Kirjoittaja Aihe: Yleistopic piirtäjille  (Luettu 18916 kertaa)

Kelsier

• Korpinkynsi
  • Valvoja
  • ava by Waulish
Yleistopic piirtäjille
« : 24.11.2024 14:02:59 »
Tämä topic on tarkoitettu julkaisu kanavaksi kaikille Finin piirtäjille, jotka eivät halua perustaa omaa taidetopaa. Topic toimii samaan tapaan kuten vastaava topa graafikoille.

Täällä pätevät Finin säännöt ikärajojen ja muun netiketin suhteen. Ollaan mukavia toisillemme!
"Kuka minä olisin, ellei teitä olisi ollut?
Mitä ovat tarinani, paitsi jatketta lankaan, joita te puolalta puritte?
Mitä olen teille velkaa, paitsi kaiken?"

(Elizabeth Acevado: Kaikilla mausteilla)                       

Odo

• Sankari
  • Valvoja
  • Kenraalimajuri
Vs: Yleistopic piirtäjille
« Vastaus #1 : 24.11.2024 14:14:25 »
Ihanaa, että tämä tuli tänne. :)

Itse ostin ensimmäiset piirustustussini ja tässäpä pari kokeilua: Ivysaur (S) Pokémonista ja cozy fantasyni tarinasta inspiroituneet kädet (S), kun örkkityttö Lola tarttuu ihastustaan Joannaa kädestä, ehkä tosin vasta tarinan lopussa. :D En oikeen osaa piirtää käsiä, enkä hirmuisia kokemuksia omaa pokémoneistakaan, mutta kivat tussit. ♥
"Love for the dead is pointless.
We fight to keep them alive."

"That's all."

rosegold

• Ingridin ava
« Vastaus #2 : 24.11.2024 14:24:07 »
Odo: Pokemon on tosi sievä ja pirteän näköinen.  :) Ja tussit vaikuttavat laadukkailta.

Odo

• Sankari
  • Valvoja
  • Kenraalimajuri
« Vastaus #3 : tänään kello 15:23:16 »
rosegold, vastaan myöhässä suurin kiitoksin! :) ja tussit on Creative companyn Fine linet (linkki vie Prisma.fi). Ajaneet asiaansa, mutta musta ja "ihon värinen" puuttuu, josta jälkimmäistä paikkasin Pro markerin skin tones-setillä (linkki vie Suomalaiseen kirjakauppaan). Oon kyllä hävettävän vähän käyttänyt tusseja, mutta ehkä otan taas rojektiksi yrittää piirtää niillä enemmän. :)

Tässä nyt muutamia viimeaikaisia, koossa 500px, ettei Fini räjähdä. Oon aika kokematon vielä akryylien kanssa, puhumattakaan ihan yksittäisistä töistä, joita oon yrittänyt suht. "uusilla" öljypastilliliiduillani (jee Tokmannin halvoille taidetarvikkeille, niin raaskii testata!! Sieltä saa myös mustia canvapohjia!! tyylii 1,5-3,5€ tai jotain?? MUSTIA!!). Tykkään nykysin ehkä just siksi akryyleille ja öljypastilleilla tekemisestä, koska en oo koskaan osannutkaan/tehnyt niillä entuuvestaan paljonkaa, niin sisäinen kriitikkoni sietää siksi paremmin. Vrt. lyijykynä, puuvärit ja osin tussit, joilla oon joskus ollu "Hyväkii" tai näin aika kullannut muistoja, ja ku en pääse siihen menneisyyden tasoon, tulee itkut. :D

"Varjo tunteiden vuoristoradassa" • S • akryylimaalit

Spoiler: näytä

Tämän tekemisestä on jo aikaa, enkä muista, oliko se edes tänä vuonna. ;D Varmaan (??). Sillä ei varsinaisesti ole nimeä, mutta kutsun sitä "Varjoksi tunteiden vuoristoradassa" ja se kuvaa minuuden kadottamista tunteiden sekamelskassa, maniassa ja/tai masennuksessa. Sellainen "kuka minä olen tämän sairauden takana"-ajatus siinä työn lopuksi oli. Minusta tästä tuli ihan kiva, vaikka kokemattomuuteni akryylien kanssa näkyy. Pidän tästä kuitenkin, ENKÄ näköjää oo hävittänyt tätä, kuten useimmat maalaukseni. :D

Nimetön "masennusteemainen" maalaus • S • akryylimaalit

Tämän tein eilen (?), viskoin sen papruroskiin, ja kaivoin tänään yön yli nukuttuani sen sieltä pois. ;D Eikä se enää ole roskishuono, vaan tämäkin kelpaa jaettavaksi!!, ja se kuvaa masennusta ja ; -merkki on mt-piireissä ns. toivoa antava merkki. :) tai en tiedä, kuvaako se masennusta, mutta ehkä? Siitäkin piti tulla bipomaalaus, mutta kaksi kasvotonta pärstää ei mahtunut, joten dumppasin tummiin sävyihin valkoisen kaksoispisteen? :D PS. Tajusinpahan vaan XD Ettei ; (kaksoispiste) tuo pistehomma sojota oikeelle, vaa vasemmalle.(:: Kuten kuvassa "masennusteemainen" maalaus... :P

Kynätestausta • S • sekalaisia piirustusvälineitä (tussit, öljypastilli, puuväri)

Tämä taas on Christmas of Creativity (linkki kuvaan, S) joulukalenterista tulleiden kynien testausta. :) En testannut tähän maaleja (enkä itse kuivuvaa savea luonnollisestikaan ;D ), mutta ainakin joukossa on tusseja, ilmeisesti öljypastilli ja vähän puuväriä. Lähdin lonkalta vaan "jotain tuhraa" ja tuli tällainen lyyli. :)

Kynttilä • S • öljypastilliliidut

JA TÄMÄ on sitten harjoitsutyö niillä öljypastilleilla. :) Taisin viskoa tämänkin menemään (??), mutta nyt ku kattoo kuvaa, sehän on ihan sievä. :D Inspiksen kaivoin Pinterestistä jonkun toisen kynttilästä, joka oli kyllä vähä eri tasolla. :D

Vaikka roskiksia vilahtaa, oon nyt kuitenni vähä ylpeä!! Että olen ylipäätään taiteillut vuosien kuivan kauden jälkeen taas vähä enemmän ja eri välineillä. :) Ehkä seuraavaksi ne tussit taas käyttöön. :P
"Love for the dead is pointless.
We fight to keep them alive."

"That's all."