Kirjoittaja Aihe: Ei kuitenkaan niin helppoa, K-11 Hermione/jästi OC, Hermione/Ron romance  (Luettu 696 kertaa)

Pyhimys

• Rohkelikko
  • Mrs Fred Weasley
Nimi: Ei kuitenkaan niin helppoa
Ikäraja: K-11
Genre: Romance
Paritus: Hermione Granger/OC Hermione Granger/Ron Weasley Harry Potter/Ginny Weasley Fred Weasley/Angelina Johnson
Vastuuvapaus: En omista mitään Harry Potter sarjoista tunnistettavaa.
A/N: Luin juuri Nälkäpelin Balladi käärmeistä ja laululinnuista, minkä jälkeen rakastuin äärettömästi Coveyn kaksiosaisiin nimiin ja erityisesti nimeen Billy Taupe ja muistelin Bibi ja Tina elokuvaa Voll Verhext josta lähdin kaavailemaan tätä ficciä.
Summary: Kesä Kotikolossa ennen heidän viidettä vuottaan Tylypahkassa on vasta alkamaisillaan. Kesästä tuleekin tyystin erilainen kun Kotikolon lähelle on muuttanut kuusihenkinen Robertsin jästiperhe, jolta Weasleyn perheen sekä Harryn ja Hermione täytyy visusti pitää taikamaailma salassa. Ja Hermionen on salattava muutakin kun perheen vanhin poika osuu jatkuvasti hänen tielleen.

1 Luku

Koko viikkoon ei ollut satanut.
Hermione oli odottanut että aurinko laskisi, jotta hän voisi kävellä ulkona ilman paahtavan kuumaa auringonpaistetta. Rouva Weasley oli tosin kuumuudesta huolimatta antanut Ronille, Ginnylle ja kaksosille yllin kyllin askareita joissa Hermione ja Harry tottakai olivat tahtoneet auttaa heitä. Hermionesta olisi tuntunut kohtuuttomalta viettää koko kesä Kotikolossa ilman että hän olisi auttanut vaikkei rouva Weasley sitä häneltä tai Harryltä koskaan vaatinutkaan. Vaikka hänen halunsa auttaa johtui osittain vieraskoreudesta Kotikolosta oli tullut Hermionelle toinen koti. Toinen koti, jossa oli myös taikuutta. Hänen kotonaan kaikki taas oli aina ollut tuikitavallista. Ja sellaisena se saisi pysyäkin. Hän tiesi vanhempiensa olevan ylpeitä hänestä ja siitä että hän oli saanut kirjeen Tylypahkaan mutta mitään mitä hän oli siellä oppinut tai nähnyt tuntui olevan mahdotonta selittää.
”Hermione kulta tule syömään.” Molly pyysi. Hermione tiesi Mollyn käyttäytyvän ylitsevuotavan ystävällisesti hyvittääkseen sen millainen oli ollut kun edeltävänä lukuvuonna Rita Luodiko oli kirjoittanut etusivun jutun Harryn ja Hermionen romanssista Kolminvelhoturnajaisten aikaan.
”Nyt kun Hermione tuli voinko viimein syödä? Ron ei irrottanut katsettaan lautasestaan.
”Kaikin mokomin.” Molly tuhahti. Ron, kaksoset sekä Harry kävivät ruuan kimppuun ja Hermione istui pöydän ääreen Ginnyn viereen.
”Sinun on parasta olla nopea. Pian ruuasta ei ole mitään jäljellä.” Ginny katsahti ensin Hermioneen ja sitten veljiinsä. Hermione naurahti.
”Ruokaa on yllin kyllin. Kuten myös jälkiruokaa.” Molly lohdutti.
Nyt myös Hermione alkoi syödä samoin kuin Ginny ja Molly kun oveen koputettiin.
”Eihän isä ole vielä päässyt töistä.” George sanoi hölmistyneenä.
”Eikä Arthur koputa.” Molly nousi. Harryn ilme muuttui huolestuneeksi. Ron kääntyi Harryyn päin hymyillen rohkaisevasti.
”En usko että on mitään hätää. Ehkä se on Dumbledore.” Hän kohautti olkiaan.

Rouva Weasley oli mennyt ovelle. Harry oli seurannut häntä eteiseen. Hermione ja Ron olivat seuranneet Harryä. Kaikki neljä heistä olivat hiljaa kun Molly avasi oven.
”Hyvää iltapäivää. Ja anteeksi jos häiritsen. Olen Billy Thomas Roberts. Muutin juuri sisarusteni kanssa vähän matkan päähän ja huomasimme kuinka heti alkajaisiksi emme olleet ostaneet lainkaan suolaa. Ruuan valmistaminen ilman suolaa on yllättävän hankalaa joten halusin kysyä olisimmeko voineet lainata sitä?” Tummatukkainen, nuori poika kysyi.
”Tottakai. Anteeksi mutta minun on kysyttävä. Missä vanhempanne ovat?” Rouva Weasley näytti yllättyneltä kun poika oli maininnut muuttaneensa kuuden sisaruksensa kanssa.
”Äitimme on sairaalassa. Hänen vointinsa ei ole ollut hetkeen kovin hyvä. Mutta hänen pitäisi päästä sieltä pian pois. Ja siihen asti minä ja vanhin sisareni Nell Emily olemme huolehtineet muista.”
”Olen pahoillani. Oletteko päässeet Pyhään Mungoon katsomaan äitiänne?” Molly kysyi.
”Pyhään Mungoon?” Poika oli yllättynyt. Silloin keittiössä leijailleet itseään tiskaavat astiat tippuivat rätinällä alas. Sekä rouva Weasley että Harry ja Hermione olivat pojan yllättyneestä ilmeestä päätelleet että hän oli jästi.
”Niin etkö ole kuullut Pyhän Mungon tai-” Ron avasi suunsa mutta Hermione potkaisi häntä sääreen.
”Oletteko saaneet syödäksenne? Sinä ja sisaruksesi?” Mollyn ääni oli huolestunut.
”Kyllä. Käyn töissä samoin kuin Nell Emily, Nicholas Joel sekä Daniel Oscar. Ei meillä ole hätää.” Billy Thomas nyökkäsi.
”Harry kulta hakisitko suolaa?” Molly kehotti. Harry nyökkäsi ja käveli keittiöön. Kaikki Ginny, Fred ja George näyttivät kysyviltä.
”Joku poika oli tullut pyytämään suolaa. He asuvat lähellä teitä hänen perheensä kanssa. He ovat jästejä.” Harry kertoi ennen kuin palasi eteiseen suolan kanssa. Hän ojensi suolan Mollylle joka ojensi sen Billy Thomasille.
”Kiitos. Palautamme sen kyllä kunhan saamme uuden ostetuksi.” Billy Thomas sanoi ennenkuin lähti.

”Kuinka mielenkiintoista! Minä tahdon ehdottomasti tavata heidät!” Arthur huudahti heti tultuaan kotiin ja kuultuaan Robertsien perheestä.
”Arthur. Ymmärrätkö kuinka suuri riski siinä on että paljastamme heille-” Molly yritti väittää vastaan mutta Arthur pudisti päätään.
”Molly hyvä minä olen tavannut jästejä aiemminkin.”
Harry ja Hermione eivät sanoneet mitään mutta kumpikin heistä tiesi että jos lukuisat kysymykset joita herra Weasley esittäisi eivät paljastaisi sitä ettei hän ollut jästi niin herra Weasley vaikuttaisi vähintäänkin mielipuolelta.
”Vaikka minun täytyy myöntää että olen huolissani. Kuusi lasta asumassa keskenään vailla aikuisia. Ja se poika joka täällä kävi ei voinut olla Harryä tai Ronia vanhempi.” Molly myönsi.
”Ehkä voimme auttaa heitä.” Arthur tuumasi.
”Kunhan vain pystymme piilottamaan taikuuden heiltä.” Arthur lisäsi.
Kun Billy Thomas teki mitä lupasi ja palautti Kotikoloon heiltä lainaamansa suolan, Molly oli kutsunut hänet ja hänen sisaruksensa seuraavana päivänä syömään Kotikoloon. Billy Thomas oli hyväksynyt kutsun ja ennenkuin hän ja hänen sisaruksensa saapuivat Molly muistutti.
”Meidän on oltavat varovaisia. Muistuttakaa meitä että kaikenlainen taikuuden käyttö on kielletty jos isä tai minä satumme unohtamaan ja käyttämään taikuutta mihinkään.”
Hermionelle olisi luontevaa kun Robertsit saapuivat. Se olisi samanlaista kuin mihin hän oli tottunut ennen Tylypahkaa. Samoin Harry. Heille ei tuottaisi vaikeuksia käyttäytyä tavallisesti. Weasleyt sen sijaan. He eivät olleet tottuneet olemaan ilman taikuutta saatika siihen millainen maailma oli ilman sitä. Siksi Hermione oli huolissaan tulevasta päivällisestä

Robertsien saavuttua Kotikololle Billy Thomas esitteli:
”Tässä on vanhin sisareni Nell Emily. Hänen jälkeensä Nicholas Joel. Ja sitten Daniel Oscar. Daniel Oscarin jälkeen on Sophie Madeleine ja nuorin meistä on Lennie Henry.”
”Teillä on erikoiset nimet.” Fred kummasteli ja Molly mulkaisi häntä pöydän yli.
”Kuinka niin?” Nicholas Joel rypisti kulmiaan.
”Luulin että kun kerroit nimeksesi Billy Thomas Roberts luulin sen olevan koko nimesi.” Ron sanoi myös.
”Meillä on kaikilla kaksiosaiset nimet. Äitimme sanoi että ensimmäisen nimen päätti hän ja toisen isä.” Billy Thomas kertoi.
Molly toi ruokaa keittöistä. Tosin itse kantaen kaiken. Hermione istui Billy Thomasia vastapäätä. Billy Thomas ja Nicholas Joel näyttivät hyvin samankaltaisilta. Muut taas eivät. Eivät edes sisaret Nell Emily ja Sophie Madeleine. Kuitenkin heistä kaikista näki että he olivat sisaruksia. Tai ehkä se johtui heidän olemuksestaan. Heistä huokui kuinka he olivat läheisiä. Ehkä jopa vielä hieman läheisempiä kuin Weasleyt. Mutta se johtui varmasti siitä että heillä ei ollut kuin toisensa. Ja äitinsä. Ja isänsäkin jonka Billy Thomas oli maininnut. Vaikkei heidän isänsä asunut heidän kanssaan.
”Ruoka on loistavaa.” Billy Thomas kehui.
”Olemme erittäin kiitollisia.” Nell Emily sanoi. Molly ja Arthur hymyilivät ystävällisesti. Hermione oli aavistanut etteivät herra tai rouva Weasley voisi jättää Robertseja oman onnensa nojaan. Ja hänkin oli iloinen että he olivat voineet auttaa heitä jotenkin.

”Olen meistä vanhin. Olen kuusitoista.” Billy Thomas sanoi myöhemmin kun Hermione oli tarjoutunut kävelemään hänen kanssaan takaisin Kotikolosta Robertsien talolle. Hermione oli päätellyt seudun olevan heille vielä uutta joten hän oli halunnut kävellä Billy Thomasin kanssa joka oli vielä jäänyt kiittämään sekä Mollyä että Arthuria ruuasta.
”Nell Emily on viisitoista. Nicholas Joel on neljätöistä, Daniel Oscar kolmetoista, Sophie Madeleine kymmenen ja Lennie Henry vasta seitsemän.”
”Sinulla ja Nell Emilyllä on siis vain vuosi ikäeroa mutta sinulla ja Lennie Henryllä yhdeksän?” Hermione oli ällistynyt.
”Juttu on niin että melllä on eri isät. Kaikilla paitsi minulla ja Nicholas Joelilla.”
Se selitti silmiinpistävän yhdennäköisyyden Billy Thomasin ja Nicholas Joelin välillä. Hermione oli pannut merkillä kuinka heillä oli samanlaiset tummat hiukset ja tumman ruskeat silmät, päivettynyt iho ja vino hymy. Vino hymy jota Billy Thomas hymyili paraikaa.
”Mutta tarpeeksi minusta. Sinusta minä en tiedä vielä mitään. Hermione Granger.” Hän toisti nimen jonka Hermione oli päivällisellä kertonut.
”Mitä haluat tietää minusta?” Hermione kysyi.
”Sen tiedän että sinulla on kauniit silmät ja- mitä sinulla on tuossa?” Billy Thomas osoitti Hermione paidankaulusta. Hermione kääntyi katsomaan ja Billy Thomas hipaisi Hermionen nenää nauraen. Hermione tuhahti.
”Tästä ei ole enää kauaa.” Hän sanoi. Billy Thomas hymyili edelleen vinoa hymyään.
”Anteeksi. Yritin vain tehdä sinuun vaikutusta muttei se selkeästi onnistunut.” Billy Thomas kohautti olkiaan. Hermione katsoi häntä yllättyneenä. Miksi hän sanoi niin? Miksi Billy Thomas yrittäisi tehdä vaikutusta häneen.
”Olit oikeassa. Tästä ei ole enää kauaa joten en vie enempää aikaasi. Kiitos kun saatoit minut tänne.” Billy Thomas kiitti.
”Tottakai.” Hermione nyökkäsi.
Häntä vaivasi edelleen kun Billy Thomas oli sanonut yrittäneensä tehdä häneen vaikutuksen.
”Kuule. Tahdon näyttää sinulle jotain.” Billy Thomas astui lähemmäs. Hermione tunsi punan nousevan kasvoilleen.
”Mitä?”
”Ei tänään. Tavataanko täällä huomenna?” Billy Thomas katsahti heitä ympäröivälle niitylle joka muuttui hiekkatien kiemurrellessa ylöspäin pelloksi.
”Niityllä?”
”Neljältä.” Billy Thomas sanoi ennenkuin Hermione näki hänen loittonevan selkänsä kun hän käveli kohti taloa.
« Viimeksi muokattu: 05.08.2025 09:45:48 kirjoittanut Pyhimys »
Let the feast begin

Pyhimys

• Rohkelikko
  • Mrs Fred Weasley
2 Luku

”Sinä lupasit tehdä mitä?” Ginny tivasi. Kello oli puoli neljä. Oli puoli tuntia siihen kun Hermione oli  luvannut tavata Billy Thomasin.
”En ajatellut. Mutta lupasin tavata hänet neljältä.”
”Hermione meidän piti vain olla heille avuksi. Mutta että mennä treffeille-” Ginny hieroi sormillaan ohimoitaan.
”Treffeille? Eivät ne ole treffit! Mistä sinä olet saanut sellaisen käsityksen?” Hermione huudahti ja Ginny kääntyi katsomaan häntä.
”Hän pyysi saada tavata sinut kahden.” Ginny kohotti kulmiaan.
”Mitkä treffit?” Ronin ääni kuului oven takaa. Ginny kurottautui avaamaan oven ja molemmat Harry sekä Ron olivat kompastuivat kynnykseen ovella kun he rysähtivät sisään Ginnyn huoneeseen.
”Salakuuntelijoiksi olette poikkeuksellisen surkeita.” Ginny naurahti ivallisesti. Ron ja Harry molemmat suoristautuivat  ja Ron kääntyi Hermioneen.
”Mitkä treffit?”
”Ei ole mitään treffejä! Johan minä sanoin.” Hermione pudisti päätään kiivaasti. Harry virnisti.
”Voimme olla surkeita salakuuntelijoita mutta Hermione olet vielä surkeampi valehtelija.”
Hermione mulkaisi Harryä.

”Ei ole mitään treffejä. Billy Thomas vain tahtoi näyttää minulle jotain.” Hermione selitti.
”Oletko hullu Hermione? Emme edes tunne heitä. Et voi mennä tapaamaan häntä yksin.” Ron paasasi tyrmistyneenä.
”Minä pärjään kyllä.” Hermione kivahti.
”Pärjäät ehkä. Mutta ilman taikuutta? Hän on jästi Hermione. Emmekä voi muutenkaan käyttää taikuutta koulun ulkopuolella se on laitonta. Ja vielä jästin edessä. Muistat varmaankin millainen sotku tuli kun Harry yritti pelastaa sen saparohäntäisen serkkunsa.” Ron risti käsivartensa. Molemmat Hermione sekä Harry hiljenivät. Harryn oikeudenkäynnistä ei oltu puhuttu sen jälkeen kun Dumbledore oli kävellyt taikaministeriön oikeussalista. Harry olisi tahtonut puhua siitä muttei ollut halunnut huolestuttaa Mollyä ja Arthuria saatika Ronia tai Hermionea.
”Entä jos tulemme mukaan? Yksi uusi ystävä lisää ystäväpiiriimme.” Ginny ehdotti hymyillen. Ron näytti kuin puulla päähän lyödyltä.
”Mitä sitten aijotte tehdä kun vain kaikki syksyllä katoamme?” Ron puuskahti.
”Mehän voimme vain sanoa että käymme sisäoppilaitosta ja siksi aina syksyisin lähdemme sinne? Ei se kai ole tavatonta?” Ginny katsahti Hermioneen sekä Harryyn.
”Ei. Jästitkin käyvät sisäoppilaitoksissa.” Harry vastasi ja Hermione nyökkäsi.
”Siinä on vastauksesi Ron. Joten eiköhän mennä?”

Hermione, Ginny, Harry ja Ron tulivat niitylle muutamaa minuuttia ennenkuin kello oli neljä. Billy Thomas seisoi odottamassa suuren tammen juurella puun runkoon nojaten.
”Hermione toi myös meidät. Pahoittelut että kahdenkeskeinen aikanne jää väliin.” Ginny kikatti.
”Ei se mitään. Mitä enemmän sen hauskempi.” Billy Thomas hymyili. Ron mittaili häntä katseellaan. Billy Thomas oli Roniakin pitempi. Hänellä oli leveät hartiat ja hänestä näki että hän teki paljon fyysistä työtä.
”Mennään. Näytän teille mistä kerroin Hermionelle.” Billy Thomas lähti johdattamaan heitä niityn halki kohti metsikköä. He kävelivät hetken kun he tulivat aukiolle, jossa näkyi järvi minkä rannalla aaltojen mukana keinui pienen pieni laituri.
”Löysimme tämän paikan Nicholas Joelin kanssa kun olimme kävelemässä metsässä ja Sophie Madeleine etsi metsästä marjoja.” Billy Thomas kertoi. He kaikki kävelivät järven rannalle.
”Täällä on kaunista.” Hermione katsoi ympärilleen.
”Todella kaunista.” Billy Thomas ei kuitenkaan katsonut ympärilleen. Vaan hän katsoi Hermionea.
”On todella kuuma. Mennään uimaan!” Ginny kehotti ja Ron sekä Harry seurasivat häntä.

Harry huomasi kuinka Ron tarkkaili Billy Thomasia ja Hermionea. Hän ei ollut varma oliko Ron pannut merkille kuinka Billy Thomas oli selvästi ihastunut Hermioneen. Se oli selvää viimeistään kun Billy Thomas työnsi Hermionen leikillisesti alas laiturilta ja nauroi kun Hermione veti hänet veteen perässään.
”Hermione-”
”Pitää hänestä. Ja hän Hermionesta.” Ginny sanoi juuri sen mitä Harry ei ehtinyt. Harry nyökkäsi.
”En tosin tiedä mitä veljeni on tästä mieltä. Olin aina ounastellut että hän oli myös ihastunut Hermioneen ja ehkä Hermionekin häneen. Mutta nyt-” Ginny pohti.
”Olihan hän suuttunut kun Hermione meni joulutanssiaisiin Viktor Krumin kanssa viimevuonna.” Harry sanoi.
”Hänen olisi itse pitänyt pyytää Hermionea. Eikä vasta silloin kuin hänestä tuntui ettei kukaan muu menisi hänen kanssaan. Ymmärrän miksi Hermione meni Viktor Krumin kanssa joulutanssiasiin.” Ginny tuhahti.
”En minä sitä sano. Mutta en usko että Ron ajatteli sen olevan niin yksinkertaista.” Harry huomautti. Hän tunsi parhaan ystävänsä. Ei Ron koskaan tieten tahtoen ollut halunnut sanoa tai tehdä mitään mikä olisi loukannut Hermionea. Ron ei vain ollut ajatellut.

”Käymme kaikki samaa sisäoppilaitosta. Ja olemme perheystäviä jonka takia minä ja Harry vietämme kesämme aina Weasleyn perheen luona.” Hermione istui laiturilla Billy Thomasin kanssa jonka hiuksista valui edelleen vettä hänen paidalleen.
”Mielenkiintoista.” Hän vastasi.
”Mitä koulua te käytte?” Hermione kysyi.
”No minä ja Nell Emily käymme koulussa kun ehdimme. Lähinnä olen töissä samoin kuin hän. Minun on tehtävä kahta työtä jotta Nicholas Joel voi keskittyä koulunkäyntiin.” Billy Thomas katsoi järveä ympäröivää metsää.
”Mutta sinunkin pitäisi saada keskittyä koulunkäyntiin. Ja sisaresi myös.” Hermione oli järkyttynyt.
”Ei meillä ole vaihtoehtoja. Jonkun pitää maksaa ruoka, sähkö ja vesi. Sekä kaikki mitä sisaruksemme tarvitsevat koulua varten tai uudet vaatteet kun he kasvavat.” Billy Thomas hymyili vaikka näyttikin vakavalta.
”Entä heidän isänsä?” Hermione kysyi epävarmasti.
”He eivät olleet sellaista sorttia joka olisi jäänyt huolehtimaan lapsistaan.” Billy Thomas naurahti katkerasti.
”Entä sinun isäsi?” Hermione tiesi kysymyksen olevan hyvin henkilökohtainen.

”Minun isäni on merimies. Hän on töissä suurella valtamerialuksella. Hän tapasi äidin, joka oli töissä sataman tavernassa.” Billy Thomas kertoi.
”Hän sanoi rakastuneensa äitiin heti. Ja kun olin nuori hän lauloi äidille aina yhtä laulua.” Billy Thomas hymyili.
”Mitä laulua?” Hermione hymyili nyt myös.
”Olen surkea laulaja.” Billy Thomas pudisti päätään.
”Ei sillä ole merkitystä.” Hermione nojasi aavistuksen lähemmäs.
”Läntisellä lahdella on satama, joka päivässä palvelee
sataa laivaa,
ja missä yksinäiset merimiehet kuluttavat aikaa,
puhumalla kodeistaan,
tässä kaupungissa satamalla
on tyttö joka työskentelee viskiä kaatamalla,
he sanovat Brandy tuo uuden kierroksen,
kun hän kaataa heille viskiä ja viiniä,
ja he sanovat Brandy olet hieno tyttö ja kuinka hyvä vaimo olisitkaan,
ja silmäsi voisivat viedä merimiehen mereltä”

”Muistan edelleen sanat.” Billy Thomas nauroi ja Hermione hymyili.
”Et ollut lainkaan niin huono laulaja kuin kuvittelin.” Hermione kiusoitteli.
”Ei sinun tarvitse yrittää olla kohtelias.” Billy Thomas pudisti päätään hymyillen. Hän ei kuitenkaan hymyillyt sanoessaan:
”Mutta niinkuin laulun merimies isäni sanoi ettei hän voisi jäädä ja hänen olisi palattava merelle. Hän lupasi tulla takaisin ja-”
”Ja?”
”Hän palasi kun olin kahden. Nell Emily oli syntynyt vuosi sitten ja isä sanoi että hän oli katunut lähtöään. Silloin hän alkoi työskennellä satamassa laivojen lastauksessa, auttoi äitiä hoitamaan Nell Emilyä ja vuosi siitä syntyi veljemme Nicholas Joel. Isä ei kuitenkaan halunnut enää työskennellä laivojen lastauksessa ja hän kaipasi merelle. Hän sanoi jälleen palaavansa ennen lähtöään-” Billy Thomas veti henkeä. Hermione siirsi kätensä Billy Thomasin käden päälle. Billy Thomas katsoi heidän käsiään, Hermionea ja sen jälkeen hän kääntyi katsomaan horisonttiin.
”Kun hän palasi viimeisen kerran olin viiden. Nell Emily oli ainoa joka vielä muisti isän. Nicholas Joel ei muistanut isää enää. Eivätkä veljemme Daniel Oscar tai nuorin sisaremme Sophie Madeleine olleet koskaan edes tavanneet isää. Ja jälleen isä työskenteli jonkun aikaa satamassa. Tällä kertaa hän auttoi laivojen rakennuksessa. Mutta hän tahtoi takaisin merille. Joten eräänä päivänä heräsin ja kuulin äidin itkevän keittiössä. Menin katsomaan mitä tapahtui ja näin kun isä käveli ulkona kohti seuraavan lähtevän laivan laituria. Juoksin hänen peräänsä mutta kun pääsin laiturille laiva oli jo lähtenyt satamasta.” Billy Thomas päätti kertomuksensa.
”Olen pahoillani.” Hermionen sanoi hiljaa.
”Ei se mitään.” Billy Thomas pudisti päätään.

Kello oli paljon kun he kävelivät metsästä niityn poikki tammelle, mistä Billy Thomas kääntyi tielle takaisin Robertsien talolle.
”Toivottavasti näemme taas.” Hän sanoi ennenkuin hän lähti.
”Hän ei ole hullumpi eihän Hermione?” Ginny kiusasi. Hermione pyöräytti silmiään Ginnyn kommentille.
”Minusta hän on aivan tavallinen.” Ron mutisi itsekseen.
”Ehkä. Mistä minä tietäisin. Kai mekin olemme velhomaailmassa ihan tavallisia.” Ginny kohautti olkiaan.
”Mistä te puhuitte niin pitkään?” Ron suuntasi kysymyksen Hermionelle.
”Hän vain kertoi perheestään.” Hermione sanoi yksinkertaisesti. Billy Thomas oli kertonut hänelle isästään luottamuksellisesti. Jos hän olisi halunnut puhua siitä kaikille hän olisi tehnyt niin.
”Eihän hän muusta puhukaan.” Ron totesi.
”Niin no jos minullakin olisi viisi sisarusta voisi olla vaikeaa olla puhumatta siitä.” Harry sanoi. Hän oli Weasleyt tavattuaan ajatellut millaista olisi jos olisi paljon sisaruksia. Weasleyn perheen kohdalla vielä jokainen heistä oli velho tai noita. Mutta toisaalta Harrylle ei olisi ollut väliä vaikka sisarukset eivät olisi olleet kuten hänen äitinsä sisar ei ollut. Petunia täti oli muuten vain kamala. Samoin kuin Vernon setä Dudleystä puhumattakaan. Vaikkei Harry voinut kieltää etteikö hän joskus ajatellut millaista se olisi jos he olisivatkin olleet erilaisia. Jos Petunia täti olisikin halunnut ottaa orvoksi jääneen sisarenpoikansa luokseen, kohdellut häntä kuin toista poikaansa tai edes jokseenkin inhimillisesti ja Harry olisi ennen Weasleyn perhettä saanut tietää millaista oli kuulua perheeseen, joka rakasti häntä ja jota hän rakasti myös.
”Hyvä on. Mutta minusta meidän silti pitää olla varovaisia. Eikö niin Hermione?” Ron toivoi saavansa Hermionelta jonkinlaista tukea mutta Hermione ajatteli vain koska hän seuraavan kerran näkisi Billy Thomasin.

Let the feast begin

Pyhimys

• Rohkelikko
  • Mrs Fred Weasley
Kiitos kaikille ficin lukeneille  ;D  :D
Tähän väliin vielä nopea vastuuvapaus laulusta Brandy (You’re a fine girl), jota käytin ficissä mikä siis on Looking Glass yhtyeen. Ficissä on myös käytetty hyvin rajusti otettua taiteellista vapautta kääntää laulu suomenkielelle.
Let the feast begin