Kirjoittaja Aihe: Novi Stars: The Secrets of Earth (S, Mimi Merize, ficlet)  (Luettu 3739 kertaa)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 607
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Title: The Secrets of Earth
Author: Larjus
Chapters: Ficlet
Fandom: Novi Stars
Characters: Mimi Merize
Genre: Jotain juonetonta höpinää
Rating: S
Disclaimer: Novi Starsit ovat MGA Entertainmentin omaisuutta. Minulle kuuluu vain tämä kirjoittamani teksti, joka ei tuota minulle voittoa millään muotoa.
Summary: Mimillä on aivan oma ajatuksensa siitä, mitä hän haluaa Maassa tehdä.

A/N: Mulla on ollut tosi kenkku kirjoitusblokki jo pari kuukautta (vaikka jotain oonkin saanut julkaistua), ja päätin sitä helpottaakseni kokeilla kirjoittaa jotain, mikä poikkeaa perusmatskustani. Ajattelin myös taas vaihteeksi yrittää saada kirjoitettua 12+ virkettä -haasteen sanalistasta. Viimeksi olen osallistunut siihen haasteeseen kaiketi vuonna 2015 (vuonna 2018 kokeilin, saisinko jotain kirjoiteltua silloisella listalla, mutta ei onnistunut. Siitä ideasta poiki kyllä ihan tavallinen oneshot). Tämä on siis puhtaasti blokinpurkuteksti, ja siksikin aika hiomaton ja sisällöltään ehkä vähän hassu. Ei ainakaan mitään keskivertoficin tyylistä.

Mutta tulipahan myös korkattua kirjoittamisen suhteen kokonaan uusi fandom (joka on varmaan taas vaihteeksi sellainen, ettei kukaan muu tiedä siitä mitään :D). Keräilin joskus Novi Starseja, silloin kun niitä Suomessa myytiin. Sittemmin olen kokoelmiani karsinut mutta muutaman nuken säästin, mm. juuri Mimin, koska hän on yksi lemppareistani.

Mukana haasteissa 12+ virkettä XVIII (sanalista lopussa) ja Multifandom IV.



The Secrets of Earth


Kaikki muut olivat jo alusta alkaen pitäneet Maahan matkaamista uutuudessaan upeana ja jännittävänä kokemuksena, mutta Mimi ei jaksanut edes yrittää pysyä virkeänä ja kiinnostuneena asian suhteen. Miksi hänen ylipäätään pitäisi innostua pitkästä matkasta jollekin Linnunradan nurkassa kököttävälle kivenmurikalle?

”Älä viitsi olla noin hapan”, olivat Ari, Mae ja muut nauraneet, kun hän oli asiasta vaivautunut kysymään.

Mutta ei Mimi omasta mielestään ollut hapan sitten niin lainkaan, hän vain olisi pärjännyt omalla kotiplaneetallakin varsin hyvin, ilman mitään turhia miljoonia valovuosia pitkiä matkoja pikkiriikkisille, mitättömille taivaankappaleille. Olisi hän kai voinut ollakin liittymästä muiden mukaan ja jäädä kotiin, mutta siinä valintojen haarassa hän oli lopulta valinnutkin ystävänsä oman mukavuutensa sijasta. Voisihan hän kai löytää itselleen Maasta jotain mieluisaa tekemistä, vaikka erosikin muista monessa mielessä: Ei häntä kiinnostanut auttaa ihmistyttöjä, täyttää komeroitaan vaatteilla ja meikeillä tai juosta Maan poikien perässä, vaikka nämä olisivat kuinka söpöjä.

”Mitä sinä sitten haluat?” Vera oli kysynyt häneltä mutta heti sen sanottuaan kiiruhtanut takaisin muotivaatteiden pariin jäämättä edes kuuntelemaan vastausta.

Mimi oli vain jäänyt katsomaan tämän perään ja sanonut ei-kellekään: ”Minä aion selvittää kaiken, mitä tämä planeetta on itseensä tallettanut, kaikki sen salaisuudet.”

Ja sen hän todellakin aikoi tehdä.

Yhden Maan päivän aikana lähetetään keskimäärin 65 miljardia viestiä WhatsAppin kautta. Yhdysvaltain presidentin John F. Kennedyn salamurhasi Lee Harvey Oswald, mutta osa ihmisistä on yhä sitä mieltä, että tapaukseen liittyi muitakin osallisia. Nowroz on persialainen uudenvuodenjuhla, jota on vietetty monissa (ensisijaisesti Aasian) maissa jo vuosituhansia. Grönlannin nimi tarkoittaa vihreää maata, mutta todellisuudessa suurin osa saaresta on jäätikön peittämää. Suolahaposta käytetään usein merkintää HCl, vaikka kyseisessä liuoksessa ei ole HCl-molekyylejä sellaisenaan juuri lainkaan, vaan ne ovat reagoineet veden kanssa.

Mimi katsoi vieno hymy huulillaan vihon sivuille kirjoittamiaan tiedonjyväsiä – Maan salaisuuksia, kuten hän niitä itse kutsui – ja painoi kynän terän jälleen paperia vasten jatkaakseen työtään.

Kuningaskobra on Maan suurin myrkkykäärme, mutta nimestään huolimatta se ei kuulu kobrien sukuun. Viileä vesi huuhtelee käsistä pois saman verran bakteereja kuin kuuma vesi. Termi ”atomi” tulee kreikan kielen sanasta atomos, joka tarkoittaa jakamatonta, vaikka atomien halkaiseminen on mahdollista. Raipan käyttö laukkakilpailuissa ei lisää hevosen nopeutta, mutta moni yhä uskoo niin. Paljassiemenisellä ikilehdellä on vain kaksi lehteä, mutta se kasvattaa niitä jatkuvasti koko elinikänsä ajan. Vaikka hermopäätteiden kipuviestit käsitellään aivoissa, aivot itsessään eivät tunne kipua. Tunturisopulit eivät vaella laumoina, kuten on uskottu, vaan itsenäisesti, eikä niiden käytökseen liity itsetuhoisia aikomuksia. Usvalla ei ole tieteellistä määritelmää, toisin kuin sumulla, udulla ja auterella.

Mimi kyllä tiesi, että muut pitivät hänen keräämiään tietoja, totuuksia, salaisuuksia täysin turhina, ajattelivat ettei hänen tavoitteensa ollut lainkaan hyveellinen tai hyödyksi, mutta hän ei piitannut sillä tiesi tehneensä itselleen oikean ja parhaimman mahdollisen päätöksen. Hän sipaisi korvansa taakse kasvoilleen valahtaneet valkeat hiussuortuvat, jotka Maan ilmakehän kosteus oli saanut normaalia pörheämmiksi, ja jatkoi uusien ”salaisuuksien” kirjoittamista vihkoon.

Pöllöt ovat pääosin yöeläimiä, mutta osa niistä on aktiivisia myös päiväsaikaan.





Sanalista:

1. virkeä
2. kivi
3. hapan
4. ilman
5. haara
6. juosta
7. sinä
8. ja
+ bonusvirke
9. viesti
10. murhata
11. juhla
12. vihreä
13. suola
14. vieno
15. käärme
16. viileä
17. atomi
18. raippa
19. paljas
20. kipu
21. vaeltaa
22. usva
23. hyveellinen
24. pörheä
25. yö
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

marieophelia

  • Pajunkissa
  • ***
  • Viestejä: 841
  • 🇺🇦
Vs: Novi Stars: The Secrets of Earth (S, Mimi Merize, ficlet)
« Vastaus #1 : 08.03.2021 10:36:00 »
Onnittelut kommenttiarpajaisten voitosta!

Fandom ei ole minulle tuttu, mutta näitä virkehaasteen tekstejä on siitä huolimatta aina oma viehätyksensä lukea, joten valitsin nyt tämän. Mimi toki näyttää viehkeältä: kiva että olet laittanut hänestä kuvan mukaan, niin lukijakin pääsee paremmin Mimiin tutustumaan! Mimi vaikuttaa kyllä faktalistoineen hauskan samaistuttavalta. Tiedä sitten, onko tiedoista hänelle hyötyä. Erottaisiko hän ylipäätään sopulin pöllöstä, jos sellaisiin törmäisi? :D Tuntuu kuitenkin hellyttävältä, että tuollaiset random-asiat ovat hänelle tärkeitä ja ihmeellisiä maan salaisuuksia. Aika mahdotonta kuitenkin ottaa kokonainen planeetta salaisuuksineen haltuun, oli taktiikka mikä hyvänsä! :)

Blokinpurkutekstiksi tämä on oikein mainio. Idea on hauska ja hahmoon sopiva. Ehkä tälle voisi kirjoittaa jatko-osankin, jossa Mimi pääsee soveltamaan tietojaan käytännössä? :) Olisihan sääli, jos hän vain jäisi nyhjöttämään sisään vihkoineen!

Kiitokset tarinasta ja triviaalitietopläjäyksestä!

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 607
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Novi Stars: The Secrets of Earth (S, Mimi Merize, ficlet)
« Vastaus #2 : 22.03.2021 18:16:56 »
Virkehaasteen teksteissä on tosiaan oma jännä viehätyksensä, ja mun mielestä niitä on kiva lukea varsinkin silloin, kun on itse käyttänyt samaa sanalistaa omassa kirjoituksessa. Sitä en kyllä yhtään ihmettele, että fandom ei ole tuttu, en usko että monikaan täällä Finissä on perehtynyt nukkesarjoihin ja varsinkaan niistä ficcaamiseen :D Jotain webisodeja tms. Novi Starsista kyllä muistaakseni on (mutta Mimiä ei kait niissä ollut) mutta ei sen enempää, joten lore sinällään on muutenkin hyvin pintapuoleinen. Avaruusolioita, jotka ovat tulleet Maahan tekemään... jotain :D (ainakin osa niistä tais haikailla Justin Bieberin perään 😂)

Kiva kuulla, että teksti oli mielestäsi hellyttävä ja hauska. Onhan se aika symppistä, että päättää selvittää kaikki Maan salaisuudet (aka randomfaktat). Ehkä hän myös jossain vaiheessa selvittää, mitä esim. sopulit ovat :D Enpä tiedä, pääseekö Mimi koskaan hyödyntämään oppimiaan asioita käytännössä, ellei sitten tunge niitä keskustelussa (ei niin) sopiviin väleihin (niin että muilta menee hermot). Eipä noista tiedoista varmaan itsellekään paljoa hyötyä ole, mutta olipahan hauska kaivella niitä netistä (kaiken siis pitäisi olla ihan faktaa), voi sitten itse (ja lukijatkin) elävöittää niillä muiden kanssa käytäviä keskusteluja ;D

Kiitoksia kommentista, marieophelia
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Linne

  • ***
  • Viestejä: 708
  • Hämmentynyt pesukarhu
Vs: Novi Stars: The Secrets of Earth (S, Mimi Merize, ficlet)
« Vastaus #3 : 31.10.2021 16:16:41 »
Terveisiä kommenttikampanjasta!

Oon viime aikoina lueskellut 12 virkettä -haasteen satoa, joten tämä kiinnosti heti. Fandom ei tosiaan ole tuttu, mutta eipä se oikeastaan haitannut! Tekstistä sai hyvin kiinni ilman sitäkin.

Ensinnäkin tämän tekstin lähtökohta vaikutti kiinnostavalta. Mimi on hauska ja kiinnostava hahmo omapäisyydessään, joka ei halua taipua tavallisiin vaatimuksiin vaan valitsee hiukan ylevämmän tavoitteen kuin vaatteiden keräilyn ja poikien perässä juoksemisen. Noita faktoja oli tosi hauska lukea ja opinpa taas jotain uutta! Viehättävä tiedonmuru tekstiin piilotettuna kiinnostaa aina.

Sitten toinen juttu: tästä tekstistä ei kyllä ollenkaan huomannut, että jotain sanalistaa olisi käytetty. Ne upposivat tekstiin niin luontevasti, ettei yksikään pompahtanut silmille tai vaikuttanut erikoiselta sanavalinnalta. Olit siis onnistunut siinä erittäin hyvin!

Kiitos tästä palasesta, se sopi hyvin verkkaiseen iltapäivään!
Kaikki perinteet ovat typeriä. Siksi ne ovat perinteitä

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 607
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Novi Stars: The Secrets of Earth (S, Mimi Merize, ficlet)
« Vastaus #4 : 13.11.2021 18:36:22 »
Kiitos Linne ihanasta kommentistasi ♥ Mukavaa kun rohkenit tarttua vieraaseen fandomiin (vaikka eipä tässä sarjassa mitään kummoista lorea ole). Taidettiin silloin viikko sitten jotain puhuakin siitä, että randomfandomeista on toisinaan kiva lukea ficejä :)

(Niukkojen) canon-tietojen perusteella Mimi vaikuttais olevan vähän eri luokkaa kuin moni muu Novi Star, ja olikin kiva valita siksi juuri hänet kirjoitettavakseni. Hänellä on tosiaan ylevämpi tavoite kuin muilla. Toisaalta hän on osa sitä pienempää porukkaa, jonka tavoite ei liity millään tavalla maan asukkaiden auttamiseen (tai "auttamiseen"  ::)).

Lainaus
Sitten toinen juttu: tästä tekstistä ei kyllä ollenkaan huomannut, että jotain sanalistaa olisi käytetty. Ne upposivat tekstiin niin luontevasti, ettei yksikään pompahtanut silmille tai vaikuttanut erikoiselta sanavalinnalta. Olit siis onnistunut siinä erittäin hyvin!
Awww, kiitos :3 Tällaisen ficin kanssa tosin melkein mikä vain sanalista olisi ollut helppo hyödynnettävä, kun noukin sopivia faktoja annettujen sanojen mukaan. Mutta onhan tässä toki muutakin, sama meno kuin missä tahansa muussakin ficissä.

Kiitos itsellesi kommentista! Vastaaminen vähän venähti, mutta tämä kyllä ilahdutti mua jo saamishetkellä ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

JuusoLeevi

  • ***
  • Viestejä: 47
  • mä lupaan pysyy douppina hunaja
Vs: Novi Stars: The Secrets of Earth (S, Mimi Merize, ficlet)
« Vastaus #5 : 22.07.2023 02:30:13 »
Enpä odottanut löytäväni Novi Stars-ficciä! Nukkesarja on mulle tuttu, vaikka valitettavasti en yhtäkään tällästä nukkea omista enää. Mimi on yks hienoimmista designeistä! Näitten yksittäiset taustatarinat/luonteet ei oo mulle tuttuja, vaan eipä niissä taida hirveesti sisältöä ollakkaan. Perusidea on sentään selvillä.

Tää oli tosi kiva ficci, tykkäsin siitä miten olit toteuttanut tuon virkehaasteen (osittain) faktoja käyttämällä! Ylipäätään tykkäsin tän tekstin rakenteesta kovasti, ja tää istuu Novi Stars-nukkejen ja niiden laihan loren tunnelmaan kun nenä päähän. Vaikka niillä ei juuri nenääkään ole :-D. Sun kirjotustyyli on tosi mukava. Ehkä tuun vielä jättämään kommenttia sun muihinkin ficceihin, oot näköjään kirjottanu paljon mulle tutuista ja rakkaista fandomeista! 
i don't mind the sun sometimes
the images it shows



Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 607
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Novi Stars: The Secrets of Earth (S, Mimi Merize, ficlet)
« Vastaus #6 : 27.07.2023 21:36:27 »
JuusoLeevi: Oih, joku muukin joka tietää Novi Starsit! 🤩 En mäkään väitä olevani niin kovin perehtynyt sarjan loreen, ei sillä että sitä paljoa olisikaan. Ehkä oikeastaan juuri se perusidea + jotain hauskaa nippelitietoa :D

Mukava että tykkäsit tämän ficin toteutustavasta! Välillä itse mietin, että onko tämä virkehaasteen suhteen vähän sellaista "mennään sieltä mistä aita on matalin" -menoa, mutta toisaalta, jokainen on vapaa käyttämään sanoja miten haluaa, ja kun inspis iskee niin... ¯\_(ツ)_/¯ + tämä oli muutenkin vain tarkoitettu lähinnä blokin purkuun niin eipä sitä mitään ihmeellisempää ollutkaan tarkoitus kirjoittaa. Kiva kuulla että toimii, sekä rakenne itsessään ja että sopii myös itse Novi Starseille! (Ja että kirjoitustyylinikin on mukava ♥)

Lainaus
Ehkä tuun vielä jättämään kommenttia sun muihinkin ficceihin, oot näköjään kirjottanu paljon mulle tutuista ja rakkaista fandomeista!
Ääää, tämmönen mainintakin tekee mut niin iloiseksi, koska yleensä oon niin tottunut siihen, ettei juuri kukaan muu tiedä mun fandomeita 🙈 Ja nyt moni niistä onkin jollekulle toisellekin tuttuja ja rakkaita... ♥♥ Jos päädyt vielä jotain muutakin lukemaan ja kommentoimaankin niin sitten ilahdun kyllä vielä lisääkin! ;D

Isot kiitokset kommentistasi ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中