Kirjoittaja Aihe: Vauva Tylypahkassa | S, fiklet, Harry/Draco + Teddy, kidfic, fluff  (Luettu 1624 kertaa)

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Ikäraja: S
Pituus: fiklet
Paritus: Harry/Draco + Teddy
Tyylilaji: öhh, jonkinlainen huumori/perhefluff/ihan oikea fluff

Kirjoittajan sanaset: Noniin hahahah, en tiedä mitä mä voin tästä sanoa lol! Tämä on jonkinlainen omituinen AU, jossa Harry ottaa Teddyn hoiviinsa heti, vaikka on itse vasta 18v beibi. Ja koulutkin pitäis saada loppuun 😅 Vauvan leijuva kori on inspiroitunut baby yodan leijuvista rattaista 😙

// jatko-osa tälle julkaistu: Auringossa kimmeltävä Luutanen, S



Vauva Tylypahkassa
S


”Kuka siellä?”

”Minä taas”, Harry sanoi avattuaan oven itse. ”Anteeksi myöhäinen ajankohta.”

Draco risti polvensa ja levitti kätensä avoimen kuuntelun merkiksi. Harry ei kuitenkaan sanonut mitään, vaan nosti takanaan leijuvasta korista nukkuvan vauvan syliinsä.

”Voisitko katsoa tätä… mielestäni tämä punoitus ei ole…”

”Potter. Kello on puoli kaksitoista. Antaisit Teddyn nukkua. Katson ihottumaa aamulla. Jos sinulla on todellinen huoli, vie hänet Pomfreylle.”

”Pomfrey ei suostunut edes katsomaan.”

Harry oli uupunut sekasotku. Hänen silmiensä alla oli tummaa varjoa. Hän yritti suorittaa Tylypahkan raunioissa opintojaan päätökseen ja hoitaa samalla hieman alle vuoden ikäistä vauvaa. Draco huokaisi.

”Laita hänet takaisin vuoteeseensa ja jätä minulle. Yrittäisit nukkua vähän.”

”En minä.. Anteeksi, että häiritsin. Se vain kun olet niin hyvä hänen kanssaan ja suoritat parantajan alkeistutkintoakin ja—”

”Tiedän kyllä, mitä opiskelen. Ja sen varjolla voin käyttää auktoriteettiani ja sanoa, että tarvitset kipeästi unta. Mene jo.”

Teddy oli koko koulun suosikkiasia. Suurisilmäinen ja ilahduttavan hyväntuulinen vauva kulki Harryn mukana kaikkialle. Draco oli ymmärtänyt, että pojan huoltajuuden oli alunperin ollut tarkoitus päätyä Andromedalle, mutta tämä oli sairastunut pian sodan jälkeen. Harry oli hakenut vauvan kesällä luokseen, eikä helpolla vieläkään jättänyt lasta edes luentojensa ajaksi toisten vastuulle.

”Oletko varma? Tulen heti aamulla, ennen kuin Teddy herää… 5:45?”

”Älä naurata, Potter. Nukut niin pitkään kuin pystyt. Me pärjäämme kyllä.”

”No.. Kiitos.”

Teddy nukkui muutamaa inahdusta lukuun ottamatta leijuvassa korissaan aamun sarastukseen saakka, mutta Draco itse ei pystynyt kuin torkkumaan nojatuolissa korin vieressä. Hän ymmärsi aamulla Harrya paljon paremmin, mitä tahansahan olisi voinut sattua, ellei lasta olisi vahtinut lakkaamatta.

Draco teki muutaman vauvanhoidollisen loitsun, kunnes poika oli jälleen kuivissa ja tyytyväinen. Sitten hän otti yhteyden äitiinsä Mustien suvun kaksoispeilillä, esitelläkseen Teddyä sekä omia lastenhoitotaitojaan.

”Barry Winkle sentään! Mitä ihmettä sinulla on sylissäsi”, Narcissa naurahti teekuppinsa takaa.

”Harry Potterin kummipoika. Vahdin häntä viime yön. Potter on aivan lopussa. Hän-”

”Ahaa! Edward Lupin! Minähän olen hänen isotätinsä! Siis isotäti. Kultaseni, miksi sinun piti muistuttaa vanhenemisestani tähän aikaan lauantaiaamusta?”

Teddy parkaisi ja kiemurteli alas Dracon sylistä, missä oli viihtynyt aivan hyvin siihen saakka.

”Olet oikeassa, tämä oli virhe. Hän selvästikin kauhistui sinun rypistyneistä kasvoistasi. Kuulemiin, äiti!”

Teddy otti muutaman haparoivan askeleen, mutta päätti sitten jatkaa tutulla ja turvallisella konttaustyylillään. Draco nosti hieman itkuisen lapsen syliinsä ja vei hänet kahdeksansien oleskeluhuoneeseen.

”Shh, shh. Tiedän, että Harry on ihana, mutta minä olen ihan kiva setä myös”, Draco jutteli ja lirkutteli. ”Draco-setä. Sanopas perässä: Dra—”

”Dada!”

”Melkein! Bravo, Edward!”

”DADA!”

Poika kurkotteli huoltajaansa kohti, joka juuri astui venytellen huoneestaan näyttäen huomattavasti levänneemmältä. Arpinaama alkoi saman tien kysellä pilkuista ja verestyksestä vauvan kasvoilla. Teddyn ”ihottuma” oli kadonnut yön aikana.

”Sinä sait hallusinaatioita väsymyksestä. Lapsessa ei ole mitään vialla.”

”Kiitos, Draco. Teddy vaikuttaakin oikein tyytyväiseltä.”

”En käsitä, kuinka sinä jaksat.”

”Rakkauden voimalla.”

Sanapari lehautti punaa Dracon poskille. ”Autan mielelläni. Ihan koska vain…”

Harryn suupieliin kohosi hymy, mikä varmasti suurelta osin johtui Teddyn laittoman söpöistä kasvoista, mutta ehkä myös vähän Dracon tarjouksesta.

”Minun pitäisi itseasiassa luottaa hänet täksikin illaksi hoitoon. Hermione on vain niin hysteerinen ja Teddy vähän pelkää häntä…”

”Ymmärrettävästi.”

”...Ron on aivan liian huoleton ja Ginny ja Luna ovat ehdottomasti poissa laskuista.”

Minä voin vahtia häntä?” Draco sanoi hieman loukkaantuneena.

”Ei se käy. Aion viedä sinut ulos tänäiltana.”

Draco piilotti aivan liian leveästi virnuilevat kasvonsa Teddyn paitaan ja tunsi, kuinka Harry painoi kevyen suukon hänen hiuksiinsa.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2021 21:55:47 kirjoittanut kaaos »
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 552
Otsikon perusteella luulin ensin, että Harry ja Draco ovat tässä lapsia (hmm, aika nuorena ilmeisesti arvelin heidän jo seurustelevan, kun parituskin oli merkitty :P) ja ihmettelin, mikä ihmeen vauva Tylypahkassa :D Alkusanoista tietenkin selkeni, mistä oikein on kyse, ja olipa hauska ja söpö idea! Luin tämän ruokatauolla ja oli mukavan kevyttä taukolukemista.

Voin hyvin kuvitella, että Harry on vähän pihalla vauvan hoidon kanssa, samoin Hermione :D se, että Draco osasi homman noin hyvin, oli yllätys, mutta kuinka söpöä että hän tietää heti mitä loitsuja tehdä, esittelee Teddyä äidilleenkin ja kutsuu tätä Edwardiksi :D loppu oli aivan ihana, olisihan se pitänyt arvata, että Harrylla oli treffit mielessä! Onneksi Teddylle löytyy varmasti kaitsija, jos kaikki koulussa ovat aivan hullaantuneita häneen :))

Kiitos tästä, suloinen kid!fic!
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Thelina: hämääkö kidfic otsikossa? Tarkottaako se jotain tietyn tyyppistä fikkiä? Ajattelin vaan että tää olisi kidfic, koska tässä on keskiössä yks kid x) ihana kuulla että oli sustakin hauska ja söpö idea, niin mustakin! Draco oli ehkä harjoitellut vauvanhoitoa opintojensa takia, mutta ehdottomasti myös harryn! Kiitos ihaanasta kommentista sieltä ruokatauoltasi <3

//: lisäsin teddyn nyt otsikkoon, ehkä selventää hieman ;)
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 552
kaaos, ilmeisesti kidfic on juurikin sellainen, missä keskiössä on joku lapsihahmo, esim. tämä asetelma, jossa Harry kasvattaa Teddyä :D minä vaan sekoilin ja ajattelin omiani, tuo Teddy otsikossa oli kyllä hyvä selvennys! :D
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Lainaus
”En käsitä, kuinka sinä jaksat.”

”Rakkauden voimalla.”

Sanapari lehautti punaa Dracon poskille. ”Autan mielelläni. Ihan koska vain…”
Aww kuinka söpö! Tämä pieni väärinkäsitys kyllä kruunasi koko tarinan, sillä vahingosta seurasi jotain uutta ja ihanaa :D

Hauskasti nimetty tarina ja tuo, että Harry kasvattaa Teddyn on tosi kiva idea! En ole näihin ficceihin kovin paljon tutustunut, enkkupuolella olen johonkin törmännyt mutta kivaa että saa lukea myös suomeksi. Lisääkin voisin näitä lukea vink vink ;)

Ihanaa, että Harry haki apua Dracolta ja hyvä, että Draco osasi diagnosoida oikein ja määräsi Harryn nukkumaan. Tosin mitenhän näiden kahden käy siinä vaiheessa kun alkavat viettää öitä yhdessä eikä kumpikaan saa nukuttua? Toivottavasti Teddylle löytyy hyvä ja luotettava hoitaja niin nämä saavat hieman kahdenkeskistä aikaa. Toki tuo Narcissan kiinnostus oli lupaavaa siihen suuntaan.

Kiitos tästä :D

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 456
Ääää, tämä oli söpö! Nuori Harry vanhempana on suloinen asetelma ja vielä Teddyn huoltajana, ihh en kestä! Tästä ei tule mitään järkevää kommenttia, voin jo luvata. :D

Tykkäsin miten Draco oli sopivan huolehtivainen, mutta sellaisella dracomaisella tavalla. Olen varma, että Draco olisi Teddylle se hauska setä, päivänselvästi. Eipä ollut jotenkin uponnut tajuntaan, että Teddy on Narcissallekin sukua, aivan ihana yksityiskohta tässä. Kuvittelin Harryn kanniskelevan Teddyä joka paikkaan koulussa, ihana mielikuva ja toivon kauheasti, että hän käyttäisi semmoisia valjaita joskus, että Teddyn Harryn sylissä. Tykkäsin, miten kuvasit Harryn ylihuolehtivaiseksi, uskon, että sellainen hänestä muodostuisi, jos olisi saanut Teddyn kasvatuksen itselleen. ^^

Olisi voinut lukea pidemmänkin pätkän tätä asetelmaa, olit erinomaisesti yhdistänyt asioita, Teddyn kasvatuksen, Harryn ja Dracon koulun ja heidän suhteensa. Kiitos tosi paljon tästä, oli aivan ihana päivän piristys. ^^
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Naaaww, olipa söppänä :3 Jotenkin hellyyttävä ajatus, että Harry koittaa viimeistellä Tylypahkassa opintojaan Teddyn leijuessa mukana korissaan :'3 Ja siis tottakai vauvaa pitää vahtia 24/7, koska mitä tahansa voi muuten sattua! Onneksi Draco kuitenkin pakotti Harryn välillä lepäämäänkin <3

Tää meni jotenkin tosi leppoisasti omalla painollaan! Narcissasta tulee varmasti jatkossa hyvä lapsenvahti Teddylle, niin Harry ja Draco pääsevät enemmänkin nauttimaan toistensa seurasta. Harryllakin ilmeisesti leikkasi paremmin kunnon yöunien jälkeen, kun rohkaistui pyytämään Dracoa kanssaan ulos ;)

Tää on nyt sarjassamme kökkökommentti, mutta tää oli tosi söpö ja kiva teksti, kiitos ♥


ava & bannu © Inkku

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Siis apua! Mikä ihastuttava hyvän tuulen tarina! En voi lakata hymyilemästä, ja tuntuu kuin sisälleni olisi lukemisen myötä levinnyt levollista lämpöä. :-* Avasin tämän tekstin hauskan ja kiinnostavan nimen perusteella, ja tempauduin tähän mukaan heti täysin. Ilahduin jotenkin kovasti siitä, miten inhimillisiltä nämä hahmot sinun käsissäsi vaikuttavat. On käännetty uusi sivu elämässä, ja vaikka menneisyys varmasti vieläkin varjostaa, se ei kuitenkaan peittoa pimeään, vaan läsnä on valoa ja toivoa ja luottamusta. Esimerkiksi Dracon ja Narcissan ihastuttavan mutkattomat välit ja humoristinen sananvaihto ovat omiaan osoittamaan uudenlaisia sodanjälkeisiä puolia näistä hahmoista, ja nautin siitä täysin rinnoin. Drarrykin tuntuu tässä tarinassa todella luontevalta, ja vaikkei se suosikkiparituksiini kuulukaan, huomasin lopussa suorastaan hihkuvani sisäisesti ja kannustavani miehiä rohkeampaan tunneilmaisuun! ;D Aww.

Voi pientä Teddyä, joka on suloisena ja iloisena vauvana kaikkien suosikki ja saa varmasti valtavasti huomiota Harryn mukana kulkiessaan! Leijuva kori on aivan ihastuttava ajatus, ja näen sieluni silmin, kuinka se seuraa Harrya kaikkialle. Harry on tehnyt todella hienosti ottaessaan pienen vauvan hoitaakseen, vaikka opinnotkin ovat vielä viimeistelemättä. En ihmettele yhtään, että hän on vähän hermoraunioina väsymyksen takia ja kuvittelee Teddylle ties mitä vaivoja, joita stressaa yötä myöten! Tuoreille vanhemmille on käsittääkseni aika tyypillistä huolehtia vauvan hyvinvoinnista niin paljon, että pienetkin asiat voivat saada isot mittasuhteet, ja symppaan Harrya, joka keskellä yötä etsii jotakuta, joka voisi varmistaa, ettei kyse ole mistään vakavasta. Dracokin on ihanan hyväsydäminen tarjotessaan (tyrkyttäessään :D) Harrylle hetken hengähdyksen, ja on hauskaa, miten hän sen myötä lopulta tajuaa, miksi Harry valvoo öitä.

”Shh, shh. Tiedän, että Harry on ihana, mutta minä olen ihan kiva setä myös”, Draco jutteli ja lirkutteli. ”Draco-setä. Sanopas perässä: Dra—”
Tämä on niin suloinen lepertely, aww! ♥ En voi lakata kuvittelemasta, miten ihanat vanhemmat Harry ja Draco olisivat yhdessä pikkuiselle Teddylle, mikäli he yhteen päätyisivät. Lopetus on onneksi lupaava, ja Harryn rohkea aloite on parhautta!

Kiitos kovasti tästä ihanasta tarinasta, pidin kovasti ja hymyilen tosiaan täällä vieläkin ihan hölmönä! :-* -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Vendela: mun mielestä Harry Teddyn huoltajana on ihana tapa tehdä siitä ”isä” fikeissä. On musta ihan kivaa antaa sille toisinaan Rowinkin keksimät lapset. (Varsinkin kun Scorbuskin on niin lutunen juttu) Mutta joo, mieleen vaan putkahti yks plus yks plus yks... ja siitä syntyi tämä hassu fikki :’3 eiköhän hoitaja löydy! Kiitos kommentista! ❤️

Meldis: hih! Kantoreppu olis kieltämättä megasöpö Harrylla. Tai vaikka Dracolla. ”Tämä on kuulemma ergonominen tapa kantaa lasta! Olen tutkinut asiaa!!” 😅 ja jep! Musta se on söpö canon yksityiskohta, että Teddy on sekä Harryn kummilapsi, että Dracon melkein-serkku! Jeps kieltämättä tässä olisi ollut aineksia pidemmällekin tekstille, mutta nyt halusin vain näpytellä idean nopsasti valmiiksi! Kiitos söpöliinistä kommentista, ihana kuulla että se piristi!

Angelina:ei yhtään kökkö vaan vallan kiva kommentti, kiitos! En tiedä uskaltaako Harry jättää Teddyä isotädilleen, mutta varmasti jollekin ja nää kaksi pääsevät toistensa seuraan jatkossakin <3

Waulish: voi eeeei ;___; liian liikkis kommentti! Niin ihanaa, että tulit hyvälle tuulelle! Se on aina upeaa kuultavaa. Erityisesti mua tietty lämmitti, että sä sporttailit näitä kahta, vaikkei paritus olekaan sun suosikein! Hahaa saatoin ammentaa Harryn väsymyskokemusta omasta elämästäni, terkuin kahden vauvana paskasti nukkuneen lapsen äiti 🤪 ja siis ahh! Lepertelevä draco on jotenkin mun heikkous. Niin ja tosi kiva kuulla, että tarina eteni luontevasti! Mä sijoitan mielessäni (ja teddyn iän perusteella) tämän kasivuoden kevääseen. Kaiken kaikkiaan, kiitos!!!❤️❤️❤️
« Viimeksi muokattu: 31.05.2021 22:27:22 kirjoittanut kaaos »
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Ai että, olipas kiva pieni tarinatuokio! Alussa olin vähän hämilläni, mikä lääkäri Draco muka on, jos Harry käy 8. vuoden opintojaan. Suorittaako Draco siis parantajaopintoja 8.vuoden opintojen ohella (?) tai muuten vain oli jäänyt Tylypahkaan majailemaan? yhtä kaikki oli kiva että hänestä oli apua Harrylle. Olikohan Harry haikaillut Dracon perään jo aiemminkin, ja nyt Dracon väärinkäsittävän kommentin jälkeen uskalsi esittää epäsuoran treffikutsun? Draco ainakin leperteli Teddylle että Harry on tosiaankin ihana... :)
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Elfmaiden: tarinatuokio :D tässä fikissä 8. vuoden opiskelijat suorittivat Tylypahkassa tämmöiset "alkeistutkinnot", esim parantajaopintojen alkeita, aurorialkeita jne :) S.U.P.E.R.:eiden ohella siis tietysti. oon vahvasti siinä uskossa, että nämä kaksi ovat haikailleet toisiaan vuosikausia x) kiitos kommentistasi!
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Tämä sai nyt jostain syystä jatkoa :'D Auringossa kimmeltävä Luutanen, S
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid