Kirjoittaja Aihe: Ja Kevät piti mykkäkoulua (S) Talvi/ Kevät, Kevät/ Kesä kolmiodraamaraapale  (Luettu 142 kertaa)

marieophelia

Nimi: Ja Kevät piti mykkäkoulua
Kirjoittaja: marieophelia
Ikäraja: S
Tyylilaji: kolmiodraamaraapale  (200 sanaa)
Henkilöt: (Pohjolan) Talvi/ Kevät, Kevät/ Kesä, pilvet
A/N: Jätäthän kommenttisi! Ei mulla muuta.
// Nyt on -- nimittäin jatko-osa: Syksy uneksi ihmeestä, S.

Ja Kevät piti mykkäkoulua

Vanha Talvi väistyi yleensä sopuisasti nauravan Kevään tieltä. Syrjästä ja vaitonaisena Talvi ihaili, kuinka Kevät sulatti mustuneet kinokset, kutsui muuttolinnut takaisin etelästä.  Mutta silloin tällöin, ihan vain kiusallaan, Talvi valpastui ja lähetti vielä jonkin riehakkaan lumikuuron juuri puhjenneiden leskenlehtien varomattomaan niskaan, viipyi hetken kauemmin Kevään rinnalla. Vuorotellen he komentelivat pilviä, kiistelivät muka tosissaan siitä, sataisiko vettä vai lunta. Kevät nauroi, Talvi nauroi, mutta pilvet murjottivat: niitä kyllästytti alistua lempiväisten vuodenaikojen leikkeihin. Lopulta satoi räntää. Monta viikkoa satoi pelkkää räntää.

Vaikka Talvella meni vuosituhansia myöntää sitä edes itselleen, hän rakasti Kevättä.

”Muistatko silloin kerran, ei siitä ole kauaakaan, kun lähetit lumituiskun kiusakseni vielä toukokuussa?” Kevät muisteli.

Toki Talvi muisti. Silloin eräs ampiainen oli eksynyt pistämään häntä kesken sikeän unen. Totta kai Talvi oli raivostunut. Ampiainen toukokuussa ei voinut olla merkki muusta kuin, että Kevät vehtaili taas Kesän kanssa.

”Kuule”, Kevät kysyi. ”Voisitko tehdä ensin vuonna hieman lyhyemmän vuoron? Eikö sinulle jäänyt univelkoja edellisen jääkauden jäljiltä?”

Talven lumivalkeat sukat mustenivat. Kevät väitti, että hänellä ja Kesällä oli enemmän yhteistä.

”En ole niin vanha ja väsynyt kuin luulet”, Talvi murahti.

Kevään kauniit, odottavaiset kasvot synkkenivät. Monta päivää satoi jäätävää tihkua. Pilviä sapetti: talvi oli kieltänyt niitä väistymästä auringon edestä. Ja Kevät piti mykkäkoulua.

« Viimeksi muokattu: 09.02.2021 19:14:44 kirjoittanut Aurinkolapsi »
Show me that I'm everywhere, and get me home for tea

Ava: lotus

jossujb

• Q
  • Peace & Love
Minä mielenkiinnosta tarkastelin profiilista aloittamiasi aiheita katsoakseni olet julkaissut minkälaisia tekstejä, sillä sattumalta eräs raapalejuoksussa kirjoittamasi juttu jäi mieleen poikkeuksellisen lahjakkaana.

Samaa voisin sanoa tästäkin <3 Jotenmin silmissäni näin miten hauskan animaation tästä konseptista saisi. Minulle tuli kovasti paljon surullinen olo Talven yksipuolisen ihastuksen takia, sillä toki kaikki hänen yrityksensä saada Kevään huomio ovat jotenkin destructiivisia. Halla talvella aiheuttaa vahinkoa, eikä oikeastaan ole yhtään kivaa kenelläkään, jos on jäätävän kylmä huhtikuussa. Ehkä Kevät ei nyt ymmärrä tällasiat huomionhakua romanttisessa mielessä, vaan tulkitsee sen tahalliseksi kiusanteoksi.

Tämä oli todella kiva pieni tarina, ajattelin käydä vilkaisemassa mitä muuta olet mahtanut kirjoittaa nyt kun huomio on päällä  :D

jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

marieophelia

Suuret kiitokset kommentista jossujb! Vähän yllätyin, että Raapalejuoksun "Eeva raveissa" on houkutellut sut muiden  tekstieni pariin :D Mutta näköjään senkin raapustaminen sitten kannatti ja piti vielä tarkistaa, että sähän olit jättänyt seuraavalle sanan pankki, joten kiva kuulla, että siitä rustaamani teksti jäi mieleen.

Vuodenaikojen holtiton mustasukkaisuudella voi tosiaan olla aika tuhoisia seurauksia. Kiitos animaatio-kommentista! Mulla on sellainen palapeli, jossa vuodenajat on kuvattu jumalhahmoina ja tän tarinan idea varmaan osittain siitä lähti. Kiinnostavaa kuulla, että sulla tuli hahmoista visuaalisia mielikuvia.

Olen otettu osoittamastasi huomiosta! :)

Larjus

• Ю́рьевна
  • En kaipaa teksteihini parannusehdotuksia tms.
    • twitter
Hauskaa ja somaa tällainen "elottomien asioiden elollistaminen ja inhimillistäminen" :D Henkilölistakin oli jotenkin niin sympaattinen ♥ Tässä oli paljon oivia kohtia, joita voi pitää vertauksina sille, mitä oikeasti säässä/ilmastossa voi tapahtua. Täällä pohjoisessa talvi on selvästi ihan lääpällään kevääseen! Ei osaa väistyä toisen tieltä.

Lainaus
Ampiainen toukokuussa ei voinut olla merkki muusta kuin, että Kevät vehtaili taas Kesän kanssa.
Tää oli ehkä mun lemppari kohta. Kunnon kolmiodraamaa siellä menossa! Mitäköhän Syksy mahtaa muiden puuhista tuumata :D Onko raukka jäänyt ihan ulkopuoliseksi? (se voi kyllä olla ihan hyväkin asia.)

Ja voi reppana pilviä, kun joutuvat tottelemaan keskenään draamailevia vuodenaikoja! Toivottavasti saavat tehdä välillä muutakin kuin vain mitä vuodenajat käskevät :D

Жүрегім сені таңдады.

Seila

• sokerihiiri
Kommenttikampanjasta tervehdys!

Tähän olikin pakko tarttua, koska vuodenajat ja kolmiodraamaa! Olit ihanasti kuvannut Talven ja Kevään yhteistä suhdetta sekä myös ujuttanut pienen palan Kevättä ja Kesää joukkoon. Tykkäsin ideasta, että Talvi on mustasukkainen Kesästä, jolla on myös suhde Kevään kanssa. Talvella ja Keväällä tuntuu olevan tuollainen leikkisä, kiusoitteleva suhde, kun toinen lähettää välillä lumikuuroja ja toinen vettä. Ja voi pilvirukat, kun joutuvat olemaan rakastavaisten keskellä!

Jotenkin erityisesti pidin kohdasta, jossa kerrottiin, kuinka ampiainen oli pistänyt Talvea ja Talvi tiesi siitä, että Keväällä oli meneillään juttua Kesän kanssa. Voin niin nähdä, että Talvi on kiukkuinen ja hyvinkin mustasukkainen persoonaltaan, kun taas Kevät tuntuu sellaiselta kepeältä, hauskaa pitävältä, hupsuttelevaltakin, joka harmistuessaan jää juurikin mököttämään. Voi että.

Kiitos tästä pikku suloisuudesta, tästä jäi hyvä mieli! Täytyykin jatkaa tuon toisen osan pariin ja katsoa, että mitä Syksyllä on sanottavanaan!

ava by Sokerisiipi, bannu by Ingrid

marieophelia

Kiitokset kauniista ja pohdiskelevasta kommentistasi Larjus!  Onneksi huomasitkin, että kommenttisi jäi pyörimään mielessä niin, että kirjoitin tälle jatkoakin. Oikein suuret kiitokset siis!<3

Kiitokset myös sinulle Seila! Hauskasti ja osuvasti analysoit hahmojen luonteita.<3 Olen iloinen, että kommentoit ja pidit tästä, sillä luulen, että idean saadessani minulla oli vielä alitajunnassa sinun veikeä teekuppitekstisi. Sen lukeminen varmaan inspiroi kokeilemaan tällaista elollistamisteemaa. Ja vuodenajat ja kolmiodraama ovat toki parasta :) Kiitokset!