Kirjoittaja Aihe: Marvel: Kunnon kansalaisia | S | Tony/Steve  (Luettu 1380 kertaa)

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Marvel: Kunnon kansalaisia | S | Tony/Steve
« : 14.01.2021 20:30:42 »
Nimi: Kunnon kansalaisia
Kirjoittaja: Crys
Fandom: Marvel
Ikäraja: S
Paritus: Tony/Steve
Genre: hissificci :D
Yhteenveto: Tony ja Steve jäävät jumiin hissiin ja yrittävät olla kunnon kansalaisia, jotka eivät riko hissejä
Disclaimer: En omista muuta kuin mielikuvitukseni enkä saa rahaa yms
Haasteet: Tropes-haaste tropella trapped
A/N: En tiedä miten tämä syntyi, koska en edes shippaa tätä paritusta kauhean tosissani, mutta jotenkin inspauduin Tropes haasteesta, hissificci-ideasta ja Angelinan bannerista :D

”Ainoa jumala, jonka olemassaoloon uskon on minä itse, mutta joskus tuntuu siltä, niin kuin joku ylempi voima vittuilisi minulle”, Tony totesi syvän huokaisun päästettyään ja lähes nojasi selkänsä pikkuruisen hissin seinään ennen kuin tajusi, että hissi oli melko saastainen. Tietysti sen hissin piti jumahtaa juuri hallituksen kanssa käydyn pitkän keskustelun jälkeen, jonka aiheena oli ollut tarpeettomat korjauskulut, kun he supervoimillaan tapasivat mäjäytellä vähän liian monta ikkunaa ja seinää hajalle.

Steve loi pitkän katseen Tonyn kommentin alkuosan takia – niin lähenihän se jumalanpilkkaa, jolle kunnon-kristitty-Steven herkkiä korvia ei soinut altistaa – ennen kuin käveli hissin ovien luokse ja valmistautui vetämään ne auki väkipakolla.

”Oikeasti? Juuri sen äskeisen keskustelun jälkeen”, Tony kysyi ja katsoi Steveä merkitsevästi aurinkolasiensa yli. ”Tiedän, että näyttelet mielelläsi muskelilihaksiasi, ” Tony tapautti Steveä käsivarrelle kämmenensä takaosalla, ”mutta mitä jos käyttäytyisimme kerrankin kuin kunnon kansalaiset ja painaisimme hätänappia.”

Steve naurahti ja tökkäsi keltaista painiketta. ”Luuletko, että joku pysäytti hissin ihan tahallaan? Onhan tämä melko ironista.”

”En sulkisi sitä pois. Kyllä me vähän koettelimme sen virkailijaparan kärsivällisyyttä”, Tony myönsi vilkaisten hissin kattoa, jonka luukun saisi helposti auki. Ehkä ei edes tarvitsisi rikkoa mitään. Hän huokaisi syvään ja vilkaisi hissin joka seinää, joilla ei ollut edes mainoksia, joiden lukemiseen voisi käyttää aikaansa. Joku suuri valkoinen tahra peilin alla oli ja se muistutti melkein jopa kirjainta p.

Steve pyöritteli niskaansa tylsistyneenä. Tony otti esiin kännykkänsä, mutta yhteys oli aina huono hisseissä paitsi niissä, jotka olivat hänen suunnittelemiaan.

”Tiedätkö, hissit eivät taitaneet olla sillä listalla, jossa listattiin suurimmat menoerät”, Tony päätti ja tunki kännykän taskuunsa. ”Ehkä voisimme kuitenkin mäjäyttää yhden seinistä rikki. Vain yhden.”

”Odotetaan nyt vain”, Steve sanoi luoden aavistuksen huvittuneen katseen Tonyyn.

”Lasketaanko jonkun jo rikkinäisen rikkominen meidän viaksi? Ei minusta”, Tony sanoi ja napautti rannekorujaan, jotka muodostivat hetkessä rautamieshanskat käyttöön. 

”Olemme kunnon kansalaisia, muistatko”, Steve huomautti ja suoristi kätensä Tonyn eteen, kun Tony marssi Steven luon – eli otti yhden askeleen – ja oli asettamassa kätensä hissin ovien väliin vetääkseen ne auki.

”En odottanut, että kunnollisuus on tylsää ja näin paljon aikaa vievää. Päätin, että maksan mieluummin sakot”, Tony sanoi yrittäessään ohittaa Steven kädet.

”Tony”, Steve sanoi vähän vakavammin ja tarttui Tonyn ranteesta kiinni. Tony olisi päässyt otteesta helposti irti, ellei olisi ollut niin yllättynyt siitä, että toinen aikoi oikeasti vastustaa häntä.

”Älä viitsi Steve. Jos sinä haluat kykkiä kanssani pahuksen pienessä huoneessa, sen kun vedät minut johonkin komeroon tai saunaan. En minä täällä saastaisessa hississä mielelläni kyki.”

Steve katsahti Tonyä ärtyneesti, mutta poskien punehtuminen sai Tonyn huulille itsetyytyväisen hymyn. Se kuitenkin puolestaan ärsytti Steveä enemmän ja sen takia myös hänen otteensa Tonyn ranteesta tiukkeni, eikä Steve päästänytkään Tonyä niin helposti karkuun, kun tämä oli luullut.

”Emme me ala räjäyttelemään seiniä hajalle, kun tässä ei ole mikään tulipalokiire”, Steve huomautti yrittäessään vangita Tonyn toisenkin käden.

”Jos tämä yltyy tappeluksi, niin taitaa enemmän kuin yksi seinä rikkoutua”, Tony totesi. Ponneton tappelu jatkui vielä hetken aikaa, kunnes Tony painautui jotenkin hissin seinää vasten – juuri sitä, jossa oli valkoinen läiskä peilin alapuolella – ja Steve oli aivan hänen edessään, posket yhä aavistuksen punaisina.

”Olin tosissani siitä komerosta ja saunasta”, Tony huomautti katsellessaan Steven pahuksen komeita kasvoja, jotka olivat liian lähellä. ”Siis, että peuhailu on siellä taatusti mukavampaa kuin täällä.”

Mutta ehkä se ei ollut ihan kauheaa hissisäkään, koska ainakin Steven huulet tuntuivat pahuksen pehmeiltä.

Tony hymähti yllättyneesti, mutta tyytyväisesti, kun Steve vetäytyi kauemmaksi. ”Olkoon sitten. Sait minut vakuutetuksi, kapteeni Rogers”, Tony mutisi katsellen Steveä vihjailevasti ja napautti rautahanskat takaisin rannekorujen sisään, ”ollaan kunnon kansalaisia.”
« Viimeksi muokattu: 27.04.2021 12:46:07 kirjoittanut Crys »

Never underestimate the power of fanfiction

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Marvel: Kunnon kansalaisia | S | Tony/Steve
« Vastaus #1 : 14.01.2021 21:54:52 »
SIIS MIT --- Arvaa hihkuinko ääneen, kun näin että olit inspaantunut tosta bannerista :''D Pakko oli hyökätä tänne ja HETI, koska Stony on parasta ikinä ;__; ♥ Ja hissificci vielä, ai että mikä treat!!

Tää oli kyllä ihan legendaarista Steve/Tonya. Ne on samaan aikaan kavereita, mutta kuitenkin nahistelevat milloin mistäkin ja sitten lopulta mukana on kuitenkin syvempiäkin tunteita :3 Tai no, tää on mun mielikuva heistä :''D Tykkäsin tuosta, että he olivat kaksin edustamassa Avengerseja "budjettikeskustelussa" - yleensä sellaset olis varmaan aikalailla Tonyn heiniä, mutta musta oli ihanaa että se oli saanut Steebin mukaansa ♥

Lainaus
”En odottanut, että kunnollisuus on tylsää ja näin paljon aikaa vievää. Päätin, että maksan mieluummin sakot”, Tony sanoi yrittäessään ohittaa Steven kädet.

asdadsdasd rakastan Tonya <3 Ja tuo, että ensin hän estää Steveä laittamasta hissiä remonttiin, sitten turhautuu ja lopulta homma meneekin toisinpäin ;D Ja awww tuo loppu! Steve kunnon strategisti - pienellä pusuttelulla saa hyvin Tonyn luovuttamaan hissiparan remonttiin laittamisen ;D

Tää oli niin söpö ja hienosti hyödynnetty tropea :3 Kiitos tästä!


ava & bannu © Inkku

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Marvel: Kunnon kansalaisia | S | Tony/Steve
« Vastaus #2 : 16.01.2021 15:53:30 »
Angelina: Heheh :D Näillä kahdella on kyllä dynamiikkaa, se on myönnettävä, joten näiden välistä sählinkiä oli kyllä hauska kirjottaa (vaikka oonkin ehkä sydämeltäni kuitenkin enemmän Steve/Bucky fani). Kiitos kommentistasi :)

Never underestimate the power of fanfiction

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Marvel: Kunnon kansalaisia | S | Tony/Steve
« Vastaus #3 : 19.01.2021 21:16:21 »
Tervehdys Kommenttikampanjasta! :)

Eikä miten hauska trope! Vaikka siivouskomeroissa sun muissa salaisissa, suljetuissa sopukoissa on oma viehätyksensä, täytyy kyllä todeta, että niin on myös taktisesti rikki menevässä ja jumittuvassa hississä. Siinä on sellaista hauskaa olosuhteiden pakosta -lisätwistiä, joka ei lopulta ehkä osoittaudukaan pelkäksi pakkopullaksi, kuten tässä tapauksessa mainiosti nähdään. Hissiin juuttuminen on ehkä tylsää ja pitkäveteistä, mutta siitä tulee huomattavasti vähemmän ikävää, jos sitä voi piristää jollakin sellaisella, minkä tekemiseen ei vaadita erityisiä ulkopuolisia viihdykkeitä. ;)

Tässä tarinassa on ihanaa, kevyttä huumoria, josta ei voi olla tulematta hyvälle mielelle. Voisi kieltämättä kuvitella, että on kohtalon ivaa, kun juuri on kokoustettu itseaiheutetuista korjaustöistä ja ehkä päätetty yrittää olla vastedes mäjäyttelemättä paikkoja mäsäksi, mutta sitten hissi ottaakin ja menee mäsäksi ilman minkäänlaista mäjäyttelyä. En ihmettelisi yhtään, vaikka joku kaksikon touhuihin turhautunut olisi jumittanut hissin tahallaan. ;D

”En odottanut, että kunnollisuus on tylsää ja näin paljon aikaa vievää. Päätin, että maksan mieluummin sakot”, Tony sanoi yrittäessään ohittaa Steven kädet.
Hahaa, niin tyypillistä Tonya. :D Voin niin kuvitella, että Tony on hyppimässä seinille ja melkein katosta läpi, kun näyttää siltä, ettei ihan heti tapahdu mitään ja Stevekin on vastahakoinen pakenemaan omin avuin. Stevekin on tunnistettavissa aivan omaksi itsekseen. Totta kai Steve pyrkii olemaan korrekti ja kunnollinen, mutta kukapa tietää, ehkä Stevelläkin on tässä pieni taka-ajatus, ainakin tuosta suudelmasta päätellen...

Pikkuruinen painovirhepaholainen osui silmääni, jos haluat sen käydä nappaamassa:
Spoiler: näytä
”Tiedätkö, hissit eivät taitaneet olla sillä listalla, jossa listatiin suurimmat menoerät”


Kiitoksia tästä hauskasta ja suloisesta tarinasta, tulin tästä hyvälle mielelle! :-* -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Hopearausku

  • Vedenelävä
  • ***
  • Viestejä: 351
Vs: Marvel: Kunnon kansalaisia | S | Tony/Steve
« Vastaus #4 : 29.01.2021 21:20:06 »
Tästä ficistä on kyllä muodostunut minulle sellainen hyvän mielen ja hilpeyden "turvasatama", johon palata kerta toisensa jälkeen - olen valehtelematta lukenut tämän jo varmaan kymmenen kertaa ja aina hihitellyt hillittömästi :D Jos nyt saisin itseäni niskasta kiinni ja kommentoitua tätä mestariteosta!

Ah, mitä ironiaa, totta kai hissi hajoaa juuri tuollaisten neuvottelujen päätteeksi! ;D Täytyy kyllä myöntää, että itsekin saattaisin jonkinlaisen vastaavan hissinpysäytystempun tehdä, jos joutuisin päivästä toiseen selvittelemään ja siivoilemaan kaiken maailman taistelujälkiä supersankarien maailmanpelastusreissujen jäljiltä... Ehkä herrat nyt oppivat ottamaan vähän enemmän vastuuta hajalle mäjäyttämistään rakennuksista jne.
Lainaus
”En odottanut, että kunnollisuus on tylsää ja näin paljon aikaa vievää. Päätin, että maksan mieluummin sakot”, Tony sanoi yrittäessään ohittaa Steven kädet.
Oli pakko lainata tämä sama kohta kuin Waulish ja Angelina, koska tämä on vaan niin loistava ;D Niin tonymaista, tykkäsin ihan hirveästi siitä, että aluksi hän on valmis olemaan kunnollinen, mutta parissa minuutissa kärsimättömyys vie vallan. Tony Stark on 5-vuotias eiku Ja totta kai rahalla voi säästää itsensä yksittäiseltä tylsältä hetkeltä hississä :D

Lopetus oli myös oikein söpö ja saa aina hymyn huulille <3 Eihän se hissikokemus nyt niin kamala ollutkaan.
Kiitos tästä piristysruiskeesta näihin tammikuun päiviin! ♥

bannu © Ingrid
ava © Felia

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Marvel: Kunnon kansalaisia | S | Tony/Steve
« Vastaus #5 : 01.02.2021 13:00:25 »
Waulish: heheh jumittuvat hissit on mahtavia ympäristöjä ficeille :D Näiden kahden välistä sananvaihtoa oli kyllä hauska kirjoittaa, varsinkin Tony on niin sanavalmis hahmo :D Korjasin tuon panovirhepaholaisen, kiitos sen pongauksesta ja kiitos koko kommentistasi!
Hopearausku: Oi, ihana kuulla että olet lukenut tämän jo useampaan kertaan :-* heheh, kyllä on kostajienkin osattava vastuullisuutta, joten pieni hissijumi tuli ehkä ihan tarpeeseen :D Tony Stark on tosiaan viisivuotias hih Kiitos kommentistasi :))

Never underestimate the power of fanfiction

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 688
  • d a d d y
Vs: Marvel: Kunnon kansalaisia | S | Tony/Steve
« Vastaus #6 : 16.02.2021 16:04:25 »
Yhteenveto sai mut jo heti puolelleen, niin symppis lähtökohta tässä jotenkin, että pitää olla kunnon kansalainen joka ei riko hissejä :D Tottahan tuo on, että supersankarit ja superpahikset laittavat paikkoja aika pahasti paskaksi ihan jatkuvasti. Jos nyt yhden hissin siis voisi säästää. Naureskelin tuolle kohdalle, jossa Tonyn mielestä olisi ollut kuitenkin ihan hyvä kompromissi mäjäyttää vain yksi seinä hajalle, koska hissit eivät kuitenkaan ollut pahin menoerä :D Myös kunnon-kristitty-Steve herkkine korvineen hymyilytti.

Lainaus
”Ainoa jumala, jonka olemassaoloon uskon on minä itse, mutta joskus tuntuu siltä, niin kuin joku ylempi voima vittuilisi minulle”, Tony totesi syvän huokaisun päästettyään ja lähes nojasi selkänsä pikkuruisen hissin seinään ennen kuin tajusi, että hissi oli melko saastainen.
Kuulostaa niin Tonylta, kovin IC repliikki. Ihana aloitus, sai heti hymyn huulille!

Mua miellytti kovin tuo kantava teema kunnon kansalaisuudesta, pidin kovasti tuosta että joskus ajatellaan taloudellistakin puolta. Loppu sai mut hymyilemään, jotenkin jäi sellainen fiilis että hississä alkoi tapahtua semmoista, jonka toteuttaminen julkisella paikalla ei ole kovinkaan "kunnollisille kansalaisille" sopivaa... ;D Kiva pätkä, tykkäsin!

bannu by Ingrid

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Marvel: Kunnon kansalaisia | S | Tony/Steve
« Vastaus #7 : 16.02.2021 18:44:53 »
Tämä tuli mulle tänään vastaan edellisen käyntisi jälkeen kirjoitetuissa viesteissä ja jätin tän itelleni välilehteen auki myöhempää lukemista varten, koska ensimmäinen ajatukseni Stevestä ja Tonysta hississä lähenteli Gleen jaksoa, jossa Kurt ja Blaine suljettiin Suen toimesta hissiin. Odotin siis S-ikärajaan sopivaa kiihkeää tunnelmaa, pientä söpöilyä, toisen ihastelua ynnä muuta - enkä pettynyt!

Mitä olen näitä Marvelin elokuvia katsellut uudestaan niin supersankareilla on tapana rikkoa vähän kaikenlaista, joko tahattomasti tai tahallaan. Ihan ensimmäisenä tulee mieleen Starkin kartano ja Stark Tower, joten aivan ymmärrettävää, että Tony suhtautui hieman nihkeästi Steven yritykseen avata hissin ovet itse lihaksiaan käyttäen. Toisaalta oli myös hyvin ironista päätyä itse rikkoutuneen hissin kyytiin, kun oli juuri keskusteltu korjausbudjeteista. Tony vaikutti heti tekstin alussa aivan omalta itseltään tokaisemalla tuon "ainoa jumala, johon uskon, on minä itse" -lainerin, joka oli vain niin on point. Tyrskähdin hieman myös tuolle jumalanpilkalle ja kunnon-kristitty-Stevelle. Mistä sä keksit tuon Steven nimityksen? XD

Lainaus
”mutta mitä jos käyttäytyisimme kerrankin kuin kunnon kansalaiset ja painaisimme hätänappia.”
Mulle avautui tässä 'kunnon kansalaiset' -lausahduksen toistelussa erilaisia ulottuvuuksia! Tuon kursivoiminen toi mulle mieleen sellaisen ivallisen suhtautumisen siihen, että pitäisi käyttäytyä kuten normaalit ihmiset eikä esim. räjäyttää hissiä palasiksi ongelman ratkaisemiseksi. Toisaalta myös tuosta tuli mielleyhtymä siihen, että eivätkö Avengersit pidä itseään kunnon kansalaisina vaan ovat outcasteja tai jotenkin vähemmän kunnollisia? Kyllä mä pitäisin mm. maailman pelastamista Lokilta ihan kunnon kansalaisen merkkinä. Mulle myös tuosta kunnon kansalaisten toistelusta jäi väreilemään ilmaan sellainen tunne, että tässä yritettiin pistää taka-alalle kiihkeitä ajatuksia toista kohtaan: "Ollaan nyt kunnon kansalaisia eikä aleta nuolla toisiamme tässä hississä."

Lainaus
”Lasketaanko jonkun jo rikkinäisen rikkominen meidän viaksi? Ei minusta”
Tämä on niin mood. I feel you Tony, I feel you. Jos jokin on jo rikki, niin silloin alkuperäinen rikkoja on joku muu kuin se, joka jatkaa rikkomista. :D

Kiitos tästä kovasti, pidin tekstistä! :)

Ava © flawless

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Marvel: Kunnon kansalaisia | S | Tony/Steve
« Vastaus #8 : 18.02.2021 18:53:49 »
flawless: Jep, joskus supersankarit mäiskii niin paljon paikkoja hajalle että ovat lähes samaa sarjaa pahisten kanssa XD Hih, jee hauskaa että pidit Tonyn ekasta replasta, en ole ennen kirjottanut mtiään hänen näkökulmastaan mutta hänen näkökulmastaan on kyllä hauskaa kirjoittaa! Kiitos kommentistasi :)
Beatrix Bones: Tonylle on kyllä varmasti melkoiset laskut tullut noista rakennusten korjaamisista :D taisi tuo kunnon-kristitty-Steve tulla sen mielikuvan perusteella koska olin pitänyt Marvelmaratonia ja nähnyt viime aikoina Avengers # 1 josta ekassa kapun kommentti Natashalle siitä, että jumala ei pukeutuisi tuommoisiin vaatteisiin (kun hän näkee Thorin ekaa kertaa) ja Avengers #2, jonka ikoninen "language" -kommentti :D Niin ajattelin että Tonylle sopisi vitsailla uskonnonasioista ja Steven kunnollisuudesta :D Kunnon kansalaisia tosiaan XD Kiitos kommentistasi :)

Never underestimate the power of fanfiction

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Marvel: Kunnon kansalaisia | S | Tony/Steve
« Vastaus #9 : 05.04.2021 14:46:03 »
Kommenttikampanjasta moi!

Päätin tuolta Tropes-haasteesta valita jotain kivaa, ja tottakai valinta osui tähän Marvel-tekstiin. Tämän trope on kiehtova ja hissi tapahtumapaikkana - mikä voisikaan olla parempaa? ;)

Tämä oli hauska, eritoten tuo kaksikon sanailu ja Tonyn vihjailut, jotka sai Steven punastumaan. XD Kieltämättä olisihan se jokin komero ollut ehkä parempi vaihtoehto pitää hauskaa keskenään, mutta hätätapauksessa kai käy likainen hissikin. ;D Tekstin nimikin oli loistava! Sen voi kuitenkin tulkita monella tapaa. ;) Kyllähän kaksikko olisi päässyt hissistä helposti pois, mutta onneksi Steve sai Tonyn taivuteltua odottamaan apua. Mutta siitä, ovatko he sitten kunnon kansalaisia, ei voi olla sata varma... ;D

Voi että, saisinpa vielä jotain järkevää sanotuksi, mutta taitaa sanavarasto nyt olla pääsiäislomalla. Hississä tosiaan voi tapahtua kaikenlaista - varsinkin, kun kyseessä on tämä kaksikko. Sanailu voi päättyä vaikka mihin. ;) Tykkäsin tästä hirmusen paljon, kiitos! ♥
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Marvel: Kunnon kansalaisia | S | Tony/Steve
« Vastaus #10 : 09.04.2021 13:08:58 »
Felia: Heh hissificit on best :D Kiva että pidit näiden kahden sanailusta, kivaa sitä oli kirjottaakin. :) kiitos kommentistasi :)

Never underestimate the power of fanfiction