Kirjoittaja Aihe: Star Trek TOS / Rakkaus ei ole järkevä / S / Amanda Grayson/Sarek  (Luettu 1053 kertaa)

miisuli

  • Neiti Herrasmies
  • ***
  • Viestejä: 406
  • ava by Sokerisiipi
Title: Rakkaus ei ole järkevä
Author: miisuli
Genre: Draama, romance
Rating: S
Pairing: Amanda Grayson/Sarek
Fandom: Star Trek TOS
Disclaimer: Kaikki oikeudet Gene Roddenberrylle ja sarjan tekijöille. En saa tästä mitään korvausta.
Summary: Minun kuului kohdata sinut, Amanda Grayson.

A/N: Noniin, back in the business uuden Star Trek -tekstin kanssa! 8) Tässä seikkaillaan tietysti Spockin vanhempien, Amanda Graysonin ja Sarekin avioliiton merkeissä. Teksti on Sarekin POV. Liitetään FF100-haasteeseen sanalla nainen.


Rakkaus ei ole järkevä

Kun näin sinut ensimmäisen kerran, koin jotain, mitä en osaa sanoittaa. Mutta heti tiesin, että ilman sinua, ei minulla olisi tulevaisuutta. Kuin olisin herännyt vasta elämäni ensimmäiseen päivään, kun kohtasin sinut.

Minun kuului kohdata sinut, Amanda Grayson.

Olit tuulahdus maailmasta, jota en ymmärtänyt alkuunkaan. Olit kaunein, kenet olin koskaan tavannut. Olit nokkela, jota en olisi odottanut ihmisnaiselta. Mutta olet todistanut olevani monesti väärässä. Olet opettanut minulle paljon muutakin, vaikken sitä olekaan sinulle usein myöntänyt.

Ei ole loogista uskoa kohtalon johdatukseen, sillä jokainen meistä tekee päätökset omien johtopäätöstensä mukaan. En ole koskaan epäillyt Surakin opetuksia, sillä elämän kummallisimmissakin hetkissä ne pätevät.

Sinun silmäsi säkenöivät tavalla, jollaista en ennen ollut nähnyt. Kun puhut itsellesi tärkeistä asioista ja annat tunteillesi vallan, kiiltävät silmäsi erikoisesti. Suutut, koska tuijotan väittelyn lomassa, mutta en voi sille mitään. Kiinnostat minua ikuisesti.

Kenenkään mielestä meidän liittomme ei ollut millään tavoin järkevä. Sinä vastasit silloin, ettei rakkaus ole järkevä. Vulkanuslaiset eivät moista kommenttia ymmärtäneet. Tiedän kuitenkin, mitä tarkoitit.

Ei, rakkaus ei ole järkevä. Mutta sinun kanssasi oleminen tuntuu silti loogiselta.

Tiedän, ettet hyväksy kaikkea, mitä teen. Sinun mielestäsi olin liian ankara Spockille. Ymmärrän kyllä, miksi sanot niin. Mutta siitä huolimatta et ole koskaan hylännyt minua. Sitä vulkanuslaiset kutsuvat rakkaudeksi. Ehkä olet oivaltanut sen vuosien varrella.

Toivon ettet ole vuosien aikana unohtanut, että rakastan sinua. Joka aamu, kun herään ja tiedän, että olet vaimoni, olen syvästi kiitollinen.

Kukaan ei ole rakastanut minua kuin sinä. Enkä minä tule rakastamaan toista koskaan niin kuin sinua, Amanda Grayson.
« Viimeksi muokattu: 01.03.2023 18:35:16 kirjoittanut miisuli »
"You must have a twinkle in your eye, a naughtiness - and the audience must realize your mind is working faster than your words."
Jeremy Brett