Kirjoittaja Aihe: Korkean paikan kammo | K-11 | Sirius & Regulus | slice of life, fix-it  (Luettu 3436 kertaa)

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
Nimi: Korkean paikan kammo
Kirjoittaja: Altais
Ikäraja: K-11 (lähinnä, koska viittauksia alaikäisten alkoholinkäyttöön)
Genre: Slice of life, veljesfluffy, fix-it
Hahmot: Sirius ja Regulus
Vastuuvapaus: En omista näitä hahmoja, enkä tienaa tämän kirjoittamisesta.
Haasteet: FF100 (sana 072: korjattu)

Tiivistelmä: Reguluksella on huono hetki ja Sirius haluaa piristää, olivat he väleissä tai eivät.

A/N: Tämä on synttärilahja valokille, jonka synttärificcitoiveissa oli mainittu Regulus & Sirius, slice of life ja fluffy. En voinut vastustaa, joten tässä ollaan. Oikein paljon synttärionnea!





Korkean paikan kammo


Viidennen kouluvuotensa keväällä, eräänä toukokuisena lauantaiyönä, Sirius Musta teki valtavan poikkeuksen totuttuihin tapoihinsa. Kukaan ei olisi voinut kuvitella hänen ikinä livahtavan kesken kaiken karkuun hyvistä juhlista, mutta niin hän kuitenkin juuri tänä yönä teki. Hän oli muodon vuoksi nauttinut pari lasillista Jamesin tarjoamaa tuliviskiä, mutta se ei ollut parantanut hänen juhlatuultaan.

Rohkelikko oli tänään voittanut huispauksen tupamestaruuden ensi kertaa vuosiin, ja jättänyt luihuiset nolosti nuolemaan näppejään. Niinpä ilo oli tänä yönä ylimmillään rohkelikkojen oleskeluhuoneessa, eikä edes McGarmiwa viitsinyt vaivautua patistelemaan juhlijoita nukkumaan. Mutta Sirius oli tavoistaan poiketen ollut koko illan hiljainen, ja vilkuillut tämän tästäkin hermostuneesti kelloa. Kun James puolen yön jälkeen alkoi olla siinä kunnossa, ettei muistanut enää omaa nimeäänkään, Sirius livahti makuusaliin, kähvelsi sieltä Jamesin näkymättömyysviitan ja häipyi sen turvin käytävälle.

Viittansa alla hän piilotteli isoa rasiallista suklaasammakoita, ja nyt hän suunnisti päättäväisesti kohti sairaalasiipeä. Rohkelikko oli voittanut täpärästi, koska luihuisten etsijä, hänen oma pikkuveljensä, oli pudonnut luudaltaan juuri, kun oli ollut saamaisillaan kiinni kultasiepin. Regulus oli pudonnut aika pahan näköisesti, ja niinpä Siriukselta olikin mennyt aivan ohi, miten rohkelikon etsijä oli napannut siepin, sillä hän oli unohtunut seuraamaan, miten veljelle kävi.

Regulus oli viety sairaalasiipeen, jonne Siriuskin nyt oli menossa. He eivät olleet puhuneet toisilleen kuukausiin, eivät sen jälkeen, kun Sirius lähti kotoaan ja muutti asumaan Jamesin luo. Regulus ei kai halunnut olla tuntevinaan häntä enää, koska hän ei enää ollut osa sukua, ja tietenkin Regulusta oli kotona kielletty puhumasta hänen kanssaan. Mutta se ei muuttanut sitä tosiasiaa, että joskus vuosia sitten he olivat olleet toisilleen tärkeitä. Yhä edelleen, jos Reguluksella ei ollut kaikki hyvin, asia vaivasi Siriustakin, ja jos pikkuveljelle sattui jotain, Sirius halusi tietää, kuinka tälle oli käynyt.

Suunnistaessaan yön hiljaisuudessa kohti sairaalasiipeä Sirius ajatteli, että hän tarkistaisi vain pikaisesti tilanteen, ja häipyisi sitten. Samalla hän jättäisi Reguluksen yöpöydälle hieman suklaata, jonka tämä varmaankin huomaisi vasta aamulla. Hän ei uskonut, että karvaan tappion jälkeen kovin moni luihuinen välittäisi ilahduttaa kipeää Regulusta, ja se tuntui Siriuksesta väärältä. Ei Reguluksen tarvinnut tietää, kuka hänelle oli vienyt suklaata, mutta hänen piti tietää, että joku välitti.

Sairaalasiivessä oli hämärää ja hiljaista. Sirius hiipi varovasti käytävää pitkin ja huomasi, että Regulus taisi olla ainoa potilas. Hän löysi pikkuveljen nukkumasta yhdestä sairaalasiiven kapeista vuoteista, vaaleansininen peitto korviin asti vedettyinä. Sirius asetti suklaasammakkorasian yöpöydälle sängyn viereen, ja jäi hetkeksi katselemaan nukkuvaa Regulusta. Hänellä oli kääre päänsä ympärillä ja vasen käsi paketissa. Hän nukkui kyljellään terve käsi tyynyn alla, ja hän oli painanut poskensa tyynyä vasten. Juuri noin Regulus oli nukkunut vuosia sittenkin, silloin pienenä, kun hänellä oli tapana kömpiä keskellä yötä nukkumaan Siriuksen viereen.

Sirius oli kuullut juttuja siitä, että Regulus liikkui nykyään aika epämääräisten tyyppien kanssa. Sellaisten, jotka olivat epäterveen kiinnostuneita Voldemortin aatteista, niin että vanhimpien heistä väitettiin jo liittyneen virallisestikin kuolonsyöjien riveihin. Mutta kun Sirius katseli Regulusta nyt, hän ei mitenkään jaksanut uskoa, että pikkuveljestä voisi ikinä tulla kuolonsyöjää.

Hetken mielijohteesta Sirius ojensi kätensä viitan alta, siirsi varovasti hiuksia syrjään Reguluksen silmiltä, ja silitti niitä varovasti.

”Parane pian”, hän sanoi niin hiljaa, ettei Regulus mitenkään voisi herätä siihen.

Paitsi että heräsi kuitenkin. Miten hän olikin unohtanut, että Regulus nukkui aina kevyesti, melkein kuin toinen silmä auki ja koko ajan valmiina reagoimaan. Oli melkein outoa, että Sirius oli heistä kahdesta se koira. Nyt Regulus oli salamana hereillä, ja järkyttyneestä ilmeestään päätellen oli ehtinyt nähdä vilaukselta Siriuksen ilmassa leijuvan käden ennen kuin hän sai sen viitan alle piiloon.

Ennen kuin Sirius tajusi, miten tämä sen teki, Regulus oli napannut taikasauvan terveeseen käteensä, ja osoitti sillä tyhjyyteen, juuri siihen kohtaan, jossa Sirius edelleen seisoi. Varmaan se oli ollut Reguluksella koko ajan piilossa tyynyn alla. Raukka oli tosiaankin aina varuillaan, Sirius ajatteli.

”Kuka ikinä oletkin”, Regulus sanoi matalasti. ”…jos tulet yhtään lähemmäs, tai jos yrität yhtään mitään, minä tapan sinut. Ja minä varoitan sinua… minä tarkoitan sitä. Minä teen sen oikeasti.”

Reguluksen sanat saivat Siriuksen hymyilemään hellästi viittansa alla. Veli oli siis edelleen tuollainen. Aina varautunut pahimpaan, aina piikit pystyssä, ja aina sitä enemmän, mitä enemmän peloissaan tämä oli. Sirius veti viitan pois yltään, ja nosti kädet ilmaan tavoitellen rentoa hymyä.

”Hei, rauha vaan”, hän sanoi. ”Minä tässä. Ei sinun tarvitse minua tappaa.”

Regulus oli jähmettynyt paikoilleen, ja vain tuijotti.

”Joku voisi vaikka pyytää istumaan alas”, Sirius jatkoi, kun Regulus ei pitkän ajan kuluttuakaan sanonut mitään. Sanojensa vakuudeksi hän istuutui Reguluksen vuoteen vieressä olevaan tuoliin. Reguluksen silmät laajenivat ällistyksestä, ja hän avasi suunsa, muttei vieläkään saanut sanaakaan ulos.

”Miten pärjäilet?” Sirius kysyi nojaten rennosti taaksepäin. ”Taisit pudota aika pahasti tänään. Tai ainakin se näytti pahalta.”

”Tulitko aukomaan päätäsi?” Regulus sähähti vihamielisesti. ”Voin kertoa, ettei se ole tarpeen. Vituttaa nimittäin muutenkin jo tarpeeksi. Tiedän kyllä, että olin surkea tänään, joten en tarvitse sinun apuasi sen muistamisessa.”

”Aina sinä luulet, että aion aukoa päätäni”, Sirius sanoi hyväntahtoisesti.

”Ja onko se joku ihme?” Regulus loi veljeensä haastavan katseen. ”Ottaen huomioon, että viime vuodet olet keskittynyt pääasiassa aukomaan minulle päätäsi, silloin kun nyt ylipäätään ollenkaan puhut minulle.”

”Vain siksi, että olen ollut huolissani, idiootti”, Sirius sanoi. ”En yhtään tykkää niistä tyypeistä, joiden kanssa liikut nykyään.”

”Eli et tykkää luihuisista”, Regulus murahti. ”Mutta kun kerran olet niin fiksu, sanopa, olisiko minun mielestäsi parempi olla kokonaan ilman kavereita, vai alkaa liikkua sinun ja rohkelikkokavereidesi kanssa, ja saada sitten kuulla siitä jatkuvaa kuittailua? Mitä?”

”Älä viitsi”, Sirius sanoi sovittelevaan sävyyn, vaikka jokin osa hänestä halusikin lähteä mukaan sanailuun veljen kanssa. ”Etkö voi kerrankin uskoa, että en halua sinulle mitään pahaa. Nytkin olen tässä vain, koska halusin nähdä, oletko kunnossa.”

Regulus jäi katselemaan häntä mittailevasti kulmiensa alta.

”Joo”, hän mutisi sitten epävarmasti. ”Olen ihan kunnossa, kiitos vaan. Oliko muuta? Jos ei ollut, voit painua takaisin Potterin ja niiden luo juhlimaan rohkelikon voittoa. Ja nauramaan sille, miten surkea minä olin.” Regulus näytti edelleen sulkeutuneelta ja umpimieliseltä, mutta tämän alahuuli vapisi siihen malliin, että Sirius käsittä täsmälleen, miten kova paikka täpärä häviö oli ollut.

”Oli”, Sirius sanoi, avasi suklaarasian ja alkoi kuoria suklaasammakon päältä paperia. ”Oli vielä muutakin, mutta syö ensin tämä, ja lakkaa olemasta niin pirun kiukkuinen.” Hän työnsi suklaasammakon Reguluksen hieman raollaan olevaan suuhun niin äkisti, että tämä hölmistyneenä avasi suunsa kunnolla.

”Hei! Kuka sanoi, että haluan syödä suklaata?” Regulus älähti vasta, kun oli liian myöhäistä.

”Sinä rakastat suklaata”, Sirius totesi. ”Älä viitsi yrittää väittää muuta.”

Regulus jäi kuitenkin maistelemaan suklaasammakkoa ensin epäluuloisen, sitten vähän suopeamman näköisenä, kunnes oli syönyt sen kokonaan. Sirius otti yhden sammakon itselleenkin, ikään kuin seuraksi. Hän yritti olla hymyilemättä, kun Reguluksen käsi hakeutui suklaarasialle ja poimi sieltä toisen sammakon.

”Mitä tuijotat?” Regulus hymähti, mutta ei aivan yhtä epäystävällisesti kuin aiemmin.

”En paljon mitään. Mietin vain, että miksi kuvittelet minun haluavan nauraa, jos sinulle käy huonosti? Tai jos sinulla ei mene hyvin? Minkä takia ajattelet, että se jotenkin huvittaisi minua?”

”Ainahan se on ollut niin”, Regulus mutisi. ”Siitä asti, kun oltiin pieniä. Etkö muista? Aina sinä yritit pudottaa minut luudaltani, siitä asti, kun opin lentämään.”

”Ei sinulle ole tullut mieleen, että olin ehkä kateellinen?” Sirius tokaisi ennen kuin ehti miettiä, oliko oikeasti aikonut tunnustaa tuon asian veljelleen.

”Kateellinen?”

”Joo… sinä olit loistava lentäjä heti ensi hetkestä, kun nousit luudalle. Minä taas… no, se ei ehkä sujunut ihan yhtä helposti, ja… itsetuntoni ei kai kestänyt sitä, että olin sinua huonompi jossain. Mutta silloin olin ihan kakara. Nykyään olen ylpeä, että veljeni on koulun paras etsijä. Olisi itsekin kiva olla yhtä hyvä, mutta en ole, ja nyt minulla on tarpeeksi pokkaa myöntää se. Mutta et sinä ole paska siinä, enkä minä naura sinulle. Sinä olet loistava, onko selvä?”

”No… tällä hetkellä ei pahemmin tunnu siltä”, Regulus sanoi surkeasti huokaisten.

”Ehkä ei. Mutta se oli vain yksi peli.”

”Finaalipeli”, Regulus täydensi synkästi, ja söi hetken aikaa ääneti suklaataan. Sitten hän loi Siriukseen uteliaan katseen. ”Kuule… jos kerran haluaisit pelata, mikset sitten pelaa? Et sinä ole vielä koskaan ollut paska missään, mitä olet päättänyt tehdä, etkä varmaan olisi siinäkään. Ja Potter on sinun paras kaverisi, joten eiköhän sinulla olisi varma paikka joukkueessa ensi syksynä. Jos siis keksit haluta niin.”

”Enpä taida…” Sirius huokaisi ja mietti jälleen, jatkaako puhumista. Mutta sitten hän tuli vilkaisseeksi Reguluksen kalpeita kasvoja ja sidettä pään ympärillä, ja hänet valtasi kummallinen hellämielisyys. Niinpä hän veti keuhkonsa täyteen ilmaa ja päätti, että veli ansaitsi tietää tämän. ”Minulla on ihan järjettömän paha korkean paikan kammo”, hän mutisi.

”Mitä? Eikä ole! Ainahan sinä olet sanonut, ettet pelkää mitään!” Regulus huudahti ja tuijotti Siriusta epäuskoisena.

”Minä valehtelin”, Sirius naurahti. ”Olen kammonnut korkeita paikkoja siitä asti, kun kerran kotona kävi se juttu… muistatko, kun sait ensimmäisen luudanvartesi?”

”Muistan… mitä siitä?”

”No… sinua oli ankarasti kielletty lentämästä muualla kuin sisätiloissa, mutta et uskonut. Muistatko, miten avasit toisen kerroksen ikkunan, laitoit luudan siitä ulos, ja hyppäsit sitten itse perään ja lensit ketterästi talon ympäri? Olit kai jotain seitsemän vanha, etkä ollut ikinä ennen rikkonut vanhempien sääntöjä.” Sirius hymyili muistellessaan vanhoja, mutta Regulus tuhahti halveksivasti.

”Oli pakko”, hän sanoi, ja työnsi suklaasammakon kokonaisena suuhunsa. ”Se oli hieno luuta, mutta vähänpä siitä sisällä oli iloa. Kaikki tietävät, ettei sisällä voi kunnolla lentää.”

”Eipä kai”, Sirius myönsi. ”Mutta minun kävi silloinkin niin kateeksi, kun osasit ja uskalsit tehdä niin. No, pakkohan minun oli pystyä samaan, kun olin melkein yhdeksän, ja seitsemän vanha pikkukakarakin pystyi. Niinpä minä otin oman luutani, menin ikkunalaudalle istumaan, katsoin maahan ja ajattelin, että tämä on kyllä ihan hullua, ja että putoan ihan takuulla… mutta sitten sinä lensit siitä juuri silloin ohi, ja pakkohan minun oli hypätä luudalle ja esittää, ettei muka pelottanut. Ja niinhän siinä kävi, että putosin maahan kuin kivi. Muistatko sen, Regulus?”

”Muistan…” Regulus sanoi, eikä enää kuulostanut lainkaan torjuvalta eikä synkältä, vaan pelkästään surulliselta. ”Sitten sinut vietiin Mungoon paikattavaksi, ja minä itkin koko illan huoneessani, kun luulin että sinä olit kuollut. Äiti ja isä olivat ihan hiilenä, eikä kukaan vaivautunut selittämään minulle yhtään mitään.”

”Voi Regulus…” Sirius sanoi hellästi. ”Kuule… voinko halata sinua?”

”Halata? Siis… minua?”

”Niin.” Sirius ei odotellut vastausta, vaan istuutui Reguluksen viereen vuoteelle, ja halasi tätä varovasti, yrittäen kuitenkin varoa paketissa olevaa kättä. Regulus huokaisi syvään, mutta hetken mietittyään halasi häntä yksikätisesti takaisin.

”Tule kesäksi Jamesin luo”, Sirius kuiskasi veljen pyjamapaidan olkapäätä vasten.

”Mitä? No en todellakaan tule.”

”Tule nyt. Jamesin vanhemmat ottavat sinut sinne mielellään. Kyselevät aina, miten sinulla mahtaa mennä kotona, kun minäkään en ole enää siellä. Ja… samaa minäkin aika usein mietin.”

”Etkä mieti.”

”Niin sinä luulet. Mutta kyllä minä mietin. Koko ajan. Katsos… kun minä lähdin kotoa, halusin jättää taakseni meidän suvun, niiden ajatukset ja kaiken, mitä ne tekevät. Mutta en ikinä sinua. Ihan oikeasti, tule minun ja Jamesin mukaan, kun koulu pian loppuu. Minä en jaksa enää olla jatkuvasti huolissani siitä, mitä rakkaat vanhempamme saavat päähänsä keksiä pääsi menoksi.”

”Mitä luulet, että kaikki kaverini syksyllä sanoisivat, kun palaisin kouluun, ja kaikki puhuisivat vain siitä, että minä olen karannut kotoa, ja muuttanut sinun kanssasi Potterin luo?” Regulus kysyi. ”Tai luuletko, että minulla edes enää on yhtään kavereita sen jälkeen? No, minäpä kerron: ei ole! Ja kaksi vuotta kokonaan ilman kavereita tällaisessa paikassa on suhteellisen pitkä aika!”

”Ehkä”, Sirius huokasi. ”Mutta onko niiden tyyppien mielipide sinulle niin tärkeä, että sen vuoksi kannattaa vaikka… no niin, no. Tiedät kyllä, mitä sinua pian pyydetään tekemään, jos ei ole vielä pyydetty.”

”Helppo sinun on sanoa!” Regulus huudahti. ”Kun sinulla on aina ollut kavereita. Kivoja, reiluja kavereita, jotka rakastavat sinua, ja jotka ajattelevat oikein, ja jotka eivät ikinä tekisi sinulle mitään pahaa, ja joille sinä kelpaat vielä sittenkin, vaikka olisit tehnyt jonkun pahemman luokan mokan! Minä sen sijaan… minä kelpaan tasan niin kauan, kuin teen kaiken täsmälleen niin kuin minun halutaankin tekevän! Että sillä lailla!” Reguluksen sanat olivat vihaisia, mutta ääni vapisi siihen malliin, että Sirius tiesi hänen toivovan, että Sirius väittäisi vastaan. Niinpä hän halasi Regulusta uudelleen, päättäväisemmin.

”Tiedän”, hän sanoi. ”En ole väittänyt, että sinulla olisi helppoa. Ei varmasti ole. Mutta… sinä kelpaat kyllä minulle, vaikka asiat menisivätkin aina välillä pieleen. Sillä sinä olisit silti minun veljeni. Ja minä, tuota… yritän tässä sanoa, että minä, no… no kyllä sinä tiedät. Sinä olet minulle aika tärkeä.”

”Ihan tosi?”

”Joo.”

”Sirius…” Regulus nyyhkäisi, ja halasi häntä viimein kunnolla takaisin. ”Sama täällä.”

”Sepä hyvä”, Sirius sanoi, ja yritti Reguluksen huomaamatta kuivata kasvojaan tämän puseroon. ”Ja mieti vielä. Tuota siis, mitä ehdotin. Kesälomaan on vielä pari viikkoa, ja… tarjous on voimassa. Siihen asti, ja sen jälkeenkin. Voit tulla Pottereille koska tahansa.”

”Kiitos”, Regulus huokaisi. ”Minä mietin sitä.”

He olivat pitkän aikaa ääneti ja söivät suklaata, kunnes rasia oli tyhjä. Regulus oli unohtunut nojaamaan Siriuksen olkapäätä vasten, eikä Siriuskaan ollut muka muistanut palata vuoteelta takaisin tuoliinsa istumaan. Reguluksen silmät alkoivat painua hitaasti kiinni. Sirius ajatteli odottavansa, kunnes pikkuveli olisi nukahtanut, ja lähtevänsä vasta sitten takaisin rohkelikkotorniin katsomaan, oliko James sammunut sohvalle vai päässyt jopa omaan sänkyynsä asti nukkumaan. Mutta juuri, kun Sirius oli varma, että Regulus nukkui, tämä kuitenkin mutisi jotain puoliunissaan.

”Toit sitten minulle suklaata, mutta söitkin sen itse”, hän hymähti ja hieroi poskeaan Siriuksen puseron olkapäätä vasten. ”Olet edelleen ihan samanlainen kuin ennen.”

”Tuon huomenna kolme pakettia lisää”, Sirius naurahti. ”Jospa sitten loppuu se kitiseminen.”

Siihen Regulus ei ilmeisesti keksinyt vastaan sanomista, sillä tämä oli hiljaa, ja alkoi pian tuhista unisesti.

”Oikeastiko sinä välität sellaisten tyyppien mielipiteistä, jotka eivät edes tuo sinulle suklaata, kun sinä joudut sairaalasiipeen?” Sirius kuiskasi hiljaa, mutta vastaukseksi Regulus vain tuhisi tasaisesti. Siitä Sirius päätteli, ettei veli ollut kuullut. Muuten tämä ei missään nimessä olisi malttanut olla sanomatta hänelle vastaan.

Mutta juuri, kun Sirius oli varovasti hivuttautunut pois vuoteen reunalta lähteäkseen rohkelikkotorniin nukkumaan, Regulus nappasi häntä käsivarresta, ja raotti silmiään.

”Sirius hei?”

”No, mitä?”

”Voin ehkä harkita tulevani sen Potterin luo kesäksi, mutta vain yhdellä ehdolla…”

”Okei, kerro?”

”Että tulet kanssani lentämään. Ja sitten treenaat huispausta minun tai Potterin kanssa niin, että voit syksyllä hakea joukkueeseen.”

”No en nyt tiedä…” Sirius murahti, mutta kohautti sitten hartioitaan. ”Tai ihan miten vaan. Ei kai siihen kuole, jos vaikka kokeilisikin. Mutta mieluiten treenaan sitten sinun ja Jamesin kanssa. Samaan aikaan.” Sirius oli varma, että tämä uhkaus saisi Reguluksen luopumaan pähkähullusta ajatuksestaan. Mutta sen sijaan tämä hymyilikin tyytyväisesti.

”Kiinni veti”, hän sanoi. ”Syksyllä on sitten minun vuoroni tuoda sinulle suklaasammakoita sairaalasiipeen. No niin, menes nyt siitä. Hyvää yötä, Sirius.”

”Hyvää yötä, senkin pieni idiootti.”





Pahatar

  • ***
  • Viestejä: 787
Olen jälleen myöhässä kommentoimassa, mutta olet ollut niin ihanan tuottelias viime päivinä, etten tahdo pysyä perässä. ;D En kyllä valita, sillä tämäkin oli aivan ihana ficci. Sulan joka kerta tälle, kun Sirius ja Regulus tekevät sovinnon, varsinkin oltuaan pidempään erossa toisistaan. :) Tässä minusta näkyi koko ajan niin hyvin se, kuinka Sirius oli huolissaan Reguluksesta ja oli selvästi ikävöinyt tätä. Tuntui, että Sirius oli oivaltanut vasta lähdettyään kotoaan, miten tärkeä Regulus oli hänelle, ja ehkä tämä välirikko pikkuveljeen oli koskenut Siriukseen sittenkin kipeämmin kuin mitä hän oli alun perin luullutkaan. Eikä se selvästi ollut ihan helppoa Reguluksellekaan. :(

Tuo alku nauratti minua, kun onhan se jotenkin hupijuttu, että Siriuksen piti hiippailla omaa veljeään katsomaan näkymättömyysviitan suojissa. ;D Mietin, halusiko Sirius niin kovasti pysyä näkymättömänä juuri Regulukselle, vai eikö hän halunnut kenenkään muun näkevän häntä? Olihan siinä varmaan sekin, että puolenyön aikaan ei Sirius olisi saanut kuljeskella enää käytävällä. ;) Joka tapauksessa Siriuksen huoli veljestään oli jotain hyvin sydäntälämmittävää. Sen huolen täytyi olla iso, kun Siriusta ei tuntunut kiinnostavan yhtään Rohkelikon voitto tai juhlat, vaan juurikin Regulus ja se, missä kunnossa tämä oli. Ja pitäähän sairaalle viedä jotain tuliaista, joten mikä voisi olla parempaa kuin suklaarasia suklaata rakastavalle Regulukselle. :D

Veljesten tapaamisen alku oli aika lailla karikkoinen, mutta paranihan se sitten nopeasti. Reguluksen kiukuttelu oli jollain lailla hyvin suloista, ja oli ihanaa, että Sirius oli niin pitkämielinen, että antoi sen mennä kuin vesi hanhen selästä. ;D Muutenkin Siriuksella oli aivan mahtava suojeleva asenne Regulusta kohtaan, ja tässä tuli niin hyvin esiin tuo isoveli-pikkuveli -asetelma, tykkäsin siitä todella paljon. Reguluksen uhmakkuus ja toisaalta mielipaha oli kuvattu hyvin valloittavasti:

Lainaus
”Joo”, hän mutisi sitten epävarmasti. ”Olen ihan kunnossa, kiitos vaan. Oliko muuta? Jos ei ollut, voit painua takaisin Potterin ja niiden luo juhlimaan rohkelikon voittoa. Ja nauramaan sille, miten surkea minä olin.” Regulus näytti edelleen sulkeutuneelta ja umpimieliseltä, mutta tämän alahuuli vapisi siihen malliin, että Sirius käsittä täsmälleen, miten kova paikka täpärä häviö oli ollut.

Sirius lähti tässä ihan loistavasti paikkaamaan veljesten välejä ja selvittämään väärinymmärryksiä, ja mietin tässä, olikohan hän suunnitellut sitä jo pidempään, vai ajatteliko vain tilaisuutensa tulleen nyt, ja käytti sen. Joka tapauksessa pidin niin kovasti siitä, miten Sirius oli kerta kaikkiaan päättänyt parantaa hänen ja Reguluksen välejä, eikä antanut Reguluksen vastahankaisuuden vaikuttaa asiaan ollenkaan. :) Ihanaa tämä, miten Sirius pystyi jopa tunnustamaan olleensa kateellinen Regulukselle tämän lentotaidoista. Voi hyvin kuvitella, että nuorelle Siriukselle olisi kova paikka, kun pikkuveli olisi häntä niin paljon etevämpi tuollaisessa taidossa, jota Siriuskin varmasti arvostaisi. :) Niin hienosti Sirius kuitenkin pystyi kertomaan, miten asia oli, ja koin, että juuri se sai Reguluksenkin lämpenemään häntä kohtaan. Ihan loistavasti Sirius vielä valoi Regulukseen uskoa siitä, miten hyvä tämä oli:

Lainaus
”Joo… sinä olit loistava lentäjä heti ensi hetkestä, kun nousit luudalle. Minä taas… no, se ei ehkä sujunut ihan yhtä helposti, ja… itsetuntoni ei kai kestänyt sitä, että olin sinua huonompi jossain. Mutta silloin olin ihan kakara. Nykyään olen ylpeä, että veljeni on koulun paras etsijä. Olisi itsekin kiva olla yhtä hyvä, mutta en ole, ja nyt minulla on tarpeeksi pokkaa myöntää se. Mutta et sinä ole paska siinä, enkä minä naura sinulle. Sinä olet loistava, onko selvä?”

”No… tällä hetkellä ei pahemmin tunnu siltä”, Regulus sanoi surkeasti huokaisten.

”Ehkä ei. Mutta se oli vain yksi peli.”

Tämä Siriuksen korkean paikan kammo nauratti minua, olipa hyvin keksitty sinulta! :D Voi kyllä kuvitella, että Sirius ei haluaisi ikinä kertoa tuollaista asiaa kenellekään. Olin ihan riemuissani, kun hän päätti avautua siitä Regulukselle, eikä olisi ehkä muuten kertonut, mutta Reguluksen loukkaantuminen vaikutti varmasti asiaan:

Lainaus
Mutta sitten hän tuli vilkaisseeksi Reguluksen kalpeita kasvoja ja sidettä pään ympärillä, ja hänet valtasi kummallinen hellämielisyys. Niinpä hän veti keuhkonsa täyteen ilmaa ja päätti, että veli ansaitsi tietää tämän. ”Minulla on ihan järjettömän paha korkean paikan kammo”, hän mutisi.

”Mitä? Eikä ole! Ainahan sinä olet sanonut, ettet pelkää mitään!” Regulus huudahti ja tuijotti Siriusta epäuskoisena.

”Minä valehtelin”, Sirius naurahti.

Sitten kun halattiin, olisin voinut lukea tästä vaikka kuinka ja miten kauan tahansa! :D Mustan veljekset sinun kirjoittamanasi on todella jotain sellaista, johon en väsy ikinä, olen varmaan joskus maininnutkin siitä. Mutta onhan tämä niin söpöä, ettei ole tosikaan:

Lainaus
”Voi Regulus…” Sirius sanoi hellästi. ”Kuule… voinko halata sinua?”

”Halata? Siis… minua?”

”Niin.” Sirius ei odotellut vastausta, vaan istuutui Reguluksen viereen vuoteelle, ja halasi tätä varovasti, yrittäen kuitenkin varoa paketissa olevaa kättä. Regulus huokaisi syvään, mutta hetken mietittyään halasi häntä yksikätisesti takaisin.

Ihanaa, kun Sirius yritti saada Reguluksen lähtemään kotoaan ja tulemaan hänen kanssaan Jamesin luokse. :D Ehkä siihen vaikutti sekin, että Sirius oli todella huolissaan siitä seurasta, jossa Regulus liikkui, eikä halunnut nähdä veljeään kuolonsyöjänä. Olin iloinen, että sitäkin tässä käsiteltiin, ja vaikka se jäikin vähän auki, jäin toivomaan että Regulus ei tekisi sitä kohtalokasta virhettä, joka vei häneltä canonissa hengen niin nuorena. :( Ainakin Sirius yritti kovasti, ja rakastin sitä, kuinka hän vakuutti Regulukselle tämä kelpaavan omana itsenään. Juuri tuo Reguluksen pitkin saada kuulla. :)

Tämä sulatti minut sitten ihan lopullisesti. En osaa kunnolla edes sanoa, mutta varmaan arvaatkin, miltä tuntui lukea tätä:

Lainaus
Ja minä, tuota… yritän tässä sanoa, että minä, no… no kyllä sinä tiedät. Sinä olet minulle aika tärkeä.”

”Ihan tosi?”

”Joo.”

”Sirius…” Regulus nyyhkäisi, ja halasi häntä viimein kunnolla takaisin. ”Sama täällä.”

”Sepä hyvä”, Sirius sanoi, ja yritti Reguluksen huomaamatta kuivata kasvojaan tämän puseroon.

Loppu nauratti, kun taas meinasi mennä kinan puolelle, mutta Sirius hoiti tilanteen ihan mahtavan hienosti jälleen:

Lainaus
”Toit sitten minulle suklaata, mutta söitkin sen itse”, hän hymähti ja hieroi poskeaan Siriuksen puseron olkapäätä vasten. ”Olet edelleen ihan samanlainen kuin ennen.”

”Tuon huomenna kolme pakettia lisää”, Sirius naurahti. ”Jospa sitten loppuu se kitiseminen.”

Siihen Regulus ei ilmeisesti keksinyt vastaan sanomista, sillä tämä oli hiljaa, ja alkoi pian tuhista unisesti.

Loppu oli ihana ja lämminhenkinen, vaikka pitihän näiden vähän esittää, ettei tässä nyt niin tunteellisia olla, vaikka sitten oltiinkin. :) Ihan mahtavaa, kun kirjoitit näin ihanan ficin, tätä oli todella mukavaa ja nautinnollista lukea! Kiitos paljon tästä ilosta. :)
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

FiFi - Fiksu ja Filmatiivinen fiktiofoorumi

valokki

  • ***
  • Viestejä: 1 309
Nyt viimein pääsen tätä rauhassa kommentoimaan, ja voi mikä ihanaihana yllätys tämä olikaan! ♥ Olen Mustan veljesten väliseen suhteeseen mennyt ihastumaan kovasti tässä viimeisen vuoden aikana, ja suuri kiitos siitä kuuluu sinun fikeillesi. Olikin siis todella kiva kuulla, että toiveeni oli inspiroinut nytkin kirjoittamaan näistä kahdesta, sillä tästä kaksikosta ei voi koskaan olla liikaa luettavaa!

Lainaus
Mutta Sirius oli tavoistaan poiketen ollut koko illan hiljainen, ja vilkuillut tämän tästäkin hermostuneesti kelloa. Kun James puolen yön jälkeen alkoi olla siinä kunnossa, ettei muistanut enää omaa nimeäänkään, Sirius livahti makuusaliin, kähvelsi sieltä Jamesin näkymättömyysviitan ja häipyi sen turvin käytävälle.

Viittansa alla hän piilotteli isoa rasiallista suklaasammakoita, ja nyt hän suunnisti päättäväisesti kohti sairaalasiipeä. Rohkelikko oli voittanut täpärästi, koska luihuisten etsijä, hänen oma pikkuveljensä, oli pudonnut luudaltaan juuri, kun oli ollut saamaisillaan kiinni kultasiepin. Regulus oli pudonnut aika pahan näköisesti, ja niinpä Siriukselta olikin mennyt aivan ohi, miten rohkelikon etsijä oli napannut siepin, sillä hän oli unohtunut seuraamaan, miten veljelle kävi.
Tämä kohta oli jollain tavalla todella koskettava, kun Sirius ei voinut millään nauttia voitonjuhlista, kun hän tiesi, että pikkuveljelle oli käynyt pahasti. Mun sydän aina jotenkin sulaa sille, kun Sirius käyttäytyy suojelevasti ja isovelimäisesti Regulusta kohtaan, kuten tässäkin kohdassa, kun voitonjuhlat jäivät kakkoseksi. Muutenkin ihanan kypsää käytöstä Siriukselta, kun hän osaa astua pikkuveljensä saappaisiin ja ajatella, miltä tästä oikein tuntuu.

Lainaus
He olivat pitkän aikaa ääneti ja söivät suklaata, kunnes rasia oli tyhjä. Regulus oli unohtunut nojaamaan Siriuksen olkapäätä vasten, eikä Siriuskaan ollut muka muistanut palata vuoteelta takaisin tuoliinsa istumaan. Reguluksen silmät alkoivat painua hitaasti kiinni.
Näiden kahden kanssakäynnistä oli ihanaa lukea ihan alusta loppuun. Regulus ei selvästikään luottanut Siriukseen aluksi kunnolla ja oli hyvin epäileväinen ja selkeästi puolustuskannalla. Jäi vähän semmoinen tunne, että Regulus on saattanut loukkaantua Sirukselle ihan vain senkin takia, kun Sirius lähti kotoa Jamesin luo ja jätti hänet Kalmanhanaukiolle yksin. Olit myös hienosti tuonut esille, kuinka hankalassa tilanteessa Regulus on, kun vanhempien suunnalta kohdistuu odotuksia ja kaveripiiri on tietynlainen. Reguluksen ja Siriuksen iässä kaveripiiri on kuitenkin sen verran tärkeä, ettei siitä noin vain voi erkaantua. Onneksi Sirius osasi kuitenkin olla rauhallinen ja kärsivällinen, ja hän lopulta sitkeästi yrittämällä pääsi kuin pääsikin Reguluksen kuoren alle.


Lainaus
”Voin ehkä harkita tulevani sen Potterin luo kesäksi, mutta vain yhdellä ehdolla…”

”Okei, kerro?”

”Että tulet kanssani lentämään. Ja sitten treenaat huispausta minun tai Potterin kanssa niin, että voit syksyllä hakea joukkueeseen.”

”No en nyt tiedä…” Sirius murahti, mutta kohautti sitten hartioitaan. ”Tai ihan miten vaan. Ei kai siihen kuole, jos vaikka kokeilisikin. Mutta mieluiten treenaan sitten sinun ja Jamesin kanssa. Samaan aikaan.” Sirius oli varma, että tämä uhkaus saisi Reguluksen luopumaan pähkähullusta ajatuksestaan. Mutta sen sijaan tämä hymyilikin tyytyväisesti.
Tämä loppu sai kyllä niin hymyilemään ja heräsi toivo, että ehkä Regulus pelastuukin. Olen ihan sulaa vahaa tällaisten loppujen kanssa, kun Regulukselle annetaan toivonkipinä ja veljekset palaavat yhteen. Koko tarinasta ja erityisesti loppupuolesta välittyy todella selkeästi, kuinka nämä kaksi ovat tärkeitä toisilleen ja haluavat pitää toistensa puolta, vaikka heitä perheolot repivätkin kahteen eri suuntaan.

Suurkiitokset tästä kauniista fikistä ja piristävästä yllätyksestä, tämä oli todella ihana lukukokemus! ♥
(ava @Claire ja bannu @Ingrid)

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 554
Voi että, miten paljon tykkään näistä Mustan veljekset -ficeistäsi<3 Tietenkin Sirius on huolissaan Reguluksesta, eikä edes hän pysty hukuttamaan tuota huolta tuliviskin ja juhlimisen alle. Reguluksesta huomaa, että hän on kaveerannut tietynlaisessa porukassa (mm. tuo, kun hän uhkaa tappaa tuntemattoman uhan sänkynsä vierellä) ja hän on myös kovin teinimäinen puheissaan, kärttyinen pikku pallero :D Onneksi Sirius on tässä kypsempi eikä lähde ainakaan tällä kertaa mukaan riitelyyn, vaikka niinkin taatusti on käynyt monen monta kertaa. Tässä saatiin myös palanen poikien lapsuuden kommelluksia, sellaisista on aina hauska lukea, mitä kaikkea velhoperheessä voikaan sattua. Myös rivien välistä saattoi lukea sen, miten hyvin Sirius Reguluksen tuntee: totta kai Sirius tietää tämän rakastavan suklaata ja että Regulus saattaisi olla käännytettävissä Pottereiden luo kesäksi. Loppu hymyilytti ja koska tämä on fix-it, ajattelen että tällaisina veljesten välit säilyivät aina, hyväntahtoisen naljailevina ja kumpikin välittää toisistaan vaikka mitä tulisi eteen. Kiitos tästä<3
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
Hei kiitos valtavasti ihanista kommenteista! Olen onnellinen, jos Sirius & Regulus -ficeistäni on tykätty, koska se on itselleni niin rakas ja läheinen aihe, josta on aina kiva kirjoittaa. :)

Pahatar: Kyllä vaan, olin ajatellut, että Sirius tässä nimenomaan oli päättänyt olla kerrankin pitkämielinen veljen suhteen, kiukutteli tämä miten paljon hyvänsä. ;D Ja kyllähän Regulus sitten kiukutteli myös, vaikka varmaan siinäkin taustalla oli pohjimmiltaan yritystä saada toinen tuomaan jotenkin esiin, että välittää. Ja toki hän oli ihan maansa myynyt finaalipelin häviämisestä, jostain syystä kuvittelen, ettei Regulus kestä tappiota hyvin, kun on aina tottunut olemaan niin etevä. :) Sirius ei varmaan aikonut ensin näyttäytyä Regulukselle ollenkaan, mutta oli silti epämääräisesti sitä mieltä, että jonkun pitäisi jotenkin lohduttaa Regulusta karvaan tappion jälkeen, kun ei sitä varmaan kukaan toinenkaan tee (tässä ficissä hänellä ei ole sellaista ihanaa parasta kaveria kuin Barty, sillä jos olisi, tämä ihan takuulla toisi suklaata ja lohduttaisi). :) Ja onhan Sirius tietysti huolissaan aina, jos Regulukselle on käynyt jotain tai tämä on vaikeuksissa, olivat he puheväleissä tai eivät. Olet oikeassa, ettei Sirius varmaan ikinä paljastaisi heikkouttaan tuolla tavalla, mutta varmaan sen tuli niin paha mieli Reguluksen puolesta, joka luuli olevansa ihan surkea huispauksessa. Mustan veljesten keskinäinen välittäminen ja sovinnonteko on ihan omia lempiaiheitani, kuten tiedetään, joten ihana kuulla, että sinäkin tykkäsit tästä. :)

valokki: Ihana kuulla, että synttärificci oli iloinen yllätys! :) Olen samaa mieltä, ettei näistä kahdesta ikinä tule olemaan liikaa luettavaa, ja onpa kiva, jos olet löytänyt Sirius & Reguluksen minun ficcieni kautta. Sirius ei kyllä varmaan helpolla jätä juhlia väliin, mutta niin juuri ajattelin, että Reguluksen loukkaantuminen voisi olla sellainen syy, vaikkei sitten kehtaisikaan kavereille myöntää, että nyt ei oikein juhliminen innosta. Hän sitten päätti ratkaista asian hiipimällä salaa katsomaan veljeä, mutta onneksi jäi kiinni siitä. :) Regulus on ilman muuta loukkaantunut Siriukselle tämän lähdöstä, mutta eniten on kuitenkin varmaan ikävissään, joten siksi kuitenkin välien sopiminen lopulta onnistui. Olisi ainakin ihana ajatus, että Regulus olisikin lähtenyt Jamesin luo asumaan, vaikka ihan varmana se olisi ollut kauhea skandaali, ja hänellä olisi ollut aika hankalat ajat sen jälkeen koulussa muiden luihuisten kanssa. Voi pientä, ei varmaan ollut helppoa, mutta minustakin on niin kiva kirjoittaa ficcejä, joissa hän pelastuukin kamalalta kohtaloltaan. Siksi tässäkin on vähintään mahdollisuus siihen. :)

Thelina: Ajattelin ihan samoin, että Reguluksesta huomaa kyllä, millaisissa piireissä hän on viime aikoina liikkunut, kun on noin varuillaan koko ajan, että ensimmäinen ajatus on uhata tappaa tuntematon hiiviskelijä (eihän se silti olisi tappanut, en usko hetkeäkään).  :) Yleensä kyllä tykkään mieluummin ajatella, että luihuisetkin olivat enimmäkseen ihan hyviä tyyppejä, jotka osasivat olla hyviä ystäviä, mutta tässä ficissä Reguluksella varmaankaan ei ole siellä yhtään luotettavaa ystävää. Sen takia hänellä onkin niin hankalaa, ja Siriuksen seuraaminen Jamesin luo tuntuu mahdottoman vaikealta. Mutta koska minäkin rakastan fix it -ratkaisuja, haluan ajatella, että veljesten välit pysyivät tämän jälkeen hyvinä, ja että ne olisivat voineet löytää jonkun ratkaisun Reguluksen tilanteesee. Ihan epäilemättä Sirius kyllä tunsi pikkuveljensä ja tämän tavat paremmin kuin kukaan toinen, ja osasi vetää oikeista naruista kiukuttelusta huolimatta. :)


Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 481
  • ava Claire + bannu Ingrid
Tervehdys Vaihdokkaista! Oli jännittävää avata yksä ja tietää, mitä mulle olikaan tupsahtanut luettavaksi ja olinkin ilahtunut, että sain veljesmeininkiä. Siitä on hetki, kun olen HP-ficciä lukenut, mutta toisaalta ne ovat sen verran tuttuja, että maailman solahtaa nopeasti mukaan.

Ja solahtipa tähänkin tunnelmaan hyvin mukaan! Oli kivaa, että lukija pääsee mukaan kesken juhlien ja juhlatunnelman. Ilo on varmasti ylimmillään voiton myötä ja riehakkaan meiningin melkein kuulee korvissaan. Myös näin lukijana, joka on enimmäkseen keskittynyt HP-lukemisessaan Harryn aikaan, oli mielenkiintoista hypätä tänne jo aikaisemman sukupolven aikaan. Siksipä olinkin ensin, että aww, mennään tapaamaan veljeä sairaalasiipeen ja viedään vielä suklaasammakoitakin, onpa kiva idea, kunnes seuraavassa hetkessä selviää, että pojat ei olekaan oikein edes väleissä. Ihana idea kuitenkin Siriukselta, tuollaisen ilmalennon jälkeen varmasti suklaa maittaa ja jos nyt ei olisi hyvä aika laittaa välejä kuntoon, tai edes yrittää sellaista, niin milloin sitten.

Lainaus
Ei Reguluksen tarvinnut tietää, kuka hänelle oli vienyt suklaata, mutta hänen piti tietää, että joku välitti.
Suloista, että Sirius on silti valmis viemään suklaata, vaikka ei välttämättä haluakaan tulla nähdyksi. Hän haluaa varmistaa, että veljellä on jotain ilonpilkahdusta tässäkin kurjassa tilanteessa, vaikka ei siitä niin haluaisi kiinni jäädä. Sisarussuhteet on kuitenkin harvoja, jotka voivat kestää koko elämän, halusi sitä tai ei.

Lainaus
Nykyään olen ylpeä, että veljeni on koulun paras etsijä
Aww!!

Ihanaa, miten veljekset kerrankin pääsivät puhumaan ja vaihtamaan ajatuksiaan. Vaikka se tapahtuisi keskellä yötä sairaalasiivessä, on kuitenkin loppuutulos tärkein. On hyvä, että Siriuskin pääsee kertomaan pikkuveljelleen asioita, joita varmasti on miettinyt jo ennenkin, ilman, että on voinut niistä toiselle puhua. Ja ymmärtäähän sen. Jos molemmat ovat teini-iässä, ei siinä vaiheessa todellakaan ole ekana mielessä, että onpa kivaa ja hauskaa, kun on veli, vaan silloin ärsyttää kaikki. :D Oli sydäntälämmittävää huomata, kuinka pitkälle Sirius olisi valmis menemään, että oma veli pysyisi turvassa. Hän tietää, millaista väkeä Reguluksen kaverin on ja mitä siitä voi vielä seurata, jos veli ei pidä puoliaan.

Ah, olipa tämä ihastuttava ficci! Oli ihanaa päästä lukemaan veljesten välisestä nahinasta ja vähän jo anteeksiannostakin. Perhe voi olla pahin, mutta joskus myös parhain ja oli hienoa, että Sirius tarjosi pakomahdollisuutta myös Regulukselle. Veljesten erot tulivat hyvin esiin tässä tekstissä ja oli jotenkin tosi hellyttävää lukea Siriuksesta isoveljenä ja varsinkin vielä näin nuorena, kun suurin osa lukemistani Sirius-teksteistä sijoittaa hänet jo jonnekin aikuisuuteen ja vähän jo ehkä kyynisemmäksi. Kiitos paljon tästä! ^^
Hyppää lehtikasaan!