Kirjoittaja Aihe: Percival ja Ollivander, S, Percy/Oliver, oneshot  (Luettu 526 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 132
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Percival ja Ollivander
Kirjoittaja: Maissinaksu
Ikäraja: S
Paritus: Percy/Oliver
Genre: Slice of life, arkidraama

Summary: “Miten virallinen nimesi voi olla Percy, kun toinenkin nimesi on niin mahtipontinen?” Oliver ällisteli typertyneenä.

A/N: Lisää tätä shippiä, koska miksikäs ei. 😄 Tämä pätkä sai inspiraation oman olettamukseni ja erehdykseni pohjalta ja oli liian hupaisa jättää käyttämättä. Mietin myös että mille osastolle tämän heittäisi slice of lifen ollessa tapani mukaan pääosassa, mutta eiköhän Godrickin notko ole ihan mainio! Ja joo Linneltä lainasin nimen Oliverin siskolle. 😄



***



“Mitä mieltä olet, pitäisikö minun ottaa sinun sukunimesi?” Oliver pohdiskeli makuuhuoneen katon lautoja tapittaessaan. Hänen kylkeensä liimautunut Percy kohotti päätään hieman yllättyneenä, vaikka aihe olikin ajankohtainen.

“Se on... yksi vaihtoehto”, Percy totesi diplomaattisesti. “Vaikka olisi se vähän outoa, jos rehellisesti sanon.”

“Niin, asiahan olisi toinen, jos minullakin olisi punainen tukka”, Oliver kiusoitteli ja juoksutti sormiaan Percyn hikisten kiharoiden läpi. “Kunhan tuumin, että Weasleyn nimi toisi minulle mainetta ja kunniaa puhdasverisen historiansa ansiosta, hmm?”

Percy tyrskähti. “Tokkopa. Ei tässä mitään kuninkaallisia olla.”

“Vanhaa aatelia?”

“Niin kai, mutta käytännössä kaukana.”

“Ehkä punapää onkin sitten siniverisen vastakohta.”

“Haha”, Percy hymähti kuivasti ja mönki kyynärpäidensä varaan saadakseen häneen paremman katsekontaktin. “Mitä lie motiivisi sitten ovatkin, voit tehdä kuten haluat, mutten panisi pahakseni, jos olisit jatkossakin Oliver Benjamin Wood.”

“Jep, ehkä niin on hyvä”, Oliver tuumi. “Entä haluaisitko sinä minun nimeni?”

“Percy Wood”, Percy sanoi mietteliäänä. “Eipä sekään pöljä olisi.”

“Kuulostaisihan se aika komealta: herra Percy Wood. Tai vielä oikein virallisesti herra Percival Ignatius Wood... Ei sillä, etteikö Percival Weasleykin olisi vallan hyvä.”

“Se on itse asiassa Percy.”

“Aivan”, Oliver sanoi ja valpastui sitten. “Niin mitä?”

“Sitä että virallinen nimeni on Percy, ei Percival.”

Oliver oli hiljaa muutaman sekunnin. “Mutta siis... ja kun... mitäh?”

“Viitsitkö vähän avata aivotoimintaasi?”

“Miten virallinen nimesi voi olla Percy, kun toinenkin nimesi on niin mahtipontinen?” Oliver ällisteli typertyneenä.

“Elämän suuria mysteerejä”, Percy totesi. “Luulin minä tenavana itsekin, että se olisi oikeasti Percival, kuten Billin ja Charlien William ja Charles, mutta kappas kepponen.”

“Mutta minähän olen kutsunut sinua Percivaliksi ihan hemmetin monta kertaa, etkä ole koskaan korjannut minua! Johdit minua harhaan, liero! Kuka oikein olet? Kenen kanssa minä juuri lemmiskelin?”

“Voi Merlin...” Percy hengähti hänen puolivakavan sauhuamisensa väliin.

“Ei ollut kyllä Merlin!”

“Nyt kuuntelet.” Percy työnsi etusormensa Oliverin huulia vasten hiljentäen hänet. “Tietenkin vanhempani olisivat voineet ajatella nimiasiaa tuuman verran pidemmälle, mutta annettakoon olla. Joka tapauksessa minä pidin Percivalia antamanasi lempinimenä, enkä siksi kokenut tarvetta tarkentaa mitään!”

“Percy, jonka lempinimi on Percival”, Oliver naurahti. “Mikä ettei kai sitten.”

“Percival onkin oikeastaan suosikkini”, Percy sanoi. “Pari niin sanotuista lempinimistäni ovat osoittautuneet vähemmän mairitteleviksi, joskin valitettavan pitkäikäisiksi.”

“Kuten?”

“Perheeni kesken ainakin Percy McPP ja Huumorikeisari.”

“Huumorikeisari?”

Percy kohotti kulmiaan merkitsevästi. “Kuten voit arvata, nimen lähtökohta on sarkastinen ja epätodenmukainen.”

“Ilmeisesti.” Percy Weasleytä saattoi luonnehtia monella eri tavalla, mutta huumorikeisari tuskin tuli kenellekään ensimmäisenä mieleen. “Mikä se McPP sitten on?”

Percy hymähti kuivasti. “McPompöösi-Paskantärkeä tai McPöyhkeä-Päsmäri, riippuu vähän kontekstista. Ja – älä hirnu siinä.”

“Sori, sori! Auh, sisaruksesi ovat kamalia”, Oliver köhähti taltutettuaan naurunremahduksensa.

Ei toki sillä etteikö jokainen nimitysten p-alkuisista sanoista olisi pätenyt Percyyn tämän raivostuttavimpina hetkinä.

“Enköhän minä heidän kanssaan pärjää”, Percy virkkoi ja laski päänsä kotoisasti Oliverin rintakehälle. “Entä omat lempinimesi, Ollie?”

Oliver hymähti. “Ollien lisäksi... No, vaarini kutsuu minua joskus Kaalikorvaksi, eikä minulla ole mitään hajua, mistä hän on sen repäissyt. Yksi on myös Ollivander, mutta sitä en yleensä kuule kuin Viistokujalla. Se onkin ehkä enemmän nostalginen huulenheitto kuin lempinimi.”

“Kerro lisää.”

Oliver virnisti muistolleen. “Olin silloin 11-vuotias ja mennyt perheeni kanssa ensimmäistä kertaa Viistokujalle. Olivia, joka oli suunnilleen kuusi, luki Ollivanderin kyltin väärin Oliveriksi ja julisti, että minullahan on siellä oma kauppa. Siitä lähtien olen enemmän tai vähemmän saanut kuulla asiasta aina Viistokujalle mennessäni.”

“Ja saat jatkossakin”, Percy tuumasi muikeasti.

“Huolehditko siitä henkilökohtaisesti?”

“Ilman muuta, Ollivander.”

“Pitäisikö vaihtaakin etunimi Ollivanderiksi vain jotta voisin rehennellä omistavani kaupan Viistokujalla?” Oliver tuumaili ja kutitti Percyä laiskasti kyljestä, joskaan tämä ei oletetun mukaisesti reagoinut mitenkään. Vielä jonain päivänä hän saisi selville tämän kutiavat kohdat.

“Se tuskin menisi kenellekään läpi ottaen huomioon, miten vankka ja ikiaikainen liiketoimi Ollivanderilla on”, Percy järkeili. “Sinä luultavasti aiheuttaisit vain mainehaittaa.”

“Hah, kiitti vain, pässi.”

“Toki jos oikein halajat sitä nimeä yleisesti hyväksyttävin keinoin, sen kuin marssit Ollivanderin putiikkiin, käyt yhden polven varaan ja kokeilet onneasi”, Percy jatkoi härnäilyään. “Kävihän sinun hyvin viime kerrallakin.”

“Ja jos käy paremmin, minun ei tarvitse koskaan enää miettiä sellaisia”, Oliver virkkoi, suukotti Percyä lyhyesti ja kohottautui istualleen hiestä viileneviä lakanoita pudistellen. “Nyt suihkuun, Percival.”

“Verraton idea, Ollivander.”

“Kannattaakin muuten olla tarkka, missä käyttää tuota nimeä, ettei tule outoja katseita ja kummia kysymyksiä”, Oliver huomautti, ja Percy hymähti kopeasti.

“Minä olen aina tarkka, kuten tiedät.”

“Niin, ei sinua suotta sanota Percy McPrikulleen-Pedantiksi”, Oliver virkkoi, ja Percy painoi päänsä naureskellen hänen olkaansa vasten.

"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Linne

  • ***
  • Viestejä: 711
  • Hämmentynyt pesukarhu
Vs: Percival ja Ollivander, S, Percy/Oliver, oneshot
« Vastaus #1 : 02.03.2024 11:08:00 »
Hehkutin tätä jo viesteissä mutta ai että rakastan Perciveriä ja tätä ficciä <3 Dialogi oli hauskaa, ja varsinkin tuo, että vaikka Percyn toinen nimi on mahtipontinen Ignatius, ovat Molly ja Arthur kuitenkin päätyneet simppeliin Percyyn Percivalin sijasta xD Onneksi näin, koska muuten Percy olisi luultavasti vaatinut tulla kutsutuksi Percivaliksi xD

Nimikeskustelu oli suloinen, kyllähän sekä Oliver Weasley että Percy Wood kuulostavat molemmat hyviltä vaihtoehdoilta, tui <3 Pakko lainata vielä erikseen lempparikohtani:

Lainaus
“Mutta minähän olen kutsunut sinua Percivaliksi ihan hemmetin monta kertaa, etkä ole koskaan korjannut minua! Johdit minua harhaan, liero! Kuka oikein olet? Kenen kanssa minä juuri lemmiskelin?”

“Voi Merlin...” Percy hengähti hänen puolivakavan sauhuamisensa väliin.

“Ei ollut kyllä Merlin!”
Päättynee siihen, että seuraavalla lemmiskelykerralla Oliver kutsuu Percyä Merliniksi ja Percy lopettaa touhun siihen xD Eikä lepy ennen kuin Oliver käy hakemassa pari suklaasammakkoa.

Lainaus
Olivia, joka oli suunnilleen kuusi, luki Ollivanderin kyltin väärin Oliveriksi ja julisti, että minullahan on siellä oma kauppa. Siitä lähtien olen enemmän tai vähemmän saanut kuulla asiasta aina Viistokujalle mennessäni.”

Olivia oli muuten alunperin sun idea xD

Kaiken kaikkiaan ihana ficci, kiitos tästä <3
Kaikki perinteet ovat typeriä. Siksi ne ovat perinteitä

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 132
  • Kurlun murlun
Vs: Percival ja Ollivander, S, Percy/Oliver, oneshot
« Vastaus #2 : 03.03.2024 02:17:12 »
Kiitosta, Linne! ❤️ Varmaan teki Percyn paisumialttiille egolle hyvää jo kehdosta asti, että virallinen nimi oli kohtuullisen maanläheinen. 😀 Voisin kuvitella miten se suutuspäissään olisi sanomassa ihmisille että "se on sinulle Percival eikä Percy", ja ties vaikka pikkuvanhana penskana olisikin viljellyt jotain tällaista ja vanhemmat sitten tulleet toteamaan että itse asiassa. 😂

Merlin on kyllä hyvä nimi tunkea joka toiseen velhomaailman manaukseen ja siunailuun, ja siitäbä tuskin oletetusti seuraisi mitään hyvää, jos homma lähtisi Oliverin taholta vähän lapasesta. 😂 Turha koetella Percyn muutenkin olematonta huumorintajua. Pidän kyllä niin näistä tällaisista shipeistä, joissa toinen on jäyhempi besserwisser ja toinen joviaalimpi sielu ja aina valmiina härnäämään liiasta takakireydestä. Keith/Lance, Kiribaku ja Matchablossom vaikkapa esimerkeiksi Perciverin lisäksi. 😁

Olivian alkuperää en muistanut lähtökohtaisesti, mutta kai minä joo jotain läppää sointuvista nimistä heitin, kun keskustelusta mainitsit. 😅

- Mai
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 017
Vs: Percival ja Ollivander, S, Percy/Oliver, oneshot
« Vastaus #3 : 03.03.2024 11:59:04 »
Tulipa tästä hyvä mieli :). En ole koskaan aikaisemmin lukenut tämän parituksen tekstiä, mutta tämän ficin nimi kiinnitti huomioni. Oli pakko tulla lukemaan, miten Ollivander liittyy Percy/Oliveriin :D. Ja hauskastihan se liittyi!

Tykkäsin kovasti sun Percystä. Hahah, ihan mahtavaa, että hän itsekin tajuaa, ettei välttämättä ole se huoneen humoristisiin kaveri. Mäkin oon muuten olettanut, että Percy on lempinimi Percivalista.

Merlinin kiitos tästä ficistä :D. Slice of life ilahduttaa aina.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Percival ja Ollivander, S, Percy/Oliver, oneshot
« Vastaus #4 : 16.03.2024 10:43:29 »
Mäkin olen joskus miettinyt sitä, että miksi Percy on vain Percy eikä vaikka just Percival :D Tuntuu Williamin ja Charlesin jälkeen jotenkin randomilta, enkä yhtään ihmettele, miksi sinä (ja monet muutkin) on luullut sen olevan lempinimi. Onneksi Percyllä on sitten muita lempinimiä, vaikkeivät ehkä olekaan aina kovin mairittelevia!

Lainaus
Kenen kanssa minä juuri lemmiskelin?”
“Voi Merlin...” Percy hengähti hänen puolivakavan sauhuamisensa väliin.
“Ei ollut kyllä Merlin!”
Ääääää hajosin XD Oon varmaan jossain sadassa kommentissa kehunut sun dialogeja ja hahmojen välistä sanailua, ja se pätee kyllä yhä. Ihan parasta tällainen  :D

Lainaus
“Toki jos oikein halajat sitä nimeä yleisesti hyväksyttävin keinoin, sen kuin marssit Ollivanderin putiikkiin, käyt yhden polven varaan ja kokeilet onneasi”, Percy jatkoi härnäilyään.
Ei hitto vähäks mä nyt haluan jonku Oliver/Ollivander-ficin tästä XD Ei saa antaa mulle tällaisia mielihaluja...

Lainaus
Pidän kyllä niin näistä tällaisista shipeistä, joissa toinen on jäyhempi besserwisser ja toinen joviaalimpi sielu ja aina valmiina härnäämään liiasta takakireydestä. Keith/Lance, Kiribaku ja Matchablossom vaikkapa esimerkeiksi Perciverin lisäksi. 😁
Sellaiset paritukset on kyllä ihan parhaita! Ei kai siis mikään ihme, että on niin paljon parituksia, joista molemmat tykätään tosi paljon. Vähän sellaista boke/tsukkomi-henkeä ;D

Kiitos jälleen viihdyttävästä ficistä!
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 516
Vs: Percival ja Ollivander, S, Percy/Oliver, oneshot
« Vastaus #5 : 16.03.2024 14:16:45 »
Tästä parituksesta ei saa tarpeeksi. <3 Minä kun olen jostain lukenut, että Weasleyn etunimet ovat kaikki kuninkaiden tai kuningattarien nimiä, joten oletin, että ei voi olla ollut koskaan kuningas Percyä, joten oletin sen olevan Percival. ;D Oli yhtä iso yllätys kuin Oliverillekin. Tämä dialogi on sinulta joka kerta ilahduttavaa ja ehdottomasti joka ficcisi suola. Ihanan arkinen pätkä oli myös tämä, maataan sängyssä lemmiskelyn jälkeen ja pohditaan rennosti tulevaisuutta siitä, kun ollaan naimisissa. Aivan sairaan söpöä. <3

Lainaus
Joka tapauksessa minä pidin Percivalia antamanasi lempinimenä, enkä siksi kokenut tarvetta tarkentaa mitään!”

He ovat mitä ilmeisimmin olleet yhdessä kauan, kun ovat jo menossa naimisiin, joten hirveän hauskaa, että tämä asia tuli ilmi vasta nyt. Että Oliver oletti Percyn oikean nimen olevan Percival ja että Percy oletti Oliverin käyttävän sitä lempinimenä. ;D

Lainaus
“Sori, sori! Auh, sisaruksesi ovat kamalia”, Oliver köhähti taltutettuaan naurunremahduksensa.

Ahh, niin söpöä ja että Oliver kuitenkin uskaltaa nauraa noille haukkumanimille ja Percy voi myös huoletta antaa palautetta tämän naureskelustaan. Tämä oli aivan luvattoman söpö ja aivan ihana arkinen palanen näiden kahden elämää. Kiitos tästä! ^^
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 132
  • Kurlun murlun
Vs: Percival ja Ollivander, S, Percy/Oliver, oneshot
« Vastaus #6 : 01.04.2024 23:02:21 »
Iso kiitos kaikille kommenteista ja anteeksi tämä krooninen vetelyys vastaamisen kanssa! :-* :-*

Rowena: Slice of life on kyllä niin mukava genre, ja siitä saan ehdottomasti eniten aikaankin kirjoittamisen saralla. ^^ Ja joo ollakseen niinkin fiksu hahmo Percyllä varmasti lienee sen verran itsetietoisuutta todeta, ettei oma huumori aina osu ihan yksiin muiden perheenjäsenten kanssa. xD

Larjus: Olisi kyllä niin vallan osuva tuo Percival, mutta ei sitten ilmeisesti. :D Kiva tällainen eräänlainen Mandela-efekti, jossa moni ajattelee Percivalia ja sitten Rowlingin totuus onkin toinen. Ihanaa kuulla, että dialogi viihdytti, minuakin nauratti vähän tuo Merlinistä keuhkoaminen! Oliver/Ollivander olisi sekin kyllä aika huikea vuosikymmenen romanssitarina! Saat vapaaseen käyttöön. xD

Meldis: Tämä paritus oli kyllä kevään yllättäjä ja sen kanssa saa monia genrejä hyödynnettyä. <3 Arkinen söpöily on kyllä niin suloista! Ehkä kaiken vaaleanpunaisuuden seassa ei sitten ole Oliverilla tullut mieleen tarkentaa olettamustaan sen kummemmin. Eihän sitä välttämättä tajuakaan, kun jotkut nimet nyt vain ovat ilmiselviä lyhenteitä pidemmistä ja klassisemmista. :D

Kiitus! <3

- Mai
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."