Kirjoittaja Aihe: Mass Effect: Andromeda: Julkinen salaisuus (Scott/Reyes, PTP, fluffi, S)  (Luettu 1270 kertaa)

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Scott harppoi Reyesin luo ja veti tämän itseään vasten. Hän halasi Reyesiä niin kuin teki kaiken elämässään: täysillä.


Nimi: Julkinen salaisuus
Kirjoittaja: Beelsebutt
Oikolukija: Voldemort eiku Karvis ja Sisilja JA Ffgn <3
Fandom: Mass Effect: Andromeda
Päähenkilöt: Scott Ryder/Reyes Vidal
Lajityyppi: PerkeleenTunnePaska fluffilla
Sanamäärä: < 1000
Haasteet: LWXX
Ikäraja: S (sallittu kaikille)


Kiitokset Vendelalle lyriikoista <3 vuan olivatpa sitten kerrassaan haastavat! Lyriikat lopussa spoileritagin alla. Jälleen kerran suunnittelin ja pohdin ja päädyin skenaarioon, ja sitten vasta lukittuani idean tajusin, että hehe, taisi mennä taas vähän lyriikoiden vierestä. Mutta kuten viisas ihminen totesi, tärkeintä että tulee fikki! ;D

Kiitokset oikolukijoille <3

Tietoa fandomin yksityiskohdista ja käännöksistä spoileritägin alla:

Spoiler: näytä

Scott Ryderini on default Scott, tunteikas ja humoristinen. Scott on Opas (alkup. Pathfinder), jonka tehtävänä ME:A-pelissä oli löytää asuinplaneetta kymmenille tuhansille ihmisille (ja muillekin alieniroduille) uudessa galaksissa (Andromedassa), jonne Aloite: Andromeda -järjestö (Andromeda Initiative) matkusti syväjäädytettyinä 600 vuoden ajan. Scott myös pelastaa koko galaksin nurkan pahoilta ketteiltä (Kett) ja on näin ollen AA:n kultapoju. Tann on pyrkyri, pahainen kirjanpitäjä ;D joka pääsi johtajaksi vain siksi, että kaikki seitsemän hänen esihenkilöistään kuolivat, kun arkki saapui Andromedaan ja törmäsi pimeään energiaan.

Reyes on hmm, vähän kuin salakuljetusjengin johtaja mutta sydän kultaa? Ainakin mun päässäni. Eli ylläpitää rikollisorganisaatiota, mutta oma pääkanoni on, että pikkuhiljaa Reyes muokkaa järjestöstään jotain suurempaa ja ehkä jopa kunniallisempaa ;D

Reyes on Scottille, kuten Scottkin Reyesille, ensimmäinen ihminen olento, jota on koskaan rakastanut. (Siis ne molemmat on ihmisiä, mutku pelissä ihmiset on vain yksi lajeista, niin on jotenkin pöljää sanoa, että "ensimmäinen ihminen". Entä jos Scott olisi ennen Reyesiä rakastanut vaikka turiania? Tai quariania? Mutta ei, Reyes oli eka :P )



Hox! En omista Mass Effect -maailmaa, hahmoja, tapahtumia, mitään. BioWare omistaa, joten kaikki kunnia heille. En saa tästä rahaa, elekää haastako oikeuteen!




Julkinen salaisuus



Govorkamin aurinko oli laskenut jo matalalle. Punaisena hehkuva taivas värisi, ja sen valo sai jopa tavanomaista värittömämmän angaravartijan hehkumaan.

Reyes astui viimeisen askelman ja oli nyt portaiden yläpäässä, aivan vartijan takana. Hänen jokainen liikkeensä oli harkittu ja tarpeellinen. Hän jatkoi äänettömin askelin ja oli juuri kohottamassa kättään kohti oven tunnistuspaneelia, kun vartija puhui.

"Terve, Shena."

Reyes pidätteli kirosanaa, mutta kääntyi ympäri antaen taktisen viittansa kadota ympäriltään.

"Hei, Mira. Olin tällä kertaa onnistua, eikö totta?"

Mira pärskähti ja vilkaisi Reyesiä.

"Turha yrittääkään, ihminen. Haistoin sinut jo kaukaa. Sinusta ei tule ikinä kunnollista hiippailijaa niin kauan kun käytät tuota hajuvettä."

"Partavettä, Mira. Miehet käyttävät partavettä, naiset hajuvettä", Reyes korjasi hymyillen.

Mira pyöräytti silmiään, mutta hymyili jo hänkin hieman.

"Eihän sinulla edes parta kasva, Shena. Mene sisään, Opas varmasti jo odottaa."

Reyes nyökkäsi Miralle. Hän piti angaraneista yleensä, Mirasta erityisesti. Tämä oli alusta alkaen kohdellut niin häntä kuin Scottiakin hyvin välittömästi, turhia kumartelematta. Mutta Reyes oli tietysti tarkistanut Miran taustat ja testannut tämän valppautta jo kymmeniä kertoja. Hän ei ollut parhaista yrityksistään huolimatta koskaan päässyt Scottin Ditaeonin asumukseen sisään jäämättä kiinni.

Miran sanat mielessään hän päätti, että ensi kerralla hän yrittäisi livahtaa sisälle ilmatiivis avaruuspuku yllään. Jos se onnistuisi häneltä, se voisi onnistua joltakulta muultakin. Scottilla oli edelleen vihollisia Kadaran maaperällä ja joku heistä voisi yrittää kostoa.


Scott istui työpöytänsä ääressä puhuen videopuhelua eikä ilmeisesti kuullut oven avautumista. Reyes kurtisti kulmiaan ja pysähtyi. Hän kuuli selkeästi johtaja Tannin äänen eikä halunnut näyttäytyä ja aiheuttaa näin Scottille ongelmia.

Mutta kun ulko-ovi sulkeutui vaimeasti suhahtaen, Scott pyörähti ympäri tuolillaan ja hymyili leveästi.

"Hei, kultsi!" hän huudahti ja virnisti päälle.

Reyes tyytyi pyöräyttämään silmiään. Scottin leveät hartiat olivat hänen ja kameran välissä. Jos hän pysyisi hiljaa, Tann ei saisi tietää, kuka paikalle oli saapunut.

"Kuka sinne tuli?" Tann kysyi keskeyttäen äkäisesti jaarittelunsa. Hän oli juuri listannut tehtäviä, joita Oppaalla edelleen riitti eri puolilla Heleusta huolimatta siitä, että Kettit oli ajettu pois ja suurimmalle osalle kansalaisia oli myös löydetty asuinkelpoinen planeetta.

Scott kääntyi takaisin näytön puoleen, ja Reyes näki hymyn valahtavan hänen kasvoiltaan. Scott kohensi ryhtiään niin että näytti entistäkin vaikuttavammalta. Ja kun hän puhui, hänen äänensävynsä teki selväksi, mitä hän Tannista ajatteli.

"Minun poikaystäväni saapui juuri paikalle. Sinä ja minä jatkamme keskusteluamme, kun otan seuraavan kerran yhteyttä."

Tann pärskähti.

"Poikaystävä! Tarkoitatko sitä avaruusrosvoa? Et kai väitä, että—" mutta sen pidemmälle hän ei päässyt.

Scott nousi seisomaan, ja automaattikamera kääntyi kuvaamaan hänen kasvonpiirteitään alaviistosta. Reyes hykerteli kuvitellessaan efektin, jonka kuvakulma sai aikaan Tannin näytölle. Opas, kokonaisen galaksin pelastaja suorastaan vyöryi mitättömän salarianin ylle.

"Sinä. Et. Sanele. Minun. Henkilökohtaisia. Suhteitani. Jos soperrat vielä yhdenkin poikkipuolisen kommentin siitä, ketä minä päätän rakastaa, niin meidän yhteystyömme loppuu välittömästi."

Tann ehti vielä pörhentyä, ja sai pärskäytystensä lomasta änkytettyä. "Mi- minä olen johtaja Tann!"

Mutta Scott oli saanut tarpeeksensa.

"Kuules johtaja Tann. En voisi välittää yhtä kullin lutkautusta siitä, mitä mieltä olet minun henkilökohtaisista asioista. Ja jopa kahden kullin lutkutuksista puheen ollen, heippa!" Scott heilutteli sormiaan Tannille ja sen jälkeen katkaisi yhteyden.

Reyes purskahti nauruun.

"En voi uskoa, että sanoit noin johtaja Tannille."

Scott harppoi Reyesin luo ja veti tämän itseään vasten. Hän halasi Reyesiä niin kuin teki kaiken elämässään: täysillä. Reyes hymyili ja kietoi kätensä Scottin ympärille laskien hetkeksi päänsä tämän olalle.

"En anna enää sen liskon sanella, mitä minun pitää tehdä ja mitä ei. Homehtukoon Nexukseensa, saakeli", Scott mutisi Reyesin kaulaan.

"Onkohan se viisasta?" Reyes tuumi ääneen silitellen Scottin niskavilloja. "Tann voi tehdä elämästäsi vaikeaa, cariño."

"Vitut Tannista! Minä en ala piilottelemaan poikaystävääni!" Scott julisti uhmakkaasti. Hän vetäytyi käsivarren mitan päähän ja katsoi Reyesiä jäänsinisillä silmillään. "Me ei anneta periksi Tannille, eihän?"

Reyes hymyili ja kupersi kämmenensä Scottin poskelle. Scott oli järkähtämätön kaikessa mitä teki, mutta heidän välisessä suhteessaan Scott muisti poikkeuksetta ottaa huomioon myös Reyesin mielipiteen. Toki Reyes olisi osannut artikuloida oma-aloitteisestikin oman mielipiteensä, mutta Scottin ajattelevaisuus sai hänen sydämensä läpättämään joka ikinen kerta.

"Tässä en voi olla päätöksentekijänä, cariño. Minä olen Kadaran kuningas, ja täällä sanani on laki. Mutta sinä joudut kulkemaan muuallakin, missä AA on vallassa. Ja halusimmepa tai ei, Tann on koko Aloite: Andromeda -järjestön johtaja."

"Väliaikainen johtaja. Ja katsotaan miten kauan sitäkään", Scott mutisi ja istui sängyn reunalle. Hän veti Reyesin jalkojensa väliin.

"Oliko tuo virallinen pyyntö? Saanko murhata Tannin sinun suosiollasi?" Reyes kysyi ainakin puoliksi vitsaillen.

Scott livautti kätensä Reyesin pakaroille. Sitten hän puristi takamusta ja näytti Reyesille kieltään.

"Jos joku saa kunnian päästää Tannin päiviltä, se olen minä", Scott virnisti. "Mutta taidan ensin yrittää diplomaattista painostusta. Tann tuskin voittaa rehellisiä vaaleja."

"Älä aliarvioi salarianin neuvokkuutta", Reyes hymähti ja pyyhkäisi karanneen suortuvan Scottin korvan taakse. Hiukset olivat vielä aavistuksen kosteat, Scott oli käynyt vasta suihkussa. Ajatus sekä kiihotti että harmitti Reyesiä. Tämä säästäisi aikaa, mutta samaan aikaan Reyes olisi halunnut jakaa suihkun Scottin kanssa.

"En siltikään aio piilotella sinua", Scott lausui järkähtämättömänä. Hänen katseensa oli vakaa, ja Reyes tiesi, ettei asiasta kannattanut enää väitellä.

"Siinä tapauksessa ylläpidämme julkista skandaaliamme yhä avoimemmin", Reyes lupasi kevyesti. "Kenties löydämme Nexuksesta mukavan siivouskomeron? Ehkä Tann voisi yllättää meidät, jos joku vihjaisisi hänelle oikeaan aikaan?"

Scott nauroi ääneen, mutta vain lyhyesti. Hänen piinkova katseensa oli jo pehmentynyt, ja nyt hänen silmissään hehkui tietynlainen nälkä. Hän sujautti sormensa Reyesin housunkauluksen alle ja kohotti kulmiaan. Reyes nielaisi tyhjää.

"Se Tannista?" Reyes kysyi pehmeästi ja upotti omat sormensa Scottin hiuksiin.

"Se Tannista", Scott vahvisti ja alkoi avata housujen nappeja.



Spoiler: näytä



Harry Styles - As It Was

Holdin' me back
Gravity's holdin' me back
I want you to hold out the palm of your hand
Why don't we leave it at that?
Nothin' to say
When everything gets in the way
Seems you cannot be replaced
And I'm the one who will stay, oh

In this world, it's just us
You know it's not the same as it was
In this world, it's just us
You know it's not the same as it was
As it was, as it was
You know it's not the same

Answer the phone
"Harry, you're no good alone
Why are you sittin' at home on the floor?
What kind of pills are you on?"
Ringin' the bell
And nobody's comin' to help
Your daddy lives by himself
He just wants to know that you're well, oh

In this world, it's just us
You know it's not the same as it was
In this world, it's just us
You know it's not the same as it was
As it was, as it was
You know it's not the same

Go home, get ahead, light-speed internet
I don't wanna talk about the way that it was
Leave America, two kids follow her
I don't wanna talk about who's doin' it first

As it was
You know it's not the same as it was
As it was, as it was





Hox! Kuriositeettina mainittakoon, että Mira on miespuoleinen angara. Niillä on ihan kummallisia nimiä meikäläisittäin, siel on vanhempi kokenut nainen nimeltä Pasi, sit oli kans joku miespuoleinen suomalaisella naisennimellä. Mut kivaa, että on myös suomiedustusta pelissä <3

Lisäksi 'Shena' on Reyesin koodinimi (hän on angaranien vastarintaliikkeen yhteyshenkilö Kadarassa) ja se tarkoittaa angaranin kielellä "Suuta". Tästä on revitty kovasti rietasta huumoria ihan jo pelissäkin, kuten tässä videopätkässä (linkki vie YouTubeen) ;D



Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 050
Tykkäsin näistä hahmoista ja heidän meiningistään tässä fikissä kovasti, vaikka en heitä yhtään tunnekaan. Ja iloisesti kuolin tiedolle, että Mira olikin miespuolinen, ja niinpä mun sieluni silmin kehittämäni kuva vaati hiukan uudelleen piirtämistä. Mutta selitä mulle, miksi kaikki nyt saamani googletulokset väittää, että se on ulkonäöltään kuitenkin feminiininen?? ;D

Lainaus
"Hei, kultsi!" hän huudahti ja virnisti päälle.

Reyes tyytyi pyöräyttämään silmiään. Scottin leveät hartiat olivat hänen ja kameran välissä. Jos hän pysyisi hiljaa, Tann ei saisi tietää, kuka paikalle oli saapunut.
Ensinnäkin, miten veikeän itsevarma huikkaus <3 ja toiseksi, mua huvitti ajatus, että Tann kuuli linjan toiseen päähän tämän hellän tervehdyksen ja olisi silti sillei että kukakuka??? Haluan ajatella, että Scottilla riittää vientiä, tai ainakin sitten Tannin mielestä kultsi saattaisi hellittelynimenä sopia monellekin. ;D ;D

Lainaus
"Kuules johtaja Tann. En voisi välittää yhtä kullin lutkautusta siitä, mitä mieltä olet minun henkilökohtaisista asioista. Ja jopa kahden kullin lutkutuksista puheen ollen, heippa!" Scott heilutteli sormiaan Tannille ja sen jälkeen katkaisi yhteyden.
Tää hekotutti vielä toisellakin lukukerralla, eihhh en kestä tuota kullin lutkautusta, niin mahtava muotoilu!! <3<3 Ja toisekseen, tykkäsin sormien heiluttelusta! Elävä mielikuva! Ah että, nautin ylipäätään kovasti tästä Scottin mahtipontisesta päättäväisyydestä olla pitämättä poikaystäväänsä piilossa ja olla kuuntelematta sheissea asiasta.

Arvostin myös kuinka vikkelään Tannin tökeryydet voitiin ravistaa päiväjärjestyksestä ja siirtyä yksissä tuumin lemmekkäämpään suuntaan. Just oikein. <3

Tää oli niin hykerryttävä ja lämmin lukukokemus. Ihanaa että kirjoitit tän!
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Karvis

  • Vieras
Tää on yhtä aikaa hauska ja romanttinen. Scott on rohkea haistattaessaan pitkät Tannin arvovallalle ja osoittaessaan, että hän rakastaa julkisesti ketä haluaa eikä muilla ole siihen mitään sanomista. Miran miespuolisuus pääsi alunperin mutkin yllättämään ja oli hauska yksityiskohta. Hauskaa muuten huomata miten tosiaan nimi ohjaa ajattelemaan tiettyä sukupuolta ja myös ulkonäköä ja tällaisessa fandomissa myös sitä että kaikki on ihmisiä vaikka välttämättä ei todellakaan ole! Ihan kiinnostava myös tuo alun partavesi ja hajuvesi. Voisihan miehenkin käyttämättä hajusteesta tosiaan käyttää nimitystä hajuvesi eikä erotella sitä nimen mukaan.

Lainaus
Scott harppoi Reyesin luo ja veti tämän itseään vasten. Hän halasi Reyesiä niin kuin teki kaiken elämässään: täysillä. Reyes hymyili ja kietoi kätensä Scottin ympärille laskien hetkeksi päänsä tämän olalle

Romantikkomieleni tykkää tällaisista toisiinsa nojailuista. Koska mulla ei silleen ollut muistikuvaa keitä nämä on niin oletin aluksi että nämä on vain kaksi normaalia tyyppiä, ei mitään tai ketään tärkeitä tai vahvoja hahmoja niin oli kiva, että itse tekstissä tuli muistutus siitä, ettei niin ihan ollutkaan.  ;D