Kirjoittaja Aihe: 911 Lone Star: Ajatusharhailuja | S | Carlos/TK | LW20  (Luettu 1150 kertaa)

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 474
  • ava by Claire
Ficin nimi: Ajatusharhailuja
Kirjoittaja: Kelsier
Ikäraja: S
Fandom: 911 Lone Star
Tyylilaji/Genre: hömppää, kaksi ja puoli raapale
Paritus: Carlos/TK
Vastuuvapaus: 911 Lone Star -tv-sarja kuuluu tekijöilleen. Kirjoitan huvikseni enkä saa tästä rahaa.
Haasteet: Lyrics Wheel XX (lyriikat spoilerin alla),
Valloita fandom IV

Spoiler: näytä
Synthr - Cycle of Extinction

Organic civilizations rise, evolve, advance,
And at the apex of their glory they are extinguished
Organic life is nothing but a genetic mutation, an accident
You exist because we allow it
Your extinction is inevitable
You cannot escape
We are the end of everything,
And you will end because we demand it
The pattern has repeated itself more times than you can fathom
In the end, the cycle cannot be broken
The cycle cannot be broken



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Joskus Carlos pohti, miten he kaksi olivat päätyneet yhteen. Siis jos ei otettu huomioon, että he olivat tavanneet työssä ja hän oli tehnyt aloitteen. He olivat kumpikin pikkujumalia. Hän saattoi poliisina yhdessä hetkessä muuttaa ihmisen elämän suunnan löytämällä tämän hallusta jotain laitonta ja pidättämällä tämän. TK oli palomies-ensihoitaja. No, eihän sitä tarvinnut edes selittää. TK olisi voinut antaa maastopalon levitä ja todeta vain, että kuolkoon kaikki ja syntyköön sitten uudestaan, hänen itsensä avustamana tietysti. (Ehkä siihen leviämisen antamispäätökseen olisi tarvittu lupa hänen isältään, joka kuitenkin oli palopäällikkö.) Carlos oli lukenut jostain, että sukupuutot olivat luonnollinen osa sykliä, kaikki päättyisi joskus kaikkien kohdalta. Mutta hän ja TK olivat tuossa syklissä toteuttaja puolella tai niin lähellä sitä kuin kuolevainen saattoi päästä. Carlos halusi kuitenkin ajatella, että olivat hyviksiä. Hän pelasti nuoria kaidalle polulle ja TK ihmishenkiä noin yleensä. Tuollaiset tosiasiat varmaan olivat vetäneet toisiaan puoleensa.

Carlos heräsi aatoksistaan toisen kehon istahtaessa viereensä.

”Mitä mietit noin tarkkaan, muru?” TK kysyi häneltä painaen samalla suukon kaulansyrjään.

”Äh… oikeastaan… sinua vain, senkin kanelipulla.”

TK oli kavunnut hänen syliinsä. ”Ahaa… mikäs sinä sitten olet? Oma flambeerattu sokerikuorrutteeni?”

Carlos pyöritti päätään hymyn kutitellessa kasvoja. Oliko hän juuri kuvitellut tuon suloisen inhimillisen sotkun, jota kutsui poikaystäväkseen, olevan jumala? Koko maailmahan menisi moisesta sekaisin. ”Vaikka se. Nyt suutelet minua.”

TK:ta ei tarvinnut kahta kertaa käskeä. Suudelmien syventyessä ja käsien vaelluksen muuttuessa levottomammaksi Carlos päätti unohtaa kaikki syklit, johtivatpa ne elämään tai kuolemaan, jättää turhat ajatusharhailut ja pitää jalkansa tiukasti maassa, sillä siellä oli olemassa kaikkein paras, mitä toivoa saattoi.
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
Vs: 911 Lone Star: Ajatusharhailuja | S | Carlos/TK | LW20
« Vastaus #1 : 17.02.2023 15:09:09 »
Kommenttikampanjasta hei! Valitsin kommentoitavaksi tämän tekstin, koska minua alkoi kiehtoa niin kovasti näiden kahden suhde, ja mistä siinä oikein on kyse. Tuo kahden "puolijumalan" suhde herätti paljon ajatuksia, tai kahden sellaisen ammattilaisen suhde, joiden työssä on kyse elämästä ja kuolemasta, ja reagoinnista akuutteihin kriisitilanteisiin.

Olen joskus tehnyt yhdenlaista akuuttityötä itsekin, ja sen kautta pääsin jollain lailla hyvin sisään siihen, miten nämä kaksi tässä olivat löytäneet sen kautta toisensa, sillä onhan sellainen työ jotenkin ihan oma maailmansa. Varmaan poliisi ja palomies-ensihoitaja päätyvät keskenään tilanteisiin, joihin ei kaksi ihmistä helposti keskenään muuten päätyisi, ja siinä yksi asia voi johtaa toiseen. Ja tämän kaiken sanon nyt siis tietämättä, keitä nämä henkilöt tässä ovat, koska en ole nähnyt tätä sarjaa. Alkoi heti kyllä kiinnostaa, ja piti katsoa muutama Youtube-video päästäkseni kärryille. :) Mutta tähän tekstiin pääsi kyllä kivasti sisälle fandomia tuntemattakin.

”Mitä mietit noin tarkkaan, muru?” TK kysyi häneltä painaen samalla suukon kaulansyrjään.

”Äh… oikeastaan… sinua vain, senkin kanelipulla.”

TK oli kavunnut hänen syliinsä. ”Ahaa… mikäs sinä sitten olet? Oma flambeerattu sokerikuorrutteeni?”

Olipa suloista kielenkäyttöä näiltä kahdelta kovan luokan ammattilaiselta. Se on ainakin ihan takuuvarmasti terveellistä noissa hommissa (ja missä tahansa hommissa), että osaa päästää ammattiroolista irti silloin kun on sen aika, ja elää silloin juuri niin kuin itseä huvittaa. Vaikka sitten heittäytyä ihan pehmoiseksi. Tuo senkin kanelipulla oli ehkä söpöintä, mitä olen kuullut pitkään aikaan. :)

Kiitos kovasti tästä, tulin oikein hyvälle mielelle tämän lukemisesta, ja tämä oli hieno esimerkki siitä, miten kannattaa tarttua myös itselle vieraiden fandomien teksteihin! :)

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 474
  • ava by Claire
Vs: 911 Lone Star: Ajatusharhailuja | S | Carlos/TK | LW20
« Vastaus #2 : 20.02.2023 15:09:58 »
Altais: Carlos ja TK osaavat (ja varmasti haluavatkin) unohtaa ammattiensa varjopuolet kotona. He ovat äärimmäisen söpö pariskunta. Carlos on se järkevämpi osapuoli ja TK sitten neuroottisempi. Epäilen, että jos Carlos olisi kertonut, millaisia ajatusharhailuja elätteli, TK olisi saattanut tarvita vähän lisähappea. Että parempi vain söpöstellä poikaystävälleen (tai oikeammin kihlatulleen, he ovat jo sarjassa kihloissa), kuin saattaa tämä miettimään liian vakavia asioita. Kiva, kun uskalsit valita itsellesi tuntemattoman fandomin ja kiitos, kun kommentoit! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)