Kirjoittaja Aihe: Joulupal(l)oja (K-11 • jouluisia suupaloja, Juuso/Samuli • mikrojoulukalenteri, 24/24)  (Luettu 6249 kertaa)

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 821
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Fairy tale, kivaa että nämä luukut ovat tarjonneet vaihtelevia tunnelmia! :) Olen samaa mieltä siitä, että talven auringossa kylpevä koti on kaunis ja ikkunan kuurakuviot ovat todellista taidetta. Siitä sen sijaan olen hieman eri mieltä, että auringon noustua nautittu aamupala olisi myöhäinen, koska itse en koskaan ikinä milloinkaan syö aamiaista ennen päivänvaloa, paitsi jos on aamuvuoro töissä. ;D Minulle on aivan normaalia syödä vapaapäivinä ekan kerran vasta joskus iltapäiväviidenkin kieppeillä, eli pikemminkin päivänvalon jälkeen, heh. Olen vapaapäivinä hidas herääjä, mutta toisaalta syönkin yleensä vain kaksi tai kolme kertaa päivässä. Kiitos kovasti sinulle ihanasta kommentista! :-*

Thelina, aww, ihanaa että Juuson koristelutuskailu herätti samaistumista! ;D Minä rakastan kaikenlaista pikkutarkkaa näpertelyä, ja pipareiden yksityiskohtainen koristelu on suosikkipuuhaani, mutta sen sijaan leivon tosi harvoin. Onneksi puolisoni äiti tekee aina ison purkillisen pipareita, jotta pääsen niitä ehostamaan. Ihana kuulla, että hahmojen luonteet tulevat ilmi näinkin pienissä pätkissä, ja ihana kuulla myös se, että olet tykännyt kalenterin visuaalisesta ilmeestä! Koristeluintoni taitaa ulottua fooruminkin puolelle, heh. Kiitos kovasti ihanasta kommentista! :-*

hiddenbeb (siis hiddenben, apua kun olen typotellut puhelimella, mutta pakko jättää tuo silti kun se on niin söpö! :D), joulutunnelma ja hyggeily onkin jotain, mihin tässä kalenterissa pyrin, joten ihana kuulla että sellaista on välittynyt! Linnan juhlien näkyminen ulkomailla asti on minulle uusi tieto ja hyödyllinen sellainen, koska olen tammikuussa itse muuttamassa ulkomaille seuraavaksi kolmeksi vuodeksi ja veikkaan, että ikävä kaikkea perinteistä suomalaista kohtaan ehtii siinä ajassa iskeä. Kiitos siis infosta, ja kiitos myös taas ihanasta kommentista! :-* Kiva kuulla, että joulupal(l)ojen teema erottuu ja että kokonaisuus tuntuu tasapainoiselta. :)

Tämä luukku on naputettu puhelimella erittäin hälyisessä ja meluisassa paikassa kaukana luonnosta, mutta toivottavasti se ei kuitenkaan kovin häiritsevästi näy jäljessä. :D

◐◓

10.
 95 sanaa

Terästetty glögi lämmittää syvällä vatsassa saakka, sormissa ja varpaissa asti. Sitä on vielä puoli termospullollista jäljellä, ja maisemiakin kelpaa katsella: kallion laelta näkee kauas sinne, missä ei ole ihmisasutuksia, vaan pelkkää puhdasta luontoa silminkantamattomiin. Puut ovat lumen ja huurteen kuorruttamia, ja talviturkeissaan ne loistavat hämmästyttävän hienoina, juhlavinakin.

Juuso nauttii kaikilla aisteillaan. Jalkoja kolottaa pitkän patikoinnin jäljiltä, mutta se on levollista kolotusta. Pakkasta on vain muutama aste, ja viimeistään glögi pitää huolen siitä, ettei paikallaan istuessakaan tule kylmä. Seura on hiljaista, mutta parasta. Juuso nojaa päänsä Samulin hartiaa vasten ja lumoutuu edessä avautuvasta maisemasta yhä uudelleen.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2021 22:18:44 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 821
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
◐◓

11.
 95 sanaa

Untuvapeitto on muhkea ja lämmin levittäytyessään väsyneen vartalon ympärille. Lakanoista leyhähtää kodin tuoksu. Patja painuu selän alla tutulla tavalla. Tuntuu hyvältä maata omassa sängyssä joulukyläilyjen jälkeen. Samuli ummistaa jo silmänsä, vaikka Juuso on vielä pesemässä hampaitaan, ja toivoo nukkuvansa pitkään.

Samuli on melkein ehtinyt sulkeutua unen syleilyyn, kun Juuso kömpii oman peittonsa alle. Juusolla on kuitenkin muuta mielessä: hän hivuttautuu Samulin viereen, sujauttaa kätensä Samulin peiton alle ja hivelee alavatsaa, reittä, nivusaluetta. Niin uupunut kuin Samuli onkin, hänen kehonsa reagoi välittömästi, ja häntä hymyilyttää.

Hän tajuaa ikävöineensä joulurientojen aikana jotain muutakin kuin omassa sängyssä nukkumista.


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 261
Minäkin samaistun Juusoon ja Thelinaan, koristelut eivät tosiaan ole juttuni :D En ymmärrä miten se sokerimassa menee aina jonnekin ihan muullalle kuin pitäisi vaikka kuinka yritän ;D No, keksityn leipomiseen ja jätän koristelut sitten toisille!

Oi miten ihana tuo glögi-kohtaus! Aivan huippua patikoida jonnekin ja istahtaa nauttimaan terästetty glögiä tärkeän tyypin kanssa :) Siinä ei voi kuin voittaa kaikin mahdollisin tavoin.

Tämä viimeisin oli jotenkin hellyttävä. Toki oma sänky on paras sänky, mutta ihanaa myös että siellä omassa sängyssä voi ihan kaikessa rauhassa tehdä paljon muuta kun vain nukkua. Enkä ihmettele että unisuus katosi Samulin silmistä noiden Juuson kosketusten myötä. Sitä paitsi mikäpä sen parempaa kuin nukahtaa sitten raukeana ja tyydytettynä yhdessä toisen kanssa ;)

Kiitos taas näistä!

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 809
Pikkupakkanen ja lämmin juoma kuulostavat ihan parhailta. Kun sen kruunaa hienossa maisemassa oleskelu, niin mikäs sen parempaa. En tiedä miksi mieleeni tuli että nuoret miehet ovat kiivenneet Kolille, kansallismaiseman äärelle. Sinne tai muualla, maamme on täynnä upeita paikkoja.

Oi, oma peitto, pehmeä patja ja oma rakas ihminen sinne vierelle, mikäs sen ihanampaa.  ;)

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 821
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vendela, heh, sokerimassalla on kyllä taipumusta elää omaa elämäänsä, ja sen kesyttäminen vaatii joskus kärsivällisyyttä. :D Mutta onhan hyvä olla niitäkin, jotka mieluummin leipovat kuin koristelevat! Mukavaa, että tykkäsit glögikohtauksesta ja että viimeisin luukku herätti hellyttäviä fiiliksiä. Niinpä, mikäs sen parempaa kuin saada lopulta nukahtaa väsyneenä ja tyydytettynä. ;) Kiitoksia kovasti taas ihanasta kommentista! :-*

Fairy tale, lämmin juoma pakkasella on kyllä ihana kombo, varsinkin jos maisemakin on kohdallaan. Onpa ihanaa lukea Koli- ja kansallismaisemamielikuvastasi - en miettinyt tarkemmin sitä, missä miehet retkeilevät, joten aivan hyvin voisi olla Kolikin kyseessä, tai jokin muu kaunis paikka luonnon helmassa. :) Se on kyllä niin totta, että Suomi on täynnä upeita paikkoja. Lämpimät kiitokset ihanasta kommentista! :-*

◐◓

12.
 95 sanaa

Posti on tuonut mukanaan ensimmäisen joulukortin. Se on Kaisalta, ja se on askarreltu luonnonvalkoisesta ja joulunvihreästä kartongista. Siinä komeilee joulukuusi, jossa kimaltelee koristeina pieniä muovihelmiä ja -timantteja, unohtamatta tietenkään pörröisestä villalangasta leikeltyjä joulunauhoja. Jouluntoivotukset on kirjoitettu kauniilla, kultaisella kaunolla.

Juuso hypistelee isosiskonsa taidonnäytettä ja kohottaa huvittuneen katseensa Samuliin, joka istuu pöydän toisella puolella syömässä omenaa. ”Olisikohan pitänyt itsekin panostaa vähän enemmän”, Juuso sanoo muistellen itse lähettämiään kaupan valmisjoulukortteja, joihin hän liimasi vain postimerkit ja kirjoitti hädin tuskin T. Juuso – tavallisella kuulakärkikynällä tietysti.

Samuli hymyilee. ”Höpöhöpö. Ne oli sun näköisiä, ja sellaisina ne ilahduttaa varmasti eniten.”
« Viimeksi muokattu: 15.12.2021 21:29:12 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 821
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
◐◓

13.
 95 sanaa

”Onkos täällä kilttejä lapsia…?”

Samulilla on naurussa pitelemistä, kun Juuso ilmestyy makuuhuoneesta joulupukiksi pukeutuneena, muhkeaa tekopartaa ja nahkarukkasia ja kävelykeppiä myöten. Juuso on lupautunut pukiksi Kaisan perheelle ja keksinyt esittää Samulille kenraaliharjoituksen varmistuakseen siitä, että olemus on sen verran vieras ja uskottava, etteivät lapset tunnista parran takana piilottelijaa.

”Yksi kohtuullisen kiltti aikuinen saattaisi löytyä…”

”Jaa. No istuhan tuohon polvelle ja anna pukille pusu, niin katsotaan, pitääkö se kiltteys kutinsa.”

Samuli hymähtää. Juuso on muuttanut äänensäkin matalaksi ja möreäksi.

Poskipusun jälkeen parta riisutaan niin nopeasti, että Samuli päättelee olleensa ihan riittävän kiltisti ansaitakseen muutaman kunnon suudelman.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2021 22:39:28 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 821
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
◐◓

14.
 75 sanaa

Aattoaamun manteli löytyy Samulin riisipuurosta. Hän on ehtinyt syödä vasta pari lusikallista, kun se jo pilkottaa puuroriisin seasta.

”Meillä on sitten perinteenä, että mantelin löytänyt laulaa lurauttaa kaikkien iloksi”, Juuson isä ilmoittaa naurua äänessään.

”Eikä ole”, Juuso kumoaa saman tien ja taputtaa Samulia olkapäälle. ”Eiköhän riitä, että sä ihan vain toivot jotain.”

Samuli hymyilee lusikkansa kärjessä kiiltelevälle mantelille.

Hän toivoo, että joulut olisivat jatkossakin yhtä leppoisia, levollisia ja lempeitä kuin tämä joulu Juuson perheen kanssa.


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 261
Voihan joulukortit sentään! Itse en lähettänyt tänä vuonna ainoatakaan koska yksinkertaisesti unohdin :-[ Tai toki vielä ehtii, mutta menee sitten kallimmalla hinnalla. Joka tapauksessa nuo Juuson kortit kuulostavat juuri sellaisilta joita itsekin yleensä lähteän ;D Ja sitten kun saan niitä hienoja, käsintehtyjä kortteja niin nolottaa.

Uuu, joulupukki suukon saa... Olipa söpöä pusuttelua! Juuso on varmasti oikein oivallinen pukki, toivottavasti salaisuus ei paljastu lapsille vaikka Samuli saikin noin helposti riisuttua pukilta parran ;)

Voi miten ihana tämä viimeisin oli! Minä toivon myös, että Samulin joulut ovat tästä eteenpäin oikein levollisia ja rauhallisia, hän jos kuka on sen ansainnut :) Tuo manteli on muuten hauska, kun joillakin siihen tosiaan liittyy jos jonkinlaisia rituaaleja tai palkintoja. Itse olen tottunut siihen, että pelkkä toive riittää :)

Kiitos taas näistä, tätä on ihana seurata vaikka joka päivä ei ehdi lukemaan tai kommentoimaan, mutta kivaa kun saa sitten kerralla lukea useamman osan :)

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 821
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vendela, haha, hauskaa jos Juuson joulukortit herättivät samaistumista! ;D Minun puolisoni kirjoittaa myös korttinsa juuri tuolla tyylillä. Hänen mummolleen ja vanhemmilleen menevät kortit minä saan koristella, mutta muihin en saa koskea, koska muihin vastaanottajiin mulla ei ole sellaisia siteitä, jotka selittäisivät sen, miksi korteissa onkin tavallisesta tyylistä poiketen koristeita. ;D Itsekään en kyllä ole kokonaan käsintehtyjä kortteja harrastanut enää vuosiin. Jep, toivotaan etteivät lapset kisko pukilta partaa ihan yhtä helposti kuin Samuli! Minäkin veikkaan, että Juuso pärjää pukkina oikein hyvin, kun hänessä on vähän sellaista heittäytymis- ja hupsuttelukykyäkin. Ihanaa, että viimeisin luukku nostatti positiivisia tunnelmia ja toiveen paremmista jouluista Samulille! Manteli on tosiaankin hauska perinne, sillä siihen voi liittyä vaikka mitä erikoisuuksia eri perheissä ja suvuissa ja kulttuureissa. Äidiltäni, joka on Virosta kotoisin, olen kuullut tuosta laulamisesta, mutta ei meilläkään onneksi koskaan ole laulettu, vaan ihan vain toivominen on riittänyt. Kiitos kovasti sinulle kommentista! :-* Näitä luukkuja on ehkä kivempikin lukea kerralla useampi, kun nämä ovat tällaisia pieniä suupaloja. :)

◐◓

15.
 90 sanaa

Ikkunalaudalla hehkuva kynttelikkö valaa makuuhuoneeseen lempeää, kiireetöntä tunnelmaa. Ilta on jo pimennyt, ja tumma taivas ikkunalasin takana on kuin syli, kotoisa ja turvallinen.

Samuli istuu Juuson lantion päällä hajareisin, nojaa käsillään patjaan Juuson ylävartalon molemmin puolin ja ripottelee pieniä suudelmia sinne tänne, suulle ja leukapieliin ja kaulalle. Juusolta pääsee epämääräinen ynähdys, kun Samuli löytää erityisen nautinnollisen paikan, ja hän tarttuu Samulia farkkujen vyötärölenkeistä ja puskee lantiollaan lähemmäs. Samuli hymisee Juuson iholle ja vie toisen kätensä Juuson niskaan.

Tänä iltana ei ole kiire. He hehkuvat kynttelikön kajossa ja toisissaan vielä pitkään.


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 821
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
◐◓

16.
 95 sanaa

Samuli tunnistaa kirjekuoresta äitinsä siistin käsialan, ja jo ennen kuin hän saa kuoren auki, hän tietää sen sisällön. Siellä on muutaman kymmenen euron lahjakortti luultavasti Stockmannille. Se on helppo tapa kuitata jälkikasvun muistaminen jouluna. Varsinaista joulukorttia kuoresta ei ole löytynyt enää muutamaan vuoteen. Samulin nimikin on siinä varmaan vain postinjaon helpottamiseksi, eikä nimi tietenkään ole Samuli, vaan Kasperi.

”Keneltäs se oli?” kuuluu Juuson hyväntuulinen ääni ovensuusta.

”Ei keltään – tai siis, joulukortti porukoilta”, Samuli sanoo ja kääntyy Juusoon päin niin, että kuori jää hänen käsiinsä pöydänreunan ja takamuksen väliin. Hän hymyilee. ”Pitikö meidän laittaa ne pyykit?”


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 809
Joulukortit, eipä ole useaan vuoteen tullut läheteltyä. Joulukorttivaihtoon olen niitä itsetehtyjä väkertänyt.

Olisi kyllä noloa jos mantelin saamiseen joulupuurosta kuuluisi lurittaa vielä joku laulukin.  ;D Onneksi näin ei kuitenkaan ollut. Juuson isä päästelee omiaan.

Juuso varmasti osaa toimia joulupukkina uskottavasti. Saihan pukki jo etukäteen pusunkin yhdeltä kiltiltä aikuiselta.

Samulille on kerääntynyt jo vaikka kuinka paljon hienoja ja uusia muistoja joulusta ja joulunajasta, on se sitten leppoisaa yhdessäoloa Juuson perheen luona, köllöttelyä kotona vai vaikka tuota yhdessä laitettua pyykkiä.  Kiitos taas näistä makupaloista.  :-*

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 821
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Fairy tale, haha, jep, Juuson isä se siellä omiaan päästelee - se on vähän semmoinen hömelö, niin kuin Juusokin toisinaan. ;D Minäkin luulen, että Juuson pukkina toimiminen sujuu ihan uskottavissa merkeissä, ainakin kun on rohkaisupusu pohjalla! Se on kyllä niin totta, että Samulille on kertynyt jo paljon hyviä muistoja joulusta niiden kaikkien kipeiden päälle. Onneksi. Kiitos kovasti ihanasta kommentista! :-*

Pahoittelut siitä, että päivän luukku avautuu himpun verran myöhässä! Valmiina tämä oli jo hyvissä ajoin, mutta Worldconin vampyyripaneeli ja veljeni tuore levyjulkaisu (klik, jos kiinnostaa tutustua) veivät mennessään niin, etten muistanut katsoa kelloa. :D

◐◓

17.
 95 sanaa

”Ai saamari”, kuuluu Juuson älähdys parin metrin päästä lattialta.

Samuli, joka myöskin on lattialla – joskin venyttelemässä reisiään eikä paketoimassa joululahjoja – kohottaa katseensa. Juuso on ilmeisesti viiltänyt sormeensa saksilla, sillä siitä tihkuu verta. Samuli keskeyttää venytyksensä, kurkottaa sohvapöydältä nenäliinapaketin ja viskaa sen Juusolle.

”Kiitos”, Juuso huokaisee. ”Hemmetin lahjanauha. Mä näköjään ennemmin viillän sormeni auki kuin saan tällaisen kiharrettua…”

Samuli hymähtää. Juuso harvemmin menettää hermojaan, mutta lahjojen paketointi ei selvästikään sijoitu hänen mukavuusalueelleen.

”Jätä nauhat sikseen? Tuskin Kaisan katras niistä välittää, plus tonttujen vikahan se on jos paketeissa on puutteita.”

”Kiitos… Säästit mun mielenrauhan ja loput sormet.”
« Viimeksi muokattu: 18.12.2021 00:25:38 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 750
Olipa täällä monta ihanaa joulupal(l)oa odottamassa! Viikko on ollut kiireinen ja ajatusenergia loppu, mutta nyt kattilassa keittyy fudge ja ehdin sen lämpötilan kohoamista odotellessa lukea kaikki uudet osat tähän joulukalenteriin :) (hiddenbeb on muuten hauska, se olkoon tonttunimeni :D)

Pidän valtavasti siitä, miten etenkin tuntoaisti tulee näissä teksteissä esiin. Myös muut aistit ovat läsnä, mutta etenkin kosketukset ovat vahvasti läsnä. Se on tuttu elementti sinun teksteistäsi, mutta joka kerta ne ovat yhtä antoisia :) Yritän itsekin oppia hyödyntämään aisteja teksteissäni, joten näistä voin ottaa oppia ainakin kosketusten suhteen! Mieleeni jäivät etenkin tuo glögihetki luonnossa ja untuvapeitto-mikroraapale.

Joulukorteista oli kiva lukea. Itse sain tänä vuonna lähetettyä joulukortteja moneenkin osoitteeseen! Osa oli itse tehtyjä, toiset olivat valmiita, mutta kaikkiin panostin tekstin kanssa. Siitä tuli hyvä mieli! Ehkä eniten siksi, että tykkään askarrella ja kirjoittaa :D Juuso on hyvä esimerkki siitä, että ei tarvitse askarrella hiki otsalla vain siksi että muutkin, vaan kuten Samuli sanoo, ”Höpöhöpö. Ne oli sun näköisiä, ja sellaisina ne ilahduttaa varmasti eniten.”

Tykkäsin hurjasti tuosta pukkiosasta! Minusta pukkivitsit ovat yleensä vähän luotaantyöntäviä, mutta tässä se toimi todella hyvin :D Oli jotenkin söpöä, kun Juuso pyytää Samulia istumaan polvelle. Ja kaikki nämä muutkin olivat ihania, paitsi tasapainoa kaikkeen ihanaan toi tuo Samulin äidiltä tullut joulukortti. Tulee jotenkin mieleen Dursleyden joululahjat Harrylle. Onneksi Samulilla on Juuso!

Ihania osia, kiitos näistä! Ja onnea matkaan muuton suhteen, onpa jännittävää!

between the sea
and the dream of the sea

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 809
Tekevälle sattuu, kuten Juusolle lahjoja paketoitaessa. Viiltohaavat tulevat kysymättä ja yllättäen. Onneksi nenäliina paketista riittää avuksi. Lapset tuskin kiinnittävät huomiota siihen millaista lahjapaperi on ja löytyykö kiharrettua nauhaa vai ei.  ;)

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 821
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
hiddenben (tonttu-hiddenbeb ♥), mukavaa että nämä joulupalloset viihdyttivät sinua fudgen keittelyn lomassa! Tuntoaisti on kyllä jotain, mihin huomaan itsekin palaavani kirjoituksissani aina uudestaan - en ole varma siitä, mikä siinä vetoaa, mutta ehkä juuri se, miten paljon pieni ja pikainenkin kosketus voi välittää. Aww, hyvä ettei pukkivitsailu tällä kertaa työntänyt luotaan. ;D Pukkivitsit eivät ole minunkaan lemppareitani, mutta hahmot kuitenkin halusivat vähän hupsutella. Ymmärrän hyvin mielleyhtymän Dursleyiden Harrylle antamiin lahjoihin, koska on tuo Samulin vanhempienkin tyyli aika persoonaton ja pikemminkin velvollisuudentunnosta kuin aidosta muistamisen halusta kumpuava. :-\ Voi että, kiitos kovasti ihanasta kommentista ja myös onnentoivotuksista tulevan muuton suhteen! :-*

Fairy tale, tekevälle todella sattuu, osuvasti sanottu ja sopii mainiosti Juusoon, joka häseltää milloin piparkakkujen, milloin lahjapakettien parissa! :D Olen samaa mieltä siitä, että lapsilla on kuitenkin luultavasti jotain ihan muuta mielessään kuin pakettien ulkonäkö. Kiitokset sinulle taas ihanasta kommentista! :-*

◐◓

18.
 95 sanaa

Joulu kahdestaan kotona flunssan kourissa on ajatuksena masentava, mutta toteutuksena se ei ole Juuson mielestä lopulta lainkaan hassumpi – varsinkaan, kun molemmat potevat samaa tautia, jonka pahin vaihe on jo selätetty. Olo on vieläkin tukkoinen, mutta aivotoiminta on palautunut ensimmäisten päivien kuumehorkasta sentään siinä määrin, että jouluelokuvien katsominen onnistuu jo.

Niinpä he lojuvat sohvalla sylikkäin, tapittavat hyvän mielen elokuvia ja napostelevat lahjasuklaita, joita Juuson vanhemmat kävivät tuomassa toipilaille. Samalla he saivat jääkaappinsa täyteen jouluruokia, joten muonituksesta ei ole tarvinnut huolehtia.

Juuso vetää vilttiä paremmin heidän päälleen ja silittelee sylissään nuokkuvan Samulin rintakehää, kun joulukomedia vaihtuu seuraavaan.


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 261
Täällä taas 🙋‍♀️

Näitä on kyllä kiva käydä lukemassa aina useampi putkeen kuten olikin jo aikaisemmin puhe :D

Oi miten ihanan kiireetön hetki näillä kahdella olikaan makuuhuoneessa, aivan parasta!! Mutta kylläpä nämä osat menevät tunnetilojen kanssa niin laidasta laitaan kun sitten Samuli saakin kylmän suihkun lahjakortin muodossa, miten ikävää :( Nyt täytyy myös sanoa, että tuo Kasperi-homma on kyllä mennyt kokonaan ohi silmien jossain aikaisemmissa jutuissa tai sitten olen kokonaan unohtanut sen 😅 Jokatapauksessa tämä oli tylyä Samulin äidiltä ja kun hiddenben mainitsi Dursleyt niin kieltämättä jotain samaa tässä kuviossa on. Onneksi Samulilla on kuitenkin Juuso ❤️

Hehee, lahjojenpaketointi on siis samassa sarjassa kun pipareiden koristelu 😁 Jälleen kerran samaistun! En toki yleensä viiltele itseäni saksilla tai nauhoilla mutta en saa koskaan tehtyä sellaisia siistejä paketteja ;D

Voihan flunssa! Mutta onneksi oli jo parempaan päin menossa 👍 Joululeffojen katselu yhdessä on kyllä parasta ❤️

Kiitos taas 😘

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 821
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vendela, tässä kyllä seilaillaan tunnetilojen kanssa laidasta laitaan, kun välillä on huoletonta jouluiloa ja sitten taas murheet ottavat vallan. Yritän kuitenkin pitää kokonaisuuden suht positiivisena ja elämänmyönteisenä, että olisi enemmän niitä hyviä hetkiä eikä joulumieli latistuisi liikaa! :) Kasperi on tosiaan Samulin virallinen etunimi, vaikka hän itse käyttää (ja haluaa itsestään käytettävän) toista nimeään. Olla joku -shottiin (S) taisin ujuttaa tiedonmurun ensimmäistä kertaa, ja sen jälkeen se on on noussut esiin vähän siellä täällä ripotellen, joten ei mikään ihmekään, jos se pääsee unohtumaan! Minun on tarkoitus joskus tulevaisuudessa pureutua vielä paremmin Samulin ja hänen vanhempiensa suhteeseen ja siihen, miksi Samuli on vanhemmilleen aina vain Kasperi. Heh, siistien lahjapakettien tekemisen hankaluuteen samaistun minäkin, koska se paperi ei suostu välillä ollenkaan taipumaan tahtoon vaan tekee ihan omiaan! ;D Juuri aiemmin tällä viikolla paketoin lahjoja, mutta onneksi en tällä kertaa menettänyt hermojani. Kiitos paljon piristävästä kommentista. :-*

◐◓

19.
 95 sanaa

Aattoaamu valkenee niin iloisen yllätyksen kera, että Juuso vetää kylpytakin päälle ja tohvelit jalkaan ja menee aamukahvin kanssa parvekkeelle. Yön aikana on satanut muutama sentti lunta, vaikka vielä illalla maa oli ankeanmusta. Alkutalvi on ollut oikukas, ja lumi on vuoroin satanut ja sulanut, mutta nyt koko maailma näyttää yhtäkkiä valoisalta ja eloisalta. Juuso laskee höyryävän mukinsa kaiteelle ja katselee, miten sen lämpö sulattaa ohutta lumikerrosta ympärillään.

”Täällähän sä olet”, kuuluu Samulin ääni ovenraosta.

Juuso kääntyy hymyilemään Samulille. Samulilla on vielä tukka unesta pörhössä ja poskessa tyynyn jättämä painauma.

”Joo. Saatiin sittenkin valkea joulu. Liity seuraan?”


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 821
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
◐◓

20.
 95 sanaa

Työpaikan pikkujoulut venähtävät puolihuomaamatta pikkutunneille. Juuso tajuaa vilkaista kelloa juuri ja juuri ajoissa ehtiäkseen viimeiseen suoraan kotiin kulkevaan bussiin.

Kotitalon alaovella Juuso tajuaa, ettei löydä kotiavaintaan. Humalaisen hämmentyneenä hän tonkii taskujaan, kunnes muistaa pukeutuneensa juhlavammin kuin tavalliseen talviulkoilutakkiinsa, jonka taskussa avain useimmiten viihtyy.

Hetken Juuso epäröi ja tuntee syyllisyyttä Samulin herättämisestä. Sitten hän päättää valitsevansa paljon mieluummin oman puolisonsa kuin päivystävän ovenavauspalvelun numeron.

Käy ilmi, ettei Samuli olekaan vielä nukkumassa, vaan katsomassa elokuvaa. Niin ikään käy ilmi, ettei Samuli ole vähääkään tuohtunut.

”Kotoalähdön pyhä kolminaisuus”, Samuli muistuttaa nauraen heidän noustessaan portaita. ”Avaimet, puhelin ja lompakko.”


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 821
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
◐◓

21.
 95 sanaa

Merituuli hyysää helmoissaan aaltoja, jotka kasvavat kokoa ja voimaa ennen kuin iskeytyvät rannan kallioihin. Niiden mahtipontisista tyrskyistä pirskoaa pisaroita, joita tuuli edelleen kuljettaa rannalla kulkijoiden kasvoille. Samuli maistaa suolan suupielessään.

Tällä puolen Eurooppaa joulu näkyy turisteille lähinnä kaupungin keskustan yksittäisistä jouluvaloista, jouluisista markkinoista ja hotellin ala-aulan joulukuusesta, mutta muuten voisi olla melkeinpä mikä tahansa aika vuodesta. Paikalliset hytisevät toppatakeissa, mutta suomalaista ihoa kahdenkymmenen asteen lämpötila ja auringonpaiste hellivät.

He lähtevät takaisin kohti keskustaa, mutta Samuli kuulee meren kohinan korvissaan vielä pitkään.

Joskus kaukana kotoa on helpompaa hengittää ja irrottaa kaikesta siitä ikävästä, mitä jouluun liittyy.


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 809
Voi kuinka söpöä potea flunssaa kahdestaan. Onneksi he ovat jo toipumaan päin ja jääkaappi on täynnä ruokaa. Ja sitten tuo aattoaamu, kun ulkona odotti valkoinen lumiyllätys. Täällä lounaisrannikolla tänä vuonna kaiketi sama, todella toivon että se luvattu lumi aattona tänne sataa. Kovin kylmä ei voinut olla, jos ulkona tarkenee olla hetken kylpytakkisillaan tohveleissa.  :)

Onni onnettomuudessa, vaikka avaimet kotiin unohtuivatkin. Samuli olikin vielä hereillä. Vaan olisiko hän osannut nukkumaan mennäkään kun toinen on pikkutunneille saakka pois.

Ensin ihmettelin että miten niin meren aallot? Miten se sopii jouluun, mutta tässä oltiin etelämpänä, kuin kotimaassa. Kaipa sen joulun voi muuallakin viettää - kunhan ei tavaksi tule.  :D