Kirjoittaja Aihe: Helmasynti (max. K11, mikroficcejä Mustan sisaruksista, 5/x)  (Luettu 875 kertaa)

Lyygia

  • scorching hot mess
  • ***
  • Viestejä: 688
Nimi: Helmasynti
Kirjoittaja: Lyygia
Ikäraja: max. K11, ikärajat ilmoitettu erikseen jokaisen osan kohdalla
Genre: perhekuvioita Mustan sisarusten tapaan
Päähenkilöt: Andromeda, Bellatrix ja Narcissa nuoruusvuosinaan

A/N: Mikroficci-haaste made me do it! Olen henkeen ja vereen jaarittelija ja siksi aina raapaleitakin kirjoittaessa päädyn siihen 350 sanaan lähes poikkeuksetta, joten nyt yritin saada sanani sanottua alta 100 sanan. Pottereiden saralla minua on jo vuosia jaksanut kiinnostaa ja kiehtoa Mustan sisarusten nuoruusvuodet, joten tämän mikroficcisarjan kautta sukellan niihin. En tiedä, kuinka monta osaa tähän lopulta tulee – en ota siitä stressiä. Go with the flow -meiningillä. :------D Mikroficit eivät ole ajallisesti missään järjestyksessä, ne ovat eräänlaisia pilkahduksia sisarusten lapsuudesta ja nuoruudesta.




Helmasynti


1. (44 sanaa, S)

On tasainen päivä, mutta myrsky leimuaa kartanon mailla. Bellatrix on päästänyt sen valloilleen, kiusallaan. Häntä ei tänään huvita istua aloillaan perhepotrettia varten.

Narcissa on salongissa, kissan, hedelmäpunssin ja Andromedan kanssa.

Heidän huulensa ovat punatut ja hiuksensa laitetut.

Bellatrix murjottaa.

“Ette te ole tuollaisia oikeasti.”


2. (81 sanaa, S)

Andromedan tekee mieli valella huonettaan jollain lämpimällä.

Kylmä ei johdu vanhan kartanon huokoisista nurkista, he ovat liian hyvästä suvusta palelemaan.

Druella on kieltänyt Bellaa lähtemästä öisin omille teilleen jo useamman kerran, ja kolmatta nuhtelua oli vahvistanut ikävä tukistusloitsu, joka oli jättänyt Bellan hiusten uumeniin paljaita kohtia.

Kukaan heistä ei uskalla sanoa vastaan, mutta Bella kostaa aina. Tänään hän on langettanut kartanon ylle viimakirouksen, mutta naamioinut sen niin hyvin kuin osaa. Andromedalle hän paljasti kapinansa hymysuin.

Suvun vaakunalla koristeltu villapeitto ei lämmitä.


3. (81 sanaa, S)

Bellatrix on kaunein, Druella spekuloi salongin puolella, sherrynsumealla äänellä. Äiti ei koskaan puhuisi noin, jos tietäisi heidän kuulevan.

“Kaunein, mutta arvaamattomuutensa rumentama.”

“Andromedassa on potentiaalia, mutta hän on niin tavallisen näköinen Bellatrixiin verrattuna. Hän ei tule pääsemään naimisiin ennen kuin Bellan häät on tanssittu.”

Narcissan käsi painuu Andromedan olkapäätä vasten, ikään kuin lohduttaen.

“Entä nuorimmainen?” Äidin seuralainen vaatii ahnaasti lisää, ja Druella ruokkii hänen uteliaisuuttaan mielellään.

“Liian herkkä. Hän näyttää helposti rikkoutuvalta.”

Sinä iltapäivänä he tajuavat, etteivät koskaan riitä äidilleen.


4. (47 sanaa, S)

He eivät ole nukkuneet samassa huoneessa vuosiin, mutta poikkeuksen tekee yö ennen Narcissan ensimmäistä kouluvuotta.

Luihuisenvihreä kiiltää Narcissan silmissä, kun he pakkaavat arkkunsa täyteen viisautta.

Bellatrixin sänky on isoin, joten sinne he asettuvat, vieri viereen.

“Me hurraamme sinulle lujaa huomenna”, Andromeda kuiskaa ennen kuin uni valtaa heidät.


5. (85 sanaa, S)

Bellatrix on kuudentoista, kun Rodolphus Lestrangen syntymäpäivää vietetään Lestrangen sukukartanossa.

Silloin kukaan ei osaa aavistaa, että joskus vietetään heidän häitään, sillä Bellatrix varastaa Rodolphuksen perintösormuksen ja kutsuu tätä kimeeranperseeksi.

Narcissa on yksitoista, kun Lucius Malfoy kättelee häntä Luihuisen tupapöydässä heti lajittelun jälkeen.

Silloin avioliitoista tietävät epäilevät, että heistä tulee vielä pari, sillä jo lapsina heidän vaaleutensa on yhteensopivaa.

Andromeda on seitsemäntoista, kun hän törmää Ted Tonksiin Tylypahkan kirjastossa.

Silloin Andromedan sydänalassa läikähtää vaara, sillä Ted hymyilee hänelle niin viehättävän huolissaan, ettei hän osaa kuin langeta.




ava Sokerisiiveltä
banneri Ingridiltä

Vuorna

  • tahdonalainen
  • ***
  • Viestejä: 932
Iltaa! Kuvittele mun ilahdus kun näin sun julkaisseen jotain, ja vieläpä mikroficcejä tästä siskotriosta! Mikroficit on vallan mainio konsepti, ja tiedän sen todella olleen haaste sulle kirjoittaa jotain näinkin lyhyesti. Aivan erittäin hyvin oot siinä kyllä onnistunut. Mustan sisarusten nuoruusvuodet on kyllä kiehtova konsepti, kaikki kolme ovat niin erilaisia että mahdollisuuksia löytyy vaikka ja mihin. Tykkään edelleen sun kirjoitustyylistä, se sopii hyvin myös näihin lyhyempiin teksteihin. Erinäiset erinomaiset sanavalinnat ilahduttivat mua erityisen paljon, sherrynsumea ja kimeeranperse näin niinkuin esimerkiksi.

Mun lemppari näistä oli varmaankin numero kolme – trion äiti on myös erityisen kiinnostava hahmo, ja oot esitellyt hänet hurjan kiehtovana näissä. Sisarustriosta kieltämättä huokuu vähän semmoinen haastava äitisuhde, siitä varmastikin löytyisi analysoitavaa vaikka kuinka paljon. Pidin myös tuon viidennen osan toistorakenteesta ja sisällöstäkin tosi paljon! Kaikkiaan nämä olivat tosi sympaattisiakin ja todella kiinnostavia, kirjoita ihmeessä näitä lisää! Kiitos mun illan ilostuttamisesta <3
i'm planning to build a whole new beautiful life here. one where, in my own small way, i can make the world a better place.

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 754
Olivatpa nämä mielenkiintoisia pieniä palasia Mustan sisaruksista! Olen viime aikoina kiinnostunut Mustan suvusta ennen kaikkea ficcien kautta, vaikka Pottereita lukiessa he eivät minua kauheasti kiinnostaneet. Mielestäni onkin jopa melkein parempi tutustua sukuun tällaisten kekseliäiden, historian tyhjiä kohtia täydentävien tekstien kautta :) Hauskaa kuulla, että mikroficci-haaste on houkutellut sinut haastamaan itsesi tekstin pituudella! Onnistut siinä nimittäin hyvin, nämä osat ovat täynnä mielenkiintoisia yksityiskohtia, mutta pysyvät samalla pieninä haukkauksina isosta kakusta.

Kaikki kolme sisarusta kiehtovat minua tässä tekstissä kamalan paljon, ja etenkin Bellatrix siskona kiinnostaa. Samalla myös lukeminen Andromedan polusta "väärälle" puolelle herättää hurjasti kysymyksiä ja Narcissan jo ennalta määrätty elämä kiehtoo myös. He ovatkin vähän yllättäen todella mielenkiintoiset siskokset, joista riittää kerrottavaa! Pidin erityisen paljon tuosta Sinä iltapäivänä he tajuavat, etteivät koskaan riitä äidilleen. Se yhdistää heitä, vaikka loppujen lopuksi elämä vie heidät aivan omiin suuntiinsa. Muutenkin näissä osissa välittyy tuo siskojen välinen rakkaus ja tuo “Me hurraamme sinulle lujaa huomenna”, Andromeda kuiskaa ennen kuin uni valtaa heidät hymyilytti :)

Tykkään näistä siis kovasti ja odotan mielenkiinnolla, mitä seuraavat osat tuovat tullessaan! Kiitos tästä :)

between the sea
and the dream of the sea

marieophelia

  • Pajunkissa
  • ***
  • Viestejä: 841
  • 🇺🇦
Mustan siskokset, jes!! Nyt sait lukijan, joka hyppii riemusta! Sisarussuhteet + Mustan suku = parasta. Olen niin iloinen, että keksit kirjoittaa näistä naisista! :)

Harvemmin tulee sanottua näin, mutta nyt sanon ja aiheesta: Bellatrix on kuvattu aivan ihanasti! Varsinkin ensimmäisessä osassa, jossa hän on loihtinut myrskyn kartanon maille! Mun tulee hänestä mieleen Humisevan harju -romaanin Cathy. Olen aina ajatellut Bellatrixista, että hän omalla tavallaan hyvin traaginen ja levoton hahmo, ei niin yksiulotteisen paha kuin, minä hänet usein esitetään.

Lainaus
Narcissa on salongissa, kissan, hedelmäpunssin ja Andromedan kanssa.

Tämä on taas todella hyvä kuvaus Narcissasta ja Andromedasta, heidän läsnäolostaan ja olemuksestaan. Jotenkin mainion lakonisesti kirjoitettu kohta. Minäkin pidän tekstin tyylistä hyvin paljon!

Pidin myös erityisen paljon tuosta osasta, jossa Druella ja hänen nimettömäksi jäävä seuralaisensa puhuvat tyttöjen avioliittomahdollisuuksista. Siinä tulee hyvin esiin, millaisin perustein heidän arvonsa mitataan.

Ihanaa myös, miten läheisiä tytöt tässä vielä ovat! Ehkä tulevissa osissa kerrotaan Andromedan ja muun suvun välirikosta..? Kerrottiin tai ei, näissä hahmoissa on aineksia moneen suuntaan ja innolla odotan, miten heitä jatkossa tulkitset! :)

Kiitos!<3

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 702
  • d a d d y
Onpas kiinnostava aihe! Mustan siskoksilla on jokaisella mielenkiintoinen ja omilla erilaisilla tavoillaan traaginen tarina, joten heidän lapsuudestaan ja nuoruudestaan varmasti saa ammennettua tosi paljon. En malta odottaa, miten heidän hahmojaan ja tarinoitaan lähdet tässä tulkitsemaan. Jokainen on omalta osaltaan kiinnostava hahmo, mutta he ovat kiinnostavia myös yhdessä - sisarusten läheisyys ja dynamiikka on tässä tosi hyvin kuvattu. Siitä odotan innolla kuultavan lisää, etenkin kun tulevaisuudessa odottaa välirikkoja ja vaikeita suhteita. Druella on tässä myös mielenkiintoinen hahmo kaikessa kamaluudessaan, tyttöjen monimutkainen suhde paikoin julmaan äitiinsä on tosi kiinnostava ja moniulotteinen aihe. Tästä tulee varmasti ihan hurjan kiinnostava kokonaisuus, koska tämä on sitä jo nyt!

Kirjoitustapasi on raapaleisiin oivallisesti sopiva ja tekstiä oli miellyttävää lukea, erityisen paljon pidin kekseliäistä yksityiskohdista kuten esim. kuvaus sherrynsumea ja hyvin keksitty tukistusloitsu. Lempparini näistä oli varmaan eka pätkä, se kertoi tosi paljon rivien välistä kaikesta siitä kulissista, jota puhdasverisen eliitin elämä on täynnä. Mielenkiintoista on tämän kautta päästä kurkkaamaan sen kiiltokuvan taakse. Kiitos näistä, odottavin mielin jään seuraamaan!

bannu by Ingrid

Alice Katarina

  • ***
  • Viestejä: 998
Bongasin tämän kommenttikampanjasta ja halusin ehdottoamasti tutustua, koska Mustan sisarukset ovat varsin mielenkiintoinen sisaruskolmikko ja heistä ammentaa varmasti vaikka ja mitä. Tätä olikin kiva lukea, sillä ehdit jo näissä viidessä osassa nostaa esille monia kiinnostavia pointteja. Tykkäsin myös kovasti siitä, että käsittelit kaikkia siskoja melko tasapuolisesti, sillä jotenkin tuntuu, että ainakin Andromeda usein jää sisartensa varjoon. Sisarusten selvä yhteys ja läheisyys paistoi esiin ja oikein suretti ajatella tulevaa jossa oikeastaan kaikki kolme erkanevat toisistaan.

Myös Druellasta oli kiva lukea. Pidinkin erityisesti kolmannesta pätkästä, jossa hän kuvailee tyttäriään tuntemattomalle osapuolelle. On selkeää, ettei yksikään tyttäristä ole tarpeeksi hyvä. Tuollaisen kuuleminen varmasti vaikuttaa tyttöjen itsetuntoon ja ajatuksiin itsestään. Tuleva melko kylmä Narcissa, perheestään erotettu Andromeda ja kaikkea vastaan taisteleva Bellatrix varmasti edelleen kantavat mukana muistoa siitä, etteivät riitä ja kelpaa edes äidilleen.

Lainaus
Silloin Andromedan sydänalassa läikähtää vaara, sillä Ted hymyilee hänelle niin viehättävän huolissaan, ettei hän osaa kuin langeta.
Tämä tyttöjen ja heidän miestensä tutustumispätkä oli kovin ihana. Varsinkin lankeava Andromeda oli kiinnostava kuvaus.

Kiitos tähän astisesta! Toivottavasti saadaan pian lisää luettavaa!

AK
Avasta kiitos Ingrid!

Ja se meni siks ku mä halusin,
ja mä rähjäsin mut uskoin rakkauteen.
Mä menin sinne ja takasin,
ja mä kaaduin mut mä nousin uudelleen.