Kirjoittaja Aihe: Laske neljään (väritetään seinät) | K-11 | Eeli, Tino, Heikki & Kalevi | mikroja 18.6  (Luettu 4034 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 067
Kokoelman nimi: Laske neljään (väritetään seinät)
Ikäraja: max. K-11
Tyylilaji: draama, hömppä, romantiikka, arkisuus
Hahmot & paritukset: Eeli/Tino & Heikki/Kalevi

A/N: Kirjoitan enää harvakseltaan neljästä suosikkipoitsustani. Jotain kuitenkin. Kutsun näitä pätkiä minuuttisiksi, koska kukin niistä on kirjoitettu ennalta valitsemassani aikarajassa. Ja ne on kirjoitettu alunperin käsin (vallitsevin muoto, jolla nykyisin kirjoitan). Laitoin otsikkoon kuitenkin sanan "mikroja", koska ajattelin, että se on finiläisille tutumpi kattokäsite lyhyistä tekstipätkistä. Mietin, että voisin alkaa julkaista näitä minuuttisia tässä kokoelmassa lähinnä nostalgian ilosta. Tällaisia hetken tuotoksia siis luvassa. Kokoelman nimi on Foster The Peoplen kappaleesta Don't Stop (Color on the Walls), koska ajattelen sitä tämän nelikon teemabiisinä.



Hahmokaarti

Eeli: sarkastinen, sporttinen, lojaali, pitkävihainen. vaaleat hiukset, harmaat silmät, solakka vartalo. rakastaa uimista ja Tinoa. ammatiltaan fysioterapeutti.

Tino: iloinen, leikkisä, rakastava, hupsu. ruskeat hiukset, vaaleanvihreät silmät, lyhyt, sopusuhtainen. rakastaa leipomista, ruuanlaittoa, Eeliä, ystäviään. on taipuvainen pelleilyyn. ammatiltaan somevaikuttaja ja kondiittori.

Heikki: vastuullinen, huolehtiva, etuoikeutettu, arvokeskeinen. hiekanvaaleat hiukset, siniset silmät, hujoppi. kultturelli. ammatiltaan luokanopettaja.

Kalevi: hurmaava, rakastava, sosiaalinen, itsetietoinen. ruskeat hiukset ja silmät, silmiinpistävän hyvännäköinen, leveät hartiat, pitkä. kaverikeskeinen ja hauskanpitoa rakastava. kauppatieteiden maisteri. (köh, köh, en muista, mille alalle Kalevi lähti... pankkiin?)



Laske neljään (väritetään seinät)


Eeli/Tino – Vaahtovaltakunta, 6min

Leikin kylpyvaahdolla. Muodostan vuoria ja meren syvänteitä. Rakennan kömpelöitä vaahtokyliä, jotka murskaan ryppyisissä sormissani vaikuttavin äänitehostein.

Ammeen toisesta päästä kuuluu lämmintä naurua. Nostan hämilläni katseeni vaahtovaltakunnastani. Eeli katsoo mua silmät tuikkien ja hymyilee hiukan liian onnellisen näköisenä.

”Mitä?” ihmettelen. Eeli roiskauttaa kylpyvettä mua kohti, mutta ei kovaa.

”Oot vaan niin söpö, kun leikit”, Eeli hymähtää.

”Mulla hajoo sydän”, Eeli lisää.

”Hölmöä”, tuhahdan. ”Leiki mun kanssa ja lakkaa olemasta noin pöhkönä muhun! Milloin luulet saavasi toisen tilaisuuden riehua kylpyammeessa?”

”Hyvä pointti”, Eeli myöntää ja kömpii lähemmäs kuin aikoakseen suudella mua, mutta mä nappaan kourallisen vaahtoa ja lätsäytän kuplat Eelin naamaan. Eeli yskii ja köhii. Nauran, ja saadessaan saippuan pois kasvoiltaan Eeli tekee samoin.


Heikki/Kalevi – Kotiteatteri, 2min

Pimeä kotiteatteri. Sohva. Yhteinen jalkarahi. Kalevin sukat olivat niin valkoiset, että ne näyttivät hohtavan kankaan sinertävässä valossa. Vatsassani kiemurteli levottomasti, mutta en ollut varma, minkä takia.


Kalevi – Renkaiden (ja ajatusten) kohinaa, 5min

Ajoin ja yritin nauttia siitä. Yleensä ajaminen rauhoitti mua. Sillä oli tapana tyynnyttää vauhkona poukkoilevat ajatukset ja vetää mut takaisin nykyhetkeen.

Vaihtelin soittolistalta soivia kappaleita koko ajan. Mikään ei tuntunut tällä hetkeällä oikealta. Lopulta sammutin koko paskan ja ajoin hiljaisuudessa, jossa kuului vain renkaiden kohina.

Haroin turhautuneena hiuksiani. Ne olivat venähtäneet ihan huomaamatta tarkoitettua pidemmiksi. Pitäisi mennä parturiin. Pitkä letti ei ollut mua varten. Tytötkään tuskin iskisivät muhun silmiään tän tukan nähdessään.


Heikki/Kalevi – Maahisen jäljiltä, 3min

Siivosin meidän kämppää, ja mua alkoi saman tien vituttaa. Aina Heikki jätti likaiset teemukit lojumaan. Samoin kävi kulhoille, joihin oli kuivunut puuro- ja myslihaituvat kiinni. Niitä ei voinut laittaa sellaisenaan tiskariin. Ne oli ensin liotettava tiskialtaassa. Ja homehtuneet teenjämät oli nekin jynssättävä kupeista. Heikki ei sitten ikinä oppinut.



A/N2: Lisää tulee, jahka jaksan selata vihkojani ja etsiä sieltä lisää pätkiä näistä neljästä ^-^