Kirjoittaja Aihe: Luonnon ja sattuman oikkuja (K-11) | Petunia ja Lily Evans | mikroficcisarja 39/60 |  (Luettu 12250 kertaa)

Angelina

• disapproves
Jahas jahas, täällähän on jo monta uutta osaa! Pitää selkeesti skarpata seuraamisen kanssa :D

Tää menee kyllä koko ajan vain mielenkiitoisemmaksi - muakin ehdottomasti kiinnostaa, mikä Robertia vaivaa ja miten nopeasti hän on menossa huonommaksi, kun puheet ovat tuota tasoa :< Muakin kyllä riipaisi myös tuo, miten hän kertoi tohtori Wilbertille Lilyn voivan auttaa, koska tämä on noita.

Hitto, mustakin Petunialla olisi kyllä potentiaalia muuhunkin kuin kotirouvaksi, mutta mikäpä minä olen hänen haaveitaan ja unelmiaan arvostelemaan :D Arvostin kuitenkin kovasti Vernonin motkotusta, koska pitäähän sitä nyt kaasua saada painaa jos siltä tuntuu :'D

Mielenkiinnolla edelleen jatkoa odottelen!

grafiikat © Inkku ♥

valokki

Huh, on Vernon kyllä elementissään näissä osissa kun on päässyt räyhäämään ja vieläpä tuollaisesta hyvin vernonmaisesta aiheesta :D Sääli tosiaan, kuinka Petunia hänen peräänsä kaipailee, mutta Petunialle nuo seurapiirit, tittelit ja kunnon kansalaisen maine tuntuvat olevan niin kaikki kaikessa jo ihan nuoresta pitäen.

Lainaus
Mahdotonta – liirumlaarum-Lily tuskin osaisi edes tilata taksia! Isä taas oli voihkinut jotain pommikoneista, kun Petunia ennen töihin lähtöä oli tarkistanut, miten tämä jaksoi.
Lainaus
”Eikö isäni, johtaja Evans, ole täällä?”, Petunia keskeytti.
Etenki näistä kohdista tuli niin hyvin esille, kuinka niin Petunian päänsisäinen keskustelu kuin ulosantikin tuo esille hänen ajatuksiaan siitä, millaisia ihmisiä ja elämää hän ihannoi, kun hän ajattelee siskoaan liirumlaarum-Lilynä ja korostaa sitä, kuinka hänen isänsä ei ole ihan kuka vain vaan tosiaan johtaja Evans. On hieman surullista, kuinka Petunialla menee keskittyminen niin paljon tällaisiin asioihin jopa silloin, kun perheessä on todella suuri kriisi päällä :(

Ja alkaa muuten tosiaan huolestuttaa tuo Lilyn ja Petunian isän tilanne, kun siitä nyt tuntuu välähtelevän koko ajan pelottavampia piirteitä! Hoksasin oikeastaan vasta nyt, kuinka yksin Petunia jää, kun sekä omat vanhemmat että sisko kuolevat hänen ollessaan vielä suhteellisen nuori. Toki on Vernon ja Dudley, muttei se ole täysin sama asia kuin perhe, jonka kanssa Petunia on kasvanut.
(ava @Claire ja bannu @Ingrid)

hiddenben

• Yksinpurjehtija
Oi, olipa ilo löytää monta uutta osaa täältä! On kyllä haastavaa ylläpitää useaa jatkotarinaa kerralla, huomaan itsekin, että tasapainon löytäminen on vaikeaa, vaikka ideoita tekstien jatkamiseen olisikin. Jokainen tarina vaatii kuitenkin omansa kerronnasta tapahtumiin ja hahmoihin, joten ehkä on tosiaan hyvä aloittaa yhdestä :P Toivottavasti saat kirjoitusinnon tämän suhteen takaisin ja jatkat realiteetteja uhmaten joka päivä! Minä ainakin yritän olla kannustamassa parhaani mukaan!

Sitten näihin osiin: paljon synkeitä sävyjä ja vaikeita tunteita, mutta asiat menevät silti eteenpäin. On ymmärrettävää, että Lilyn ja Petunian isä menee sekaisin vaimonsa tilasta ja palaa mielessään johonkin menneeseen, sodanaikaiseen aikaan. Samalla Petunia yrittää tasapainotella rakkaudessa ja voi Lily-raukkaa, jonka yksityiselämä alkaa vaikuttaa kaikkeen muuhunkin. Nyt kaivattaisiin vähän tukea, kuten James tai Severus, auttamaan tilanteessa - tai ehkä joku muu velhomaailmasta, niin saisi Petunia vähän jännitettä kotioloihin :D

Koko tuo noitaneiti-sähellys tuo mukanaan hyvän huumorin sävyn tähän tekstiin, vaikka siihen ensin suhtaudutaan kauhulla ja sitten Petunia onkin jo palauttamassa tohtori Wilbertia maan pinnalla toteamalla kylmästi oikean työpaikkansa :D Myös tuo huomio Vernonin korvannipukoista toi keveyttä kuin myös se, että hänellä on tapana mennä töiden jälkeen lehden toimitukseen räyhäämään. Miksi en ole yllättynyt :P Mutta oi ja voi, mitenköhän Petunian ja Vernonin käy! Ja entä Lilyn, ja koko Evansin perheen! Odotan mielenkiinnolla, mitä käänteitä tarina vielä tuo mukanaan. Kiitos, että kirjoitat ♥

between the sea
and the dream of the sea

marieophelia

• Pajunkissa
  • 🇺🇦
A/N: Yllätyn aina, kun huomaan, miten valtavan moni tätä ficciä on aikoinaan seurannut!<3 Kiitos kaikille, toivottavasti edes joku teistä on siellä vielä! Sain aikanani koronataudin, ja siksi tämä jäi kesken. Sen jälkeen tämä on vuoroin ollut mielestäni niin huono, etten viitsi jatkaa, tai niin hyvä, etten osaa jatkaa. :D Koko ajan olen kuitenkin tiennyt, mitä tässä tulee tapahtumaan, joten ongelmat ovat olleet lähinnä keksimällä keksittyjä. Katsotaan, jospa saisin nyt valmista aikaan!

30.

Petunia tuijotti sänkyä, josta tulisi hänen äitinsä kuolinvuode. Äiti nukkui. Äidin vieressä kapealla sairaalapedillä retkotti isä. Tämä oli ilmeisesti yrittänyt ottaa äidin syliinsä, mutta nukahtanut itsekin.

“Eikö tuo ole sopimatonta?” Petunia tuhahti tohtori Wilbertille.

“Ei toki. Rouvan hyväksi ei voi enää tehdä mitään, mutta ei häntä myöskään tässä vaiheessa mikään vahingoita. En tietenkään suosittele roikottamaan häntä ikkunasta –”

“Siinä tapauksessa”, Petunia keskeytti, “emme tarvitse teidän palveluksianne, tohtori Wilbert. Hyvästi.”

Tohtori Wilbert pyysi neljästi anteeksi, mutta Petunia ei vilkaissutkaan häntä. Miksi ihmisten piti yrittää olla hauskoja? Petunian sydäntä puristi. Vernon ei olisi laskenut tällaisessa – tai missään muussakaan – tilanteessa leikkiä.

31.

Lily törmäsi tohtori Wilbertiin kahvion nurkalla. Tohtori näytti niin nujerretulta, että Lilyltä putosi limonadipullo lattialle.

”Onko äiti...?”

Tohtori Wilbert pudisti päätään.

”Sisarenne – postivirkailijasisarenne on täällä.”

Lily oikaisi jakkupukunsa helmaa. Ei kai Petunia enää voisi olla vihainen?

Mutta kun Lily astui huoneeseen, Petunia katsoi häntä kylmästi.

”Ajattelitko vihdoin tehdä jotakin?”

”Mitä sinä tarkoitat?”

”Minä lähetin tohtorin pois”, Petunia sanoi. ”Nyt on sinun vuorosi. Hokkuspokkus ja abrakadabra.”

Hän osoitti sairaalasänkyä, ja Lily erotti hänen kireästä äänestään tukahdutetut kyyneleet.

”Paranna minun äitini!” Petunia komensi. ”Heti!”

Kun Lily paiskasi sairaalahuoneen oven kiinni jäljessään, Petunian ainainen itsehillintä petti viimein. Hän lyyhistyi halkeilleelle linoleumilattialle ja itki lohduttomasti kuin lapsi.

marieophelia

• Pajunkissa
  • 🇺🇦
A/N: Tässä ficissä on siis elokuu 1977, ja nyt on päästy 17. päivään, joka oli keskiviikko. Pian tavataan taas Vernon ja kunhan perjantaihin päästään, myös James! ;)

32.

Koksiston postikonttorissa itkettiin.

”Hän oli niin nuorikin!” postivirkailija Louisa Merridew nyyhkytti.

Postikantaja Thompson rääkyi kovaan ääneen lähtiessään kierrokselleen ja julisti, ettei enää koskaan voisi astua yhteenkään kylpyhuoneeseen. Konttorinjohtajatar Delaneykin itki, joskin hillitymmin. Petuniasta sitä oli noloa katsella.

Pitkin aamupäivää konttorissa kävi ihmisiä, ja melkein kaikki olivat yhtä tolaltaan. Monet olivat kammanneet hiuksensa rasvaisiksi ankanpystöiksi, osalla naisista oli suruhuntu.

Lounastunnilla Louisa Merridew keksi laittaa Love Me Tenderin soimaan. Rouva Delaneyn piti lähteä ostamaan lisää nenäliinoja.

”Eikö tämä olekin hirveintä, mitä voi tapahtua?” Louisa kysyi Petunialta.

”Ei”, sanoi Petunia.

Louisa suipisti pientä, punattua suutaan. Hän oli aina pitänyt Petunia Evansia Koksiston itsekeskeisimpänä tyttönä.

marieophelia

• Pajunkissa
  • 🇺🇦
A/N: Ficissä Joutsenkaula ja muita sattumuksia on kerrottu, että Petunialla ja Lilyllä on Lydia-niminen täti. Hänet tullaan mainitsemaan tässäkin ficissä vielä myöhemmin. Mukavaa uutta vuotta kaikille (ainakin niille yli sadalle pikkubotille, jotka tätä sitten eilisen ovat käyneet lukemassa)! :)

33.

”Minä en ikinä päästä irti sinusta, Eleanor.”

”Älä ole naurettava! Sinun pitää syödä!”

Petunia katseli sairaalan ikkunasta asfaltoidulle parkkipaikalle. Häntä hävetti kuunnella vanhempiensa keskustelua. Lily norkoili siistien autorivistöjen välissä jonkun ystävänsä kanssa: tytöllä oli pitkä, vadelmanpunainen kaapu ja mutkikas palmikkokampaus. Petunia toivoi, että vadelmakaapuasuinen älyäisi kätkeytyä kahden korkean huoltoauton väliin.

”Robert! Minulla on kaksi hölmöä tytärtä, hölmöä miestä minä en jaksa.”

”Mistäs muualta ne olisivat sen piirteen perineet?” Robert naureskeli. Sitten hän nousi viimein vaimonsa vierestä ja lähti kanttiiniin.

”Huomaatkos, äiti on jo melkein terve”, hän supatti Petunialle ohi kulkiessaan. ”Vatipää tohtorikaan ei ole käynyt koko päivänä!”

34.

”Eihän hän sille mitään mahda”, Eleanor sanoi. ”Vaikkei hän olisi mennyt siihen kouluun, eivät hänen taikavoimansa olisi mihinkään kadonneet. Mitä siitä olisi tullut, jos hän ei olisi oppinut hallitsemaan niitä?”

Petunia puri huultaan.

”Se ei ole luonnollista. Ei meidän perheessä.”

”Ja tämäkö sitten on luonnollista!” Eleanor puuskahti ja osoitti kuihtunutta ruumistaan. ”Tässä perheessä on pahempiakin geenejä kuin ne, jotka Lily sai.”

”En minä tarkoittanut –”

”Sinun pitää lakata olemasta noin hiivatin typerä, Petunia.”

Eleanor laski kätensä Petunian tärisevälle kädelle. Hän ei jaksanut puristaa sitä, mutta Petunia tunsi toisenlaisen voiman siirtyvän itseensä äitinsä kosketuksesta.

”Emmekä me sitä paitsi tiedä, olisiko tässä perheessä voinut olla enemmänkin noitia”, Eleanor sanoi.

35.

”Se oli oikeastaan huonoa tuuria. Paljon lapsia lähetettiin Lontoosta maaseudulle kesän kuluessa, mutta kun Saksa ei aloittanutkaan pommituksia, monet palasivat takaisin.”

”Miksi isä ei palannut?”

”Hän suuttui jostain Susielle tai Lauralle – tai molemmille. Ei kai sillä mitään väliä ole. Hän sanoi, että jäisi Wibseyn perheen luokse asumaan, eikä palaisi enää koskaan Lontooseen. 'Ei koskaan' ei tietenkään lapsen sanomana merkitse mitään, mutta niin hän oli sanonut. Isoäitisi haki tytöt Lontooseen elokuun viimeisenä päivänä. Pommitukset alkoivat viikon kuluttua.”

”Hyvä, ettei isä lähtenyt heidän mukaansa!” Petunia huudahti, mutta häpesi sanojaan heti. ”Isä ei ole koskaan sanonut, että hänellä oli kaksi pikkusiskoa”, hän jatkoi vaimeasti. ”Minä tietysti tiesin, että isoäiti kuoli pommituksissa ja että isoisä kaatui Calais´ssa –”

”Minä kuvittelin typerästi, että jos isäsi ei puhu joistain asioista, niillä ei ole väliäkään. Minähän puhun jatkuvasti omista veliparoistani, Johnista ja Jackista –”

”Etkä puhu”, Petunia sanoi. ”Me käymme sankarihaudalla jouluisin, mutta et sinä puhu heistä.”

Eleanor oli pitkään hiljaa.

36.

”En minä tiennyt, että isäsi oli vakavissaan. Mutta sen jälkeen, kun Lily sai kirjeen, hän alkoi yhdistellä asioita. Susie ja Laura olivat lähteneet elokuun viimeisenä päivänä, Tylypahkan lukukausi alkaa syyskuun ensimmäisenä.”

”Se ei selitä, mikseivät he tulleet koskaan lomalle. Kai edes Lydia-täti olisi kuullut heistä jotain?”

”Ei tietenkään selitä. Sitä paitsi he olivat vasta kahdeksanvuotiaita. Mutta isäsi mielestä he muistuttivat Lilyä. Hän väittää, ettei kumpikaan ei koskaan sairastunut, eikä saanut rohtumaa nokkosista tai palovammoja kuumasta vedestä.”

”Entä isoäiti sitten? Menikö hänkin muka siihen – siihen – kouluun?”

”Ei kai, en minä tiedä. Robertille oli rankempaa menettää sisarensa kuin vanhempansa.”

Petunia yskähti epäuskoisena.

”Minä tiedän, mistä minä puhun, Petunia”, Eleanor sanoi terävästi. ”Mutta toivon, ettet sinä saa koskaan tietää.”

37.

”Silloin oli sota”, Petunia sanoi. ”Se on eri asia.”

”Heidän piireissään on sota.”

”Ai joitain – joitain keijuja vastaan vai?”

”Minun käsittääkseni jonkinlainen sisällissota. Osa velhoista haluaisi tuhota tavalliset ihmiset—”

”Lily varmaan haluaa!” Petunia sanoi ennen kuin ehti estää itseään.

”Paskanmarjat, Petunia”, Eleanor sanoi kovalla äänellä. ”Minä makaan kuolinvuoteellani ja sanon paskanmarjat, jos sinä puhut minulle paskaa”, hän jatkoi vielä kovempaa, kun Petunia yritti tukkia korvansa.

”Äiti, sinun ei pitäisi kiihtyä”, Petunia sopersi. ”Äläkä sano tiedät-kai-mikä-vuode!”

”Kyllä minun pitää”, Eleanor sanoi heikosti. ”Olisi pitänyt kasvattaa lapsensa ajoissa, mutta kuolinvuoteelle se jäi.”

38.

”Iltapäivän aikana tänne on tuotu vatsahuuhteluun kolme uutta tyttöparkaa, jotka ovat ottaneet yliannoksen unilääkkeitä”, Robert höpötteli. ”Voi Elvis, minkä teit!”

Hän oli syönyt kunnolla ensimmäistä kertaa sitten Vernon Dursleylle tarjotun sunnuntaipäivällisen ja oli mainiolla tuulella. Hän oli tuonut Eleanorillekin kanttiinista kermamunkin.

Petuniaa puistatti.

Lily nyhjötti huoneen nurkassa ja näpräsi pitkää lankaa hameensa päärmeessä. Petunia nousi hitaasti omalta tuoliltaan ja käveli hänen luokseen. Robert oli alkanut laulaa Jailhouse Rockia.

Lily mulkoili Petuniaa.

”Hakisitko tohtori Wilbertin?” Petunia kuiskasi. ”Isä tarvitsee apua.”

« Viimeksi muokattu: tänään kello 08:57:13 kirjoittanut marieophelia »

marieophelia

• Pajunkissa
  • 🇺🇦
39.

Petunia istui sairaalan linja-autopysäkillä. Bussi kirkonkylään lähtisi vasta vartin kuluttua, mutta Petunia ei jaksanut tavata Winston C. Wilbertiä ja oli siksi lähtenyt etuajassa.

Yksi parkkipaikan autoista lähti yllättäen liikkeelle. Petunia punastui tunnistaessaan kiiltävän konepellin.

”Petunia!”

Vernon Dursley pysähtyi bussikatoksen eteen ja rullasi autonsa etuikkunan auki.

”Postitoimistossa sanottiin, että saattaisit olla täällä. Ihme räkänokka, se rouva Delaney! Valtava nenäliinapaketti edessä ja naama silti kuin kaavittu kiisselikulho.”

Vernonin viikset väpättivät inhosta.

Sillä hetkellä Petunia tajusi rakastavansa Vernon Dursleya.

Vernon kurottautui avaamaan auton etuoven.

”Jonkun täytyy pitää huolta sinusta, Petunia”, Vernon sanoi.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 04:54:28 kirjoittanut marieophelia »