Kirjoittaja Aihe: Kuvamanipulaatioita ja digitaidetta à la Lady Dynamite  (Luettu 23712 kertaa)

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
— KUVAMANIPULAATIOITA JA DIGITAIDETTA À LA LADY DYNAMITE —


Luulen ettei ketään, joka mua vähänkään tuntee, yllätä että photoshoppailu, digitaide, graafinen suunnittelu on yhä lähellä sydäntä. Myös piirrän, maalaan ja teen käsin muutakin perinteistä taidetta, ehkä lisään niitäkin tänne jossain vaiheessa. Otan mielelläni myös vastaan kritiikkiä ja parannusehdotuksia! Kaikenlaiset kommentit tervetulleita.


— KÄYTÖSSÄ SEURAAVAT OHJELMAT —
  • Adobe PhotoShop CS5
  • Adobe Illustrator CS5

Tekstuurit, fontit sekä käytetyt kuvat eivät kuulu minulle.


Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Vs: Kuvamanipulaatioita ja digitaidetta à la Lady Dynamite
« Vastaus #1 : 10.02.2021 16:35:08 »
— KUVAMANIPULAATIOT —

— Game of Thrones —


Sansa Stark
"My skin has turned to porcelain to ivory to steel"

Clikkaa esikatselukuvaa nähdäksesi suurempana.

Kolmen kuvan sarja. Alunperin tein Instagramia varten, joten ne löytyy sieltäkin.
Jokaisessa kuvassa on viittauksia senhetkiseen Sansaan. Kerro, miten itse tulkitset ne?
Alkuperäiset Sansan kuvat: porcelain, ivory, steel

   


— Ayumi Hamasaki —

Lady Gagasta ilmestyi uusia kuvia by vogue italia ja suurin osa muistutti jollain tavalla kuvauksia, joissa ayumi hamasaki on ollut mallina. Mitä siis teen tällä oivastuksella? Photoshoppaan nämä kaksi suosikkiartistiani samaan kuvaan, tietysti.

NAKED TALK with ayumi hamasaki and Lady Gaga
K-11. Hienovaraista alastomuutta.
Alkuperäiset kuvat: ayumi hamasaki, Lady Gaga

Klikkaa esikatselukuvaa nähdäksesi koko työn.



Glamorous Monster
Alkuperäiset kuvat: ayumi hamasaki, Lady Gaga

Klikkaa esikatselukuvaa nähdäksesi koko työn.



'BE WHO YOU ARE NO MATTER WHAT PEOPLE SAY'
Alkuperäiset kuvat: ayumi hamasaki, Lady Gaga

Näissä kuvissa ei ollut yhteistä 'teemaa' muuten kuin kokovartalokuva. Lady Gagan alkuperäisessä kuvassa on hänellä kädessään kukka, joka tuo kivasti väriä muuten niin valkeaan kuvaan ja ajatuksena oli aluksi etsiä samanlainen kukka Ayumille käteen, mutta juuri samaan aikaan julkaisi hän Instagramissaan kuvia uudenvuotena pidetystä konsertistaan, jossa hänen takanaan oli suuri kuva ruususta. Lavalla hänen kanssaan oli erilaisia ihmisiä, tuttuja "how beautiful you are" musiikkivideostaan, jossa Ayu juhlistaa ja kannustaa erilaisuutta. Päätin siksi antaa hänelle vaaleanpunaisen ruusun. Kummatkin popin kuningattaret ovat tunnettuja LGBTQ+ tukijoita ja puoltajia, ja ajattelin että sitä nämä kukat heidän käsissään kuvaisi. Rakastan näitä molempia niin paljon!

Klikkaa esikatselukuvaa nähdäksesi koko työn.




Ayumi Hamasaki
Queen Ayumi on the Iron Throne


Tein tämän ennen 8 tuotantokautta, kaiken sen "kuka voittaa Game of Thronesin?" häslingin keskellä. Ayu voittaa, tietysti!
Voisin kyllä sanoa, että alkuperäinen kuva teki tästä työstä melko helppoa. Kyseessä on mainoskuva pelille Clash of Queens, jolle hän myös loi laulun "We Are The Queens" ja mainoksen.
Alkuperäinen kuva: Ayumi Hamasaki "We Are The Queens" promotional image





— GRAAFINEN SUUNNITTELU —


— Levynkannet —


ayumi hamasaki
MASK

Alkuperäiset kuvat: Lady Gaga, MASK kansikuva, Ayumi Hamasaki maski

Klikkaa esikatselukuvaa nähdäksesi koko työn.



Ayumi Hamasaki
NONFICTION


Tämmösen levynkannen tein Ayumi Hamasakin uudelle julkaisemattomalle sinkulle "Nonfiction".
//Update 4.2.23: Olin tehnyt toisen version, sillä en ollut täysin tyytyväinen ensimmäisen NONFICTION logoon. Uusi versio lisätty vanhan viereen.

Alkuperäinen kuva: ayumi hamasaki




Ayumi Hamasaki
Pray for You


Levynkannet Ayumi Hamasakin uudelle, vielä julkaisemattomalle biisille Pray for You.
Ayu sosiaalisessa mediassa julkaisi kuvia, jotka uskotaan olevan tulevasta Pray for You musiikkivideosta. Varmuutta ei vielä ole, mutta tein sille levynkannet joka tapauksessa. :D
Vielä sen verran, että toisessa julkastussa kimono-kuvassa näkyy taustalla Ogata Kōrin (inspiroimaa?) taidetta, jota käytin hyväkseni kannessakin.
Alkuperäinen kuva: Ayu punaisessa kimonossa




Ayumi Hamasaki
Winter Diary ~A7 Classical~


Vähän vanhempaa teosta, vuodelta 2016.
Kannet Ayumi Hamasakin Classinen remix albumille "Winter Diary ~A7 Classical~"
Alkuperäinen kuva: Ayumi Hamasaki






— Logot —


FinFanFun
Logokilpailu

Osallistuin siis tuohon finin logokilpailuun, ja nyt kun voittaja on julki, pääsen laittamaan ne tänne säilöön ja kertomaan vähän työvaiheista ja muuta jännää!
Kun näin alunperin ilmoituksen kilpailusta, päätin kokeilla ainoastaan harjoittelun vuoksi, eikä ollut vielä aikomustakaan osallistua. Tarkoitus oli tähän topikkiin laittaa ne sitten valmistuessaan, mutta kun puhuin tästä logojutusta töitä tehdessäni kavereilleni (ulkomaalaisia, ei-finiläisiä), he kannustivat osallistumaan. Lopulta hieman ennen deadlinea ajattelin et no... why not? Kiva jos voitan, mutta ei haittaa jos en!



Lue spolerista työvaiheet ↓

Spoiler: näytä

Käytetty ohjelma: Adobe Illustrator CS5
Siinä järjestyksessä, missä tein ne.

Logo K


Sulkakynäteema oli luonnollisesti ensimmäisenä mielessä — ei pelkästään siitä syystä että se sopii hyvin kirjoitukseen ja HP teemaan, mutta myös vähän nudge nudge vanhaa ja nykyistä logoa kohtaan. Ideoin logon piirtämällä kuten näkyy alla olevassa kuvassa ja toin Illustratoriin, jossa tein itse logon käsin. Tai siis, hiirin?
Logossa käytetty fontti: Rebel Heart by xpeehdroox



Logo L


Ylläolevassa luonnostelussa näkyy sinisen sulan synty. Piirsin siis myös sen paperille ensin, josta toin sen Illustratoriin ja työstin sen muotoineen ja väreineen loppuun.
Halusin myös tuoda vähän muuta väriä mukaan, ja sininen toimii aina niin kivasti vihreän kanssa. Olin kokeillus kyseistä sinistä aiemmassa logossakin, mutta tässä se toimii minusta paremmin.
Ehkä henkilökohtaisesti oma lempparini?
Logossa käytetty fontti: Sen by Kosal Sen


Logo M


Ei ehkä kovin erikoinen, mutta oli mielenkiintoista yrittää piirtää ja tehdä oma fontti.
Piirsin siis ensin paperille kaikki tarvittavat kirjaimet (F, i, a, u, n), toin Illustratoriin ja piirsin ja muotoilin sen sopivaksi.
Aluksi olin suunnitellut ja piirtänyt logo J/L sinisen sulan tätä logoa varten, mutta huomasin vektorimuodossa ollessaan, ettei niiden tyylit oikeen sopinut toisilleen.




Logo J


Halusin vielä leikiskellä ideoilla sen enempää miettimättä  8) tosin nuo vinoon väännetyt Äffät oli tarkoituksenaan muistuttaa sinisen sulan viivoja. Editoin Sen-fonttia tässä myös jonkunverran: kirjain A on U väärinpäin ja pistetty (pun intended) sininen täplä keskelle näyttääkseen enemmän A:lta.
Logossa käytetty fontti: Sen by Kosal Sen
« Viimeksi muokattu: 04.02.2023 20:16:26 kirjoittanut Lady Dynamite »


Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Kuvamanipulaatioita ja digitaidetta à la Lady Dynamite
« Vastaus #2 : 12.02.2021 08:27:10 »
Vau, nämä on tosi hienoja! Game of Thrones on jokseenkin tuttu, vaikka en ole sitä katsonut kuin muutaman jakson, mutta taide on taidetta. Upeaa työtä! :D
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Vanilje

  • haywiress
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 437
  • © Ingrid
Vs: Kuvamanipulaatioita ja digitaidetta à la Lady Dynamite
« Vastaus #3 : 12.02.2021 09:27:52 »
Nämä on ihan todella upeita, siis huh huh!! Game of Thrones ei ole kovin tuttu itselle, mutta siitä huolimatta nämä säväytti ihan toden teolla, todella taidokasta jälkeä! Näiden myötä rupesi tekemään myös mieli tutustua GoT:iin tarkemmin :D


i lost my heart / my home is the ocean

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Vs: Kuvamanipulaatioita ja digitaidetta à la Lady Dynamite
« Vastaus #4 : 12.02.2021 23:03:35 »
OW wow kiitos paljon, Felia ja Vanilje!

Arvostan tosi paljon sitä, että vaikka ette tunne GoTia niin hyvin ja silti jaksoitte kommentoida :-* :-*

Vanilje, suosittelen, ehdottomasti! Etenkin 1-6 kautta ovat todella hyviä, tullut uusiksi katsottua monen monta kertaa :'D tällä hetkellä olen niitä kirjoja lukemassa myös.


flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 686
  • d a d d y
Vs: Kuvamanipulaatioita ja digitaidetta à la Lady Dynamite
« Vastaus #5 : 13.02.2021 13:49:00 »
Uuuu ihan sikahienoja! Vau! Tosi luonnollisen näköisesti muokatut kuvat, siis sillä tavalla luonnollisesti että ne eivät jotenkin huuda semmoista photoshoppia ja ristiriitaa vaan näyttävät yhtenevältä ja harmoniselta kokonaisuudelta, jos yhtään saat kiinni siitä mitä tarkoitan. Jokainen kuva on editoitu tosi tarkasti ja taitavasti ja tykkään ihan hurjasti tuosta symboliikasta ja tunnelmasta, mikä näissä on. Tässä tulee kolmen kuvan kautta Sansan hahmon tarina ja kehitys käytyä läpi tosi ihanalla tavalla. Erityisesti pidin siitä, että taustoilla ja yksityiskohdilla oli merkityksensä ja viittauksensa tarinan vaiheisiin ja että tunnelma oli näissä niin vahva. Ensimmäisen kuvan herkkyys sekä hauraus ja kolmannen kuvan vahvuus ja voima ja tietynlainen kylmyys erityisesti puhuttelivat. Ihan huippu tapa tulkita tuota lainausta mielestäni, tykkäsin ihan hirmu paljon siitä kuinka tässä kuvasarjassa tuo lainaus kulki mukana ja oli se kantava teema. Pidin myös siitä, että ekassa ja tokassa kuvassa mainitut materiaalit hauraudessaan ja rikkonaisuudessaan luovat vahvan kontrastin viimeisen kuvan vahvaan ja eheään materiaaliin, ja kuinka se rikkinäisyyden ja eheyden teema myös liittyy vahvasti Sansan hahmoon noissa kehityksen vaiheissa. Ihan törkeen hyvin muokattuja ja tehtyjä kuvia, ja teemat ja lainaus ja hahmo (Sansa on paras <3) ja kaikki vaan olivat niin nappiin. Tosi hienoja, kiitos kun jaoit tännekin! Näitä lisää, vau!

bannu by Ingrid

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 014
Vs: Kuvamanipulaatioita ja digitaidetta à la Lady Dynamite
« Vastaus #6 : 15.02.2021 19:39:14 »
Upeita!!! Huhhuh!! Mäkin oon just lukemassa kirjoja ekaa kertaa. Sarjan katsoin kesällä ja rakastuin ihan täysin. Samoin nyt näihin sun kuviin! Varsinkin tuo steel on tosi puhutteleva. Upee tuo yksinäinen valkoinen höyhen etualalla. Ja muutenkin tunnelma näissä on niin... Sansa.

Toivottavasti innostut tekemään näitä enemmänkin!

<3

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Uuuu ihan sikahienoja! Vau! Tosi luonnollisen näköisesti muokatut kuvat, siis sillä tavalla luonnollisesti että ne eivät jotenkin huuda semmoista photoshoppia ja ristiriitaa vaan näyttävät yhtenevältä ja harmoniselta kokonaisuudelta, jos yhtään saat kiinni siitä mitä tarkoitan. Jokainen kuva on editoitu tosi tarkasti ja taitavasti ja tykkään ihan hurjasti tuosta symboliikasta ja tunnelmasta, mikä näissä on. Tässä tulee kolmen kuvan kautta Sansan hahmon tarina ja kehitys käytyä läpi tosi ihanalla tavalla. Erityisesti pidin siitä, että taustoilla ja yksityiskohdilla oli merkityksensä ja viittauksensa tarinan vaiheisiin ja että tunnelma oli näissä niin vahva. Ensimmäisen kuvan herkkyys sekä hauraus ja kolmannen kuvan vahvuus ja voima ja tietynlainen kylmyys erityisesti puhuttelivat. Ihan huippu tapa tulkita tuota lainausta mielestäni, tykkäsin ihan hirmu paljon siitä kuinka tässä kuvasarjassa tuo lainaus kulki mukana ja oli se kantava teema. Pidin myös siitä, että ekassa ja tokassa kuvassa mainitut materiaalit hauraudessaan ja rikkonaisuudessaan luovat vahvan kontrastin viimeisen kuvan vahvaan ja eheään materiaaliin, ja kuinka se rikkinäisyyden ja eheyden teema myös liittyy vahvasti Sansan hahmoon noissa kehityksen vaiheissa. Ihan törkeen hyvin muokattuja ja tehtyjä kuvia, ja teemat ja lainaus ja hahmo (Sansa on paras <3) ja kaikki vaan olivat niin nappiin. Tosi hienoja, kiitos kun jaoit tännekin! Näitä lisää, vau!

Siis.

Mitä tähän voi oikeen sanoa. Miksi teet mulle näin!

Äääää äää

kiitos!!!!!!!!!!!! ow my heart.

 :-* :-* :-* :-*

Tosi, tosi ihanaa ja mielenkiintoista kuulla millasia tunteita tai ajatuksia omat työt herättää toisissa. Kiitos siitä ja tästä kommentista ihan possuna, en vaan osaa sanoa muuta!

Upeita!!! Huhhuh!! Mäkin oon just lukemassa kirjoja ekaa kertaa. Sarjan katsoin kesällä ja rakastuin ihan täysin. Samoin nyt näihin sun kuviin! Varsinkin tuo steel on tosi puhutteleva. Upee tuo yksinäinen valkoinen höyhen etualalla. Ja muutenkin tunnelma näissä on niin... Sansa.

Toivottavasti innostut tekemään näitä enemmänkin!

<3

Vau, ihanaa että pidät! :D kiitos hei kovasti kommentista ja kehuista!

En ole kauheen kova lukemaan ja hyvin hidaskin vielä (luen vielä englanniksi ja se on hiukan vanhahtavaa ja vaikeampaa englantia niin joskus menee hiukan kauemmin lukea joku kohtaus), mutta niitä on ollut mukava lukea, varsinkin kun jo valmiiksi tietää vähän kuka kukin on, paikkojen nimet, on mulle ainakin helpompi pysyä kirjan mukana kun on itse sarjan nähnyt sataa jos toistakin kertaa  8)



— LEVYNKANNET —


Ayumi Hamasaki
Pray for You


Levynkannet Ayumi Hamasakin uudelle, vielä julkaisemattomalle biisille "Pray for You".
Ayu sosiaalisessa mediassa julkaisi kuvia, jotka uskotaan olevan tulevasta Pray for You musiikkivideosta. Varmuutta ei vielä ole, mutta tein sille levynkannet joka tapauksessa. :D
Vielä sen verran, että toisessa julkastussa kimono-kuvassa näkyy taustalla Ogata Kōrin (inspiroimaa?) taidetta, jota käytin hyväkseni kannessakin.
Alkuperäinen kuva: Ayu punaisessa kimonossa




Ayumi Hamasaki
Winter Diary ~A7 Classical~


Vähän vanhempaa teosta, vuodelta 2016.
Kannet Ayumi Hamasakin Classinen remix albumille "Winter Diary ~A7 Classical~"
Alkuperäinen kuva: Ayumi Hamasaki



Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Kuvamanipulaatioita ja digitaidetta à la Lady Dynamite
« Vastaus #8 : 05.03.2021 13:36:23 »
Oi että, nuo on niin hienoja!

Tykkään hirmusesti tuon ensimmäisen (Pray for You) värimaailmasta, ja tuossa toisessa on ihana talvinen tunnelma. :D Artistia en tunne, mutta näiden perusteella voisi hänen musiikkiinsa tutustua. Aivan ihania töitä, tykkään paljon! :D
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 540
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Kuvamanipulaatioita ja digitaidetta à la Lady Dynamite
« Vastaus #9 : 11.03.2021 18:45:47 »
Jos joku kertois mulle, että noi on Ayumin levyjen kansikuvat, niin tasan uskoisin. Menis ihan täydestä. On nimittäin aivan mielettömän upeet! 😍😍 Todella taidokkaasti tehtyjä molemmat ♥ Näiden myötä mun alkoi myös tehdä mieli kuunnella Ayun musiikkia lisää, en ookaan pitkään aikaan kuunnellut.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Oi että, nuo on niin hienoja!

Tykkään hirmusesti tuon ensimmäisen (Pray for You) värimaailmasta, ja tuossa toisessa on ihana talvinen tunnelma. :D Artistia en tunne, mutta näiden perusteella voisi hänen musiikkiinsa tutustua. Aivan ihania töitä, tykkään paljon! :D

Kiitos kommentista! Voin hyvin suositella artistia, olen hänen faninsa ollut jo yli 10 vuotta  ;D Spotifystä löytyy wink wonk

Jos joku kertois mulle, että noi on Ayumin levyjen kansikuvat, niin tasan uskoisin. Menis ihan täydestä. On nimittäin aivan mielettömän upeet! 😍😍 Todella taidokkaasti tehtyjä molemmat ♥ Näiden myötä mun alkoi myös tehdä mieli kuunnella Ayun musiikkia lisää, en ookaan pitkään aikaan kuunnellut.

Aaaah kiitos paljon!! Ihana kuulla että inspiroin sua palaamaan Ayun musiikkiin!

Kiitos teille molemmille tosi tosi paljon näistä kommenteista! Arvostan sitä tosi, tosi, hirmu paljon että jaksoitte kirjottaa mun ilokseni — se motivoi tekemään ja postaamaan lisää ♥



En suunnitellut tätä ollenkaan, että ensin postaan GoT töitä, sitten esittelen Ayumi Hamasaki töitä ja seuraavaksi sekoitus kumpaakin —

Ayumi Hamasaki
Queen Ayumi on the Iron Throne


Tein tämän ennen 8 tuotantokautta, kaiken sen "kuka voittaa Game of Thronesin?" häslingin keskellä. Ayu voittaa, tietysti!
Voisin kyllä sanoa, että alkuperäinen kuva teki tästä työstä melko helppoa. Kyseessä on mainoskuva pelille Clash of Queens, jolle hän myös loi laulun "We Are The Queens" ja mainoksen.
Alkuperäinen kuva: Ayumi Hamasaki "We Are The Queens" promotional image


« Viimeksi muokattu: 26.03.2021 21:47:51 kirjoittanut Lady Dynamite »


Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Kuvamanipulaatioita ja digitaidetta à la Lady Dynamite
« Vastaus #11 : 02.04.2021 16:45:55 »
Taas aivan super hienoa työtä! Kuvasta oikein huokuu valta-asema. :) Teos sopii vallan mainiosti tuohon mainokseen. Oot kyllä älyttömän taitava! :D
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Finfanfun logoja 22.4.
« Vastaus #12 : 22.04.2021 23:10:57 »
Felia, kiitos paljon taas kommentista!  :-* Ihana että jaksat sanoa aina jotain töistäni, kiitos!




— GRAAFINEN SUUNNITTELU —

— Logot —

FinFanFun
Logokilpailu

Osallistuin siis tuohon finin logokilpailuun, ja nyt kun voittaja on julki, pääsen laittamaan ne tänne säilöön ja kertomaan vähän työvaiheista ja muuta jännää!

Kun näin alunperin ilmoituksen kilpailusta, päätin kokeilla ainoastaan harjoittelun vuoksi, eikä ollut vielä aikomustakaan osallistua. Tarkoitus oli tähän topikkiin laittaa ne sitten valmistuessaan, mutta kun puhuin tästä logojutusta töitä tehdessäni kavereilleni (ulkomaalaisia, ei-finiläisiä), he kannustivat osallistumaan. Lopulta hieman ennen deadlinea ajattelin et no... why not? Kiva jos voitan, mutta ei haittaa jos en!


Käytetty ohjelma: Adobe Illustrator CS5
Siinä järjestyksessä, missä tein ne.

Logo K


Sulkakynäteema oli luonnollisesti ensimmäisenä mielessä — ei pelkästään siitä syystä että se sopii hyvin kirjoitukseen ja HP teemaan, mutta myös vähän nudge nudge vanhaa ja nykyistä logoa kohtaan. Ideoin logon piirtämällä kuten näkyy alla olevassa kuvassa ja toin Illustratoriin, jossa tein itse logon käsin. Tai siis, hiirin?
Logossa käytetty fontti: Rebel Heart



Logo L


Ylläolevassa luonnostelussa näkyy sinisen sulan synty. Piirsin siis myös sen paperille ensin, josta toin sen Illustratoriin ja työstin sen muotoineen ja väreineen loppuun.
Halusin myös tuoda vähän muuta väriä mukaan, ja sininen toimii aina niin kivasti vihreän kanssa. Olin kokeillus kyseistä sinistä aiemmassa logossakin, mutta tässä se toimii minusta paremmin.
Ehkä henkilökohtaisesti oma lempparini?
Logossa käytetty fontti: Sen


Logo M


Ei ehkä kovin erikoinen, mutta oli mielenkiintoista yrittää piirtää ja tehdä oma fontti.
Piirsin siis ensin paperille kaikki tarvittavat kirjaimet (F, i, a, u, n), toin Illustratoriin ja piirsin ja muotoilin sen sopivaksi.
Aluksi olin suunnitellut ja piirtänyt logo J/L sinisen sulan tätä logoa varten, mutta huomasin vektorimuodossa ollessaan, ettei niiden tyylit oikeen sopinut toisilleen.




Logo J


Halusin vielä leikiskellä ideoilla sen enempää miettimättä  8) tosin nuo vinoon väännetyt Äffät oli tarkoituksenaan muistuttaa sinisen sulan viivoja. Editoin Sen-fonttia tässä myös jonkunverran: kirjain A on U väärinpäin ja pistetty (pun intended) sininen täplä keskelle näyttääkseen enemmän A:lta.
Logossa käytetty fontti: Sen


Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 325
  • Lunnikuningatar
Vs: Kuvamanipulaatioita ja digitaidetta à la Lady Dynamite
« Vastaus #13 : 23.04.2021 06:50:25 »
Nää logot on aivan upeita! ❤️ Tuo sulka on kekseliäisyydessään henkilökohtainen lemppari, mutta myös nuo muut on kauniita, persoonallisia ja harmonisia. Metka yksityiskohta noi F-kirjainten ja sulan samansuuntaiset viivat viimeisessä logossa, huomasin sen vasta kun sanoit, mutta 👌🏽


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Vs: Finfanfun logoja 22.4.
« Vastaus #14 : 23.04.2021 19:33:13 »
Kaarne, aaaa kiitos iso kehuista ja yleensäkin kommentista! ♥ ihanaa että tykkäsit!


Vuorna

  • tahdonalainen
  • ***
  • Viestejä: 932
Vs: Kuvamanipulaatioita ja digitaidetta à la Lady Dynamite
« Vastaus #15 : 23.04.2021 19:48:26 »
Oijoi, piti ihan itsekin tulla kommentoimaan näitä sun upeita logoehdotuksia! Oman ääneni äänestyksessä sai itse asiassa tuo J, sen kulmikkuus ja ulkoasu yleisestikin miellyttivät kovasti! Näppärä idea tuo fontin muokkaaminen. Toki nämä kaikki muutkin ovat tosi hienoja ja kekseliäitä, minusta oli myös kiva miten avasit työvaiheita tarkemmin. Näistä sun aikaisemmista töistä ihastuin tuohon Sansa-kuvasarjaan, siinä käyttämäsi quote on yksi parhaista ja kuvat ovat uskomattoman hienoja. Niistä välittyy hurjan hyvin Sansan kasvutarina, älyttömän onnistunut työ! Ei tässä voi muuta kuin ihailla tätä taidokkuutta, kiitos näiden tekemisestä ja laita tänne ihmeessä lisääkin töitä, näitä on kiva katsoa!
i'm planning to build a whole new beautiful life here. one where, in my own small way, i can make the world a better place.

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Kuvamanipulaatioita ja digitaidetta à la Lady Dynamite
« Vastaus #16 : 27.04.2021 18:26:35 »
Minäkin halusin tulla ihailemaan logoja! Äänestin vaihtoehtoa L, minusta se on aivan ihanan yksinkertaisen kaunis! Pidän ihan hirveästi siitä, kuinka selkeälinjaisia ja silti hyvin herkkiä nuo logot ovat. Minusta se ovat kaikki suorastaan hurmaavia. Oli myös tosi hauska nähdä vähän tuota luomisprosessia ja näistä paperille tehtyjä hahmotelmia. Kiva, että jaoit sitäkin tänne!

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Vs: Finfanfun logoja 22.4.
« Vastaus #17 : 28.04.2021 00:21:45 »
 :-* :-* :-* Aaa kommentteja!

Oijoi, piti ihan itsekin tulla kommentoimaan näitä sun upeita logoehdotuksia! Oman ääneni äänestyksessä sai itse asiassa tuo J, sen kulmikkuus ja ulkoasu yleisestikin miellyttivät kovasti! Näppärä idea tuo fontin muokkaaminen. Toki nämä kaikki muutkin ovat tosi hienoja ja kekseliäitä, minusta oli myös kiva miten avasit työvaiheita tarkemmin. Näistä sun aikaisemmista töistä ihastuin tuohon Sansa-kuvasarjaan, siinä käyttämäsi quote on yksi parhaista ja kuvat ovat uskomattoman hienoja. Niistä välittyy hurjan hyvin Sansan kasvutarina, älyttömän onnistunut työ! Ei tässä voi muuta kuin ihailla tätä taidokkuutta, kiitos näiden tekemisestä ja laita tänne ihmeessä lisääkin töitä, näitä on kiva katsoa!

Vau! Kiitos paljon ja äänestäsi! Jotenkin ihana kuulla ja nähdä että ketkä on äänestänyt näitä tekeleitä!

Tykkäsin myös paljon tuosta Sansan quotesta, se jotenkin niin mieleenpainuva. Mulla oli sen takia tuo idea melko kauankin päässä, ennenkuin uskalsin ryhtyä sitä työstämään.

Minäkin halusin tulla ihailemaan logoja! Äänestin vaihtoehtoa L, minusta se on aivan ihanan yksinkertaisen kaunis! Pidän ihan hirveästi siitä, kuinka selkeälinjaisia ja silti hyvin herkkiä nuo logot ovat. Minusta se ovat kaikki suorastaan hurmaavia. Oli myös tosi hauska nähdä vähän tuota luomisprosessia ja näistä paperille tehtyjä hahmotelmia. Kiva, että jaoit sitäkin tänne!

 :-* Kiitos! Kiitos hyvin paljon myös äänestäsi!

Mietiskelin aluksi vähän itsekseni, että mahtaako ketään oikein kiinnostaa luomisprosessi niin kauheesti, mutta ihana kuulla että siitä on pidetty!


Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
LADY GAGA x AYU / 25.12.21
« Vastaus #18 : 25.12.2021 22:41:44 »
Heippa! Ja hyviä jouluja  ;D

uutta edittiä, ja Ayu-linjoilla mennään, pienellä twistillä. Lady Gagalta uusia kuvia by vogue italia ja suurin osa muistutti jollain tavalla kuvauksia, joissa ayumi hamasaki on ollut mallina. Mitä siis teen tällä oivastuksella? Photoshoppaan heidät samaan kuvaan, tietysti. Tässä muutama niistä, ehkä helpoimmat mustavalkoisen värimaailmansa vuoksi.

NAKED TALK with ayumi hamasaki and Lady Gaga
K-11. Hienovaraista alastomuutta.
Alkuperäiset kuvat: ayumi hamasaki, Lady Gaga

Klikkaa esikatselukuvaa nähdäksesi koko työn.



Glamorous Monster
Alkuperäiset kuvat: ayumi hamasaki, Lady Gaga

Klikkaa esikatselukuvaa nähdäksesi koko työn.




Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 540
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Kuvamanipulaatioita ja digitaidetta à la Lady Dynamite
« Vastaus #19 : 26.12.2021 12:09:55 »
Vautsivau, ootpa taas hienosti muokkaillut kuvia! Osa noista Lady Gagan kuvista tosiaan sopii hyvin yhteen Ayumin kuvien kanssa (ja osa taas ei sitten niin lainkaan :D mut oli kyllä niin tyypillistä Gagaa ne).

Toi toka kuva varsinkin näyttää ihan siltä, kuin Lady Gaga ja Ayumi olisivat alun perinkin olleet samassa kuvassa! Upee 😍
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中