Kirjoittaja Aihe: MCU: Brought to you by Stark Industries: Asgardin ainoa vuodenaika | S | dadaistinen ficlet | multilang.  (Luettu 1740 kertaa)

DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 419
  • Magnificent Bastard
Author: Dulz
Ikäraja: S
Fandom: MCU (+ Linnunradan käsikirja liftareille)
Disclaimer: En tienaa, en rienaa. En omista Marvelia enkä referenssikuvaa.
Kieli: suomi, englanti, ruotsi
Genre: dadaistinen multimediaficlet. huumori(: huono). surrealismi
Varoitukset: - värillistä tekstiä
Haasteisiin: FinFanFun 1000 - 854.  Surrealismi

A/N: Brainstormasin joskus jotain tällaista Aurille FinFanFun 1000 -haasteen sanasta dadaismi, mutta sillä välin kun ajatus pyöri unohdettuna docsin syöverissä, joku onnekas ehti minua ennen. Päätin, että mm. dadaismista pohjautuva surrealismi sopii tähän ideaan lähes yhtä hyvin, joten tässä, surrealistisen periaatteen mukaan (enimmäkseen) ajatuksenvirtana toteutettu: dadaistista/surrealistista multimediafiktiota a la Marvel. Käytin tähän aivan vitusti liikaa aikaa.
(Huom: ficci ei näy mobiililaitteilla täysin oikein, mutta kelvannee.)






Brought to you by Stark Industries: Asgardin ainoa vuodenaika




Bucky herää ennen auringonnousua ja tuijottaa kattoon mitään näkemättä, kunnes lattian kova sileä kulma ankkuroi hänet oikeaan maahan, oikeaan valuuttaan. Hän harjaa hampaansa fluorihammastahnalla ja juo appelsiinimehua.



SToARKSTER – TOAST YOUR FRIENDS FROM 7AM TILL 11PM
Brought to you by STARK INDUSTRIES
NEW in stores on Friday 7.5. – pre-order now!

Want to start your day with a style matching that of Iron Man's, yours truly? This magnificent piece of wonder not only toasts like a champ – it also roasts like a champ. No need for more toppings than this baby singing the toast out with Back in Black. It looks good, smells good and sounds good – and expects no input before a cup of coffee. What more are you looking for in a perfect companion in the morning?
Available in the classic colors Hot’nflamin’ and BackinBlack.



                                                              ¤ 6 throast-er settings from a tickling flame to a burnnn
                                                              ¤ 6 AC/DC classics to choose from + a boring signal option for ordinary people
                                                              ¤ Tells you the time and weather when no one else is there for you
                                                              ¤ Voice options include but are not limited to:
                                                                      - Captain America – Steve Rogers
                                                                      - J. Jonah Jameson
                                                                      - Every female transport announcer ever
                                                              ¤ 10 000 W – toned down to a more reasonable 1500 W
                                                              ¤ Non-pluggable and portable: take to flight
                                                              ¤ Comes with a free downloadable mode full of verbal burns by J.A.R.V.I.S. to complement the puns

Powered by Stark Industries Arc Reactor™. Blue is the new green.
WARNING: If tried to pry from its socket or tinkered with, the arc reactor will spontaneously and harmlessly self-destruct. We at Stark Industries do not support super villainy. Thank you for your co-operation.


Stark Industries is not responsible for any first- or second-degree burns caused by the right or wrong use of this product. Right and wrong use are defined in the safety manual produced with the product. Friendly reminder that first aid skills are mandated under the UN Planetary Civil Safety law, article 34, concerning the preparedness of civil populations under extraterrestrial threats.

The toasting hours are adjustable and not limited to 7am to 11pm.




Ennen tuhoutumistaan Asgardilla oli yksi ainoa vuodenaika: se kevätpäivä, jona lehdet kasvavat täyteen mittaansa. Jos paikalliset halusivat kokea muita vuodenaikoja, heidän täytyi turvautua hovimaagiin. Asgardin viimeisimmäksi sisustusvillitykseksi jäivät talvipuutarhat. Linnunradan käsikirja liftareille ei mainitse sanaakaan Asgardin vuodenajoista, sillä Asgard ei sijaitse Linnunradalla, vaan Yggdrasiliksi kutsuttu avaruuden poimu ulottuu huimaavien välimatkojen päähän, mikä vain kasvattaa kateutta asgardilaista Bifrost-matkailumallia kohtaan. Linnunrata on osoittautunut tähtitieteellisessä mittakaavassa bakteerin mittapuulla mikroskooppisen pieneksi läntiksi sen pilikarvoissa, mistä syystä koko Linnunradan käsikirja liftareille on osoittautunut tähtitieteelliseksi munaukseksi. (Ei vaihto-oikeutta, ei palautuksia, nähty 08:99 313.7.102021)



Gå tillbaka när du kommer från, säger skylten på Ny Asgards gransen. Vi inte behöver din kultur.



Spoiler: artistic disclaimer • näytä
Kyllä, muokkasin tuon saakelin kuvan itse, tietokoneen hiirellä ja Gimpillä. Kokemukseni digitaalisesta piirtämisestä rajoittuu yläasteen tietotekniikkaan ja sähköisiin ylppäreihin. En omista käyttämääni referenssikuvaa.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2021 03:08:13 kirjoittanut DulzGraham »
pannu by wolferain ♥

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Kommenttikampanjasta tervehdys! Mä päätin tarttua tähän multimodaalisuuden, monikielisyyden ja selkeän mainoksen vuoksi. XD Mua jotenkin ilahdutti suomen, ruotsin ja englannin yhdistelmä sekä kuvan lisääminen tekstin joukkoon varsinkin, kun kuva liittyy mainokseen!

Tän ficin englanninkielinen anti ilahdutti mua suuresti. Mä rakastin sitä miten leikittelit sanoilla ja alluusioilla mainoksessa (btw tästä mä muuten tein graduni XDDDD), ja erityisesti värivalikoimat Hot'nflamin' sekä BackinBlack hivelivät sieluani. Tässä oli ihanasti huumoria mukana - sekä sitä Tony Starkin rakastamaa melko... sarkastista ironiaa ja mustempaa huumoria, että ihan tällaista vähän ääliöhuumoriakin. Olit muuten ottanut yhden tehokeinon mukaan, nimittäin toiston! Tuli selväksi, että se näyttää, tuoksuu ja kuulostaa hyvältä. ;) Sulla olisi selkeästi lahjoja englanninkielisen markkinoinnin maailmaan. Tyrskähdin myös hieman tuolle "every female transport announcer ever" -äänivaihtoehdolle, koska it would be my choice. Jos Steve Rogers olisi mulla äänenä niin en saisi koskaan mitään aikaiseksi, koska kuuntelisin vain sitä ihanaa ääntä koko ajan.

Sä olit myös hyvin saanut yhdistettyä suomen englantiin, tykkäsin nimenomaan siitä aspektista, että mainos oli englanniksi. Niinhän se todella usein on oikeastikin ja siitä tuli aimo annos realistisuuden tuntua. Linnunradan käsikirja liftareille on mulle tuntematon fandom, mutta pidin sen lisäämisestä tähän silti. Siitä tuli mulle juurikin tollanen surrealistisuuden tunne, kun sen yhdistää vieläpä lopun ruotsinkieliseen pätkään. Btw toi sun kuva on mestariteos, ihan älyttömän hyvä ja humoristinen lisä tähän tekstiin.

Lainaus
Comes with a free downloadable mode full of verbal burns by J.A.R.V.I.S. to complement the puns
Ei mulla muuta kuin että tämä oli parasta antia. KIITOS. <3
Ava © flawless

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 702
  • d a d d y
Tämä on kyllä varsinainen mestariteos! Muhun teki vaikutuksen se, kuinka paljon tähän on nähty aikaa ja vaivaa tällaiseksi huumoripläjäykseksi, ihan parasta! Kaikki yksityiskohdat tekstin asettelussa oli tosi hiottuja, esim. värien käyttö, fonttikoko, asettelu, pre-order "linkki"... Ja siihen vielä päälle tuo majesteettinen kuvanmuokkaus ;D Hieno, se oikein kruunasi tämän. Arvostan että oot jaksanut panostaa siihen, se oli oikein tän tekstin kruununjalokivi! Huumori oli loistavaa, nauroin mm. tehokkuus-, ääni- ja värivaihtoehdoille (AC/DC best), varoitukselle ja vastuuvapautukselle. Lempparini oli "10 000 W – toned down to a more reasonable 1500 W", looool. Tämä oli varsin hauska ja hymyilyttävä taideteos, pidin kovasti ja nostan hattua vaivannäöstä! Viihdyttävä kokonaisuus kaiken kaikkiaan :D

bannu by Ingrid

DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 419
  • Magnificent Bastard
Beatrix Bones, hienoa kuulla ihan asiantuntijalta, että mulle on oiva varaura valmiina, kun tutkijanura pettää! Tottahan tämä "ficci" on ytimessään häpeämätön mainos, ja muu teksti on vain lihaa sen ympärillä. Oon todella otettu siitä, että sen huumori puree, erityisesti/vaikka on mustaa ja/tai ääliömäistä ;D Linnunradan käsikirja on itsessään ehkä kuuluisinta modernia surrealistista huumoria ikinä, jotta olihan se otettava mukaan tähänkin. Nää kehut lämmittää niin, että ne on melkeen tarpeeksi kokonaisen vuoden aamutoastinkeihin. Kiitos, kiitos, kiitos ♥

flawless, pitäähän sitä pysyä uskollisena omalle kirjoitusajan keskiarvolleen. Sen mitä tässä ajatuksenvirralla säästin, kulutin kyllä ihan varmasti näihin muotoiluihin. Tai tuohon kuvanmuokkaukseen. Mahtavaa, että ne on ilahduttaneet! Tykkään, että nostit esiin nimenomaan tuon wattivitsin. Pelkäsin, että se ois liian nörtti ollakseen hauska. Suurkiitos ♥♥
pannu by wolferain ♥