Kirjoittaja Aihe: Uusi lehti | K-11| Lily/Regulus, romance | 41/41 + epilogi | Valmis 12.6.22  (Luettu 6364 kertaa)

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
Nimi: Uusi lehti
Kirjoittaja: Altais
Ikäraja: K-11 (tulee olemaan)
Genre: Romance, fluffy, hurt/comfort, AU, myös huumoria ja character study -piirteitä
Paritus: Lily/Regulus; Frank/Alice, James/Sirius
Muita henkilöitä: Severus, Kelmit, Alice, Mary, Marlene, Kuhnusarvio, Walburga Musta

Vastuuvapaus: En omista hahmoja, Potter-maailmaa enkä lauluja. En saa tästä(kään) rahaa.

Summary: Lily Evansin päiväkirja 6. Tylypahkavuonna. Uuden kouluvuoden alkaessa Lilylla menee hieman heikosti ihmissuhderintamalla, mutta Sirius Mustan pikkuveljeen liittyvä erikoinen havainto antaa hänelle muuta ajateltavaa.

A/N: Tässä tarinassa Regulus on 5. vuottaan Tylypahkassa, mikä olisi nopean laskutoimitukseni mukaan teoriassa mahdollista, jos hän olisi syntynyt -61 ennen syyskuuta. (Ja jos ei, niin joustettakoon siitä vähäsen!)

Tämän linkin takaa löytyy kuva, jossa ainakin omaan silmääni on ihan ilmiselvästi Lily ja Reg.  ;D

//Päivitys 14.6.2022: Tarina sai jatkoa korkeamman ikärajan jatkiksen muodossa, joka löytyy Tähtitornista: Niin pian kuin voin (K-18).

_______________________________________________________________________________________________________________________

You could be my unintended
Choice to live my life extended
You could be the one I’ll always love

The Muse: Unintended




Keskiviikko 1. syyskuuta 1976


Olen Lily J. Evans ja tänään on aika kääntää uusi lehti niin elämässäni kuin tässä päiväkirjassakin. Tänään alkoi kuudes kouluvuoteni, ja todella toivon sen alkavan paremmissa merkeissä, kuin missä viime vuosi loppui! Edellytykset eivät ole parhaat mahdolliset, vaikka yllättävän monilla ihmisillä tuntuukin olevan sellainen käsitys, että elämäni on täydellistä eikä minulla ole ongelmia (viimeksi kuulin tämän lauseen tänä aamuna omalta siskoltani – eipä uskoisi, että olen ikinä voinut tulla toimeen hänen kanssaan).

Koska listojen tekeminen on kivaa ja saa asiat joskus näyttämään selkeämmiltä, niin tässäpä muutama esimerkki ongelmista, joita minulla on:


1.   Samassa tuvassa oleminen James Potterin ja Sirius Mustan kanssa. Tarvitseeko edes sanoa enempää? Eikä se vielä mitään, että ne ovat äärimmäisiä mulkeroita molemmat. Vielä pahempaa on, että kaikki muut koko maailmassa tuntuvat rakastavan niitä riippumatta lainkaan siitä, miten ne kohtelevat sellaisia, joiden naama ei miellytä.

2.   Ystäväni Alicen ajankäyttö sen jälkeen, kun hän viime keväänä alkoi virallisesti seurustella Frankin kanssa. Ei sillä, kiva hänelle. Mutta jonkun kanssa minäkin mielelläni aikani viettäisin.

3.   Se, etten voi enää olla ystävä Severuksen kanssa. Kenen kanssa minun nyt on muka tarkoitus jauhaa paskaa Jamesista ja Siriuksesta? Vaikuttaa siltä, että tämä kirja on ainoa toivoni.

4.   Liiallinen suklaan himo varsinkin menkkojen alla. Ja niiden aikana. Ja jälkeen.

5.   James Potterin ärsyttävä muka-ihastus minuun. Jos suostuisin sen kanssa joillekin niistä treffeistä, joita se jaksaa ehdottaa, niin mistä meidän olisi tarkoitus jutella? Se varmaan pitäisi monologia viimeisimmistä huispaustreeneistä niin kauan, kunnes aivoni sulaisivat.

6.   Valtava häpeä siitä, että olen koskaan voinut olla ihastunut Siriukseen (ja varsinkin siitä, että olen mennyt myöntämään sen Mary M:lle. Olisi järkyttävän kiusallista, jos S saisi tietää ja kuvittelisi, että edelleen kuolaan sen perään)! Tekisi mieli repiä päiväkirjasta kaikki ne sivut, joilla hehkutan sen ihania hiuksia ja silmiä, hyvää kroppaa tai upeaa tyylitajua, mutta olen luvannut itselleni olla ikinä hävittämättä vanhoja kirjoituksia (pitäisikö vielä harkita?)


Rakas päiväkirja, kuulostaako sinustakin ihan siltä, että tänä vuonna taitaa olla paras vaan keskittyä opiskeluun ja unohtaa kokonaan ihmissuhteet? Siltä minusta ainakin vaikuttaa.

Ai niin. Yksi juttu vielä, joka jäi tänään vaivaamaan. Sen kirjoitan vielä, sitten lupaan mennä nukkumaan (olisi pitänyt korjata unirytmi jo viikko sitten, niin kuin äiti yritti ehdottaa). Mutta satuin näkemään erikoisen tilanteen aamupäivällä, kun odottelin Alicea ja Marya laiturilla yhdeksän ja kolme neljännestä. Siriuksen pikkuveli Regulus tuli sinne, ja niiden äiti seurasi sitä kuin olisi vahtinut sen jokaista askelta (en ole koskaan ennen tainnut nähdä rouva Mustaa, mutta se näytti ja kuulosti kyllä niin pelottavalta, että melkein ymmärrän, miksei Sirius halunnut asua enää kotona).

Kuulin, miten se äiti luetteli kovaan ääneen erilaisia juttuja, joita Reguluksen pitäisi muistaa, tai joita se ei missään nimessä saisi tehdä. Eikä Regulus sanonut yhtään mitään, nyökkäsi vaan välillä ja katsoi koko ajan varpaitaan. Kun ne menivät ohi, minusta tuntui hetken aikaa, kuin olisin tuntenut, miten paljon sitä hävetti. Melkein kuin se olisi sanonut minulle, että sen teki mieli lähteä juoksemaan ja piiloutua junan vessaan. Mutta ei se mitään sanonut, ei olisi voinut sanoa – sen äitihän olisi kuullut ja alkanut raivota. Eikä me muutenkaan olla edes tuttuja, ei se ole koskaan ennenkään minulle jutellut. Jäi vaan hiukan vaivaamaan, miksi kuulin sen niin selvästi. Ehkä kuvittelin vaan.

Ei uskoisi, että se ja Sirius ovat veljeksiä. Ei siltikään, vaikka ne näyttävät niin samalta. Sirius on ärsyttävä, täynnä itseään, eikä se osaa koskaan pitää päätään kiinni. Sen sijaan Regulus vaikuttaa siltä, että se saattaa jopa joskus ajatellakin jotain (ja Severuskin joku muukin on joskus sanonut, että se on oikeastaan ihan mukava, aika hiljainen tyyppi).

Mutta nyt hyvää yötä. Kirjoitan taas lisää, kun (jos) tapahtuu jotain kiinnostavaa.






« Viimeksi muokattu: 14.06.2022 09:06:08 kirjoittanut Altais »

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
Vs: Uusi lehti (K-11) Lily/Regulus (2/?)
« Vastaus #1 : 21.03.2022 22:02:07 »
Maanantai 6. syyskuuta 1976


Olen aloittanut uuden syksyni uskollisena ajatukselleni keskittyä opiskeluun ja jättää ihmissuhteet jatkossa muille. Olen nimittäin viettänyt jo enemmän aikaa yksin kirjastossa kuin koko viime vuonna! Jostain syystä tuntuu, että kaipaan enemmän omaa rauhaa kuin ikinä, ja välillä muiden seura tuntuu rasittavalta. Alice on niin onnellinen Frankista, että välillä se käy rasittavaksi (ilkeää sanoa, mutta aina ei ole helppo olla onnellinen ystävän puolesta, jos itsellä menee päin helvettiä).

Mary, Marlene ja muut puhuvat koko ajan vain siitä, mitä Sirius on taas tehnyt tai sanonut tai miten se on katsonut jotakuta (niin, kaikki ne ovat enemmän tai vähemmän rakastuneita siihen koko ajan), ja miten ne eivät ymmärrä, miksen mene treffeille Jamesin kanssa.
Kirjasto on muuten ainoa paikka, jonne Kelmit eivät ikinä eksy, ellei lasketa Remus Lupinia. Mutta se onkin tosi kiva silloin, kun sen kanssa joskus pääsee juttelemaan kaksin (mitä tapahtuu noin kerran lukukaudessa, koska se on Kelmien aivot eivätkä muut elimet tule toimeen ilman aivoja). Tuleeko mieleen, mitä elimiä ne muut mahtavat olla?

Kirjasto oli ennen yksi minun ja Severuksen vakiopaikoista, mutta nykyään se on täällä enää tuskin koskaan. Se kai viettää kaiken aikansa Mulciberin, Averyn ja niiden kanssa, varmaan siksi koska voi silloin rypeä omassa vihassaan ja katkeruudessaan koko maailmaa kohtaan ja kuvitella, että kosto olisi hyvä tapa oikaista kaikki koetut vääryydet. Jos olen ihan rehellinen, minulla on usein ikävä sitä. Vähintään kaksi kertaa päivässä käyn läpi saman väännön pääni sisällä: pitäisikö vaan antaa olla sen pikku jutun, että se nimitti minua Sillä Nimellä, katsoa läpi sormien niitä uusia piirejä, joissa se liikkuu, ja antaa anteeksi. Voi kun voisinkin vaan tehdä niin ja olla taas sen ystävä. Mutta en millään pääse yli siitä, miten vinoutunut sen ajatusmaailma nykyään on. Kipeintä tekee tietää, etten voi pelastaa sitä, koska se ei halua tulla pelastetuksi.




Lauantai 11. syyskuuta 1976


Tänään oli ensimmäinen Tylyaho-päivä, mutta kävin vaan ostamassa Hunajaherttuasta suklaata ja palasin koululle. Olen huomannut, että koululla on ihanan rauhallista Tylyaho-päivisin. Vain muutamia pikkutyyppejä parveilee siellä täällä, ja nekin enimmäkseen väistelevät minua, pelkäävät kai jäävänsä kiinni valvojaoppilaalle jostain mitättömästä pahanteosta. Voi jos ne olisivat tienneet, että valvoja oli matkalla salakuljettamaan erittäin kiellettyä suklaatoffeeta kirjastoon. Mikään ei ole parempaa todellisuuspakoa kuin suklaa ja jokin ihana vanha romaani mahdottomasta rakkaudesta.

Oli kuitenkin muitakin, jotka eivät olleet Tylyahossa. Häpeä tunnustaa, mutta tulin puolivahingossa salakuunnelleeksi Mustan veljesten käytäväkeskustelua (jos sitä nyt keskusteluksi voi sanoa). Niillä oli joku kunnon välienselvittely menossa. Regulus puhui niin hiljaa, etten saanut sen sanoista kunnolla selvää, mutta luultavasti se yritti saada veljensä tajuamaan, miten paljon haittaa se on tehnyt niiden perheelle.

Siriuksen sanoista oli paljon helpompi saada selvää (sillä on aina kyky tulla kuulluksi tilanteessa kuin tilanteessa). Se sanoi, että onneksi niillä on aina oma kultapojunsa Regulus pelastamassa päivän, poika joka on liian aivopesty ajattelemaan itse yhtään mitään. Siihen Regulus sanoi kai, ettei Sirius ole ihan aina ollut tuota mieltä. Sirius huusi sille, ettei Regulus ole ikinä koko elämänsä aikana ajatellut yhtäkään ajatusta, joka olisi oikeasti sen oma, ja että se on koko velhomaailman turhin jätkä.

Sen jälkeen Sirius lähti pois, selvästikin tosi kovalla kiireellä, koska se melkein törmäsi minuun. Ai moi Evans, se sanoi, ja näytti ihan kummalliselta. Reguluskin oli häipynyt heti, koska en nähnyt vilaustakaan siitä käytävällä. Mutta kun menin kirjastoon, niin siellä se oli. Se istui ihan viimeisessä nurkkapöydässä ja oli muka tosi keskittynyt johonkin itseään painavampaan kirjaan. Se oli selin minuun, mutta voisin vaikka vannoa, että se itki. Vaikka en erityisesti yrittänyt katsella sitä, niin silti minuakin alkoi itkettää. Siitä suorastaan huokui syvän epätoivon ja maailmanlopun ilmapiiri. Ihan kuin se olisi parhaillaan miettinyt, miten pitkään menisi ennen kuin kukaan huomaisi, jos se jonain päivänä katoaisi maailmasta.

Jossain vaiheessa, kun huomasin lukevani samaa kirjan sivua jo ainakin viidettä kertaa, oli pakko tehdä jotain. En edes tunne Regulusta, mutta silti tuntui että olisi kiva nähdä sen hymyilevän. Otin yhden niistä valtavista toffeetäytteisistä suklaasammakoista, joita olin ostanut evääksi, avasin käärettä pikkuisen alkuun, ja lähdin sitten muka hakemaan jotain kirjahyllystä. Ja sitten sopivasti hänen kohdallaan repäisin kääreen kokonaan auki. Olin laskeskellut, että jos hyvin kävisi, sammakko hyppäisi pöydälle hänen eteensä ja hänelle tulisi hyvä mieli. Mutta ei siinä ihan niin käynyt.

Vitun idiootti, se älähti kun sammakko hajosi suoraan sen ohimolle. Se sanoi sen sillä tavalla, että joku poloinen ensiluokkalainen olisi välittömästi laskenut alleen. Ja kyllä itseänikin vähän nolotti, varsinkin kun anteeksi pyytäminen ei tietenkään onnistunut vakavalla naamalla (mutta keneltä onnistuisi, jos jonkun naamaa pitkin valuu toffeeta ja sammakon reisi?). Se ei nauranut, ei hymyillyt edes vähääkään, vaikka siivosin heti jälkeni ja tarjouduin jakamaan lopun suklaanikin sen kanssa (olkoonkin, ettei sitä ollut siinä vaiheessa paljon jäljellä). Ihan kuin se olisi koko ajan vaan miettinyt, miksi kaiken maailman paskan täytyy tapahtua juuri sille.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2022 17:53:28 kirjoittanut Altais »

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
Vs: Uusi lehti (K-11) Lily/Regulus (2/?)
« Vastaus #2 : 22.03.2022 16:36:31 »
Tiistai 14. syyskuuta 1976

Kamalaa seurata vierestä, miten Severus ei osaa enää ollenkaan elää ilman jatkuvaa konfliktia jonkun Kelmeistä kanssa. Yhtään ainutta päivää ei kulu, etteikö se kulkisi niiden kintereillä pitkin koulun pihoja ja metsiä, tai etteivätkö ne aukoisi toisilleen päätään jollain käytävällä. Suuressa salissakin Severus näkyy aina valitsevan istumapaikkansa niin, että varmasti näkee ja kuulee, mitä ne milloinkin tekevät. Halusin aina ajatella, että ne ovat vain Kelmit (James ja Sirius), jotka eivät osaa elää ilman Severuksen piinaamista. Aika pitkään se olikin niin, mutta nyt asetelmat on muuttuneet. Ja ikävä kyllä Severuksen mielenkiinto tuntuu kohdistuvan nyt myös Remukseen, joka on kyllä ihan varmasti syytön koko soppaan!

Yritän sanoa itselleni, etteivät niiden keskinäiset selkkaukset ole minun ongelmani. Enhän minä niihin mitenkään liity, vai liitynkö? Varmaa on ainakin, etten saa niitä idiootteja lopettamaan, en vaikka olisin kaikille mieliksi koko ajan.

Sitä en todellakaan tajua, että kun Severus nyt kerran on niin helvetin onnellinen niissä uusissa piireissään, niin miksei se sitten keskity niihin? Miksi käyttää kaikki energiansa sellaiseen, mitä niin sydämensä pohjasta inhoaa?

Ehkä itsekin olisi hyvä joskus yrittää unohtaa (muiden ihmisten) ongelmat ja yrittää nähdä asioiden valoisia puolia. Jostain syystä en vaan tunnu osaavan. Yritetäänpä. Auttaisiko, jos tekisin niistä listan?

Hyviä asioita elämässäni:


1.   Liemien tunnit (varsinkin, kun ne ovat tänä vuonna Puuskupuhien kanssa). Kuhnusarvio on oikeastaan tosi mukava opettaja, kunhan sen tunneilla jaksaa hiukan panostaa. Olen huomannut, etten tarvitse Severuksen kenenkään toisen neuvoja onnistuakseni vaikeammissakin liemissä!
2.   Taikahistorian esseen tekeminen parityönä Remuksen kanssa. Sunnuntaina Sirius ja Pete olivat monta tuntia roikkumassa kentän laidalla ja katsomassa Rohkelikon harjoituspeliä, ja sillä aikaa Remus oli vapaa istumaan minun kanssani kirjastossa! Jos se olisi vähän useammin vapaa, adoptoisin siitä itselleni uuden parhaan kaverin! Se on ehkä maailman kultaisin ihminen. Harmi, että sitä näkee niin harvoin ilman niitä älykääpiöitä.
3.   Regulus Musta oli myös kirjastossa (ei kyllä katsonut minua päinkään, mutta kuitenkin). Se vaikutti hiukan vähemmän synkältä kuin viime kerralla. Tällä kertaa en tiedä, mitä sen mielessä liikkui. Ehkä kuvittelin vaan kaiken. Ei toisen ajatuksia voi sillä lailla kuulla. Sehän olisi aika sairasta, eikö vaan?
4.   Sain (taas) kutsun Kuhnukerhon illallisille. Sain viime vuonnakin, mutta jätin menemättä. Niitä järjestetään joka kuukausi yhtenä lauantaina, ensimmäiset ovat jo ensi viikonloppuna. Pitäisikö mennä?


Keskiviikko 15. syyskuuta 1976


Näin tänään sattumalta Reguluksen kotitontun. Sen nimi taitaa olla Oljo. Olin menossa kasvihuoneille päin, kun näin Reguluksen ja Oljon juttelemassa ulkona, varmaan tarkoituksena olla syrjässä muiden katseilta. (Ja kas kun minä satun aina paikalle silloin! Regulus mahtaa ajatella että seuraan sitä tarkoituksella!) Oljo antoi Regulukselle jonkun paketin. Oletan, että se toimitti jotain kotiin unohtunutta. Ei siinä mitään ihmeellistä ole, sellaista välillä sattuu. Sen sijaan ihmeellistä oli se, miten Regulus käyttäytyi Oljon seurassa. En ole ikinä nähnyt sellaista! Meidän perheessä ei tietenkään edes ole kotitonttua, mutta niillä joilla sellainen on, on yleensä tapana kohdella niitä aika ikävästi, tai ainakin välinpitämättömästi. Vähän niin kuin jotain tavaraa tai muuta omaisuutta.

Mutta Regulus oli toista maata! Voitko uskoa: se oli aivan mielettömän kohtelias Oljolle! Kun se puhui, se laskeutui alas polvilleen maahan niin, että katsoi Oljoa suunnilleen samalta korkeudelta! En ole ikinä nähnyt kenenkään tekevän niin. Edes Dumbledore ei tee niin (vaikka ehkä sen polvet eivät kestäisi, kuka tietää). Ja kuulin, että se sanoi sille kiitos. Muusta en saanut selvää, mutta se puhui koko ajan tosi pehmeään sävyyn ja hymyilikin sille. (Olin oikeassa: sen hymy on tosiaan näkemisen arvoinen! Kun se hymyilee, on yhtäkkiä vaikea muistaa, miksi porukalla on tapana pitää Siriusta veljeksistä paremman näköisenä!)

En vieläkään osaa päättää, olenko menossa Kuhnukerhoon. Kohta pitäisi kyllä saada siihen selvyys, koska pitäisi varmaan tilata kotoa äidiltä jotain asiallista päällepantavaa. Jotta osaisin päättää, teen listan menemisen plussista ja miinuksista:

+ Kuhnusarvio on ihan herttainen tyyppi, kunhan siihen tutustuu.
+ Näyttäisi siltä, että minullakin on sosiaalista elämää.
+ Regulus Musta on siellä.
+ James Potter ja Sirius Musta eivät ole siellä, koska niiden mielestä se on typerää snobbailua. (Pitäisi ihan periaatteestakin olla eri mieltä niiden kanssa!)
+ Siellä on kuulemma tosi hyvää ruokaa.

- Severus saattaa olla tulossa. Ainakin se on luultavasti kutsuttu.
- En tykkää siitä, että monia oikeasti tosi fiksuja tyyppejä jätetään kutsumatta, koska ne eivät ole tarpeeksi hienosta perheestä. Kuten Remus Lupin. (En ihan ymmärrä tätä: se on yhtä lahjakas oppilas kuin minäkin, ja minä sentään olen kokonaan jästiperheestä!)
- Siellä on muutamia tosi ällöjä tyyppejä. Juuri niitä Severuksen uusia kavereita.
- En tiedä, mitä laittaisin päälleni.



« Viimeksi muokattu: 23.03.2022 13:10:40 kirjoittanut Altais »

Ygritte

  • [igrit]
  • ***
  • Viestejä: 506
Vs: Uusi lehti (K-11) Lily/Regulus (3/?)
« Vastaus #3 : 22.03.2022 20:45:11 »
Hauska lukea näin päiväkirjamuodossa olevaa tekstiä! En malta odottaa mihin tämä etenee! :D

Lainaus
Valtava häpeä siitä, että olen koskaan voinut olla ihastunut Siriukseen (ja varsinkin siitä, että olen mennyt myöntämään sen Mary M:lle. Olisi järkyttävän kiusallista, jos S saisi tietää ja kuvittelisi, että edelleen kuolaan sen perään)! Tekisi mieli repiä päiväkirjasta kaikki ne sivut, joilla hehkutan sen ihania hiuksia ja silmiä, hyvää kroppaa tai upeaa tyylitajua, mutta olen luvannut itselleni olla ikinä hävittämättä vanhoja kirjoituksia (pitäisikö vielä harkita?)

Ihanan samaistuttavaa, itse kyllä teininä tuhosin kaikki arvelluttavat sivut!

Lainaus
Kirjasto on muuten ainoa paikka, jonne Kelmit eivät ikinä eksy, ellei lasketa Remus Lupinia. Mutta se onkin tosi kiva silloin, kun sen kanssa joskus pääsee juttelemaan kaksin (mitä tapahtuu noin kerran lukukaudessa, koska se on Kelmien aivot eivätkä muut elimet tule toimeen ilman aivoja). Tuleeko mieleen, mitä elimiä ne muut mahtavat olla?


Siis tämä!  ;D Remusta ei voi koskaan kehua liikaa.


Lainaus
Vitun idiootti, se älähti kun sammakko hajosi suoraan sen ohimolle.


Olet saanut tähän hyvin huumoriakin mukaan :D Nyt en malta odottaa mitä Kuhnukerhossa tulee tapahtumaan! Selkeästi jäsenneltyä ja helposti luettavaa tekstiä, jään odottamaan tälle jatkoa!
This won't turn into a hyperfixation
and
Other Hilarious Jokes You Can Tell To Yourself

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
Vs: Uusi lehti (K-11) Lily/Regulus (3/?)
« Vastaus #4 : 22.03.2022 21:31:42 »
Kiitos Ygritte, kylläpä kommenttisi ilahdutti!  :) Sama homma kyllä, että tosielämässä on tullut kyllä revittyä monet päiväkirjan sivut nolojen ihastusten kuvailun takia! Mikä nyt harmittaa, kun noista on sen verran paljon aikaa, että voisi jo pystyä nolostelematta lukemaankin. Ehkä.

Ihana kuulla, että tämä on ollut viihdyttävää luettavaa! Myös sen kirjoittelu on hauskaa, ja ajattelin kokeilla saisinko onnistumaan niin, että päivittäisin tähän lyhyen pätkän usein, vähän niin kuin oikeaakin päiväkirjaa kirjoitetaan. Seuraavassa luvussa päästään varmaankin ensimmäiseen Kuhnukerhoon, kyllä Lily varmaan on kallistumassa sinne menemisen kannalle.  ;D

Niin, ja Remus on todellakin rakastettava hahmo kerta kaikkiaan!

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
Vs: Uusi lehti (K-11) Lily/Regulus (3/?)
« Vastaus #5 : 23.03.2022 12:11:15 »
Lauantai 18. syyskuuta 1976


En olekaan keskiviikon jälkeen ehtinyt kirjoitella, koska päätin kuin päätinkin mennä Kuhnukerhon illallisille. Minulle tuli hirveä kiire miettiä, mitkä vaatteet pyytäisin äitiä lähettämään minulle! Lopulta päädyin siihen synttärilahjaksi saamaani ihanaan vihreään mekkoon, joka kuulemma sopii silmieni väriin. Alice halusi laittaa hiukseni, ja sen jälkeen Mary ja Marlene ihastelivat kuorossa, miten hyvin kaikki minulle sopi. Olin itsekin lopputulokseen aika tyytyväinen, vaikka pelkäsinkin, että olisin alipukeutunut. Jotkut niistä kun ovat niin mielettömän rikkaita.

Nyt olen tosi onnellinen, että päätin mennä! Ilta oli oikeasti onnistunut, eikä mitenkään vähiten istumajärjestyksen takia. Minun paikkani oli nimittäin suoraan vastapäätä Regulus Mustaa! Kun Kuhnusarvio kyseli minulta kaikenlaista mahdollista jästien elämästä, huomasin Reguluksen katselevan minua vähän väliä. Joka kerta kun kohtasin sen katseen, se katsoi kiireesti lautastaan niin kuin ei olisi muka minua koskaan katsonutkaan. Ja sen yleensä niin kalpeat posket muuttuivat hennon pinkeiksi, kun se jäi tästä kiinni. Olin kuulevinani, kun se ajatteli että ei helvetti, eihän tässä saa edes ruokaansa alas, ja mitä jos tiputan jotain syliini. Vitsit, että se osaakin olla suloinen, kun se tuolla lailla vähän hermoilee! En tiennyt, että sillä on sellainenkin puoli, kun se on aina niin hillitty.

Vältyin kiusallisilta tilanteilta, koska Severus ei jostain syystä ilmestynyt ollenkaan paikalle. Pari niistä sen kavereista kuitenkin oli siellä, ja huomasin niiden vaihtavan huvittuneita katseita keskenään, kun Kuhnusarvio alkoi tentata Regulukselta, voisiko se yrittää suostutella isoveljensäkin osallistumaan ensi kerralla Kuhnukerhoon. Se antoi Regulukselle kutsukortinkin toimitettavaksi Siriukselle. Regulus parka! Ihan kuin ei olisi yleistä tietoa, ettei Sirius asu enää niiden kanssa, eikä halua olla tekemisissä Reguluksen kanssa.
 
Jossain vaiheessa minun oli pakko puuttua peliin, kun Kuhnusarvio ei ollenkaan lakannut ylistämästä Siriuksen verrattomia taitoja siinä, tässä ja tuossa asiassa, ja erinomaisen hauskaa luonnetta. Olisi se voinut muistaa mainita, että Regulus on oman vuosikurssinsa paras oppilas, ja lisäksi koulun legendaarisin etsijä moneen vuosikymmeneen, sikäli kun olen oikein ymmärtänyt. Rosier ja Kyyry katsoivat sitä tavalla joka kertoi, että tästä puhutaan vielä. Veikkaanpa, että se saa kyllästymiseen asti kuulla veljestään muilta Luihuisilta.

Pelkäsin Reguluksen purskahtavan pian itkuun, mikä olisi sille ihan kauhea nöyryytys. Silloin keksin keinon harhauttaa Kuhnusarviota. Vedin muka pihvinpalasen väärään kurkkuun ja aloin hirveästi yskiä ja haukkoa henkeä. Olen aika hyvä näyttelijä, vaikka itse sanonkin! Kuhnusarvio pelästyi aivan perkeleesti ja hössötti ympärilläni vielä sittenkin, kun olin jo moneen kertaan vakuuttanut kaiken olevan okei. Sen jälkeen ilta jatkui jälkiruuan merkeissä ihan erilaisissa tunnelmissa, ja Kuhnusarvio tarjosi meille mesimarjalikööriäkin, vaikkei varmaan olisi saanut. Regulus lusikoi jälkiruokaansa hitaasti ja mietteliäästi, ja pari kertaa se katsoi minua kysyvästi eikä kääntänyt katsettaan heti pois. Kyllä se taisi arvata, että tein sen jutun tahallani, mutta olisi halunnut ymmärtää miksi. Ehkä jonain päivänä kerron sen sille.

Virallisen osuuden jälkeen Regulus katosi hyvin kiireesti, eikä jäänyt juttelemaan ja kuuntelemaan musiikkia muiden kanssa. Luulin sen lähteneen kokonaan, mutta kun tulin vessasta, huomasin sen istumassa verhon takana ikkunasyvennyksessä. Tunsin taas sen saman epätoivon ilmapiirin, kuin sinä yhtenä päivänä kirjastossa. Halusin varmistaa, pärjääkö se. Se säikähti tosi pahasti, kun puhuttelin sitä. Ei se itkenyt, mutta oli kyllä muuten tosi surkean näköinen. Ei saatana, nyt tuo näkee minut tällaisena, se ajatteli. Sitten se sanoi aika kohteliaasti, että haluaisi mielellään olla hetken yksin. Kysyin siltä, onko se okei, ja se vastasi että on. Ehdotin sille varovasti, että jos se haluaa, se voi antaa sen Siriuksen kutsukortin minulle toimitettavaksi, eikä meidän tarvitse puhua siitä kenellekään. Se naurahti sillä lailla tosi katkerasti ja sanoi tietävänsä kyllä, ettei Sirius koskaan tänne tulisi. Sanoin, että tiesin sen myös. Mutta lopulta se kuitenkin antoi kortin minulle, sanoi kiitos ja hymyili vähäsen. Se oli koko iltani paras hetki.

Ja nyt se on kai virallista: minulla on jokin erityinen yhteys siihen, koska ymmärrän sanomattakin, mitä se miettii. Mikähän juttu tämä oikein on?

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
Vs: Uusi lehti (K-11) Lily/Regulus, romance (4/?)
« Vastaus #6 : 24.03.2022 16:22:25 »

Sunnuntai 19. syyskuuta 1976


Regulus tuli uniini viime yönä. Unessa me olimme kahdestaan tähtitornissa ja tanssimme. Regulus nojasi päänsä olkapäätäni vasten, ja se tuntui niin ihanalta, ettei sellaisesta huvittaisi herätä ollenkaan. Sanoin sille, että sen pitäisi jäädä siihen, ja se lupasi sillä ehdolla, etten ikinä enää heittäisi sitä toffeesammakolla naamaan. Mutta sitten tapahtui jotain kamalaa. Koko torni sortui maan tasalle ja me putosimme jonnekin kaukaisuuteen. Pidin Regulusta kädestä ja viimeiseksi ennen heräämistäni kuulin sen huutavan minua…

Olipa ihana ja kammottava uni samaan aikaan! Ei se varmaan merkinnyt mitään muuta erityistä kuin sitä, että Regulus on nyt sitten ollut mielessäni tauotta eilisillasta alkaen. Minua jäi ihan todella vaivaamaan se eilinen. Ja vaivaamaan jokin hänessä. Ei huonolla tavalla, vaan jotenkin ihan päinvastoin. Olen aina luullut, että se on tosi ylimielinen ja kylmäkiskoinen ihminen, joka haluaa vaan lisää vaikutusvaltaa itselleen, suvulleen ja sellaisille tyypeille, jotka sen mielestä palvelevat oikeaa asiaa. Sellaisen käsityksen siitä saa, jos kuuntelee Siriusta ja niitä. Eikä minulla ole ennen ollut mitään syytä kyseenalaistaa sitä. Mutta nyt kun olen oppinut tuntemaan Regulusta – tai on kyllä väärin sanoa, että tuntisin sen, kun olen vain pari kertaa pysähtynyt miettimään, millainen tyyppi se mahtaa todella olla – niin en olekaan enää yhtään varma, että se on niin kamala. Nyt onkin taas yhden listan vuoro.

Mitä todella tiedän Regulus Mustasta:

1.   Se kohtelee kotitonttuja kauniisti.
2.   Se puhuu kohteliaasti silloinkin, kun sillä on paha olla (paitsi silloin, jos sillä on suklaasammakko naamalla, mutta sitä ei lasketa).
3.   Sillä on aika usein paha olla, etenkin jos joku aukoo sille päätään (kuten Sirius, rouva Musta tai mahdollisesti muut Luihuiset). Silloin se haluaa olla yksin (vai haluaako oikeasti)?
4.   Se haluaa antaa fiksun kuvan itsestään (muuten se olisi sanonut Kuhnusarviolle, että sillä ei ole aikomustakaan välittää mitään kutsuja ääliömäiselle veljelleen, jonka kanssa ei ole edes väleissä).
5.   Se on erittäin hyvä oppilas sekä etsijä.
6.   Sillä on kauniit silmät. Ja hiukset. Ja hymy. Ja upea tyylitaju. Eikä kropassakaan tarkemmin ajatellen mitään vikaa ole.
7.   Aistin toisinaan sen ajatuksia tai tunnetiloja. Mutta vain välillä, en aina. (Tätä pitää tutkia jatkossa lisää.)
8.   Se on huomannut, että haluan olla sille kiva, mutta se ei ymmärrä miksi. (Haluanko sen ymmärtävän?)

Ai niin, annoin kuin annoinkin sen kutsun Siriukselle. Tein sen heti aamupalan jälkeen, mutta kuitenkin vasta Rohkelikkojen oleskeluhuoneessa, ettei Reguluksen tarvitsisi nähdä sitä. Ensin en aikonut antaa sitä ollenkaan, vaan melkein poltin takassa. Koska ei Sirius tietenkään ikinä alennu tulemaan Kuhnukerhoon, kyllä sen tietää. Mutta ajattelin kuitenkin, että jos Kuhnusarvio sattuisi kysymään siltä ja se sanoisi, ettei ole ikinä mitään kutsua nähnytkään, siitä voisi seurata Reguluksen kannalta hankalia tilanteita.

Joten annoin kutsun ja katselin vierestä, kun Sirius itse poltti sen oleskeluhuoneen takassa. Eikä unohtanut ihmetellä ääneen, miten minä olen alentunut menemään sinne. Vastasin sille, että minulla oli tosi kiva ilta, että aion mennä Kuhnukerhoon jatkossakin, ja että pyydän Remuksen avecikseni seuraavalla kerralla. Kyllä Siriusta vitutti, ja varmaan se meni heti valittamaan minusta Jamesille. Mutta sama se minulle. Ehkä pyydänkin oikeasti Remuksen mukaan, koska kerran Kuhnusarvio ei itse ymmärrä, että hänkin on kutsumisen arvoinen.

Pahatar

  • ***
  • Viestejä: 787
Vs: Uusi lehti (K-11) Lily/Regulus, romance (5/?)
« Vastaus #7 : 24.03.2022 21:52:33 »
Olen lukenut tätä alusta lähtien, mutta tähän mennessä en ole ehtinyt kommentoida. Nyt pitää korjata se puute. :)

Tässä ficissä on tosi kiva idea. Ja omaperäinen myös, en muista, että olisin aikaisemmin lukenut tällaista tarinaa, joka onkin Lilyn päiväkirjamuodossa. Tämä on ollut hyvin mielenkiintoinen ja mukaansa tempaava. Lily kuulostaa tässä hyvin ikäiseltään, ja häntä ajattelee lämmöllä tätä lukiessa.

Mietin jo tuossa heti alussa, että Lily tuntuu tässä vähän yksinäiseltä, mikä ei olekaan ihme, kun hänellä meni Severuksen kanssa välit poikki viidennen kouluvuoden lopussa, ja Alicellakin oli tuo ihastus Frankiin. Ehkä siitä johtuen Lily on ollut tässä tarkan tuntuinen huomioitsija. Tuo, mitä Lily ajattelee Kelmeistä, on jotain todella hupaisaa. Tästä kohdasta tykkäsin erityisesti:

Lainaus
Kirjasto on muuten ainoa paikka, jonne Kelmit eivät ikinä eksy, ellei lasketa Remus Lupinia. Mutta se onkin tosi kiva silloin, kun sen kanssa joskus pääsee juttelemaan kaksin (mitä tapahtuu noin kerran lukukaudessa, koska se on Kelmien aivot eivätkä muut elimet tule toimeen ilman aivoja). Tuleeko mieleen, mitä elimiä ne muut mahtavat olla?
Itselleni tuli jostain syystä välittömästi mieleen sana kokovartalo... no joo. ;D

Tästä, miten Lily ajatteli Severusta, tykkäsin myös todella paljon, ja tämä liikutti myös:

Lainaus
Jos olen ihan rehellinen, minulla on usein ikävä sitä. Vähintään kaksi kertaa päivässä käyn läpi saman väännön pääni sisällä: pitäisikö vaan antaa olla sen pikku jutun, että se nimitti minua Sillä Nimellä, katsoa läpi sormien niitä uusia piirejä, joissa se liikkuu, ja antaa anteeksi. Voi kun voisinkin vaan tehdä niin ja olla taas sen ystävä. Mutta en millään pääse yli siitä, miten vinoutunut sen ajatusmaailma nykyään on. Kipeintä tekee tietää, etten voi pelastaa sitä, koska se ei halua tulla pelastetuksi.
Ehkä tässä eniten antoi ajattelemisen aihetta se, että vaikka Lily halusi katkaista välit Severukseen, tämä ei senkään jälkeen ollut hänelle yhdentekevä. Tykkäsin kovasti, vaikka se olikin surullista. :(

Sitten tuo, miten Lily ajattelee Regulusta, oli kyllä söpöä. Ja mikähän tuo juttu on, että Lily pystyy välillä aistimaan juuri Reguluksen tunteet? Ehkä se vielä selviää, toivottavasti ainakin. Lily/Regulus on tosi kiva, vaikka aika vähän käytetty pari, tämä taitaa olla ensimmäinen ficci, jossa olen törmännyt näihin kahteen. Mutta nämä Lilyn ajatukset Reguluksesta olivat ihania ja kihelmöiviä, ja on kiva nähdä, miten tämä jatkuu! :)
 
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

FiFi - Fiksu ja Filmatiivinen fiktiofoorumi

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
Vs: Uusi lehti (K-11) Lily/Regulus, romance (5/?)
« Vastaus #8 : 25.03.2022 15:15:56 »
A/N: Kiitos aivan ihanasta kommentista Pahatar! Loistavaa, että olen onnistunut tavoittamaan Lilyn hahmoon jotain sellaista, jota on ollut tarkoituskin. Juuri noin ajattelen, että Lily on tässä kohtaa elämäänsä yksinäisempi ja enemmän hukassa kuin koskaan ennen. Jos hänen läheisimmät ystävänsä olisivat olleet Severus ja Alice, niin nyt hän olisi tosiaan menettänyt toisen kokonaan, ja toisenkin elämään olisi tullut paljon uutta sisältöä seurustelun kautta. Ja ajattelen, että oikea Lily olisi voinut olla juuri sellainen tarkka havainnoitsija, joka huomaa asioita toisista ihmisistä ja suhtautuu niihin yleensä lämmöllä. Mutta silti hänen ja Reguluksen yhteydessä on jotain vielä erityisempää.  :)

Lisäsin tuonne alkutietoihin linkin kuvaan, jonka bongasin ja jossa mielestäni oli niin selvästi tämän ficin pääkaksikko, että aivan pakko oli linkata se. Näettekö muutkin siinä kuvassa heidät? ;D
________________________________________________________________________________________________________________________________________


Maanantai 20. syyskuuta 1976


Tänään oli harvinaisen hyvä päivä. Koska oli nätti ilma, kävimme Alicen kanssa järvellä pitkällä kävelyllä ja juttelimme kaikesta, niin kuin meillä aina ennen oli tapana. Alice on sitä ihanaa ihmistyyppiä, jonka kanssa voi jutella tuntikausia kyllästymättä, ja monesti ollaan juteltukin läpi yön. Sen kanssa voi sekä nauraa jollekin ihan älyttömille jutuille (kuten sille, että jos Kelmit muodostaisivat ihmiskehon, siinä olisi ainoastaan yhdet aivot, yksi takapuoli ja kaksi vehjettä eikä sitten mitään muuta). Mutta voi sen kanssa puhua myös vakavia, ja niitä me puhuttiin eilen.

Alice on varmaan (Severuksen lisäksi) ainoa ihminen koko universumissa, joka ymmärtää miksen halua tapailla Jamesia. Puhuttiin siitä, että tänä vuonna kaikkiin tuntuu iskeneen kummallinen paine pariutua, tai ainakin miettiä valmiiksi, kenen kanssa kenenkin kuuluu pariutua. Nyt kun Alicella on Frank (ne kaksi ovat ihan oikeasti upea pari!), ja oletusarvona tuntuu olevan, että minulla on James (halusin tai en), niin muut sitten kilpailevat siitä, miten Sirius ja Remus jaetaan. Silloin kukaan ei tunnu muistavan, että Petekin on olemassa, vaikka se olisi varmaan paljon mukavampi poikaystävä kuin nyt vaikka Sirius. Mutta oli miten oli, en minä halua pariutua kenenkään kanssa vain siksi, että niin kuuluu olla. Eikö se olekin hiukan väärä syy?

Alice oli samaa mieltä. Sanoin sille, että ehkä tapaankin koulun jälkeen jonkun ihanan jästipojan ja jätän taakseni koko velhoyhteiskunnan, sotikoot muut täällä sitten keskenään niin paljon kuin huvittaa. Alice sanoi, että valitsin miten tahansa, tulen aina olemaan sen rakkain ystävä. En kysynyt, kestäisikö meidän ystävyytemme myös sen, jos haluaisinkin olla vaikka nyt Regulus Mustan kanssa. Mutta saattaisi se kestääkin. Kestihän se minun ja Severuksen ystävyydenkin niin kauan, kuin sitä jatkui. Alice oli ainoa ihminen, joka ei päivitellyt jatkuvasti sitä, miten voin olla ystävä sellaisen tyypin kanssa, joka kuuluu Luihuiseen, ei pese tukkaansa ja on epäluonnollisen kiinnostunut asioista, jotka eivät sille kuulu. Severuksella on oli kyllä paljon ihan loistaviakin ominaisuuksia, mutta myös kyky pitää ne piilossa muilta ihmisiltä.

Kävelyn jälkeen minulla oli niin keventynyt olo, että päätin selvittää pari asiaa myös Reguluksen kanssa. Kävin kirjastossa katsomassa, mutta tällä kertaa se ei ollut siellä. Joten olin niin rohkea, että kirjoitin sille viestin:

Hei Regulus,
Minulle jäi vähän paha mieli siitä, että sinulla ei tainnut olla kovin kiva ilta lauantaina? Olen tosi pahoillani siitä, että Kuhnusarvio ei tajunnut antaa sen Sirius-asian olla. Toivottavasti se ei jäänyt vaivaamaan sinua kamalasti? Olen sitä mieltä, että K saa olla tosi onnellinen siitä, että sinä käyt sen kerhossa. Mitä väliä, tuleeko Sirius sinne vai ei? (Ei se kuulemma aio tulla, mikä on varmaan ihan hyvä.) Mutta minä tulen ensi kerrallakin, toivottavasti sinä myös.

L.J.E.

Ps. Anteeksi oikeasti siitä sammakosta! En yrittänyt tahallani tähdätä sinua naamaan.

 

Lähetin kirjeen ennen kuin ehtisin katua. Regulus ei ole vastannut. Onkohan se jo lukenut sen? Pakkohan sen on olla, siitä on jo ainakin kaksi tuntia aikaa! Ehkä se ei vastaa ollenkaan. Tai sitten se on vain jossain hankalassa paikassa. Äh. Pitikin lähettää se.
« Viimeksi muokattu: 25.03.2022 17:48:23 kirjoittanut Altais »

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
Vs: Uusi lehti (K-11) Lily/Regulus, romance (6/?)
« Vastaus #9 : 26.03.2022 17:20:32 »
A/N: Laitetaanpa tähän alkuun hiukan Foo Fightersia tämänpäiväisten surullisten uutisten vuoksi:

Learn To Fly

Fly along with me, I can't quite make it alone
Try to make this life my own

_______________________________________________________________________________________________________________________


Keskiviikko 22. syyskuuta 1976


Voi itku. Regulus ei sitten tainnut vastata viestiini. Nyt kyllä hiukan hävettää. Ajatteleekohan se, että olen joku säälittävä tyyppi, joka yrittää epätoivoisesti iskeä sitä?  Se olisi kiusallista. Vaikka se onkin mielestäni jollain tapaa ihana, niin en tietenkään kuvittele, että minä ja se voitaisiin koskaan seurustella tai mitään sellaista.  Sen suvussa on ollut kuitenkin pelkkiä puhdasverisiä noitia ja velhoja jostain mitä lie 1500-luvulta asti! Kaiken lisäksi se saattaa liikkua samoissa porukoissa Severuksen kanssa (vaikka ei siitä oikein ota selvää, missä porukoissa se liikkuu, kun se on aika usein itsekseen). Ja olisi kai pitänyt oppia kerrasta: ei minun kannata yrittää esittää, etten välitä, vaikka joku olisikin vähän liian kiinnostunut pimeyden voimista!

Eli siis, ehkä onkin vain parempi, ettei se vastannut mitään. Tai niin yritän itselleni sanoa. En ole nähnyt sitä tänään, joten vaikea arvailla, mitä se mahtaa miettiä. Eilenkin näin sen vain kertaalleen aamiaisella, ja silloin sille tuli hirveä kiire pois suuresta salista heti kun tulin. Joten se taitaa vältellä minua. Loistavaa.

Sen sijaan Severus tuli minulle juttelemaan äsken koulutuntien päätyttyä. Ei se olekaan yrittänyt lähestyä minua koko syksynä, ei sen jälkeen, kun ennen kesälomia kävi niin kuin kävi. Sanoin sille silloin aika selvästi, ettei meidän kannata enää yrittää olla tekemisissä. Olen minä silti arvannut, että se haluaisi vielä yrittää. Aina välillä, kun se katsoo minua, näen että kyllä silläkin taitaa edelleen olla ikävä. Mutta tänään viimeistään minulle tuli täydellisen selväksi, että en mitenkään päin voi olla sen ystävä enää. En ainakaan ilman, että se käy läpi jokseenkin täydellisen asennemuutoksen. Toivottavasti osasin nyt ilmaista itseäni riittävän selvästi sillekin!

Ensin se puhui ihan kauniisti siitä, miten pahoillaan on, kun tuli silloin suutuksissaan nimitelleeksi minua. Olin melkein valmis antamaan anteeksi, mutta sitten se alkoi kuittailla siitä, ettei minun kannattaisi liikkua sellaisten tyyppien kanssa kuin Remus Lupin. Se puhui siihen tapaan, kuin Remuksessa olisi jotain todella epäilyttävää. Ja siinä se meni kyllä liian pitkälle! Ymmärrän vielä, miksi se inhoaa niin paljon Jamesia ja Siriusta, koska tavallaan se on ihan oikeutettua, ainakin johonkin rajaan asti. Mutta Remus – sen vihaamista ei todellakaan voi perustella millään! Miksi kaiken pitää olla tällaista paskaa aina toisinaan?

Hei, samalla kun kirjoitin tätä, sain kirjeen! Onkohan se Regulukselta? Avaan sen heti…
No kappas vaan. Olihan se. Tällä tavalla se kirjoitti:


Evans,
kiva kun veit sen kirjeen S:lle kaikesta huolimatta. Niin kuin varmaan olet huomannut, me kaksi ei oikein olla puheväleissä enää. Ja niin kuin sanottu, en ikinä kuvitellutkaan sen tulevan Kuhnukerhoon. Tiedän kyllä, mitä mieltä se on siitä.
Mitä siihen sammakkojuttuun tulee, niin unohda se. Minulla ei ehkä ollut mikään maailman paras hetki juuri silloin. Mutta ei sinun tarvitse sääliä minua. En todellakaan kaipaa kenenkään sääliä. Minulla on jo pitkä kokemus siitä, että mihin tahansa menenkin, niin ihmiset alkavat kysellä Siriuksen perään ja kaivata sitä. Olen erittäin tottunut siihen, ja pärjään kyllä. Mutta kiitos huolenpidosta.

R.A.M.



Tämä ei nyt todellakaan voi jäädä tähän, Regulus! Tämä on sellainen viesti, joka vaatii toimenpiteitä saman tien. Paras kirjoittaa vastaus ihan heti, sillä toisin kuin eräillä, minulla ei ole tapana viivytellä vastaamisen kanssa päiväkausia.


Regulus,
Mistä sait sen käsityksen, että minä muka säälisin sinua? Ei se ole sääliä, jos ajattelee jonkun kohtelevan epäreilusti. Minusta vaan tuntui, että ansaitset Kuhnusarviolta parempaa. Ja alkoi vituttaa, kun se ei ollenkaan älynnyt lakata hehkuttamasta Siriusta. En ole varma tiedätkö, mutta ei me mitään ylimpiä ystävyksiä olla S:n kanssa. Sen sijaan ajattelen, että sinä vaikutat tosi fiksulta ja kivalta tyypiltä.

L.J.E.


Tällä kertaa vastausta ei tarvinnut odottaa kuin vartin verran.

Kuin myös. R.
« Viimeksi muokattu: 26.03.2022 17:29:02 kirjoittanut Altais »

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 356
  • Lunnikuningatar
Vs: Uusi lehti (K-11) Lily/Regulus, romance (7/?)
« Vastaus #10 : 26.03.2022 22:27:29 »
Heippa! Tää on tällainen nopea tägikommentti, mutta halusin tulla sanomaan, että seurailen tätä. On hauskaa lukea piiiiiitkästä aikaa päiväkirjaficciä ja Regulus/Lily on kiinnostava paritus, josta en juurikaan ole aiemmin lukenut. Odotan siis innolla tilanteen kehittymistä tässä ficissä, kiitos kun kirjoitat sitä meidän iloksi. :)


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Ygritte

  • [igrit]
  • ***
  • Viestejä: 506
Vs: Uusi lehti (K-11) Lily/Regulus, romance (7/?)
« Vastaus #11 : 27.03.2022 09:24:17 »
Ihana, kun päivität tätä näin aktiivisesti! Jälleen kerran odotan mielenkiinnolla mitä seuraavassa osassa tulee tapahtumaan :D

Lainaus
Regulus,
Mistä sait sen käsityksen, että minä muka säälisin sinua? Ei se ole sääliä, jos ajattelee jonkun kohtelevan epäreilusti. Minusta vaan tuntui, että ansaitset Kuhnusarviolta parempaa. Ja alkoi vituttaa, kun se ei ollenkaan älynnyt lakata hehkuttamasta Siriusta. En ole varma tiedätkö, mutta ei me mitään ylimpiä ystävyksiä olla S:n kanssa. Sen sijaan ajattelen, että sinä vaikutat tosi fiksulta ja kivalta tyypiltä.

L.J.E.

Tällä kertaa vastausta ei tarvinnut odottaa kuin vartin verran.

Kuin myös. R.

Ihana Lily, kun ajattelee, että Regulus ansaitsee parempaa ainakin Kuhnusarvion ja Siriuksen puolelta! Lilysta saa todella herttaisen kuvan tässä ficissä :) Eikä Reguluskaan huonolta tyypiltä vaikuta! Harmi, että Severuksen ja Lilyn välit eivät ota korjaantuakseen, mutta ehkä Severuksenkin pitäisi keskittyä muuhun, kuin haukkumaan niitä ainoita hyviä tyyppejä  ::)
This won't turn into a hyperfixation
and
Other Hilarious Jokes You Can Tell To Yourself

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
Vs: Uusi lehti (K-11) Lily/Regulus, romance (7/?)
« Vastaus #12 : 27.03.2022 21:57:49 »
A/N: Kiitos kommenteista Kaarne ja Ygritte! Tuntuu kyllä erityisen kivalta tietää, että olette tykänneet tämän seuraamisesta, kun itsellänikin on jo ollut tätä kirjoittaessa monesti niin hauskaa. Olen ottanut tavaksi kirjoittaa tätä pienen pätkän lähes joka päivä, koska minulla ei ole elämää haluaisin luoda itselleni rutiinin säännölliseen kirjoittamiseen, ja lisäksi olen ihan koukussa tähän paritukseen! Etsin tätä joku aika sitten Ao3:n puolelta mutta löytyi tosi vähän, ja ajattelin sitten kirjoittaa heistä itse. Mitä Lilyn ja Severuksen väleihin tulee, niin itsekin kyllä haluaisin keksiä keinon korjata heidän välinsä vielä tarinan aikana, mutta se taitaa vaatia aika paljon kehittelyä vielä.  :)
________________________________________________________________________________________________________________________


Torstai 23. syyskuuta 1976


Toteutin tänään uhkaukseni ja pyysin Remuksen mukaani seuraavaan Kuhnukerhoon. Kuhnusarvio sanoi, että saan ensi kerraksi pyytää avecin, koska se on kai jokin sen perinne uusien kerholaisten kohdalla. Se varmaan salaa toivoo minun tuovan Jamesin (mitä ei tule tapatumaan). Ajattelin, että kutsu ilahduttaisi Remusta – se on ollut jotenkin tavallista väsyneemmän ja alakuloisemman oloinen tänä syksynä. Mutta en ole ihan varma, ilahtuiko se. Ensin se meni tosi mietteliään näköiseksi, melkein kuin olisi pelästynyt ehdotustani! Selitin sille kiireesti, että tarkoitin meidän menevän ihan vaan ystävinä, ja ettei minulla ole mitään piiloagendaa tässä (varmaan se ajatteli, ettei halua suututtaa Jamesia, vaikka mikä ihmeen oikeus Jamesilla nyt olisi määritellä, kenen kanssa saan tai en saa mennä juhliin).

Mutta en lopulta tiedä, oliko James ainoa syy, miksi Remus oli niin epävarma. Se halusi tietää todella tarkasti, milloin illalliset pidetään. Ja kun se kuuli, että ne on tarkoitus pitää lokakuussa jo alkukuusta (koska loppukuusta osa oppilaista lähtee kotiinsa syyslomaksi), niin se rentoutui vähän ja sanoi, että kai se sitten voi tulla. Sitten se mietti vielä ääneen, lainaisiko Pete sille jotain siistimpiä vaatteitaan, koska se ei kehtaisi kysyä Siriukselta tai Jamesilta vaatteita lainaksi Kuhnukerhoon. Voi Remus. Sillä ei taida aina olla ihan helppoa. Ehkä se voisi lainata ennemmin jotain Frankilta, koska ne olisivat sille oikeampaa kokoa. Voin jutella aiheesta Alicen kanssa, se kyllä varmaan voi jeesata, jos Remus ei itse kehtaa kysyä.

Menin tuntien jälkeen kirjastoon, koska huomenna pitää palauttaa loitsujen essee. En saanut oleskeluhuoneessa mitenkään päin keskityttyä, kun Sirius, James ja Pete pitivät taas jotain ihme showta, ja muutamat vitosluokan tytöt kikattivat niin että hyvä kun eivät tukehtuneet. Ja onneksi menin, koska Regulus oli siellä myös! Se istui taas vakiopaikallaan, mutta ei kasvot seinään päin kuten viimeksi. Kun se näki minut, se nosti katseen kirjastaan ja sen silmät kirkastuivat niin että oli kuin se olisi säteillyt himmeää valoa koko hämyiseen kirjastokäytävään. Että se onkin kaunis, kun se on iloinen (ja minusta todella tuntui, että se oli). Se hymyili ihan vähän vaan, tuskin huomattavasti, ja nyökkäsi minulle.

Sitten menin omalle vakiopaikalleni istumaan ja kirjoittamaan, mutta ei keskittymiskykyni tainnut sielläkään olla paras mahdollinen. Vähän väliä oli pakko ihan hiukan vaan vilkaista Regulusta, koska näin sivusilmällä sen katselevan minua. Kuulin aivan selvästi miten se mietti, tuntuivatkohan minun hiukseni yhtä pehmeiltä kuin miltä näyttivät. Teki mieli sanoa, että tervetuloa vaan kokeilemaan, sillä minun puolestani Regulus saisi koska tahansa upottaa sormensa hiuksiini! (Hetkinen, siis mitä?) Mutta en sanonut, koska tarkemmin ajatellen Regulus ei ehkä ilahtuisi kuullessaan, että tiesin sen ajatelleen niin. Mutta kun kohtasin sen katseen, se hymyili taas sillä ujolla tavalla, joka saa vatsanpohjassa tuntumaan lämpimältä mansikkamarmeladilta. Ei ole varmaan ihan fiksua ajatella siitä tällä tavalla, mutta minkäs teet.

Kun lopulta sain esseeni auttavasti kasaan ja olin lähdössä, menin hetkeksi sen luo ja kysyin, voinko istua. Se sanoi, että totta kai, mutta näytti hiukan yllättyneeltä. Kysyin, onko se tulossa lauantaina Tarvehuonebileisiin (sehän on nyt 5. luokalla, jolloin perinteisesti on ollut tapana päästä niihin mukaan). Se meni vähän vaikean näköiseksi ja sanoi, ettei se taida. (Minulla on tänään paha tapa ahdistella poikia ei-toivotuilla kutsuillani!) Mutta kun sanoin, että olisin tosi iloinen jos se kuitenkin tulisi, se sanoi miettivänsä asiaa ja tulevansa ehkä vähäksi aikaa. Toivon tosiaan, että se tarkoitti sitä!

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
Vs: Uusi lehti (K-11) Lily/Regulus, romance (9/?)
« Vastaus #13 : 28.03.2022 17:35:41 »
A/N: Seuraa pieni sisältövaroitus. Olen kirjoittanut tämän luvun täysin tietoisena siitä, että se sisältää varmaankin kaikki mahdolliset totuutta vai tehtävää -teinificcien kliseet, ja siitä huolimatta nautin kovasti sen kirjoittamisesta! Eli siis, vaikka idea saattaa olla hiukan kulunut, toivon että Lily ja Regulus onnistuvat tuomaan aiheen käsittelyyn silti jotain uutta. Kiitos ja anteeksi!  ;D


Tässä vielä tunnelmointia varten kappale, jonka tahtiin laitoin pääkaksikkomme tanssimaan. Bongasin sen Spotifyn soittolistalta, jolla oli vuoden -75 hittejä, koska halusin ficciin kappaleen, joka olisi oikeasti voinut soida silloin. Ei ollut minulle tuttu biisi ennestään, mutta tykästyin kuunnellessani.  :)

You are here, so am I
Maybe millions of people go by
But they all disappear from view
And I only have eyes for you

Art Garfunkel – I Only Have Eyes For You
_____________________________________________________________________________________________________________________

Lauantai 25. syyskuuta 1976


Nyt ollaan oikeastaan jo sunnuntain puolella, mutta sitä ei lasketa, koska en ole vielä mennyt nukkumaan. Eikö olekin niin, että sunnuntai alkaa oikeasti vasta siitä, kun aamulla herää? Jos nyt edes uni tulee, sillä ilta oli tosiaan… no, ei ainakaan mikään tavallinen ilta! Tänään oli siis syksyn ekat Tarvehuonebileet. Yleensä niitä järjestävät 7. luokkalaiset (opettajien epävirallisella siunauksella – joko ne eivät tiedä tai sitten eivät halua olla tietävinään, koska jotain hauskaahan meilläkin pitää voida olla). Kirjoittamaton sääntö on, että niihin pääsevät kaikki vitosluokkalaiset ja sitä vanhemmat, ja yleensä niissä käy aika tasapuolisesti kaikkien tupien porukkaa. Toinen kirjoittamaton sääntö taitaa olla, että niissä ei käsitellä tupien välisiä kahnauksia ainakaan avoimesti, koska jos tilanteet eskaloituisivat, koko juhlat luultavimmin kiellettäisiin. Viime vuodelta muistan vain pari yksittäistä kertaa, kun joillekin tuli siellä vakavampaa sanomista. (Onko yllättävää, että siihen liittyivät James, Sirius ja Severus?)

Eivät kaikki Luihuiset niissä tietenkään käy, vaan osalla on varmaan omat bileet ihan keskenään. Minun ja Alicen teorian mukaan osa Luihuisista on niin sanottuja maltillisemman linjan edustajia, joiden itsetunto kestää tekemisissä olemisen myös Rohkelikon ja Puuskupuhin oppilaiden kanssa (Korpinkynnet niille yleensä kelpaavat hiukan paremmin). Vain pieni osa Luihuisista on niitä, joita me Alicen kanssa sanotaan fundamentalisteiksi, ja ne eivät todellakaan alentuisi puhumaan meidän kaltaisillemme tyypeille.

Ajattelen Reguluksen kuuluvan näihin maltillisempiin Luihuisiin, vaikka osa niiden suvusta on kyllä eri maata (ja sitten on vielä Sirius, mutta sitä ei lasketa). Ja maltillisempiin Luihuisiin Severuskin ilman muuta aina kuului, kunnes jotain tapahtui, ja nyt en ikävä kyllä voi enää sanoa samaa. Tarvehuonebileisiin se edelleen tulee, mutta varmaankin vain voidakseen saada selville jotain raskauttavaa Kelmeistä. Ei se nimittäin nytkään osallistunut mihinkään hauskaan, ei edes juonut mitään, seisoi vaan synkkänä seinustalla ja huokui ympärilleen pelottavaa ilmapiiriä.

Pelkäsin jo, että illasta saattaisi tulla vähän tylsänpuoleinen, mutta sitten Regulus tuli kuin tulikin sinne. Sen seurassa oli Barty Kyyry ja pari tyttöä, joista molemmat varmaan toivovat herra ja rouva Mustan huomioivan ne tulevilla avioliittomarkkinoilla (inhottava ajatus, että vanhemmat valitsisivat puolison). Juuri sillä hetkellä meitä oli aika iso porukka pelaamassa pullonpyöritystä, ja ne tytöt innostuivat siitä valtavasti ja kiskoivat Reguluksenkin mukaan, vaikkei se selvästikään olisi halunnut. Luultavasti ne toivoivat saavansa tehtäväksi suudella sitä, sillä aina jossain vaiheessa iltaa jotkut onnettomat (tai onnelliset) laitetaan suutelemaan.

Regulus näytti tuntevan olonsa tosi vaivaantuneeksi, sitä taisi kaduttaa että tuli suostuneeksi kutsuuni. Mutta minua lämmitti ajatella, että se oli varmaankin tullut siksi että minä pyysin. Vaihdoin pikaisesti katseita sen kanssa, ja se rentoutui aavistuksen. Sirius näytti hetken aikaa siltä, kuin olisi nielaissut jotain todella ällöttävää, mutta sitten se kokosi itsensä eikä ollut enää näkevinään pikkuveljeään. Mietin, että tämän takia Reguluksen varmaan oli ollut niin vaikea tulla tänne, minkä tietenkin tajusin jo silloin, kun tätä ehdotin. Mutta eihän ole oikein, että se ei saisi elää ollenkaan eikä osallistua mihinkään vain siksi, että sen veli on siellä? Ei Sirius näitä juhlia ja ihmisiä omista, vaikka niin luuleekin.

Peli jatkui kutakuinkin normaalisti, ja pieni jähmeys unohtui siinä vaiheessa, kun joku Puuskupuhin tyttö nakitti Siriuksen suutelemaan Jamesia. Tämä tuskin yllätti enää ketään, koska yleensä melkein joka bileissä homma menee jossain kohtaa tähän. Mutta tällä kertaa Sirius panosti oikein tosissaan siihen, että suudelma näytti aidolta. Hetken aikaa olisi voinut melkein uskoa, että siinä oli oikeasti tunnetta (voi kun olisikin ollut). Ja varmaan 98 prosenttia paikalla olleista tytöistä kuvitteli itsensä Jamesin paikalle, ainoina poikkeuksina minä ja Alice. Tehtävän suoritettuaan Sirius ja James jäivät reteästi kaulakkain ja virnuilivat omahyväisinä, kun niille osoitettiin suosiota. Minäkin rakastan sinua kaveri, James sanoi Siriukselle, ja toivoin sen olevan edes pikkuriikkisen tosissaan muutenkin kuin kaverina.

Sen jälkeen tunnelma kiristyi kuitenkin ihan toden teolla, koska Siriuksen vuorolla pullo osoitti Regulusta (olin toivonut sormet ja varpaat ristissä, ettei näin kävisi)! Sirius katsoi veljeään oikein vittumaisesti, ja Regulus näytti kutistuvan sen katseen alla. Sirius oli pitkään ja merkitsevästi hiljaa ennen kuin sanoi mitään, ja hiljaa olivat kaikki muutkin, ihan kuin pidättäen hengitystään. Ei koko koulussa ole yhtään oppilasta (eikä opettajaa, kummitusta tai kotitonttua), joka ei tietäisi niiden kahden äärimmäisen kireistä väleistä. Ja kun Sirius lopulta puhui, sen ääni tihkui puhdasta inhoa ja halveksuntaa, ja minun sydämeni särkyi tuhansiksi kappaleiksi kun näin Reguluksen ilmeen. Se toivoi voivansa juuri sillä hetkellä olla ihan missä tahansa muualla, vaikka Voron kanssa alusastioita tiskaamassa. Se ei katsonut minua vaan lattiaa, mutta tunsin sen pakokauhun silti.

Regulus valitsi totuuden, minkä ymmärrän hyvin (jos se olisi ottanut tehtävän, Sirius olisi varmaan laittanut sen syömään oksennusta, tai jotain muuta yhtä karseaa). Mutta kyllä Sirius silti osasi kunnostautua. Kerrohan Regulus, se sanoi piinallisen hitaasti. Onko ihastuttava Bellatrix-serkkumme vielä viime aikoinakin onnistunut säikyttelemään sinua niin pahoin, että olet kussut housuusi? Kun muistelen, että näin on ainakin aiemmin ollut tapana. (Voi jumalauta, Sirius! Toivottavasti saat vielä kärsiä tästä hyvästä, sillä tuo oli alhainen veto!) Jännittynyt hiljaisuus purkautui korviahuumaavana naurunremakkana, vaikka en tiedä, kuinka monesta tämä oikeasti oli hauskaa. Regulus oli vitivalkoinen, mutta ei katsonut lattiaa vaan kusipäistä veljeään, kun vastasi. Minä olin kuuden vanha, vitun älykääpiö, se sanoi hampaidensa välistä. Mutta Sirius nauroi ja sanoi, että täysin kykenevä siis hoitamaan sellaiset asiat vessassa, ainakin iän puolesta.

Regulus pystyi vain vaivoin vastustamaan kiusausta sännätä pois paikalta (sen huomasi siitä erittäin selvästi), mutta en voi kuin ihailla, miten tyylikkäästi se kasasi itsensä. Sen vuorolla pullo osoitti erästä seiskaluokkalaista poikaa nimeltä Matthew, ja kun tämä valitsi tehtävän, Regulus laittoi sen laulamaan julkisesti Queenin Bohemian Rhapsodyn. Se laittoi vielä alkuperäisen kappaleenkin soimaan vain taikasauvan heilautuksella, mikä oli sekä taitavaa että muutenkin vaikuttavaa (en tiennyt sen tuntevan jästihittejä)! Matthew ei todellakaan ollut mikään Freddie Mercury, mutta sen lauluesitys toimi loistavana kevennyksenä, mikä oli suuri helpotus sekä minulle että melkein kaikille muillekin. Kun Regulus kerran katsoi minua pidempään, hymyilin sille rohkaisevasti ja se hymyili takaisin.

Kaikki odottivat siinä kohtaa jo, että pääsisivät tanssimaan, juomaan tai suutelemaan nurkan taakse kuka ketäkin, ja pelin vihoviimeisellä vuorolla pullo osoitti minua. Kysyjänä oli yksi kutosluokkalainen Luihuinen, ja minä valitsin tehtävän, ettei se ainakaan kysyisi, keneen olen ihastunut, tai olenko koskaan harrastanut seksiä. Tehtäväkseni tuli hakea ketä tahansa paikalla olevista Luihuisista seuraaville hitaille. Joku laittoi musiikin soimaan, ja minä hymyilin. Tämä ei olisi voinut mennä enää paremmin. Nousin ylös, kävelin hetkeäkään epäröimättä Reguluksen luo ja tartuin sitä kädestä. Tunsin kymmenien silmäparien tuijotuksen niskassani, mutta siinä vaiheessa, kun Regulus kietoi hiukan epävarmat käsivartensa vyötäisilleni, ei tajuntaani mahtunut enää muuta. I only have eyes for you, kaunisääninen mies lauloi, ja keinutin itseäni hiljaa Regulusta vasten. Se huokaisi syvään, rentoutui vähän ja painautui lähemmäs.

Sirius on mulkku, kuiskasin sen korvaan äkillisen hellyyden puuskan yllyttämänä. Regulus naurahti vähän ja sanoi, ettei siinä ole mitään uutta. Luin rivien välistä, että sitä edelleen nolotti, mutta juuri sillä hetkellä sillä oli muutakin ajateltavaa kuin Sirius. Kerroin sille, että siskoni Petunia aukoi minulle päätään ihan samalla lailla. Petunia ei ollut ikinä unohtanut yhtä kertaa, kun olimme pieninä mummin luona yötä. Näin painajaista, jossa Karhuherra Paddington muuttui oikeaksi karhuksi ja ajoi minua takaa, kunnes sai kiinni ja nosti lappuhaalareiden henkseleistä vaatenaulakkoon roikkumaan. Kun heräsin, olin kastellut sänkyni.

Silloin Regulus nauroi taas ja sanoi, että olin sentään varmaan silloin nuorempi kuin kuusivuotias, johon vastasin, että vain vähän. Kysyin, mitä Bellatrix sille sitten oikein teki (se on Regulusta ainakin kymmenen vuotta vanhempi ja todella inhottavan ihmisen maineessa). Regulus sanoi Bellatrixin lukinneen sen moneksi tunniksi vaatekomeroon, ja sillä onnettomalla kuulemma on aivan kamala ahtaan paikan kammo. Siksi siinä kävi niin kuin kävi. Minun tuli hirveän paha mieli sen puolesta näin melkein kymmenen vuotta jälkikäteen, ja rutistin sitä tiukasti.

Lopulta tanssin sen kanssa useammankin kuin vain sen yhden kappaleen. Se tuoksui minttupastilleilta ja joltain miedolta partavedeltä (ei sillä lailla liikaa kuin Sirius ja James), ja pitäessäni käsiäni sen niskassa aloin ajatuksissani hypistellä sen hentoja niskahiuksia. Silloin sekin tiukensi otettaan minusta, ja sen kädet vaelsivat varovasti alemmas lantioni kaarta. Silloin se ajatteli, että – no, jääköön se kirjoittamatta tähän, mutta toivottavasti palaamme siihen vielä!

Sirius oli häipynyt jossain vaiheessa, ja James ja Pete olivat loppuillasta niin kännissä, että tuskin selviävät aamupalalle huomenna ollenkaan. Marlene alkoi voida pahoin, parille vitosen tytölle tuli äänekäs riita, mutta koko loppuillan minä näin vain Reguluksen ja sen kirkkaina hohtavat teräksenharmaat silmät. Nyt tiedän että pitäisi jo nukkua, mutta ei siitä taida mitään tulla.
« Viimeksi muokattu: 28.03.2022 19:03:30 kirjoittanut Altais »

Ygritte

  • [igrit]
  • ***
  • Viestejä: 506
Vs: Uusi lehti (K-11) Lily/Regulus, romance (9/?)
« Vastaus #14 : 28.03.2022 21:05:48 »
Kiitos taas uusista kappaleista! Pistin tuon Art Garfunkelin laulun (ei ollut minullekaan mitenkään päin tuttu) taustalle soimaan, ja se sopi todella hyvin tunnelmaltaan tähän kohtaan. Varsinkin, kun tanssin aikana Lilyn ja Reguluksen välit jo pääsivät lämpiämään  ;D

Lainaus
ja pitäessäni käsiäni sen niskassa aloin ajatuksissani hypistellä sen hentoja niskahiuksia. Silloin sekin tiukensi otettaan minusta, ja sen kädet vaelsivat varovasti alemmas lantioni kaarta.

Tästä suorastaan huokuu oikea teiniromanssi! Ihana Lily jälleen kerran, kun kertoi omista lapsuuden kokemuksistaan, niin Regulukselle ei jäänyt olo, että ainoastaan hän olisi tehnyt pienenä jotain noloa. Ja minua ei ainakaan haittaa kliseisemmätkään juonenkäänteet  :D
This won't turn into a hyperfixation
and
Other Hilarious Jokes You Can Tell To Yourself

Pahatar

  • ***
  • Viestejä: 787
Vs: Uusi lehti (K-11) Lily/Regulus, romance (9/?)
« Vastaus #15 : 28.03.2022 21:55:38 »
Tätä on ollut mukava lukea päivittäin! Ja kyllä, minustakin tuosta linkin kuvasta voi hyvin nähdä Lilyn ja Reguluksen. ;)

Tuossa aikaisemmin jotenkin sydämeen kävi tämä Lilyn ajattelu Severuksesta:
Lainaus
Severuksella on oli kyllä paljon ihan loistaviakin ominaisuuksia, mutta myös kyky pitää ne piilossa muilta ihmisiltä.
Tämä jotenkin tavoitti niin hirveän hyvin Severuksen, että piti oikein jäädä ajattelemaan sitä.

Oli ihanaa lukea näistä päivityksistä, miten Lilyn ja Reguluksen välit lämpenevät pikkuhiljaa, ja miten Lilyllä on kyky nähdä ihmiset pintaa syvemmältä, kuten nyt vaikka juuri Reguluksen tapauksessa. Ja tuo, että vaikka lähestyminen on ehkä vähän kömpelöä, kuten teini-ikäisillä yleensä aina, Regulus ei silti torjunut Lilyä. Ja on mitä ilmeisimmin itsekin kiinnostunut, tai siltä ainakin tuntui, kun vastasi kirjeiisiinkin. :D

Loistava idea tuollaiset puolisalaiset tarvehuonebileet, joissa yritetään olla välittämättä tuparajoista. Minä en kokenut tuota pullonpyöritysjuttua mitenkään huonolla tavalla kliseiseksi, se oli toteutettu tässä kivasti. Sirius on kyllä tässä niin kusipäinen kuin olla ja osaa. >:( Että pitää nöyryyttää omaa veljeään kaikkien nähden ja kuullen!

Lainaan nyt samaa kohtaa kuin Ygritte, mutta tämä oli minunkin suosikkini:
Lainaus
Lopulta tanssin sen kanssa useammankin kuin vain sen yhden kappaleen. Se tuoksui minttupastilleilta ja joltain miedolta partavedeltä (ei sillä lailla liikaa kuin Sirius ja James), ja pitäessäni käsiäni sen niskassa aloin ajatuksissani hypistellä sen hentoja niskahiuksia. Silloin sekin tiukensi otettaan minusta, ja sen kädet vaelsivat varovasti alemmas lantioni kaarta. Silloin se ajatteli, että – no, jääköön se kirjoittamatta tähän, mutta toivottavasti palaamme siihen vielä!

Aivan ihanaa, tykkäsin! Jäin vain miettimään sitä, huomasivatkohan Severus, Sirius ja James tuon, miten hyvin Lily viihtyy Reguluksen kanssa, ja mitähän nämä mahtavat siitä tuumia? :(

Jatkoa odotellessa! :)
« Viimeksi muokattu: 28.03.2022 21:58:13 kirjoittanut Pahatar »
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

FiFi - Fiksu ja Filmatiivinen fiktiofoorumi

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
Vs: Uusi lehti (K-11) Lily/Regulus, romance (10/?)
« Vastaus #16 : 29.03.2022 16:52:54 »
A/N: Tässä taas tämä jokapäiväiseksi muodostunut päiväkirjan päivitys! Enimmäkseen ruokiksella kirjoitettua, voihan sitä vapaa-aikansa näinkin käyttää!  ;D Aivan ihania kommentteja jälleen Ygritte ja Pahatar! Minuakin huvittaisi jo kovasti järjestää Lily ja Regulus läheisempiin tunnelmiin, mutta olen päättänyt edetä asian kanssa maltillisesti, koska kyseessä on kuitenkin tällainen hiukan epätodennäköisempi kaksikko, jonka päätymistä toistensa käsivarsille täytyy hiukan perustella. Tai siltä ainakin heitä kirjoittaessa tuntuu! Ja kyllä, draamaa ei varmasti tule puuttumaan, kun muut saavat tietää näiden kahden lähentymisestä. Seuraavassa saadaan jo vähän tuntumaa aiheeseen, toivottavasti ei mennä ihan liiaksi angstailun puolelle. Ainakin lupaan sen vastapainoksi paljon lisää fluffya myöhemmin.  :)

Laitetaanpa vielä tunnelmointia varten yksi kappale (pakko myöntää, että saan jostain syystä Regulusviboja tuosta Andysta  ;D).


Stay alive for the good times
Stay alive through the bad
Stay alive for the hopes and the fears and the dreams
The best that we ever had

Andy Black: Stay Alive
_____________________________________________________________________________________________________________________

Sunnuntai 26. syyskuuta 1976

Heräsin tänään hyvällä tuulella ja virkeänä, vaikka taisinkin lopulta nukkua vain pari tuntia. Mielessäni oli heti herättyäni muisto siitä, miltä tuntui tanssia Reguluksen kanssa ja olla niin lähellä sitä. Tarkemmin ajatellen tämä oli ensimmäinen kerta, kun edes koskimme toisiamme, mutta toivottavasti ei viimeinen! Jossain vaiheessa Regulus teki muuten ihan samaa kuin minäkin, eli laittoi nenänsä hiuksiini ja hengitti syvään sisään. Sillä lailla tehdään, kun halutaan tutustua tarkemmin siihen, miltä toinen tuoksuu. No, toivottavasti se tulee myös seuraaviin Tarvehuonebileisiin, vaikka Sirius kohtelikin sitä aivan ala-arvoisesti! En ihan tajua sitä. Itsehän Sirius valitsi olla asumatta kotona, joten miksi olla noin katkera?

Mielialani koki pienoisen pudotuksen matkalla aamupalalle. Sirius pysäytti minut hiljaisella käytävällä, ihan kuin olisi kauankin odottanut siellä minua. Se oli yksin (mitä ei tapahdu ikinä), ja täynnä pyhää raivoa. Mitä helvettiä sinä oikein eilen sooloilit, se vaati saada tietää. Kysyin siltä, että ai minäkö se sooloilija olin, vaikken edes tunkenut kieltäni kenenkään kurkkuun julkisesti enkä myöskään paljastanut kenenkään syvimpiä lapsuustraumoja koko maailmalle. Sirius kysyi, että onko minun todellakin aivan pakko antaa kaikkien maailman luihuisniljakkeiden lähennellä itseäni, ja että ellei oma turvallisuuteni minua kiinnosta, voisin edes ajatella hetken aikaa Rohkelikon mainetta. Että, kun se ihminen saa minut välillä raivon partaalle! Sanoin sille, että jos tarkkoja ollaan, minä lähentelin sen veljeä eikä päinvastoin.

Ajattelin ignorata sen ja jatkaa matkaani, mutta ei se luovuttanut vaan seurasi minua ja jatkoi inttämistä. Minua alkoi lopulta vituttaa niin, että käskin sen itse miettiä vähän aikaa Jamesin kanssa sitä, mitä ne tekevät Rohkelikon maineelle. Se ei voinut ymmärtää mitä tarkoitin, koska ne kaksihan ovat taivaan lahja Rohkelikoille ja koko velhomaailmalle. Kerroin, etten liiemmin arvosta muiden oppilaiden julkista nöyryyttämistä. Sirius suuttui ihan helvetisti ja huusi perääni, että minulla ei ole varaa arvostella, koska itse nöyryytin julkisesti Jamesia antamalla Reguluksen lääppiä itseäni kaikkien edessä. Silloin käskin sen vetää alahuulen päänsä yli ja nielaista, ja lähdin pois niin kiireesti, ettei se enää seurannut. Oikeasti, onko minut jossain jo julistettu Jamesin omaisuudeksi, ja itse satun vaan olemaan ainoa, joka ei tiedä sitä?

Aamupalalla oli ensin aika hiljaista vanhempien oppilaiden osalta, mutta pikkuhiljaa väkeä hiipi paikalle. Menin istumaan Alicen ja Frankin kanssa, jotka vaihtoivat keskenään merkitsevän katseen minut nähdessään, mutta eivät onneksi alkaneet kuittailla. Alice kyllä virnisti tietäväisesti, kun Regulus tuli aamiaiselle ja katsoi heti meidän pöytämme suuntaan. Käskin Alicen ystävällisesti pitää päänsä kiinni, minkä se onneksi tekikin. Kelmit tulivat (yllättävää kyllä) kaikki yhdessä aamiaiselle, vaikka Sirius näyttikin edelleen synkältä, ja James ja Pete olivat vihertäviä kasvoiltaan. Remus oli niistä ainoa, jolla näytti menevän hyvin.

Kaikki sujui kohtuullisen rauhallisesti, kunnes – en nähnyt ihan tarkkaan mitä tapahtui, mutta ihan yhtäkkiä Regulus valahti tuoliltaan lattialle ihan hervottomana. Porukka kerääntyi nopeasti sen ympärille, mutta kukaan ei näyttänyt uskaltavan koskea siihen, joten minä tein sen. Olin ihan takuulla yhtä järkyttynyt kuin muutkin, mutta näemmä kuitenkin ainoa, jolla oli jotain toimintakykyä jäljellä siinä tilanteessa. Menkää hakemaan apua senkin valopäät, huusin niille samalla kun yritin herätellä Regulusta ja muistella, mitä sillä yhdellä jästien ensiapukurssilla kerran opetettiinkaan. En saanut sitä heräämään, ja luulin sen olevan kuollut, koska sen otsa ja posket olivat ihan viileät, ja kädet jääkylmät. Mutta sitten siihen tuli pari professoria – McGarmiva, Verso ja Kuhnusarvio muistaakseni – ja ne sanoivat, että eiköhän tämä tästä, kunhan se pääsee sairaalasiipeen. Kun kysyin, ne sanoivat, että pääsisin katsomaan, mutta varmaankin vasta iltapäivällä.

Odottelu olikin sitten todella syvältä. Kävelin Tylyahoon ostamaan toffeetäytteisiä suklaasammakoita, koska kaiketi Regulukselle tulisi niistä hiukan parempi mieli, jos se nyt ylipäänsä olisi tajuissaan. Ja jos ei, voisin jättää ne sille, koska sitten se herättyään tietäisi minun käyneen sitä katsomassa. Kun palasin takaisin, James istui yksinään oleskeluhuoneen takan ääressä ja heitteli paperitolloja tuleen. Siriusta ja muita ei näkynyt. Kun näin Jamesin, minut valtasi äkillinen ahaa-elämys, ja menin istumaan sohvan toiseen päähän katsoen sitä tiukasti. Mitä olet oikein mennyt tekemään, kuiskasin sille niin uhkaavasti kuin osasin. Sillä eiköhän ole aika selvää, että joku teki tämän Regulukselle? Joku, jolla on syytä kantaa sille kaunaa eilisen takia. Eikä tämä olisi ensimmäinen kerta, kun James tekee jotain fyysisesti inhottavaa päästäkseen toisen ihon alle.

James näytti hämmästyneeltä ja aika väsyneeltä, kun se katsoi minua ja sanoi, ettei se todellakaan tiedä, mistä puhun. Juttelimme siinä jonkin aikaa, ja vaikken olekaan Jamesin suurin ihailija, on pakko myöntää, että se puhui varmaankin totta. Pyysin siltä anteeksi, että olin syytellyt sitä, sillä eihän se tarkemmin ajatellen ollut oikein fiksu veto. Jamesilla on ehkä omat huonot puolensa ihmisenä, mutta sujuva valehteleminen ei ole yksi niistä. En kuitenkaan aio jättää asiaa tähän. Voisikohan Sirius mennä noin pitkälle vihassaan omaa veljeään kohtaan?

Neljän aikaan iltapäivällä menin sairaalasiipeen jännittyneenä ja aika huolissani. Matami Pomfrey antoi minulle luvan tulla peremmälle ja ohjasi minut yhden sermin taakse. Regulus makasi valkoisten lakanoiden välissä pienessä kippurassa ja näytti olevan täydessä unessa, mutta kun istuin varovasti alas, se raotti silmiään ja hymyili heikosti. Se näky sulatti sydämeni ihan kokonaan, ja oli hirveän vaikea kuvitella, että kukaan voisi haluta tehdä sellaiselle olennolle pahaa. En osannut sanoa mitään fiksua, koska minua alkoi itkettää ajatellessani sitä. Kysyin vaan, että miten menee, ja se sanoi, että on mennyt paremminkin. Se kertoi, että ilmeisesti sen aamiaismehuun oli tosiaan joutunut jotain, mitä siellä ei olisi pitänyt olla. Ei tiedetty varmaksi, mutta se saattoi olla elävien kuolleiden juomaa. Se tarkoitti, että se olisi muutaman päivän tosi väsynyt ja aivan poissa pelistä, mutta toipuisi ennalleen. Se oli vitivalkoinen kasvoiltaan ja näytti ihan voipuneelta, mutta katseli minua yllättävän kirkkain silmin. Sen puhuessa olin epähuomiossa ottanut sen käden omaani, eikä sitä vaikuttanut haittaavan.

Laitoin suklaasammakot sen pöydälle, ja silloin sitä alkoi naurattaa. Olenko sanonut, että kuulostaa ihanalta, kun se nauraa (sitä pitäisi tapahtua useammin). Sitten se vakavoitui ja kysyi, miksi ihmeessä olen niin mukava sille. Sen vilpitön kysymys meinasi taas alkaa itkettää minua. Että jonkun pitääkin joutua ihmettelemään niin kovasti sellaista asiaa! Silitin sen hiuksia ja sanoin, etten keksi yhtäkään syytä, miksi en olisi sille mukava. Se katsoi minua silmät suurina hämmästyksestä ja sanoi tietävänsä monia, jotka voisivat auttaa minua syiden keksimisessä. Oli pakko katsoa pois, koska sen katse oli melkein liian intensiivinen. Ja silloin näin yöpöydällä kortin, vain yhden ainoan. Otin sen käsiini vain jotain tehdäkseni, ja tulin lukeneeksi tekstin. Anna olla viimeinen kerta, siinä luki. Ei allekirjoitusta, ei mitään. Regulus yritti napata kortin minulta ja kirosi itsekseen, kun ei onnistunut. Kysyin, tiesikö se, kuka tämän takana oli, ja silloin se sanoi aika tiukasti, että minun pitäisi antaa asian olla, koska se oli sen oma ongelma, eikä kenenkään muun.

Niinhän siinä kävi, että lopulta aloin kuin aloinkin itkeä, mikä ei ollut tarkoitus. Sain sanotuksi vain, että jos tämä oli seurausta eilisestä, se oli mitä suurimmassa määrin myös minun ongelmani, ei pelkästään hänen. Regulus kuivasi märkiä poskiani peukalollaan ja sanoi, että jotkut riskit nyt vaan olivat ottamisen arvoisia, eikä se tekisi mitään toisin. Sen jälkeen minua itketti vieläkin enemmän. Regulus katsoi minua vähän pelästyneenä, ja silloin yritin hillitä itseäni, koska eihän sen kuulunut lohduttaa minua vaan päinvastoin! Pyyhin märkiä kasvoja käsiini, ja kun sormet tulivat aivan mustiksi, tajusin että minun ei pitäisi käyttää sitä iänikuista jästien ripsiväriä vaan opetella muutamia kunnon meikkiloitsuja. Taisin sanoa sen ääneen, koska Regulus hymyili ja sanoi, että näytin sen mielestä oikein hyvältä nytkin, mutta vielä mieluummin se näkisi minut iloisena. Sen jälkeen se alkoi näyttää yhtäkkiä uniselta ja kysyi, voisinko jäädä hetkeksi, vaikka se nukkuisikin. Lupasin jäädä, ja viimeiseksi ennen nukahtamistaan se halusi vielä tietää, tulisinko huomenna takaisin.

Ennen lähtöäni nappasin mukaani sen kortin, vaikkei Regulus ollutkaan halunnut minun sekaantuvan tähän. Olin edelleen vakaasti sitä mieltä, että ottaisin hiukan tarkempaa selkoa siitä, kenellä oli pokkaa puuttua toisten elämään tällä tavalla. Mutta toista kertaa en olisi niin tyhmä, että ryntäisin suin päin syyttelemään ensimmäistä vastaantulijaa ja paljastaisin sillä lailla kaikki korttini. Ei, sillä jos tekisin sen, Sirius ei ikinä myöntäisi tekosiaan! Sillä jos tämän tekijä ei ollut James, mitä muita vaihtoehtoja jäi jäljelle? Kertasin mielessäni eilistä iltaa: miten hirveä Sirius oli ollut Regulukselle, ja miten paljon se oli näyttänyt veljeään inhoavan. Puhumattakaan siitä sen raivonpurkauksesta tänä aamuna!

Mutta kun myöhään illalla hiivin läpi hiljaisen oleskeluhuoneen, Sirius odotti minua pimeässä, vaikka kaikki muut olivat lähteneet. Hei Evans, se kuiskasi. Säikähdin pahasti, koska se pääsi yllättämään minut. Odotin jatkoa aamuiselle suunsoitolle, mutta sellaista ei tullutkaan. Sen sijaan Sirius katsoi minua alta kulmiensa ja mutisi jotain, josta en saanut heti selvää, joten pyysin sitä toistamaan. Vain hiukan kuuluvammin se toisti kysymyksensä: Onko se kunnossa? Regulus? Kun kerroin sen olevan, Sirius näytti yllättäen helpottuneelta. Mutta minä olen ihmeissäni. Se siis kaikesta huolimatta välittää? Ja ellei se tehnyt tätä, niin kuka sitten?
« Viimeksi muokattu: 29.03.2022 17:04:56 kirjoittanut Altais »

Pahatar

  • ***
  • Viestejä: 787
Vs: Uusi lehti (K-11) Lily/Regulus, romance (10/?)
« Vastaus #17 : 31.03.2022 12:12:55 »
Tämän viimeisen osan alku oli ihana toiveikas, mutta sitten kaikki alkoikin mennä huonosti. Ensin Siriuksen kohtaaminen, ja sitten tuo Reguluksen joutuminen sairaalasiipeen. :( Mutta oli ihanaa, että Lily meni katsomaan Regulusta sinne, ja sai tämän vieläpä nauramaan. ;D Ja muutenkin tykkäämään. Koko tuossa sairaalasiipikohtauksessa oli niin paljon nuorta rakkautta ilmassa, että se ilahdutti lukiessa tosi paljon. :)

Olin ihan varma, että joko James tai Sirius olivat tuon teon takana, mutta lopusta tulikin vähän sellainen tunne, että onko sittenkin Severus? Se on itseni kannalta se huonoin vaihtoehto, koska tykkään Severuksesta niin paljon, että tuntuu tosi pahalta, jos hän on syyllistynyt tuohon. Oli miten oli, on hienoa nähdä, miten tämä jatkuu. :D
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

FiFi - Fiksu ja Filmatiivinen fiktiofoorumi

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
Vs: Uusi lehti (K-11) Lily/Regulus, romance (10/?)
« Vastaus #18 : 31.03.2022 14:56:18 »
A/N: Viime luvun epäonnisten sattumusten jälkeen nyt saadaan se lupaamani extra-annos fluffya. Näppikseni suorastaan tihkuu siirappia, voi tätä onnea ja Lily/Regulus -kaksikon ihanuutta! Pahatar, minäkään en haluaisi ajatella syyllisen olevan Severus, eikä sitä haluaisi Lilykaan, mutta kokonaan vaihtoehtoa ei voi sulkea poiskaan. Veikkaanpa, että asia ei tule selviämään vielä ihan hetkeen, ja voi olla että se painuu joksikin aikaa taka-alallekin, palatakseen sitten taas kuvioihin.

Minulle on tullut tavaksi tunnelmoida lukuja kirjoitellessani musiikilla, joten tässä taas yksi kappale jota kuuntelin tätä kirjoittaessa:

Crying out for your attention
Kindly lend a helping hand
For once defy convention
And hold on to me


Placebo: Hold On To Me
__________________________________________________________________________________________________________________________

Maanantai 27. syyskuuta 1976


Odotin koko päivän kärsimättömänä ja vahdin kellon viisarien matelua niin, että pelkäsin järkeni kohta lähtevän. Harkitsin jo livahtavani lounastunniksi sairaalasiipeen. Ehkä Regulus olisi jakanut lounaansa kanssani, ja toisaalta, mitä väliä on yhdellä väliin jääneellä lounaalla? Mutta suunnitelmani ei onnistunut, koska Marlene ja Mary halusivat välttämättä jakaa kanssani jotain, mitä uusi jästitiedon opettaja oli niiltä pyytänyt, eikä asia voinut yhtään odottaa. Kuulemma se haluaa taikovillekin nuorille lisää harrastusmahdollisuuksia, ja yrittää siksi käynnistää Tylypahkassa erilaisia harrastekerhoja. Koska se ei ehdi itse kaikkialle, se oli pyytänyt Marya ja Marlenea ideoimaan jotain tanssiin liittyvää kerhoa. Ihan kiva idea, ja ihanaa kun ne kerrankin intoilevat jostain muusta kuin Siriuksesta, mutta juuri nyt ajatukseni olivat aivan muualla. Olin suorastaan pahalla tuulella, kun suunnitelmani ei onnistunut, ja ne ihmettelivät, mikä minua riipii.

Kaiken huipuksi, kun päivän viimeinen liemien kaksoistunti viimein päättyi, Kuhnusarvio pyysi minua jäämään hetkeksi ja näytti niin totiselta, etten uskaltanut kieltäytyä, vaikka pääni meinasi räjähtää. Se pyysi minut istumaan, tarjosi teetä ja totesi, että minä ja nuorempi herra Musta taidetaan tulla hyvin juttuun. Mietin hetken, että kannattaako myöntää, mutta en sitten kieltänytkään, kysyin vaan että kuinka niin. Se näytti punnitsevan sanojaan tarkoin, kun se sanoi olevansa huolissaan Reguluksesta. Ei se suostunut avaamaan tarkemmin miksi, mutta se vaikutti ajattelevan, ettei Reguluksella mene kovin vahvasti. Siihen minun oli pakko sanoa, ettei asiaa auta, jos sen isoveljen erinomaisuutta koko ajan hierotaan sen naamalle kuin haisevaa tiskirättiä. Kuhnusarvio näytti niin murheen murtamalta, että minua alkoi heti kaduttaa oma sanavalintani. Se kysyi, että siltäkö hänen käytöksensä silloin illallisilla minusta näytti?

Vastahakoisesti oli pakko myöntää, että se oli vaikuttanut aika avoimelta vertailulta, ja että olosuhteet huomioon ottaen Siriuksen jatkuva ylistäminen saattaa tuntua pahalta Reguluksesta. Kuhnusarvion muutenkin hiukan vetistävät silmät kostuivat entisestään, kun se sanoi tavoitelleensa jotain ihan päinvastaista. Sillä oli sellainen käsitys, että Regulus olisikin se joka alun perin olisi työntänyt Siriuksen pois elämästään, ja että jos se näkisi veljensä kaikki hyvät puolet, se ehkä muuttaisi mieltään. Ja että se ylipäätään halusi saattaa veljekset takaisin toistensa luo, koska sen mielestä se olisi terveellistä molemmille. Sen jälkeen se tietenkin halusi vielä kysyä, mitä tiedän siitä, mitä Regulukselle tapahtui eilen ruokalassa. Kerroin vain, etten tiedä asiasta oikein mitään (se ei kai ole koko totuus, mutta ei valhekaan).

Oikeasti olen miettinyt pääni puhki, kuka tekisi Regulukselle pahaa. Tässä tämänhetkiset vaihtoehdot:
1.   James
2.   Sirius
3.   Pete (Mutta miksi? Irtopisteiden kalastelemiseksi muilta Kelmeiltä?)
4.   Severus (En haluaisi ajatella tätä, oikeasti en! Älä anna sen olla se!)
5.   Joku niistä ikävämmistä Luihuisista (Mulciber, Rosier, keitä niitä nyt onkin)
6.   Ne tytöt, jotka tulivat bileisiin Reguluksen kanssa (mutta tämä ei ole todennäköinen vaihtoehto, koska miksi ne sen olisivat myrkyttäneet eivätkä minua?)

Kun ikuisuudelta tuntuneen ajan jälkeen pääsin sairaalasiipeen asti, Regulus istui vuoteellaan tyynyyn nojaten ja luki. Minut nähdessään se laski kirjansa heti pois ja hymyili. Se näytti ainakin vähän terveemmältä kuin eilen (ainakin sen verran, että jaksoi istua) ja sanoi, että oli odottanut kauan. Se sanoi ehtineensä olla jo vähän huolissaan, etten ehkä tulisikaan. Tai vielä pahempaa: että eilinen olisi ollut vain sen myrkytyksen aikaansaaman sekavan tajunnan tuotosta, enkä olisi alun perin täällä ollutkaan. Minua lämmitti ajatella, että se oikeasti oli odottanut minua niin kovasti, mutta en tietenkään ollut tarkoituksella viivytellyt näin kauan. Kerroin sen sille, ja se ojensi hiukan epäröiden kätensä sen merkiksi, että tarttuisin siihen. Ihanaa, kun se on samalla niin ujo ja niin välitön. Ihan toisenlainen, millaiseksi sen joskus kuvittelin.

Oletko ihan oikeasti siinä, se kysyi ja sen posket alkoivat hehkua vaaleanpunaisina. Puristin sen kättä ja vakuutin olevani. Sitten kysyin, kuinka se voi, ja kerroin olevani hirveän pahoillani siitä, mitä sille oli tapahtunut, ja vieläpä mahdollisesti minun takiani. Ensin se sanoi vain lyhyesti olevansa ihan okei, ja oli sitten pitkään hiljaa ja hypisteli vapaalla kädellään sänkypeitteensä reunaa. Sitten se katsoi minua taas sillä hyvin intensiivisellä tavalla, ja sanoi olevansa itse asiassa tosi tyytyväinen, että näin kävi. Kun halusin tietää syyn (sillä se kuulosti niin kummalliselta), se vastasi, että muuten se ei olisi ehkä ikinä saanut tilaisuutta olla minun kanssani näin pitkää aikaa kahdestaan. Ilmeeni meni varmaan merkillisen näköiseksi, koska se kysyi, että mitä nyt Lily? (Huomaa, että olen sille nyt Lily, en enää Evans.) Kun sanoin, että se saa olla kanssani kahdestaan ihan koska tahansa, ja että kaikki mitä tarvitsee tehdä on pyytää, sen silmät laajenivat teevadin kokoisiksi hämmästyksestä.

Voinko pyytää sinulta yhtä juttua, se kysyi melkein kuiskaten, ja minä sanoin että ihan mitä tahansa. Se pyysi, voisinko mitenkään tulla vähäksi aikaa istumaan vuoteelle sen viereen, sen sijaan että istuisin tuolilla. Ja tietenkin hän sai mitä toivoikin. Riisuin kengät, koska istuakseen hänen vieressään piti nostaa jalat koukkuun sängylle niin kuin hänelläkin oli, ja nojata hänen takanaan olevaan isoon tyynyyn. Hän laittoi sänkypeitteen minunkin päälleni, ja yllätyin siitä, miten lämmin ja intiimi ele se oli, vaikkei juuri muuta tapahtunutkaan.

Nojasin pääni hänen päätään vasten, ja hänen kätensä oli edelleen omassani, mutta sitten me vain istuimme siinä ja se tuntui siinä hetkessä juuri täydelliseltä. Kerroin sille Kuhnusarviosta ja siitä mitä se oli sanonut. Se tuntui siitä pahalta, näin ja aistin sen siitä, vaikkei se sanonut juuri muuta kuin vai niin. Sanoin sille, että en olisi muuten ottanut asiaa puheeksi, mutta haluan tästä lähtien olla sille mahdollisimman rehellinen kaikesta, koska asiat ovat muutenkin riittävän monimutkaisia. Tästä lähtien, se toisti ja kun katsoin sitä läheltä, sen silmissä läikähti jokin lämpimän toiveikas.

Se kosketti sormenpäillään kevyesti poskeani, sitten leukaani, ja käänsi sitten hellästi kasvojani itseään kohti. Sitten sen huulet olivatkin jo omillani. Ne olivat vähän rohtuneet mutta kuitenkin pehmeät, kun ne painautuivat tunnustelevasti minun huuliani vasten. Sen suusta karkasi tyytyväinen äännähdys, vain tavallista huokausta hiukan kuuluvampi, ja se painautui lähemmäs.

Ja juuri niin kuin elokuvissa, meidät tietenkin keskeytettiin juuri siinä ja silloin. Olin ollut niin keskittynyt häneen, ettei mieleenikään ollut tullut, että joku voisi tulla. Selvästi Reguluskaan ei ollut muistanut sitä. Joten kun matami Pomfrey selvitti kurkkuaan vieressämme, säpsähdimme Reguluksen kanssa nopeasti irti toisistamme. Mitäs sinä täällä teet, neiti Evans, Pomfrey kysyi ja kuulosti peittelevän hymyä paheksuvan julkisivunsa takana. Miltäs näyttää, mutisin puoliääneen ennen kuin voin vastustaa kiusausta. Silloin Regulus purskahti hillittömään nauruun ennen kuin pystyi estämään itseään, eikä siitä ollut tulla ollenkaan loppua, vaikka matami seisoi edelleen siinä ja pudisteli päätään.

Matami sanoi, että minun olisi jo hyvä lähteä tältä illalta, koska hänenkin pitäisi jossain vaiheessa ehtiä hiukan hoitaa potilastaan. Kun se sanoi näin, sen totinen ilme rakoili ja melkein suli pieneksi hymyksi. Regulus pyysi anteeksi ja yritti kovasti vakavoitua, mutta repesi saman tien uudelleen ja nauroi niin että joutui pyyhkimään silmiään paidan hihaan. Annoin Reguluksen hiuksille suukon (silloin se lakkasi hetkeksi nauramasta ja katsoi minua lämpimästi) ja ehdotin, että palaisin huomenna. Halasin sitä, toivotin hyvät yöt ja lähdin kohti oleskeluhuonetta niin onnellisena, että portaikossa jalat tuskin koskettivat maata.

On ihana olla Reguluksen kanssa, ja vielä ihanampaa kun se juttelee minulle. Silloin en juurikaan kuule, mitä se ajattelee, ja se johtuu kai siitä, että se kertoo sen minulle itse. Pidän siitä, koska jotenkin niin tuntuu paljon reilummalta ja oikeammalta. Jonain päivänä meidän kyllä täytyy puhua myös siitä, kuka sille tämän teki, mutta mieluummin vasta sitten, kun se on toipunut ja paremmassa voinnissa. Juuri nyt olen mieluummin vain onnellinen.
« Viimeksi muokattu: 31.03.2022 14:58:14 kirjoittanut Altais »

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
Vs: Uusi lehti (K-11) Lily/Regulus, romance (12/?)
« Vastaus #19 : 02.04.2022 19:34:21 »
Tiistai 28. syyskuuta 1976


Tänään pidin huolen siitä, että pääsin liukenemaan heti viimeisen tunnin jälkeen sairaalasiipeen ennen kuin kukaan ehti kysellä mitään. Selvästikin Regulus oli taas odottanut minua, ja sen ilme kirkastui kun se näki minut. Istuuduin sen viereen sängylle ja se laittoi peiton jalkojeni päälle ihan, kuin meillä olisi pitkäänkin ollut tapana tehdä niin, ja minulle tuli kummallinen, samaan aikaan jännittynyt ja hirveän tuttavallinen olo. Ihan kuin se olisi samaan aikaan tuttu ja vieras. Kuulostaako oudolta? No, tämä kuitenkin johti siihen, etten oikein tiennyt, pitäisikö suudella sitä heti vai alkaa jutella niitä näitä.

Lopulta ongelma ratkaisi itse itsensä, kun kumpikin aloimme puhua samaan aikaan, naurahdimme sen perään hermostuneesti, ja sitten yritimme uudelleen sanoa jotain täsmälleen samaan aikaan. Vitut tästäkin, Regulus sanoi siihen, ja päätti meidän kummankin puolesta, että puhuminen sai odottaa. Kun se suuteli minua, siitä huomasi, että sillä oli ollut aikaa sulatella eilen tapahtunutta. Sillä tämä ei ollut enää sellainen suudelma, joka tapahtuu puolivahingossa kahden ihmisen päätyessä yllättäen hiukan liian lähelle toisiaan ja tilanne pääsee yllättämään molemmat. (En tietenkään tiedä, oliko se eilinenkään sellainen, mutta yöllä ja koulupäivän aikana ehdin kyllä miettiä sitäkin, että mitä jos sen ei ollutkaan tarkoitus suudella minua.)

Ei se onneksi ollut sellainen päällekäyvä, niin kuin jotkut ovat, vaan ennemminkin tosi hellä ja melkein varovainen. Mutta kun se vetäytyi kauemmas ja katsoi minua sillä tapaa kysyvästi, minulle tuli sellainen tunne, että jotain jäi kesken. Siksi oli pakko suudella sitä uudestaan.

Se kertoi jo olevansa aika paljon paremmassa voinnissa, mutta ei kuulemma vielä voinut päästä pois sairaalasiivestä. Eikä vaikuttanut siltä, että olisi kannattanutkaan. Koska vähän aikaa istuttuaan sen oli pakko mennä makuulleen ja levätä. Mutta se veti minut mukaansa, ja kun kellahdin makuulleni pää vasten sen olkapäätä, se laittoi toisen käsivartensa ympärilleni sen merkiksi, että halusi minun jäävän siihen. Onko tämä sinulle okei, se kysyi ja minä nyökkäsin. Sillä vaikka tilanne oli uusi, se sai aikaan niin selittämättömän hyvän olon tunteen, että olisin voinut jäädä siihen miten pitkäksi ajaksi tahansa. Annoin tarkoituksella nenäni painua vasten sen kaulaa, ja se sai sen huokaamaan ääneen. Sen iho oli lämmin, pehmeä ja tuoksui hyvältä, enkä voinut vastustaa kiusausta koskettaa sen kaulaa kevyesti myös huulillani.

Kerroin Regulukselle, että minä ja Alice saimme tänään jästitiedon opettajalta kirjeen, jossa se ehdotti, että voisimme alkaa pitää oppituntien jälkeen luovan ilmaisun kerhoa, joka voisi käytännössä olla vaikka näyttelemistä ja musiikkiteatteria. Minua hiukan jännitti puhua aiheesta, koska kyse oli kuitenkin jästitiedon opettajasta, ja koko harrastamistouhu kuulosti varsin jästiltä. Tulin ajatelleeksi, ettei se varmaan Reguluksen mielestä ollut sellaista, mitä itseään kunnioittavat ihmiset tekisivät. Vähän jännittyneenä odotin sen reaktiota. Mutta se sanoikin vaan, että olisin varmaan tosi hyvä sellaisessa, ja kertoi kuulleensa juttua, että minulla on kaunis laulunääni. (Alkoi melkein hävettää. Se on varmaan kuullut joltain vanhemmalta Luihuiselta siitä kerrasta, kun yksissä Tarvehuonebileissä joimme Maryn ja Alicen kanssa hiukan liikaa ja homma lähti lapasesta jästihittien innoittamana.)

Sen jälkeen aloin tarkoituksella jutella Regulukselle jästitiedosta ja uudesta opettajasta, josta melkein kaikki tykkäävät lukuun ottamatta muutamia kaikkein jästivihamielisimpiä tyyppejä. (Mietityttää hiukan, että onkohan se nyt varmasti tajunnut, että olen jästiperheestä ja se ei.) Opettajan nimi on Gwen Scott, se on korkeintaan kahdenkymmenenviiden ja tosi hyvännäköinen. Ei varmaan olekaan sattumaa, että valinnaisessa jästitiedossa on tänä vuonna yliedustus poikia. Lisäksi mainitsin erikseen, etten minä ole jästitiedon tunneilla, koska se kävisi tylsäksi, mutta Regulus sanoi siihenkin vaan, että se tiesi sen. En saanut siitä millään irti tämän enempää, ja yritin hetkellisen epätoivon puuskassani jopa kuulostella sen tuntemuksia, mutta ei sekään auttanut. Se vaikutti vain tyytyväiseltä ja aika raukealta, ja lopulta sen onnistui tartuttaa sama olotila minuunkin, kun se silitteli hiuksiani ja hengitti syvään niin, että oma hengitykseni alkoi väkisinkin mukailla sen rytmiä.

Havahduin siihen, että Regulus ravisteli minua kevyesti olkapäästä. Olinko nukahtanut? Olo tuntui mukavalta ja jokainen soluni vastusteli heräämistä, mutta Regulus jatkoi ravistelemista. Herää Lily, se kuiskasi ja antoi nopean suukon hiuksilleni. Venyttelin tyytyväisesti ja yritin asettua uudelleen mukavasti, mutta silloin joku puhutteli meitä ja säpsähdin kunnolla hereille.

Ihan rauhassa vaan, ääni sanoi lempeästi ja kun käännyin, siinä oli rehtori Dumbledore, joka hymyili aivan erityisen hyväntahtoisesti. Kömmin kuitenkin kiireesti tuolille istumaan ja selvittelin sekaisia hiuksiani sormilla. Regulus nousi myös istumaan, enkä uskaltanut juuri sillä hetkellä katsoa sitä silmiin. Tilanne oli monellakin tapaa kuumottava. Dumbledore myhäili aikansa ja jutteli mukavia, eikä minulle ensin oikein selvinnyt, miksi se oli tullut (tuskin ainakaan hätistelemään minua pois, koska se vaikutti olevan vain hyvillään minun siellä olostani). Mutta sitten se kertoi, että ottaen huomioon Regulukselle sattuneen ikävän tapauksen vakavuuden, koulun velvollisuus oli selvittää, kuka sen teki.

Se kysyi meiltä kummaltakin, oliko meillä mitään käsitystä asiasta. Regulus vastasi hyvin kiireesti, ettei ollut. Minä sanoin samalla tavalla, koska eihän minulla oikeastaan olekaan. Silloin rehtori sanoi, että sen täytyisi myös ilmoittaa Reguluksen vanhemmille. Silloin Regulus valahti ihan kalpeaksi (siis vielä kalpeammaksi kuin jo muutenkin oli) ja sanoi, ettei se ole ollenkaan tarpeen. Se vakuutti pärjäävänsä kyllä, ja sanoi että sen vanhemmat olivat varmaan kiireisiä eikä niitä kannattanut häiritä. Kun rehtori ei luovuttanut, se lopulta sanoi itse juoneensa elävien kuolleiden juomaa tahallaan. Se oli varmaan epätoivoinen veto ja valhetta, eikä se edes onnistunut sillä harhauttamaan rehtoria. Dumbledore katsoi sitä kulmat kurtussa ja totesi, että itsetuhopyrkimykset ovat myös painava syy ottaa yhteyttä vanhempiin. Regulus huokaisi turhautuneesti ja sanoi, ettei se mitään itsetuhoinen ollut, vaan yritti vaan välttää liemien kokeen, johon ei ollut lukenut. (Tästä viimeistään tiesin sen vedättävän, sillä se on loistava liemissä!)

Pian sen jälkeen Dumbledore lähti ja kehotti minut mukaansa, koska oli jo myöhä. Sairaalasiiven ulkopuolella se katsoi minua merkitsevästi ja kysyi, oliko jotain, mitä halusin kertoa sille. Päässäni raksutti ankarasti, kun mietin Tarvehuonebileitä ja kaikkia, joita olin tähän mennessä ehtinyt epäillä. Mutta lopulta vastasin kuitenkin, ettei minulla ollut mitään kerrottavaa.