Nimi: Uudestaan
Kirjoittaja: Aladdin Sane
Fandom: Huuliharppukostaja (Once Upon a Time in the West)
Genre: Post-canon fix-it. Spurttiraapaleita.
Ikäraja: K11
Paritus: kuljemme kohti sellaista omintakeista järjestelyä kuin Harmonica/Cheyenne/Jill McBain
Varoitukset: Alkuperäisteokselle tyypillistä väkivaltaa, erittäin suurpiirteistä ja elokuvalogiikkaista haavanhoitoa sekä epäselvää ajan kulumista, spoilereita 57 vuotta vanhasta elokuvasta
Yhteenveto: Jill hymyilee onnellisesti nähdessään Harmonican, mutta hymy hyytyy heti ja muuttuu järkytykseksi, kun hän näkee Cheyennen.Vastuunvapaus: Huuliharppukostaja on aivan muiden tahojen kuin meikäläisen omaisuutta. Minä en hyödy tästä mitään.
A/N: Niin siis jos minusta jotain pitää tietää niin se, että fandomini ovat aina tosi tuoreita ja ajankohtaisia (mutta älkää vaan katsoko ficcilistaukseeni). Ei mutta siis ihan oikeesti rakastan Huuliharppukostajaa ihan hirveän paljon ja oon kylvänyt tämän versentapaisen (teen tästä ainakin toisen pätkäkokoelman korkeammalla ikärajalla) siemenet jo joskus pari vuotta sitten, kun katsoessani sitä ties kuinka monetta kertaa kirjoitin ylös että hei mitäs mitäs jos fucked up ouatitw throuple. Ja sitten en kirjoittanut siitä muuten ylös yhtään mitään. Ennen kuin joskus viime vuonna kun se tuli telkkarista ja minä valvoin ties kuinka myöhään koska enhän mää voinut jättää sitä liki kolmen tunnin järkälettä keskenkään (se on oikeesti aika hyvä elokuva, whoda thunkit). Ja siitä mulla kesti vuosi muotoilla siitä minkäänlaista julkaisukelpoista tekstiä, koska hiljaa hyvä tulee ja täsä on ollu vähän kaikenlaista (törkeä kirjoitusblokki muun muassa). Eikä tää ees lopulta oo mitenkään erityisen fucked up tää throuple. Lähinnä tästä kasvaa, niin kuin alkutietoihin merkitsin, omintakeinen järjestely.
Osallistuu seuraaviin haasteisiin: Spurttiraapale VII 6. kierros, Ficlet300 sekä (Haasteita hampaankolossa III:n kautta) Yhtyeen tuotanto III. Spurttiraapaleen ja Ficlet300:n promptit, linkit inspiraationa käytettyihin kappaleisiin sekä sanamäärät on merkitty kunkin raapaleen alkuun. Yhtyeen tuotanto -biisit ovat osin soundtrackeja, tunnelmanluojia ja lyriikkainspoa eivätkä missään nimessä puhtaita songficcejä. Kaikkien kohdalla mulla on joku perkeleen visio, ja oon aina valmis pälisemään niistä jos joku kehtaa olla eri mieltä tai on muuten hämmentynyt

UUDESTAAN
1. (Spurttiraapalesana sekä Ficlet300 omavalintainen sana 267: paljas. Juliet Jonesin Sydän: Menossa alas. 350 sanaa.) ”Mene pois. Mene pois, en halua että näet minun kuolevan.”
Harmonica katsoo Cheyennen tuskaista ilmettä ja nousee. Hän kääntyy, ottaa muutaman hitaan askeleen kauemmas ja odottaa, kunnes kuulee Cheyennen ruumiin lysähtävän tomuun.
Hän hengittää yhä. Vaikeasti, mutta hengittää kuitenkin.
Junan pilli ujeltaa jossakin lähellä, kun Harmonica nostaa Cheyennen hevosensa selkään. He eivät ole ehtineet pitkälle, eikä Harmonicalla kestäkään kauaa ohjata heidät takaisin McBainin talolle.
Jill hymyilee onnellisesti nähdessään Harmonican, mutta hymy muuttuu järkytykseksi, kun hän näkee Cheyennen.
”Mitä – onko hän kuollut?”
”Tajuton”, Harmonica sanoo. ”Morton ampui häntä, kun hän pakeni junasta. Auta minua kantamaan hänet sisään.”
Yhdessä he saavat Cheyennen sisälle taloon ja petiin, jonka Jill tekee hänelle suurimpaan makuuhuoneeseen. Kun hänet on saatu sänkyyn, Jill riisuu Cheyennen liivin ja paidan niin tottunein ottein, ettei Harmonica edes yritä tarjota hänelle apua vaan siirtyy tuvan puolelle laittamaan padallisen vettä lämpiämään vedellen auki kaapin ja lipastonlaatikon toisensa perään, kunnes löytää puhtaannäköisiä riepuja ja korkkaamattoman viskipullon. Ne saavat kelvata ensi hätään.
”Hänkö siis oli haavoittunut jo ennen – ennen kuin te lähditte?” Jill kysyy hiukan tärisevällä äänellä, kun Harmonica palaa haavanhoitotarpeidensa kanssa.
Harmonica nyökkää. Hän oli huomannut sen heti talolle palattuaan. Ajatellut, että Cheyennellä oli syynsä piilottaa se heiltä. Mutta katsoessaan nyt haavaa paljaalla iholla tietää hän arvioineensa aiemmin oikein – pahaltahan se näyttää, mutta Harmonica tietää nähneensä pahempaakin, varsinkin Jillin ryhtyessä puhdistamaan puoliksi kuivunutta verta haavan ympäriltä. Hän tietää, että ihminen pystyy selviämään paljon pahemmastakin. Mutta pelkästään hänen ja Jillin osaaminen ei välttämättä riitä siihen.
”Menen etsimään lääkärin”, Harmonica ilmoittaa.
Hän saa vastauksekseen vaikerruksen, joka saa Jillin hätkähtämään ja Harmonicankin kohottamaan katseensa. Cheyenne hengittää vaikeasti ja irvistää tuskasta, eivätkä hänen silmänsä tunnu tahtovan pysyä auki, mutta hän pakottaa silti itsensä mulkoilemaan Harmonicaa.
”Enkö minä käskenyt sinua menemään pois?”
Harmonica tuntee hymyn nykivän suupieltään.
”Enhän minä nähnyt sinun kuolevan, vai näinkö?”
”Paskiainen. Olisi pitänyt arvata.”
”Pysy paikallasi”, Jill kivahtaa. Cheyenne tuntuu vasta nyt tajuavan hänenkin olevan siinä. Hän yrittää puhua, mutta ääni tulee ulos surkeana kirahduksena, kun Jill pyyhkii haavan reunaa.
”Minun piti… mennä”, hän huokaa lopulta.
”Ei pitänyt”, Harmonica sanoo. ”Mutta minun piti.”
Niinä hyvineen hän kääntyy kannoillaan ja lähtee etsimään tienoiden lähintä lääkäriä.