Kirjoittaja Aihe: The Umbrella Academy: Nyt kun isä on poissa, S, Diego/Klaus, triplaraapale  (Luettu 1119 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 130
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Nyt kun isä on poissa
Kirjoittaja: Maissinaksu
Fandom: The Umbrella Academy (Netflix)
Ikäraja: S
Paritus: Diego/Klaus
Genre: Slice of life, deathfic, jotain somaa

Huom: Adoptioveljesten välistä hellyyttä

Summary: "Hittolainen, tässä ihan hämmentyy kaikesta vapaudesta. Palloa jalassa ei ole... tajuatko?"

A/N: Aloin kirjoitella tätä jo oikeastaan samoihin aikoihin kun ensimmäinen Umbrella-teksti löysi tiensä esiin aivoistani, sitten unohdin tämän hetkeksi kokonaan ja nyt sain tämän viimein ulos. :D Tavoitteena minulla oli taas tehdä tästä jokin raapaleen näköinen, mutta sadassa sanassa en ollut päässyt vielä minkään valtakunnan punaiseen lankaan käsiksi. Ficci sijoittuu sarjan ensimmäiselle kaudelle.



***



"Ehkei sitä tulisi sanoa hyväksi asiaksi noin vain. Tai etiketin nimissä ainakaan, tiedäpä sitten käytännöstä", Klaus mutisi ja jäi aprikoimaan sanojaan, mikä oli Diegosta turhanpäiväistä.

"Minä kyllä sanon sitä hyväksi asiaksi, eikä edes harmita. Minulta löytyy kimppu syitä sille, miksi elämäni on asteen verran onnellisempaa, kun isän maalliset jäännökset lepäävät pihamaan lehtikasassa."

"Jep, levätköön siellä", Klaus virkkoi, kohotti shottilasiaan ja kulautti tequilansa alas samalla kun kaatoi Diegon lasin täyteen. "Hittolainen, tässä ihan hämmentyy kaikesta vapaudesta. Palloa jalassa ei ole... tajuatko?"

"Vähitellen."

"Eikä kaikkialla kummittelevia valvovia silmiä."

"Hm?"

Klaus viittasi olankohautuksella ympärilleen. "Kameroita, muru. Kyttäämässä joka liikettä."

"Niin... olin jo melkein unohtanut." Diego kulautti shottinsa ja ponkaisi seisaalleen niin ripeästi, että pullo Klausin kädessä kallistui uhkaavasti.

"Minne noin hoppu, cowboy?"

"Ääh, minä vain... jäin ajattelemaan sanojasi vapaudesta."

Klaus naurahti sydämellisesti. "Liikuttavaa, että höpinäni antavat ajattelun aihetta."

"Kaikilla on hetkensä."

"Ah, imartelija."

Diego virnisti ja kummempia kuhnailematta kumartui lähemmäs veljeään. Klaus tapitti häntä takaisin hienoisen kummastuneena, ja kun Diego vei kätensä veljensä kasvojen molemmin puolin, tämä näytti olevan aikeissa sanoa jotain. Diego ehti kuitenkin ensin.

"Nyt kun isä on poissa ja kamerat sammuneet, voin viimein tehdä tämän."

Diego nojautui tequilanmakuiseen suudelmaan, ja Klaus vastasi siihen samanlaisella lempeydellä. Heidän huulensa irtaantuivat toisistaan vain hetkeä myöhemmin, mutta siinä lyhyessäkin ajassa oli käynyt selväksi ainakin yksi asia.

Heidän olisi pitänyt tehdä se jo aikoja sitten.

Diegolla olisi kuulunut olla rohkeutta suudella Klausia jo kauan sitten, viis siitä, vaikka he olisivat jääneet kiinni. Piru vie, viis kaikesta, hän tuhahti ja nappasi Klausin huulet toiseen suudelmaan, joka sisälsi jo kieltäkin.

"Kuule, Dii", Klaus hengähti sitten kasvoillaan pehmeä hymy, jollainen peilautui Diegonkin kasvoille.

"Kerro."

"Olen ihan hemmetin sekaisin", Klaus naurahti ja painoi otsansa hänen otsaansa vasten. "Tavallistakin enemmän, voitko kuvitella? Tästä vapaudesta siis... Ja rakastan sitä ihan saamaristi..."

Diego naurahti suupielestään ja silitteli peukalollaan veljensä poskipäätä.

"Samat sanat."

« Viimeksi muokattu: 28.07.2022 06:35:18 kirjoittanut Maissinaksu »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 617
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Lainaus
mutta sadassa sanassa en ollut päässyt vielä minkään valtakunnan punaiseen lankaan käsiksi.
Fiilaan. Siksi mä niin harvoin raapaleita kirjoitankaan 😅 Ei se sata sana vain riitä mihinkään.

Mut siis joo! Kuten jo aamulla yhdessä viestissäni kerroin, aloitin nyt sit itsekin lopulta tämän sarjan kattomisen (pysyypähän paremmin kärryillä sun avautumisista :D), ja ihan jo sen kunniaksi päätin että tuun taas lukemaan yhden näistä sun tuotoksista (joita oot kyllä syytänyt ulos ihan mieletöntä tahtia, hitto oon aina vaa katellu sivusta vaikuttuneena miten tuottelias olet). Tää kun sijoittuu ekalle kaudelle niin sopi hyvin siinäkin mielessä luettavaksi (vaikka oonhan mä ne pari muutaki jo lukenut, ja tiedä nyt mihin aikarakoon niiden on tarkoitus sijoittua :D)

Tässä oli kaikessa yksinkertaisuudessa kyllä ihana idea. Siinä on kyllä varmasti ihan mieletön vapauden tunne, kun ei ole enää kyttäävää isäukkoa ja alituiseen valvoviva kameroita. Siitä pitää tietysti ottaa kaikki irti ja tehdä se, mitä ei aiemmin voinut. Kauaa nämä kaksi eivät aikailleetkaan :D Mutta eipä se ole ihmekään, kun kerta sitä jo pitkään olisi halunnut tehdä.

Lainaus
"Liikuttavaa, että höpinäni antavat ajattelun aihetta."
Mitä nyt voin yhden jakson (ja sun Whatsapp-avautumisten) perusteella todeta, semmoinen onkin arvokas hetki jota onkin syytä vaalia :D Mut niin, kaikilla tosiaan on hetkensä.

Senki haluan vielä todeta, että tällä on tosi ihana otsikko 😍 Sekin sinällään simppeli mutta sopii tosi hyvin tälle ficille, ja muutenkin siinä on jotain niin kivaa. Mulla taitaa olla pieni heikkous kaikille kun/kunnes ym. -rakenteisille otsikoille, ainaki löydän niistä aina jotain niin ihanaa, ja siks oonki nyt kans taas ihan rakastunut ;D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 130
  • Kurlun murlun
Kiitoksia, Larjus! <3 Sataan sanaankin olisi ihan hauska silloin tällöin pyrkiä tiivistämään sanomansa, mutta eihän sitä nyt aina voi. :D Melkein koskaan, jos tarkempia ollaan...

Voih, tämä sarja kyllä otti ja inspiroi rytinällä. xD Tällä hetkellä kouluhommien päälle puskeva harkka tuntuu vievän kaiken luovan energian, mutta sen lisäksi Umbrella on tainnut tässä kohtaa hiipiä aivojeni toiseksi ajankohtaisimmaksi fandomiksi ensimmäisen ollessa Witcher. Liekö mikään ihmekään, kun tekstiä syntyi lyhyessä ajassa niin iso määrä ja onhan minulla edelleenkin muutama ficci tulilla ja kesken. xD

Mutta joo eihän sitä nyt viitsi odottaa oman elämän alkamista, kun isäukko ja valvovat kamerat ovat sitä nykyä historiaa. <3 Ehkä sitä hyvää kannatti tässä kohtaa odotellakin. :3

- Mai
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."