Kirjoittaja Aihe: FF100: Vala [Kalkaros] S, raapale || Albumihaaste  (Luettu 2842 kertaa)

Puhpallura

  • Vieras
Title: Vala
Author: Puhpallura
Rating: eiköhän se S ole
Pairing: Ei ole, vain Kalkaros.
Genre: Raapale, drama
Disclaimer: Rowling omistaa hahmot ja paikat, minä vain lainaan niitä. ja kappalehan kuuluu Josh Grobanille.
Summary: Kalkaros ajatuksia liittyessään kuolonsyöjiin.
A/N: Ficci osallistuu FF100:aan sanalla siirtymä, ja albumihaasteeseen kappaleella Jesu, joy of man´s desiring.
Kappaleen sanat liitän ficin loppuun.

Kalkaros PoV

Polvistuimme kaikki Pimeyden Lordin eteen, vannoen ikuista uskollisuutta. Herramme hymyili meille armollisesti ja tunsimme täydellistä yhteenkuuluvuuden tunnetta. Kuuntelin suurella ilolla ja onnella lupauksia vallasta ja voimasta, ja näin itseni suurena ja mahtavana Herrani toisella puolella, kun meidän hetkemme tulisi. Pimeyden Lordin seuraaminen oli elämäntehtävämme, se oli meidän tarkoituksemme nyt. Hän tulisi johdattamaan meidät suureen voittoon, totuuteen oikeaan.
Olin valmis kuolemaan jalon ja oikeudenmukaisen aatteen puolesta ja sillä hetkellä muulla ei ollut väliä. Kuraveristen ja jästien tappamisesta tulisi työni nyt. Sillä hetkellä annoin itseni Pimeyden Lordin käyttöön ja olin valmis toteuttamaan Herrani pienimmänkin käskyn kyseenalaistamatta mitään.
Nyt olen turvassa omieni joukossa.



Jesu, Joy Of Man's Desiring

Jesu, joy of man's desiring
Holy wisdom, love most bright
Drawn by Thee, our souls aspiring
Soar to uncreated light
Word of God, our flesh that fashioned
With the fire of life impassioned
Striving still to truth unknown
Soaring, dying round Thy throne


« Viimeksi muokattu: 14.11.2014 23:32:36 kirjoittanut zougati »

amorito

  • ***
  • Viestejä: 566
  • FF100 11/100
Vs: FF100: Vala [Kalkaros] K7, raapale
« Vastaus #1 : 12.06.2008 23:13:25 »
Hmm, vau. En oikein tiedä miten suhtautua tähän! Kerronpa miksi.

Aluksi pitää kuitenkin onnitella vaikuttavasta ja tyylikkäästä kerronnasta. Raapaleet vaikuttavat aina jotenkin siltä, että ne ovat lähes täydellisiä, ehkä siksi, että joka sanaan on ladattava sata kertaa enemmän tunnetta kuin pitempiin tarinointeihin. Uskottavaa ja hienoa työtä.

Mutta, sanottuani tämän, tässä on vähän pelottava sävy, Voldemortia verrataan Jumalaan ja kaikkea. :D Totta kai lyriikat ovat uskonnolliset (ovatko ne oikeasti noin lyhyet? :o) ja niille uskollisena tämä on oikein hyvä, mutta jotenkin se tekee tästä keskivertoa ahdistavamman. Mutta ehkä haitkin sitä? Joka tapauksessa, se kieltämättä sopii tähän. Enkä ole mitenkään kiihkouskis enkä mitään sellaista, mutta uskalias veto kumminkin, joku herkempi voisi järkyttyä. :D Aika huippua kumminkin, kun saat herätetyksi tällaisia tuntemuksia vain sadalla sanalla. ;)
I don't know what I've done or if I like what I've begun.

Puhpallura

  • Vieras
Vs: FF100: Vala [Kalkaros] K7, raapale
« Vastaus #2 : 13.06.2008 13:29:54 »
Kiitos kaunis kommentista amorito  :)

On aivan mahtavaa kuulla, että olen onnistunut saamaa tuohon raapaleeseen tunnetta, sillä tämän ficin kanssa tappelin melkein kolme viikkoa :D ja tietenkin hienoa kuulla, että se on herättänyt tunteita, sillä silloin tiedän onnistuneeni.

Kyllä, hain juuri sitä, että Voldemortia verrataan Jumalaan, sillä ajattelisin kuolonsyöjien ajattelevan sillä tavalla ainakin jossain vaiheessa, ehkä juuri enemmän silloin kun he liittyvät hänen joukkoihinsa.

Lyriikat todellakin ovat noin lyhyet. Minun piti oikein varmistaa parilta sivustolta että asia on juuri noin. Ehkä juuri lyriikan lyhyyden takia ficciä oli harvinaisen vaikea kirjoitaa, koska ne eivät jättäneet niin paljon tulkinnan varaa kuin pidemmät sanat.

Mutta vielä iso kiitos kommentista, joka piristi päivääni kummasti :)