Kirjoittaja Aihe: Yuri!!! on Ice: Viimeinen kausi (S, Yakov & Yuri, oneshot)  (Luettu 915 kertaa)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Title: Viimeinen kausi
Author: Larjus
Chapters: Oneshot
Fandom: Yuri!!! on ICE
Characters: Yakov Feltsman, Yuri Plisetsky
Genre: Drama/general
Rating: S
Disclaimer: Kubo Mitsuroun, Yamamoto Sayon ja muun YOI-staffin hahmot ja alkuperäissarja. En ole saanut tämän kirjoittamisesta rahallista (tai muutakaan) korvausta.
Summary: ”Ei”, hän sanoi. ”Älä vitsaile. Et voi olla tosissasi.”
”Yura, minä
en vitsaile.”
”Et sinä
voi jäädä eläkkeelle!”

A/N: Kirjoitin tän jo viime vuoden syksyllä, mutta sitten en jostain syystä julkaissutkaan vaan tämä jäikin koneelleni muhimaan. Mutta aattelin, että nyt Yurin synttärien kunniaksi vois lopulta koittaa tällekin julkaisupäivä :D

Aloin joskus ajatella sitä, että mitenköhän monta vuotta Yakov vielä jatkoi Yurin (ja muiden) valmentajana, olihan hän animen tapahtumienkin aikaan jo seitsemänkymmentä. Tässä ficissä hän on ehkä joku 74-75. Oon kyllä tupannut ajattelemaan, että hän jatkaa valmentamista niin kauan kuin terveys ja jaksaminen antavat myöten, jää eläkkeelle vasta kun oikeasti on vähän niin kuin pakko (tai sit jatkaa hautaan asti) :D Rautanen ukko se Yakov kyllä, ja aivan mainio hahmo noin muutenkin. Mulla on hänestä vaiheessa yksi toinenkin fici. Saapi nähdä, milloin saan sen valmiiksi, mulla kun on ficien kanssa suunnilleen sata rautaa tulessa koko ajan.



Viimeinen kausi


Ne olivat olleet aivan tavalliset aamuharjoitukset kauden alkuvaiheessa, ja Yuri oli itseensä tyytyväinen, vaikka olikin mielestään aina huomattavasti parempi iltapäiviin sijoittuvina harjoitushetkinä. Mutta kun otti huomioon, että kyseessä oli aamu, jolloin hän aina olisi kaikkein mieluiten ollut nukkumassa, hän oli suoriutunut erinomaisesti. Yakovkin oli vaikuttanut tyytyväiseltä, vaikka tuttuun tapaan aina keksikin jotain parannettavaa.

Luistimet riisuttuaan Yuri oli jo valmis menemään pukuhuoneeseen ja vaihtamaan takaisin arkivaatteisiin, mutta ennen kuin hän ehti niin tehdä, Yakov laski kätensä hänen olalleen.

”Yura, minulla on sinulle jotain kerrottavaa”, tämä sanoi.

”No kerro”, Yuri vastasi ja oli jo jatkamassa matkaa.

”Äläs lähde minnekään!” Yakov komensi puristaen otettaan tämän olasta. ”Istu.”

Yuri irvisti itsekseen mutta suostui ilman valituksia istumaan puiselle penkille kaukalon vierustalla. Yakov istui hänen viereensä.

”Yura”, Yakov aloitti, ”haluan sinun tietävän, että tämä on viimeinen kauteni valmentajana.”

”Mi-”

”Älä keskeytä minua!” Yakov tokaisi tuttuun tapaan ja jatkoi: ”Kun tämä kausi tulee päätökseensä, minä jään eläkkeelle. Seuraavalle kaudelle sinä tarvitset siis uuden valmentajan.”

Yuri ei sanonut mitään. Hän ei katsonut Yakovin suuntaankaan vaan tuijotti ilmeettömänä jääkaukalon reunaa. Hän jäi odottamaan tämän seuraavia sanoja.

”Mutta se tapahtuu tosiaan vasta kauden loputtua. Tämä kausi jatkuu ihan niin kuin aina ennenkin, olen valmentajasi ja teen kaikkeni, jotta menestyksesi jatkuu ja kehityt luistelijana.”

Lopulta Yuri ei enää ollut hiljaa ja eleetön. Hän pudisti päätään.

”Ei”, hän sanoi. ”Älä vitsaile. Et voi olla tosissasi.”

”Yura, minä en vitsaile.”

”Et sinä voi jäädä eläkkeelle!”

”Tietenkin voin!” Yakov ärähti, ja heidän välinen keskustelunsa alkoi taas kuulostaa siltä kuin aina muulloinkin. ”Olisin voinut jäädä jo vuosia sitten! Ja nyt sitten viimein on sen aika.”

Yuri mulkaisi Yakovia suorastaan vihaisesti, kuin tämä olisi puukottanut häntä selkään.

”Minä tiedän, että olen valmentanut sinua siitä lähtien, kun olit pelkkä pojannulikka – tai jos totta puhutaan, niin sellainen sinä olet kyllä edelleenkin – joten ajatus uudesta valmentajasta voi tuntua vieraalta, mutta senkin aika koittaa jokaiselle joskus. Minä tiedän monta hyvää valmentajaa, joiden voin luottaa auttavan sinua pysymään menestyksen polullasi, ja voin esitellä sinut heille kaikille, mutta valinta on tietysti sinun; en aio päättää mitään puolestasi. Voithan sinä myös kysyä Viktoria valmentajaksesi, sitähän sinä joskus halusit.”

”En enää”, Yuri sanoi sanottua. Mihinkään muuhun Yakovin sanomaan hän ei kyennyt vastaamaan tai kommentoimaan mitään. Hän vain pysyi hiljaa ja yritti nieleskellä ylisuurta lohkaretta kurkustaan pois. Hänestä ei ollut kertomaan edes sitä, ettei halunnut valmentajakseen ketään muuta kuin Yakovin.


**


Valmennuksen jälkeinen ilmoitus oli järkyttänyt Yuria enemmän kuin tämä halusi myöntääkään. Kyllähän Yuri tiesi, että Yakov oli jo vanha ja että oli ollut vain ajan kysymys, milloin tämä jää eläkkeelle, mutta hän oli aina tunkenut sen ajatuksen pois mielestään. Enää hän ei voinut. Yakov lopettaisi valmentajana toimimisen, ja hänen täytyisi löytää tämän tilalle joku toinen, mikäli halusi jatkaa taitoluistelijana – eikä hän missään nimessä aikoisi lopettaa.

Yurin oli ollut tarkoitus vielä harjoitella balettia myöhemmin samana päivänä, mutta hän jätti harjoitukset kokonaan väliin. Lilialle hän kirjoitti viestin, jossa sanoi voivansa niin pahoin, ettei baletista tulisi mitään. Eikä se kylläkään ollut valhe, sillä Yakovin uutinen oli todella saanut hänet voimaan pahoin. Koko loppupäivän hän lähinnä vain makasi sängyssään Potya kainalossa, tuijotti kattoon ja yritti hyväksyä aamulla kohtaamansa käänteen elämässä.

Aikansa asiaa märehdittyään Yuri laittoi Milalle viestin, jossa kysyi, oliko Yakov kertonut hänelle eläkeaikeistaan. Mila vastasi pian, että Yakov oli kertonut hänelle samalla lailla harjoitusten jälkeen ja kieltänyt paljastamasta asiaa Yurille: Yakov halusi, että kaikki hänen valmennettavansa kuulisivat asiasta suoraan häneltä itseltään. Yuri olisi halunnut kysyä Milalta, mitä tämä ajatteli asiasta, mutta ei osannut muotoilla niin yksinkertaistakaan kysymystä sanoiksi. Rivien välistä hän kuitenkin tulkitsi, että Mila suhtautui asiaan paljon kevyemmin kuin hän.

Yuri laski puhelimen vierelleen sänkypeitolle ja painoi Potyaa tiukemmin itseensä. Kissa vain huiskautti häntäänsä laiskasti, ja Yuri jatkoi katon ilmeetöntä tuijottamista miettien, millaista taitoluistelu edes voisi olla ilman Yakovia.


**


Seuraavana aamuna Yurilla oli taas edessään luisteluvalmennusta Yakovin kanssa, eikä hän olisi halunnut mennä. Hän kuitenkin oli edellisenä päivänä jättänyt jo yhdet harjoitukset väliin (joskin baletin, mitä Yuri piti toissijaisena varsinaiseen luisteluun verrattuna), joten tänään hänen olisi pakko mennä. Vielä vähemmän hän myöskään halusi soittaa Yakoville, ettei osallistuisi valmennukseen. Se nyt vielä onnistui, että hän ilmoitti Lilialle baletin väliin jättämisestä – niin kauan, kun kyse oli yksittäisistä kerroista, tämä ei valittanut asiasta tai tivannut sen enempää – mutta Yakoville hän olisi yhtä hyvin voinut kertoa lopettavansa luistelun kokonaan.

Niinpä Yuri raahasi itsensä aamulla jäähallille. Hänen keskittymiskykynsä ei kuitenkaan tullut hänen mukanaan; sen hän oli hukannut jo aiemmin. Luistellessa hänen ajatuksensa eksyivät jatkuvasti siihen, mitä Yakov oli hänelle edellisenä päivänä ja mitä se hänen tulevaisuudelleen merkitsikään, ja se näkyi. Hän oli surkea tasoonsa ja taitoihinsa nähden, hän tiesi sen itsekin ja niin tiesi Yakovkin.

”Yuriiii! Jos et aio luistella kunnolla, olisit saman tien voinut jäädä suosiolla kotiin!” Yakov huusi jääkaukalon reunalta.

Yurin vastaus ”niinhän minä olisin halunnutkin” jäi sanomatta ääneen. Hän käänsi päänsä pois Yakovin suunnasta ja antoi itsensä liukua lähes eleettömänä jäätä pitkin.

”Yura, tule tänne!” Yakov huusi sitten.

Hetken epäröityään Yuri käänsi suuntansa Yakovia päin. Hän luisteli tätä kohti katse kiinni jäässä ja sen seurauksena käytännössä törmäsi kaukalon reunaan.

”Pois sieltä jäältä ennen kuin loukkaat itsesi!” Yakov komensi. Yuri totteli mukisematta mutta vältteli hänen katsettaan.

”No, antaa kuulua”, Yakov tokaisi sitten, kun Yuri seisoi hänen edessään kaukalon ulkopuolella teräsuojat luistimissaan. ”Mitä helvettiä tuo esitys oikein oli olevinaan!? Luistelisit jalkapuolenakin paremmin!”

Yurin poispäin vilkuileva ilme oli hapan, kuin Yakov olisi ollut hänen isänsä, joka valitti huonoista koearvosanoista tai pahasti ylitetyistä kotiintuloajoista. Eilen salakavalasti muodostunut inhottava lenkki Yurin vatsassa tuntui suorastaan kuristavan hänen sisuskalunsa.

”Minä en halua, että sinä lopetat”, Yuri sanoi sitten vaimeasti mutta kuitenkin niin, että Yakov kuuli sen. ”Minä tarvitsen sinua.” Sen hän oli halunnut sanoa tälle jo edellisenäkin päivänä.

Yakovin tuima ilme pehmeni Yurin sanojen myötä. Hän katsoi poikaa hetken hyvin hento hymy suupielissään ja kaappasi tämän sitten tiukkaan halaukseen.

”Kiitos, Yura”, hän sanoi. ”Sanasi merkkaavat minulle paljon.”

Kun Yakov sitten irrotti otteensa Yurista, hän katsoi tätä yhä hymyillen.

”Olen ilolla valmentanut sinua kaikki nämä vuodet, seurannut kehitystäsi, ja olen ylpeä menestyksestäsi ja siitä, että olen voinut auttaa sinua sen saavuttamisessa. Olisihan se hienoa, jos se voisi jatkua aina. Mutta minunkin pitää lopulta astua sivuun, ja sinäkin kyllä tiedät sen. Mikään ei ole ikuista.”

Yuri nyökkäsi vaitonaisesti. Se, että hän tiesi sen, ei tehnyt asiasta yhtään sen helpommin hyväksyttävää.

”Mutta sinä olet viisas, taidokas nuorukainen – joskin varsin pahasuinen ja lyhytpinnainen”, Yakov totesi, ja Yurinkin suupielet käväisivät hymyssä. ”Minä tiedän, että sinä pärjäät kyllä tulevaisuudessakin, niin taitoluistelumaailmassa kuin muutenkin elämässäsi. Kannustan sinua aina voittoon, silloinkin, kun en enää ole valmentajasi.”

”Yakov. Kiitos”, Yuri sopersi. Oli paljon, mitä hän olisi halunnut sanoa, mutta sanat juuttuivat hänen kurkkuunsa tai eivät edes päässeet sinne asti. Hänen sisintään puristi edelleen.

”Mutta ne ajat ovat vasta edessäpäin!” Yakov tokaisi sitten, ja äkillinen muutos äänensävyssä sai Yurin hätkähtämään. ”Jään eläkkeelle vasta tämän kauden päätyttyä eli melkein vuoden päästä, joten olen edelleen valmentajasi, ja meillä on töitä, töitä, töitä! Nyt takaisin jäälle siitä, ja luistelekin tällä kertaa kunnolla!”

”Joo, joo, mokoma homekorva!” Yuri ärähti takaisin ja alkoi riisua luistintensa teräsuojia mutta teki sen hyvillä mielin. Hänen oloaan oli keventänyt se, miten Yakov puhui (tai pikemminkin ärjyi) hänelle taas ihan niin kuin aina ennenkin. Näin kaiken kuului ollakin.

”Äläs nulikka puhu minulle noin!” Yakov tiuskaisi. ”Jos et halua valmennusta niin sen kun painut takaisin kotiin twiittaamaan ja yeettaamaan tai mitä te nuoret nyt ylipäätään ikinä teettekään!”

Mutta Yuri ei lähtenyt pois, ei tietenkään. Hän halusi Yakovin valmentavan häntä sinä päivänä ihan niin kuin aina muulloinkin. Kun luistinten terät painuivat jäähän, ennen kuin hän ehti edes lähteä liikkeelle, Yakov tarttui taas hänen olkaansa.

”Tehdään tästä kaudesta urasi paras”, tämä sanoi hänen takaraivolleen.

Yuri käännähti katsomaan taakseen ja kohtasi Yakovin tutun, määrätietoisen katseen ja rohkaisevan hymyn. Hänen omatkin suupielensä alkoivat tapailla suuntaansa kohti kattoa.

”Kuin myös.”
« Viimeksi muokattu: 01.03.2021 12:01:37 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 133
  • Kurlun murlun
Ääh, voihan Yakov. :< Elämä menee eteenpäin ja tilanteet muuttuu, mutta onhan se nyt mälsää. Tässä oli kiva määrä sekä haikeutta että arjen turinaa.

Lainaus
”Minä tiedän, että olen valmentanut sinua siitä lähtien, kun olit pelkkä pojannulikka – tai jos totta puhutaan, niin sellainen sinä olet kyllä edelleenkin –
Tässä kohtaa olin heti että hetkinen, on se kyllä vieläkin pelkkä pojannuikka! :D Ihanaa että Yakovkin oli samaa mieltä.

Lainaus
Koko loppupäivän hän lähinnä vain makasi sängyssään Potya kainalossa, tuijotti kattoon ja yritti hyväksyä aamulla kohtaamansa käänteen elämässä.
:::<<< Ei varmasti ole helppo uutinen sulattaa, varsinkaan jos valmentaja on tarjonnut isän mallia ja vastaavaa vakautta elämään. Onneksi on Potya lohduttamassa, ja onneksi muutos ei tapahdu heti.

Kävi mielessä, että jos tämä olisi ollut Disney-leffa, Yakov olisi lopussa ollut silleen "minähän olen vielä nuori ja vetreä, eläke joutaa odottaa!" ja tavallaan alitajuisesti mietin, tulisiko tässä samanlainen twisti. xD Parempi se tällä tavalla on toimia, koska tosiaan mikään elämässä ei ole pysyvää ja totta kai vanhat ihmiset jäävät eläkkeelle. Kiitosta tästä! <3

- Mai
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 809
Helkutti, sait mut kyynelehtimään. (Mikä ihmeen herkkis musta on tullut?)
Olen vaan saanut kaikista lukemistani teksteistä Yakovista sellaisen kuvan, että hän on oikeasti hyvä tyyppi, joka laittaa itsensä välillä enemmänkin likoon mitä häneltä odotetaan. Hän on aika hiukan jotain enemmän, mitä pelkkä valmentaja olisi. Samastuin siis täysin Yurin fiiliksiin siitä, että äijä ei saa jäädä eläkkeelle. Mutta pakko Yakovilla on olla tässä vaiheessa jo ties mitä luiden kolotuksia, kun on viimein jäämässä pois. On hänellä kuitenkin melkoinen remmi valmennettavia ja kisamatkat ovat työntäyteisiä.

Lainaus
”Pois sieltä jäältä ennen kuin loukkaat itsesi!” Yakov komensi. Yuri totteli mukisematta mutta vältteli hänen katsettaan.


Yakov on aina oikeassa. (Ainakin melkein aina).  :)

Lainaus
”Minä en halua, että sinä lopetat”, Yuri sanoi sitten vaimeasti mutta kuitenkin niin, että Yakov kuuli sen. ”Minä tarvitsen sinua.” Sen hän oli halunnut sanoa tälle jo edellisenäkin päivänä.

Yakovin tuima ilme pehmeni Yurin sanojen myötä. Hän katsoi poikaa hetken hyvin hento hymy suupielissään ja kaappasi tämän sitten tiukkaan halaukseen.

”Kiitos, Yura”, hän sanoi. ”Sanasi merkkaavat minulle paljon.”


Toisaalta on hyvä, että tämä eläkeuutinen tulee hyvissä ajoin ennen, eikä aivan puun takaa. Siinä ehtii Yakov ja valmennettavat jo suuntaamaan ajatuksia siihen, mitä jatkossa tapahtuu. Jos uusi valmentaja on kovin nuori, voin vain kuvitella että Yurilla tulee vaikeuksia sulattaa asiaa. Suurempi ikäero auttaa siihenkin asiaan.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Maissinaksu: Muutokset tosiaan kuuluu elämään, vaikka ne ei aina kivalta tuntuisikaan :/ Mutta onneksi niihin sopeutuu, Yurikin sitten lopulta ajan kanssa. Ja musta vähän tuntuu, että hän haluaa pitää Yakoviin edes jonkin verran yhteyttä, soittaa aina silloin tällöin, kyselee kuulumisia, kertoo uransa käänteistä ja kysyy neuvoja ♥ Yakov kun on osaltaan ollut Yurille merkityksellisenä miehen mallina ja tarjonnut jotain turvaa ja vakautta elämään monen vuoden ajan.

Lainaus
Tässä kohtaa olin heti että hetkinen, on se kyllä vieläkin pelkkä pojannuikka! :D Ihanaa että Yakovkin oli samaa mieltä.
Yuri on Yakoville aina pelkkä nulikka :D Mulla oli tässä mielessä, että tää sijoittuis joitain vuosia animen tapahtumien jälkeen, niin että Yakov olis joku 74-75 ja Yuri siten parinkympin kieppeillä (kirjoitin sen nyt tonne A/N:äänkin), mutta nulikka mikä nulikka :D Ei se siitä muuksi muutu ♥ Ihana kyl kun sulla oli samat ajatukset ;D

Lainaus
Kävi mielessä, että jos tämä olisi ollut Disney-leffa, Yakov olisi lopussa ollut silleen "minähän olen vielä nuori ja vetreä, eläke joutaa odottaa!" ja tavallaan alitajuisesti mietin, tulisiko tässä samanlainen twisti. xD
Haha, sehän oliskin ollut ;D Mulla ei vastaava ollut mielessä lainkaan tätä kirjoittaessa. Kun Yakov on lopulta päättänyt eläkkeelle jäädä niin silloinhan hän myös jää :D Musta tuntuu, että toi "minähän olen vielä nuori ja vetreä, eläke joutaa odottaa!" on ollut hänen asenteensa jo useemman vuoden, kunnes nyt sit lopulta tuli se raja vastaan et joo, eihän sen eläkkeen enää ole syytä odottaa :D

Kiitos kommentista ♥


Fairy tale: Tervetuloa nyyhkykerhoon! ;D Muistan, että tätä kirjoittaessa minäkin joissain kohdissa herkistyin (en kyllä alkanut itkeä, vaikka vähän itkettikin), koska onhan tuollainen tuleva eron/muutoksen paikka koskettava, vaikka se vasta noin vuoden päässä häämöttääkin. Mulla on samanlaiset fiilikset ja mielikuvat Yakovista, että vaikka hän onkin päällepäin yleensä aika kyrsiintyneen oloinen ja kovasanainen ja huutaa paljon, hänellä on suuri sydän, ja hän oikeasti välittää luistelijoistaan muutenkin kuin näiden uramenestyksen kannalta. Hänellä ei taida omia lapsia olla niin hän kanavoi jonkinmoista isänvaistoa sitten kaikkiin valmentamiinsa ♥

Lainaus
Toisaalta on hyvä, että tämä eläkeuutinen tulee hyvissä ajoin ennen, eikä aivan puun takaa.
Jep, pakkohan sen on. Ei olis reilua, että Yakov yhtäkkiä oliski et joo, jään eläkkeelle viikon päästä, adios. Kyllä hän haluaa, että jokainen osaa valmistautua siihen sekä henkisesti että käytännön asioiden suhteen. Ja hän on myös valmis auttamaan kaikkia esim. just löytämään uuden valmentajan, pitää sitä ihan vastuunaan ♥ Ja joo, oon samaa mieltä tosta, että Yuri tarvitsee itseään huomattavasti vanhemman luisteluvalmentajan, jotta homma skulais mahdollisimman saumattomasti. Eikä nyt välttämättä juuri sellainen kuin Yakov oli tai Lilia on (eihän sellainen olis edes ihan mahdollista), mutta saman tyylinen yleiseltä habitukseltaan, ja oikeestaan myös valmennustavoiltaankin 🤔 Vaikka muutokset sen suhteen vois olla hyvästäkin, mä uskon et just Yakovin tavoilla Yurin lahjat pääsevät loistamaan (ja Yurin luottamuksen saa mahdollisimman nopeasti puolelleen).

Kiitos sinullekin kun kommentoit! ^^
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 486
  • ava Claire + bannu Ingrid
Bingesin tässä just pari päivää sitten YOI:n ekaa kertaa sitten sen ilmestymisen, joten taas on asiat vähän paremmin muistissa ja sen takia nappailin tämänkin Kommenttikampanjasta mukaani, koska mitäpä olisi Yuri ilman Yakovia ja tämän huutoärjymisiä.

Siinä sarjaa katsoessakin mietin jo, että niin, mites vanha se Yakov oikeastaan onkaan ja tämä ficci kyllä sopii oikein hyvin siihen jatkumoon. Ei varmasti ole nuori sälli Yakovkaan, eikä välttämättä jaksa enää sitä loputonta matkustelua ja jäähallilla notkumista, jota valmentajan pesti tuo tullessaan. Hyvin olit saanut hänet mukaan tähän ficciin ja oikein omanlaisenaan hän siellä ärjyi. ^^

Mutta voi Yuria, ihan tuli itselläkin suru puseroon, kun hän oli niin allapäin asiasta. Ja ihan aiheesta! Varmasti Yakovkin on hänelle ollut yksi osa perhettä, niin tiukasti varmasti he ovat olleet mukana toistensa elämässä, ihan pikkunaperosta asti ja yhdessä on koettu kaikenlaista. Voi että, kivasti olit saanut hänen tunteensa kirjoitettua auki, ei varmasti ole helppoa kuulla tuollaisia uutisia.
Lainaus
”Minä en halua, että sinä lopetat”, Yuri sanoi sitten vaimeasti mutta kuitenkin niin, että Yakov kuuli sen. ”Minä tarvitsen sinua.” Sen hän oli halunnut sanoa tälle jo edellisenäkin päivänä.
Voi ei! :( Tämä kohta oli niin hieno, vaikka vähän sydämestä vihlaisikin. Kyllä siellä Yurinkin vihaisen kuoren takana on ihan oikea tyyppi, joka tuntee ja syvästi tunteekin, vaikka hän ei sitä aina näyttäisikään.

Lainaus
”Joo, joo, mokoma homekorva!” Yuri ärähti takaisin
Onneksi vielä palattiin takaisin normaaliin, niin sai jättää tämän ficin vielä hyvillä mielin, eikä miettiä vain, että miten Yurin nyt käy. Varmasti hyvin käy jatkossakin, mutta onhan se eka valmentaja aina eka valmentaja.

Kiitos tästä! <3 Kivaa välillä lukea urheiluanimeficeissä myös ihan siitä oikeasta urheilusta ja sen taustajutuista. ^^
Hyppää lehtikasaan!

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Grenade: Yuri ei tosiaan ole mitään ilman Yakovia! Heidän suhteensa on niin hieno ja merkityksellinen. (Mitäköhän Yakov olisi ilman valmennettavien joukkoaan 🤔 Ehkä tukka olis ainakin pysynyt päässä ;D) Yakovhan on sarjan aikana jo noin 70, joten ei tosiaan mikään nuori, vaikka varsin hyvin jaksaakin valmentajan rankkaa työtä. Hieno kuulla, että olen saanut hänet omanlaisekseen kirjoitettua, koska kyllähän se aina jännittää kirjoitella hahmoista ekaa kertaa (ja Yakov on sellainen hahmo, jota en halua "pilata" kirjoittamalla sitä pieleen).

Suru puserossa on ihan oikea fiilis, kun kyllähän tällainen aihe aina vihlaisee. Niin vihlasi minuakin, sillä kaikenlaiset "erot" ovat lähes aina kipeitä. Yakovin (ja Yurin) asiat ovat onneksi kuitenkin kaikin puolin kunnossa, on vain täysin luonnollisen muutoksen aika. Se vaatii totuttelua ja hyväksyntää, mutta kyllä Yurikin siitä lopulta selviää. Hänellä on onneksi noin vuosi aikaa sopeutua tulevaan muutokseen sekä elää vielä ihan normaalistikin (= äristä Yakovin kanssa puolin ja toisin :D).

Lainaus
Kivaa välillä lukea urheiluanimeficeissä myös ihan siitä oikeasta urheilusta ja sen taustajutuista. ^^
Tää on kyllä niin totta. Vaikka kaikki ihmissuhdejutut ja muut on oikein nannaa luettavaa, on se kiva välillä ficeissäkin muistaa että niin, urheiluhan on se juttu, jonka pitäisi tapetilla olla. Kivaa vaihtelua kirjoittaa siihen liittyen, vaikkakin aina jännää kaikkia teknisyyksiä ja asioiden oikeellisuutta, kun en taitoluisteluasioista juurikaan tiedä. Mut onneksi voi kirjoittaa tällaista "välimaastoa", jossa ei tarvitse liiaksi tietää taitoluistelun käytännön asioista jne.

Kiitos kommentistasi, kiva kuulla että tykkäilit ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中