Kirjoittaja Aihe: Makea kuin kremšnita k11 (Draama)  (Luettu 318 kertaa)

Abarat

Makea kuin kremšnita k11 (Draama)
« : 12.08.2021 04:31:32 »
Kirjoittaja: Abarat
Nimi: Makea kuin kremšnita
Genre: Originaali draama
Ikäraja: k11
A/N: Jos tekstini herättää tunteita, kerrothan minulle?

Kimalteleva mieleni pyörre haluaa, että herään yöllä kolmelta tai hiukan sen jälkeen. Kello tikittää, vaikka mitään kelloa ei ole. Joka helvetin yö sama toistuu. Hikoilen, käännyn ja pyörin. Mitä teen täällä? Miksi kotini on niin klaustrofobinen?

Join liikaa mansikkaslushia ja ruusunpunaiset aurinkolasisi menivät säpäleiksi. Nämä ovat hileisen huurteiset hyvästit. Luulin löytäneeni jotakin, mitä ei kuitenkaan ole. Hymysi syöpyi mieleeni ainakin hetkeksi. Oletko vielä elossa? Oletko unohtanut minut, kaupunkilaisen?

Elämä antoi minulle lopulta parhaat kortit, nyt minun hymyni on makea kuin kremšnita. Eilinen vajoaa pohjaan kuin tiiliskivi ja parhaat hetket kelluvat muistoissani. Herään taas kolmelta yöllä ja kaikki on muuttunut, päälaellaan suoraan sanoen. Mietin tunnekylmyyttä, surua, eroja. Muistelen väkisinkin, kuinka menetin liikaa ystäviä, joita en viitsi enää laskea. Menneisyyden demonit taistelevat sielustani ja nykyisyys tarttuu lujasti kädestäni kiinni ja johdattaa valoon, jossa varjoilla ei enää ole sijaa.

Minua odottaa kirkas ja kimmeltävä Adrianmeri, pian pääsen taas rannalle. Ehkä löydän voimakiven, kauniin ja uniikin, sen, jonka vain minä voin löytää monilukuisten joukosta. Ehkä minä olen kuin syvänmeren helmi, huolella hioutunut tähän armolliseen pisteeseen, jossa nyt olen. Ja kaunis, kimmeltävä meri huuhtoo jalkojani.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2021 05:05:03 kirjoittanut Abarat »
"I'd tell you the whole bitter story, but you don't have the time to listen, and I don't have the patience to explain".

Larjus

• チェリーブロッサム
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Makea kuin kremšnita k11 (Draama)
« Vastaus #1 : 14.08.2021 10:49:02 »
Tätä lukiessa mulle tuli mieleen kaikki omatkin yölliset ajatukset ja tuntemukset, kun joskus vain herää ihan itsekseen ja joskus ilman syytäkin (tai siltä se ainakin tuntuu). Se on kyllä jännä, että kun pitäis nukkua (joko niin että on just menny nukkumaan tai vaa heränny keskellä yötä) niin aina kaikki ikävät muistot menneisyydestä puskee silloin esiin. Saispa itsekin silloin nykyisyyden (tai ehkä jopa tulevaisuudenkin) tarttumaan omaan käteensä :/ vaikka aika heikolta aina näyttääkin (onneks heräilen nykyään harvoin öisin).

Tässä oli kiva sellainen flow-mainen tyyli ja fiilis, vähän sellainen että antaa ajatusten virran vain viedä. Sanavalinnatkin oli kivan värikkäitä ja eläviä, sopivat tyyliin. Mukava myös, että alun ahdistus ja kurjat tunteet vaihtuivat kauniiseen mereen ja toiveikkaisiin ajatuksiin 😊 Itse kun lähtökohtaisesti tykkään ankeammissakin teksteissä valoisemmista lopuista, niin se ilahdutti minua.

Huomasinpa just että tämäkin on julkaistu ainakin mun aikaleimojen perusteella keskellä yötä :D Jotenkin harvinaisen sopivaa.

でもな、俺たちはひとりぼっちじゃない

Abarat

« Vastaus #2 : 17.08.2021 16:31:24 »
Kiitos Larjus kommentista! Yöllä iski inspiraatio, joten ei kun kynä sauhuamaan ja sitten julkaisin tänne. Kiva tietää, että sun mielestä sanavalinnat oli eläviä. Yritin pukea sanoiksi sekä valoa että varjoa. En nyt tiedä onko mun kirjoitusharrastus kuolemassa vai tulossa uudelleen esiin. Yritän herätellä ihmisissä tunteita, vaikka tekstini on niin lyhyt. Kommentit ilahduttaa aina!  :)
"I'd tell you the whole bitter story, but you don't have the time to listen, and I don't have the patience to explain".

Felia

• jokainen päivä on sun arvoinen
« Vastaus #3 : 18.08.2021 12:47:05 »
Oi, olipas tämä mielenkiintoinen!

Tässä oli kivasti samaistumispintaakin - itsekin tulee joskus herättyä öisin ja sitten ajatukset lähtevät laukalle. Sitä voi lyhyessä ajassa käydä löpi vaikka mitä menneisyyden juttuja ja voi olla vaikeaa taas palata nykyhetkeen ja ennen kaikkea unten maille.

Tykkäsin myös siitä, miten tässä oli hieman ankeutta, joka kuitenkin kääntyi valoksi ja positiviisemmaksi lopussa. Se toi hyvin ilmi sen, että tässä tosiaan mennään eteenpäin ikävistä muistoista ym. huolimatta. Eihän se välttämättä helppoa ole, mutta pienin askelin edetään. Samalla tässä oli sellaista toiveikkuutta, että vaikka jotain ikävää onkin elämässä tullut eteen, niin se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö niitä pieniä onnen hetkiä voisi olla siellä matkan varrella. :)

Nyt kun tarkemmin ajattelee, niin tämä on oikeastaan hieman runollinen ja monitulkintainen. Siitä tykkään hirmusesti teksteissä, kun saa pohtia/analysoida kaikkea. :) Tää oli oikein ihana pieni palanen! Toivottavasti kirjoittelet vielä joskus lisääkin! :D

Suuret kiitokset tästä! ❤️

Abarat

« Vastaus #4 : 19.08.2021 16:09:50 »
Felia, kiitos kommentista! Hyvä että löysit tekstistäni toiveikkuuden. Oon vähän ujo julkaisemaan, mutta varmaan kirjoitan jossain vaiheessa lisää! Aika näyttää mistä aiheesta ja minkälaisesta näkökulmasta.  :)