Kirjoittaja Aihe: Naruto: Lapsethan ovat ihania? K-11  (Luettu 1250 kertaa)

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 968
Naruto: Lapsethan ovat ihania? K-11
« : 21.06.2016 23:37:36 »
Title: Lapsethan ovat ihania?
Kirjoittaja: Violetu
Fandom: Naruto
Ikäraja: K-11
Genre: Huumori, draama.
Hahmot: Kiba, Gaara, Naruto, Sai, Tsunade, Kakashi ym.
Summary: Päivän edesottamuksia Konohan päiväkodissa.

A/N: Löysin tämän koneeltani, en muista koska ja millä ajatuksella olen tämän kirjoittanut. Saattanut lähteä jostain Giselin kanssa käydystä keskustelusta joskus 2011 tienoilla(?).  Itseäni viihdytti, joten halusin jakaa jonkun kanssa ja toivon, että tämä saa jonkun muunkin hymyilemään :D Jatko-osa on mahdollinen, joskaan ei  missään nimessä varma nakki.
Pidän lapsista. Ihan oikeasti.
***


Lapsethan ovat ihania?


Konohassa oli täysin tavanomainen aamu, linnut lauloivat, aamukaste kimmelsi ruohikossa ja lehdillä, ja lapset olivat matkalla kouluun ja päiväkotiin, saattueilla tai ilman. Oli suorastaan autuaallisen tyyntä ja leppoisaa, eikä rauhaa rikkonut mikään – 
”Läiskis ja roiskis!!”
”KIBAAAAA!” viisivuotiaan pojan isosisko kiljui kurkku suorana, kun pikkuveli hyppäsi tasajalkaa tien suurimpaan kuralätäkköön.  Tämä sattumus oli vasta ensimmäinen särö autuaallisessa rauhassa, joka jo muutamassa tunnissa olisi täysin pirstaleina.
Hana puhisi kuraisena ja äärimmäisen äkäisenä jättäessään Kiban kymmenen minuutin kävelyn jälkeen tarhan pihaan.
 ”Etkä sitten tappele Naruton kanssa tänään”, sisko sanoi tiukasti, kuten joka ikinen päivä – aina yhtä turhaan.
”Älä jätä!” Kiba roikkui aidassa itkua vääntäen, mutta Hana ei enää katsonut taakseen.

”Tyhmä sisko”, Kiba irrotti otteensa aidasta heti Hanan kadottua näkyvistä ja juoksi hiekkalaatikon poikki liukumäelle talloen matkalla Gaaran hiekkakakut jalkoihinsa.

***

”Gaara, Kiba. Kertokaapa miksi te olette täällä? Ja miksi Kiba sinun kasvoistasi vuotaa verta?” Päiväkodin johtajatar istui pöytänsä takana ja mittaili lapsia katseellaan.
Hyvä luoja, anna minun jäädä pian eläkkeelle.
”Gaara löi. Täti ei antanut minun hakata takaisin”, Kiba murisi suu mutrulla, selvästi sydänjuuriaan myöten loukkaantuneena tästä epäoikeudenmukaisesta kohtelusta.
”Gaara, miksi sinä löit Kibaa?” Tsunade pinnisteli kuulostaakseen mahdollisimman kärsivälliseltä.
Lapset mahdollisimman äkkiä ulos täältä, jotta saan jäädä kahden sake-pulloni kanssa…
Kaikki huoneessa olijat hiljenivät kuullakseen Gaaran vastauksen. Punapäinen poika ei paljon puhunut, ja ne muutamat sanatkin lapsi lausui niin matalasti, että niitä oli vaikeaa kuulla.
”Minun kakku. Tuo rikkoi.”
Hiljaisuus syveni.
”Että sellaista”, Tsunade huokasi syvään ja hautasi kasvot käsiinsä.  Huoneessa ollut täti katsoi parhaaksi viedä lapset pois. Aamun leikkituokio olikin juuri alkamassa. 

***

”Tänään meille on tullut tänne uusi… ” Kakashi, tarhan uusin harjoittelija, katsoi kalpeaa poikaa vieressään ja mietti, miten esittelisi tämän. Uusi asiakas? Uusi lapsi?
”…Uusi ystävä teille kaikille. Olkaa ystävällisiä Saille, tänään on hänen ensimmäinen päivänsä.”
Kalpea poika hymyili omituista hymyä, vaikka muiden lasten ilmeet olivatkin melko jähmeitä, kun nämä tarkastelivat uutta tulokasta.
”Sillä on hassut vaatteet”, Naruto kuiskasi Gaaralle niin lujaa, ettei keneltäkään varmasti jäänyt kuulematta.
”Kerro vähän itsestäsi, Sai?” Kakashi kiristeli hampaitaan Naruton kommentille, mutta Sai ei onneksi näyttänyt reagoivan uuden toverinsa  huomioon sen kummemmin.
”Minun nimi on Sai ja minulla on pippeli.”
Koko huone hiljeni hetkeksi, ainoastaan Hinata vinkaisi. Sitten Sai kohdisti katseensa suoraan Narutoon.
”Sinulla ei ole.”
”Sinä senkin… ON MINULLA!” Naruto pomppasi penkiltä ylös ja hyökkäsi suoraan Sain kimppuun.

***

”Miksi te olette tulleet tänne…?” Tsunaden ääni laahasi pöytää pitkin, kun hän mulkoili Narutoa ja Saita.
”Ehheh, pientä riitaa, mutta eiköhän se siitä”, Kakashi rapsutti takaraivoaan naurahtaen hermostuneesti.
Tsunade loi mieheen murhaavan katseen.
”Jos minä vielä näen teidät täällä…” nainen osoitti uhkaavat sanansa pöydän edessä värjötteleville lapsille.
”Mitä sitten tapahtuu, Tsunade-mummo?” Naruto kysyi kirkkaalla äänellä ja Sai nykäisi blondin hihaa.
”Mitä nyt?” Naruton ilme oli ärtyneen utelias.
”Jättitissit”, Sai osoitti sormellaan Tsunadea.
”ULOS!” johtajatar räjähti.

***

”Minä en tykkää herneistä”, Ino purnasi ruokapöydässä.
”Minä en tykkää paprikasta”, Sakura valitti hiukan ujommin ja hiljaisemmalla äänellä blondin vieressä.
”Minä en halua istua Sain vieressä!” Naruto julisti niin kovalla äänellä, ettei keneltäkään varmasti jäänyt kuulematta. Sai hymyili sitä samaa omituista hymyä kuin aiemminkin ja ojensi haarukkaansa blondia kohti selvästi aikeinaan syöttää toiselle perunamuusia omalta lautaseltaan.
Kakashi hieroi ohimoitaan yrittäen tyrehdyttää alkavaa päänsärkyä. Hänestä tuntui, että hän alkoi hiljalleen ymmärtää johtajattaren jatkuvaa haaveilua eläkkeelle jäämisestä.
Tsunaden luottonainen ja koko tarhan varajohtaja Shizune riensi puuttumaan Naruton ja Sain tilanteeseen, ja kun kukaan ei enää vahtinut Kibaa, työnsi tämä herneen Gaaran korvaan.
Ja hetken päästä olisi ruokalassa yhtä hyvin voinut olla piru irti.
Kakashi livahti ruokalasta soittamaan ambulanssia. Ennemmin tai myöhemmin sitä tarvittaisiin kuitenkin.



***
Palautetta?


« Viimeksi muokattu: 04.03.2018 21:46:54 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 613
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Naruto: Lapsethan ovat ihania? K-11
« Vastaus #1 : 30.07.2021 22:29:01 »
Mä naureskelen täällä itsekseni jotain awwittelun sekaista, koska ei apua, päiväkotifici! ;D Kyllähän sitä varsinkin näin alan ammattilaisena aihe kiinnostaa, ja lisäksi muistan omista varhaisteinivuosista kun kirjoiteltiin kavereiden kanssa huumorilla päiväkoti-AU:ita :D On se ihana aihe, sil saa aikaseks kaikkee söpöö ja hauskaa. Tääki oli nii herttanen, ja löysin myös kohtia, jotka tuntui turhankin tutulta (koska kyllähän ne lapset niin ihania on ;D)

Lainaus
”Minun kakku. Tuo rikkoi.”
Eiiiih, miks tää pikku-Gaara on tässä ihan ylisöpö 😭❤ Mulla on muutenkin jokin pieni soft spot Gaaralle ja sit ku se on tässä ihan pikkunen ja rakentelee vaa hiekkakakkuja, en kestä... ❤❤ Ihan ymmärrettävää että löi Kibaa (vaikka ei se tietenkään oikein ole). Ei saa rikkoa pikku-Gaaran hiekkakakkuja!

Lainaus
”Minun nimi on Sai ja minulla on pippeli.”
Lainaus
”Jättitissit”, Sai osoitti sormellaan Tsunadea.
Miks nää kohdat kuulostaa just siltä, et voin kuvitella kuulevani nämä töissä jonkun omasta mielestään niin nokkelan 5-6-vuotiaan suusta 🙈😂 Ja sit riemastutaan ku aikuiset ei oikee tykkää moisista lohkaisuista :D

Lainaus
Hyvä luoja, anna minun jäädä pian eläkkeelle.
Fiilaan 🙈🙈 vaikka kyllä mä työstäni tykkäänkin, mutta houkutteleehan se eläkekin jo... (vaikka ei näillä ikävuosilla olla sitä lähelläkään.) Tsunade kuulostaa kyllä erittäin työlleen omistautuneelta päiväkodin johtajalta ;D Jos lapsia ei oltaisi viety pois hänen nenänsä edestä, olis varmaankin nakannut heidät ikkunasta ulos, jotta voisi jäädä pullonsa kanssa kahden...

Tää oli viihdyttävä :D Kiitän~
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中