Kirjoittaja Aihe: Rakkaan äitini päiväkirjat S || Luna muistelee kuollutta äitiään  (Luettu 2369 kertaa)

Mermish

  • ***
  • Viestejä: 65
  • Koko ei määritä voimaa.
Title: Rakkaan äitini päiväkirjat
Author: Mermish   
Rating: S
Pairing: -
Genre: Double-drabble, drama, pikkusen angst, AU
Disclaimer: Rown
Summary: Näin Luna muistelee äitiään, joka kuoli kun Luna oli pieni.


1.

Kesäloma. Sana saa minut värähtämään. Kesälomalla joutuisin taas kerran kotiin, isän luokse. Isän luona oli sama kuin olisi ollut yksin, sillä Xenophilius välitti vain Saivartelijan lukijamäärästä, ja uusimmista aiheista. Minä makaisin taas koko kesän sängylläni, lukien äidin vanhoja päiväkirjoja. Niin, päiväkirjoja äidin nuoruudesta. Kirjoja täynnä nuoren tytön tunteita, ihastuksia ja ongelmia. Yhden kirjan välistä löysin kuvia äidistä, nuorena, kauniina, terveenä. Ajalta ennen minua tai isää. Kun äiti vielä oli vapaa ja terve.

Kaunis tyttö avaa ikkunan, ja lähettää lentosuukon kuvaajalle. Seuraavassa kuvassa saman tytön vaalea polkkatukka heilahtaa, kun hän kiipeää puuhun. Kolmannessa kuvassa hän nuoleskelee suurta jästien jäätelötuuttia, ystäviensä kanssa. Neljännestä kuvasta ei ole jäljellä kuin puolet, siinä hän makaa sängyssä, kuihtuneena, sairaana...

Äidin päiväkirjat odottavat sänkyni alla. Isäni ulottumattomissa. Hän ei edes yritä muistaa äitiä, aivan kuin häntä ei olisi koskaan ollutkaan. Miksi, miksi hän on niin kylmä. Ikävöikö hän äitiä liikaa. Hän ei ole itkenyt kertaakaan sen jälkeen kun äiti kuoli. Minä muistan äidin viimeiset sanat minulle, vaikka olin vasta neljä. ”Minä olen aina kanssasi, pikku enkelini. Aina, vaikka et näe minua.” Sanojen jälkeen, hänen kätensä ote löystyi, ja äiti sulki silmänsä lopullisesti. Sen jälkeen, ei ole enää yhtään kuvaa äidistä.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2014 23:17:11 kirjoittanut zougati »
Hullua on olla hullu, mutta jos ei ole hullu, ei selviä elämästä.

Kirsikkapuu

  • ***
  • Viestejä: 13
  • Suurin Harry Potter Fani
Vs: Rakkaan äitini päiväkirjat K-7
« Vastaus #1 : 06.06.2008 13:28:41 »
Ihanan surullinen tarina Lunasta, joka on yksi lempihahmoistani.