Kirjoittaja Aihe: Frozen: En kaipaa kesäiltoja, S, Kristoff(/Anna)  (Luettu 2900 kertaa)

Subbe93

  • ***
  • Viestejä: 424
    • Aamusta yöhön... -blogi
Ficin nimi: En kaipaa kesäiltoja
Kirjoittaja: Subbe93
Fandom: Frozen
Tyylilaji/Genre: Deathfic
Ikäraja: S
Päähenkilö(/paritus): Kristoff(/Anna)
Summary: Ajan mittaan kaikesta oli tullut hänelle vain lainaa. Mikään ei ollut pysyvää. Sven oli ainoa, joka oli pysynyt hänen rinnallaan uskollisesti aina lapsuudesta asti, mutta Kristoff tiesi, että vielä tulisi aika, jolloin myös Svenistä aika jättäisi. Niin kamalaa kuin se olikin, Svenkin oli vain lainassa.
Vastuunvapaus: Frozen kuuluu Disneylle.
A/N: Sain jonkin aikaa sitten katsottua viimeinkin Frozenin. Täytyy myöntää, että rakastuin elokuvaan täysin. Olen katsonut sen jo ties kuinka moneen kertaan läpi, ja olen hurahtanut siihen niin pahasti, että halusin kirjoittaa ficin kyseisestä fandomista. Nyt on myönnettävä, ettei tarkoitukseni ollut tehdä tästä ensimmäistä Frozen –ficiäni, mutta koska kaikki muut ideat ovat vasta aluillaan ja työn alla, aloitan siis tällä.
      Kuulin eilen töistä lähtiessäni vain pikaisesti loppua tutusta kappaleesta, jonka olin kuullut joskus aikaisemminkin. Otin sanat ylös, ja illalla, kun googlailin, olisi biisi Vesterinen yhtyeineen –bändin ”Kiljut riemusta”. Kuuntelin ja rakastuin siihen uudelleen, ja jostain syystä mieleeni ilmestyi kuva Annaa kaipaavasta Kristoffista.
      Ja tiedän, otsikko pissii taas -__- En tajua, miksi oli niin vaikeaa keksiä nättiä nimeä ficille! Ja toinen, mikä hieman ketuttaa, on se, ettei tämä nyt ihan ole niin ihana ja kaunis teksti kuin salaa mielessäni toivoin.
Haaste: Inspiroidu musiikista, biisi: Vesterinen Yhtyeineen – Kiljut riemusta


En kaipaa kesäiltoja...

Kristoffilla oli aina ollut hyvin vähän omaisuutta, ja se johtui yksinkertaisesti siitä, ettei jään myyminen ollut se kaikista paras mahdollinen tapa hankkia omaisuutta.
     
Ei sillä, että hän enää nykyään mitään kaipaisi. Ajan mittaan kaikesta oli tullut hänelle vain lainaa. Mikään ei ollut pysyvää. Sven oli ainoa, joka oli pysynyt hänen rinnallaan uskollisesti aina lapsuudesta asti, mutta Kristoff tiesi, että vielä tulisi aika, jolloin myös Svenistä aika jättäisi. Niin kamalaa kuin se olikin, Svenkin oli vain lainassa.
     
Lokit kiljuivat taivaalla. Ne nauroivat. Sven tuhisi hiljaa omaa untaan, sen kylki nousi ja laski hengityksen tahdissa. Kristoff tunsi sen selässään nojatessaan ystäväänsä vasten hellästi. Mutta hän ei aikonut herättää poroa, vaikka tiesi, että Sven valvoisi kyllä hänen kanssaan. Ei, Sven oli valvonut jo liian monta yötä hänen rinnallaan, nyt oli aika antaa hänen nukkua. Kristoff valvoi yksin, katseli rauhattomana, miten yö vaihtui hiljalleen aamuyöksi. Se ei ollut ensimmäinen valvottu yö, ja Kristoff tiesi, ettei se tulisi olemaan viimeinenkään, ei vielä pitkään aikaan. Mutta Svenin ei tarvitsisi maksaa siitä.
     
Vuonon toisella puolella Arendel nukkui rauhallista unta vailla huolia, kaipaamatta mitään. Kristoff toivoi pystyvänsä samaan, voivansa liittyä kaupungin rauhallisuuteen, ja jatkaa elämäänsä yhtä helposti kuin kaupunki. Mutta ei pystynyt. Eikä se edes ollut sitä, mitä Kristoff kaipasi.
     
Jo jonkin aikaa Kristoff oli kaivannut vain yhtä asiaa. Asiaa, jota hän oli siitä asti vaalinut, asiaa, josta ei tahtonut enää koskaan päästää irti. Sitä hän kaipasi kaikista eniten tässä maailmassa, ja se oli jotain sellaista, minkä hän ottaisi mukaansa. Mitään muuta hän ei tulisi koskaan tarvitsemaan.
     
Ei, se ei ollut Arendel, jota hän kaipasi, ei vuonot, ei vuoret, ei edes jää. Hän ei kaivannut kauniita kesäiltoja, ei edes niitä ikimuistoisia, vaikka monet sanoivatkin niiden olevan juuri niitä hetkiä, jotka haluaisi muistaa koko elämänsä.
     
Hän ei kaivannut niitä tarpeeksi.
     
Kristoff nousi varovaisesti ylös ja asteli rantaan kivien rahisten hänen kenkiensä alla. Aurinko teki nousua Arendelin takaa. Sen lähemmäs kaupunkia hän ei ollut vieläkään valmis menemään. Ei ollut pitkään aikaan ollut, ei, vaikka Elsa oli toivottanut hänet tervetulleeksi takaisin ihan milloin tahansa. Sanonut, että siellä olisi aina paikka hänelle.
     
Se ei ollut se, mitä Kristoff kaipasi. Hän ei kaivannut takaisin kotiin. Hän ei kaivannut enää perhettä.
     
Kaikki, mitä hän kaipasi, oli kuva Annasta. Kuva, jossa Anna kiljui viimeisen kerran riemusta.

"Zero is where everything starts!
Nothing would ever be born if we didn't depart from there...
Nothing would ever be achieved!"

- Shinichi Kudo (Gosho Aoyama)

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Frozen: En kaipaa kesäiltoja, S, Kristoff(/Anna)
« Vastaus #1 : 09.12.2014 09:18:19 »
Enpä ole ennen törmännyt Frozen ficceihin täällä, joten tää oli tosi iloinen yllätys, Frozen fani kun olen ;D
Tää oli tosi sulonen ficci, just se Kristoffin rakkaus Sveniä ja Annaa kohtaan välitty tästä ihanan hienovaraisesti. Toi "kaikki on lainassa" juttu kuulostaa just kristoffmaiselta :D
Jos kirjottelet lisää Frozen -ficcejä niin tässä on sinulle innokas lukija!

Never underestimate the power of fanfiction

Subbe93

  • ***
  • Viestejä: 424
    • Aamusta yöhön... -blogi
Vs: Frozen: En kaipaa kesäiltoja, S, Kristoff(/Anna)
« Vastaus #2 : 09.12.2014 10:13:21 »
Joo, huomasin itsekin, kun olin saanut elokuvan katsottua, ettei täällä ollut ketään kirjottanut minkäänlaista Frozen ficciä (ei ainakaan haun mukaan), joten päätin olla ensimmäinen :'D
Mitä viimeiseen lauseeseesi tulee, niin aion kirjottaa lisää :3 Kuten sanottua, mulla olis pari ideaa mielessäni ja olenkin aloittanut niiden kirjoittelua, mutta niistä on tulossa jatkiksia, joten niiden kanssa menee varmaankin hiukan enemmän aikaa :D Mutta kiva silti kuulla, että mulla on jo yksi lukija!
Ja kiitos kovasti palautteesta ^_^ Kiva kuulla, että tää on siltikin suloinen, vaikka itse aloin jo kyseenalaistaa tätä ficciä, kun olin tarpeeksi monta kertaa läpi lukenut.

"Zero is where everything starts!
Nothing would ever be born if we didn't depart from there...
Nothing would ever be achieved!"

- Shinichi Kudo (Gosho Aoyama)

Enna

  • Vieras
Vs: Frozen: En kaipaa kesäiltoja, S, Kristoff(/Anna)
« Vastaus #3 : 02.05.2015 19:09:24 »
Frozenia on täällä aivan liian vähän, joten oli ihanaa, kun löysin tämän hausta :) Tykkäsin tästä paljon, oot onnistunu pitämään Kristoffin alkuperäsenä ja tuot hyvin esille sen ajatuksia.
Lainaus
Kaikki, mitä hän kaipasi, oli kuva Annasta. Kuva, jossa Anna kiljui viimeisen kerran riemusta.
:'( Tää oli niin surullisen sulonen kohta.

Subbe93

  • ***
  • Viestejä: 424
    • Aamusta yöhön... -blogi
Vs: Frozen: En kaipaa kesäiltoja, S, Kristoff(/Anna)
« Vastaus #4 : 09.07.2015 08:49:23 »
Kiva, että löysit, ja luit, sekä tietysti kommentoit! Merkitsee minulle paljon, kiitos <3  :-*

"Zero is where everything starts!
Nothing would ever be born if we didn't depart from there...
Nothing would ever be achieved!"

- Shinichi Kudo (Gosho Aoyama)

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 968
Vs: Frozen: En kaipaa kesäiltoja, S, Kristoff(/Anna)
« Vastaus #5 : 06.08.2020 00:48:12 »
Hrrrr, olipa sanoisinko kylmäävä lopetus.
Tykkäsin tämän tunnelmasta, aina parasta, kun Disney vedetään angstin puolelle 😅
Tyrskähdin alussa vähän jään myymiselle, ei selvästi ole frozen enää oikein tuoreena muistissa.
Loppua kohti ajattelin jopa, että ehkä Kristoff nyt menee sinne veteen etsimään simpukkaa jossa olisi helmi tulevaan kosimissormukseen, mutta totuus oli hiukan karumpi.
...lahjakkaasti jätin siis alkutiedot lukematta, mutta hyvä niin 🙊
Tämän haikeudesta huolimatta Kristoff ei tuntunut hirmuisen kärsivältä, vaan enemmänkin hänellä oli rauha tapahtuneen kanssa, mistä kertoo sekin, ettei hän kaivannut Annaa elävänä, vaan ihan vaan valokuvaa, jossa tämä näytti viimeisen kerran onnelliselta </3
On aina jotenkin hienoa nähdä tekstejä, joissa osataan olla kuoleman kanssa ilman melodramaattisia överiangsteja/melodraamoja.
Pidin, kiitokset tästä!

~Violet

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Subbe93

  • ***
  • Viestejä: 424
    • Aamusta yöhön... -blogi
Vs: Frozen: En kaipaa kesäiltoja, S, Kristoff(/Anna)
« Vastaus #6 : 07.08.2020 10:28:54 »
Vau... Oon nyt lukenut tän oman ficin pari kertaa läpi ajatuksella, koska mua kiehtoi tuo ajatus, että saatoit odottaa jotain onnellisempaa loppua. Hankalaahan se hieman oli, kun omassa päässä on pysyvästi tieto, että tää on deathfic, mutta viimeinkin onnistuin huomaamaan, ettei tuossa hetkiinsä ilmene merkkejä, että Anna olisi poissa tai että jotain kauheaa olisi tapahtunut. Eli ihan hyvin voisi odottaa toisenlaista loppua :D

Iso kiitos sulle palautteesta, lämmitti kyllä kirjoittajan mieltä <3

"Zero is where everything starts!
Nothing would ever be born if we didn't depart from there...
Nothing would ever be achieved!"

- Shinichi Kudo (Gosho Aoyama)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 614
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Frozen: En kaipaa kesäiltoja, S, Kristoff(/Anna)
« Vastaus #7 : 05.09.2021 21:56:15 »
Voiii Subbeseni minkä teit, mikä fici 😭😭 Mä muka olin lukevinani alkutiedot hirveen hyvin, mutta genren sit jotenki skippasin kokonaan niin loppu tuli vähän yllätyksenä 😅 Tai no, sen kyllä pystyin A/N:stä päättelemään, ettei tää mikään iloinen fici olis. Mut voi että ♥ Kristoff oli leffassakin omalla tavallaan niin symppis, vähä semmonen kiltti naapurinpoikatyyppinen omalla lisäsärmällään. Tätä lukiessa aloin saada hänestä myös Nuuskamuikkus-viboja, varsinkin noista ajatuksista, että kaikki on vain lainassa, ja ettei hän omista juuri mitään. Mut voih, kyllä hänelle pitäis suoda edes se kuva Annasta  :'(

Tää oli kyl kaikessa haikeudessaan ja surullisuudessaankin kaunis fici ♥ Olipa mukava lukea sultakin taas jotain, vaikkei tää siitä uusimmasta päästä olekaan. Mut ei ikä ficiä pahenna ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中