Kirjoittaja Aihe: Syyspäivien supinaa, sateita ja suudelmia | S | Harry/Draco | syksyisiä slice of life -ficlettejä  (Luettu 4585 kertaa)

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Nimi: Syyspäivien supinaa, sateita ja suudelmia
Kirjoittaja: Claire
Ikäraja: S
Paritus: Harry/Draco
Genre: syksyistä slice of life -tyylistä söpöstelyä ficlettien muodossa

A/N: Mökkikauden päättäjäisten jälkeen olen jo ihan syystunnelmissa ja fiilistelin tällä viikolla mursuhillerin söpöä syksyistä Drarry-ficciä, Vaahteranlehtiä alkkareissa, S. Se oli niin ihana, että ajattelin itsekin kirjoittaa syksyisiä slice of life -tyylisiä ficlettejä tästä parista. Omistan nämä sinulle, mursis, koska tiedän, että fiilailet täpöllä syksyä ja Drarrya - toivottavasti tykkäät! Ihanaa toki, jos nämä ilahduttavat mahdollisesti muitakin finiläisiä. Kommentit ovat aina tervetulleita. :)

En ole ihan 100 % varma, onko tulossa lisää ja jos on, niin millä tahdilla, mutta päätin nyt alkuun nämä kaksi ainakin julkaista. :)









1. Sienimetsällä

”Kuinka kauan vielä?”

Harry katsoi taaksensa muutaman metrin päähän metsäpolkua, jossa Draco murjotti Harryn - tai oikeammin, Dudleyn - vanhat, keltaiset kumisaappaat ja niihin sointuva sadetakki yllään. Mikäli Harrylta kysyttäisiin, se oli hänen mielestään maailman suloisin näky.

”Ei kauaa enää”, Harry vastasi Dracolle äänensävyllä, jolla vastattiin 4-vuotiaalle lapselle, joka valittaa takapenkillä koko automatkan ajan, joko kohta ollaan perillä.

”Sinä ja sinun sienesi, Potter. Alan katua, että suostuin tähän. Itseasiassa olen katunut sitä koko tämän päiviltä kestävän tunnin, jonka olemme rämpineet täällä”, Draco mutisi ärsyyntyneenä eikä Harry voinut estää itseään hymyilemästä. Aina, kun Draco oli huonolla päällä, alkoi tämä kiukutella ja puhutella Harrya sukunimellään, aivan kuten kouluaikoina. Se oli Harrysta huvittavaa, ainakin niin kauan, kun sitä ei jatkunut päiväkausia. Sitäkin nimittäin saattoi tapahtua.

”Auuuh!” huudahti Draco yhtäkkiä. Tämä oli jotenkin onnistunut kompastumaan puunjuureen ja kaatumaan alas takapuolelleen.

”Kirottu juuri! Tämä paikka on pahempi kuin Kielletty metsä”, Draco marisi samalla, kun istua mökötti kylmän sammalmättään päällä.

”Tarvitsetko apua?” Harry huikkasi. Hän oli jo alkanut kävellä huolestuneena polkua pitkin takaisin Dracon luokse.

”En”, Draco ärähti. Sitten hänen ilmeensä yhtäkkiä vaihtui mököttävästä innostuneeseen, ja tämä ponkaisi pystyyn luihuisen ylpeydellä.

”Hei, katso! Minä löysin yhden!” Draco hihkaisi.

”Niinkö!” Harry vastasi yhtä innokkaasti, ja käveli hetkessä Dracon luokse ihaillakseen tämän löydöstä. Mutta kun hän näki, mitä Draco osoitti maassa, ei hän voinut estää itseään päästämästä pientä naurun pärskähdystä.

”Draco… Tuo on kärpässieni”, Harry totesi. Draco katsoi häntä yhtenä kysymysmerkkinä.

”Se on myrkyllinen, rakas, ei sitä voi syödä”, Harry sanoi lempeästi, ettei pahottaisi Dracon mieltä uudestaan.

”Ai”, Draco pystyi vain toteamaan pettyneenä.

”Ei oikeasti enää kauaa jäljellä, Draco. Olen ollut täällä aiemminkin - kantarelleja on ihan lähistöllä. Minä lupaan”, Harry lohdutti Dracoa. Draco nyökkäsi ja, Harryn suureksi yllätykseksi, tarttui mustahiuksista rohkelikkoa kädestä.

”Okei, mennään sitten”, tämä totesi ja alkoi vetää Harrya kädestä, rämpien uudella tarmolla eteenpäin.

Harry ei yhä tänäkään päivänä täysin ymmärtänyt, mistä jatkuvat ailahtelut luihuisen mielialassa johtuivat, mutta toisaalta hän oli jo tottunut niihin. Ja tällä hetkellä hän oli vain ja ainoastaan kiitollinen, että Draco oli ylipäätään suostunut tulemaan sienimetsälle hänen kanssaan, ja vaikutti lopulta jopa aika innostuneelta asiasta. Siitä mielen muutoksesta Harrylla ei ollut aikomustakaan valittaa.


2. Kantarellikeittoa

”Okei, eli ensimmäisenä kuoritaan ja hienonnetaan sipulit - ei, ei noin, Draco!” Harry huudahti, kun Draco alkoi runnoa sipuleita rikki kuorineen.

”Anna kun minä näytän”, Harry sanoi ja otti sipulin käteen ja alkoi kuoria sitä. Draco katseli Harryn toimintaa hetken ajan tarkkaavaisesti, Harryn pitämän jästibändin musiikkikappaleen pyöriessä taustalla ja Harryn hyräillessä sen melodian mukana. Se oli itseasiassa melko hyvä kappale, varsinkin Harryn laulamana. Draco sitä ei tietenkään koskaan tulisi ääneen sanomaan, ei ainakaan Harryn kuullen.

”Mistä sinä olet tuon oppinut? Sinähän olit umpisurkea liemien tunneilla”, Draco lopulta kysyi ja totesi samaan hengenvetoon katseltuaan (ja ihailtuaan) hetken aikaa Harryn sipulin kuorintaa.

”Niin, no, minä vain tykkään ruuanlaitosta. Yhtä lailla voisin kysyä, miten ihmeessä sinä et osaa kuoria sipulia? Sinunhan piti olla meistä se parempi”, Harry haastoi takaisin ja Dracon nyrpisti nenäänsä harmistuneena.

”Niin minä olenkin! En vain tajua tätä jästiliemien keittoa. Miksei me voida käyttää taikuutta? Tämä on typerää”, Draco valitti ja Harry kohotti kulmiaan.

”Mutta Draco, eikö se tuntunut aika hienolta, kun me viimein löysimme kantarelleja? Kaiken sen etsinnän jälkeen?” Harry kysyi. Draco kohautti olkiaan, minkä Harry tulkitsi myönteisenä vastauksena.

”Ja ajattele, että me oikeasti keräsimme kaikki ne käsin, kuinka hienoa! Ja sinähän löysit vielä oikein kantarellien kultasuonenkin lopulta”, Harry muistutti ja se sai Dracon hymyilemään.

”Jaa no… Niin. Niin löysin”, Draco sanoi rahtusen verran ylpeyttä äänessään. ”Oli se itseasiassa aika mukavaa.”

”Eikö olisikin sitten vielä mukavampaa, että me myös omin käsin valmistaisimme niistä kantarellikeittoa?” Harry kysyi ja Draco nyökkäsi hitaasti.

”Niin… Niin kai”, Draco myönsi ja huokaisi. ”Vaikka inhoankin sitä, kun olet oikeassa.”

Harry hymyili pienesti ja ojensi uuden sipulin Dracolle kuorittavaksi.

”Tiedän. Minunkin on välillä vaikea myöntää, kun sinä olet oikeassa”, Harry totesi, saaden Dracon jälleen hymyilemään tyytyväisesti samalla, kun tämä alkoi kuoria sipulia Harryn esimerkin mukaan.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2023 02:13:28 kirjoittanut Claire »
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 392
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
Luin tän aamukahvin lomassa ja ehdin kirjoittaa ihan pienen kommentin ennen töihiin lähtöä, mutta halusin tulla kuitenkin sanomaan että noi Dursleyn kumpparit oli aivan ihana yksityiskohta! Ne ilahdutti jotenkin hirveästi, ja Dursleyn sadetakki myös, se visuaalinen mielikuva siitä että Draca murjottaa keltainen jästien sadeasu päällään, ja lisäksi se Dursleyn mainitseminen toi tähän jotenkin sellaista canon-syvyyttä, tai tuntui että tää yhdistyi canonin asioihin ihan sinne Harryn lapsuuteen saakka. Tosi kiehtovaa myös että mitenkähän ne kumpparit ja sadetakki on päätyneet Harryn nykyiseen elämään!

Tykkäsin myös kovasti siitä, että Dracon änkyily ilmeni siinä, että hän käytti Harrysta sukunimeä, ja että joskus sitä jatkui pitkäänkin. Se tuntuu myös tosi luontevalta jutulta näille kahdelle!

Näissä tarinoissa oli molemmissa tosi rauhallisen lempeä ja sysyinen tunnelma. Toivottavasti kantarellikeitosta tuli hyvää!
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Kiitos paljon kommentistasi, lurikko! <3 Tajusin muuten kommenttisi myötä, että olin kirjoittanut vahingossa ”Dursleyn kumisaappaat”, vaikka piti kirjoittaa ”Dudleyn kumisaappaat”. :D Dudley Dursley siis tietenkin kyseessä, mutta korjasin tuon kohdan vielä, että kyseessä on tosiaan Dudleyn kumpparit, ei Vernonin tai Petunian. Vaikka luulen, että Petunian koko olisi lähempänä Dracon omaa kuin Dursleyn, mutta onhan se jotenkin söpöä ajatella Draco seisomassa Dursleyn ylisuuret jästisadevaatteet päällään. :D Kommenttisi oli niin ihana ja mulla oli vähän tylsää kipeänä kotona, joten kirjoittelinpa vähän lisää!



3. Hieno Suomalainen

Illan saatossa molempien vatsat olivat täynnä kermaista sienikeittoa, jonka he olivat ahmineet suihinsa alta aikayksikön. Se oli ollut herkullisempaa kuin Draco oli osannut odottaakaan, ja Draco oli jopa ruokahurmioissaan mennyt ehdottamaan Harrylle, että he voisivat mennä poimimaan sieniä uudestaankin. Harry tietenkin oli ehdotuksesta enemmän kuin innoissaan, ja tämä suunnittelikin jo mielessään paikkaa, johon veisi Dracon sienestämään seuraavan kerran.

”Mmh, Harry. Sinä tuoksut vähän hassulta”, Draco totesi keskeyttäen Harryn päänsisäiset sienisuunnitelmat. He olivat päätyneet makoilemaan sohvalle, Draco lepuuttaen päätään Harryn olkaa vasten, takkatulen roihutessa ja syksyisen sadekuuron piiskatessa ikkunaan.

”Se johtuu niistä sipuleista”, Harry muistutti. ”Sitäpaitsi sinäkin haiset niiltä.”

Draco tuhahti.

”Minä en haise”, Draco sanoi loukkaantuneena Harryn sanavalinnasta.

”Hyvä on, tuoksut sitten”, Harry korjasi sanojaan ja suukotti Dracon hiuksia sovinnon eleenä.

”Hiuksesi ainakin tuoksuvat aivan jumalaisilta”, Harry lisäsi, toivoen, että Dracon kehuminen saisi luihuisen leppymään, kuten tällä oli tapana.

”Se johtuu siitä, että minä käytän hieman laadukkaampaa shampoota kuin Hienoa Suomalaista”, Draco kuitenkin härnäsi.

”Hei! Shampoossani ei ole mitään vikaa, kiitos vain huolenpidosta”, Harry tokaisi harmistuneena.

”Ei tietenkään”, Draco kiusasi ja pörrötti vuorostaan Harryn jo valmiiksi sotkuista hiuskuontaloa, saaden sen sotkeutumaan entisestään.

”Olet niin reilu”, Harry sanoi sarkastisesti, yrittäen haroa hiuksiaan jotakuinkin siistiin järjestykseen, epäonnistuen siinä tavalliseen tapaansa surkeasti. Lopulta hän luovutti harmistuneena, mutta silloin Draco yhtäkkiä kurottautui lähemmäs.

”Kyllä minä oikeasti pidän sinun hiuksistasi. Juuri noin sotkuisina kuin ne ovat”, Draco kuiskasi Harryn korvaan, mikä sai Harryn hymyilemään autuaan onnellisena ja tiukentamaan otettaan Dracon ympäriltä hieman lujempaa.


4. Hullu idea

”Mennään ulos, jooko, Harry”, Draco yhtäkkiä ehdotti. Se sai Harryn hypähtämään, sillä hän oli jo ollut torkahtamaisillaan sohvalle.

”Tähän aikaan?” Harry kysyi epäuskoisena. Hän ei itseasiassa tiennyt, mitä kello tarkalleen ottaen oli, mutta ulkona ainakin oli pilkkopimeää. Draco vain nyökytteli innokkaana.

”Enpä tiedä”, Harry vastasi, sillä hän oli melko unelias. Sitä paitsi ulkona satoi yhä, vaikkakin aiempi rankka sadekuuro olikin nyt muuttunut lempeämmäksi tihkusateeksi.

”Harryyy, ole niin kiltti”, Draco maanitteli.

”En minä jaksa, siellä on märkää ja haluan mennä nukkumaan”, Harry julisti.

”Mutta ihan vain hetkeksi”, Draco yritti vielä, mutta Harry pudisti päätään.

”Äh, mihin sinun kuuluisa rohkelikon rohkeutesi on hävinnyt? Olet niin tylsä nykyään”, Draco puuskahti. Se tepsi, sillä yhtäkkiä Harry ei enää tuntenutkaan itseään niin uneliaaksi.

”Minä en ole tylsä”, Harry vastasi uhmaa äänessään.

”Miten vain”, Draco totesi ja, Harryn yllätykseksi, ponnisti äkkinäisesti ylös sohvalta ja ampaisi eteiseen.

”Hei! Minne sinä oikein kuvittelet meneväsi?” Harry huudahti Dracon perään. Kului hetki, kunnes Draco kurkkasi eteisen oviaukosta ja katsoi Harrya haastavasti silmiin.

Harry ei voinut estää lämpöisen tunteen leimahdusta sisällään: hän nimittäin ehti huomata tutun keltaisen sadetakin ja kumisaappaat, eikä vain niitä. Draco oli nimittäin onnistunut kaivamaan jostain eteisen kaapin perukoilta itselleen myös Dudleyn vanhan sadehatun.

”Olen menossa ulos. Tulit sinä tai et”, Draco totesi tyynesti ennen kuin katosi näkyvistä, ja Harry kuuli ulko-oven käyvän.

”Hemmetti, Draco”, Harry mutisi itsekseen ja kirosi mielessään luihuista ja tämän pähkähulluja ideoita, mutta seurasi kuitenkin yllättävän innokkaasti perästä.


5. Tunnustus

”Draco! Odota!” Harry huusi yrittäessään saada edellä juoksevaa luihuista kiinni. Tämä pysähtyi kuin pysähtyikin, mutta vain hypätäkseen suureen vesilätäkköön, ja jatkaakseen sitten juoksuaan nauraen.

Harry jatkoi Dracon jahtaamista vesisateessa, kunnes lopulta hän onnistui saamaan tämän kiinni, ja he kaatuivat yhdessä kostealle nurmelle. Harry, jolla ei Dracon tapaan ollut päällään vedenpitävää vaatekertaa, värisi tahtomattaankin märän ruohikon kosketuksesta. Draco kuitenkin veti Harryn rintakehäänsä vasten, mikä sai Harryn unohtamaan hetkeksi kylmyyden ja kosteuden ympärillään.

”En tajua”, Harry sanoi hetken kuluttua. ”Miksi halusit mennä sateella ulos? Ja mistä lähtien olet pitänyt minun sadevaatteistani?” Ei sillä, että Harrya haittasi. Hän kuitenkin jätti suosiolla mainitsematta, että ne olivat aikoinaan kuuluneet Dudleylle.

”Haluatko kuulla salaisuuden?” Draco kysyi ja Harry joutui estämään itseään pyörittämästä silmiään toiselle, ettei tämä tulisi toisiin aatoksiin. Sillä mistä lähtien Harry ei olisi halunnut kuulla salaisuutta?

”Aina”, Harry vastasi yksinkertaisesti ja Draco hymyili pienesti.

”Syksy on oikeasti minun lempivuodenaikani”, Draco tunnusti ja Harry katsoi häntä yllättyneenä. Draco oli aina sanonut pitävänsä eniten kesästä, jolloin hänellä oli syntymäpäiväkin.

”Niinkö? Mistä lähtien?” Harry kysyi uteliaana.

”Siitä lähtien, kun aloitin Tylypahkassa”, Draco myönsi. Harry mietti asiaa hetken, kunnes nyökkäsi ymmärtäväisesti.

”Niin, Tylypahkassa aloittaminen oli minunkin elämäni yksiä onnellisimmasta päivistä. Joka kesä odotin sinne paluuta. Ja kun viimein pääsin takaisin, tuntui se siltä, kuin olisi palannut kotiin”, Harry muisteli ääneen kaihoisasti. ”Johtuuko se siitä sinullakin?”

”Osittain. Mutta ei se ollut ainut syy”, Draco vastasi hiljaisella äänensävyllä, ja katsoi Harrya merkitsevästi.

”Mikä sitten?” Harry kysyi ihmeissään.

”No, tarkemmin ottaen, sinun pitäisi kysyä, kuka”, Draco korjasi, mutta kun Harry ei näyttänyt vieläkään ymmärtävän, ei Draco voinut estää itseään huokaisemasta.

”Merlin sentään, Potter, et todellakaan olisi pärjännyt korpinkynsissä”, Draco täräytti. Hän ei kuitenkaan halunnut loukata Harryn tunteita, ei oikeasti, joten hän madalsi äänensävyään lempeämmäksi, ennen kuin totesi: ”Sinä, Harry.”

Harry tuijotti häntä sanattomana.

”Minä… En ymmärrä”, hän onnistui vain sanomaan, koska ei todellakaan ymmärtänyt.

”Sinä olit syy, miksi syksystä tuli lempivuodenaikani. Koska koulu alkoi ja se tarkoitti sitä, että pääsin näkemään sinut”, Draco kertoi suorasanaisesti, mikä yllätti Harryn perin pohjin.

”Mutta… mehän olimme vihamiehiä siihen aikaan”, Harry ei voinut kuin todeta. Draco katsoi häntä lempeä katse silmissään.

”En minä koskaan vihannut sinua, Harry”, tämä sanoi. ”Enemmän vihasin itseäni, sillä en voinut lakata ajattelemasta sinua. Olin korviani myöten ihastunut sinuun jo silloin, tomppeli. Vaikka välillä kävitkin kyllä hermoilleni.”

”Tarkoittaako tuo, että olet korviasi myöten ihastunut minuun yhä?” Harry härnäsi, vaikka sisimmässään olikin liikuttunut Dracon sanoista. Draco puolestaan pyöritti silmiään vastaukseksi ja hymyili.

”Mitäs luulet”, luihuinen vastasi ja sulki Harryn suun syyssateen raikastamaan suudelmaan.
« Viimeksi muokattu: 02.09.2023 12:51:17 kirjoittanut Claire »
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Skorpioni

  • ***
  • Viestejä: 313
  • Ava&banner by Ingrid
Olipa kivan syksyinen tunnelma! Juuri tällaista keveää fluffya kaipasinkin tähän aamupalan kaveriksi  :) Saankin samalla hyvin aloitettua syksyisen kommenttihaasteen (sanalla sieni)

Dracolla ja Harrylla oli hauskat välit. Molemmat olivat hauskan omia itsejään, mutta kuitenkin yhdessä tosi lempeitä ja ymmärtäväisiä toisiaan kohtaan. Mustakin oli hauska yksityiskohta, että kiukkuisena Draco alkaa taas kutsua Harrya Potteriksi. Ja se, että totta kai rohkeuteen vetoaminen sai Harryn syöksymään mukaan ulos  :D Myös ajatus Dracosta Dudleyn vanhoissa, aivan liian isoissa keltaisissa sadevaatteissa nauratti. Tässä oli hyvää dialogia, ja tämä Korpinkynsi-ajatus oli hauska:
Lainaus
Merlin sentään, Potter, et todellakaan olisi pärjännyt korpinkynsissä

Tunnelma oli mukavan kepeä ja syksyinen, tuli vahvasti sienimetsän ja sellaisen ulkona vietetyn päivän jälkeisen raukeuden tunnelma.

5. raapale oli tosi suloinen. Draco onkin ollut kaikki vuodet salaa vain ihastunut Harryyn ja kehtaa vihdoin tunnustaa sen, ihanaa! Viimeinen lause oli tunnelmaltaan aivan ihana ♥
Just some things to say,
things that looked good yesterday

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 260
  • kahvia koneeseen
En mä kestä! Oispa joku onnesta itkevä hymiö koska sen laittaisin tähän nyt. Oon tosi otettu että omistit tän ihanuuden mulle <3 Kiitos! Ihan parasta bestiä, että sain sutkin syksyfiiliksiin! Ja vielä kirjoitit syksyistä drarrya niin ai että!

Ensinnäkin toi otsikko!! Ihan super kutsuva ja syystunnelmaa herättelevä otsikko, pisteet sulle siitä! Tosi upea :-* Otsikkoja on ihan sika vaikea keksiä ;D

Eka ficletti oli ihanan syksyinen, tuli mieleen sellainen märkä mutta kirpsakka syysaamu! Ihana murjottava Draco Dudleyn vanhoissa sadevarusteissa <3 Ihan itkettää ajatuskin tuosta kun se on niin sympaattinen mielikuva. Uskon Harrya siinä, että tää on varmasti maailman suloisin näky.

Lainaus
”Draco… Tuo on kärpässieni”, Harry totesi. Draco katsoi häntä yhtenä kysymysmerkkinä.
Hahaha voi Draco! Eihän Draco tietenkään tiedä mikä on kärpässieni :P Ja sitten se ensimmäinen hänen löytämä sieni oli vielä sellainen. Voi elämä! Onneksi Draco tuntui kuitenkin tuosta piristyvän ja lähtevän innolla kantarelleja metsästämään :)

Voi eikä tuo toka ficlet! Hassu Draco ja jästiliemien keitto ;D Onneksi Harry auttaa <3 Voin kuvitella, että Draco on ihan umpisurkea kokki, ainakin jos jästikeinoin lähdetään kokkaileen ;D Mutta onnea on, että Harry tykkää laittaa ruokaa!

Lainaus
”Jaa no… Niin. Niin löysin”, Draco sanoi rahtusen verran ylpeyttä äänessään.
Harry näköjään tietää mistä naruista nykiä, että saa Dracon paremmalle tuulelle! Se onkin parasta parisuhteessa, kun tuntee toisen ihan täydellisen hyvin <3 Ihana Draco kun ylpeilee sienilöydöksellään!

Voin vaan kuvitella, että sekä Harryn että Dracon on vaikea myöntää, että toinen on oikeassa ;D Mutta sen takia näistä pölvästeistä onkin niin ihana lukea ficcejä!

Ihanaa että keitosta tuli hyvä! Tottakai siitä tuli hyvä, kun mestarikokki!Harry oli keittiön johdossa ;D Ihanaa söpöä ruuanjälkeistä sohvalla makoilua kolmannessa ficletissä! Ja miksi en yllättynyt, että Draco käyttää hifistelyshampoota, kun taas Harry käyttää Hienoa Suomalaista ;D Ihana!

Lainaus
”Kyllä minä oikeasti pidän sinun hiuksistasi. Juuri noin sotkuisina kuin ne ovat”, Draco kuiskasi Harryn korvaan, mikä sai Harryn hymyilemään autuaan onnellisena ja tiukentamaan otettaan Dracon ympäriltä hieman lujempaa.
Emmä kestä, just tälläisestä höpö-söpöilystä tykkään <3 Kun ensin naljaillaan ja sitten kuitenkin myönnetään, että tykätään toisesta. Sen takia Drarry onkin parasta!

Lainaus
”Minä en ole tylsä”, Harry vastasi uhmaa äänessään.
Haha, Draco taisi osua arkaan paikkaan ;D Sanoinkin tossa ylempänä, että Harry osasi vedellä oikeista naruista mutta niin taitaa se Dracokin osata :P

En olisikaan arvannut, että syksy on Dracon lempivuodenaika, mutta ymmärrettävistä syistä se kuitenkin on juuri sitä <3 Parasta, että syksy on Dracon lemppari just siksi, että silloin näkee taas Harryn! En kestä, tää on liikaa mun raihnaiselle sydänparalle!

Lainaus
”Merlin sentään, Potter, et todellakaan olisi pärjännyt korpinkynsissä”, Draco täräytti. Hän ei kuitenkaan halunnut loukata Harryn tunteita, ei oikeasti, joten hän madalsi äänensävyään lempeämmäksi, ennen kuin totesi: ”Sinä, Harry.”
<3 Nyyh. Ihana!

Tätä oli ilo lukea, kiitos tästä, ihanaa kun kirjoitit <3 Tää oli ihan super hieno kun tässä oli tällaisia slice of life -pätkiä, mutta kuitenkin nämä muodostivat ihan selkeän tarinan. Ihan tosi upea teksti ja toivottavasti inspiroidut jatkamaan tätä vielä ;) Oli ihana fiilistellä syksyä näiden kanssa, kiitos vielä!

Ygritte

  • [igrit]
  • ***
  • Viestejä: 533
Voi ihanaa, olipa kiva lukea syksyistä Drarry-fluffya:3

Tunnelma oli aivan ihana. Harry ja Draco uskalsivat olla omat itsensä, ja pienet kiukuttelut nähtiin vain suloisina! Ja sitten tuo lopun "Harry ei vain tajua hetki":D Niin klassikko ja niin toimiva joka ikinen kerta! En kyllästy siihen koskaan!

Oli muuten hauska, miten saatoin kuulla Dracon äänen päässäni hänen sanoessaan "Harryyyy":D Kiitos ihan mahtavasta syysfikistä!
This won't turn into a hyperfixation
and
Other Hilarious Jokes You Can Tell To Yourself

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 504
Kommiksesta huomenta! Mun oli jo aikakin piipahtaa taas Drarryn parissa ja näiden syysaihe kuulosti sen verran söpöltä, etten voinut ohittaa :3

Sienimetsä!Dracoon voin samaistua vahvasti, sillä metsässä rämpiminen ja mahdollisesti olemattomien kantarellien etsiminen ei oo mun käsitys hauskasta tekemisestä :'D Tykkäsin jotenkin tuosta Dracosta muutenkin - miten hän taantui kiukuttelemaan ja kutsumaan Harrya Potteriksi teki kyllä hänestä kovin uskottavan ;D

Harrysta sen sijaan näyttää kasvaneen oikea kodinhengetär :D Käydään sienimetsällä ja kokkaillaan yhdessä - kiva, että hän saa tuollaisia kokemuksia nyt aikuisena yhdessä Dracon kanssa, kun nuoruudessa tällaiset jutut ovat jääneet tyystin kokematta.

Mua nauratti noi miten Draco ei haise ja Harry ei ole tylsä. Pitäähän nyt molemmilla olla jokin tietty periaate olemassa ja nämä olivat kummallekin hahmolle oikein sopivat ;D

Lainaus
”No, tarkemmin ottaen, sinun pitäisi kysyä, kuka”, Draco korjasi, mutta kun Harry ei näyttänyt vieläkään ymmärtävän, ei Draco voinut estää itseään huokaisemasta.

”Merlin sentään, Potter, et todellakaan olisi pärjännyt korpinkynsissä”, Draco täräytti. Hän ei kuitenkaan halunnut loukata Harryn tunteita, ei oikeasti, joten hän madalsi äänensävyään lempeämmäksi, ennen kuin totesi: ”Sinä, Harry.”

Naaaww ai että, tää on sitä parasta drarrya <3

Näissä oli söpö ja ihanan syksyinen tunnelma kautta linjan, joten näiden lukeminen tällaisena harmaana aamuna piristi kummasti. Kiitos ♥


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 519
Idea tässä kuulosti aivan sairaan suloiselta, vaikka en syksystä pidäkään, mutta tämä kyllä auttoi pitämään pikkuisen enemmän tästä harmaasta vuodenajasta. :) Harry ja Draco syksyisissä slice-of-life makupaloissa on aivan sairaan söpö idea, tykkään nykyään ihan hirveästi tällaisista arjen palasista vakiintuneessa suhteessa. Siinä on jotain suloista ja rauhoittavaa. ^^ Oli aivan ihanaa, miten Draco valitti sienimetsällä, se kuulosti juuri siltä, että he ovat olleet suhteessa pitkään ja Draco kehtaa ääneen sanoa, että tämä on muuten paska idea tämä sienien keräily. Mutta on lähtenyt silti Harryn mukaan, koska sellainen heidän suhde on, tehdään kaikkea tylsää, koska välitetään toisesta. <3 Ja voi kun Draco onnistui melkein innostumaan keräilystä, mutta löysikin vain myrkkysienen. :D

Lainaus
”Okei, mennään sitten”, tämä totesi ja alkoi vetää Harrya kädestä, rämpien uudella tarmolla eteenpäin.

Whiii, söpöä! <3 Ihana mielikuva Dracosta Dudleyn kumisaappaissa mököttämässä sammalmättäällä ja vieläkin ihanampi mielikuva Dracosta tarttumassa Harrya kädestä ja repimällä eteenpäin. ^^

Lainaus
”Niin… Niin kai”, Draco myönsi ja huokaisi. ”Vaikka inhoankin sitä, kun olet oikeassa.”

Parasta näissä kahdessa on, kun he eivät pysty laittamaan vanhaa vihasuhdetta taakseen ja se jotenkin aina tulee esiin, vaikka nykyään vähän terveemmässä muodossa. :D Tykkään myös, miten Harry on tässä se aikuismaisempi, kun itse olen tottunut tekemään Harrysta vähän jälkeenjääneemmän, mutta minusta on tosi kivaa lukea kaikkia mahdollisia eri versioita näiden suhteesta. Se on aina yhtä jännää, kun on eri lukutapoja ja tulkintoja. Harryn kärsivällisyys oli herttaista, tuntui, että hän ei koskaan muulloin olekaan noin kärsivällinen, paitsi juuri Dracon kanssa, koska tämä on sen arvoinen. ^^

Kolmas ficlet oli kokonaisuudessaan täydellinen kooste, miksi rakastan slice-of-lifea. Haukutaan toisen hajua, härnätään niinkin arkisesta asiasta kuin shampoosta ja sitten vielä suivaannutaan shampoosta härnäämisestä, tiedetään, mistä naruista vetää, että toinen tulisi paremmalle tuulelle, pussaillaan vähän ja istutaan takkatulen ääressä toisen sylissä. <3 Olen ihan sydänsilminä täällä tätä nimenomaista kappaletta lukiessa.

Lainaus
Harry ei voinut estää lämpöisen tunteen leimahdusta sisällään: hän nimittäin ehti huomata tutun keltaisen sadetakin ja kumisaappaat, eikä vain niitä. Draco oli nimittäin onnistunut kaivamaan jostain eteisen kaapin perukoilta itselleen myös Dudleyn vanhan sadehatun.

Dracokin tiesi tarkalleen, mistä naruista vetää, että sai Harryn lähtemään ulos. :D Ihanan laskelmoiva Draco, joka ei varmaan muutoin suostuisi moiseen pukeutumaan, mutta jos sillä saa Harryn mukaan hulluun ideaansa, niin hän ei epäröi hetkeäkään, tekee sen oikeastaan mielellään. Jee, olipa tässä vähän tolvanaa Harrya. ;D Hauska ero, miten Harry tavallaan tuntee Dracon niin hyvin, että tietää, miten saada tämä jaksamaan sienimetsällä tai leppymään tuoksusta kiusoittelusta, mutta sitten kun Draco paljastaa jotain syvimmistä tunteistaan häntä kohtaan, Harry onkin hetken pihalla. <3
Kiitos näistä pätkistä, toivottavasti kirjoitat lisää, ovat ehdottomasti valopilkku näin kylmänä ja ikävänä vuodenaikana. ^^
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 563
Oi miten ihana slice of life -tunnelma näissä on! Sieniteema sopii tähän syksyyn erinomaisesti, kun tuntuu että joka paikka pursuaa kuvia upeista sienisaaliista. Tunnen kyllä myös sympatiaa Dracoa kohtaan, innostuin ihan yhtä paljon kun huomasin meidän pihalla komean kärpässienen :D Onneksi Harry tuntee sienet paremmin ja he pääsivät kokkaamaan yhdessä. Olen aina miettinyt, että Harry varmasti osaa laittaa hyvää ruokaa, koska joutui kokkaamaan Dursleylla niin paljon!

Tykkäsin kovasti myös Erittäin hienosta suomalaisesta :D Harry vaikuttaa juuri sellaiselta tyypiltä, joka ottaa käyttöön esimmäisen käteen sattuvan shampoon. Ja tietenkin Draco pitää Harryn hiuksista. Viimeisin osa oli erityisen ihana, kun Draco tunnusti miksi pitää syksystä! Kiitos näistä, oli kiva lukea :)
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Skorpioni, kuinka mukavaa, että valkkasit tämän ficin syksyn kommenttikamppiksen listauksesi korkkaamiseksi! :) Ihana kuulla, että tykkäsit dialogista, ja että ficleteistä välittyi syksyinen ja fluffyinen tunnelma, sitä näillä tavoittelinkin. Kiitos todella paljon ihanasta kommentistasi <3

mursuhilleri, wää, kuinka ihana kommentti! :') Ensinnäkin mahtavaa, että nämä ficletit ilahduttivat sinua, kun sua ajatellen syksyistä Drarrya inspiroiduinkin kirjoittamaan. Ja toisekseen, allekirjoitan niin täysin tuon otsikoiden nimeämisvaikeuden, ja tässäkin piti kyllä hieman miettiä, kunnes  lopulta sitten päädyin leikittelemään alkusoinnuilla. Kiva kuulla, että otsikko onnistui mielestäsi. Ja muutenkin, että tämä sai sut myös fiilistelemään syksyä. Kommenttisi ilahdutti toden teolla, kiitos paljon <3

Ygritte, ihana kuulla, että sinäkin löysit tänne syksyisen Drarryn pariin. Mahtava kuulla, että Dracon maanittelurepliikki ja klassinen "Harry ei vain tajua" -hetki ilahduttivat :D Kommenttisi pisti myös hymyn huulilleni, kiitos suuresti <3

Angelina, olipa kiva, kun poimit tämän ficin Kommenttikamppiksesta! :3 Mäkin samaistun hyvin paljon metsässä rämpivään Dracoon, paljon enemmän kuin kodinhengetär-Harryyn, mahtava kuulla, että pidit molemmista :D Ja pakko myöntää, että en jotenkin edes ajatellut tuota periaateyhteyttä tuossa, että Harry ei halua tulla kutsutuksi tylsäksi ja Draco ei halua, että hänen hiuksensa haisevat, mutta nyt kun sanoit sen, niin huomasin heti yhteyden, onpa hauska huomio! Kiitos paljon ihanasta kommentistasi <3

Meldis, ihan super hauska kuulla, että ficletit saivat sinut fiilistelemään syksyä, vaikka muuten se ei ehkä lempivuodenaikasi olisikaan :D Mukavaa myös, että vähän aikuismainen Harrykin puri, vaikka fiilaankin hyvin sen, että hänet on mukavaa kirjoittaa myös vähän, hm, lapsekkaammasta ja vähä-älyisemmästä näkökulmasta, sekin on aivan parasta :'D Ja totta, onnistuihan Harry sitten klassisesti vähän sitä tomppelia puoltansa näyttämäänkin viimeisimmässä ficletissä, haha! Ihana kuulla, että tykkäsit, ja minä puolestani olen täysin sydäminä täällä sinun kommentistasi, kiitos tuhannesti! <3

Thelina, kyllä kärpässienestäkin saa toden totta innostua, onhan sekin jo löydös! :D Ihan mahtavaa kuulla, että tyksit tästä. Mun on pakko myöntää, että samaistun Harryyn, mitä tulee Erittäin hienoon suomalaiseen - välillä mäkin tapaan napata ensimmäisen vastaan tulevan shampoo-putelin ja tuo kyseinen merkki löytyy tällä hetkelläkin meikän suihkukaapista, lol. Kiitos paljon ihanasta kommentistasi! <3

A/N: Kommenttinne inspasivat vielä kirjoittamaan lisääkin, joten tässä pari ficlettiä jälleen, toivottavasti tykkäätte! :)



6. Flunssa

”Sinun ei olisi pitänyt tulla ulos niin vähissä vaatteissa”, Draco nuhteli Harrya, joka niisti kuuluvasti nenäliinaansa.

”No, rakas Draco, sinä et - ATSIUH! - jättänyt minulle oikein muita vaihtoehtoja”, Harry raakkui vastaukseksi ja aivasti vielä kertaalleen.

”Vaikka oletkin epäitsekäs Rohkelikko ja kaikkea, ei sinun ollut mikään pakko seurata minua”, Draco totesi, ja juuri kun Harry oli avaamassa suutaan protestoinnin merkiksi, nosti Draco etusormensa rohkelikon huulia vasten.

”Hys, sinun on turha rasittaa ääntäsi. Tiedän kyllä, että teit sen vuokseni. Mutta älä huoli - minä pidän vuorostani sinusta huolta”, Draco vannoi. Hän siirsi kätensä silittämään Harryn poskea samalla, kun Harry tapitti häntä tutkimaton katse silmissään.

”Pidätkö?” Harry kysyi varovaisesti ja Draco nyökkäsi.

”Aina”, Draco vastasi vakavana, mutta suli lopulta pieneen hymyyn ja kääntyi tarjottimen ääreen. Vaikka Harryn kurkkua kutitti ja nenä vuosi kuin Niagaran putous konsanaan, saivat Dracon sanat Harrysta tuntumaan hieman paremmalta.

”No niin, avaapa suusi”, Draco komensi ja Harry totteli, ottaen vastaan lusikallisen keittoa, joka maistui ihan... Hetkinen.

”Onko tämä -”
”On.”
”Mutta miten -”
”Älä edes kysy.”

Harry vaikeni ja otti toisen lusikallisen sienikeittoa. Se maistui lämpöiseltä, kermaiselta ja niin täydelliseltä hänen suussaan siitäkin huolimatta, että sairaana ollessa minkään ei pitäisi maistua oikein miltään. Tämä tietenkin herätti epäilyksiä Harryn mielessä. Harry nimittäin oli varma, että he olivat syöneet kaiken keiton eilen, ja oli sula mahdottomuus, että Draco olisi jollain ilveellä ehtinyt käydä tämän päivän aikana itsekseen sienimetsällä ja valmistaa lisää sienikeittoa, vieläpä näin herkullista.

Tämä keitto oli tehty taialla - Harry oli varma siitä. Mutta yhtä varma hän oli myös siitä, ettei aikoisi sanoa Dracolle sanaakaan. Harry voisi esittää tyhmää ja hyväuskoista, sillä totta puhuakseen sen hän taitasi jo ihan luonnostaankin.

”Tämä on todella hyvää. Kiitos, Draco”, Harry päätyi sanomaan käheällä äänellään ja hymyili rohkaisevasti Dracolle, jonka huulille levisi huojentunut hymy.

”Tietenkin se on”, Draco vain totesi ja Harry melkein pyöräytti silmiään, mutta sai kuitenkin estettyä itseään. Hän tiesi kyllä, että tuo oli vain luihuisen tapa kiittää, kääntämällä Harryn kehut itsestäänselviksi faktoiksi. Ja toisaalta, vaikka Dracon itsevarmuus ja pieni nenäkkyys olivat aikoinaan ärsyttäneet Harrya, olivat ne myös saaneet hänet hulluksi Dracosta.

Lopulta Harry huomasi, että huolimatta siitä, että Draco oli mitä ilmeisemmin tehnyt keiton taikaa käyttäen, niin Dracon läsnäolo ja huolenpito saivat Harryn nauttimaan siitä jopa enemmän kuin eilen. Keinoista viis - olihan Draco kuitenkin tehnyt sen vain ja ainoastaan Harrya varten.


7. Vaahteranlehdistä

Harry oli ollut flunssan kourissa viikon ajan, ja sinä aikana ruska oli ehtinyt jo hiipiä puiden lehtiin ja värittää luonnon uuteen loistoonsa. Kun Harry oli viimein tervehtynyt, ei hän aikaillut ehdottaessaan Dracolle, että he lähtisivät yhdessä ulos ihailemaan syksyn väriloistoa. Draco tietenkin suostui, ja niin he lopulta löysivät itsensä läheisestä puistosta, joka oli täynnä toinenkin toistaan komeampia vaahterapuita. Aurinko paistoi täydeltä taivaalta saaden ruskan värit korostumaan entisestään sinistä taivasta vasten. Draco ei ollut malttanut pysyä paikoillaan vaan oli nyt vaeltelemassa ympäri puistoa samalla, kun Harry istui puistonpenkillä katse kohti puunlatvoja.

”Harry, katso! Tein tämän sinulle”, Draco sanoi yhtäkkiä ja sai Harryn säpsähtämään ajatuksistaan. Tämä ei ollut huomannut, että Luihuinen oli saapunut hänen vierelleen. Harry käänsi katseensa kohti Dracoa, joka piteli käsissään vaahteranlehdistä koottua kimppua.

”Vau, onpa hieno. Mitä loitsua käytit tuon tekemiseen?” Harry kysyi samalla, kun otti vastaan Dracon lahjan, kiinnostuneena siitä, milloin ja miten Draco oli oppinut moisen kimpun kokoamisloitsun, sillä Harry ei muistellut sellaisesta kuulleensakaan.

”En minä… En minä käyttänyt taikuutta”, Draco myönsi posket punastuneina. ”Minä tein sen käsin.”

”Niinkö?” Harry kysyi hämmentyneenä.

”Kyllä”, Draco vastasi. Harry laski katseensa ja tutkaili kimppua kädessään. Se oli todella kaunis - ei, se oli täydellinen. Niin, juuri niin täydellinen kuten se keittokin, jonka Draco oli valmistanut Harrylle tämän ollessa sairas. Harryn aivot raksuttivat samalla, kun hän käänteli kimppua käsissään, etsien jonkinlaista merkkiä taikuudesta.

”Sinä et pidä siitä”, Draco totesi pettyneenä hetken hiljaisuuden jälkeen. Harry kohotti katseensa takaisin kohdatakseen luihuisen valahtaneen ilmeen.

”Ei kun, kylläpäs pidän! Minä vain - Tai äh, ei mitään. Unohda. Se on todella kaunis. Kiitos kimpusta”, Harry päätyi toteamaan, ja tunsi itsensä sen jälkeen täydeksi idiootiksi. Draco siristi silmiään.

”Mitä, Potter? Jokin siinä selvästi mättää, joten kakista ulos”, Draco sihahti.

”En minä sitä! Minä vain... No, sinähän aina itse olet sanonut, että asioiden tekeminen jästien tapaan on typerää, kun taikoen pääsee helpommalla. Kuten nyt vaikka sen keitonkin kanssa”, Harry sanoi kunnes ehti estää itseään. Draco katsoi häntä hetken hämmentyneenä, kunnes ymmärrys iski häneen, ja hänen ilmeensä kovettui salamannopeasti.

”Sinä et siis usko, että osaan tehdä mitään itse ilman taikoja. Luoja, luuletko, että valehtelisin jostain sellaisesta?” Draco kysyi, mutta jatkoi ennen kuin Harry ehti vastata.

”Ihan vain tiedoksesi, että minä oikeasti tein sen keitonkin ilman taikaa”, Draco sanoi. ”Sillä välin, kun nukuit, ilmiinnyin lähelle sitä paikkaa, jossa kävimme yhdessä sienestämässä. Rämmin sitä hemmetin polkua hetken aikaa, kunnes löysin lisää niitä sinun rakkaita kanturellejasi tai miksi ikinä niitä nyt kutsutaankaan. Poimin ne ja valmistin niistä keiton, kaikki täysin omin käsin, ilman minkäänlaisia loitsuja tai taikayrttejä.”

Harry ei ehtinyt vieläkään sanoa sanaa väliin, kun Draco jo jatkoi:

”Miksi? Koska ajattelin, että arvostaisit sitä”, Draco puuskahti. ”Samalla lailla, kuten ajattelin, että arvostaisit tätä kimppua. Mikä oli tietenkin typerää. Olisi pitänyt tietää paremmin.”

Draco oli juuri kääntymässä kannoiltaan, kun Harry pomppasi ylös puistonpenkiltä ja tarttui Dracoa kädestä estäen tämän lähtöaikeet.

”Ei, Draco, odota. Olen pahoillani, en tarkoittanut sitä niin”, Harry sanoi. Draco nosti kulmiaan ja vei kädet puuskaan, jääden odottamaan Harryn selitystä.

”Minä vain, öh… No, luulin sitä keittoa taiotuksi, koska se oli niin hemmetin taivaallista, etten voinut uskoa, että osaisit tehdä sellaista, kun ensin olit niin kädetön - Ei, Draco, odota!” Harry sanoi, kun Draco oli taas aikeissa kääntyä, ottaen nyt luihuisen vyötäröstä kiinni.

”Älä mene. En tarkoittanut tuotakaan. Siis sitä, että olisit kädetön. Anteeksi”, Harry sanoi, ja Draco vaikutti leppyvän hieman. Ainakaan tämä ei yrittänyt pyristellä pois Rohkelikon otteesta.

”Minä vain… Merlin, Draco, kuinka voit olla noin hyvä ihan kaikessa? Olen laittanut ruokaa aina siitä lähtien kun asuin Dursleyilla, ja sinä opit kirjaimellisesti yhdessä päivässä tekemään parempaa sienikeittoa kuin minä ikinä!” Harry parahti turhautuneena. ”Ja sitten tuo kimppu! Koska oikein opit tekemään sellaisen?”

Draco kohautti olkiaan.

”Äsken. Etkö ole jo oppinut, että minulla on silmää kauniille asioille?” Draco kysyi ja Harry naurahti.

”Olet aivan uskomaton. Onnistut aina yllättämään minut”, Harry myönsi ja muiskautti suudelman Dracon poskelle. Se pakotti Dracosta viimein ulos pienen hymyn, ja tämä kietoi kätensä Harryn kaulan ympärille.

”Niin se oli tarkoituskin, tomppeli”, Draco härnäsi.

Harry katseli hetken Dracoa samalla tavalla, kun oli aikoinaan ensimmäistä kertaa tajunnut rakastavansa toista. Draco näytti itsestään yhä puolia, jotka saivat Harryn rakastumaan toiseen yhä uudestaan ja uudestaan. Harrysta parhaimpia olivat juurikin ne arkiset huomion osoitukset, joiden Draco tuskin ajatteli vaikuttavan Harryyn siten kuten ne vaikuttivat. Tälläkin hetkellä Rohkelikko tunsi kyynelien pukkautuvan silmäkulmaan, kun hän katsoi silmästä silmään rakastamaansa miestä. Toisinaan Harryn oli yhä vaikea uskoa, että Draco oli oikeasti hänen.

”Onko jokin hätänä?” Draco kysyi huolestuneena huomatessaan Harryn silmien vetistyvän. ”Et kai sinä nyt yhtäkkiä ole allerginen vaahteranlehdille?"

”Ei, minä… Se vain - Tuo kimppu on todella kaunis, Draco. Kiitos”, Harry sanoi liikuttuneena, kun ei osannut muutakaan. Draco hymähti ja hymyili vinosti, ennen kuin veti Rohkelikon tiukkaan halaukseen.

"Minäkin rakastan sinua", Draco kuiskasi Harryn hiuksiin. Vastaukseksi Harry tiukensi otettaan ja sulki silmänsä nauttiakseen Dracon tutusta tuoksusta ja lämpöisestä kosketuksesta, sillä mikään, ei edes täyteen väriloistoon puhjennut ruska, vetänyt vertoja sille tunteelle, jonka Draco sai Harryssa aikaan.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2023 14:01:27 kirjoittanut Claire »
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 260
  • kahvia koneeseen
Nyt vihdoin sain luettua nämä ja siis!! Nyyhkis! Nää oli taas aivan uskomattoman suloisia ja herttaisia pätkiä Harryn ja Dracon arjesta <3 Näissä uusimmissa päästiin vielä syvemmälle näiden kahden suhteeseen! Sydän-parkani sulaa.

Tuollaiset tekstit, missä toinen osapuoli on sairaana ja toinen huolehtii, on ihan megasöpöjä aina! En mä kestä, ihanaa drarrymaista dialogiakin on mukana niin parasta ikinä!

Lainaus
Tämä keitto oli tehty taialla - Harry oli varma siitä. Mutta yhtä varma hän oli myös siitä, ettei aikoisi sanoa Dracolle sanaakaan. Harry voisi esittää tyhmää ja hyväuskoista, sillä totta puhuakseen sen hän taitasi jo ihan luonnostaankin.
Voi Harry! Kyllähän se on ihan ymmärrettävää epäillä toista taian käytöstä, kun Draco oli niin hukassa tuon jästiliemien keittämisen kanssa aiemmin!

Lainaus
Ja toisaalta, vaikka Dracon itsevarmuus ja pieni nenäkkyys olivat aikoinaan ärsyttäneet Harrya, olivat ne myös saaneet hänet hulluksi Dracosta.
Aaaah, tää on just sitä Drarrya parhaimmillaan!

Ja ihan sika söpöä, että Draco teki omin kätösin Harrylle vaahteranlehdistä kimpun! Tottakai Harry ajattelee taas, että tämäkin on taioilla aikaan saatu juttu, mutta onneksi kävi ilmi, että Draco onkin aika näppärä käsistään, kun váin inspiroituu jostakin!

Lainaus
Merlin, Draco, kuinka voit olla noin hyvä ihan kaikessa?
Haha, välillä tapaa kyllä ihmisiä, jotka tuntuu olevan hyviä kaikessa mahdollisessa! Se on tosi hämmentävää ja ymmärrän Harrynkin kummastelut siitä, miten Draco oli yhtäkkiä kehittynyt keittiötumpelosta keittiövelhoksi ja oppinut tällaisia lehtiaskartelujuttujakin!

Lainaus
Harry katseli hetken Dracoa samalla tavalla, kun oli aikoinaan ensimmäistä kertaa tajunnut rakastavansa toista. Draco näytti itsestään yhä puolia, jotka saivat Harryn rakastumaan toiseen yhä uudestaan ja uudestaan. Harrysta parhaimpia olivat juurikin ne arkiset huomion osoitukset, joiden Draco tuskin ajatteli vaikuttavan Harryyn siten kuten ne vaikuttivat. Tälläkin hetkellä Rohkelikko tunsi kyynelien pukkautuvan silmäkulmaan, kun hän katsoi silmästä silmään rakastamaansa miestä. Toisinaan Harryn oli yhä vaikea uskoa, että Draco oli oikeasti hänen.
Yhyy! Lainaan koko pätkän koska mun sydän suli tälle <3 Ihanaa, että Harry ja Draco ovat löytäneet toisensa!

Lainaus
Vastaukseksi Harry tiukensi otettaan ja sulki silmänsä nauttiakseen Dracon tutusta tuoksusta ja lämpöisestä kosketuksesta, sillä mikään, ei edes täyteen väriloistoon puhjennut ruska, vetänyt vertoja sille tunteelle, jonka Draco sai Harryssa aikaan.
Eiii mitä ihanaa fluffihöttöä! Tää on just parasta <3 Nyyyyh.

Kiitos taas uusista ficleteistä, näitä oli ihana lukea <3 Toivottavasti kirjoitat vielä lisää!

valokki

  • ***
  • Viestejä: 1 315
Lueskelin tämän läpi eilen illalla juuri ennen nukkumaan menoa ja voi että ja ahh mun silmät muuttui kunnon sydänemojeiksi ja en voinut olla hymyilemättä itsekseni tätä lukiessani! Tämä oli niin ihana yhdistelmä huumoria, söpöilyä ja syksyä, ettei tästä voinut kuin tulla hyvälle mielelle. :)

Lainaus
”Ei kauaa enää”, Harry vastasi Dracolle äänensävyllä, jolla vastattiin 4-vuotiaalle lapselle, joka valittaa takapenkillä koko automatkan ajan, joko kohta ollaan perillä.
Lainaus
”Se on myrkyllinen, rakas, ei sitä voi syödä”, Harry sanoi lempeästi, ettei pahottaisi Dracon mieltä uudestaan.
Näiden kahden suhde on vain niin ihana! Naureskelin tuolle ensimmäiselle lainaukselle, sillä työskentelen parhaillaan pikkulasten kanssa ja tunnistin kyseisen äänensävyn vähän liiankin hyvin omasta arjestani. ;D Lisäksi Harry selittämässä kärsivällisesti Dracolle, ettei kärpässientä voi syödä, herätti niin ihanan mielikuvan päässäni! Ja Harry ja Draco kutsumassa toisiaan hellittelynimillä saa mut joka kerta ihan yhtä sulaksi vahaksi.

Lainaus
”Olen menossa ulos. Tulit sinä tai et”, Draco totesi tyynesti ennen kuin katosi näkyvistä, ja Harry kuuli ulko-oven käyvän.
Onpa ihana lukea Harryn ja Dracon vakiintuneesta arjesta, josta ei kuitenkaan värikkyyttä puutu. Toisaalta on ihania hetkiä ja lämpöä ja rakkautta mm. sienikeiton muodossa ja läheisyydessä, mutta samalla on spontaaneja ja pähkähulluja ideoita, joihin toisen saa raahattua mukaan. Tykkään myös kovasti siitä, kuinka molemmat vaikuttavat olevan avoimesti ihan omia persooniaan ja tuttua sanailuakin löytyy, mikä tekee tästä pariskunnasta mielestäni vain entistä toimivamman yhdessä.

Ainiin, ja erityismainintana pitää mainita myös jo muiden mainitsema Draco Dudleyn vaatteissa, koska en vain kestä, kuinka suloisen mielikuvan onnistuit luomaan mun mieleen! ;D

Kiitos kovasti näistä, näitä oli todella ilo lukea! Jos vain innostut kirjoittamaan lisää, täällä ilmoittautuu yksi innokas lukija! :)
(ava @Claire ja bannu @Ingrid)

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 519
Jee lisää! Näitä lukeissa tulee ihanan lämmin olo. ^^ Pitää tosin sanoa, että vähän nyrpistelin nenääni tälle, että Harry olisi tullut kipeäksi ollessaan ulkona liian vähissä vaatteissa, koska ei sellaisesta voi saada tautia, siihen tarvitsee sen viruksen ja minua aina ärsyttää, jos joku väittää näin. ;D Kylmettyminen voi edesauttaa taudin kehittymistä, kun keho on heikompi, mutta kylmä ilma ei kanna mitään virusta. Mutta toisaalta oli ihan hauska kuvitella, miten taikamaailma on vieläkin niin vanhanaikainen, että uskoo tuohon myyttiin. Että jos taikamaailma suostuisi myöntämään, että jästit ovat joissain asioissa paljon fiksumpia kuin he, muun muassa ymmärtämällä virukset ja bakteerit, ehkä niitä vastaan osattaisiin taistellakin. ;D Noin siinä ranttini aiheesta. Oli silti tosi söpöä hurt/comfortia, kun Draco hoivasi Harrya ja vielä yllätti sienikeitolla. <3 Ja oikeasti syötti Harrya! Harryllakin on sen verran ylpeyttä, että en voi kuvitella, että kukaan muu koskaan saisi syöttää häntä paitsi Draco. ^^

Lainaus
”Tietenkin se on”, Draco vain totesi ja Harry melkein pyöräytti silmiään, mutta sai kuitenkin estettyä itseään. Hän tiesi kyllä, että tuo oli vain luihuisen tapa kiittää, kääntämällä Harryn kehut itsestäänselviksi faktoiksi. Ja toisaalta, vaikka Dracon itsevarmuus ja pieni nenäkkyys olivat aikoinaan ärsyttäneet Harrya, olivat ne myös saaneet hänet hulluksi Dracosta.

Äää, ihanaa! Minustakin se on juuri tämä asia, miksi Harry niin hullaantui Dracosta. <3

Toinen ficlet oli aivan ihana myös! Rakastin, miten he saivat riidan aikaiseksi tuollaisesta pienestä asiasta, koska juuri sellaista arki on ja tykkäsin, miten se tavallaan oli arkinen, mutta ei sitten oikeastaan, koska sen taustalla on isompia asioita. Se, että Harry tekee ennen kuin ajattelee eli nyt sanoi mitään miettimättä Dracoa kädettömäksi ja Draco kokee epävarmuutta liittyen asioiden tekemiseen jästikeinoin ja siksi suuttui asiasta. Onhan hänellä kaikki oikeus suuttua, vaikka mietin, että joku toinen samassa tilanteessa ei olisi niin äkämystynyt Harryn sanoista, jos osaisi nähdä, miten Harry oli vain todella yllättynyt Dracon nopeudesta oppia asioita. :) Joten oli kivaa, miten näkyy poikien persoona tällaisessa pienessä hetkessä ja miten tuossa näkyy heidän heikkoudet ja myös sitten, miten he osaavat päästä asian yli. <3 Loppu oli aivan sydäntä sulattavan ihana ja yritin valita yhden kohdan, joka parhaiten kuvaisi, mitä kaikkea siinä tykkäsin, mutta olisi pitänyt lainailla koko kohtaus. Ihanaa, miten juuri Draco saa Harryssa onnen kyyneleitä, ihanaa, miten Draco osaa olla hieman ylimielinen oma itsensä Harryn seurassa, ihanaa, miten Draco tajusi tismalleen, miksi Harry sitten melkein alkoi itkeä. :''') Kiitos näistä jälleen!
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Kiitos kaikille teille jälleen kommenteista, niitä on ollut hurjan kiva lukea <3 Yritin saada tähän ficlet-sarjaan jatkoa aikaiseksi, mutta toistaiseksi täytyy myöntää tappio. En tiedä teistä, mutta siis musta tuntuu, että tänä vuonna syksy hurahti ohi aivan jäätävän nopeasti (oikeasti, siis lehdet puissa oli just alkaneet värjäytyä, kun lumi jo yhtäkkiä peittikin ne). Mutta ehkä tämän jatkamiseen löytyy vielä jossain kohtaa inspis! :)

mursis, olipa super kiva lukea, että tykkäsit fluttihötöstä ja koit, että nämä pari ficlettiä näytti vielä syvemmän puolen Harryn ja Dracon suhteesta. Ja pakko sanoa vielä Dracosta se, että musta on jotenkin hänen luonteelle sopivaa, että vaikka hän sanoo vihaavansa jästijuttuja, niin hän kuitenkin arvostaa kauniita asioita, ja halusi sitten lopulta tehdä sen vaahterakimpun omin kätösin. Ja ehkä hän sitten huomasi, ettei vihannutkaan käsin tekemistä, vaikka se olisikin jästien juttu. ;D Kiitos ihanasta kommentistasi, siitä tuli hurjan kiva mieli! <3

valokki, wii ihana kuulla, että hymyilit tätä lukiessasi, mäkin hymyilin sun kommenttia lukiessani! :) Kiva kuulla, että tuo lapsi+auto-maininta pisti naureskelemaan ja tuntui aidolta; mulla ei itsellä näin aikuisena lapsien kanssa hengailusta ihan hirveästi vielä kokemusta ole, mutta muistan vain omasta lapsuudesta, kuinka ärsytettiin sisarusten kanssa omia vanhempia autossa hokemalla juuri tuota ”joko kohta ollaan perillä” :D Super kiva oli myös lukea kaikista muista yksityiskohdista, joista tykkäsit - en muuten ollut ajatellutkaan ennen tätä kommenttia kuinka paljon eri genrejä näissä ficleteissä oikeasti onkaan tuon fluffyhötön lisäksi - kiitos paljon aivan ihanasta kommentistasi! <3

Meldis, olipa ihana kuulla, että näitä lukiessa tuli lämmin olo :) Hehe, mun on pakko myöntää, että en ajatellut tuota koko ulkona vilustuminen -lainia sen kummemmin kuin että Dracon oli vain pakko päästä jostain nuhtelemaan Harrya, kun pieni sanaharkka/kiusoittelu niin oleellisesti kuuluu heidän suhteeseensa. Hyvä, jos ei kuitenkaan hirveästi jäänyt tuo sitten lopulta häiritsemään, ja tykkäsit siitä, että Draco hoivasi ja syötti sienikeittoa Harrylle :) Oli myös aivan ihanaa lukea oivalluksiasi tuosta jälkimmäisestäkin ficletistä ja erityisesti sen lopusta, muistan, että sitä oli kiva itse kirjoittaakin! Kiitos paljon jälleen mieltä lämmittävästä kommentistasi <3
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer