Kirjoittaja Aihe: 3 tapaa, joilla James laittaa hiuksiaan [J/S, K-11]  (Luettu 5427 kertaa)

akinnah

  • Robin
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Raitamaailma
Pairing: James/Sirius
Rating: K-11
Genre: fluff, hyvin lievä angst, romance, humour jne.
Summary: Jamesin mielenkiintoiset hiustenlaittotavat.

A/N: Tämmöinen sitten. Osallistuu 3x kun... -haasteeseen. En ehkä ole kovin tyytyväinen tähän, mutta kyllä tämä nyt menettelee (:

1.

James oli kautta aikojen yrittänyt laittaa hiuksiaan jos jonkinlaiseen järjestykseen. Yritys ei vain ottanut tuulta alleen, vaan ne hapsottivat vähän milloin minnekin, hallitusti tai hallitsemattomasti. Useimmiten jälkimmäistä. James kyllä yritti kovasti, mutta usein Sirius sai ne parempaan kuntoon.

Tälläkin kertaa Sirius veti pisimmän tikun. Hän oli nero hiuksien suhteen, osasi pitää omankin kuontalonsa todella siistinä, miettimättä sitä sen kummemmin. Hänen sormensa kun upposivat useammin Jamesin hiuksiin, sotkemaan niitä entisestään suudelmien muuttuessa yhä syvemmiksi. Huulien välistä karkasi pieni voihkaus, kun Siriuksen sormet takertuivat kuin peltohiiri oljenkorteen häntä suutelevan pojan tummiin hiuksiin. Virnistys ja pikainen pörrötys, joka sai Jamesin kaatamaan hänet sängylle, olivat todellakin tämän arvoiset.

Ja varsinkin se, kun ihmiset jaksoivat poikien - eh - mielenkiintoisten katoamisten jälkeen miettiä, miten James oli saanut hiuksensa vielä sekaisemmiksi kuin ennen vain pienen epätarkan katoamisen aikana, oli kaiken salailemisen arvoista. Kukaanhan ei tiennyt, että tie oli vienyt luutakomeroon. Tai sen kautta.
"Luudilla on kyllä ihmeellinen taipumus sotkea Sarvihaaran hiukset, vai mitä luulet, Kuutamo?"


2.

Kyllähän James tiesi mitä monet puhuivat hänestä.
"Aivan liian läheinen sen Mustan pojan kanssa."
"Voi, kuinka ilkikurinen hän on, oikea kiusankappale. Varsinkin ne hänen ystävänsä..."
"Se hymy, oi kyllä minä tiedän..."
Mutta James vähät välitti niistä puheista. Huhua ja törkeää valehtelua harrastivat monet näinä päivinä eikä tietenkään vähiten James itse.

Isoin puheenaihe oli kuitenkin monien keskuudessa hänen hiuksensa. Varsinkin eräs punatukkainen tyttö, itse säädyllisyys Lily Evans, oli todella rakastunut Jamesin hiuksien kamaluuteen. Puheenaiheena, tietenkin. Eihän olisi sopinut, että Neiti Siveys ja herra Sekamelska olisivat ottaneet jonkinlaista kontaktia toisiinsa, missään suhteessa.
"Ei metriäkään lähemmäs, Potter."
Niinpä niin.

Sirius pääsi kuitenkin metrin lähemmäs Jamesin hiuksia ja herraa itseään muutenkin. Usein he olivat liian lähekkäin, supattivat ilkikurisia ajatuksia toistensa korviin tai tiputtelivat rakastuneita tavuja toistensa kaulalle ja hartioille, usein myös alemmas, säädyttömälle alueelle, joka tuottaisi vain paheksuntaa monien korvissa. Ja korvien välissä. James ja Sirius olivat toistensa omia. Silloinkin, kun Sirius kaatoi kylmää vettä Jamesin niskaan.

"Katso nyt! Hiuksesi ovat niin suloisesti, rakas Sarvihaaraseni!"
"Itse olet, senkin pölkkypää. Tuo vesi oli KYLMÄÄ!"
"Mutta se sai hiuksesi näyttämään siisteiltä."
"Ai saivatko? Pitääkin katsoa peilistä."

"Hei! Niin ne muuten ovatkin. Olenko aina tämän näköinen suihkun jälkeen? Olenkin varsin komea... En olekaan ennen huomannut, mitä vesi saakaan aikaiseksi. Sangen mielenkiintoista."
Tyyny osui hyvin tähdättynä suoraan virnuilevan Jamesin naamaan.


3.

"Mitä minä teen, mitä minä teen! Auta nyt herrajumala, Sirius!"

Sirius ei todellakaan tahtonut auttaa. Hän oli syvästi loukkaantunut Jamesina ajatuksista, rakkaudesta Lilyyn, siihen punatukkaiseen paholaiseen, itse piruun, joka oli tullut pilaamaan kaiken täydellisen. James makoili sängyllään tietämättä mitään ystävänsä katkerista ajatuksista, miettien, mitä voisi tehdä rakkaan tyttönsä kanssa. Nainen kun oli varsin vaikea tapaus, ei suostunut millään mieltymään Jamesiin. Siriuksen Jamesiin.

Koska James oli Siriuksen ja Sirius rakasti tätä.

Silmälasipäinen poika haroi hiuksiaan kummallakin kädellään, saaden ne näyttämään entistäkin sekaisemmilta.
"Miten on mahdollista, että hän ei -"
"Ole jo hiljaa, James..."

Sanat olivat vain kuiskaus, jonka James sai korviinsa pysäyttämään puhetulvan, joka oli soljumassa ulos hänen huuliltaan. Käsi kohosi taas hiuksiin.
"Enkö minä sitten kelpaa näin?"
"Haro hiuksiasi vielä kerran niin saat kasvoillesi muutakin kuin tyynyn."
Uteliaana nuorukaisena James veti kätensä vielä kerran sekaisten hiuksiensa yli ja hetkessä olivat tummien hiusten kehystämät kasvot aivan lähellä hänen omiaan.
"Varoitin sinua, James..."
Huulet painuivat hänen omilleen vielä kerran omistavina, päästäen sitten irti ja yrittäen unohtaa toisen kosketuksen.
« Viimeksi muokattu: 26.03.2015 00:37:00 kirjoittanut Kaapo »
Walking down by the bay, on the shore,
staring up at the planes that aren't there anymore

syysvilja

  • tuulentuivertama
  • ***
  • Viestejä: 292
    • The In-Between
Vs: 3 tapaa, joilla James laittaa hiuksiaan
« Vastaus #1 : 06.06.2008 00:07:02 »
Ookkei, kaipa meikäläisen on pakko kommentoida tätä nyt jotenkin koska en jaksa tulla enää meseen ja pitää päästä ihkuttamaan tätä nyt ja kiusaamaan sua tällä kommentilla - kjäh. Aivan. Ihkutus vai rakentava ensin? Okei, mä säästän ihkutuksen jonnekki hornan tuuttiin.
Eli asiaan. Tykkään tyylistäs, se kun on tollanen.. kiva. Kieliasu oli näissä kaikissa kiva, hyvin on virheet katottu veks ja silleensä. Kuvailua kivasti, tykkäsin eritoten siitä että pari ekaa oli Jamesin näkökulmasta. Tai siis, harvoin sitäkään nykyään lukee. Ehkä suosikeiksi nousivat nuo kaksi vikaa. Jotenkin toisessa oli ihana tunnelma, johon oli helppo samaistua. Sellaista pientä ironiaa, mutta kuitenkin niin hyvin huumoriin puettuna että eipä sitä sieltä huomaa kuin etismällä.

Lainaus
Sirius pääsi kuitenkin metrin lähemmäs Jamesin hiuksia ja herraa itseään muutenkin. Usein he olivat liian lähekkäin, supattivat ilkikurisia ajatuksia toistensa korviin tai tiputellen rakastuneita tavuja toistensa kaulalle ja hartioille, usein myös alemmas, säädyttömälle alueelle, joka tuottaisi vain paheksuntaa monien korvissa.

Oh, todellinen kuolaavaluu -kohta. Ihana. Onse jännää, kun nykyään kun näitäkin lukee jiiässät tuntuu jotenkin.. henkilökohtasemmilta tai jotain.

Hahmot hyvin onnistuneita, totta vie, jotain niin Siriusta ja Jamesia. Ah, rakkaus. Tykkäsin noista vertauksista, mistä sä aina niitä revit? Aivan mahtavia. Toi Lilyn "punainen paholainen" oli hauska. Hmm.. kaikista sai kunnollisen otteen, mutta ehkä se,missä tunnelma oli omasta mielestäni parhain ja sykähdyttävin oli toi kolmonen. Vakava, herkkä, mutta kumminkin rento. Ihanaa angstiSirreä välillä. Tai no, ei nyt ihan angstista, mutta sellaista.. suutahtanutta surullista Sirreä. Kyllä, seeelvää.

Hmm. Ei kai muuta. Kai tää ny kelpaa. Tähän aikaan saa mitään järkevää mustakaan puritsettua ^^ Sori, toivottavasti menee. Koitin hei sentäs sitä rakentavaa * roll *

-Hols kiittää ja kummartaa
we'll be glowing in the dark

akinnah

  • Robin
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Raitamaailma
Vs: 3 tapaa, joilla James laittaa hiuksiaan
« Vastaus #2 : 06.06.2008 09:21:13 »
Hols iiih sä luit tän (: Tässä on joku kuitenkin, josta en tykkää... Öhm en ossaa selittää sitä :D Se on vaan joku tosi pieni tyylijuttu. Vertaukset :D Ne vaan tulee ja usein käytän niitä samoja jossain muualla ja sillä tapaa ^^ Tack för kommentistasi.

Kelmikiti He, kiitoskiitos ^^
Walking down by the bay, on the shore,
staring up at the planes that aren't there anymore

Karasu

  • ***
  • Viestejä: 58
  • It's like me and my things.
Vs: 3 tapaa, joilla James laittaa hiuksiaan
« Vastaus #3 : 06.06.2008 09:27:54 »
Piti mun sittenkin lukea tämä ficci. Kolmesti sanoin että en varmasti mutta onneksi menin lukeen ;D Sirre se osaa.. Ei voi muut sanoo. Sirre osaa ja James on kiltisti. Tarvitaanko muuta? No eei.
Elä kysy mitään mistään koska mä en kerro mitään mistään koskaan .-.

^Haluutko samantyylisen? Heitä yksäriä ;D

akinnah

  • Robin
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Raitamaailma
Vs: 3 tapaa, joilla James laittaa hiuksiaan
« Vastaus #4 : 06.06.2008 16:26:28 »
Karasu, Sirre vaan osaa, kyllä. Kiitos kommentista (:
Walking down by the bay, on the shore,
staring up at the planes that aren't there anymore

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 964
Vs: 3 tapaa, joilla James laittaa hiuksiaan
« Vastaus #5 : 06.06.2008 17:32:24 »
Oih, söpöä ^_^
Jotenkin tykästyin kaikista eniten ehkä tuohon viimeiseen, jotenkin se liitti kaikki kolme toisiinsa, ympyrä sulkeutui. Kauhean surullista kyllä, miten Lily aina vie Jamesin Siriukselta :'(
Paritus on yksi niitä ihania, joihin ei koskaan kyllästy <3

Lainaus
Tyynyt osui hyvin tähdättynä suoraan virnuilevan Jamesin naamaan.
Tyyny, ei tyynyt?

Mutta tämä oli ihana, varsinkin tuo loppu jotenkin teki minuun vaikutuksen.

~Violet kiittää

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

akinnah

  • Robin
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Raitamaailma
Vs: 3 tapaa, joilla James laittaa hiuksiaan
« Vastaus #6 : 06.06.2008 17:45:03 »
Kiitos kiitos Violet ^^ Lily on kyllä julma ihminen, vaikka hahmona yksi lemppareistani omalla raivostuttavalla tavallaan, mutta kyseisen parituksen ollessa voimassa, sorsitaan häntä melko julmasti. Harmi sinänsä, mutta ei kolmikko voisi olla onnellinen yhdessä ikuisesti. Jiiäs on kultaa <3 Ja korjasin tuon virheen, kiitos kun huomautit : D Minä kun en käytä betaa kamalasti, vaikka sellainen olisi tarjolla ja omalla koneella on vain TeXturi eikä se näytä virheitä niin niitä vitten tipahtelee vaikka minne ^^
Walking down by the bay, on the shore,
staring up at the planes that aren't there anymore

Pipe

  • ***
  • Viestejä: 971
Vs: 3 tapaa, joilla James laittaa hiuksiaan
« Vastaus #7 : 11.06.2008 21:57:54 »
Viilaan pilkkua eks fic ollu 3 tapaa jolla JAMES laittaa hiuksiaan..
Se joka ne laitto "kuntoon" oli kuitenkin Sirius. :)

Mutta fic oli aivan ihana. Rakastan J/S.ää yli kaiken!
Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä <3
♥Polseres Vermelles- Polseres amunt♥

Tuuli Lumi<3Draco Malfoy
Drarry♥
Wilmon♥
Edmar♥ *bromance*

♥Twc♥

Ava by: Ingrid

Velns Meica

  • ***
  • Viestejä: 30
Vs: 3 tapaa, joilla James laittaa hiuksiaan
« Vastaus #8 : 11.06.2008 22:46:25 »
Tosi ihana (miten minusta tuntuu, et sanoin just äsken sinn toiselle ficille täysin samoin?).
Tämän tunnelma oli ensin ihanan kevyt ja kaipa sitä sitten pitää sanoa myös romanttiseksi, kun en muuta sanaa keksi, mutta lopussa tunnelma olikin vähän katkerampi, saat minulta pistet siitä. Osasit kuvailla jotenkin tosi söpösti Siriuksen mustasukkaisuuden ja omistushalun ja kai siinä vähän kaipuuta ja suruakin oli... Tosi ihana.
No, oli alkukin hyvä, tykkäsin myös niistä alkujutuista, kerroit koko jutun alusta loppuun tasaisen hyvin, ei mitään lässäytystä kesken kaiken... Kuvailu oli hyvää eikä kirjoitusvirheitä näkynyt, hyvä ;D
"Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa jodlaa!"
Lehmäjengi <3

akinnah

  • Robin
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Raitamaailma
Vs: 3 tapaa, joilla James laittaa hiuksiaan
« Vastaus #9 : 11.06.2008 23:42:07 »
Velns Meica hi, eipä se haittaa ^^ mikä tahansa kommentti on aina hauskaa. Mäkin tykkään vikasta. Siihen sain sen oikeen Siriuksen mukaan. Mutta juu. Kiitos kiitos ^^
Walking down by the bay, on the shore,
staring up at the planes that aren't there anymore

Jassminadara

  • Vieras
Vs: 3 tapaa, joilla James laittaa hiuksiaan
« Vastaus #10 : 29.07.2008 18:31:10 »
Kannatti stalkata, en ois muuten tätäkään ficciä löytänyt...

En juurikaan lue J/S-paritusta, mutta tästä kyllä tykkäsin. Ficci oli hyvin aseteltu tuollaisiin lyhyisiin kappaleisiin, ja sitten kun tuli oikein lyhyt, niin sitä tajusi oikein jäädä miettimään. Esim. juuri tuo
Lainaus
Koska James oli Siriuksen ja Sirius rakasti tätä.

Tässä oli hyvää myös sellainen pieni huumori/sarkastisuus. Ja siksi pidin myös tästä kohdasta tosi paljon:
Lainaus
Neiti Siveys ja herra Sekamelska olisivat ottaneet jonkinlaista kontaktia toisiinsa, missään suhteessa.
"Ei metriäkään lähemmäs, Potter."
Niinpä niin.
Niinpä niin. Hyvin keksitty. Tosi osuvat sanat. En muutenkaan huomannut että tässä ficissä olisi mitään ylimääräistä tai turhaa, vaan kaikki sanat ja lauseet oli tärkeitä ja oikealla paikalla. Hyvä lopetus.
Ehkä pitäisi lukea enemmänkin J/S:sää...


Weillmarien

  • Vieras
Vs: 3 tapaa, joilla James laittaa hiuksiaan
« Vastaus #11 : 02.08.2008 20:53:24 »
Aivan mahtavaa, osasit verhoilla tarinan ihanasti noiksi kolmeksi syyksi. Rakastuin aivan täysin, ja tuo loppu oli jotenkin niin surullinen. James ei tajua mitään, kun Sirius on täynnä tuskaa ja raivoa  :(

Ja nuo keskustelunpätkät olivat ihania myös, kihertelin niille täällä ruudun toisella puolella. <3 ;) :D

-Weill

akinnah

  • Robin
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Raitamaailma
Vs: 3 tapaa, joilla James laittaa hiuksiaan
« Vastaus #12 : 03.08.2008 17:40:02 »
Vastaan nyt teille kahdelle yhdessä, Jassminadara ja Weillmarien kun olen aika sekaisin tuosta riparista ja ajatus ei kulje yhtään : D Ja olen ihan unohtanut tämän tekstin. Tykkäisinköhän, jos lukisin sen läpi? Vai voiko omaan ficciinsä rakastua (: Sitä minä teen usein, mutta... Juu ei mitään ^^

Kiitos kovasti. Ihanaa, että osaan aina joskus jopa viljellä tuollaisia söpöjä juttuja ^^ Ja Siriuksen kohtalo on todellakin aika surullinen, koska minun mielestäni ei ole oikein, että James valitsee Lilyn, vaikka Sirius tykkäsi siitä enemmän. Ainakin omassa päässäni (:
Olen nykyään tykästynyt raapaleisiin, kun ne on niin paljon tunnelatautuneenpia ja söpömpiä ja ne on helpompi kirjoittaa (: Niitä on nyt tullut kirjoiteltua.'

Äh, ei nyt jaksa kun vaan sanoa kiitos kommentista ja hyvää loppukesää : D
akinnah
Walking down by the bay, on the shore,
staring up at the planes that aren't there anymore

Irkku

  • Huimapää
  • ***
  • Viestejä: 95
  • It'll always be you!
Vs: 3 tapaa, joilla James laittaa hiuksiaan
« Vastaus #13 : 21.09.2010 17:26:25 »
Ihana! Idea oli hauska ja toteutettu hyvin! :)

Hyi hyi James, ei saa rakastua Lilyyn! Soo soo! Sinä kuulut vain ja ainoastaan Siriukselle!<3
En pelkää huomista, sillä se ei ole vielä tänään!

Fuoco

  • Pieni Pyöreä Uushippi
  • ***
  • Viestejä: 35
Vs: 3 tapaa, joilla James laittaa hiuksiaan
« Vastaus #14 : 03.10.2010 17:18:57 »
Ihana Ficci. Loppu vaan harmitti ihan hirveesti.
James haikailee Lilyn perään,eikä huomioi Siriuksen tunteita. Ja Siriuksen puolesta surettaa enemmän. Mutta todella mielenkiintoinen ficci ja kirjoitustyyli on todella hyvä.
J/S,niin hyvä paritus ,vaikka olen enemmän Remus/Sirius "fani".
Todella hyvä ficci. Kirjoita lisää näin hyviä. Olen pahoillani,ettei tämä ollut kauhean rakentava kommentti.

Fuoco

akinnah

  • Robin
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Raitamaailma
Vs: 3 tapaa, joilla James laittaa hiuksiaan
« Vastaus #15 : 07.10.2010 22:56:03 »
Irkku kiitos kommentista :D Olet todellakin samoilla jäljillä kuin minä.

Fuoco, olen jo tässä monta vuotta ihmetellyt, että mikä siinä Remus/Siriuksessa niin kiinnostaa ja edelleen se on suuri mysteeri! Mutta kaikilla on omat mielipiteensä ja sitä rataa, joten en voi ketään tuomita ja on pakko myöntää, että olen joskus jotain Remus/Siriusta selaillutkin O.o Mutta kiitos kommentista :D
Walking down by the bay, on the shore,
staring up at the planes that aren't there anymore

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Vs: 3 tapaa, joilla James laittaa hiuksiaan
« Vastaus #16 : 15.10.2010 09:07:16 »
Tämä oli kaunis, mutta aika surumielinen...
Olen melko lailla ostanut tarinan Jamesista ja Siriuksesta, jolloin Lilyn tuleminen kuvioihin on vain surullista  :(
Joka tapauksessa tämä oli hyvin kirjoitettu, kiitos!
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

akinnah

  • Robin
  • ***
  • Viestejä: 225
    • Raitamaailma
Vs: 3 tapaa, joilla James laittaa hiuksiaan
« Vastaus #17 : 15.10.2010 16:32:59 »
Elfmaiden kiitos! Välillä tuntuu niin ristiriitaiselta miettiä James/Siriusta, koska tykkään myös James/Lilysta aivan hirmuisesti :'D Mutta J/S on mahtavaa.
Walking down by the bay, on the shore,
staring up at the planes that aren't there anymore