Kirjoittaja Aihe: Syntymäpäiväpaljastus (S, AS/S, fluffdraama)  (Luettu 3379 kertaa)

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Nimeke: Syntymäpäiväpaljastus
Kirjoittaja: Winga
Tyylilaji: oneshot, fluff, drama (humor?)
Paritukset: Albus Severus/Scorpius, Harry/Ginny
Ikäraja: S
Lyhyesti: Albus viettää syntymäpäiväänsä ja yllättää perheensä.
Vastuuvapaus: JKR:n hahmoja
Kirjoittajalta: Kirjoitettu FF100:n sanalla 91. Syntymäpäivä
Kliseistä, I know, mutta mitäs muutakaan? Ja kiitti Psyduckille, kun mietti mun kanssa, mitä Scorpius vois sanoa... :D


Syntymäpäiväpaljastus

Ginny heräsi aikaisin Albuksen syntymäpäivänä. Hän kävi katsomassa, että kakku oli valmiina ja että Albuksen lahjat oli ostettu. Ginny etsi kellonkin, olihan kuitenkin jo Albuksen seitsemäntoistavuotispäivä. Ennen Albuksen heräämistä Ginny kävi herättämässä Harryn, Jamesin ja Lilyn.

"Olettehan te kaikki jo valmiita toivottamaan Albukselle onnea?" Ginny kysyi tarmoa puhkuen. Hän oli käyttänyt koko edellisviikon syntymäpäivien valmisteluun.

Muut katsoivat ensin toisiaan ennen kuin kääntyivät Ginnyn puoleen nyökkäillen. "Äiti, sinä olet ihan hermona, olet ollut koko ajan", Lily totesi. "Kyllä luulisi kaiken onnistuneen."

"Niin, rakas. Sitä paitsi, sinä alat muistuttaa jo Mollya, oletko huomannut?" Harry kysyi leikkimielisesti. Ginny pukkasi Harrya kylkeen muttei voinut estää itseään hymyilemästä.

"Hyvä on, minä luotan teihin. Mutta jos", Ginny sanoi varoittavasti, "yhtään mikään menee pieleen, teidän ei kannata vakuutella minua siitä, etteikö se ollut minun vikani. Sillä minä syytän teitä."

Kaikki vain nyökkäilivät. "Äiti, eiköhän me olla jo se tajuttu. Menemmekö nyt herättämään Albuksen?" James kysyi, luultavasti ajatellen, että mitä pikemmin Albus olisi hereillä, James itse voisi lähteä tyttöystäväänsä tapaamaan.

"Mennään!"

***

Albus heräsi kolisteluun huoneensa ulkopuolella ja hetken mietittyään poika tajusi, että oli hänen syntymäpäivänsä. "Voi ei..." hän mutisi ja painoi päänsä tyynyyn. Hänen vieressään toinen poika virnisti pahaenteisesti ja nosti Albuksen päätä voidakseen suudella tätä. Poika painoi huulensa toisen omille.

Melkein heti ovi aukesi ja sisään astui koko Albuksen perhe.

"Hyvää syntymäpäi- SCORPIUS?"

"Öhm... Huomenta, herra Potter. Tuota, minä olin vain antamassa poikanne syntymäpäivälahjaa etukäteen."

Harry käänsi katseensa poikaansa. "Albus Severus Potter. Pue jotain yllesi ja tule ulos."

Harry johdatti Ginnyn, Lilyn ja Jamesin pois huoneesta ja Albus kääntyi katsomaan Scorpiusta. "Oliko sinun ihan pakko?"

Scorpius hymyili viattomasti. "Mitään en ole tehnyt. Mene nyt, isäsi odottaa."

Albus huokaisi raskaasti ja puki ylleen. Ovelta hän vielä vilkaisi Scorpiusta. "Tämä kostetaan vielä."

"Toivottavasti."

***

"Albus... kerrohan, mitä Scorpius teki huoneessasi. Ja vielä tarkemmin, sängyssäsi." Harry katsoi poikaansa. He istuivat keittiön pöydän äärellä kahdestaan.

"Isä... Scorpius kertoi jo, mitä hän siellä teki. Ja minusta tuntuu, ettet sinä halua sen tarkemmin tietääkään", Albus vastasi tulipunaisena.

"Hän... MITÄ? Hyvä on, älä kerro tarkemmin. Kerro minulle kauanko te olette seurustelleet."

Albus mumisi jotain vastaukseksi.

"Mitä?" Harry kysyi. "Minä en oikein kuullut." Harryn katse oli kiinnittynyt Albuksen kasvoihin.

"Puoli vuotta", Albus sanoi kovemmalla äänellä ja katsoi lattiaa.

Harry tuijotti poikaansa hämmennyksen vallassa. "Puoli vuotta? Etkä sinä kertonut meille?"

Albus nosti katseensa Harryyn. "Eihän Jameskaan kertonut teille, että hän seurustelee Millyn kanssa. He ovat kuitenkin seurustelleet jo yli vuoden."

"Millyn?"

"Hups..." Albus sanoi ja toivoi, että James ei saisi tietää hänen olleen paljastaja. "Tarkoitan kuitenkin sitä, että onko sillä väliä? Saitte kuitenkin nyt tietää..."

"Mhm... sinun lahjasi meille..." Harry tuijotti eteensä mietteliäänä. "No, hän on nyt täällä, hän voi yhtä hyvin juhlia kanssamme. Mutta jossakin vaiheessa me keskustelemme tästä vielä - Jamesin kanssa."

Albus huokaisi helpotuksesta ja lähti noutamaan poikaystäväänsä huoneestaan ymmärtämättä, että tällä oli taas uusia suunnitelmia ja että Albuksen juhlat saisivat odottaa.
« Viimeksi muokattu: 15.03.2015 01:55:11 kirjoittanut Kaapo »
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Harry Potter

  • ***
  • Viestejä: 581
  • Sulttaani
    • Eleabin kynäilyt (pahasti kesken)
Vs: Syntymäpäiväpaljastus
« Vastaus #1 : 09.06.2008 17:10:44 »
Hyvin aloitit FF100 haasteesi! Tämä oli ihanaa luettavaa, nams :) Harmi vaan, kun tama on one-shot :D Olisin halunnut tietää enemmän Ginnyn reaktiosta. Haha tosi hyvä juttu muuten toi Mollymainen Ginny=) Kiitoksia tästä!

~Eleanor

Out There

  • ***
  • Viestejä: 615
Vs: Syntymäpäiväpaljastus
« Vastaus #2 : 10.06.2008 23:50:00 »
Ääh, onko tämä one-shot? Olisi meinaan ihanaa lukea tästä parista enemmän. Tää on sun ff100 aihees? Eli sata ficciä tällä parituksella odotettavissa! Mahtavaa!

Tykkäsin tästä siis, tosi hauska, vekkuli. Vaikkei tässä mitää erityistä olekaan, ni tuo paritus vaan täytti koko ficin. Suloista. Loppua en ymmärtäny. Ihana silti! Tosi suloinen! :)
How about, I give you the finger, and you give me my phone call.

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Syntymäpäiväpaljastus
« Vastaus #3 : 12.06.2008 11:47:47 »
eleanor: Kiitos! Hmm, oneshothan tämä, Ginnyn reaktion saatkin kuvitella itse (saat ainakin mieleisesi :D)

Kelmikiti: :D Jaahas... Imartelevaa kylläkin, kiits!

Out There: on oneshot... Ja joo, tätä paria tulee vielä! ;)
Kiva kun pidit 
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Karasu

  • ***
  • Viestejä: 58
  • It's like me and my things.
Vs: Syntymäpäiväpaljastus
« Vastaus #4 : 12.06.2008 19:24:20 »
Heeei... Kirjota tälle jatkoficci! Mä tahon tietää miten tää juttu selvitettiin!!
Elä kysy mitään mistään koska mä en kerro mitään mistään koskaan .-.

^Haluutko samantyylisen? Heitä yksäriä ;D

April

  • funky aphrodite
  • ***
  • Viestejä: 395
  • since 2007, biatch.
Vs: Syntymäpäiväpaljastus
« Vastaus #5 : 04.07.2008 15:41:11 »
Uuuaa! Hajosin Harrylle kyllä. :'D
H/G on melko lail... ekana listalla inhokkiparituksissani. Onneksi sitä ei ollut mitenkään korostettu tässä. ^^
Tykkäsin kyllä kovasti. Tää pituus oli juuri hyvä, liika pituus tai monet osat eivät olisi sopineet tähän.
Jap jap, sanon vielä kerran, että tyksin. ♥
Ahem. Näin vannoutuneena H/D-fanina rupesin serkkuni kanssa kehittelemään Alin ja Harryn keskustelua, jossa Harry kertoisi 'itsekin vehtailleensa Malfoyiden kanssa'. :'D Ehkei siitä sen enempää.

~April kiittää
If a writer falls in love with you,
you can never die.

   - Mik Everett

Mullistus

  • ***
  • Viestejä: 71
Vs: Syntymäpäiväpaljastus
« Vastaus #6 : 12.07.2008 22:11:10 »
*naur*
Mahtavaa..

"
Lainaus
Hyvä on, minä luotan teihin. Mutta jos", Ginny sanoi varoittavasti, "yhtään mikään menee pieleen, teidän ei kannata vakuutella minua siitä, etteikö se ollut minun vikani. Sillä minä syytän teitä."
xDDDDD

Lainaus
"Tämä kostetaan vielä."

"Toivottavasti."
*paha repsahdus*

pidin <3 rakentavaa ei ole, valitan ;___;
School is practice for future, practice makes perfect, nobody is perfect, so why practice?

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Syntymäpäiväpaljastus
« Vastaus #7 : 13.07.2008 00:05:48 »
Karasu: Joo, kirjoitan jos joskus innostun, on aikaa, tai tulee ihan hirvee pakotus...

April: ...H/G:ssä mitään vikaa oo vaikka H/D-fani olenkin...
Mustakin tää on hyvä oneshottina, mutta kuten jo Karasulle totesin: jos innostun, saatan kirjoittaa sen keskustelun...
Kuules, tollainen keskustelu olisi kyllä melko uskottava ::) Kunhan odottelet, tulee täysin itsenäinen ficci, jonka pääparitukset on H/D ja AS/S (haaste)

Mullistus: Khih, kiva kun pidit ja naureskelit! Rakentavaa ei aina tarvitakaan :)
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Lily Potter

  • Vieras
Vs: Syntymäpäiväpaljastus
« Vastaus #8 : 08.09.2008 21:10:22 »
AWWWWWW!

Aivan ylttömän, rakastettavan söpö, ja ihana ja vaikka mitä *fanityttökirkunaa, eikä se helvetti soikoon lopu*

Mä oon rakastunu tähän paritukseen. SUN VIKA! ;D

Jäikö epäselväksi, pidinkö tästä? Toivon, ettei :D

Lils

damdi

  • ***
  • Viestejä: 139
Vs: Syntymäpäiväpaljastus
« Vastaus #9 : 10.09.2008 17:46:23 »
aa, söpöä :) (hyvin rakentava kommentti) :D
Hyvin pitkällä tauolla...

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Syntymäpäiväpaljastus
« Vastaus #10 : 12.10.2008 20:17:23 »
Lily: Ihhih, fanityttökirkunaa :P Heh, jotain mä olen onnistunut tekemään :D Kiitos!

damdi: Kiitos paljon :D
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."