Kirjoittaja Aihe: My Hero Academia: Lady Icarus ja joku Splinters, S, triplaraapalesarja (JOULUKALENTERI 2023 24/24)  (Luettu 5199 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 131
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Lady Icarus ja joku Splinters
Kirjoittaja: Maissinaksu
Fandom: My Hero Academia
Ikäraja: S
Mukana: KiriBaku, KamiJirou, EraserMic ja vähän muita
Genre: Slice of life ja ripaus jotain somaa

Summary: Suosittu metalliyhtye Lady Icarus on saapumassa kaupunkiin, ja yksi jos toinenkin livemusiikinjanoinen sielu on suuntaamassa sitä katsomaan.

A/N: Onpa jotenkin skögö summary. 😂 Eipä tätä muutenkaan oikein voi kuvata, idea itsessään kun on vallan yksinkertainen. On jo pitkään ollut tarkoituksena kirjoittaa keikkaficci tästä sarjasta itsenäisenäkin projektina (koska kaivelinpa aivonystyröitäni ja totesin, että onhan meillä kesällä 2020 Röhkön kanssa tehty luonnosversio yhdelle MHA-keikkatekstille... Hyvin on hautunut ja tilapäisesti unohtunutkin, gulp? 😄), ja koska Macadamia on vaihteeksi inspiroinut pitkin syksyä, tuntui tämän vuoden kalenterin kirjoittaminen siitä hyvältä idealta. Pisin kalenterini tämä varmaan onkin tähänastisista: jokaiseen luukkuun olisi tarkoitus tupsauttaa 300 sanaa. Jos pitää erikseen jokin kiva osuus mainita, bändien ja biisien nimien miettiminen on ollut ihan älyttömän mukavaa. 🖤 Luukkujen "otsikoihin" olen laittanut hahmon nimen siinä muodossa, missä sitä yleisimmin kuulee ja itse leipätekstissä olen käyttänyt näkökulmahahmosta tämän etunimeä. Vähän sekavaa, mutta yrittäkää kestää. 😅❤️ Romajisoinnin kanssa olen myös mennyt japanilinjalla. Oikein mukavaa joulun odotusta tämän projektin myötä! ✨



JOULUKALENTERI 2023

1. Kirishima
2. Jirou
3. Bakugou
4. Aizawa
5. Kaminari
6. Jirou
7. Present Mic
8. Bakugou
9. Kaminari
10. Aizawa
11. Kirishima
12. Bakugou
13. Present Mic
14. Kaminari
15. Aizawa
16. Kirishima
17. Present Mic
18. Jirou
19. Kaminari
20. Bakugou
21. Aizawa
22. Jirou
23. Present Mic
24. Kirishima





***



1. KIRISHIMA


"Aaaa, piru, piru, piru!" Eijirou Kirishima manaili syöksähtäessään asuntolan portaat huoneeseensa ja nykäisi läppärinsä eteensä. "Piru."

"Ehkä sä hötkyt turhia!" perässä ravannut Kaminari yritti rohkaista, kun hän näppäili hikipisara ohimollaan oikean sivun selaimeen.

"Anna mun hötkyillä!" Eijirou ärähti ja löysi viimein tiensä keikkalippuja välittävälle sivustolle. Lipunmyyntipalvelun logo suorastaan kiilui hänen silmissään. "Tuotko mun laukun?"

"Missä se on?"

Eijirou osoitti sormellaan kohti ovea, mutta kauhukseen huomasi, ettei laukku ollutkaan siinä, mihin hän oli sen jättänyt.

"Helkkari, mihin mä sen –"

"Okei, hoida sä vain se lippujen kalastelu! Mä lainaan sulle rahat tässä kohtaa!" Kaminari julisti peukkuaan näyttäen ja kumartui lompakkonsa kourassaan hänen olkansa ylitse. "Sujuuko?"

"Totta kai sujuu...!" Eijirou murisi ja klikkaili päättäväisesti hiirellään haluamansa artistin tulevat keikat. Ehkä hänellä oli vielä toivoa. Lippujen pyydystäminen oli missä tahansa tapahtumassa nopeuslaji, ja hän oli pahasti jäljessä aikataulusta inhimillisen mutta raivostuttavan erehdyksen ansiosta.

Eikä edes viittä minuuttia, vaan kokonaiset puoli tuntia!

"Huhtikuun kahdeskymmenes... kaksi lippua..." Eijirou valitsi kolmesta keikka-ajankohdasta ainoan sopivan. Paniikinomainen ailahdus syöksähti hänen rintaansa, kun hän huomasi yhden keikoista olevan jo loppuunmyyty.

"Olitko sä Bakugoulle kertonut tästä sun hankkeesta?" Kaminari kysäisi.

"En! Eikä varmaan kohta ole mitään kerrottavaakaan..."

Kaiken kaikkiaan Eijirou piti itseään nirsona livemusiikin suhteen, mutta eräiden artistien keikoille hän oli aina valmis lähtemään, jos teineillekin sallittuja tapahtumia vain oli tarjolla. Lady Icarus oli juuri sellainen bändi, minkä lisäksi huhtikuinen keikka-ajankohta oli loistava Bakugoun syntymäpäivän kannalta. Bakugou oli poiminut häneltä kyseisen bändin kappaleita soittolistalleen, mistä saattoi päätellä, ettei tämä keikalle menemistäkään panisi pahakseen.

Jos vain kaikki menisi niin kuin –

"Eääärh, älä jaksa!" Eijirou hyvä ettei rääkäisi, kun hän päivitti sivun siirtyäkseen maksuvaihtoehtoihin ja kohtasi sivulle ponnahtaneen ikkunan, joka kertoi lippujen juuri loppuneen.

Kaminari hengähti surkutellen ja laski kätensä hänen päälaelleen. "No, sä teit parhaasi, kamu. Näin ne joskus menee."

"Enhän mä edes tehnyt parastani", Eijirou puuskahti ja laski surkeana läppärinsä kannen.

« Viimeksi muokattu: 24.12.2023 21:22:53 kirjoittanut Maissinaksu »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Miten voikin toi otsikon "ja joku Splinters" olla niin hauska XD Ääää niin yksinkertaista mutta nerokasta, ainakin siinä määrin että saa minut hihittelemään itsekseni.

Ja onpas kiva päästä lukemaan sinulta taas jotain kalenteria! Tällainen jatkismuotoinen on kiva siinäkin mielessä, että loppujen lopuksi tulee aika vähän seurattua jatkiksia. Mukava myös että saat tätä keikkaficijuttua ihan julkaistavaksikin asti, kun aina välillä olet siitä mulle höpötellyt :3 Tsemppiä projektin pariin! (Ja minä ainakin olen aktiivisesti lukemassa ja kommentoimassakin niin paljon kuin vain pystyn ehdin ja kerkeän.)

Lainaus
Jos pitää erikseen jokin kiva osuus mainita, bändien ja biisien nimien miettiminen on ollut ihan älyttömän mukavaa. 🖤
Varmasti! Mäkin joskus yläasteikäisenä kehittelin huvikseni joitain (visual kei -)bändejä ja keksin heille biisejä ja albumeita ja suunnittelin asuja musavideoihin ;D En kyllä muista enää niistä paljoakaan. Yksi poppoo oli St. Dolly (ja oli jotain cosplay keitä) ja sit oli Ichigo Revolution (oshare keitä), ja sit oli jotain muitakin ;D (Ehkä niitä vois käyttää joskus jossain ficissä itsekin.)

Kirishiman lippukriiseily oli melkeinpä pelottavan tuttua. Mä tosin en ole enää vuosiin kuumotellut keikkalippujen saamista vaan - kuten tiedät - conirannekkeiden 😅 Niiden kanssa ei kyllä parane myöhästellä sekuntiakaan, ei ainakaan niiden suosituimpien.

Lainaus
"Eääärh, älä jaksa!" Eijirou hyvä ettei rääkäisi, kun hän päivitti sivun siirtyäkseen maksuvaihtoehtoihin ja kohtasi sivulle ponnahtaneen ikkunan, joka kertoi lippujen juuri loppuneen.
Tätä on joskus käynyt itsellekin ja yyyy kamala tunne 😭 Voi Kiri-parkaa, kun ei ihan onnistunutkaan lippujen osto. Mutta eiköhän hän jostain vielä ainakin pari taio, pitäähän hänen (ja Bakun ja muidenkin) päästä Lady Icarusta katsomaan! Tai sitten joku taikoo hänen puolestaan :D Missä ovat sankarit juuri silloin kun heitä eniten tarvitaan...
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 131
  • Kurlun murlun
Larjus: Kiitus kommentista ja tervetuloa tämän vuoden kalenterin pariin! ❤️ Ihanasti sinulla on aina riittänyt into lukea ja kommentoida näitä. 😍 Nauratti kyllä itsekin tuo otsikko, jos joku esittelisi bändin hienosti ja lämppärin nimen vain heittäisi perään tyyliin 'ja joku tuommoinen'. Ei ole Splinters ihan yhtä tunnettu. 😂 Ihanilta kyllä kuulosti nuo omatekoiset bändit ja jos joku väittäisi, että Ichigo Revolution on oikea yhtye, uskoisin sen mukisematta. Ehdottomasti johonkin omaan ficciin mukaan! ✨ Keikkalippuja en ole joutunut pyydystelemään varmaan ikinä, mutta coniliput aiheuttavat melkoista kuumotusta... Ehkä Kirishimalla kuitenkin on onni myötä?


***



2. JIROU


Kun Kyouka palasi asuntolalle, hänen huomionsa kiinnittyi keittiöstä kantautuviin ääniin. Kurkistaessaan sisään hän todisti epämääräisiä mehukestejä, joista henki pikemminkin harmitus kuin ilo.

"Öh... Mitäs täällä on meneillään?"

"Yritetään vähän Kiriä piristää", Kaminari virkkoi ja sipaisi Kyoukan hartiaa tervehdyksenä.

"Mitä kävi?"

"Mä tein pikku mokan ja joudun nyt miettimään Bakugoulle toisen synttärilahjan", Kirishima kertoi mehulasiaan pyöritellen.

"Eivätkö hänen synttärinsä ole vasta huhtikuussa?" Kyouka tarkensi. "Nyt on tammikuu."

"Joo, mutta sinä päivänä olisi ollut se Lady Icaruksen keikka, josta oli silloin puhetta. Mä olin aikeissa viedä Bakugoun sinne, mutta liput menivät nokan edestä", Kirishima murahti mehua ryystäen.

"Kirishima-kun oli vähän myöhässä..." Mina liittyi keskusteluun. "Pelasimme olkkarissa ja äkkiä hän tajusi myynnin olleen käynnissä jo puoli tuntia."

Kyouka irvisti myötätuntoisesti. "Niistä keikoista tulikin yllättävän suosittuja."

"Olisi sittenkin kannattanut tuhlata rahat niihin ennakkolippuihin – auh", Sero jossitteli ja ansaitsi Kirishimalta laiskan potkun sääreensä.

Kyoukaa todella harmitti Kirishiman puolesta. Kuten aina, tämä oli ajatellut suurella sydämellä itselleen läheisiä ihmisiä ja olisi ansainnut Kyoukan mielestä vaikka kuun taivaalta jaloutensa ansiosta.

No, kuuta hän ei aivan osannut lahjoittaa, mutta...

"Kuulkaa, sain idean. Älä vielä heitä kirvestä kaivoon."

Kyouka tiesi jättäneensä jälkeensä hämmennyksen auran, ja kun hän tovisen kuluttua palasi keittiöön, kavereiden päät kääntyivät heti häneen.

"Jirou, mitä sinulla –"

Kyouka näytti muina naisina puhelintaan Kirishimalle. "Ollos hyvä. Kaksi lippua sille 20. huhtikuuta olevalle keikalle."

"Häh?" Kirishima häkeltyi niin, että oli pudottaa mehulasinsa, ja kaikki kerääntyivät tämän olan yli killittämään puhelimen näyttöä. "Mutta... miten?"

Kyouka naurahti. "Sanotaan niin, että minä olen jokseenkin iskän tyttö. Ja iskä... tavallaan tuntee Icaruksen rumpalin."

"Ei ole totta!" Sero hekotti. "Onko ketään, jota sun musaisäukkosi ei tuntisi?"

Kommentti kirvoitti hersyvän naurun kaikista, ja Kyouka ihan säpsähti, kun Kirishima ponkaisi tuolistaan halaamaan häntä.

"Kiitos, Jirou, sä olet ihan ykkönen! Nyt mä voin kertoa Bakugoulle –"

"Kertoa mitä?" kuului murahdus keittiön nurkalta.

Kas, siinä paha, missä mainittiin.

"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Lainaus
Ihanasti sinulla on aina riittänyt into lukea ja kommentoida näitä. 😍
No tottahan toki ♥ Kiitos vain itsellesi kun niin ahkerasti julkaiset kirjoituksiasi luettavaksi.

Lainaus
Ihanilta kyllä kuulosti nuo omatekoiset bändit ja jos joku väittäisi, että Ichigo Revolution on oikea yhtye, uskoisin sen mukisematta. Ehdottomasti johonkin omaan ficciin mukaan! ✨
Nawws, kiitosta ♥ Ehkä noi mun keksimät bändit saavat joskus jonkinmoisen roolin jossain ficeissäni :D (Ja vähäks kyl täytyy käyttää sitä Headfootersiakin jossain!)

Kirishimaa luonnollisestikin yhä harmittaa kun ei onnistunut lippuja ostamaan, mutta ihanasti kaverit häntä yrittävät piristää ♥ Ja onneksi Jirou sitten kiitos isänsä suhteiden sai autettua häntä niin että hän ja Bakugou pääsevät Lady Icarusta livenä katsomaan. Eihän se nyt kävisi, että tämä jatkuisi niin, että Kiri ei sinne pääse vaan keskityttäisiinkin kuvailemaan vaikka Eraserin ja Micin keikkakokemusta (koska tietysti hekin ovat siellä, ei alkutietojenkaan perusteella voisi mitään muuta aatella! :D Ja sinut tuntien...)

Lainaus
Kuten aina, tämä oli ajatellut suurella sydämellä itselleen läheisiä ihmisiä ja olisi ansainnut Kyoukan mielestä vaikka kuun taivaalta jaloutensa ansiosta.
Wäää ♥ Kirishima on kyllä niin kultapoika 🥺

Lainaus
"Kertoa mitä?" kuului murahdus keittiön nurkalta.
No niin, nyt pääsee Bakukin heti kuulemaan iloiset uutiset! Toivon toki, että uutiset ovat hänenkin mielestään hyviä, ja että hän menee Kirin kanssa mielellään bändiä katsomaan. Kiri ei ansaitse enää yhtään takapakkia tämän keikkasuunnitelman suhteen!
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 131
  • Kurlun murlun
Larjus: Ahkeruus ollut vähän satunnaista viime aikoina, mutta josko tämä tästä. 😂 Headfooters oli kyllä niin suloinen, ja spoiler: se nimi vilahtaa tässäkin kalenterissa. 😄 Olisikin kyllä ollut aika hieno, jos Kirishiman kohtalona olisikin ollut jäädä kotiin Bakun kanssa, kun muut menevät kuuntelemaan livemusiikkia. Joku toinen olisi voinut loihtia kunnon jännitysnäytelmän, jossa kaikki on viimeiseen asti epäselvää, mutta tämä tekele on juoneltaan onneksi varsin simppeli. 😂👍 Kiri on kyllä niin kullanmuru. ❤️❤️



***



3. BAKUGOU


Olisi pitänyt arvata, että keittiössä pönötti kunnon kööri juuri silloin, kun hän oli aikeissa tehdä pikaisen iltapalan päästäkseen ajoissa nukkumaan.

"Kacchanhan se siinä!" Kaminari hihkaisi, ja niin paljon kuin tämän mairea naama ärsyttikin, Jirouta halaavan Kirishiman ylitsepursuava ilo sai Katsukin kovin uteliaaksi.

"Mitä täällä..."

"Bakugou!" Kirishima huudahti, marssi hänen luokseen voitonriemuisesti ja laski kätensä hänen hartioilleen kuin olisi ollut aikeissa julistaa maailmanluokan uutisen. "Haluatko tietää, vai pidänkö yllätyksenä?"

Katsuki kurtisti kulmiaan. Ikään kuin Kirishima ei muka olisi jo tiennyt vastausta.

"Totta kai mä haluan tietää!" hän tuhahti. "Mitä sä tai te muut hyväkkäät multa pimitätte?"

"No kuules: sullahan ei ole menoa sun synttäripäivälle?" Kirishima intoili. "Vai?"

Huvittuneisuus nytkähti Katsukin suupielessä. "Olisiko kannattanut etukäteen selvittää?"

"No juu...! Onko vai ei?"

"Ei ole! Mitä siitä?"

"Koska nyt sulla on! Mennään pienellä porukalla katsomaan Lady Icarusta!"

"Eli sä, Kirishima ja nuo kaksi!" Sero virkkoi osoittaen Kaminaria ja Jirouta.

Katsuki ei antanut ilmeensä paljastaa mitään, mutta kieltämättä halu nähdä kyseinen bändi livenä oli muutaman kerran kipaissut hänen mielessään.

"Ai niillä on keikka tulossa", hän mutisi ja olisi sanonut jotain järkevämpääkin, ellei paikalla olisi ollut Kirishiman lisäksi muitakin.

"Liput hävisivät melkein tuosta vain!" Sero totesi päätään pudistellen. "Oli täälläkin jo katastrofin ainekset kasassa, mutta onneksi meillä on Jirou oikeine kontakteineen!"

"Ääh, kunhan jeesasin."

"Ja annoit mun ostaa ryöstöhintaisen ennakkolipun omin rahoin", Kaminari liversi passiivisaggressiivisesti.

Jirou loi poikakaveriinsa murskaavan silmäyksen. "Älä kitise, iso mies. Saman ryöstölipun minäkin ostin."

"Mmmh..."

Jirou kääntyi Katsukia kohti. "Joten... Liitytkö messiin, Räjähdyspoju?"

Katsuki silmäsi luokkatovereitaan vuoron perään ja tunsi, miten heidän positiivisuutensa lämmitti keittiön kodikkaammaksi. Kirishimakin hieroskeli hänen hartioitaan niin innostuneena, ettei kukaan täyspäinen olisi voinut kieltää tältä mitään.

"Pakko kai se on", Katsuki vastasi tiedostaen poskipäidensä kuumottavan rasittavasti. "Saapahan itse arvioida, ovatko kummoisia livenä!"

"Hohoo, mahtavaa!" Kirishima riemuitsi ja kaappasi hänet tiukkaan halaukseen, joka melkein tyhjensi ilmat hänen keuhkoistaan.

« Viimeksi muokattu: 03.12.2023 11:44:23 kirjoittanut Maissinaksu »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Lainaus
Headfooters oli kyllä niin suloinen, ja spoiler: se nimi vilahtaa tässäkin kalenterissa. 😄
Asiaa 8)

Lainaus
Katsuki ei antanut ilmeensä paljastaa mitään, mutta kieltämättä halu nähdä kyseinen bändi livenä oli muutaman kerran kipaissut hänen mielessään.
"Ai niillä on keikka tulossa",
Voi Baku mokomakin kuudere-tsundere XD Hyvä kuitenkin, että itsekin haluaa keikalle, olsihan se ollut varsinkin Kirishimalle iso pettymys, jos Baku ei olisikaan asiasta edes vähän innoissaan 🥺 Mutta toki muiden läsnä pitää olla mahdollisimman välinpitämätön, koska olisihan se kamalaa, jos muut kaverit saisivat tietää hänenkin pitävän jostain XD

Lainaus
"Ja annoit mun ostaa ryöstöhintaisen ennakkolipun omin rahoin", Kaminari liversi passiivisaggressiivisesti.
Jirou loi poikakaveriinsa murskaavan silmäyksen. "Älä kitise, iso mies. Saman ryöstölipun minäkin ostin."
Ah, söpöliinit ♥ Ymmärrän kyllä, että Kaminaria vähän ärsyttää, mutta kiva ettei Jirou käytä isänsä suhteita oman edun tavoitteluun. Ystävää voi jeesata tiukassa tilanteessa mutta muuten toimitaan niin kuin kaikki muutkin 😊

Lainaus
"Hohoo, mahtavaa!" Kirishima riemuitsi ja kaappasi hänet tiukkaan halaukseen, joka melkein tyhjensi ilmat hänen keuhkoistaan.
Äwww :3

Olis kyllä kiva päästä näkemään, miten Bakugou reagoi keikkauutiseen ollessaan kahden Kirishiman kanssa. Silloin toivon mukaan vähän avoimemmin ilmaisee kiinnostuksensa. Vaikka eiköhän Kirishima kyllä tunne hänet niin hyvin, että tietää hänen ajatuksenjuoksunsa noista "ai nillä on keikka tulossa" ja "pakko kai tulla mukaan" -lausahduksistakin.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 131
  • Kurlun murlun
Larjus: Baku ja sen tsunderemomentit. 😂 Eihän sitä nyt muiden nähden voi aivan innostuneeksi alkaa, mutta Kirishima jos kuka tietää, mitä tämä todella ajattelee. ❤️ Ehkä lukijallekin käy vielä ilmi, miten keskustelu jatkui kahden kesken... 😄


***



4. AIZAWA


"No niin, josko minä sitten – jaa, enpäs menekään!" Mic tuumaili ja nosti soimaan pärähtäneen puhelimensa korvalleen. "Kas senpaaaai, mikä meno? Aha... Hoo, sehän meni hyvin! Won-der-ful!"

Shouta kohotti katseensa paperitöistään kohti Miciä, joka oli jäänyt höpöttelemään kaikesta päätellen Nemurin kanssa. Tämä olisi voinut hoitaa puhelunsa muuallakin, mutta ehkä Shoutakin oli pienen väliepisodin tarpeessa. Ei hän tietenkään Nemurin ääntä kuullut, mutta Micin vastauksista hänen onnistui päätellä koko keskustelun sisältö.

"Jep, viimeinen keikka paras keikka! Huhtikuun 20., jep, samalle Eraserkin on tulossa... Äh, ei hän mitään jonotellut, kun minulta löytyi ylimääräinen lippu! En laskenut sen varaan, että Eraser jaksaisi päivystää pilettimyyntiä, joten parempi oli lätkäistä se päin hänen naamaansa..."

Shouta kohotti kulmiaan pehmopanettelulle ja kohtasi Micin aurinkoisen virneen silmäniskuineen.

"Hey, girl, totta hitossa meikäpojallakin on lippu, jos kerta lämppäriksi lähden!" Mic tokaisi luuriin. "Ei toimi innovatiivisinkaan bändi ilman soolokitaristia, eikä meitä tietenkään potkita Icaruksen tieltä suit sait ulos!"

Shouta hymähti sananvaihtoa kuunnellessaan ja venytti niskaansa istuttuaan samassa asennossa turhan pitkään. Iltanokosille koittaisi oivallinen tilaisuus heti, kun Mic saisi aikaiseksi kerätä luunsa ja hilpaista bänditreeneihinsä.

"Terkkuja Nemu-senpailta, Eraser!" Mic huikkasi puhelun päätettyään. "Halusi oikein erikseen kertoa saaneensa lipun haaviinsa."

"Mukavaa."

"Tässähän alkoi kuplia melkoinen painekattila!" Mic totesi pukiessaan nahkarotsiaan. "Pari parasta kamuani samassa keikkayleisössä!"

"Ne sadat muut katsojatko sinua sitten eivät haittaa?" Shouta kysäisi. Micin logiikka saattoi ontua hienoisesti.

"Tavallaan joo, keikkahan on aina keikka! Isojen bändien lämppäreitä vielä arvostellaan aina lattiasta kattoon... especially, jos niillä on enemmän ansiota kuin jokin hikinen omakustannelevy!" Mic naurahti. "Pitääkin treenata kunnolla kaikki särmät sileiksi tässä muutaman kuukauden aikana!"

"Pidä hauskaa."

"Olisi teikäläisellekin autossa tilaa ja ylimääräiset rumpukapulat", Mic virkkoi, mutta Shouta tukahdutti haukotuksen ja heilautti vähäeleisesti kättään.

"Toisella kertaa."

"Torstaina?"

"En lupaa mitään", Shouta mutisi ja oikaisi sohvalle. "Ala mennä, ettet myöhästy."

"Well, se juna meni jo. Onneksi meikäpojalla on auto!" Mic nauraa hörähti ja tarttui kitaralaukkuunsa.

"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Ohoo, nyt päästiinkin sitten vähän maikkojenkin maailmaan :D Sepäs kiva, mä vähän ehdin jo aatella että salee heidät nähdään vasta keikkapaikalla (kun Kirille ja muille paljastuu että oho, maikatkin käy jossain koulun ulkopuolella XD), mutta heidän tunnelmiaan päästiinkin kuulostelemaan jo näin varhaisessa vaiheessa!

Lainaus
"Hey, girl, totta hitossa meikäpojallakin on lippu, jos kerta lämppäriksi lähden!"
Mitämitämitä tämä on, "joku Splinters" on Present Micin bändi? 👀 Tämmöiseen paljastukseen olin vielä vähemmän varautunut. Lieköhän UA:n oppilaille ihan yhtä suuri yllätys... :D

Lainaus
"Terkkuja Nemu-senpailta, Eraser!"
Luin et namu-senpailta XD No toisaalta ei sekään virheellinen nimitys olisi, onhan Nemuri melkoisen vetävä neito.

Lainaus
"Tässähän alkoi kuplia melkoinen painekattila!" Mic totesi pukiessaan nahkarotsiaan. "Pari parasta kamuani samassa keikkayleisössä!"
"Ne sadat muut katsojatko sinua sitten eivät haittaa?" Shouta kysäisi. Micin logiikka saattoi ontua hienoisesti.
Eihän niillä tuntemattomilla tietenkään mitään väliä! :D

Lainaus
"Well, se juna meni jo. Onneksi meikäpojalla on auto!" Mic nauraa hörähti ja tarttui kitaralaukkuunsa.
Hei, tää oli se pätkä josta mulle joskus kerroit Whatsappissa! :D Just sellainen lohkaisu jonka voin niin hyvin kuvitella Micin sanovan! Hän (ja Eraser) ovat kyllä niin itsensä kuuloisia tässä - ja niin ovat kyllä kaikki muutkin hahmot olleet. Ja uskon että niin on jatkossakin, koska sä handlaat nää hahmot ja heistä kirjoittamisen niin hyvin!

Hauska muuten huomata, että vaikka ootkin käyttänyt hahmoista pääosin sukunimiä (paitsi siitä kyseisen luukun keskus/näkökulmahahmosta, niin Mic on Mic :D Mutta siis fiilaan tosi paljon, koska ei sitä osaa kutsua sukunimellä ainakaan! Hizashi menee (ja sitä oon itsekin käyttänyt, tosin se tapa on tarttunut sulta), mutta Yamada ei, yksinkertaisesti ei :D Sitä ei jotenkin edes osaa oikein yhdistää Miciin, vaikka tietääkin, että se on hänen sukunimensä. (Nyt sitten tätä lukiessa aloin tuumia, että mitenköhän Eraser ja Mic kutsuivat toisiaan ennen kuin he keksivät - tai no Mic keksi - heidän sankarinimensä... :D Onko Mic joskus ollut Yamada-kun tms. Eraserille?) Näiden kysymysten äärelle on hyvä jäädä mietiskelemään!
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 131
  • Kurlun murlun
Larjus: Hoho, vielä pääsevät muksutkin toteamaan, että opettajat todella hengaavat jossain muuallakin kuin koululla. 😂 Mic tosiaan kuuluu Splintersin kalustoon, ja siitäkin asiasta saadaan hyvää puheenaihetta huomisen luukussa. xD Mic on kyllä lähes aina Mic, joska jotenkin tuo Yamada erityisesti kuulostaa niin väärältä ja mitäänsanomattomalta... Kuten myös Kayama, jos sellaista Midnight-Namu-Nemurista käyttäisi! 😅 Mina puolestaan tahtoo aina hypätä Minaksi, ja sillä nimellä olenkin tainnut mennä Jiroun luukuissa Ashidon sijaan. Unohdan omat sääntöni, hehee. 🥴 Kiitoksia jälleen kommentista ja tästä jatkuupi! 🖤


***



5. KAMINARI


Maaliskuiset sadekuurot olivat mainio syy kerääntyä porukalla turisemaan mukavia, jauhamaan soopaa ja vain yleisesti oleilemaan. Senhetkiseksi puheenaiheeksi oli muodostunut musiikkimaku, ja olivatpa pari tytöistä intoutuneet soittamaankin hyviksi mieltämiään kappaleita toisilleen. Sillä hetkellä Jirou istui kuuntelemassa kuulokkeista jotain Hagakuren suosikeista, eikä kaikesta päätellen nauttinut yhtään.

"Ihme ilmeitä sulla", Denki kiusoitteli, kun Jirou nappasi kuulokkeet korvistaan.

"Ole hiljaa... Öh, se oli tavallaan kiintoisaa", Jirou naurahti vaivaantuneesti Hagakurelle. "Ehkä vähän läpitunkeva autotune."

"Meidän luokkaan kyllä mahtuu monta eri makua", Denki naurahti. "Kivahan se on, ettei olla kaikki samasta puusta!"

"Jos täällä on joku toinen, johon iskee Pistols at Dawn, käpälää ylös!" pisti väliin Sero, mutta jäi ainoaksi viittaajaksi. "No hitsi!"

"Valitan...!" Ashido pahoitteli ja nosti vuorostaan kätensä. "Bunny Sweet?"

"Juu!" Hagakuren pehmolapanen heilui ilmassa. "Erika Haneda!"

Denki oli yllättynyt, kun parin tytön lisäksi myös Ojiro ja Kirishima viittasivat.

"Ja tuo myös!" Kirishima virkkoi ja osoitteli tarmokkaasti vieressään sohvannurkassa pesivää Bakugouta, joka oli ollut syventyneenä Nintendo Switchiinsä suurimman osan keskustelusta, mutta kohotti nyt ärtyneen katseensa.

"Mitä sä huidot?"

"Tuli puheeksi Hane-anen tuotanto! Sehän iskee suhunkin?"

"Ei se ryönääkään ole."

"Sitähän mäkin! Heitäpä kehiin seuraava artisti", Kirishima kehotti töytäisten Bakugouta lempeästi kyynärpäällään.

"Anna mun olla –"

"Heitä nyt!"

"Mä heitän kohta sut koko olkkarista!" Bakugou murisi ja mulkaisi heitä muita. "No vaikka Headfooters."

"Jeps!" Jiroun lisäksi Denki nosti kätensä, ja ellei hän väärin nähnyt, Bakugou näytti neljäsosan verran ilahtuneelta siitä, että osa heistä jakoi samaa musiikkimakua.

"Lady Icarus!" Denki heitti, ja kourallinen käsiä nousi, Bakugounkin, jota Kirishima kannatteli ylhäällä tämän puolesta.

"Sen keikallehan te olette menossa pian?" Ashido tuumaili. "Vai oliko siellä muitakin bändejä?"

"Joku Splinters on lämppärinä. Mikä lie?"

"Tiedän niiltä muutaman biisin", Jirou sanoi. "Soittavat sellaista raskaampaa syntikkarockia. Vähän kuin Twisted Hysterian serkku."

"Aaa... Eli ei mikään tusinakerho."

"Ei ollenkaan!" Jirou virkkoi. "Ainakin sen verran pätevä, että Present Mic kehtaa soittaa siinä."

"Jaa mitäh?"
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
No, eihän sulla ole tuolla alkutiedoissa ainakaan mitään muita "sääntöjä" kuin että käytät osan keskiöhahmosta etunimeä. Toki en tiedä mitä olet itseksesi ajatellut. Mut joo Mina on kyllä aina Mina, en mäkää osaa sitä sukunimellä ajatella.

Lainaus
"Ole hiljaa... Öh, se oli tavallaan kiintoisaa", Jirou naurahti vaivaantuneesti Hagakurelle.
Voi voi Jirou-raasua XD Olis varmaan halunnut sanoa paljon enemmänkin muttei tietenkään kehtaa.

Lainaus
"Ei se ryönääkään ole."
No voihan ryönä XD Aika söpöö kyllä, että vaikka Bakugou onkin enempi keskittynyt peliinsä eikä muiden keskusteluun, hän kuitenkin on mukana eikä eristäytyneenä omaan huoneeseensa 🥺 Ehkä Kiri pakotti, mut silti aika herttasta ♥ Omalla tahdillaan messissä mukana.

Lainaus
"Heitä nyt!"
"Mä heitän kohta sut koko olkkarista!" Bakugou murisi ja mulkaisi heitä muita. "No vaikka Headfooters."
lol XD Oi että tällaiset dialogipätkät on aina niin hauskoja. Ja hiii, Headfooters mainittu, ihan niin kuin aiemmin sanoitkin ;D

Lainaus
Vähän kuin Twisted Hysterian serkku.
Ja vanha kunnon Twisted Hysteriakin on menossa mukana! :D

Aika hauska kyllä, että Jirou tiesi Present Micin olevan Splintersin jäsen. Hänellä kyllä varmaan onkin paljon enemmän bänditietämystä kuin muilla, kun on isänsä kautta suhteitakin tiettyihin tyyppeihin... :D Ei sitten kuitenkaan ole sitä koskaan muille tullut edes maininneeksi, mutta kai se on vain sitä, ettei asia ole tullut puheeksi... Ja ties vaikka asia olisi selvinnyt hänellekin vasta hiljattain. Jutusta tulee ainakin toivon mukaan vielä keskustelua, koska kyllähän se selvästi ainakin osalle porukkaa yllätyksenä tuli! Ja minä ainakin haluaisin lukea enemmänkin muiden reaktioita!
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 131
  • Kurlun murlun
Larjus: Bakugoun hiljainen läsnäolo on kyllä niin herttainen elementti ja canonistakin peräisin. 😍 Yksi lempparikohtauksistani sarjassa on se, kun väki järjestää joulujuhlat asuntolalla ja pienellä suostuttelulla saadaan kivasti kaikki osaksi tunnelmaa. 😂 Jirousta ajattelin siten, että hän on yleisesti kärryillä aika monesta musiikkijutusta, muttei välttämättä ole kummemmin tietouttaan julistellut. Huvittavaa kyllä tässä luukussa ehkä herää jotain puhetta Splintersistä. xD Eiköhän reaktioita herää sitten kun pääsevät itse keikalle!


***



6. JIROU


Kyouka oli jo pitkään ollut kasuaalilla tasolla tietoinen Mic-sensein lukuisista musiikki- ja viihdeprojekteista, mutta edellisillan keskustelu oli palauttanut asian hänen mieleensä ja saanut uteliaaksikin. Splintersin nettisivun tutkaileminen unta odotellessa oli tarjonnut yleisen bänditietosivistyksen lisäksi aiheita kevythenkiseen juoruiluun, johon Kyouka olikin Minan kanssa ryhtynyt koulupäivän päätteeksi.

"Nännilävistykset?" Mina kuulosti samanaikaisesti järkyttyneeltä ja epämääräisen innostuneelta. "Mic-senseillä?"

"On on!" Kyouka sihahti takaisin varoen pitämästä liian suurta ääntä. "Heidän nettisivullaan yhdessä promokuvassa kaikki poseerasivat ilman paitaa..."

Mina tirskahti. "Aika tuhmaa."

"Mitäs täällä supistaan, laiskurit?" Kaminari tupsahti paikalle heidän lähinnä nojaillessa harjanvarsiin luokkahuoneen lakaisemisen sijaan.

"Tyttöjen juttuja!"

"Eli jotain kolmesta M:stä?" Kaminari virkkoi nokkelana. "Muoti, meikit tai menkat?"

"Hus siitä!" Kyouka murahti ja luuti poikakaverinsa tarmokkain pyyhkäisyin tiehensä.

"Ajattele, jos muillakin opettajilla olisi lävistyksiä piilossa", Mina hykersi jatkaen puheenaihetta.

"Jaa-a. Pitäisi kai nähdä heidät puolinakuina tai jotain."

"Meidän Aizawa-sensein varmaan haluaisitkin nähdä puolinakuna?" Mina visersi, ja Kyouka tyrskähti poskipäät punoittaen.

"No siis... teoriassa."

"Ääh, olepa rehellinen, Kyouka-chan!"

"Pah, no mikä ettei?"

"Tiesin!"

"Ei se minun syyni ole, että Aizawa-sensei on heittämällä koulun kuumin maikka."

"Kyouka-chan, shh...!"

Kyoukan ei tarvinnut edes kysyä syytä Minan oudoksi muuttuneeseen olemukseen: Aizawa-sensei oli astunut luokan ovesta sisään ja hyvin potentiaalisesti kuullut heidän sananvaihtonsa.

Kyouka olisi mielellään vajonnut lattiasta läpi. Miksei hän ollut pitänyt päätään kiinni?

"Kappas, sensei, kaunis iltapäivä! Olitte siis vielä täällä...?" Mina tervehti reteästi samanlainen tekoreipas hymy tapetoituna kasvoilleen kuin hänelläkin.

"Tulin hakemaan tämän", Aizawa-sensei sanoi tavanomaisen vähäeleisesti ja keräsi makuupussinsa käsivarrelleen. Ehkei tämä ollutkaan kuullut heidän höpinöitään?

"Aivan! Makuupussiahan voi tarvita muuallakin... tänä kauniina iltapäivänä!"

Kyouka irvisti hymynsä takana. Minalla oli tapana höpötellä kaikenlaista pöljää kiusallisissa tilanteissa.

"Muistakaa lukita ovi, kun lähdette", Aizawa-sensei muistutti.

"Ta-tapahtuu! Hyvää päivänjatkoa, sensei..."

Kyouka oli jo kuvitellut voivansa hengittää huoletta, mutta sitten Aizawa-sensei pysähtyi ovella selkänsä heitä kohti.

Älä vaan –

"Jirou, Ashido. Jälki-istuntoa torstaina."

Kyouka hautasi tulipunaiset kasvonsa käsiinsä. Voi saatana.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2023 13:26:36 kirjoittanut Maissinaksu »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Ohohoo, vai että niin vain sitä maikoista juoruillaan XD ja vieläpä näiden läväreistä sekä niiden muista mahdollisista paikoista! Tytöt tytöt, hillitkääpä itsenne! Kohta on thirstaus sellaista että siitä syntyneellä kuolalla voisi luututa luokan lattiat.

Lainaus
"Eli jotain kolmesta M:stä?" Kaminari virkkoi nokkelana. "Muoti, meikit tai menkat?"
Oikea vastaus olisi ollut mainitsematta jäänyt neljäs M: miehet :D

Lainaus
"Meidän Aizawa-sensein varmaan haluaisitkin nähdä puolinakuna?" Mina visersi, ja Kyouka tyrskähti poskipäät punoittaen.
"No siis... teoriassa."
Tuota ei voi antaa Kaminarin kuulla ;D Näistä keskusteluista tulee mieleen miten joskus ysillä pari mun kaveria oli ainakin jollain asteella ihastuneita meidän hissanmaikkaan ja niillä oli välillä ihan ihme thirstausjuttuja, joita mä en ikinä tajunnut :D (olin ja edelleenkin olen liian aroace sellaisiin...)

Lainaus
Makuupussiahan voi tarvita muuallakin... tänä kauniina iltapäivänä!
Ääää Mina XD Sen höpinät vain pahenee (tai paranee).

Lainaus
Älä vaan –
"Jirou, Ashido. Jälki-istuntoa torstaina."
Kyouka hautasi tulipunaiset kasvonsa käsiinsä. Voi saatana.
Kiinni jäivät XD Aizawa-sensei ei taida arvostaa teinityttöjen hävytöntä thirstailua sellaisena kauniina iltapäivänä! :D Jos kyseessä olisi mikä tahansa muu fici, tarinan suunta voisi kyllä olla ihan toisenlainen, koska oletettavasti Aizawa aikoo itse valvoa sen jälki-istunnon... ;D Siellä tuskin pääsee ihastelemaan Aizawa-senseitä puolinakuna - ei tässä ficissä, mutta ehkä jossain toisessa!
Toivottavasti tytöt selviävät tämän ficin jälki-istunnosta henkisesti edes jotenkin koossa eikä vanhempien tarvitse saada tietää, miksi heitä sillä lailla on rangaistu. Oman luokavalvojan tunnit voivat kyllä olla vähän kiusallisia tuon jälkeen... :D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 131
  • Kurlun murlun
Larjus: Pitäisihän se aina varmistaa selusta, jos menee tuolla tavalla opettajia thirstailemaan keskellä kaunista iltapäivää. 😂 Neljäs M oli kyllä aika on point! Kaminari toki itsekin arvostaa vastakkaisen sukupuolen vetovoimaa, mutta ehkä Jiroun on hyvä jättää nämä puheenaiheet tyttöjen välille. Joku smut-jälki-istunto olisi kyllä aiheena vallan hieno, piti ottaa listalle ja lisämietintään. 😁


***



7. PRESENT MIC


Jos kaksi asiaa onnistui, viimeistään kolmannen kohdalla kosahti. Se näytti pätevän verrattoman hyvin soittokeikkoihin.

"Yeah, tämä hoituu, sen kuin parantelet oloa! Jep, juu, palataatten!" Hizashi jaaritteli puhelimeen kannustavalla nuotilla, mutta kun puhelu loppui, hän päästi mehukkaan manauslitanian.

"No?" sohvalla pötköilevä Eraser murahti.

"Tatsu ei pääse huomenna! Kuulemma paheni se torstain köhä!" Hizashi kiristeli hampaitaan ja laahusti olohuoneeseen. "Että tiedoksi ja sori."

Hänen viimeinen repliikkinsä oli vallan turha, sillä Eraser oli takuulla jo ynnännyt lopputuleman päässään. Ilahtuneelta tämä ei kyllä näyttänyt vääntäytyessään istumaan.

"Ei voi mitään", tämä totesi. "Itse menin lupautumaan rumpalin varamieheksi."

"Minä kyllä vähän painostinkin", Hizashi irvisti syyllisenä. "Tai maanittelin, usuttelin, mitä hyvänsä!"

"Siinä nyt ei ole mitään uutta."

"Älää..."

Eraser kohotti kulmiaan. "Epäiletkö sitten osaamistani?"

"Bullshit."

"Jätä se sitten minun huolekseni ja rauhoitu."

"Tämä on kuule sankaripalvelusta parhaimmillaan!" Hizashi hengähti ja istahti matolle jalkojen käydessä turhan painaviksi.

Eraser tukahdutti haukotuksen. "Mitkä kappaleet ne olivat? Virkistä muistiani."

"Highway to Sanity, Ammoniac, They Said No, Cabin Fever ja Sweet Venom. Viisi, easy beasy?" Hizashi näytti kädestään viisi sormea ja laski ne yksi kerrallaan alas.

"Toistan itseäni ja kysyn, oliko teidän pakko ottaa Sweet Venom mukaan..."

Hizashi korskahti. "Se on tykkiä tavaraa!"

"Etenkin soittoteknisestä näkökulmasta."

"Touché. Ei varmaan ole myöskään paras hetki kertoa, että Tatsu laulaa toisena taustaäänenä parissa kohtaa Ammoniacissa?"

"Huomasin asian edellisviikon treeneissänne."

"Mutta ollos huoleti!" Hizashi könysi ylös ja nojasi kyynärpäitään sohvaan katsoen Eraseria alaviistosta. "Pelkkä rumpujen hakkaaminen riittää ja meikä –"

"En ajatellut jättää mitään puolivillaiseksi", Eraser murahti ja tönäisi häntä sormellaan kepeästi otsaan. "Anna nuottikansioni ja keikkavideo, jotta pääsen vielä pikakertaamaan."

Hizashi uskalsi päästää ilmoille epämääräisen naurahduksen. "Olet sinä kyllä... Minähän sanoin, että jonain päivänä pääset lyömään rumpuja muuallekin kuin lämpimiksesi treenikämpälle!"

"Hmm."

"Nyt excuse me, kun menen keittiöön saamaan slaagin."

"Tuo tuliaisia."

"Kelpaako olut?"

"Kiitti", Eraser hymähti kuivasti ja hieroskeli ohimoitaan sulatellessaan äkillistä kiinnitystään. "Vaikka toinenkin."

"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Lainaus
"Itse menin lupautumaan rumpalin varamieheksi."
Ohohoo, Eraser rummuissa 👀 pientä vihjaustahan aiemmin oli siihen suuntaan, että hänkin siellä rumpusetin takana ainakin joskus istuu, mutta että varalla on... Ja meinaakos tämä nyt sitä että hän tulee tuuraamaan sinne keikalle? Ymmärsinkö oikein? Siinähän olis melkoinen paljastus 1A:n oppilaille, kun ensin suurin osa on yllättynyt siitä, että Mic-sensei soittaa bändissä, ja kohta sitten bongaavat Eraserinkin lavalta XD Onkohan muuten Mic (tai Eraser) ajatellut sitä, että katsomossa voisi olla heidän koulunsa oppilaita? Ja Eraserilla vielä oman luokankin mussukoita :D mutta ehkä se on niitä asioita, joita oppilaatkaan eivät ota koulussa puheeksi (kuten ei niitä Micin nänniläväreitäkään XD mua ei muuten yhtään yllättänyt, että olit ne ujuttanut tähän ficiin mukaan, kun tiedän sun tykkäävän siitä headcanonista.)

Lainaus
Eraser kohotti kulmiaan. "Epäiletkö sitten osaamistani?"
Ei Mic uskaltaisi ;D Vaikka Eraser onkin tässä osassa silleen "ei voi mitään, itsepä suostuin tähän kun tarpeeksi kauan painostit", niin ihan kuin olisin rivien välistä aistimassa, että ainakin pieni osa hänestä on innoissaan tästä tilaisuudesta! Kun mitään ei tietenkään voi jättää puolivillaiseksi ;D

Lainaus
"Nyt excuse me, kun menen keittiöön saamaan slaagin."
Ääää tää on niin hyvä lausahdus XD Mic on ihanan dramaattinen. Onneksi kuitenkin slaagiltaan pystyy tuliaisia tuomaan! Ehkäpä oluen siemailu voisi tehdä hänellekin ihan hyvää.

Kiitos taas tästä, seuraavia osia innokkaasti odotellen!
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 131
  • Kurlun murlun
Larjus: Tokihan minun täytyi the nänniläväriheadcanon ottaa mukaan noin vaikka maininnankin tasolla. 😂👍 Saattaapi tosiaan olla, että oppilaita kohtaa yllätys jos toinenkin keikan saapuessa! Micin musiikilliset hankkeet tuskin niin yllättävät, mutta Aizawa-sensei lieneekin vähän eri maata... Kyseinen keikka oli kuitenkin teineistä ylöspäin sallittu, joten ehkä sitä on etukäteen osattu aavistaa, että tuttuja kasvoja saapuu yleisöön. 😎 Pakko vielä todeta, että tuo slaagitoteamus on pieni referenssi Pulp Fictionin loistorepliikkiin. XD Kiitosta jälleen ja tästä jatkuu!


***



8. BAKUGOU


Synttäripäivän juhlakaluna oleminen oli aina enemmän tai vähemmän kiusallista, siitä ei päässyt mihinkään. Luokkatoverien huomio lahjoineen ja kakkuineen pitkin päivää ei toisaalta ollut ärsyttänytkään, ihme ja kumma.

Ehkä hänestä oli tulossa pahemman luokan pehmo, Katsuki tuumi itsekseen. Yhtä hömelö kuin Serolta ja Ashidolta lahjaksi saatu Pokémon-pehmolelu.

"Lainaisit nyt!"

"Mitä mä sitten laitan?"

"Hoi, mikä pulma?" Kirishima huikkasi, kun he saapuivat Kaminarin huoneeseen tovi ennen keikalle lähtöä viimeistelläkseen kuteet sun muut. Jiroulla ja Kaminarilla näytti olevan pienimuotoinen vääntäminen käynnissä.

"Tämä tässä yritti ryöstää mun chokerin!" Kaminari osoitti Jirouta.

"Ryöstämisellä ja lainaamisella on vissi ero!" Jirou tuhahti takaisin ja katsahti Katsukia ja Kirishimaa. "Sitä paitsi se sopii paremmin minulle, eikö?"

"En mä osaa ottaa kantaa!" Kirishima heilutteli käsiään hämmentyneenä. Ottaen huomioon, miten tarkasti tämä oli keikkavaatteensa valikoinut mustaa bandanahuivia ja hopeisia kengännauhoja myöten Katsuki ei nielaissut väitettä, mutta toisaalta hän ymmärsi, ettei Kirishima välittänyt työntää lusikkaansa toisten riitasoppaan.

"Mihin tuo edes näkyisi sun paidan kauluksen alta?" Katsuki murahti Kaminarille, joka vilkaisi Lady Icaruksen bändipaitaansa kuin olisi unohtanut pukeneensa sen.

"Jaa... Niin, no..."

"Sitä minäkin!" Jirou tokaisi ja sieppasi chokerin itselleen. "Lisäksi paidassasi on jo niin paljon yksityiskohtia, ettei kaulakorua edes tarvita. Laita ranteeseesi tuo ketju, jos haluat jonkin."

"No niin, kaikki kunnossa!" Kirishima naurahti.

"Ei ole, ennen kuin mun naamalle tapahtuu jotain", Katsuki murahti ja ojensi hankkimansa yönmustan rajauskynän Jiroulle. "Sä olet taitava, joten auta mua."

Jirou ihan häkeltyi kehusta. "Ai? No, istuhan alas..."

Katsuki teki työtä käskettyä ja pysytteli liikkumatta, kun Jirou pohjustamisen perästä rajasi hänen silmänsä ja pienen siveltimen avulla pehmensi kokonaisuutta. Toki Katsuki tiesi, miltä smokey eye -meikki näytti, mutta hänellä ei ollut koskaan ollut tarvetta tehdä sellaista etenkään niin ammattimaisesti. Jirou puolestaan teki osaavaa jälkeä.

"Vau... Nyt on särmä!" Kirishima mutisi katsellen häntä haavi auki.

"Kuola ihan valuu", Kaminari härnäsi Kirishimaa, ja Katsuki naurahti nähtyään peilikuvansa.

"No sietääkin!"

« Viimeksi muokattu: 09.12.2023 00:50:30 kirjoittanut Maissinaksu »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Lainaus
Tokihan minun täytyi the nänniläväriheadcanon ottaa mukaan noin vaikka maininnankin tasolla. 😂👍
No siis eipä sitä odottaisikaan, että tässä ficissä tehtäisiin Micin nännien saati niissä olevien lävistysten kanssa sen lähempää tuttavuutta XD Eri fici sekin! (Tämän aikanahan tulee vaikka miten paljon ideoita uusiin ficeihin 😂)

Lainaus
Ehkä hänestä oli tulossa pahemman luokan pehmo, Katsuki tuumi itsekseen. Yhtä hömelö kuin Serolta ja Ashidolta lahjaksi saatu Pokémon-pehmolelu.
No voivoi, pehmo-Bakugou ;D On kyllä kiva aina löytää hänestäkin vähän pehmeämpää puolta :3 Aina ei tartte olla niin räjähtelevä ja piikit sojossa joka suuntaan. Kaverit kyllä selvästi tietää hänessä jotain pehmoisempaakin olevan, kun Sero ja Mina ovat hänelle Pokémon-pehmonkin hankkineet! Wääwww, minkähän hahmon? ;D

Lainaus
"Mihin tuo edes näkyisi sun paidan kauluksen alta?" Katsuki murahti Kaminarille, joka vilkaisi Lady Icaruksen bändipaitaansa kuin olisi unohtanut pukeneensa sen.
Enpä olis osannut ajatella, että Bakugou tulee ottamaan kantaa tähän kiistaan :D Hänellä on kyllä varmaan pointti, joskin nyt mua kiinnostaa tietää millainen choker ja millainen kaulus Kaminarin paidassa on. Tykkäsin muuten tosta kohdasta, missä tämä vilkaisee paitaansa kuin edes muistaisi, että hänellä on se yllään! Höpsö Denki ♥

Lainaus
Jirou ihan häkeltyi kehusta.
Eikä hän ole ainoa... :D
Hauska yllätys sekin, että Bakugoukin antaa suhia rajauskynää naamaansa ja vielä oikein itse sitä pyytää! Mutta sopiihan se keikalle hyvin 8)

Tässä voisi hyvin aatella, että seuraavassa osassa sitten ollaankin jo keikalla, mutta sinut tuntien vielä ei olla niin pitkällä XD Jäänkin odottamaan että mitäs sitten seuraavaksi...
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 131
  • Kurlun murlun
Larjus: Mietin että teinkö aivotypon tuon chokerin ja bändipaidan kanssa, mutta ehkäpä tuossa Kamin paidassa sitten on tavallista korkeampi kaulus, jonka kanssa choker ei välttämättä näkyisi kunnolla. 😄 Pokemonista ajattelin, että se olisi joku kukkuinen mutta söötti tulipokemon. 🖤 Ja mitä tulee ficin pacingiin... Saa nähdä milloin pääsevät paikalle. 😂


***



9. KAMINARI


"Mä olen aina tykännyt tästä mestasta!" Denki intoili, kun lähijuna toi heidät tehdasalueelle, jonka yhdessä valtavassa tiilirakennuksessa toimi yksinkertaista Halli-nimeä kantava viihdekompleksi.

"Sama täällä", sanoi Jirou. "Akustiikka toimii yllättävän hyvin."

"Mulle tämä on ihan uusi", ympärilleen kuikuileva Kirishima totesi. "Pitäisi muutenkin käydä keikoilla useammin."

"Montako tyyppiä tänne oikein on tulossa..." Bakugou mutisi, kun he asettuivat suunnilleen viidenkymmenen ihmisen kokoisen jonon jatkoksi odottelemaan ovien avautumista.

"Sen verran, että omasta tilasta tulee takuulla puutetta!" Kirishima murjaisi. "On täällä kyllä hyvin pukeutunutta sakkia..."

Harvalle ulkopuoliselle havainnoijalle olisi jäänyt epäselväksi, millaista musiikkityyliä Hallissa kuultaisiin sinä iltana. Hallitseva pääväri oli musta, joskin metallinhohtoisena kimmeltäviä yksityiskohtia löytyi usean päältä. Osa oli pukenut Denkin tapaan jonkin Lady Icaruksen fanipaidoista, monella oli yllään nahkaa kuten Jiroulla hameessaan ja saappaissaan. Denkin huomio kiinnittyi kauempana seisoskelevan nuorukaisen päheästi kuluneeseen takkiin, ja hetken viiveellä hän tunnistikin henkilön.

"Katsopa, tuolla on B-luokan Shinsou", hän vinkkasi Kirishimalle.

"No niinpä näkyy! Kukas tuo vieressä – älä viitsi."

"Kuunteleeko Monoma metallimusaa...?"

"Ei kun varmaan hän erehtyi kekkereistä, eikä kehdannut lähteä kotiin?" Kirishima naurahti sarkastisesti.

"Silti vähän yllättävää", Jirou sanoi huomattuaan itsekin kaksikon. "Ei huonot kuteetkaan."

"No ei." Denki ei voinut väittää, että olisi syväanalysoinut B-luokkalaisten siviilipukeutumista, mutta häneltä sattui löytymään kiinnostusta katumuotijuttuihin. Monoma ei ollut henkilö, jonka tyyliä kuvasi tavallisesti tumma grunge, mutta sellainen kieltämättä sopi tälle. Vaihtelu virkisti.

"Pyh, mitä väliä?" Bakugou tuhahti ja nykäisi nahkatakkinsa kaulukset pystyyn. "Kaikki kyllä näkevät, ketkä täällä näyttävät päheimmiltä."

"Sanos muuta!" he muut säestivät.

Katsoi lähempää tai kauempaa, heidän nelikkonsa näytti tajuttoman hyvältä; löytyi tummaa ja metallivärejä, nahkaa, rei'ille kuluneita vaatekappaleita, heillä kaikilla oli Jiroun ansiosta coolit rajaukset silmissään, metallikorut kimmelsivät kilpaa...

"Me ei olla varmaan koskaan näytetty yhtä makeilta", Denki myhäili, ja Kirishima nappasi esiin kännykkänsä.

"Tulkaas lähemmäs!"

Denki kaappasi Jiroun kainaloonsa ja hymyili ryhmäkuvaa varten niin aurinkoisesti, että olisi voinut luulla pimenevän illan saaneen uuden valonlähteen.

"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Mietin että teinkö aivotypon tuon chokerin ja bändipaidan kanssa, mutta ehkäpä tuossa Kamin paidassa sitten on tavallista korkeampi kaulus, jonka kanssa choker ei välttämättä näkyisi kunnolla. 😄
Mielikuvat jostain poolopaitakeikkapaidasta 😂😂 Voihan sillä olla siellä allakin joku toinen paita, tai sit just joku korkeempikauluksinen 🤔

Ihan ei vielä keikalla mutta keikkapaikalla asti kuitenkin! Täähän on yllättävän sutjakkaa etenemistä 😂❤️ Toki ne voi jumittaa jonossa ja keikan alkua sitten vielä vaikka kuinka monta osaa... 😁 No mut oikeesti hyvä tahti tässä ficissä, ei moitteita sen suhteen. Kivahan se on ettei heti alussa suhata hirveetä vauhtia ja sitten edetä etanavauhtia.

Shinsoun ja Monoman ilmestyminen samaan aikaan on ja ei ole yllättävää 😂 En yhtään osannu odottaa heitä mutta sit toisaalta, olis varmaan pitäny, onhan tää sun fici! Hyvin kyllä pätee se, että monenmoista naamaa tuolle keikalle ilmestyy. Vaikka eipä kyllä itsekää eka aattelis Monomaa tonne, ainakaa mitenkää erityisemmin tälläytyneenä. Mutta mikäs siinä jos bändistä tykkää, monipuolinen musamaku on hyvästä, ja onhan se kiva keikoille pukeutua eri lailla kuin yleensä. Vaihtelu todellakin virkistää.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 131
  • Kurlun murlun
Larjus: Kiitos jälleen! :3 Mietin silloin kalenteria suunnitellessa, että täytyy pitää pacing kohtuullisena, kun kuitenkin pääidea on se, että mennään keikalle. 😄 Onneksi sinne päästiin vallan sutjakasti! Oma headcanonini on ShinMonon suhteen sellainen, että Shinsou on kuunnellut Icarusta enemmänkin, mutta Monoma tietää lähinnä kourallisen biisejä. Halusi silti tulla mukaan ja toki hän osaa pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla. Sopeutuva lapsukainen. XD🖤


***



10. AIZAWA


"Se menee hyvin!" Splintersin basisti Yasuda julisti ja ojensi kätensä. "Suorastaan huikeasti!"

"Näin on!" laulaja Nami säesti ja läsäytti oman kätensä Yasudan käden päälle.

"Huikeasti!" toinen kitaristi Takei toisti ja iski oman kätensä pinoon.

"Yeah!" Mic teki samoin ja huudahti voitokkaasti.

"Tehdään kaikki parhaamme", Shouta lausui rohkaisevasti ja laski oman kätensä pinon päällimmäiseksi. Ryhmähengen vaaliminen oli aina tärkeää, etenkin ennen tärkeitä tilanteita.

"Splinters, viisitoista minuuttia", punatukkainen roudari ilmoitti reippaasti, ja tahtomattaankin Shouta tunsi jännityksen muljahtavan sisuksissaan. Keho se ehti aina reagoida ennen mieltä.

"One, two, three..." Mic hymisi viime hetken äänenavausharjoituksiaan ja tarkisti peilistä, että naamataulu ja hiuksiin väkerretty sotkuinen sykerö näyttivät siltä kuin pitivätkin. Jos Shouta yhtään osasi tulkita tämän olemusta, hän olisi voinut väittää Micin suhtautuvan kaikkeen häntä rennommin. Edellisillan paskahalvaukseen nähden muutos oli vallan miellyttävä.

"Me tästä valutaan jo käytävälle!" Splintersin muut kolme jäsentä virkkoivat, ja Mic heilautti kättään iloisesti.

"Vaikutat oudonkin hilpeältä", Shoutan oli pakko todeta. "Kaikki okei?"

"Mitä nyt vähän tutisuttaa kintuissa, mutta sitä se on!" Mic naurahti ja käännähti häntä kohti. "Uh, näytät niin syötävältä, baby."

Shouta pyöräytti silmiään kehulle. "Et ole sinäkään pöljempi."

"Tiesin, että diggaat minusta ilman paitaa! Otapa vielä omasikin veks!"

"Pakkohan se on mennä muiden mukana..."

"Hell yeah!" Mic virnisti ja naukkasi sitruunavedestään, jota tarjosi myös hänelle. Kun hän oli nielaissut, Mic yllättäen sipaisi hänen poskeaan ja suuteli häntä huulille pikaisesti mutta pehmeästi.

"Hizashi..."

"Sinä niin ownaat koko yleisön", Mic virkkoi kultaisten piilolinssiensä katse päättäväisen kannustavana. "Se sujuu kuin vettä vain!"

"Älä vielä nuolaise", Shouta hymähti kuivasti, mutta Mic ei välittänyt kuulla tunkkaista realismia, vaan suuteli häntä uudestaan.

"Kuin vettä vain!" tämä toisti silmäänsä iskien. "Äläkä unohda pitää hauskaa!"

"En unohda."

"Mennäänpä sitten!"

Moinen positiivisuus oli aina ollut kovin tarttuvaa, varsinkin jos sitä tarjosi yhtä taitavasti, Shouta tuumi poimiessaan rumpukapulat ja veti syvään henkeä seuratessaan Miciä käytävälle.

Siitä se lähtisi.

"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
No niin, uuu jee, kohta keikka alkaa! Kunhan viisitoista minuuttia ei tarkoita viittätoista osaa tässä ficissä XD

Lainaus
tahtomattaankin Shouta tunsi jännityksen muljahtavan sisuksissaan. Keho se ehti aina reagoida ennen mieltä.
Fiilaan tätä niin paljon. Mä oon aina ollut vatsalla jännittäjä (ja oikeestaan kaikki muutkin tunnereaktiot menee ekana vatsaan XD) joten muljahduksilta ei voi säästyä.

Lainaus
"Mitä nyt vähän tutisuttaa kintuissa, mutta sitä se on!" Mic naurahti ja käännähti häntä kohti. "Uh, näytät niin syötävältä, baby."
Shouta pyöräytti silmiään kehulle. "Et ole sinäkään pöljempi."
"Tiesin, että diggaat minusta ilman paitaa! Otapa vielä omasikin veks!"
No äwww :3c Eraserin kehu on ulkoisesti niin vaatimaton (varsinkin Micin sanojen rinnalla), mutta kyllähän sen tietää mitä hän sisimmässään ajattelee...
Ja näköjään Mina ja Jirou pääsevät näkemään ihan omilla silmillään Yamada-sensein nännilävärit, uuu jee XD Ja varmaan lisääntyy Jiroun Aizawan perään kuolaaminen tämän keikan jälkeen myös.

Ihanaa että Mic sai vähän rauhoiteltua Eraseria oikein pusujen kera, nyt ei jännitys toivon mukaan ole enää niin paha. Vähän on hyvä kyllä jännittää, se auttaa panemaan kaiken likoon, mikä on tärkeää.

Nyt tätä uusinta osaa lukiessa alkoi vähän kutkutella keikkakuume pitkästä aikaa! :D En oo ollut millään keikalla melkein neljään vuoteen, että sinällään voisi olla jo korkea aika mennä taas. Mut tietty sitä kaikkein mieluiten menis sellaisten bändien keikoille, jotka eivät ole enää aktiivisia tai edes olemassa 🥲 Toisaalta oon käynyt katsomassa livenä joskus sellaisiakin bändejä, joiden tuotannosta en ole tiennyt juuri mitään (koska livemusiikki on kivaa ja keikoilla on se oma fiilis). Että ymmärrän myös Monomaa tässä ficissä todella hyvin!
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中