Kirjoittaja Aihe: Rikki repii sydämen [J/S, S, angst]  (Luettu 5311 kertaa)

akinnah

  • Robin
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Raitamaailma
Rikki repii sydämen [J/S, S, angst]
« : 08.06.2008 00:55:20 »
Author: akinnah
Rating: S
Pairing: James/Sirius (ja Lily/James mainintana.)
Genre: angst, romance jos niin voi sanoa
Warnings: kuolema
Summary: "...teidän kannattaisi vaihtaa salaisuudenhaltijaa."

A/N: Sanotaanko, että rakas äitini hyppii riemusta, kun vielä olen koneella. Koko illan tätä työstänyt, eikä ihan vastaa nyt mielikuvaa, mutta on hyvin lähellä.

Rikki repii sydämen

Lily ja James olivat loukussa omassa talossaan. Sen Sirius tajusi katsoessaan melko ränsistyneen pihan omaavaa omakotitaloa auringon paistaessa kirkkaana vasten selkää. Nahkatakki oli ehkä turhan paksu, mutta talon eteen jätetty moottoripyörä osoitti, että mies jaksoi viihtyä viileissä tuulissa pitkin päiviä. Harley Davidson oli toteutunut unelma, jota James ei tajunnut. Eikä liioin Remus. Vähiten Peter.

Ties mitä rikollisia toimia suorittaen ja pyytäen kauniisti Sirius pääsi kuitenkin sisään teljettyyn taloon.
"Sirius, vanha veikko", James nauroi silmissään väsymys. Sirius virnisti heittäen hiuksensa hallitulla liikkeellä pois silmiltä. Miehet halasivat veljellisesti naurahdellen. "Missäs kaunis vaimosi on?"
Jamesin silmiin ilmestyi pieni rakkaudesta kertova pilkahdus, joka sai Siriuksen sydämen halkeamaan mustasukkaisuudesta. Miten hän koskaan kykenisi olemaan rakastamatta Jamesia?
"Yläkerrassa katsomassa kakaraa, luulisin", James sanoi rennosti ja johdatti ystävänsä huoneeseen, jonka kauniissa takassa loimusi kirkas tuli. Vangitsematon, Sirius huomasi ajattelevansa ilman syytä. Tulen lieskat olivat vapaus. Niillä ei ollut muistoja ja ne olivat polttavan tuhoavia. Sen takia hän oli polttanut huoneensa, kun oli karannut monta vuotta sitten kotoaan. Naurahdus karkasi hänen huuliltaan.

"Mikäs sinut tänne lennätti?" James kysyi viimein, hiljaisuuden venyttyä turhankin pitkäksi molempien miettiessä turhia.
"Enkö saisi käydä katsomassa vanhaa ystävää?" Sirius hymyili vinosti. Hän oli aina ollut sitä mieltä, että James oli vanhentunut aivan liian äkkiä, sitoutunut ja jäänyt polkemaan paikalleen. Sirius itse halusi elää, kokea vapauden hurman ja tehdä kaikkensa pysyäkseen nuorena. Olla kapinallinen, pitkähiuksinen Sirius, joka oli komea kasvoiltaan ja ilkikurinen mieleltään, osaten peittää vakavan puolensa silmiensä taakse.
"Tottakai, mutta kai sinulla jotain asiaakin oli", James kysyi kadottaen hymynsä. Siriuksenkin hymy kuoli hitaasti.
"Halusin vain nähdä sinut", mies sanoi ja virnisti. "Ja minun piti vain sanoa, että..."

Jostain syystä Sirius tunsi itsensä todella heikoksi ja turhautuneeksi yrittäessään sanoa sanottavansa. Hän luuli olevansa vahva mieleltään, mutta hän pelkäsi. Pelkäsi murtuvansa paineen alla ja kuolevansa vihollisen kädestä.
"...teidän kannattaisi vaihtaa salaisuudenhaltijaa."
Sanat saivat Jamesin pysähtymään. Mies katsoi ystäväänsä hämmästyneenä, mutta silti ymmärtäväisenä, jollain tapaa tienneenä, ettei Sirius kestäisi. Yläkerrasta kuului yksivuotiaan voimakas parahdus ja jokin kolahti lattialle. Siriuksen suupieltä nyki. Hän tiesi vaarantavansa lapsen ja pojan vanhempien hengen typerällä heikkoudellaan ja hauraudellaan.
"Keneen voisimme sitten vaihtaa?" James kysyi asiallisesti, turhan kylmästi. Pieni pettymyksenkare jäi kiduttamaan Siriuksen ajatuksia. Liian lujasti.
"Peteriin", Sirius sanoi varmasti, katsellen pienenevää tulta. "Kukaan ei epäilisi häntä." Ensimmäiset vesipisarat nakuttivat ikkunalasiin. Pian muodostuisi sateenkaari taivaanrantaan, metsän taakse suojaan. Aurinko paistoi edelleen, sadepilvet yrittivät tukahduttaa sen valon taakseen, mutta voimattomina joutuivat lopettamaan.

James katseli ulos pisaroituneesta ikkunasta. Synkät varjot tuntuivat piilottavan hänen silmänsä näkymättömiin. Sirius oli aina ihmetellyt, miten Jamesista oli tullut niin vakava ja aikuinen. Hän kuvitteli sen johtuvan Lilystä. Halusi sen johtuvan. Jos naista ei olisi, James olisi hänen eikä lähtemässä hänen luotaan kauemmas kuin milloinkaan. Katkera hän oli.
"Puhun Lilyn kanssa, Sirius, mutta en voi luvata mitään", James sanoi kääntäen katseensa Anturajalkaan. Toinen nyökkäsi lyötynä, huokaisten raskaasti. Tekikö hän täydellisen virheen, vai pelastaisiko hän rakkaansa täydelliseltä tuholta? Rikkoiko hän itsensä, kun hän käänsi selkänsä Jamesille, katsoi tätä viimeisen kerran noustessaan moottoripyöränsä selässä taivaalle kuin lintu? Katosiko rakkaus hänen mukanaan, vai oliko se myös Jamesissa?

Sade piiskasi ikkunaa ruskeiden silmien katsoessa sen läpi. Kaipaavasti.

xxx

Sade jatkui koko yön ja levottomuus valtasi Siriuksen sisimmän. Hetkeäkään yöstä ei nukuttu, tupakka pysyi väsyneiden sormien välissä varmasti. Huone oli samea savusta, keuhkot vetivät tappavaa myrkkyä yhä uudestaan ja uudestaan sisälleen, mutta ääntäkään ei kuulunut. Sade ropisteli lasia vasten yhä uusin pisaroin ja välillä saattoivat lämpimät sormet seurata niiden liikettä alas karmille asti. Kuin kyynel ne valuivat alaspäin ja tippuivat alas tiedottomuuteen kerrostalon ikkunalaudalta.

Nahkatakki otettiin pois naulakosta ja moottorin jyrähdys herätti varmasti monet talon asukkaista. Tumma ajoneuvo musta ratsastaja kyydissään kohosi taivaalle ja suuntasi kohti Godricin notkon vaaleaa taloa. Jonka hän luuli näkevänsä. Sateen keskellä.

Sirius ei ollut koskaan tajunnut, että James voisi todellakin olla... poissa lopullisesi. Peruuttamattoman ikuisesti. Totuus iski vasten kasvoja sateen mukana, valui kyyneleiden kanssa alas poskea ja pakotti hänet kohtaamaan rakkaansa kuolleen katseen. Silmät välähtivät virheää mustien hiusten noruessa siistimpinä kuin koskaan otsaa vasten.
"Ei, James..." huulet liikkuivat ja sanat purkautuivat pienenä käheänä parahduksena ulos. Kädet silittivät kuumeisesti märkiä suortuvia, iho oli kelmeän valkoinen. "Älä, James. Rakastan sinua, tule takaisin, rakas..." Kyynel tipahti kuolleen poskelle, kuin yrittäen herättää tämän vielä kerran eloon. Se ei kuitenkaan ollut mahdollista, eikä Sirius voinut kuin istua siinä, tuntien murtuvansa palasiksi katsellessaan parasta ystäväänsä käsi tämän hiusten päällä. Vain hiljainen kuiskaus, jonka kuuli ainoastaan kauniin talon rauniot.

"James."

Elämä tuntui yhtäkkiä lopulliselta. Katoavalta.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2014 00:14:55 kirjoittanut Renneto »
Walking down by the bay, on the shore,
staring up at the planes that aren't there anymore

syysvilja

  • tuulentuivertama
  • ***
  • Viestejä: 292
    • The In-Between
Vs: Rikki repii sydämen
« Vastaus #1 : 08.06.2008 11:25:02 »
Voi että. Mitäköhän ihmiset mahtaa aatella ku mä oon aina heti ensimmäisenä kommentoimassa? No, sittenpähän ajattelevat. Ajattelu tekee hyvää aivoille, joten ajatelkaa ihmiset sitte, ajatelkaa pois.

Kaipa se on myönnettävä. Pari kyyneltä tuli vuodatettuu ton lopun takia. Ja nyt soi se Kantelinenkin taustalla, joten sai sen oikeen fiiliksen. Mutta edelleen se ei oo säveltäny yhtään ihanaa sellosooloa, vaan kaikki sitä viulunvingutuscedricdies -itkuvirttä. Huoh, no mutta meni sekin ihan kätevästi tässä samalla.
Takaisin asiaan. Tää oli oikeesti.. vau. Siis varmaa eka kerta jollon en tiiä että mitä pitis kirjottaa. No, jos mä kokoon ajatuksiani sen hetken aikaa ku laitan tähän noi kirjotusvirheet (huomaa et joku on kirjottanu vähän myöhään.. *roll*) Joo. En mä ny ole niponipo. Mut tahon huomauttaa ennen ku joku muu kerkee *kjäh*
Lainaus
Sen Sirius tajusi katsovansa melko
Tota kohtaa mä mietin. Joko mä en ymmärtäny et mitä sä ajat takaa tai sitte mä oon vaan yksinkertasesti tyhmä, mutta mun mielestä tohon "katsovansa" -verbin kohalle sopis ehkä sana "katsoessaan" tai "katsellessaan" tai joku tällänen -ssaan päätteinen tiäksä. Tai siis, mun piti lukee tää koko shotti kahteen kertaan, ja tota lausetta jäin vähän jankkaa. Mutta kyllä se idea sitte aukeni mullekki että ^^
Ja tää.
Lainaus
tuholta Rikkoiko
Onkohan sieltä kymysysmerkki unohtunut välistä? ;) Joo, olen nipotuulella tänään. Ota silleen siis.

Okei. Nyt mä oon jonkun aikaa järjestelly ajatuksiani, ehkä tästä tulee jotain. Sirre on tosi onnistunu tässä, ihan oikeesti. Kaikki nää metaforat, kuvailut, vertaukset ja muut, ihan sika hienoja. Kauniita, sopi hyvin tähän. Mutta mä en voi kieltää, etteikö tosta tulesta tulis yks muu, mielenkiintoinen ficci mieleen.. mahtakohan tajuta mitä ajan takaa? :>
Se on sulosta, miten Sirius koittaa aina kaikissa ficeissä pysyy nuorena. Oikeestaan musta tuntuu et suurin osa aikuisista koittaa pysyy nuorena ja mukana maailman menossa. Mutta onkse vanhentuminen sittenkää nii paha juttu? Muut alkaa arvostaa sitä kyseistä ihmistä sillon, sen tiedetään nähneen maailmaa ja tietävän paljon kaikesta. Nii et onkse sitte niin paha juttu. En tiiä, täs P.S.Rakastan Sinua mietittii just tätä. Ja siitä mä koitan nyt muistella että miten ne sano näitä juttuja siinä. Surkeella menestyksellä, jos saan sanoo :>

Hmm, muuten harvemmin lukeekaan tällästä jiiässää missä ideana on tää salaisuudenhaltijan vaihdos. Hyvin on hahmot ja miljööt onnistunu, tänki pysty niin näkee silmiensä eessä. Siis sellanen tiiätkö elokuva, mikä vaan pyörii mielessä samalla ku lukee? Sirre kävelemässä sisään siihen taloon, sitte sen ääni niinku lukee niitä ajatuksia ääneen. Oih, vitsit. Miksei näistä vois tehä elokuvaa? Arrr.
Voi että. Ja toi loppu. Tunnelma oli just se oikee, sait mut itkemään yhdessä med Kantelinen * roll * Mä itken aina. Mutta toi oli vaan jotenki niin herkkä. Sirre parka. Ei hitto mä vasta tajusin et miten Lunarin ja Brinan kohtalo on hirveen samanlaine ku Jamesin ja Sirren. O-ou. Pitää laittaa vielä et Lun ja Bri on pari ja sitte paritetaa James Sirrelle ni ois kyl perfecto ;) Hah joo. Takaisin asiaan.

Lainaus
Elämä tuntui yhtäkkiä lopulliselta. Katoavalta.
Toi lopetus. AWS. Lyhyt, pieni lausahdus, mihin kumminki sisältyy niin paljon asiaa. Nätti, kaunis, kirjoitusasultaan ihana. Voi että.

Sori, mut mä en osaa/saa/onnistu/pysty repii tästä tän enempää rakentavaa.
Eikä se kerronta niin tökköä ollu, ei ollenkaan! Ehkä tossa puolessa välissä joku juttu häiritsi hieman, ehkä vähän toi toisto, mut ei se sit kuitenkaa. Koska jos sitä ei ois ollu ni sitte se ois ollu aika kökkö. Toisto on muuten asia, mikä on oikeesti aika jännä. Tai siis, joko sä osaat kirjottaa sitä tai sit et. Huomaa vaan, että kaikille ei oo luotu sitä taitoo.. en siis tarkota sua! Vaan yhtä meidän yhteistä draamaqueentuttua. Muistuuko mieleen? ;) Mä oon ilkee. Mut elämän tosiasiat elämän tosiasioina.

Ehkä tää ois niinku tässä. Toivottavasti oot ees jossain saralla tyytyväinen, tää neiti lähtee soittaa pianoo ja lukemaan&kommentoimaan tota yhtä AF-ficciä :)

-Holly

P.S. Elämä, pisimpiä kommentteja mitä oon sulle koskaa laittanu 8D Ne pisimmät meni sille yhelle, jota piti kivasti opastaa.. Juu nou huu. No mutta, kantsii olla tyytyväinen ;)
« Viimeksi muokattu: 08.06.2008 12:18:32 kirjoittanut Holly »
we'll be glowing in the dark

akinnah

  • Robin
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Raitamaailma
Vs: Rikki repii sydämen
« Vastaus #2 : 08.06.2008 13:18:34 »
Holly jeh jeh sittenpähän kattelevat. Olet ernu, ja vet det, eli ei tarvi ilmottaa erikseen ;) Korjasin noi virheet ja sillain enkä nyt jaksa repii tähän mitään syvällistä noista mun kirjotuksista ja sellasta. Että kiitosta vain (:

Kelmikiti No nythän on sitten aika muuttaa suuntausta! Jiiäs on todellakin lukemisen arvoinen paritus, eli kannattaa lukea. Harmillisen vähän löytyy, mutta itselläni tämä on nyt FF100 parituksena (: Eli nyt taitaapi olla 11 ficciä kirjotettuna ja osa löytyy täältä ja osa blogistani. Kiitos kommentista ^^

akinnah
Walking down by the bay, on the shore,
staring up at the planes that aren't there anymore

akinnah

  • Robin
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Raitamaailma
Vs: Rikki repii sydämen
« Vastaus #3 : 10.06.2008 23:30:17 »
Stargazer toivottavasti edes kirjoitan nickisi oikein. Sä se jaksat nyt mun ficcejä lukea. Enkä mä jaksa sanoa nyt, kuin kiitos : D Jamesin tapaus oli kyllä harvinaisen surkea : (
Walking down by the bay, on the shore,
staring up at the planes that aren't there anymore

Taki

  • ***
  • Viestejä: 258
Vs: Rikki repii sydämen
« Vastaus #4 : 28.06.2008 13:25:20 »
Okei, kaikki sanottava on varmaankin jo tullut tuossa Hollyn ylipitkässä palautteessa :D jota en voinut lukea koska muuten en olisi keksinyt enää mitään omaa kirjoitettavaa tähän.

Mut joo, minä tykkäsin tästä. Ja ei tässä kyllä mitään 'tökköä kerrontaa' ole joten sen voi kyllä ottaa sieltä varoituksista pois, ei kannata olla liian vaatimaton koska tuo voi oikeasti karkottaa lukijoita ihan turhaan :D Minusta tämä kerronta oli siis hyvinkin sujuvaa ja hahmot erittäin IC. Siriuksen vierailu Jamesin luona varsinkin oli tosi aidonoloinen tilanne, molemmat käyttäytyivät just niinkuin kuuluukin, ja Siriuksen ajatukset siitä että James on asettunut aloilleen liian aikaisin osuivat ihan nappiin :)

Minun lempikohtani oli tämä:
Lainaus
Sade piiskasi ikkunaa ruskeiden silmien katsoessa sen läpi. Kaipaavasti.
Tässä oli oikeastaan ainoa vihje siitä että myös James tunsi jotain Siriusta kohtaan ja se toimi ihan sairaan hyvin :D Ihana kohta!

Kokonaisuudessaan hyvä ficci, hyvää kuvailua, kivoja yksityiskohtia (Siriuksen huoneen polttaminen varsinkin!). Minä tykkäsin!

akinnah

  • Robin
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Raitamaailma
Vs: Rikki repii sydämen
« Vastaus #5 : 28.06.2008 13:44:17 »
Taki sait minut taas muistamaan tämänkin ficin olemassaolon 8) Jeh, jokin todella ihme vaatimattomuuspuuska iski juuri silloin, kun julkaisin tämän, eli sen takia nuo Warnings -tsydeemit tuolla ovat ja pysyvät. Hassua, kun lukee tota sun lainausta... oonko mä muka kirjottanut noin : D Tuleepas outo fiilis. Mutta juu, kiitos todellakin kommentista! Piristi taas kummasti ^^
Walking down by the bay, on the shore,
staring up at the planes that aren't there anymore

Ringo

  • Vieras
Vs: Rikki repii sydämen
« Vastaus #6 : 28.06.2008 19:10:36 »
Hmm, mitenkäs en ole ennen tätä huomannut? : DD
Todella kaunis ja koskettava fic! Pidin. Rakastan tätä paria, joten luin tämän ficin periaatteessa sen vuoksi. :'') Ja onneksi luin, sillä tämä yllätti minut todella positiivisesti.
Rakentava palaute on jäänyt ulos auringonpaisteeseen, jonne taidan minäkin nyt tästä kadota.~
Kiitos tästä.
-Ringo-

syysvilja

  • tuulentuivertama
  • ***
  • Viestejä: 292
    • The In-Between
Vs: Rikki repii sydämen
« Vastaus #7 : 29.06.2008 00:36:12 »
Okei, kaikki sanottava on varmaankin jo tullut tuossa Hollyn ylipitkässä palautteessa :D
Mitä, ei noi mun pitkiä ole 8D Miten niin muka? Sori kaikille, ekat syö vikat ^^

-Ilkeä Holly joka kommentoi taas huikean pitkästi : D
we'll be glowing in the dark

akinnah

  • Robin
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Raitamaailma
Vs: Rikki repii sydämen
« Vastaus #8 : 29.06.2008 00:48:44 »
Ringo Ihanaa, kun jiiässän kannattajia löytyy ^^ Vielä hetken aikaa sitten luulin olevani ainoa : ( Harmi, että tällä hetkellä täällä sataa vettä. Se rakentava ei taida haluta tulla sieltä lämpimästä 8) Mutta ei hätä ole tämännäköinen. En minä ketään syö. Kiitos kommentista ^^

Ja Hols on ihan hiljaa vaan *katsoo murhaavasti*
Walking down by the bay, on the shore,
staring up at the planes that aren't there anymore

syysvilja

  • tuulentuivertama
  • ***
  • Viestejä: 292
    • The In-Between
Vs: Rikki repii sydämen
« Vastaus #9 : 30.06.2008 22:00:48 »
Se ei pidä minusta :(
we'll be glowing in the dark

akinnah

  • Robin
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Raitamaailma
Vs: Rikki repii sydämen
« Vastaus #10 : 01.07.2008 03:14:53 »
Haista kukkanen, rakas <3
Walking down by the bay, on the shore,
staring up at the planes that aren't there anymore