Kirjoittaja Aihe: Sodassa ei valitettu! | S | Koronaraapale  (Luettu 1207 kertaa)

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 166
Sodassa ei valitettu! | S | Koronaraapale
« : 05.03.2021 18:17:03 »
Nimi: Sodassa ei valitettu!
Kirjoittaja: Kiirsu
Ikäraja: S
Genre: korona
Yhteenveto: Koska meillä on korona, juhla armas kaikkien.

A/N: Luin tänään pari Facebook-kommenttia. Juu-uh.



Sodassa ei valitettu!

Kitaraa voi soittaa myös koronan aikaan. Antaa kielin resonoida reittä vasten, tuntea rytmi varpaissa. Antaa alakerran naapurin kuunnella, hermostua ja huutaa. Ole kiltti. Älä soita kitaraa. En minäkään osaa. Nyt ollaan kaikki samassa veneessä.

Soitettiinko talvisodassa kitaraa? Tuskinpa? Valitettiinko silloin kotona jumittamisesta? Ei todellakaan! Ollaan nyt onnellisia, että meillä on koti. Silloin kuoli vaimo ja lapset. Ole vain iloinen, ettei sinulla ole vaimoa, joka voisi kuolla.

Tässä veneessä on reikä, mutta ei se haittaa! Upotaan kaikki yhdessä. Sehän on ihan mukavaa. Asiat voisivat olla paljon huonomminkin. Nyt ei tarvitse maksaa takaisin opintolainaa! Vene täytyy kyllä silti palauttaa, se kuuluu valtiolle.

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 419
  • Magnificent Bastard
Vs: Sodassa ei valitettu! | S | Koronaraapale
« Vastaus #1 : 05.03.2021 21:59:12 »
Tää on valitettavan todellinen mut ihanan humoristinen rapsu ::-D Tismalleen tän takia en ees muista millon oon avannu facebookia muussa tarkoituksessa kun kattoakseni missä päin kylää luistinradat on auki.

Paras(ja kurjin)han on se, että vene on valtion ja pitää palauttaa. Damn. So real.

Kiitos, tää piristi mun korona-ahdistusta jota en muuten myönnä. Oot <3

Ps. Mulla soi nyt päässä Vesalan Tytöt ei soita kitaraa, mutta silleen Soltut ei soita kitaraa, ja sen tahtiin rämppää joku Lammio tms en tiedä Tuntsasta mitään (shame on me!) metsässä keskellä ei mitään.
pannu by wolferain ♥

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 166
Vs: Sodassa ei valitettu! | S | Koronaraapale
« Vastaus #2 : 06.03.2021 01:00:37 »
Lainaus
Ps. Mulla soi nyt päässä Vesalan Tytöt ei soita kitaraa, mutta silleen Soltut ei soita kitaraa, ja sen tahtiin rämppää joku Lammio tms en tiedä Tuntsasta mitään (shame on me!) metsässä keskellä ei mitään.
Tämä on ihana mielikuva  ;D ;D Lammio best, Tuntsa on mun rakkaus <3

Kiitos kovasti ja ihanaa, jos helpotti korona-ahdistusta <3 Tässä kohtaa on jo vähän pakko nauraa tälle tilanteelle, että tätä vielä jaksaa.

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 133
  • Kurlun murlun
Vs: Sodassa ei valitettu! | S | Koronaraapale
« Vastaus #3 : 06.03.2021 10:43:42 »
Koronaraapale! :D Niin herttainen pieni huumoripätkä ja ai että miten rakastan kyynisyyttä ja satiiria. Aina oli kaikki huonommin vähintään siksi, että perhe kuoli joka vuosi, mutta arvatkaas sopiko valittaa.

Lainaus
Yhteenveto: Koska meillä on korona, juhla armas kaikkien.
xDD Syy on olla iloinen!

Kiitos tästä <3

- Mai
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Sodassa ei valitettu! | S | Koronaraapale
« Vastaus #4 : 06.03.2021 16:57:02 »
Lainaus
Genre: korona
Repesin jo heti tälle :D Ja toi A/N kans, fiilaan. Oon aina sanonut itselleni, että älä nyt hyvä nainen lue niitä Face-kommentteja, mutta silti mä päädyn tekemään niin...  ::) Kirjoittamasi teksti kyl tiivistää monet niistä liiankin hyvin. Ja siis oi että miten mua ärsyttää sellainen "ennen vanhaan ömmönmömmön lässytilässyn sitä ja tätä" -puhe, ja just siks tätä sun tekstiä olikin niin kiva lukea (ja päästellä henkisiä höyryjä siinä samalla). Koskaan ei sais muka valittaa, koska joko A) jollain menee huonommin tai B) ei ennen vanhaankaan valitettu (vaikka silloin oli rankempi elämä ja kaikki niin kurjaa mutta silti samaan aikaan kaikki oli niin paljon paremmin  ::)  niinku mikä logiikka.)

Venettä en kyllä palauta valtiolle! >:(((
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 702
  • d a d d y
Vs: Sodassa ei valitettu! | S | Koronaraapale
« Vastaus #5 : 28.05.2021 16:57:19 »
Lainaus
Genre: korona
:D Voiko jo pelkistä alkutiedoista masentua.

Pidin tästä kovasti, lähinnä koska tässä oli musta ihanan kyyninen ja piilovittuileva sävy ja tuntui kivalta jakaa k-sanan aiheuttamaa aggressiota jonkun kanssa tämän tekstin kautta. Tässä jokainen sana maistui katkeralta ja tunnelma oli tosi vahva, sellainen ettei oikein tiedä itkisikö vai nauraisiko. Tämä teksti sai mut samaan aikaan vihaiseksi koska ihmiset kommentteineen on niin tyhmiä ja tyytyväiseksi koska onneksi Kiirsu raapaleineen on järkevä <3

Lainaus
Silloin kuoli vaimo ja lapset. Ole vain iloinen, ettei sinulla ole vaimoa, joka voisi kuolla.
Ah, sota-ajan vertaaminen nykykriiseihin, tuo argumenteista parhain. Tämä oli hieno kohta, tykkäsin siitä kuinka tässä oli moninainen merkitys, kuinka tässä alleviivattiin rivien välistä yksinäisyyttä ja kuinka tässä karrikoitiin tuota että sodassa kuoli kaikki ja kyllä nyt vaan on kaikki niin paljon paremmin. Hienosti muotoiltu kohta!

Myös viimeinen kappale puhutteli kovasti, siinä oli niin paljon arjen ja elämän makua opintolainoineen. Siinä myös annettiin hienosti uusi elämä vanhalle sanonnalle reikäisestä veneestä, joka sopi tähän kontekstiin oikein hyvin. Kirsikkana kakun päälle se, että valtion vene pitää kuitenkin palauttaa, voi että miten hieno. Mä niin nautin siitä, kuinka paljon yhteiskunnallista kritiikkiä tähän raapaleeseen mahtuukaan.

Vieläkään en tiedä pitäiskö mun itkeä vai nauraa, mutta sen tiedän että hieno tää kyllä oli. Kiitos!

bannu by Ingrid

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 504
Vs: Sodassa ei valitettu! | S | Koronaraapale
« Vastaus #6 : 28.05.2021 21:19:55 »
Mä tartuin tähän ihan puhtaasti ton nimen takia, koska se oli niin osuva ja loisto ;D Komppaan flawia siinä, että parhain argumentti ikinä on verrata sota-aikaa nykypäivään! Toimii aina. Fakta on kyllä se, että Facessa menee huuruun aina ja sen takia siellä ei juuri tuu nykyään käytyäkään - tää rapsu kuvas kyllä osuvasti sitä touhua.

Lainaus
Nyt ollaan kaikki samassa veneessä.

Tää myös osu ja uppos, koska tätä näkee myös kaikkialla - ihan hieno ajatus, mutta ei kyllä pidä ihan paikkaansa.

En nyt oikein osaa taas muotoilla järkevää kommenttia, mutta tykkäsin tästä kovasti ja tää oli kokonaisuudessaan ihanan kyyninen, mutta samaan aikaan täysin todenmukainen teksti. Kiitos tästä ♥


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

Neptunus

  • Vieras
Vs: Sodassa ei valitettu! | S | Koronaraapale
« Vastaus #7 : 29.05.2021 22:09:13 »
Tämäpä oli hauska raapale vallitsevista oloista! Katkeruuden pystyi aistimaan sanoista. Tietenkin tilannetta on aivan pakko verrata sota-aikaan, koska mitäpä ei saisi tai voisi verrata sota-aikaan? Onhan nyt kuule niin paljon paremmat ajan kuin silloin muinoin.

Erityisesti huvitti raapaleen loppu, jossa pohditaan, että huonomminkin voisi olla, tässähän nyt upotaan sentään yhdessä! Ja vielä se, että vene kuuluu valtiolle ja täytyy palauttaa.

Kiitos vallitsevia oloja keventävästä raapaleesta!