Kirjoittaja Aihe: Annette, a film by Leos Carax  (Luettu 24236 kertaa)

Ansa

• runostaja
  • kesäheinä
Annette, a film by Leos Carax
« : 26.07.2021 04:47:02 »
Annette
(Musikaali draama)

Annette on  Leos Caraxin ohjaama ja Sparksin veljesten kirjoittama ja säveltämä musikaali, mikä sai maailman ensi-iltansa vuoden 2021 Cannesin elokuvajuhlien avajaisfilminä, missä musikaali voitti myös kultaisen palmun parhaasta ohjauksesta.

Annette kertoo;

Koomikosta nimeltä Henry (Adam Driver), jonka ura on laskusuunnassa, hänen oopperalaulaja vaimostaan nimeltään Ann (Marion Cotillard), joka on uransa huipulla, sekä heidän elämänsä mullistavasta lapsestaan Annettesta, jolla on erityislaatuinen kyky...

Elokuvaa on kuvattu hulluksi. Intohimoisen pakkomielteiseksi. Koomiseksi, mutta ilottomaksi. Sinemaattisesti erittäin kauniiksi. Sellaiseksi, mitä joko vihaa tai rakastaa.

Onko täällä muita, jotka ovat kiinnostuneita aiheesta? Mahdollisten juonikuvioiden puinnista?

Itse en ole nähnyt elokuvaa, kun sitä ei ole saatavilla vielä, mutta Soundtrackin ja spoilereiden vuoksi on jonkinlainen kuva juonesta. Tai siis niin hyvä, mitä nyt abstrakteista taideleffoista voi nyt olla.

Olisi ihanaa keskustella aiheesta.
« Viimeksi muokattu: 26.07.2021 04:49:22 kirjoittanut Ansa »

Magic, coffee and stories

Abarat

Vs: Annette, a film by Leos Carax
« Vastaus #1 : 23.06.2025 18:50:04 »
Annette
(Musikaali draama)
Elokuvaa on kuvattu hulluksi. Intohimoisen pakkomielteiseksi. Koomiseksi, mutta ilottomaksi. Sinemaattisesti erittäin kauniiksi. Sellaiseksi, mitä joko vihaa tai rakastaa.

Onko täällä muita, jotka ovat kiinnostuneita aiheesta? Mahdollisten juonikuvioiden puinnista?
Olisi ihanaa keskustella aiheesta.
Vihdoinkin katsoin tän Cineast-sivustolta kokonaan loppuun saakka! Tykkäsin vaikka onhan tää raju. Tää varmasti jakaa mielipiteet kahtia; joko tykkäät täysillä tai sitten et yhtään...! Esim. Henry McHenryn kasvot ovat erikoinen yksityiskohta elokuvan edetessä koska
Spoiler: näytä
kahden kuolemantapauksen jälkeen se kasvoihin ilmestynyt jälki on levinnyt ja "merkitsee" miehen murhaajaksi.
  Mun mielestä tää elokuva on eräänlainen syöksy ihmismielen pimeimpiin syövereihin. Tykkäsin päänäyttelijän eli Adam Driverin lauluosuuksista. Annette ja pehmolelu on jotain niin hellyyttävää. Tykkään "oudoista elokuvista" ja tämä oli sitä. Elokuvan viimeisen osuuden koittaessa en tajunnut sitä
nukkemaisuuden symboliikkaa, eli miksi "Annette" lopussa makasi elottoman näköisenä lattialla? Miksi Henry sanoo lopussa että älkää katsoko minua ja painuu nurkkaan...?
Mitä mieltä olitte koko elokuvan lopusta? Leffan lopputeksteissä on vielä pikkuinen loppujuttu, niin kuin arvelinkin eli
se hyvää yötä-osio.

Elokuva on synkkä ja se myrskyävä merikohtaus... Varmasti oli huikea elämys elokuvateatterissa. Itse katselin läppärin ruudulta...

Mitä mieltä muut on tästä elokuvasta?
« Viimeksi muokattu: 29.06.2025 05:46:49 kirjoittanut Abarat »
The Night is blue and black. The Night is silence, poetry and love.