Kirjoittaja Aihe: Koeajo | K-11 | ilkikurinen romantiikka | Aapo/Ville  (Luettu 454 kertaa)

Sokerisiipi

• Teekeisarinna
  • yks pieni höpötiainen
Ikäraja: K-11
Tyylilaji: ilkikurinen romantiikka
Paritus: Aapo/Ville
Haaste: Originaalikiipeily (73. laskelmoida)

A/N: Olen kirjoitellut näistä jätkistä aika montakin raapaletta Raapalejuoksuun, mutta olen arkaillut niiden julkaisemista yksinään. Olen osittain pelännyt, ettei näitä lueta ja jos tarina kohta joka tapauksessa hautautuu unohduksiin, niin miksi vaivautua? Toinen syy on ollut se, etten ole taustoittanut heidän tilannettaan millään tavalla ja ollut huolissani siitä, voiko näistä rapsuista nauttia sellaisinaan. Tästä rapsusta pidin kuitenkin niin paljon – ilkikurisuus best – että ajattelin nyt rohkaistua julkaisemaan Vilpoa ensimmäistä kertaa Raapalejuoksun ulkopuolella.

Koeajo

Ville tykkäsi autoista ja niiden rassaamisesta. Aapoa ei kiinnostanut nelipyöräiset tai niiden mekaniikka vittuakaan, mutta hän oli usein kuuntelevinaan, kun Ville höpötti kardaaniakseleista, diffuusoreista ja koiranluista. Se oli lopulta nimittäin aika pieni hinta toisen tyytyväisyydestä. Aapo tiesi olevansa paska tyyppi lähes joka asiassa, mutta Villen kanssa hän yritti olla parempi. Autoista puhuminen vaikutti tekevän Villen onnelliseksi, joten se siitä.

Aapo katsoi omaa paska-autoaan välinpitämättömästi. Ihan sama, vaikka se olisi valahtanut peltiromuksi siinä hänen silmiensä edessä, mutta Ville ei ollut suostunut luovuttamaan menopelin suhteen. Olihan sillä nyt saatana tunnearvoa tai mikä ikinä olikaan ollut Villen naurettava perustelu sille, että auto oli ollut pakko tuunata kuntoon. Kuukausia mies oli sen kimpussa pakertanut ja tänään hän esitteli kovan työnsä tuloksia silmät onnea säihkyen. Kaikki miehen selostamat korjaukset ja parannukset menivät Aapolta tyystin yli ymmärryksen. Kaipa auto sitten kulki taas.

”Mulla on yksi tekninen kysymys”, Aapo sanoi.

”Anna tulla”, Ville sanoi innostuen selvästi siitä, että luuli Aapon todella olevan kiinnostunut autosta. Se oli typerää ja ihan vitun söpöä.

”Tää konepelti”, Aapo sanoi ja naputti metallia rystysillään. ”Mitä luulet, onko se tarpeeksi jämäkkää tekoa, jotta joku kuuma ori voi nussia multa aivot pihalle sitä vasten?”

Aapo kallisti päätään ja virnisti likaisesti. Villen kunniaksi oli sanottava, ettei miehen ilmekään värähtänyt, kun hän vastasi asiantuntijan itsevarmuudella:

”Takuulla on.”

”Hm.” Aapo puri mietiskellen peukaloaan. ”Mä en kyllä usko sua.”

”Oho, miten vitussa mä muka voin vakuuttaa sut asiasta?” Ville pällisteli niin, ettei Aapo voinut olla tirskahtamatta. ”En mä tiiä, sun täytyy varmaan kiertää ovelta ovelle perse paljaana, kunnes joku tarttuu tilaisuuteen.”

Aapo antoi Villen kävellä ulko-ovelle saakka ennen kuin hän huikkasi:

”Ville.”

Mies kääntyi. Aapo jo loikoili konepellillä ilman vaatteitaan.

”Miten on”, Aapo härnäsi, ”tartutko tilaisuuteen?”

”Kaipa se on mun vastuulla”, Ville huokaisi portaat laskeutuessaan. Kävellessään hän avasi öljyntahraiset haalarinsa. Niiden alla ei ollut mitään. ”Kaikenlaiset koeajot, nimittäin.”

« Viimeksi muokattu: 07.05.2021 15:59:38 kirjoittanut Sokerisiipi »

Vuorna

• tahdonalainen
  • Valvoja
Vs: Koeajo | K-11 | ilkikurinen romantiikka | Aapo/Ville
« Vastaus #1 : 07.05.2021 21:14:58 »
Iltaa! Häpeäkseni täytyy tunnustaa, etten liian aktiivisesti selaile Raapalejuoksun tuotoksia, joten sen takia aina ilahdun kovasti nähdessäni näitä julkaistavan myös kyseisen topicin ulkopuolella. Jotenkin tuppaan huomaamaan uudet aiheet helpommin kuin vanhoihin keskusteluihin tulevat uudet viestit ::) Mutta eipä siinä, tämä raapale toimi vallan mainiosti ilman sen suurempaa kontekstiakaan, joten olen erittäin tyytyväinen, että tämän uskaltauduit julkaisemaan!

Tämä oli jotenkin ilahduttavan mutkatonta tekstiä! Ilkikurinen romantiikka toimii selkeästi genrenä, sillä minä olin ihan myyty. Aapon asenne autoja kohtaan huvitti aivan toden teolla, mutta kyllä se myös ihastuttikin – todellista romanttisuutta on kuunnella toisen papatusta ties mistä autojutuista kun itseä ei voisi vähempää kiinnostaa. Kirosanojen käyttö loi tähän hauskaa ronskiutta, joka sitten kulminoitui aivan täydellisesti tuohon Aapon tekniseen kysymykseen. Ai että, saatoin vähän hörähtää tyhmästi. Villen reaktio oli myös mainio, ja luonnollisesti homma sitten eskaloitui ihan sinne koeajon tasolle. Konepellillä alastomana loikoileva Aapo oli kuin piste i:n päälle, kuten oli myös haalarinsa alla kommandona hengaileva Ville :D

Tän kaksikon dynamiikka oli erinomainen, heidän sanailuaan oli ilo lukea! Ilkikurisuus oli toki tässä hienosti pääroolissa, mutta oli tässä kivasti myös semmoista perinteisempää romantiikkaa, toki Aapon ja Villen persoonille ominaisesti. En hirveän usein tuu lukeneeksi tekstejä, joissa olisi ihan näin jätkämäiset jätkät pääroolissa, mutta olipahan erinomaista vaihtelua! Halusinpa vaan tulla sanomaan, että tämä ilostutti mun päivääni oikein kovasti, kiitos että tämän olet kirjoittanut & julkaissut! Pitää käydä tutustumassa Vilpoon siellä Raapalejuoksun puolella lähemminkin, mutta sanon vaan että mua ei lainkaan haittaisi nähdä lisää matskua näistä myös sen topicin ulkopuolella!
de tes bras, je m'arracherai tout doucement
et c'est la réalité qui m'attend

Sokerisiipi

• Teekeisarinna
  • yks pieni höpötiainen
« Vastaus #2 : 17.05.2021 18:34:19 »
Vuorna: Todella kiva kuulla, että tämä raapale toimi itsenäisenä ja että pidit miesten dynamiikasta ja sanailusta! Voi että, juuri tällainen kannustava palaute oli erityisen mieleeni! Tästä kommentista innostuin niin, että olen halunnut kirjoittaa Vilpoa raapalemitan ulkopuolella, joten kiitos hirmusti sinulle siitä ♥︎

Vendela

• Teeholisti
  • Valvoja
  • Maistuisiko kupponen teetä?
« Vastaus #3 : 08.07.2021 17:07:37 »
Kommiksesta hei!

Neptunus tarjotteli tätä tuolla kommiksessa ja ajattelin tulla kurkkaamaan koska a) ihan loistava nimi ja b) arvelin näiden olevan samat tyypit kun Turvasolmuissa (oletan että olen oikeassa) :))

Hihii, koeajot, ihan kaikenlaiset, ovat kyllä parhaita! Tässä oli todellakin sellainen ilkikurinen fiilis ja tämä toimi kyllä kivasti ihan itsekseenkin. Eikä itselläni ole toki muuta taustaa näistä kuin tuo mikrotekstikokoelma, raapalejuoksua luen sen verran harvoin etten ole näitä sieltä bongannut. Mutta siis hyvin tässä pääsi tunnelmaan ja sai myös vähän kuvaa, että minkälainen suhde näillä on.

Tekninen kysymys konepellin kestävyydestä oli erittäin relevantti ja herkullinen. Tokihan se pitää myös sitten käytännössä testata ;D Ihan paras oli tuo kohta kun Ville riisui haalareitaan joiden alla ei ollutkaan mitään! Tuli sellainen fiilis, että Ville oli ehkä saattanut tämän asian jopa hieman suunnitella ;) Ihan huippua!

Tämä oli oikein herkullinen ja toimiva palanen. Tästä jäi kiva, kutkuttava fiilis kun oma mielikuvitus pääsi pohtimaan kuinka tuo koeajo lopulta sujui :)) Kiitos tästä!

Vendela

Ava+bannu © Ingrid

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!