Kirjoittaja Aihe: Yuri!!! on Ice: Viiden dollarin Svetlana, S, Otabek/Yuri, oneshot  (Luettu 1031 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 133
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Viiden dollarin Svetlana
Kirjoittaja: Maissinaksu
Fandom: Jyri on jäällä
Ikäraja: S
Paritus: Otabek/Yuri
Genre: Arkihuumori, rakkausvattuilu ja roastaaminen

Summary: Otabek vilkaisi tarkemmin uunituoreen katalogin brändiä ja tukahdutti huokaisun, josta Yuri olisi takuulla riemastunut.

A/N: En ole pitkään aikaan hypännyt Otayurin pariin, mutta Larjus-ystäven synttärit tarjosivat hyvän tilaisuuden! Paljon onnea näin vuorokausi myöhemminkin! 💪🥳❤️ Sain inspiksen tähän tekeleeseen yhdestä Papananaaman videosta ja toivoisin jonain päivänä olevani yhtä sanavalmis ihminen. 😂



***



Otabek säpsähti, kun Yuri läjäytti keittiön pöydälle postin juuri tuoman mainosvihkosen, jonka hän käsitti nopeasti katalogiksi. Uudenkiiltäväksi ja kapitalistisen muhkeaksi vaatekatalogiksi.

"Olen niin odottanut tätä!" Yuri hihkaisi ja napsautti kuulakärkikynänsä auki voidakseen ympyröidä vaatteista ja tuotteista hienoiksi katsomansa. Ei tämä tietysti niitä kaikkia hankkinut – sellainen olisi ollut lähellä sekopäistä – mutta vanha ympyröimistapa oli kuulemma lähtenyt lapsuuden lelukatalogeista ja jatkunut eri kuvastojen puitteissa aina nuorelle aikuisiälle. Ennen kaikkea se oli kuulemma hauskaa ajatusleikkiä.

Otabek vilkaisi tarkemmin uunituoreen katalogin brändiä ja tukahdutti huokaisun, josta Yuri olisi takuulla riemastunut.

"Taasko MGNT:in kuvasto?"

"Miten niin taas? Edellinen julkaistiin keväällä."

"Onko siitä muka vain puoli vuotta..."

Yuri ei vastannut mitään hänen retoriseen kysymykseensä, mutta Otabek aisti, miten tämän silmät kaventuivat kamaluuksia aavistellen.

"Ehkä käyn tämän läpi jossain muualla", Yuri tokaisi sitten.

"Ei ole tarpeen."

"Minä kuulen ajatuksesi, Beka, eivätkä ne ole mistään kotoisin."

"Pidätkö minua jotenkin pikkusieluisena?"

"En, vaan sinä olet sellainen", Yuri totesi asiallisesti. "Tiedät sen itsekin."

Otabek tyrskähti onnistuen kuulostamaan juuri sopivan halveksivalta, ja Yuri nyrpisti hänelle nenäänsä kääntyessään kuulakärkikynä ojossa katalogin pariin. Otabek yritti olla kiinnittämättä huomiotaan Yurin lehteilyyn ja ympyröintiin, mutta puhelimen selaaminen alkoi nopeasti maistua puulta sen rinnalla, mitä MGNT asiakkailleen tarjosi. Otabekin silmät tavoittivat talvea varten kaupattavia takkeja, huiveja, päähineitä, kenkiä, mitä ikinä kokeilunhaluinen kuluttaja olisikaan voinut kokea tarvitsevansa. Ne olivat kauempaakin katsottuna tavanomaisen kummallisia leikkausratkaisuineen, printteineen ja kangasvalintoineen. Suoraan sanoen brändin useimmat kuteet olivat hänestä karseita. Kaikeksi onneksi Yuri oli ympyröinyt muutaman aukeaman jälkeen vain pari tuotetta, mikä ehkä tarkoitti tämän tulleen järkiinsä –

"Voi jestas", Yuri puhalsi ulos käännettyään uuden sivun, ja Otabek käsitti heti sen olevan positiivinen voi jestas.

"Mitä?"

"Katso tätä takkia!" Yuri intoili ja kiepautti katalogin ylösalaisin, jotta se oli hänelle oikein päin. "Katso, katso!"

Ja Otabek pakottautui tekemään juuri niin. Kyseinen takki oli muhkea, pörröisestä leopardikuviokankaasta väsätty hirvitys, jollaisen odotti näkevän jonkin ikääntyneen kabareetaiteilijan päällä kissankusen kasteleman kujan pimennossa.

"Tuota..."

"Pakko sinunkin on myöntää, että se on ihan mieletön!" Yuri hihkaisi ja Otabekin kauhuksi ympyröi kuvan harvinaisen ponnekkaasti – niin ponnekkaasti, että se kertoi jo jonkinasteisesta ostohalusta.

"Mieletön on aika kuvaava", Otabek pakotti ulos. "Vähän katkesi aivosolu tai pari."

"Pah, mikä vikana?" Yuri ihmetteli. "Sehän näyttää hiton päheältä, ja – miksi tuollainen ilme?"

"Puhutaanko me nyt samasta takista?" Otabek köhähti. "Tuo rytky sopisi korkeintaan... en sanokaan mitään."

"Sen kuin mokellat ulos!" Yuri puuskahti päättäväisesti. "Et jätä minua mihinkään cliffhangeriin!"

"Paha kyllä minä välitän meidän parisuhteesta tarpeeksi", Otabek totesi. "Tiedän, milloin kannattaa olla kaivamatta liiaksi verta nenästään."

"Hmph..."

"Toisin kuin tuo takki", Otabek lipsautti kaikesta huolimatta.

"Mene järveen!" Yuri pärskähti ja naputteli kynällään mainoskuvaa kuin osoittaen, ettei moinen leopardikamaluus ollut katoamassa hänen näkökentästään vielä hetkeen. "Mitä sitten, vaikka se olisi periaatteessa naisten malli?"

Otabek kohotti kulmiaan. Yurin kaapista vähintään kolmasosa käsitti naistenosastolta löytyneitä vaatekappaleita.

"Ikään kuin sellaisella olisi ollut mitään väliä viimeisen seitsemän vuoden aikana. Surkea argumentti, Yura."

"Nahkaako sen sitten pitäisi olla? Mustaa, simppeliä ja niin pirun tylsää – kuten sinulla."

Niin paljon kuin he toisiaan rakastivatkin, heidän käsityksensä hienoista vaatteista ja tavoiteltavasta tyylistä seilasivat ajoittain pahasti törmäyskurssilla varsinkin kuviointien, värien, vaatemerkkien ja hintojen osalta. Se kuului asiaankin. Siinä missä Otabek oli valmis töräyttämään nuivankin mielipiteensä jostain Yurin hankkimasta vaatteesta, hän sai kuulla vähintään yhtä paljon huulta merkkitietoisuudestaan ja tiettyjen valmistajien suosimisesta. Oikeastaan vain Viktor oli Yurin mukaan häntä pahempi brändiharakka. Otabek itse argumentoi pyrkivänsä tyylissään ajattomuuteen, minkä Yuri väänsi virnuillen ajattoman pitkäveteiseksi.

Mieluummin kyllä pitkäveteinen kuin mitään lähellekään MGNT:n kohdeyleisöä.

"Sama se, vaikka se olisi maailman kalleinta nahkaa, ei se tuota viiden dollarin Svetlana -habitusta pelastaisi."

Yurilla mahtoi olla hyväkin vastalause mielessään, mutta spontaani naurunpuuska vei sen mennessään. "Hoh, minä niin vihaan sinua... Entä jos minä silti hankin sen, mitäs siihen sanot?"

"Sanon, että olet aikuinen ja todennäköisen oikeustoimikelpoinen ihminen ja saat tehdä kuten haluat", Otabek muotoili tyynesti.

Yuri kohotti kulmiaan. "Olisitko minun kanssani vielä?"

"Olisin."

"Kiitti."

"Ei kestä. En silti voi taata, etteikö tuolle takille voisi sattua jotain valitettavaa onnettomuutta."

"Niin kuin mitä?"

Otabek kohautti harteitaan. "Kuten että se vahingossa löytäisi tiensä tulivuoreen kuplimaan?"

"No sitähän täällä Venäjänmaalla yleensä käykin, ellei pidä varaansa", Yuri tyrskähti ja katsahti takin kuvaa jälleen. "Pakko sanoa, tämä on huikea, mutten oikein tiedä, missä sitä voisi pitää..."

"Sitä voisi pitää roskiksessa."

"Beka, nyt saatana!" Yuri ei voinut estää itseään hymyilemästä samalla, kun huitaisi katalogia hänen suuntaansa kuin hätistääkseen kärpäsen. "Tuli taas harvinaisen hyvin selväksi, ettet tajua päheistä kuteista mitään. Anna minun selata tätä rauhassa!"

"Kaikin mokomin", Otabek virkkoi ja nousi ylös. "Tee hyviä hankintoja, Yura."

"Kunhan silmänruokaa tässä popsin – hoi, katsopa tätä!"

Otabek varautui henkisesti kohtaamaan toisen jos kolmannenkin leoparditakin veroisen reuhkan, mutta Yurin huomio olikin kiinnittynyt mustaan kangastakkiin, joka toisellakin silmäyksellä näytti vallan asialliselta. Luoja sentään tuhannesti paremmalta kuin koko edellisen aukeaman tarjonta.

"Ihan kiva."

"Eikö olekin?" Yuri kysäisi muikeaan sävyyn kuin he olisivat useinkin olleet tyyleistä samaa mieltä. "Kyllä minulla sitten on hyvä maku."

"...jep."

"Mitä tuo epäröinti oli?" Yuri tiukkasi kiusoitellen.

"Kunhan vain mietin, miten paljon rakastankaan sinua."

"...kuin myös."

"Olen otettu."

"Pah, mitäs varten?" Yuri härnäsi. "Tarkoitin tietysti, että myös minä rakastan itseäni!"

"Pahoitteluni", Otabek hymähti ja varastettuaan Yurilta suukon katsoi parhaakseen poistua takavasemmalle, ennen kuin hänen silmiensä eteen pomppaisi enää uusia MGNT:n tuotteita.
« Viimeksi muokattu: 02.02.2024 01:29:56 kirjoittanut Maissinaksu »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
No siis voi äää, en mä ehkä kestä 😭😭 Whatsappissa jo jotain ulisin, mutta ulisenpa lisää! Mä oon niin iloinen ja otettu siitä, että kirjoitit mulle nimenomaan Otayuria, koska niin paljon kuin superihania fandomeita ja parituksia onkin olemassa, on Otayuri mulle niin spesiaali, ja mä oon toivonutkin että jossain vaiheessa pääsisin taas lukemaan jotain uutta sun kirjoittamaa ficiä heistä 🥺🥺💚💛 Tämä olikin siis mita ihanin yllätys ja lahja senkin takia!

Lainaus
Fandom: Jyri on jäällä
Ehdin kyllä hetken pelätä että oot kirjoittanutkin tän ficin niiden läppädubbien pohjalta 😂🙈 Sekin vois olla ihan hauskaa, mutta oon iloinen että ei sit kuitenkaan. Otayuri on mulle pyhää! ;D Tuon maininnan innoittamana katsoin kyllä uudestaan Jyri on jäällä -pätkät, ties kuinka monta vuotta edellisestäkin kerrasta oli 😂

Lainaus
Genre: Arkihuumori, rakkausvattuilu ja roastaaminen
Ihan paras yhdistelmä tämä. Ja niin toimivasti olit niitä ficissä hyödyntänyt ja toteuttanut. Tiesin, että jotain samaan aikaan upeaa ja ihan kamalaa on luvassa, kun Yuri läimäyttää pöytään valtavan vaatekatalogin. Ihana kyllä miten hänellä on sellainen tapa pysynyt eikä tyydy vain netistä selailemaan eri vaihtoehtoja. Onhan siinä oma viehätyksensä, kun saa selailla sivuja ja miettiä kuvia katsellessa, mitä haluaa. Otabek voi toki olla eri mieltä about kaikesta asiaan liittyvästä XD Varsinkin Yurin vaatemausta.

Lainaus
"Minä kuulen ajatuksesi, Beka, eivätkä ne ole mistään kotoisin."
XDD

Yurin ja Otabekin hyvin päinvastaiset mielipiteet kaikista vaatteista toi mulle väkisin mieleen ficini Lehmäkuosisen sohvan nousu ja tuho, koska siinähän oli aika lailla samanlainen meininki XD Yurilla on selvästi vähän kyseenalainen maku niin vaatteiden kuin huonekalujenkin suhteen... Tykkään siitä, miten Otabek on samaan aikaan diplomaattisen hiljainen mutta pakko sitten kuitenkin vähän tuoda ilmi omat eriävät näkemykset. Itsekin kuvittelen Otabekin juuri sellaiseksi, että se on yleensä mieluummin hiljaa omien mielipiteidensä kanssa, mutta sopivassa seurassa voi olla brutaalin rehellinenkin. Yurin niin räiskyvä (ja välillä jopa selvästi konfliktia janoava) persoona on just niin hyvää seuraa sellaiseen. He kyllä ihanasti tasapainottavat ja täydentävät toisiaan, mikä tulee tässäkin ficissä tosi hyvin esille!

Lainaus
"Nahkaako sen sitten pitäisi olla? Mustaa, simppeliä ja niin pirun tylsää – kuten sinulla."
No mutta Yurochka, oikeestihan sinä tykkäät Otabekin tyylistä ;D Ainakin siitä nahkatakki-biker-menosta.

Lainaus
Siinä missä Otabek oli valmis töräyttämään nuivankin mielipiteensä jostain Yurin hankkimasta vaatteesta, hän sai kuulla vähintään yhtä paljon huulta merkkitietoisuudestaan ja tiettyjen valmistajien suosimisesta. Oikeastaan vain Viktor oli Yurin mukaan häntä pahempi brändiharakka.
En tiedä ajattelitko tätä kirjoittaessa yhtään sitä, mitä mä oon joskus hölöttänyt ajatuksistani Otabekin tyylistä (jos ees muistat niitä enää), mutta äääää mä niin tykkään kun tää menee just yks yhteen niiden kaa! Ehdottomasti Otabek on tosi tarkka tyylistään ja niin paha brändihoro kuin vain voi olla XD Viktor tosin on kyllä varmasti pahempi.

Lainaus
"Sama se, vaikka se olisi maailman kalleinta nahkaa, ei se tuota viiden dollarin Svetlana -habitusta pelastaisi."
Yurilla mahtoi olla hyväkin vastalause mielessään, mutta spontaani naurunpuuska vei sen mennessään. "Hoh, minä niin vihaan sinua... Entä jos minä silti hankin sen, mitäs siihen sanot?"
Yuri ei ole ainoa, joka repeilee, koska ääää XD Viiden dollarin Svetlana on kyllä hieno nimitys. Viidensadan ruplan Svetlana ei ole läheskään yhtä tarttuva (vaikka rahallisesti suunnilleen yhtä hintava olisikin :D). Että sulla on taas niin hyviä sanavalintoja ja muutenkin hauskaa kieltä käytetty ♥

Lainaus
"Pakko sanoa, tämä on huikea, mutten oikein osaa sanoa, missä sitä voisi pitää..."
"Sitä voisi pitää roskiksessa."
"Beka, nyt saatana!" Yuri ei voinut estää itseään hymyilemästä samalla, kun huitaisi katalogia hänen suuntaansa kuin hätistääkseen kärpäsen. "Tuli taas harvinaisen hyvin selväksi, ettet tajua päheistä kuteista mitään. Anna minun selata tätä rauhassa!"
Tää dialogi, ihan täyttä kultaa, en kestä! Oot vanginnut niin hyvin Otabekin ja Yurin suhteen leikillisen puolen, sen missä kettuillaan ja ollaan muka vähän ilkeitä toisille, mutta tehdään se kaikki rakastavasti hyvässä hengessä :3

Oi että, tätä lukiessa tuli kyllä niin hyvä mieli 🥰🥰 Ihana juttu kun tämän kirjoitit ja vielä minulle syntymäpäivälähjaksi 🥺 Ei kyllä yhtään haittaa myöhästyminen, tämä oli ehdottomasti odottamisen arvoinen! Kiitos todella paljon vielä kerran 💚💛
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 133
  • Kurlun murlun
Äww, kiitus kommentista ja ihanaa, että ilahduit tästä. 😁🖤 En tiedä, miten aktiivisena YoI pyörii pääni sisällä tällä hetkellä, mutta lähestyvät synttärit oli hyvä ajoitus palata miettimään vähän Otayuria. ✨ Jyri on jäällä -meininkiä en harkinnut missään kohtaa (ehkä kaikkien onneksi xD), kunhan olin paraskin vitsiniekka. Yuurista ja Viktorista sekä parista muusta sivuhahmosesta kyllä saisi ainakin perusideana kohtuullisen helposti jotain pöljääkin aikaan!

Muksuna oli aina ihan mahtavaa ympyröidä kaiken maailman lelu- ja tuotekuvastoja, jotka siihen maailman aikaan saapuivatkin ihan valtionpostin lähetyksinä. XD Netistä moinen käy helpommin, mutta onhan se nyt nostalgista ottaa kynä käteen ja palata vanhan "harrastuksen" pariin. Vaatteet kyllä varmasti herättävät keskustelua puolesta ja vastaan, kun hahmojen tyylit eivät tosiaan mene aina ihan yksi yhteen. Siitäkös sitä huumoria sitten saakin irti esimerkiksi juuri sen ihanan sohvatarinan kanssa. 😂

Ollaan joo puhuttu ainakin pari kertaa hahmojen staileista ja brändeistä, ja kyllähän se Bekakin vähän merkkejä vilkuilee. Joskaan ei yhtä hävyttömästi kuin Viktor. 😄 Viidensadan ruplan Svetlana olisi ehkä ollut ripauksen autenttisempi, mutta vähän pyöriteltyäni päädyin dollariversioon sen kivan sujuvuuden ansiosta. Yurillekaan ei jäänyt epäselväksi, oliko kyseessä loukkaus vai kehu. >:D

Kiitus vielä kommentista! ❤️

- Mai
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."