Kirjoittaja Aihe: Kipinästä räjähdys (S, Ron/Hermione)  (Luettu 5132 kertaa)

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Kipinästä räjähdys (S, Ron/Hermione)
« : 03.08.2007 10:49:44 »
Nimi: Kipinästä räjähdys
Ikäraja: S
Genre: romance
Paritus: Ron/Hermione
Summary: Harry voitti Voldemortin, ja sen kunniaksi Kotikolossa on meneillään suuret juhlat. Ron ja Hermione ovat kokeneet ensisuudelmansa, mutta heidän suhteensa ei ole vielä täysin selkeä… vai onko? Kenties kliseinen.
(Lyhyt) Oneshot

Sinä iltana Hermione ei voinut olla huomaamatta, että taivaalla räjähtelevät raketit olivat Fredin ja Georgen aikaansaannoksia. Weasleyn welhowitsi-tuotteet poukkoilivat sinne tänne ja muodostivat tummalle taivaalle upeita kuvioita.
  ”Samppanjaa!” huudahti Herra Weasley ja kannatteli suurta tarjotinta, joka oli täynnä kuplivia laseja. Hän jakoi jokaiselle paikalla olijalle oman lasin.
  ”Kohotetaan lasi kaikille niille urheille velhoille ja noidille, jotka uhrasivat henkensä hyvyyden puolesta!” Herra Weasley huudahti. Noin kaksikymmentä samppanjalasia kohosi ilmaan. Hermione näki kyynelten vierivän Herra Weasleyn poskille.

Hermione joi kitkerän makuisen samppanjan loppuun ja katsoi taas taivaalle. Joukko vaaleanpunaisia porsaita juoksi ympyrää ja katosi sitten poksahtaen. Hermione tärisi hienoisesti, johtuen koleasta ilmasta ja kylmästä tuulesta.
  ”Haluatko mennä sisälle?” kysyi huolestunut ääni, jonka Hermione olisi tunnistanut unissaankin. Hän kääntyi ja vastasi Ronille:
  ”Juhlat ovat ulkona.”

Tuo pitkä, punatukkainen ja pisamanaamainen poika astui pari askelta lähemmäs häntä.
  ”Minusta tuntuu, että koko velhomaailma juhlii nyt, olimme sitten ihan missä tahansa”, Ron sanoi kuin puhuisi säästä.
Hermione kohautti olkiaan ja nyökkäsi. Hänellä oli hämmentynyt olo: Voldemortin kuolema tuntui helpottavalta, mutta tuttujen ihmisten kuolemat vetivät häntä väkisin takaisin masennuksen kaltaiseen kurjuuteen.

  ”George nauroi äsken ensimmäistä kertaa… sen jälkeen”, Ron kertoi ja pakotti kasvoilleen hymyntapaisen. ”Minusta tuntuu, että sitä Fred olisi halunnut, hauskaa elämää meille kaikille…”
 Ron vaikeni ja kääntyi katsomaan muualle. Hermione astui aivan Ronin eteen ja tarttui hänen käteensä. Ron pyyhki käsillään kyyneleet pois kasvoiltaan.

  ”Mennään sisälle”, Hermione sanoi lohduttavalla äänensävyllä. Ron nyökkäsi ja lähti kulkemaan edeltä kohti kotikolon etuovea, pitäen kiinni Hermionen kädestä. Sanaakaan sanomatta he siirtyivät rappusia ylös ja astuivat Ronin huoneeseen, joka oli tapetoitu oransseilla Kadlein kanuuna-julisteilla. Hermione saattoi kuulla ulkona pamahtelevat raketit.

  ”Se on ohi”, Ron huokaisi rikkoen hiljaisuuden. ”Osataankohan me enää elää normaalisti, ilman pelkoa tulevasta?”
Hermione katsoi ympärilleen Ronin huoneessa. Hän muisti, kun oli nähnyt sen ensimmäisen kerran: se oli tapahtunut ennen huispauksen maailmanmestaruuskisoja. Hermione muisteli kaikkia niitä kertoja, kun hän oli ollut tässä samassa huoneessa. Silloin he olivat olleet vain ystäviä ja pohtineet, miten maailma pelastuisi. Monesti he olivat olleet siellä kahdestaan ja Hermione oli tuntenut suurta halua olla jotain muuta kuin pojan ystävä.

  ”Tuskin käsitteelle ’normaali elämä’ löytyy selitystä sanakirjasta”, hän sanoi keveästi. "Joskus kauan sitten luulin, että elämäni oli sellaista siihen asti, kun täytin yksitoista. Tämä on kuitenkin nyt minun normaalia elämääni."
Hän kosketti kasvojaan. Ron hymähti.
  ”Joka tapauksessa koko velhomaailma voi nyt elää ilman... ilman tiedät… ilman... Voldemortia”, Ron sanoi nimen hiljaa, mutta vakaalla äänellä. Hermione hymyili hänelle kannustavasti.
  ”Et sinä turhaan ole rohkelikko.”
Ron haroi hiuksiaan vaivaantuneena. Ilme hänen kasvoillaan sai erään käsittelemättömän asian putkahtamaan Hermionen mieleen.
  ”Haluatko muuten kertoa lisää siitä, miten tuhosit Luihuisen medaljongin?” Hermione kysyi uteliaana. Hän ei ollut koskaan kuullut, mitä medaljongin sisällä oli.
  ”Ei se ollut mitenkään ihmeellistä”, Ron vähätteli ja huitaisi toisella kädellään ilmaa. ”Tom Valedron silmät tuijottivat minua ja hän yritti hermostuttaa minua, mutta – ”
Ron vaikeni hetkeksi ja muisteli selvästikin jotain kauheaa.
  ”Mitä hän sanoi sinulle?” Hermione kysyi kuiskaten ja laski toisen kätensä Ronin olkapäälle. Ron vilkaisi häntä nopeasti.
  ”Tiivistettynä: hän sanoi minua säälittäväksi ääliöksi”, Ron sanoi vakavana, mutta naurahti päälle. ”Ja hän näytti minulle… harhakuvia.”
Ron kääntyi katsomaan Hermionea kunnolla silmiin.
  ”Hän yritti vedota siihen, miten paljon mahtavampi Harry on minuun verrattuna. Hän laittoi sinun… harhakuvasi sanomaan sen minulle.”
Ron hymyili heikosti.
 "Hän näytti minulle pahimmat visioni."
Hermione pudisti päätään.
  ”Vo – Voldemort ei kuitenkaan tainnut tietää, millaista ystävyys oikeasti on”, Ron sanoi lopulta.
  ”Tai rakkaus”, Hermione lisäsi.
Taas ulkoa kuului kovaa ilotulitteiden räiskintää ja ulvontaa. Hermione katsoi syvälle Ronin sinisiin silmiin, hän olisi voinut vaikka upota niihin…

  ”Minä olen rakastanut sinua kauan”, Ron sanoi ikuisuudelta tuntuneen hetken jälkeen. Hän kietoi kätensä Hermionen ympärille.
  ”Minä olen rakastanut sinua kauemmin”, Hermione vastasi. 
Taas yksi ilotulitusraketti räjähti kuuluvasti.
  ”Sovitaanko, että yhtä kauan?” Ron ehdotti hymyillen. Hermione nyökkäsi ja tuijotti pojan pisamia. Jokainen niistä oli niin suloinen.
Lopulta Ron kumartui hieman ja painoi huulensa Hermionen huulille. Samaan aikaan ulkoa kuului ainakin kymmenen erilaisen räjähtävän raketin korvia vihlova ääni, joka kieli niiden olevan taatusti peräisin Weasleyn welhowitseistä.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2015 05:47:10 kirjoittanut Kaapo »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

retsu

  • ***
  • Viestejä: 35
Re: Kipinästä räjähdys (K-7)
« Vastaus #1 : 04.08.2007 15:06:19 »
Tykkään ficin nimestä : ) Tämä oli aika lyhyt. Olisi tässä voinut olla jotain enemmänkin, mutta hyvä on myös näin. Hahmot ovat luonnollisia, ja kovin suloisiakin. Vaikka loppu ehkä onkin kovin kliseinen, se sai minut itkemään. Oikeasta alkukin sai, ja koko ficci. Mulla on kai vieläkin DH-järkytys päällä, ja kaikki DH-ficit saa herkistymään. Mutta eihän se haittaa. : )

Mukava ficci kuitenkin n__n

Invisiblegirl

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Forever yours
Re: Kipinästä räjähdys (K-7, Ron/Hermione)
« Vastaus #2 : 04.08.2007 17:29:27 »
Ihana. Pidin kovasti, vaikka en nyt niin R/Hrm-fani olekaan, pakko oli silti lukea vähän DH-ficcejä, ja tämä osui silmään. Todellakin, otsikko oli todella hyvä, sai mielenkiintoni puoleensa, hahmot olivat erittäin luonnollisia, kuten tuossa jo retsu sanoikin. Pidin kovasti! :)

-Invisiblegirl

Sonata_

  • ***
  • Viestejä: 15
Re: Kipinästä räjähdys (K-7, Ron/Hermione)
« Vastaus #3 : 08.08.2007 12:12:42 »
Aaaah, juuri tällaista halusin ja toivoin! Ron/Hermione ficciä tällä alueella. Awwww.. Tämä oli niin ihana että sanattomaksi vetää. Tietysti olisi mielenkiintoista ollut lukea enemmän mutta minä jo hypin seinillä..  ;) Eli pidin oikein paljon!
Ron<3Hermione forever

Heroine

  • ***
  • Viestejä: 28
Re: Kipinästä räjähdys (K-7, Ron/Hermione)
« Vastaus #4 : 14.08.2007 16:02:23 »
Hmm, kiinnostavaa. Tää oli ihan söpö fikkiläinen, mutta ei mitenkään kauhean erikoinen. Tää ei kyl mitenkää koskettanu mua... jäin jotenki kaipaamaan jotai enemmän. Sit kuten retsukin, mäki pidin ficin nimestä. Ja ne rakettikuvailut oli kivoja.
Lainaus
”Minä olen rakastanut sinua kauan”, Ron sanoi ikuisuudelta tuntuneen hetken jälkeen. Hän kietoi kätensä Hermionen ympärille.
”Minä olen rakastanut sinua kauemmin”, Hermione vastasi.  
Taas yksi ilotulitusraketti räjähti kuuluvasti.
”Sovitaanko, että yhtä kauan?” Ron ehdotti hymyillen.
Tää kohta oli sulonen, mut jotenki epäaito. Ron on aina mun päässä semmonen ronski miäs, joka ei paljoa tunteistaan puhu. Tai ainakaan sano suoraan että rakastan sua. Mut sit kuitenki tos on toi ”Sovitaanko, että yhtä kauan?”, se on kivan ronimainen läppä
Moni paikka kutsuu, minnekään mä kuulu en.

Annii

  • ***
  • Viestejä: 31
Re: Kipinästä räjähdys (K-7, Ron/Hermione)
« Vastaus #5 : 16.08.2007 19:19:34 »
^Mun mielestä toi kohta nimenomaan oli aito. :) Ajattelen sen niin, että ehkä Ron on aikuistunut ja viimeistään veljensä kuoleman johdosta ymmärtänyt, ettei mikään ole ikuista ja parempi sanoa sanottavansa ennen kuin on myöhäistä.

Menin kananlihalle kun luin tätä, ihana. :) Lisää Ron/Hermioneta!
Scream and holler run and play wish you could die another day

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Re: Kipinästä räjähdys (K-7, Ron/Hermione)
« Vastaus #6 : 26.09.2007 07:09:21 »
Voi, kiitos kommenteista!
retsu: minäkin tykkään tämän nimestä, vaikka itse sanonkin. Kiitos!
Invisiblegirl: Hih. Kiitän.
Sonata__: R/Hr forever. <3 Tattista sinullekin.
Heroine: Oikeastaan halusin kirjoittaa tämän ficin siksi, koska DH:ssa ei ollut Ronille ja Hermionelle tällaista kunnon loppukohtausta, vain ensisuudelma ennen taistelua ja sitten he olivatkin jo saattamassa lapsiaan kouluun. Etenkin 'minä rakastan sinua'-kommentin halusin mukaan. Kiitos kommentistasi.
Annii: vähän saman suuntaisesti minäkin tuumin Ronista. En sitten tiedä, toteutinko jutun hyvin vai oudosti... Kiitos!
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Vs: Kipinästä räjähdys (K-7, Ron/Hermione)
« Vastaus #7 : 13.07.2013 18:09:12 »
Kommenttikamppanjasta iltapäivää.

Wawawawaaa! Aivan ihananälyttömäntuituiihana fic! Siis todella ihana ja hyvä aikaansaannos, vaikka Romione fani en olekkaan. Teksti oli todella hyvin kirjoitettu ja kuvausta löytyi, tästä välittyi tunnelma todella hienosti!

”George nauroi äsken ensimmäistä kertaa… sen jälkeen”, Ron kertoi ja pakotti kasvoilleen hymyntapaisen. ”Minusta tuntuu, että sitä Fred olisi halunnut, hauskaa elämää meille kaikille…”
´

Tuossa mulla meinasi tulla kyynel silmäkulmaan. Aivan mahtavasti kirjoitettu kohta, välitti tunnelmaa erittäin hyvin!

Mitään negatiivista sanottavaa minulla ei ole, eikä mitään järkevää, joten kiitoksia tästä! Pidin erittäin paljon!

© Raitakarkki

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Kipinästä räjähdys (K-7, Ron/Hermione)
« Vastaus #8 : 27.08.2013 20:08:34 »
Kiitos kommentista, Ales :) Näin kuusi vuotta ficin julkaisun jälkeen tuumin itse, että melkoista sokerihöttöä olen saanut aikaan :D Vaikka itse olen Ronmionettaja, olen todella vähän kirjoittanut ficejä tämän parin ympärille.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
Vs: Kipinästä räjähdys (K-7, Ron/Hermione)
« Vastaus #9 : 04.09.2013 21:58:58 »
Tämä on ensimmäinen Ron/Hermione -ficci, jonka luen, mikä on outoa, koska sitä paritusta luulisi tulevan eteen usein. :D

Mutta aivan ihana, ja kliseitähän pitää aina olla :) Ron oli ihana ja Hermione oli Hermione.
Harry ei ollut esillä mitenkään ja se oli ihan hyvä juttu.

Jatka tällaisten kirjoittelemista :)
Sé onr sverdar sitja hvass!

Mariaxoxo

  • ***
  • Viestejä: 411
Vs: Kipinästä räjähdys (K-7, Ron/Hermione)
« Vastaus #10 : 01.01.2015 19:42:35 »
Ron/Hermione paritus ei varsinaisesti kuulu suosikkeihini, mutta tässä sitä luki ihan mielellään. Melkein alkoi itkettämään nuo viittaukset Fredin kuolemaan... Ja tykkäsin kovasti tuosta Ronin ja Hermionen dialogista, kun kaksikko mietti pystyvätkö he ikinä normaaliin elämään. Tämä oli juuri sopivan pituinen, vaikka toki olisin mielelläni pidemmänkin ficin lukenut:)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 613
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Kipinästä räjähdys (S, Ron/Hermione)
« Vastaus #11 : 16.10.2022 11:55:21 »
Satuin bongaamaan tämän stalkkinappulan kautta ja otsikko sekä paritus vetivät puoleensa. Mä niin tykkään friends to lovers -tropen ficeissä siitä "välitilasta", kun ollaan otettu romanssin polulla ensiaskeleet mutta ollaan vielä vähän epävarmoja ja hämillään siitä, että mitäs sitten seuraavaksi. Onneksi Hermione ja Ron saivat ainakin vähän ratkaistua sitä arvoitusta :3

Lainaus
”George nauroi äsken ensimmäistä kertaa… sen jälkeen”, Ron kertoi ja pakotti kasvoilleen hymyntapaisen. ”Minusta tuntuu, että sitä Fred olisi halunnut, hauskaa elämää meille kaikille…”
Voi että, kaiken soman keskellä vielä tällaistakin 😭 Niin monta muotta mutta vieläkin tiettyjen hahmojen poismeno vihlaisee... No, elämä jatkaa silti kulkuaan kirjahahmojen maailmassakin, ja varmasti Fred olisi halunnut muiden nauttivan elämän iloista ja pitävän hauskaa eikä vain surevan hänen takiaan (vaikka onhan se sureminenkin tärkeää).

Lainaus
”Sovitaanko, että yhtä kauan?” Ron ehdotti hymyillen. Hermione nyökkäsi ja tuijotti pojan pisamia. Jokainen niistä oli niin suloinen.
Voi heitä ♥ Niin söpöö toi miten Hermione ajattelee, että Ronin pisamista jokainen on suloinen 😍😍 voi että tätä nuorta lempeä, tykkään ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中