Vastaus #11 : 21.01.2026 22:24:48 »
Meldis, Draco sujahti ihan hyvin Weasleyiden joukkoon, vaikkei se ihan pelkkää onnea ja auvoa ollutkaan, ja kaikilla on varmasti aika paljon vielä totuttelua ja sulattelua uusien kuvioiden kanssa näin tuoreeltaan sodan jälkeen. Mutta ihana kuulla, että höttöinen loppu välittyi! Jouluruokailu Luciuksen seurassa oli sellainen katastrofi, että halusin antaa Harrylle ja Dracolle edes vähän toiveikkaamman lopun. Vaikkei Dracosta vielä kovin luontevalta tunnukaan Weasleyiden perheen luona, Weasleyt pyrkivät ainakin olemaan varovaisen avoimia Dracoa kohtaan. Kiitos hurjan paljon kaikista kommenteista tässä matkan varrella!

Angelina, joo Harry on aika takki auki ja vähät välittää enää, mitä velhomaailma ajattelee hänestä. :D Onneksi hän nyt kuitenkin vähän laittaa jarrua päälle Dracon takia, enkä loppujen lopuksi usko, että Harrykaan ihan hirveästi jaksaisi ylimääräistä huomiota juuri nyt. Ronista ja Hermionesta tuli tässä vähän semmoinen turvaverkosto Harrylle Harryn ja Dracon suhdetta silmällä pitäen ja he toimivat tässä vähän tasapainona Luciukselle, jonka kanssa on vielä tosi paljon työstettävää pitkällä tähtäimellä. Mutta eiköhän tässä pikkuhiljaa eteenpäin päästä, ja ainakin Weasleyiden taholta on jo vähän valoa tunnelin päässä! Kiva, kun kolutessasi tartuit tähän! Kiitos paljon ihanasta kommentista!