Kirjoittaja Aihe: My Hero Academia: Piristämisen jalo taito, S, Bakugō/Midoriya, oneshot  (Luettu 1717 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 129
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Piristämisen jalo taito
Kirjoittaja: Ayu
Fandom: My Hero Academia
Ikäraja: S
Paritus (?): Bakugō/Midoriya
Genre: Slice of life

Summary: "Sitä tämänpäiväistä eukkoako sä vielä mietit?"

A/N: Lämmintä joulua, Avaruuspiraatti! <3 Päätin tarttua Bakun ja Dekun väliseen kommunikointiin, mikä ei käynyt niin helposti kuin olin kuvitellut, mutta kyllä tämä jotenkin käyntiin lähti alun takkuamisen jälkeen. ;D Kiehtovaa se on kyllä nähdä, miten näiden kahden välit kehittyvät ajan mittaan!



***



Bakugō seisahtui asuntolan keittiön oviaukolle kuullessaan jonkun tutkivan jääkaapin antimia. Hän jäi hieman kauemmas kyräilemään, jottei olisi joutunut kohtaamaan ketään puupäätä juuri silloin, mutta havaittuaan keittiössä hiippailijan Dekuksi hän päätti lampsia peremmälle. Dekun kaltaisen törpön läsnäoloa nyt sentään jotenkin sieti.

Bakugō ihan hätkähti Dekun tömäyttäessä suurikokoisen jääteepullon keittiötasolle. Aika nopeasti kävi selväksi, että tämä oli jostain kohtuullisen näreissään. Sellaiseen ei törmännyt Dekun kaltaisen itkuiikan tapauksessa joka päivä. Laseja ja mukeja sisältävän kaapin ovikin paukahti kiinni tavallista napakammin.

"Hittoako sä täällä paiskot juttuja niin kuin joku uhmaikäinen kakara?" hän tuhahti keittiöön astellessaan.

"Ai, Kacchan!" Deku huudahti vähän nolona. "Öh, otatko sinäkin jääteetä?"

Sinänsä Dekun kysymys oli ystävällinen, mutta sen lisäksi, että se ärsytti Bakugōa joka tapauksessa, siinä oli aistittavissa kireä sivumaku.

"Jos on pakko", hän murahti vastaukseksi, vaikka totuuden nimissä juuri jääteetä hän olikin tullut hakemaan. Eipä sitä Dekun tarvinnut tietää.

Deku otti kaapista toisenkin lasin ja kaatoi sen täyteen alahuultaan samalla ärtyneesti jäytäen.

"Mitä varten sä olet noin helkkarin outo?" Bakugō ärähti ottaessaan lasin vastaan. "Ei sillä että mä mitenkään palavasti edes haluan tietää."

"Hm? A-ai, ehkä tänään ei vain ole mikään maailman paras päivä..." Deku kiirehti sanomaan pyrkien parhaansa mukaan esiintymään tavanomaisena hölmönä itsenään.

"Sitä tämänpäiväistä eukkoako sä vielä mietit?"

Tavasta, jolla Deku vaikeni ja laski katseensa jääteelasiinsa saattoi päätellä paljon.

Sinä päivänä heidän luokkansa oli saanut kunnian tutustua sen sortin matamiin, että oksat pois. Kyseinen rouva oli pelmahtanut paikalle heidän aloitellessaan päivän pelastusharjoituksia ja kertonut työskentelevänsä jollain Hulppealla Valtion Taholla, jonka nimi ei ollut jäänyt heistä kenenkään mieleen. Sen sijaan jokaisen mieleen oli jäänyt se, miten alentuvasti tämä oli suhtautunut heidän kykyihinsä, sama se miten hyviä tai huonoja ne olivat objektiivisella tasolla. Yksi sun toinenkin oli saanut pyytämättä toteamuksia päin naamaansa siitä, miten epäedullinen tai jopa liittolaisille vaarallinen tämän kyky tosipaikan tullen saattoi olla, ja tunnin päätteeksi heistä jokainen oli ollut enemmän tai vähemmän pahalla tuulella. Jokunen luokan tytöistä oli pillahtanut itkuun asti.

"Hän oli… aika ankara tapaus", Deku puristi huultensa välistä. Bakugō muisti, miten nainen oli läksyttänyt Dekua viimeisen päälle ja ääneen julistanut tämän voiman olevan melkoisen varomattomuuden turmelema.

"Se helkkarin jakkukalkkuna ei tiennyt yhtään mistä puhui", Bakugō tuhahti kulauttaen lasistaan.

"Hän sanoi sinullekin aika häijysti", Deku mutisi.

"Aivan se ja sama! Näytänkö mä siltä, että mua kiinnostaa?" Bakugō äyskähti niskaansa naksauttaen. "Sillä akalla ei sitä paitsi ollut omaa kykyä, joten helvettiäkö sillä ylipäätään on pokkaa muita ruotia?"

"Hän kai yritti saada meitä ottamaan huomioon kykyjemme negatiivisiakin puolia ja siten valmistautumaan etukäteen", Deku järkeili tapansa mukaan. "Ehkä se oli hyödyllistäkin?"

"Lakkaa jo olemasta tuollainen saamarin masokisti!" Bakugō kalautti puolitäyden lasinsa pöydälle. "Niin kauan kuin sen luuskan heittelemät skenaariot ei toteudu, se on kaikki vaan päänsisäistä jossittelua eli toisin sanoen turhaa provokaatiota! Helppo se toki on sitten viisastella, jos jokin niistä käykin toteen, ja sitähän se akka varmaan onkin toivomassa... Niin tai näin, kukaan järkevä ihminen ei uhraa sen pohtimiseen aikaansa tai vaivaansa."

Deku hengähti kulmiaan kurtistaen. "Ehkä olet oikeassa."

"Todellakin olen, ja silkka fakta taas on se, että meidän luokka on rutosti parempi kuin mitä se eukonmokoma luulee!" Bakugō pärskähti ja risti käsivartensa koppavaan puuskaan. "Enkä mä siedä sitä, että joku mollaa sun kykyä väärin tai hatarin perustein."

"Kacchan..."

Bakugō vilkaisi Dekua. Tämän silmät lähestulkoon loistivat, mikä vähän karmi häntä.

"Mä tarkoitin All Mightin kykyä, aivan sama vaikka se olisi nyt sunkin hallussa!" Bakugō ärähti korjaamaan ja kulautti lasinsa vauhdilla tyhjäksi. "Joten älä yhtään ylpisty siinä, pahuksen ryönäkeisari!"

"E-enhän minä!" Deku kiirehti sanomaan käsiään heilutellen. "Mutta kiitos piristyksestä..."

"Phah!" Bakugō marssi keittiöstä kämmenet kipinöiden.

« Viimeksi muokattu: 20.12.2019 17:48:31 kirjoittanut Ayudara »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
(hiipii nappaamaan Piraatin lahjapaketin ja sievästi aukaisee teipit ja virnistää, kun onnistuu sen tekemään repimättä paperia lainkaan, kurkistaa sisälle...)


Väääää, tää on niin ihana! Baku omalla karskilla tyylillään onnistuu ikään kuin siinä sivussa lohduttamaan Dekua, joka aivan varmasti ymmärtää teon merkittävyyden, olihan se nyt sentään Baku joka ajatteli "kerrankin" jotakuta muuta kuin itseään :P

Mää tykkään kovasti noista kuvauksista, kuinka Baku toivoo ettei keittiössä olisi ketään puupäätä ja että kuitenkin Dekun kaltaista törpön läsnäoloa jotenkin sieti ;D Emmä tiä mikä noissa nyt alkoi niin naurattaa, varmaan se perusterve negatiivinen asenne, joka Bakulla kaikkeen on ;D

Tykkään myös hurjasti tästä asetelmasta, kuinka Bakulle Deku on aina spessukeissi, oli sitten kyse törppöydestä tai mistä ikinä, kaikki on astetta lievempää (tai monta astetta ankarampaa!) kun kyse on Dekusta. Ja toisaalta Deku sitten tietää syvemmältä asioita, ymmärtää yhteyksiä ja motiiveja ja on varmasti kartalla siitä, miksi Baku on niin kuin Baku on.

Aivan mahtiparitus ja mahtificci, kiitos tästä <3



(...näppärästi uudelleensulkee paketin, laittaa teipit oikeille kohdille, ettei jää turhia liimapintoja, silottelee pinnan ja sujauttaa paketin takaisin epäterveen keltaiseksi menneen kuusen alle)


Hei! Piraatille on vielä yks paketti!  8)
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 129
  • Kurlun murlun
Hii, kiitos, Buttis! <3

Deku on kyllä juuri sellainen spesiaalitapaus kuin mitä kuvailitkin. Edelleen naurattaa se repliikki, jossa kaikki muut huutelevat tyyliin "Minä voitan!", "X voittaa!" ja Baku huutaa kaiken päälle: "Deku häviää!" xD En kestä, niin paras.

Oli jotenkin jännä tehdä Dekusta vähän etäisesti kiukkuinen tässä, se kun on sellainen pieni kultapulla. <3 Taisin A/N:nnän puolella mainita, ettei tämä paritus kyllä luonnistunut mitenkään helpolla, mutta hyvä, jos etäinen myötätunto otti välittyäkseen!

- Mai
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 613
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Bakugoun piristämiset ei kyllä ole sieltä pehmeimmästä päästä :D Ja sitten kunnon tsundere-meininki, että "joo ei mua oikeesti kiinnosta, mikä sua painaa" ja "enhän minä sinun kykyä kehu vaan All Mightin, ettäs tiedätkin..." XD Onnistui hän kuitenkin selvästi piristämään Dekua edes vähän, mikä on kyllä hyvä juttu 👍 Tehtävä suoritettu ja silleen.

Dialogia oli taas kerran mukava lukea, vaikka pakko myöntää et alkuun vähän säikähdin sitä millaisella aggressiolla Bakugou aloittaa keskustelun 😅 Vaikka mitäpä muutakaan häneltä pitäisi odottaa. Selvästi piiloutuu sinne ärhäkkyydensä ja jopa ruman puheen taakse. Mutta Deku huomaa hänen tarkoitusperänsä sieltä karkeuden altakin :3

Lainaus
"Se helkkarin jakkukalkkuna ei tiennyt yhtään mistä puhui", Bakugō tuhahti kulauttaen lasistaan.
Jakkukalkkuna XD Itkuiikallekin nauroin. Mainioita sanavalintoja.

Tämä oli oikein muksaa luettavaa, mut milloinpa sun ficit ei sitä olisi. Kiitos taas kerran :3
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Tulinpas lukemaan MHA:ta, vaikka tämä joko sijoittuu fiktiiviseen tulevaisuuteen tai animen aikoihin, jotka vielä on jossain kaukaisuudessa (oon seasonissa kaksi, on ne urheilukisat). :D Listauksista arpajaistentiimoilta päädyin heti tänne MHA-osastolle, sitten vähän selailin, mitäs kommentoisi. Itsekin vastikään Bakugosta ja Dekusta kirjoittaneena, piti tarttua tähän ja ovat toistaisesti aika helposti lähestyttäviä, kun koko hahmokaarti ei ole vielä tuttu. Olipas tämä bakukomainen piristys Dekulle, jota Deku osaa arvostaa! ♥ Vaikka eihän Kacchan onkin ihan pyhpah!-asenteella. :D Tosi kiva ficci, kivasti oon onnistunut vangitsemaan hahmot tähän.♥

Kaiken kaikkiaan todella kiva ficci, minkä parissa viihtyi. Sopivan pituinen makupala ja sujuvaa sananvaihtoa, vaikka Baguko onkin... no Baguko! :D En sitten tiedä, mikä matami oli kyseessä, mutta JAKKUKALKKUNA ehkä paras termi ikinä. ;D ♥ Pidemmittä puheitta onnea arpajaisvoitosta ja kiitos runsaasta MHA-valikoimastasi, ehkä jatkelen niiden lukua ja palailen animunkin pariin piakoin. ;)
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”